***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Toukokuussa***

Miehestä: Onneksi oma on ihan täysillä mukana tässä odotuksessa. Haluaa tulla neuvolaan mukaan ym. Kysyy jos joku mietityttää vauvan hoidossa, seuraa ja ottaa oppia muilta miten vauvaa hoidetaan. Saan kyllä olla tosi tyytyväinen ja onnellinen tuosta miehestä :) Kaljan litkiminenki loppu kun rv 30+0 pamahti, ihan niinku oltiin sovittukkin. Toki saa ottaa jos haluaa, mutta ajokunnossa pitää olla jotta päästään synnärille tarvittaessa näytille/synnyttämään. Eikä tuota onneksi pelota se kun vauva tulee, että elämä loppuis siihen. Esim. tiedän yhden miehen joka ei voinut lähteä 1km päähän kauppaan kun oli vauvan kanssa kahdestaan. Ei vaikka oli auto pihassa ja vaunutki olis ollu. En halua "Omia" vauvaa itelle, vaan haluan että mieskin voi tarvittaessa vaikka olla lapsen kanssa kotona ja esim. minä töissä.

Merlina ja muru 32+1
 
Liina77, Meillä mun ex-mies oli todella etäinen kun odotin esikoistani. Hän saattoi tehdä tootaalisia katoamis temppuja ja ei vastannut puhelimeen yms. Mutta meillä tilanne muuttui täysin kun vauva syntyi. Mies ei olisi halunnut lähetä töihin vaan jäädä vauvan kanssa kotiin. Oli todella huolehtivainen ja vastuuntuntoinen vauvan suhteen. Haluan vain sanoa että raskaus saattaa olla miehelle outoa aikaa kun se vauva on ns. sinulla. Ja hän saattaa kokea itsensä ulkopuoliseksi. Toivottavasti miehesi alkaa ottaa sinua enemmän huomioon ja tilanteenne parantuisi :)!

-Sarah. rv:31+3
 
Viimeksi muokattu:
Sarah, niin on sitten nyt kuitenkin ex-mies..? Ja Kiitos. Kyllä uskon, että tilanne paranee, mutta olen vain niin tosi loukkaantunut, että pelkään lähinnä sitä, etten kykene antamaan ihan täysin anteeksi/ rakastamaan kuten ennen.... Mies esim. vastaa kyllä äitinsä puheluihin, muttei minun :-(
 
Voimia kaikille miehensä takia kipuileville. Meillä mennään kanssa päivä kerrallaan eteenpäin. Saman katon alla ollaan kyllä, mutta avioeron harkinta-aika menossa. Kesäkuussa saisi hakea sen 2 vaiheen. Ja rehellisesti sanottuna en tiedä haenko vai en. Tilanne on nyt ok, mutta niin se aina on ollut vähän aikaa. Ei ole nuo ihmissuhteet helppoja ei :(

Meitsillä on sitten virallisesti eka äippälomapäivä! Jes! Aloitin varhennettuna joten tässä ollaan :)
Ja labraan vein pissin aamulla ja ok oli. Noi liuskat on vaan niin herkkiä.

Mutta oikein hyvää viikonloppua kaikille masun kasvattajille!

Reppis ja Enni rv 31+2
 
Possurulla Meillekkin tulee noi B-Dual-vaunut. En oo nähnyt livenä väreistä muuta kuin mustat, kuvien perusteella noi lilat ja turkoosit on tosi kirkkaita ja niin se vaunumyyjäkin sanoi että ne on aika "räväköitä" värejä luonnossa. Että kai ne mustat sitten on, mitkä meiile tulee. Ja se on väri mihin en ainakaan kyllästy :)

Miesten käytös on ollut melko kurjaa osalla, raskauden takia tai muutenkin. :| Mulla kans se linja että niin kauan kuin itselle on ok se kumppanin käytös niin kyllähän se suhde toimii mutta itse en kattelisi pitkään sellasta käytöstä mitä esim. täällä on tullut ilmi :O
Kai se vaan tuntuu tosi törkeältä ja anteeksiantamattomalta kun itsellä on onneksi kanssa kohtuu vastuullinen ukko. Toki tuoltakin on sammakoita suusta päässyt mutta ei sen pahempaa selän kääntämistä. Joku kirjoitti osuvasti että kaikki tunteet on oikeita ja sallittuja mutta kaikki tavat käsitellä niitä ei ole sallittuja!
Mutta jokainen parisuhde on erilainen, mun korviin kuulostaa vaan surulliselta millaista kohtelua jotkut täällä on saaneet. : /

Uimislupa Ultraava lääkäri esikoisen synnytystapa-arviossa sanoi ettei uimisesta ole mitään haittaa vaikka oiskin jo paikat vähän löystynyt ja lyhentyneet kun asiaa silloin tiedustelin. Oisko Aamulehdessäkin ollut uimisestakin synnytyslääkärin puoltava kommentti sellasessa jutussa missä oli faktaa/fiktioväitteitä raskaudesta.

Nyt vähän kodin siistimistä ennenkuin lähdetään muksun kans hieman kyläilemään ja illasta sitten jännätään Suomen peliä! =)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

jasmin ja aarre 28+5
 
On se pakko tulla nyt hehkuttamaan tännekkin, MÄ SAIN KOULUN PAKETTIIN JA VALMISTUN!!!!HIp hip hurrreei!!

Muutenkin olo on mitä mahtavin, täällä vietellään jo mammalomaa ja ei oo muuta kuin aikaa!! Nautin suunnattomasti, jeps ilonitkut on tänäänkin heitetty

Voimia kipujen kanssa kärsiville ja reppasenkelin sanoin miestensä takia kipuileville. Täälläkin melko kivuliaita potkuja,möyrimisiä tänään ja tais ne hieman "kivuliaammat" supparitkin tulla eilen, tuli taas oikein pahaolo Lenkkeilyn kanssa on hieman rauhoituttava! Oli semmoset suonenvedot molemmissa nilkoissa lenkin päätteks, et huh huh. Luulin, et mulla suonet räjähtää, kun pullahti molempii sääriin oikein koholle....iiik...lenkkitossut vaihdettu crocseihin,on tilaa jalalle levitä joka suuntaan noilla helteillä ja vesipullo olis hyvä olla ja mukana. Ja täällä Mies on ihanasti mukana, silittelee,höpöttelee,ostaa vatteita ja käy neuvoloissa.

tässä pientä päivitystä...ai niin vielä niistä sokruarvoista kun joudun kotona seurailee, niin niihin on tullut nyt vähän heittoo rajojen yliki, joten me mennään jorviin diabeteshoitajalle ja katsotaan mitä hän sanoo...toivottavasti ei laita insuliini piikille, terkka kyl rauhoitteli et ei usko...päästään vielä yhteen ultraan ja koko arvioon jos tuosta nyt jotain positiivista voi repiä...mut ei se ruokavaliokaan kaikilla auta...ei tästä voi kuulemma itseään ruveta soimaa, se on vain mulla luultavasti geeneissä taipumus....itkuhan siitäkin kuitenkin pääs,kaikkeni yritin ja hirvee syyllisyyden tunne!!

No tästä eteenpäin on vain mentävä positiivisesti ajatellen, että ylipäätänsä saa kantaa tälläista ihmetta masussaan

Aurinkoisia päiviä Mammat!

Terkuin zannuli & pallero 33+1 (iso pallero jo onkin )
 
Zannulille onnea valmistumisesta!

Liikkeet voimistuu päivä päivältä mutteivat kauheasti tuota minulle ongelmaa. Tunne pitkin päivää pääasiassa voimakkaita potkuja mutten mitään yleistä liikehdintää. Monesti huomaan että vauva liikkuu kun koko maha heiluu vaikken itse liikkeitä tuntisi kunnolla. Aktiivisin vauva on iltaisin. En oikein muista että miten esikoinen liikkui. Mulla on kyllä istukka edessä että sekin varmaan vaikuttaa asiaan.

Miten sisarukset on ottanut teillä uuden vauvan tulemisen? Tyttö on ollut kovin innoissaan vauvasta, mutta huomaan että pientä mustasukkaisuutta on ilmassa varsinkin kun vauvalle on hankittu tavaroita. Tyttö on 8 vuotta saanut olla ainokainen ja nyt on tulossa toinen sisarus myös tytön isän uudesta avoliitosta.

Mun isä toi tänään pinnasängyn meille. Vähän tekis mieli kasata se jo, mutta onkohan siinä nyt järkeä vielä. :D

Viikonloppuja naiset!
Tuittumuru ja Myrry 29+1
 
Sisarukset on kaikki muut tosi innoissaan vauvasta, paitsi tuo miehen edellisestä liitosta oleva 12v tytär. Outoa sinäänsä koska tyttö on asunut yhdessä mun ja miehen kanssa jo yhdeksän vuotta. Ja kun tämä lapsi on jo mun ja miehen kolmas yhteinen. Miehen kanssa olllaan puhuttu että jos tuo tytön allapäin olo ja tuollainen jatkuu pakko se on ottaa puheeksi. Aina kun uusi vauva tulee puheeksi tyttö menee oudoksi ja yrittää vaihtaa puheenaihetta. Muuten kyllä on ihan reipas ja iloinen neiti. Vauvasta puhuminen on vain aihe joka saa tytön todella oudoksi.

-Sarah rv: 31+3
 
Zannulille paljon onnea! :flower: Täällä sama juttu, taitaa tulla iso vauva (painoarvio 28+4 oli 4,5kg), mun kans pitäis alkaa rajottaan syömistä, mutta motivaatio heikko, kun oma paino ei oo niin kamalasti noussut ja sokerit on kunnossa...

Tuittumuru: minä päätin, että pinnasänky vie kokoamattomana melkein yhtä ison tilan kuin koottuna ja sitä paitsi koottuna sinne voi laittaa kaikkea vauvatavaraa! ;)

Sarah: voisiko tuo tulevan isosiskon mieli johtua murrosiäsetä ja siitä, että vauvan syntymään liittyy "alapääjuttuja", jotka nolostuttaa?

TÄNÄÄN 30+0!
enää kymmenen viikkoa (vai oliko se 12, jos ajattelee oikein negatiivisesti...)
 
Heippa kaikille!

Zannulille paljon onnea valmistumisesta! Se on hieno hetki kun tajuaa, ettei tartte välttämättä enää opiskella mitään, vaan on jo valmiiksi jotain!

Uimisesta olikohan se anuu joka sanoi että sikiö on suojassa sikiökalvojen sisällä? Mä luulin että voi tulla uimisesta voi saada kohtutulehduksen jos pöpö pääsee alakertaan ja se on vaaraksi lapselle... Mutta en tiedä, itse käyn ainakin vielä uimassa, ajattelin lopetella ehkä noin kuukautta ennen la:ta. Ja tosiaan moni lääkärikin sen puolesta puhuu...

Parisuhteesta, tiedän ettei ketään tarkoita pahaa sanomalla ettei itse suvaitsisi tuollaista käytöstä tai että on pahoillaan joidenkin puolesta kun joutuvat kestämään tuollaista. Mä olen itse tapaus joka kuulee sitä vähän väliä, syystä että mun mies on patalaiska ja tuon sen kyllä aina ihan avoimesti esille. Silloin aina toiset säälittelee mua tai kertoo ettei itse katselisi tuollaista hetkeäkään. Joskus pari vuotta sitten mulle tuli aina siitä paha mieli ja tuli sellainen olo että pitäis ruveta miestäni puolustelemaan (tai jättää kertomatta siitä millanen se on). Mut sit tajusin ettei mun tarvi tehdä kumpaakaan! Vaikka se onkin patalaiska eikä varmasti kelpais kellekkään muulle :D niin mä rakastan sitä silti. Tiedän, että laiskuudestaan huolimatta se ei ikinä jättäis mua todelliseen pulaan, rakastan sen lojaalisuutta sekä mua että kavereitaan kohtaan, parisuhdeasioissa mulla on täysi luotto miehen uskollisuuteen eikä sitä ole koskaan tarvinnutkaan epäillä, miehellä on ihana huumorintaju ja se antaa mun olla oma itseni! Itse olen oikea duracel-pupu aina menossa ja touhuamassa, mutta vaikka mä olen sellainen ei se tarkoita sitä, että miehenkin pitäisi olla samanlainen. Ja toisaalta mä myös nautin itsenäisyydestäni, mä en tarvitse miestä ruuvaamaan hyllyjä seinälle kun voin tehdä sen itsekkin (joskus tosin motkotan siitä miehelleni ihan vaan periaatteesta ;)). Me ollaan eri yksilöitä, mutta yhdessä me täydennetään toisiamme. Ja kaikissa suhteissa on joskus vaikeampaa ja ehkä silloin tarvitaan vähän sitä suvaitsevaisuuttakin, muuten olis moni suhde ohi ennen kun ehtis kunnolla alkaakkaan. Ja jokainen varmasti tietää ja tuntee omat rajansa. Onneton ei kannata olla, mutta liian helposti ei pidä antaa perikskään. Toivotaan, että meille kaikille riittää onnea rakkaudessa! :heart: Tulipas oikea lovestory mut tarkoitan vaan sitä että kaikki tavallaan niin että älkää ketään pahoittako mieltänne!

Alkoholista ja vauva-arjesta, mä en vielä oikeen tiedä miten tullaan oman vauvan kanssa toimimaan, saako esim. isi juoda kaljaa ja jos saa niin kuinka paljon, mutta sen tiedän että jos on kunnon juomajuhlat niin silloin lapsi ei tule olemaan paikalla! Mua on aina inhottanut se, kun yhden kaverin sisko tulee aina poikansa kylään silloin kun meillä on ollut kunnon juominkimeiningit päällä. Tiedän, että kyseisen lapsen äiti tulee tavallaan hauskuuttamaan itseään meidän seurassamme, mutta minua on aina vaivannut se, että poika näkee aikuisten ihmisten sekoilua. Ja vaikkei me porukan naiset yleensä ollakkaan kovin humalassa niin miehet kyllä ovat ja juuri heiltä poikalapsi ottaa mallia. Tälläista en haluaisi oman lapseni kokevan!

Enää muutama viikko töitä ja sitten odottaa autuas loma! Aah odotan sitä jo niin kovin!

Tiinu ja Jäppinen 29+3
 
Teidän kommentteja neuvolakäyntien tiheyttä koskien luettuani mua kummastuttaa entistä enemmän tämä neuvolakäyntien vähäisyys täällä, kun teillä muilla näyttää kuitenkin olevan siihen tahtiin, mikä käsittääkseni on se tavallinen käytäntö. Ei sillä, että siellä nyt juoksemisen ilosta haluaisi juosta, mutta hyvähän se olisi säännöllisesti tarkistaa, että kaikki on kunnossa. Harmittaa myös, kun täällä ei ilmeisesti ole minkäänlaista tuollaista synnytyssuunnittelua (/ -keskustelua) luvassa, josta ainakin Mayinga mainitsi. Ensikertalaisena kyllä koen, että sellaista kaipaisin.

Neuvolassa sain täytettäväksi synnytyssairaalaa varten esitietolomakkeen ja siinä sitten kysäisin myös siitä, mihin synnytystä koskevia toiveitaan olisi mahdollista kirjata. Ja olihan siinä lomakkeessa kokonaista yksi rivi varattuna näitä toiveita varten! Tuli vähän sellainen olo, että liekö niitä toiveita paljoa noteerataan. No näillä vissiin mennään.. :|
 
Onnea Kukkikselle tytöstä!:flower:
Tervetuloa mukaan Sarah

Moneen viikkoon en oo käynyt ko lukemassa teen juttuja, nyt ajattelin kirjoittaakin muutaman sanan.

Miehistä ootte jutellu. Meillä esikkoa odottaessa mies kävi neuvolassa mukana ja osallistui kiitettävästi, mutta silti se ei oikeasti ymmärtänyt kuinka rankkaa raskausaika on. Nyt toista odottaessa ei oo tullu neuvolaan, enkä oo pyytänytkään, mutta selvästi mies on tietoisempi mun tilasta ja jeesailee paljon.

kovin monia supistelee samaa täällä. Iltaisin supistaa ihan "kivasti" ja selvästi paine tuntuu alhalla, suoraan sanoen persiissä. Päivisin supistukset pysyy selvinä harkkareina jolloin vain maha kiristyy. Viime yönä heräsin kipeisiin supistuksiin ja niitä tulikin jonkin aikaa.
Mutta siltikään en jaksa uskoa että ennen laskettua tää syntyis. Viimeksikin supisti paljon koko raskausajan ja käynnistykseen asti mentiin. Tosin viime lääkäri neuvolassa oli kohdunkaula jäljellä 2,5cm ja se oli rv 26. Seuraava lääkärinvla olis reilun viikon päästä.

Töissä alkaa viimeinen viikko ja sitten alkaa mammaloma! On sitä odotettukkin ja ylpeä olen itsestäni että olen jaksanut olla töissä loppuun asti.

hankinnoista tuplia ei sitten ostettukkaan, en vaan osannut päättää mitkä haluan joten en ostanut mitään. Viimeisin hankinta oli tänään pieniä vaippoja. :)

Mutta vointeja kaikille mammoille tasapuolisesti!

Bree 33+3
 
Huomenta mammat! :wave:
Mites teillä perjantai 13 meni?
Epäonnenpäivä tai ei,mulla oli ihan kiva päivä pitkästä aikaa.
Lapsen isä T ja tuttava pariskunta tuli illalla tänne istuun iltaan ja grillattiin makkaraa,kyljyksiä ja vihannesvartaita,oli hyvää namskis vaikken syönykkään ku yhden makkaran ja kaksi varrasta.
No sen päälle juotiin sit T:n synttärikakkukahvit. T kun täytti pyöreitä torstaina.

Toissapäivänä tosiaan supisteli tosi tuntuvasti muutaman tunnin,mutta sitten rauhottu kun menin nukkumaan.

Sitten ällökysymys.
Onko kellään muulla raskaudessa tullut itsellään suolen tyhjennystä?
Mulla on itseasiassa ihan joka raskaudessa ja näin ollen en ole edes sairaalas tarvinu sitä ruisketta siihen vaivaan.
No se tosiaan tulee muutaman kerran täs vikoilla viikoilla yleensä,ja eilen sit tuli.
Mutta musta se on ihan hyvä koska suoli tosiaan tulee kerralla tyhjäks.

Eilen möykky käänsi lennokkaasti kylkeä.Ajattelin et nyt tulee kyl läpi vatsanahan :D
Yleensä siis makoilee tuolla oikeella kyljellä niin eilen oikein nosti pyllyn läpi mahan leveyden toiselle puolelle,ai että ku se teki gutaa :D

Ja sitten tohon sademetsään palatakseni.. (siis alakertaan)
Viikatteella oikeesti varmaan salin puolella käyttöä!!
Täällä myös kasvuraja levinnyt nyt niinkuin oli jollain muullakin.
Itse en tosiaankaan edes uskalla lähtee käsikopelolla mitään tekeen,siellä olis kohta sitten jo kaksi o_O
Kun kolmosta odotin,palstalla oli juttua että monella mies hoiti sheivauksen.
Mä en pystyis siihenkään vaikka se mahdollista oliski,se olis kyllä jotenki niin noloota,intiimijuttu kumminkin...Mutta makuasia kylläkin.

Esikon aikaan ne synnärrillä sheivas suitsaitsukkelaan kaikki pois,mutta kakkosesta ei enää.
Joten kun vauva on pihalla niin mää luulen et ku kotiin pääsen niin käyn kaupan kautta ja ostan samalla uudet terät ja viuh vaan,viidakko on siistitty :D

Jahas,neiti heräilee juuri massussa,alkaa pienimuotoset venytykset :heart:
Johan se aamulla kun itse heräsin antoi pari napakkaa potkua,ilmerisesti halusi vielä nukkua :)
Neiti on myös alkanu oikein tunkeemaan päätä tuonne alas,liekö jo lopullista paikkaansa siellä hakee kiinnittyäkseen...se on meinaan vähän jämerä tunne..

Taas olen alkanu näkee unia synnytyksestä.
Välillä kaikki käy tosi nopeeta ja sit taas yli pitkittyneesti...mä toivon kaiken tapahtuvan nopeesti.

Tänään tarvis lähtee taas koittaan onnee ja men kokeileen kirppisten ovia. Viimeks ku olisin päässy niille asioille,ne penteleet oli kiinni!!!!
Toivottavasti nyt olis auki kumminki!

Jahas,mutta nyt on taas mentävä!

Nenna ja Möykky 32+3
 
Voiko ihmiset oikeesti olla näin sairaita! Botoxia 8-vuotiaalle - pistokset arkipäivää tyttöjen kauneuskilpailuissa Yhdysvalloissa | Kauneuskirurgia | Iltalehti.fi

Suomen eilinen peli oli hieno, meinas pissi vaan päästä housuun kun jännitin niin kovin. Meillä vauvakin hieman kääntyi pelin aikana ja antoi muutaman tuntuvan potkun, ihanaa!

Nyt tuntuu jotenkin tylsältä tää raskausvaihe. Ei ehkä olis pitänyt ihan niin alussa vielä laittaa kaikkea kuntoon kun nyt ei oo enää mitään tekemistä raskaus/vauva-asioiden parissa! Toisaalta odotan jo synnytystä ja toisaalta toivon että pysyis hyvin sisällä LA:han asti.
Huomaan roikkuvani täällä palstalla koko ajan, ihan kun en mitään muuta osais enää tehdä!

No ehkä täytyy tästä ottaa ja raahautua vaikka lenkille!

Tiinu ja Rakas Jäppinen 29+4
 
Viikonloppuja!!!

Zannulille Oikein paljon onnea valmistumisen johdosta!!! Nyt vaan siiten nauttimaan loppu odotuksesta :)

Tuittumuru
: kasaa vaan pinnis, mulla se on ollut jo kohta pari kuukautta makkarin nurkassa kasattuna :LOL:

Sisarukset ja vauva: Tyttö (5v) odottaa vauvaa ihan innoissaan. Suunnittelee kovasti miten hoitaa vauvaa, pitää sylissä ja vaihtaa vaippaa :) Tykkää muutenkin kovasti pienistä vauvoista. Poika (3 v) on sitten vähän vaihtelevampi. Välillä tykkää vauvasta kovasti, välillä se on sen mielestä ihan tyhmä. Kyllähän tuo poika tulee olemaan mustasukkainen, kun on niin mammanpoika.

Neuvolakäynnit: Nyt on mullakin kahden viikon välein käynti ja taitaa se sitten jossain vaiheessa loppua kohden tihentyä. En tosin oo varma.

Eilen siivottiin lasten kanssa leikkimökki. Hiekkaa kun sinne aina kantavat vaikka kuinka kieltää. Jos nyt sitten pysyis puhtaana, kun itse sitä olivat siivoamassa ja tyttökin alkaa olla isompi. Vaikka yleensä se hiekan kantaminen alkaa kun tulee kavereita kylään, kun se järki jää päästä pois : /
Mies on nyt viikonlopun töissä ja oon lasten kanssa keskenään kotona. Kauppaan pitäis jaksaa lähtee, mutta miten ei sitten yhtään huvittaisi. Ei oo mun lempihommaa tuo kaupassa käynti. Yksin viellä käykin, mutta kun lasten kanssa menee niin huh huh :LOL:

Sisko riskaa käymään, mutta kun sen poika ja meidän poika aina alkaa villihtemään. Ja sitten niillä on joku ihme vimma kiroilla koko ajan. Meillä poika ei ole juurikaan kiroillut ennen, mutta serkku poika kun pärryyttää niin kyllähän se tarttuu. Nyt sitten kotonakin alkanut kiroilla ja kun serkun kanssa ovat yhdessä niin sitten vasta sitä V ja P tulee. Itse en kestä ollenkaan sitä ja menetän hermot. Jotenkin oon niin hermoheikko nyt tän asian suhteen, se ärsyttää minua ihan suunnattomasti : /

Koko aamu mennyt lorviessa, joten yrittäiskö jo saada itsensä liikkeelle tästä sohvan nurkasta :)

Muumi ja pikkumies 33+2 :heart:
 
Täällä meni pe 13 niin paskasti kun vain voi.. Mun rotikka-narttu otti sitte matsia käärmeen kanssa useamman minuutin ajan ja kyllä se käärme kuoli lopuksi, mutta myös puri koiraa ylähuuleen.. Onneksi pääsin nopeasti klinikalle ja saatii oikeanlainen hoito koiralle ja nyt sunnuntai iltaas asti pitää syöttää 6x tramalia päivässä, mikä kuullostaa todella hurjalta määrältä kun vielä ovat niitä 50mg:sia+ antibioottikuuri koko ensviikon.. On tuo koiran pää nyt ihan kuin jostain kauhuleffasta turvonnut ihan muodottomaksi, mutta eiköhän se toivottavasti tuon nyt vielä kestä, sitten alankin pitämään sitä täysin pumpulissa ettei enään satu mitään! 30pv on sillä munuaiskontrolli!!

Täällä poksutaan 31+0!!!!!!
 
Huomenia!

Joo oli vain hieno peli eilen, vauveliki vissiin tykkäs kun joka erä potki taukoamatta ja kun tuli erätauko (hiljasempaa) niin ei potkinu ollenkaan :D Saas nähä miten huomenna käy!

Erehyin eilen käymään puntarilla ja näytti että olis tullu 2,3 kiloa viime neuvolasta joka oli 1,5 viikkoa sitten :eek: Toivon niiiin että se näytti ihan omia! Kyllä oli taas sen jälkeen niin paha mieli ja tunsin itteni varsinaiseksi possuksi... On mukava kattoa miestä kun se on alkanu urheilemaan ja käymään salilla plus kattomaan ihan kunnolla mitä syö.. Ja ite vaan lihoaa tässä vieressä :( Saa nähä kuinka paljon on synnytyksen jälkeen laihutettavaa, kun muutenki tuota ylimäärästä oli jo semmoset 5-10 kiloa.

Oon Tiinun kans ihan samaa mieltä, että tää vaihe on tosi tylsä. Minäkin kun olen oikeastaan kaikki laittanu jo valmiiksi. Sitä vaan oottaa synnytystä. Oon jotenki ihan pysähtyny ja tuntuu, että alan elämään vasta sitten kun vauva syntyy :D

Tänään mennäänki sitten ravintolaan syömään miehen ja sen veljen valmistumisen kunniaksi :) Namnam!

Merlina ja muru 32+2
 
zannuli Onnittelut valmistumisesta, varmasti on mahtavat fiilikset nyt! :flower:

Merlina Täällä on vähän samat fiilikset. Mies herätteli kuntosaliharrastuksensa henkiin, rupes kasvattaan mahaa itelleen esikoisen syntymän jälkeen eli urheilut jäi lapsen myötä. Nyt on sit kolmisen kuukautta käynyt taas ahkerasti salilla sekä tuolla meidän lämminvarastossa sillä on kotikuntosali missä treenaa viikonloppuisin. On ollut herkkulakossa jne. Ja tässä samalla mä olen sitten popsinut entiseen malliin ja vaikka olenkin ihan normaalipainoinen niin silti on omatunto kolkuttanut ja jotenkin ärsyttänyt oma saamattomuus kun ei mitään jaksaisi tehdä, hyvä kun koiralenkit hoituu.

Anu Olipa ikävä välikohtaus teidän koiralla käärmeen kanssa! Onneksi olit hollilla ja näit tilanteen jotta koira sai nopeasti oikean avun. Toivotaan että toipuu hyvin ennalleen!

Neuvolakäynnit täälläkin nyt parin viikon välein ja lopussa viikon välein. Outoa ja ikävää jos Lupus et pääse neuvolaan niin pitkään aikaan! Juu kyllähän sitä mielessä käy että mitä järkeä siellä on niin tiheään ravata mutta tosiaan hyvä aina varmistaa että kaikki sujuu mallikkaasti.

Pääsitkös Nenna kirppareille, löytyikö mitään? =)


Ihan ihme aamupäivä ollut tänään, kova väsymys ja jotenkin huono olo on vaivannut. Olenkin koittanut lepäillä jos sitä esikoisen herättyä päikkäreiltä jaksas lähteä hakee hiekkatäydennystä hänen laatikkoonsa ja vähän koiran kans ulkoilemaan.

Tänään oisi sitten siis euroviisuja ja huomenna taas kaamea jännäys jääkiekossa! =)

Mukavaa viikonlopun jatkoa ja hyviä vointeja!

jasmin ja aarre 28+6
 
Heipähei!

Tulin vielä lukemaan heinäkuisia ennen mökille lähtöä. Tuulen laantumista odotellaan; mua pelottaa veneily aallokossa.

Zannulille onnea valmistumisesta! Voi, kunpa minäkin..

Miehistä ja lapsista Oma mies on onneksi perhekeskeinen ja absolutisti.
Töitä kyllä tekee mielestäni liikaa, mutta en voi valittaa siitä. Hän tienaa rahat tällä hetkellä ja mä hoidan kodin, mikä sopii mulle oikein hyvin.
Ja meistä kahdesta se on mies, joka tuon esikoisen kanssa leikkii enemmän. Omasta suustani tulee liian usein sanat "en ehdi". Aikaa ei tunnu olevan, olen kai jotenkin huono organisoimaan mm. kotitöiden tekoa. Tuntuu, että teen niitä ihan koko ajan.

Esikoinen puhuu aika paljonkin innostuneesti vauvan tulosta ja on mm. sukulaisille kertonut omia satujaan siitä, että meille tulee poika, joka saa nimekseen Sebastian :D Mitään tuollaista ei olla kyllä kotona puhuttu.
Toisaalta tyttö vaikuttaa vähän mustasukkaiselta, jos olen esim. ostanut vain vauvalle vaatteita.
Hyväksi havaittu keino esikoiselle käsitellä vauvan tuloa on ollut lukea aihetta käsitteleviä lastenkirjoja, joita löytyy aika paljonkin.
Mitään "haikara tuo vauvan"-kirjoja en ole viitsinyt lainata kirjastosta, vaan jotenkin tuntunut luontevammalta lainata niitä kirjoja, joissa kerrotaan mm. vauvan syntymästä niin kuin se tapahtuu. Tietysti kuulijan ikätason mukaisesti.
Luulen, että mustasukkaisuutta ja kaiken maailman temppuja tulee ilmaantumaan vauvan tulon myötä, onhan tuo esikko vasta 3-vuotias.

Kirpparilta tarttui tänään mukaan imetystyyny, johon täytyy ommella päällinen ja imetyspaita. Imetystyynystä olen haaveillut pitkään, mutten ole raaskinut ostaa, ne on niin kalliita uutena.

Neuvolakäynnit pitäisi nyt tihentyä. Mutta terkka sanoi, että uudelleensynnyttäjällä aikoja voidaan vähän venyttää. Mikä harmittaa, koska en koe olevani mikään asiantuntija edes oman raskauteni suhteen.

Nyt täytyy lähteä, perhe huutelee.
Varmaan paljon jäi kommentoimatta.
Viikonloppua mammat!

R&H 31+2
 
Iltoja.

Ehkä se pinnasänky on sitten koottava tonne makkariin. Kellariin voi sitten viedä vaunut odotteleen. Oon viel yrittäny hillitä itteäni että ois sitten äitiyslomallakin jotain tekemistä. Tosin voipi olla niin että sitä nauttii kun ei tarvii tehdä kuin satunnaisia pieniä ostoksia. Äiti mulle tokas että heinäkuussa sitten alennusmyynteihin ostaan vauvan vaatteita. Taju meinas lähteä kaupassa jo viime viikon kuumuudesta, että ei kiitos. :D

Anulla ollu sutinaa. :O

Nenna, mulla on ummetusta yhä edelleen. Kelpais kyllä jos välillä tyhjenis oikein kunnolla. :D Ja lohduttavaa kuulla etten oo ainut jolla ongelmia pitää pusikkoa kurissa. Vielä jotenkin onnistunut mutta tuskin kauaa. Säärikarvoissakin jo hommaa. :D

Neuvolakäyntejä on tähän asti ollu kuukauden välein. Pian käsitääkseni alkaa 2 viikon välein. Vaikkei neuvolassa sen ihmeempiä olekkaan niin on se kiva siellä käydä. Kyllähän mies aina kyselee vointia, mutta on se kiva terkkarille silloin tällöin avautua. :)

Osalla teistä on jo reippaasti yli 30 viikkoa kasassa ja rupeaa itsestäkin tuntumaan siltä että pian se vauva tulee. Viikot kuluu kuitenkin suht nopeaan.

Tuittumuru
 
Ei päässy nenna kirpparille tänäänkään :(
Mutta menin sitte illalla prismaan ja samalla kävin yläkerrassa olevas outlet myymälässä ja sieltä sitten tarttuikin mukaan 50cm vaatteita ihan kiitettävästi ja lähes pikkurahalla. Kaikki lähes reiman vaatteita,joten todella edullista.
Tyytyväinen olen :)

Mä en ole myöskään löytäny mieluisia sisarusrattaita,joten tällä haavaa ne on sit pois ostoslistasta.
Ostetaan jos oikeet osuu kohalle.
Hyttysverkkoa koitin haeskella tänään tuolta prismasta ja vaikka siellä aina sadesuojista lähtien kaikkea oli,sitä en löytänyt.
Se siis pitää ostaa ja myös se sadesuoja tietty noihin rattaisiin mitkä nyt on,pikkutytöltä jääny.

Ja se kaukalo ja sitteri.
Sit alkaa oleen noi isommat jo kasas.
Vaatteit ostan aina kun hyvänkokosta löydän.

Ostin pikkupikku sukatkin tässä yks päivä,ihan sen kokoset et saa synnäril laittaa jalkaa neitilee :heart:
Kohta pitää alkaa varmaan varoiks pakkamaan sairaalakassiakin valmiiksi,kerkee sit kaiken varmasti sinne laittaa mitä pitääkin kun ajois alottaa.Mulla kun tuppaa kiirees pakates unohtuu aina jotain tärkeetä,omat "eväät" (namit ja herkut :D ) eritoten :D

Mut nyt syömään taas.
On muuten toi ruoka alkanu taas maittaa ku alkuaikoin,usein pitää taas syödä ettei tuu hönttii olo...Muilla??
 
KIITOS PALJON KAIKILLE ONNITTELUISTA!!! On tää aivan mahtava fiilis!! :) Peukut pystyssä kaikille muillekkin koulun kanssa painiskeliville, kyllä se vielä teidänkin valmistujaispäivänne koittaa!! Ei ollu mullekkaan mikään itsestään selvyys vielä tammikussa, loppukiri kannatti! :D
 

Yhteistyössä