***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Toukokuussa***

Brianna: Onneksi vauva ei ole täysin perätilassa vaan ikään kuin poikittain/viistottain mahassa. Kuitenkin pää on alempana kuin peppu. Paremmat mahkut että olisi jo kääntynyt tai kääntyy kokonaan alaspäin :)

Lähdetään mökkeilemään ja saunomaan sinne, ihanaa :)

Muumi ja pikkumies 34+2 :heart:
 
Niisku-rouva voipi olla, että masukit pysyvät hyvinkin matkassa mukana, samoin Merlinan masukki! Keskiraskaudessa tuntui monella olevan vauvat syntymässä ihan näillä hetkillä, mutta monilla tuntuu tilanne kuitenkin rauhoittuneen!

Toiset ovat jutelleet mökkeilystä täällä! Mä oon niin kade! Meillä eikä kellään läheiselläkään ole mökkiä jota voisimme lainata tai jolla voisimme vierailla ja suomen suvi on kyllä niin kaunis että kyllä tekis mieli päästä jonnekkin kauniiseen paikkaan vaan oleilemaan! Varsinkin nyt kun sitä aikaa olis!
Mulla on nyt viikonloppuvapaa ja ens viikolla olis sit viel kaksi viimistä työpäivää! Tuntuu ihan hassulta että sen jälkeen en tosiaan mene piiiiitkääään aikaan töihin! Mitä sitä oikeen osaa tehdä ettei ihan tylsisty! Pitäisköhän alkaa keräämään tänne ideoita mitä vois nyt kesällä ennen h-hetkeä touhuta! Sekä kivaa lomatekemistä että ihan arkipäivän asioita! Olis ihana saada ideoita!

Tänään käytiin aamulla miehen kanssa torilla syömässä brunssit ja hakemassa kirsikoita! Ihan vaan kauniin kesäpäivän kunniaksi!

Tiinu ja Jäppinen 30+4
 
Apua, tuntuu että just äsken kirjoitin ihan hirveän pitkän viestin ja vastasin kaikkiin kysymyksiin, mutta nyt on taas pari sivua tullut tekstiä. Jee! :)

Sarah., onnea uudesta autosta! Me vaihdettiin vuodenvaihhteessa kanssa isompaan, ihan perus farmariin tosin. Nyt pitäis vielä opettaa koirat olemaan "kontissa", kun vauvan tultua saavat sinne jokatapauksessa siirtyä. Ei siinä mitään ongelmaa varmaan tule olemaan, mutta joku verkko pitää väliin hankkia kun pienempi ketteränä tyttönä seilaa muuten ees taas...

Synnystystä oon alkanut vähän ajatella, ja odotan innolla. Ei pelota tai jännitä vielä, mutta tosi odottava olo. Ainoa asia mikä on nyt alkanut toden teolla mietityttää, on vauvan tän hetkinen perätila... Tai no, ultraava kätilö kirjoitti korttiin tarjonnan kohdalle jalka/pt, kun kuulemma varpaat edellä on nyt tulossa :D Kovasti tuo kuitenkin vielä myllää, on välillä poikittain ja välillä pitkittäin, joten täytyy toivoa että kääntyisi. Aikasemmin oli omien analyysieni mukaan pää alaspäin, mutta neuvolan sijaistäti koitti aika kovasti runtelemalla saada asennosta selvyyttä, jonka jälkeen vauva heitti kuperkeikkaa koko illan. Seuraavana päivänä polilla olikin sitten tarjonta tuo pt.
Osaako joku kertoa, kuinka huolissaan sitä pitäisi tässä vaiheessa ton tarjonnan suhteen olla? Kai se voi vielä näillä viikoilla itsestääänkin muuttua?

nenna77, koita nyt olla liikaa stressaamatta asuntoasioita, toivotaan että kaikki järjestyy parhain päin. Tosi kurjaa, että joudutte taas muuttamaan :(

Ai niin, onnea kaikille loman aloittaville! Nyt saa hyvällä omalla tunnolla nauttia elämästä ja toivottavasti myös lepäilystä ennen suurta koitosta :)

Omista oloista, kaikki sujuu edelleen mutkattomasti, ei mitään valittamista. Välillä närästää, siinä kaikki. Ai niin, raskausarpia keräsin yhtenä päivänä ihan hirveästi! Sitä ennen oli toisessa rinnassa pari, mutta tosiaan yhden päivän aikana oli tullut sekä rakareisiin/pakaroihin että tisseihin. Ja kaikki tosiaan samana päivänä! En tiedä oliko ihan sattumaa, mutta olin edellisenä iltana jättänyt rasvailut suihkun jälkeen ekaa kertaa väliin, ja hyppelehdin seuraavan päivän ostoksilla (liian kireissä) farkuissa ja korollisissa kengissä... Noiden arpien syntymiseenhän (tai ainakaan niiden estämiseen) ei vissiin oo mitään takuuvarmaa selitystä keksitty?

Nyt täytyy lähteä takas nauttimaan ihanasta ilmasta. Tosin tällä kertaa vaan omalla terassilla istuskellen, koko päivä ollaan oltu menossa niin nyt pieni lepohetki on paikallaan. Aurinkoista viikonloppua koko sakille!

Sillis ja toukka 33+4
 
Heipparallaa mammoille! ;)

On tullut kesä? En voi uskoa tätä. :D Pääsin tänään piitkästä aikaa sairaalasta pihalle haukkaamaan raitista ilmaa, ja voi kun on maisemat muuttunu! Kun tulin tänne,niin lunta oli jokapuolella!! =)

Olen niin ylpeä itsestäni,että oon vielä täysissä järjissä täällä. Ja vauvaki vielä masun turvissa. Kyllä nyt voi jo juhlia ;) Enää reilu viikko, niin pääsen kotiin! Että NIIIN mahtava fiilis!! Ihanaa,kun on saanut olla yksin tässä huonessakin nyt,niin ei tarvi kuunnella huonekavereiden kuorsausta....

Eilisessä lääkärissä ja ultrassa arvioitiin, että vauvan paino lähentelee jo kahta kiloa! Kohdunsuun tilanne melkolailla samassa,kanavaa ei juurikaan enää ole ja ulkosuukin auennut.. Mutta hyvin näyttää vauva silti masussa pysyvän! Supistukset välissä vähentykin ehkä, mutta nyt taas enempi.. En tiedä vaikuttaako nuo lääkkeet sitten,kun välillä tuntuu,ettei ne piikit toimi.. Tärisyttää kylläkin, ja paljon, sekä sydän hakkaa miljoonaa.. Pää ikävästi painaa tuolla,kun on niin laskeutunut,mutta ei se tässä maatessa niin pahalta tunnu.. Aika tarkkoja nuo lääkärit,kun eivät päästä vieläkään kotiin? Ihmettelen kyllä, koska jo näin hyvin viikkojakin kasassa.. Mutta ehkä ne asiansa osaavat..Noh,eipä tuo reilu viikko enää tunnu paljolta. Sitte pääsen ihastelemaan,mitä kaikkea se mun mies onkaan kotona saanu tänä aikana tehtyä! Vauvalle on kuulemma kaikki ostettu ja autonki oli vaihtanu isompaan ;)

Jännittää synnytyskin, kun kokoajan lääkärit puhuu, että tää tulee millon vaan! Ei sitä silti ite usko, kun tuntuu, ettei tää vielä oo tulossa, kunhan härnää vaan.. Saapa nähä ;) Toivottavasti pääsisin kuitenkin kotiin ennen synnytystä. Jotenki olis kivempi kotoa sitten lähteä.. Tai sitten mä oon kuitenkin vielä käynnistyksessä tän kanssa, kun liikaa pidätelty ja lääkitty suppareita :D hahaha!

Tuli nyt taas omaanapaa kommentoitua... En edes enää muista mitä muuta oli mielessä... Noh, enskerralla! :whistle:

Seiniss ja beib 32+3
 
Huoh....
Se asunto tässä lähellä...
Koska mulla ei ole puhtaita luottotietoja (kiitos oman tyhmyyteni nuoruudes) on takuut kolmen kk vuora...ei tuu mitään :(
Ja,iiduskan isän kans just viestin,kun halusin varmistaa et on sit varmasti kans täs näiden lasten kans sen aikaa ku oon sairaalas,niin sano et jos siel ei kauaa mee niin hän on...eli pari päivää saa olla...mitä jos tulee jotai takapakkia/ongelmia?
Mun pitää ny alkaa miettii sit jotakuta kuka pääsee tähän vaikka yöllä lasten kanssa jos mul tulee silloon lähtö,silleen varoiks.
Ja kukahan mahtaa päästä nopeesti ku kaikki mun ystävät,sukulaiset sun muut asuu tuol 300km pääs? Ei kukaa....Otanko tenavat mukaan??
Voi itku....lisää stressiä vaan mulle :'(
 
haimi
Moi kaikki mammat!

Täällähän on paljon tekstiä, ja paljon mammoja! :)
Meillä on tuolla 20-30v heinäkuulaiset keskustelua ollut pystyssä kans jo aikalailla samaa rataa kun täällä :)
Jos haluatte facebookissa tulla heinäkuulaisten ryhmään niin lisätkää mua kaveriksi (veera haimilahti) niin saan liitettyä teidän ryhmään, siellä kans keskustelut pystyssä :) :)

Somia massuja täällä kaikilla, ja ilmeisesti yksi kaksosten odottajakin! :)

Hyvää odotusta kaikille toivottaa

veera - vikki 31+0

 
Miten nyt tuntuu, ettei oo mitään kirjotettavaa ollu ja jotenki niin tylsistyttäny... Eilen piti jopa miehelle vähän itkeä tätä tylsyyttä. Ensin naureskeltiin jotain ja sitten ku tuli halaamaan niin aloin vaan itkemään ihan hirveästi :whistle: Mitkä raskaushormonit?

Liikkeitä tuntuu taas tositosi vähän :/ Yöllä piti jopa alkaa laskeskelemaan ku tajusin, että empä oo kamalasti tuntenu mitään. Onneksi se vaadittavat 10 liikettä tuli täyteen, mutta ei ainuttakaan semmosta kunnon potkua. Vähän pelottaa, että jos onki päättäny kääntyä kun niin hienosti on ollu RT:ssä jo semmoset 10 viikkoa...

Sillis Tää nyt on mun mielipide, mutta mun mielestä raskausarpia tulee jos on tullakseen, ei niiltä rasvaamisella välty. Toki se saattaa vähentää raskausarpien tuloa, koska iho joustaa paremmin kun se on kunnolla kosteutettu. Joillekkin vaan tulee tosi helposti (niinku itselle, kaikesta rasvaamisesta huolimatta) ja joillekkin ei tule sitten ollenkaan.

Merlina ja muru 33+3
 
Kyllä tää viikonloppu on taas ollut jo yhtä hässäkkää. Mies lähti mökille kaveri porukan kanssa viettämään aikaan. Jonkun kaverin polttarin jatkot tms. Täällä minä sitten omien viiden ipanan kanssa ja sitten tukiperhe lasten kanssa! Vauhtia ei kyllä ole puuttunut. onneksi nyt tuo isomoi auto niin oikeesti päästiin ees liikenteeseen. kaheltatoista lähtivät nuo tukiperhe lapset ja nyt on sitten taas arki huomenna alkamassa. Kyllä sitä tulee aina hyvä mieli kun noiden tukiperhe lasten äiti hakee lapset kotiin ja kiittelee niin kovasti siitä miten ollaan hänen lapsiaan hoidettu. Ja iloiset lapsetkin mun saa lähettää kotiin ei siitä itsellekkään saa kuin hyvän mielen :)!!
Lisääkuulumsia kirjoittelen myöhemmin :)

Sarah. ja masuasukki rv: 32+5
 
Ihana ilma! Selvästi liian hyvä koneella istumiseen, kun täälläkin on ollut hiljainen päivä näköjään :D

Merlina, mäkin olen käsittänyt että arpien muodostuminen on kiinni ihan muusta kuin ihon (pinta)kuivuudesta, ja että arvet tulevat nimenomaan sinne syvempiin kudoksiin. Toisaalta en tiedä miten syvälle noi kosteusvoiteet vaikuttaa, jotenkin tuntuisi että tosi kuiva iho olisi myös alttiimpi repeämille... Samoilla linjoilla tosin olen; toisille tulee ja toisille ei.

Seinis, sä oot kyllä ihailtavasti jaksanut pötkötellä, nyt vaan samalla meiningillä loppuun saakka, niin saat kohta potran vauvelin syliin ;)

Ääh, pakko palata pihalle kun on vieläkin niin lämmin!
 
Heippa!:wave:
Mahtuuko mukaan vielä?=) Täällä kirjoittelee -87 vuonna syntynyt kahden lapsen äiti. Poika -05, tyttö -08, ja masussa köllii poika, laskettu aika 10.7!
Oon muutamana päivänä lukenut teidän muiden kirjoituksia, ja tuntuu olevan aika koukuttava saitti! :LOL: Jospa oppisin tätä käyttämään kunnolla, ja pääsisin teidän muiden odottajien juttuihin mukaan! =)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa mukaan SoTo!

Mä näin viime yönä aivan kamalaa unta! Mä en tajua miten sellasta voi ees nähdä, mut unessa olin synnyttämässä ja lapsi syntyi kuolleena! Arvatkaa onko ollut koko päivän kamala olo :x!

No onneks unen tuomaa yökötystä oli lievittämässä se, että kun aamulla heräsin uudelleen ihmettelin et mikä mut oikeen herätti ja miks koko vatsa tuntuu erillaiselta! Meni vaiks kuin kauan tajuta et pojalla oli mahassa jumpat käynnissä! Oudon mahasta teki se et hän jumppas vasemmalla puolella kun koko muun ajan on viihtynyt aina oikealla! Luulen et hän on vaihtanut kokonaan asentoa kun alhaalla en enää tunne päätä, niin et se siitä valmiista rt-asennosta! Toivottavasti sit jossain vaiheessa päättää palata takaisin rt:hen! Ja oli muuten eka kerta kun heräsin hänen potkuihin! Ikinä ennen ei oo heti aamusta tuntunut liikkeitä!

Niin ja eilen kun oltiin leffassa ja aina kun volyymit nousi niin poika alko potkimaan ihan hurjasti! Eli selvästi kuuli äänet! On se vaan hassua ja ihanaa :heart:!

Mulla on ollut kaks päivää vapaataa ja nyt on kämppä suursiivottu, auto imuroitu, pihaa käännetty
ja pyykkihuoltoa tehty! Niin että mitäköhän mä vielä keksin kun se oikea loma alkaa :D!

Tiinu ja Jäppinen 30+5
 
Tervetuloa SoTo! Lisäilen sut listaan!

Me ollaan miehen kans tehty kunnon inventaario tänään, käytiin kaikki kaapit läpi ja roskiin meni tavaraa ainaki 2 jätesäkillistä, astioita lähtee kiertoon. Ja vielä kun tuon sohvan sais pois alta niin pääsis laittamaan pinnasängyn kuntoon.

Oon huomannu kans tuon, kun äänet on vähänkään voimakkaammat niin jo alkaa potkuja satelemaan, ei tosiaankaan ole kuulossa vikaa tällä lapsella ;)

Kannatti muuten valittaa tänne noista liikkeistä, eiköhän oo sen jälkeen vähän väliä tullu kunnon monotuksia :D
 
Pitkästä aikaa kirjottelen,unohtui nuo tunnukset niin ei saanut aikaiseksi pyytää uutta vaikkei iso homma olekaan. täällä massun kanssa kaikki ok,vaikka supisteleekin aika napakasti kuten tänään mutta levolla rauhottuu. Meille tyttöä lupailtiin rakenneultrassa mutta ei mitään varmaa ollut sekään. oishan se kiva kun edellinen on tyttö niin kaikki vaatteet ois valmiina sit. Pakkausta odottelen vielä. vauvan liikkeet on selvästi muuttunut enempi sellaseks mylläykseks ja pää alaspäin on ollut jo jonkin aikaa.

joku oli jo vauvan saanut,onnea hälle toivottavasti kaikki on hyvin.

Täytyy yrittää tiuhempaan käydä lukemassa ja kirjottamassa.

la mulla muuttui rakenneultrassa 22.7.2011 eli muutama pvä aiemmaksi.
mamutski rv 31+2
 
Terpat uusille!!

Seinisipelle ja Niiskulle Tsempit vielä!

Musta tuntuu että tää kaveri hengaa täällä jo pää alaspäin, sen verran vihasta venytystä tulee kylkiluihin ja pieni hanuri seilaa tossa pallean kohdalla.. Olis ihan kiva kyl jos ois, ens viikolla lääkäriultrassa tsekkaavat vielä sen..

Ihanat kelit ollu aijaiaji, ollaan oltu aamusta iltaan ulkona, välillä päikkärit sisällä ja takas ulos vaan. Nautiskellaan.

Mulla mieliala parantunu sataviiskyt prossaa, eli en sittenkään malta vielä sinne Naikkarin eteiseen leiriytyä. Luulen että oli vauvalla joku kasvupyrähdys tossa ja siks olokin tukaloitu. Nyt on olo tasottunu, vaikka aikamoinen närästys iskee kyllä välillä, tuntuu et vois puhaltaa lieskoja!!

Miehellä oli viimenen apinointireissu lauantaina, tuli sentään "jo" kolmelta himaan, sukat sekasin tottakai.. Sano sitten ihan ite että seuraavaan kolmeen kuukauteen ei lähe mihinkään, tai siis menköön mutta ilman sitä viisasten juomaa.

OOn yhden raskausarven saanu toistaseks, saapi nähä jääkö ainooks.. Tohon alavatsalle.

Meillä kesän menot toistaseks tässä: Bodomin järven rannalle kylpylään ens viikonloppuna, siitä pari viikkoa ni heurekaan tsiigaa dinot ja ja sit onki LA noin kahen viikon päästä ni ei mtään soivttua suunnitelmaa oo enää siihen.

Mä haluisin pestä ikkunat ja repii kaapit lattialle ja heittää kaiken turhan kierrätykseen mut pläh, ulkona on kivempaa..

Eipä tähän hätään kummempia.

Possu ja pikkusiskosaukko 34+3
 
Huomenta!

Tervetuloa joukkoon SoTo ja mmira! :flower:

On ollut kyllä taas ihanat ilmat, eilinen varsinkin, eipä tuolta ulkoa ehtinyt kuin muksun tuomaan päikyille ja senkin ajan laiskottelin aurinkotuolissa kirjaa lueskelemassa :cool:
Tänään onkin sitten ollut synkkää ja äsken rupesi vettä ropisemaan :)

Seinisipe Hienoa kun säkin oot päässyt ulos! Ja ihanaa jos ja kun pääset pian kotiin, kyllä tosiaan ootkin siellä pitkään ja tsempillä jaksanutkin makoilla!

nenna Voi harmi sitä takuuvuokraa, 3kk vuokrat on tosiaan iso raha kerralla! :|
Älä siltikään vielä lannistu, jos näyttää siltä että se kämppä on pakko unohtaa niin jatkat vaan etsimistä, kyllä te vielä kodin löydätte, on tässä vielä vähän aikaa vaikka ikävä tilanne tässä vaiheessa onkin!
Ja tosi ikävää jos sun syntyvän lapsen isä ei sen aikaa voi olla sun muiden lasten kans että sä pääset onnellisesti takasin kotiin, meni sitten sen pari päivää tai vähän enemmän :|
Toivon todella että löytäisit jonkun auttamaan ettei tarvitsis huolehtia.. tai voisko joku sun sukulainen matkustaa sun luo synnytyksen aikaan vähän autteleen jos näyttää että sairaalassa meneekin pitempään kuin mitä se sun lapsen isä jaksaa olla hoitoapuna?
Toivottavasti asiat järjestyisi!

Raskausarpia On tainnut tulla muutama lisää esikoisen jättämiin. Nyt on maha paljon isompi ja turvonneempi kuin tosta ykkösestä ollut jo monta viikkoa että en kai niiltä voinut välttyä, höh. Mutta niin harvoin masuani julkisesti paljastelen että eipä nuo minua häiritse, joskus vaan itse kauhistelee kun sattuu niitä vaikka saunassa kattelemaan :D


Vähän näyttäis että taivas yrittää rakoilla vaikka edelleen synkkää, jospa se aurinko löytäs vielä esiin! :wave:

jaksuja kaikille!

jasmin ja aarre 30+1
 
mmira! Mekin asustellaan etelä-pohjanmaalla! :)

Mulle näyttäs nyt tulevan flunssaa.. :( Toivottavasti ei tuu pahana päälle, eikä kestä kauaa. Keskiviikkona olis äitipolille kasvukontrolli aika, rv 30 pojan painoarvio oli 1,8-1,9. Minkä kokoisia muiden vauvelit on? :) Sitten varmaan lapsiveden määrää tutkitaan, sitä on runsaasti. Onko muilla kokemuksia, voiko paljosta lapsivedestä seurata jotakin?

Supistuksia on täälläkin ollut paljon, saa nähä onko ne saanu jotaki tuolla alakerrassa aikaan..

raskausarpia en oo uusia löytäny, mutta tuo mun maha onki ennestään ku pakanamaan kartta! :D

Paljonko teillä on sf-mitta? Mulla oli 31 viikolla 34cm, ja nyt 32 viikolla neuvolas mitaksi saatiin 38cm!! :D Vauvan täyty kyl pöngätä jotenki, eihän viikos noin montaa senttiä voi tulla kerralla?? Mulla on toi 38cm mitattu edellisis raskauksis silloin, ku oon ollu jotaki 38rv. :D

SoTo ja Hermanni 33+1
 
Soto : Missä päin E-P:tä asutte =) Me asustellaan seinäjoella.. Teillä on LA vissii myös heinäkuussa =)

Sipustiksia On täällä aina ahertamisen ja saunan jälkeen,eilenkin piti sieltä pinkaista pois.

raskausarpia ei vielä ole kuin rinnoissa,mutta eiköhän niitäkin tässä loppua kohde tule .
 
NiQ
SoTo Seinäjoelta minäkin myös hei! :) Jouduttiin kans muutamaan otteeseen käymään kasvukontrolleissa, mutta 28+5 oltiin melkein tuolla keskikäyrälle jo kivuttu niin kontrollit voitiin lopettaa. Silloin oli painoarvio 1,2kg. Olis kyllä mäkava tietää vielä jossain vaiheessa ennen syntymää että onko se kaveri jaksanut kasvaa kunnolla. Mulla on noi sf-mitat heitelly kans aika isoja lukemia. ALuks oltiin reippaasti yläkäyrän yläpuolella, mutta nyt 29+6 käynnillä oli "enää" yläkäyrällä ja mitta 30cm.

NiQ & Pena 32+4
 
Tervetuloa uudet:flower:

Supistuksia tulee jos vähänkin kävelee enemmän, istuu kauemmin paikallaan tai makaa selällään. Ja ne on kipeitä ja repii ikävästi tuonne arpeen : /

Raskausarpia on ihan muutama alamahalla, tai ne taitaa olla kyllä edellisistä raskauksista mutta hyvin vähällä arpi määrällä olen päässyt vaikken ole koskaan rasvaillut mahaa ja sf mitta on yleensä mennyt yläkäyrän yläpuolella joten se on varmasti ihan kudostyypistä kiinni, eikä esim. rasvailusta tms..?

Painoarvio vauvalle oli rv31 noin 1.6kg.

Hankinnoista Pinnasänky, kaukalo telakalla, rintapumppu, hoitopöytä ja joitain vaatteita on hankittuna. Enää puuttuu siis kaikki 'pikkusälä', vaipat, tutit, pullotutit, vanulaput, tops-puikot, liivinsuojat, siteet.. Ne osaa mieskin käydä ostaan jos nyt tulee äkkilähtö sairaalaan.

( . ) (Jos olen jo kirjottanut sairaalakuulumiset niin pahoittelen toistoa.. :D) Eli reilu viikko sitten kävin kontrollissa sairaalassa siitä kohdunreunan arpikudoksesta ja edelleen paksuus oli ohuimmillaan 3mm kun sen pitäisi olla 2cm! Sen seurauksena sain kahtena päivänä peräkkäin kortisonipiikin jolla alustavasti alettiin kypsyttämään vauvan keuhkoja. Heti jos vähänkään meinaa olla enemmän kipuja niin pitää mennä nopeasti sairaalaan, repeämisen riski on kaiketi aika suuri :(
Sektio tehdään näillä näkymin viimeistään rv37-38 paikkeilla ja mies pystyy alottamaan lomansa vasta kun mulla on/olis rv39. Eipä muuten niin hätiä, mutta tuolle kuopukselle ei yksinkertaisesti meinaa olla hoitopaikkaa kun enhän mä sitä sitten voi nostella/hoitaa sektioarpeni kanssa :(
Tänään neuvolassa terkka suositteli ottamaan perhetyön päivystykseen yhteyttä, että jos sieltä pariksi tunniksi saisi hoitajaa tähän kotiin jo nyt raskausaikana mutta mä en yksinkertaisesti vaan pysty ottaan vierasta ihmistä meille kotiin ja ei kuopus sen kanssa suostuisi mitään tekemään jos mä olen vieressä.. *huokaus* Yksi kummeista kyllä lopettaa työt keäskuun alussa joten jos sitä vähän kyselisi tähän meille ees välillä 'seuraa pitämään'..?
Neuvolakuumiset tältä päivältä:
rv 32+5
hb 120
verenpaine 110/67
paino +162g, yht 5,5kg
sf 29
syke +
liikkeet ++
tarjonta rt

Ensi viikon tiistaina taas kontrolli sairaalassa ja mä NIIN toivon etten joudu jäämään sisälle kun seuraavana päivänä olisi esikoisen kevätjuhla ja haluan ehdottomasti olla paikalla!

Pikkarainen&Sisu rv32+5
 
SF-mitta oli rv 32+6 30cm, tasan keskikäyrällä mennään :) Mitään ultraa ei oo ollu rakenneultran jälkeen niin ei tiedä painoarvioista muuta kun sen, että terkkari viimeks veikkasi että syntyessä (jos siis syntyy la:n tienoilla) 3500-3800g :) Ihan soppeli vauva.

Eilen tuli taas kyllä niin kipeitä sukkopuikkokipuja, että huhheijjaa... Mutta supistuksia ei kovinkaa kauheasti tullu vaikka koko päivän touhusin. Häpyluu kyllä huusi sitten yöllä halleluujaa ja tuntu että revin kohta koko luun irti...

Minkäkokosia vaippoja ootte ostellu valmiiksi ja paljon? Eikö sairaalasta saa niitä 1. vaippoja jokusen? Mulla on sitten vielä tuolla paketillinen 2. vaippoja. Liivinsuojia pitäs ostaa, onko kokemuksia mitkä on parhaita? Vanulaput ja tops-puikot puuttuu... Ja pikkunen kori mihin nuo kaikki tavarat laittaa ettei oo pitkin hoitopöytää.

Merlina ja muru 33+4
 
:wave:
Uutisia :)
Mutta ensin neuvolaterkut :)

33+5
Paino:67,2kg (+78g/vk)
Turvotus: -
Paineet: 136/65
Lirpis: puhdas
Sf:31cm :whistle:
Vatsanympärys:116cm :D
Hb: 122 :attn: Noussu rankasti yks kaks :D
Lapsivettä: normaalisti
Tarjonta: Rt :)
Sykkeet: 146-154 :heart:
Liikkeet: ++

Seuraava aika 13pv ja seuraava ultra siis jo 8pv :)

Ja sitten seuraavat uutiset.
Asuntoasiaa.
Mä olen sellanen panikoija tän asian suhteen että moro.
Mä otin sit yhteyttä sosiaalitoimistoon tän asian kanssa ja kerroin tän tilanteen kun talo on menossa myyntiin ja tadaa! Ne lupas sieltä maksaa ton takuuvuokran mulle!!!
Aivan uskomatonta! Siis nyt on mahdollista irtisano tämä asunto tän viikon aikana jos se kolmio ei ole vielä mennyt.
Sit on kuukausi aikaa tehdä muutto ja virallisesti jos pääsis sinne asuun 1.7 niin pääsee vauvakin sitten uuteen kotiin,ellei synnytys käynnisty muuttohommissa... :(
Mutta siis , asiassa ollaan edistytty.
Mä olen niin helpottunut.
Mä kun olen sellanen et stressi aiheuttaa mulle supistuksia ja oksentamista,mikä taas eilen huomattiin kun vessanpönttöä halailtiin. :D

Toisaalta harmittaa ihan kympillä muuttaa tästä pois,mutta ....no...elämä on.

Ainiin,ollaan saatu tänne uusia odottajia tervetuloa vaan joukkoon :flower:

Mutta tämä tällä kertaa...

Nenna ja


ps.nyt sain asuntotoimistolta varmuuden että saan kyseisen asunnon. Eli muutto saa alkaa vaikka heti,voi apua!! Pitää etsii muuttofirmaa laatikkoineen,muuten ei tuu kyllä mitään.
Mutta,kivi vierähti sytämmeltä :)
 
Viimeksi muokattu:
Heips ja tervetuloa uudet!

Meillä on mies yhtäkkiä hoksannut, että vauva tosiaan tulee. Alkoi todella yllättäen hössöttämään, että nyt äkkiä niitä tuttipulloja ja korviketta ostamaan :D. Aiemmin on lähinnä ollut sillai, että minä olen höpötellyt puuttuvista asioista ja se vaan todennut, että katsotaan sitten lähempänä. Nyt kun siellä neuvolassa oltiin ja terkka kauhisteli sitä vauvan laskeutumista ja kiinnittymistä niin taisi tajuta, että aika pitkällä ollaan. Ihan kuin tämä nyt olisi yllätysvauva :LOL:. Nyt on sitten pulloja osteltu ja korvikkeet seuraavassa kauppalistassa. Ihana toinen on...

Mielenkiinnolla odotan huomista lääkäriä... Saas nähdä, mitä on mieltä tilanteesta.

Knox ja Oliver 30+4
 

Yhteistyössä