Heinäkuun Onnenhiput 2011

Sulla on Anu hienosti pudonnut paino!:).Mulla tuntuu nyt tyssänneen pudotus,varmaan näihin menkkoihin(mulla nousee menkkojen aikana aina paino).Oliko sulla ylipainoa muuten kun noin paljon pudonnut?.

Vauva painoi syntyessään 4320g ja nyt tänään punnitsin niin painoi yli 5kiloa.Hienosti paino nousee:)
Ja vaipat jää pieniksi,ajattelin että noilla Nb vaipoilla oltaisi vähän pidempään menty: /.
Joten vaippa ostoksille lähettävä:)

Tänne ei muuten sen kummempia.:)Päivä kerrallaan.Tänään oli kavereita kylässä niin huomasi että vähän huonosti tullut nukkutua kun meinasin kaataa kahvia lautaselle ym.ajatus ei oikeen kulje:D.

Huomenna pitäisi varata kirppis pöytä niin saa myytyä kaikki pienet vaatteet pois+muiden lasten vaatteita.Siinä hinnoittelussa on ainakin tekemistä:D
Ja pääsee sitten ostamaan uusia tilalle;)
Ja kohta pääsee taas kattomaan uusia talvipukuja lapsille.Ei siinä talvessa mitään kivaa ole,vaatehullulle se pukujen kattelu on ihanaa:D.Ja samalla kauheeta kun ei osaa päättää että millaiset puvut lapsille haluaa:whistle:.

Ristiäiset meillä on ens kuun alussa:).Ja nimet valmiina:)

Tyttö kasvaa kovasti ja joka päivä on isomman näköinen ja oloinen:).kovasti seurailee ja tykkää siskoja katella:).Nukkuu ihan kivasti,yö unille menee edelleen viim.23.00.
Moni jaksaa edelleen ihmetellä kuinka jaksan touhuta kaikkea ja liikkua kun vauva on niin pieni,mutta mulla on edelleen mahtava ton kauhean odotusajan jälkeen:).Muisti vaan voisi toimia paremmin:D

Mutta nyt ajatus katkesi:D. Mm ja pikku mimmi 17päivää:heart:
 
No kyllähän sitä painoa kymmenisen kiloa oli ylipainon puolella kun aloin odottaa, että olisin hyvin tyytyväinen kun vielä sais pikkuhiljaa tiputettua jonku sanotaanko ehkä 6-10kg pois!! :) Mutta kyllä mä uskon että tippuukin kun imetän ja vältän hiilareita, juon vettä TOSI paljon, liikun minkä selkä antaa myöden! (menee nyt ilmeisesti sitten leikkaukseen)
 
Heippa!

Mulla kanssa paino tippunu alle lähtöpainon. :) Ihan kiva kun ylipainoa ois vieläkin pudotettavana. Täytyy varmaan vähentää hiilareita. Ennen raskautta sain silleen paino pudotettua. Suurin haaste tuntuu kyllä olevan kiinteytyminen. Kiva kengurureppu toi maha. :kieh:

Täällä kanssa vauva kasvaa vauhdilla. Kai se on siirryttävä jo kokoon 62cm pikku hiljaa. :) Vaippoina on nyt Pampersin koko 3 (4-9kg). Ne ihan pienet vaipat meni vaihtoon heti kun tultiin kotiin. On sen verran pullea poika tosta mahan kohdalta. :)

Onks Mommylla suosikki kirppareita? Kun pk-seudulla asutaan molemmat. Täytyis lähteä katseleen isompia vaatteita pojalle. En kyllä viitsi kaikki uusina ostaa kun jäävät niin nopeasti pieneksi.

Poika nukkuu! Ihanaa. Eilen oli hereillä melkeen koko päivän. Välillä vaan otti pieniä torkkuja ja enhän mää ehtinyt ite tekemään paljon mitään. Öisin ei onneksi valvota muuta kuin syömisellä. Tää on nyt toinen päivä kotona kahdestaan vauvan kanssa. Pesimisvietti on palannut. :O Aina kun oon paljon kotona niin alkaa kauhea sisustusinnostus ja siivousvimma. Kun vaan ehtis ja jaksais.

Joko ensimmäisiä hymyjä on näkynyt? :)

Tuittumuru ja poeka
 
Mulla olisi vielä 4 kiloa lähtöpainoon ja 10kiloa niin että itse olisin tyytyväinen:).Ja tosiaan kiinteytyä pitäisi:kieh:.On kyllä noi neljä odotusta jättänyt jälkensä.Ainakin tohon navan ympärille.
Mutta pikkuhiljaa(vaikka olisi niiin kiva kun kaikki lähtisi nytheti:D).
Mutta lenkillä käyn minkä jaksan ja sinne salille jos saisi aikaiseksi jossain vaiheessa mennä:)

Toi meidän lähi kirppari on tosi hyvä,mutta en viitsi paljastaa sitä tässä:D.Ja myyrmäen hallikirpparilla tulee pyörittyä monta vkloppua kun on neljää eri kokoa mitä ettiä;)
Meidän täytyy tuittumuru treffata stadissa joku päivä,otan vaan vauvan mukaan ja lähetään kirppiksia pyörimään!:).Etkä sä ihan stadissa asunut?
Huutonetistä ostelen myös välillä.Eilen sain huudettua älyttömän ihanan Cupcaken fleecehaalarin:).

Meidän vauva nukkui vkloppuun asti tosi hyvin.Sitten loppui isyysloma ja mies meni töihin,siihen loppui vauvan nukkuminen :D.päivisin ottaa kanssa pieniä torkkuja vaan.Äkkiä taas tottuu siihen että yhdellä kädellä touhuaa kaikkea.Mä olen aika hyvä siinä:D.Välillä saa pyykkejäkin viikata niin:D

Meillä ei vielä hymyillä,kovasti sitä odottelen:).

Vaunuissa vauva suostuu nukkumaan ainoastaan niin että selkänojaa on vähän nostettu.Muuten saa hepulin:).

Miten muilla kestovaippja käyttävillä,vieläkö teillä menee Nb-vaipat?.Pitäisi tosiaan ostaa isompia vaippoja,muutama mulla on mutta paljon käytän nyt noita imse vimsen pientä sisävaippaa ja isompaa kuorta.
 
A-H
MommysMonsters Meillä on käytössä vielä nuo nb kokoiset imsevimsen sisävaipat ja kuoret, lisäksi popolinin nauhavaippoja, joista tykkään kyllä tosi paljon, kun eivät jää pieneksi ja imua voi lisätä mielen mukaan. Öisin sitten on käytössä harso+villahousut :) Meillä on tuolla jemmassa odottamassa jtn one size popoli bravo(?) sisävaippoja, hieman ovat vielä kookkaita. Vaippakuoria täytyisi ostaa sitten lisää ja ehkä jotain sisävaippojakin noiden bravojen lisäksi. Meillä tuo ukko on tuollainen tosi rimppakinttu ja masun kohdalta myös aika hoikka, niin vaipat käy pituuden puolesta pieneksi, vaikka ne saa kiristettyä ihan pienimmilleen. (onpa taas hienosti selitetty :D)
 
MM, osta sä sitten ne punaiset niin mä ostan siniset vaatteet. ;) Myrtsissä oon käyny siinä Liesikujan kirppiksellä paljonkin kun olin töissä ennen siellä. Kannelmäessä on yks kanssa missä oon käyny.

Tästä tulikin lyhyt tarina. Ukko huutaa. ->
 
Mulla on paino tippunu nyt 17kg, vielä olis 8kiloa lähtöpainoon... Ja lähtöpainosta jos saisin vielä 5-10 kiloa tiputettua niin olis tosi hyvä. Ensimmäiset 15kiloa lähti ekan 2 viikon aikana, että turvotusta löyty. Ja nyt ku oon kattonu itestä kuvia loppu raskaudesta niin itku meinaa tulla. Oon oikeasti ihan kamalan näköinen :( Mitä sitä voi tehdä, ettei seuraavassa raskaudessa tuu yhtä kamalat turvotukset...

Täällä osittain jo 62cm vaatteet käytössä. Toisaalta on vielä isoimmat 50cm käytössä. Vähän ollu ongelma mitä laitan ulos päälle, kun meillä ei oo 56cm paksumpia vaatteita. Ja ku lämmintä on ollu vaan sen 10-15 astetta.

Hymyä ei ole täälläkään näkyny, sitä odotellessa. Tuskin enää kauan menee kun yrittää kovasti ja vähän tulee jutteluakin jo :)

Merlina ja poju 1kk1pvä
 
Hei vaan!

Eipä tänne tosiaan meinaa ehtiä tulla... Nytkin tyttö ährää enkä ole varma jatkaako unia vai herääkö :) Eilen tuli ikää täyteen 6 viikkoa, voi kamala! Kohta 2 kk rajapyykki edessä..

Hymyjä meillä tulee jo kovasti, siis ihan oikeita sosiaalisia hymyjä. Monesti syöminenkin jää kesken kun pitää hymyillä ja jutella.. Juttuakin on alkanut ihan viikon sisään tulla :) Isoveli ja isi saa usein parhaimmat hymyt ja jutut, ja leikkimatolla höpöttää kovasti. Aivan suloinen tyttö :heart:

Meillä piti olla eilen lääkärineuvola, mutta olin vatsataudissa : / ja se siirtyi.. Mitat on otettu viimeksi 2 viikon iässä, mutta hurjaa vauhtia tyttö tuntuu kasvavan. Meilläkin jäänyt pieneksi osa 56 cm vaatteista ja 62 kokoa on otettu käyttöön.

Rytmi on täällä ihan mitä sattuu, paitsi onneksi yön osalta :) Yöllä nukkuu hyvin, kunhan nukahtaa. Nyt on tytöllä ilmennyt nukahtamisvaikeuksia varsinkin illalla.. Eli on selvästi väsynyt, torkahtaa tissille, mutta havahtuu n. 5 minuutin päästä ja on todella vaikea saada nukahtamaan. Tätä kesti esim. eilen klo 20-24! Ei kuitenkaan itke tai ole tyytymätön, kädet ja jalat viuhtoo vimmatusti ja on ihan ylikierroksilla :) Kun nukahti kunnolla, nukkuikin sitten 4 h, söi, nukkui 3 h ja nyt on koko aamupäivän nukkunut, välissä vaan syönyt.

Raskausajan turvotus on käsittääkseni yksilöllistä, toisille nestettä vaan kertyy.. Eipä siihen kai voi hirveästi vaikuttaa, paitsi tietysti juomalla paljon ja liikkumalla. Itselläni oli ensimmäisessä raskaudessa aika pahat turvotukset lopussa, tässä toisessa huomattavasti vähemmän.. Ja ainoa ero raskauksissa oli, että tässä toisessa harrastin liikuntaa ihan loppuun asti. Ihan kävelykin auttaa nestekiertoon. Pahinta on olla vaan paikallaan.

Väsymys on tullut tähän taloon.. Onneksi tänään on parempi päivä, pitäisi jaksaa siivota viikonloppua varten, kun isoveljellä on 7-vuotissynttärit. Onneksi mies auttaa, muuten olisin pulassa.

Syömiselle löydän kyllä aina aikaa, tyttö viihtyy esim. sitterissä tai leikkimatolla yleensä sen aikaa että voin syödä :) Kotityöt meinaa välillä jäädä rästiin, mutta nyt ostin Manducan ja aion sitä alkaa hyödyntämään. En ole niin taitava kuin MommysMonsters että osaisin yhdellä kädellä tehdä kotitöitä :D Manducaa testattiin junamatkalla ja hyvin toimi. Meilläkin on päiviä, jolloin tyttö nukkuu tosi vähän tai torkkuu vaan.

Tutti ei meillä kelpaa toistaiseksi. Aina yritetään säännöllisin väliajoin kuitenkin.. Mietin että auttaisko noihin iltoihin, kun tyttö käyttää tissiä rauhoittumiseen vaikkei ole nälkäinen... Mutta ei tosiaan kelpaa, sylkee pois ja kakoo :)

Unet tais jatkua, mutta pyykkivuori kutsuu...

Mayinga & Hajuherne :heart:
 
Viikon ollut vieraita ja kova meno. Eli viikko lukematonta tekstiä.. Mutta nyt vain pikainen käynti apua anellen :whistle:

JÄLKIVUOTO?! Mulla tuli sunnuntaina synnytyksestä 4 viikkoa. Jälkivuotoa ollut koko ajan ja loppuvaiheessa hyvin niukkaa, lähes olematonta. Nyt on pari päivää ollut runsaampaa mutta paljon niukempaa kuin normaali kuukautiset. Imetän harrastuksen vuoksi, lapsi ei suostu kunnolla tissillä olemaan. Onkohan tämä vielä jälkivuotoa joka jostain syystä on nyt runsaampaa vai joko mulla alkoi kuukautiset?! Ihania ihmisen eritejuttuja taas..

Mutta nyt pakko rientää hellan ääreen ennenkuin ruokamme on aivan mustaa!

Aurinkoista mieltä teille :wave:
 
Meillä on nyt jotain taskuvaippoja käytössä,ajattelin että ne menee vasta myöhemmin.Mahan kohdalta on vielä isoja mutta ihan hyvät.Pitäisi tutustua enempi tohon vaippa tarjontaan kun ekaa kertaa noita kestoja nyt käytän:)

Joo,tänään mietin kun tein ruokaa,söin ja syötin vauvaa samalla että näytti varmaan järkevältä:LOL:

Liikunnasta piti kysyä että onko siinä jotain rajoituksia?.kun täällä taisi olla puhetta niistä vatsalihaksista,mikä homma se nyt olikaan?:D.

Kovasti tekisi mieli lenkkien lisäksi jumppailla muuten mutta miten sitä uskaltaa?.Kova hinku päästä lopustakin mahasta eroon:D.

kovasti nyt yritän ajatusta kasailla kun jotain muuta oli vielä mitä piti kirjoittaa:confused:
Eli siis palaan kun muistan mitä ajattelin:)

Niin nyt muistan!.LIITOSKIVUT!!Onko muilla niitä?.Mulle on tullut nyt niitä varmaan ton liikunnan myötä.
 
Viimeksi muokattu:
Me kokeiltiin tänään ensimmäisen kerran pullosta tuttelia, mutta tytön ilme oli ihan karsee :D Ei oikein tykännyt ideasta.. Vähän sama kun tuttia tarjoaa niin sylkee ulos eikä hiffaa et sitä voi imeä.
Kyllä sieltä pullosta silti ehkä 3ml meni masuun, eikä kyllä oo koko päivänä tuosta määrästä valitellut masu vaivoja.
Tämä kokeilu siis sen takia kun lauantaina olisi mahdollisuus käydä jossain miehen kanssa ihan kaksisteen, mutta taitaa vielä siirtyä. Meillä kun näitä mahdollisuuksia on todella vähän, kun ei noita lapsen vahteja ole lähellä ainakaan..

Huomenna olisi esikoisen (2v) korvien putkitus ja kitarisojen leikkaus.. Vähän kyllä jänskättää miten menee, kun joutuu kuitenkin tuon pikkusenkin sinne mukaan ottamaan. Toivoa että pikkunen nukkuis enemmän ja voi sitten paremmin keskittyä poikaan.
Eikös jollain muullakin ollut tämä homma edessä? Siis lapsen putkitus ainakin..

Perjantaina lähdetään tytön kanssa ensimmäisetä kertaa 500km automatkalle! Kääks! Mitenkähän monta pysähdystä joudutaan tekemään..

Liikunta on täällä ollut vaunuttelua, mitään vatsalihaksia tai muutenkaan jumpattua ei ole tullut harrastettua. Paitsi tietty niitä alakerran lihaksia :D
Kyllä mä maltan hyvin sinne jälkitarkastukseen asti, joka on syyskuun alussa.. että jos siellä sitten sais ihan luvan aloittaa. Kun en mä ainakaan osaa sanoa joska noi vatsalihakset on palautunut yhteen..

Jos taas meni antamaan tissiä!

SaaBas & Rinsessa pian 1kk!
 
Meillä on kanssa korvienputkitus ja kitarisaleikkaus tässä kuussa.Meillä on kaikilla lapsilla putket ja sillä kokemuksella voin sanoa että aika hankalaa tulee jos vauva on hereillä.Ainakin meillä lapset on ollut KIUKKUISIA kun herännyt nukutuksesta ja huutanut ensimmäisen tunnin.Toivottavasti teillä ei mene niin tai tosiaan menee hankalaksi: /

Me tehtiin myös mökkireissu kun vauva oli viikon,mökille myös 500km.yhteensä tuli viikon aikana ajoa 1100km ja hyvin meni:).Vauvalla oli hattu joka suojasi korvatkin ja tumput kädessä kun oli ilmastointi päällä:).Ollaan sama reissu tehty kaikkien lasten kanssa kun ne on ollut korkeintaan 2vkoa:).

Varmaan tarvii perjantaina neuvolassa kysellä tosta liikunnasta.Mulla jälkitarkastus vasta kun vauva on 2kk.
 
Huomenta!!

Poika jäi viellä sänkyyn nukkumaan aamutissittelyn jäljiltä ja tää mamma sai rauhassa juoda aamukahvit ja nyt pääsin sitten viellä koneelle :)

D-tipat vaihdettiin devisoleihin ja maha tuntuu rauhoittuneen :)

Eilen käytiin neuvolassa, ikää pojalla 4 viikkoa. Paino 4315g (4040g) ja pituus oli 55 cm, pysynyt samana eli äiti tainnut venyttää edellisellä kerralla poikaa :D Hyvin kuitenkin kasvanut ja seuraava neuvola onkin lääkäri kahden viikon päästä. Oma jälkitarkastusaika täytyy soitella maanantaina, sen saan sitten varmaan syyskuun alkuun. Huomenna oon menossa jumpparin jutuille, kun haluaisin jo ruveta liikkumaan, mutta en tiedä mitä uskallan ja saan tuon sektiohaavan kanssa kokeilemaan. Te jotka sektion kokeneet, niin vinkkejä ja omia kokemuksia!!! Mulla haava parantunut hyvin, ei ole haava kipua eikä särkyä. Liikkumaan pääsin hyvin jo alusta asti. Koirien kanssa lenkkeilyä harrastanut viikko leikkauksesta ja nyt oon jo käyny reippaita vaunulenkkejä tekemässä. Nostelua olen vältellyt tän eka kuukauden, niin kuin ohjeet oli. Välillä ei vaan meinaa muistaa tuota haavaa, kun se ei millään tavalla kipuile.
Jälkivuotoa on viellä :confused: Neuvolassa tästä kyselin ja piti normaalina, kun vuoto ei ole runsasta.

Hymy: Poika hymyilee jo kovasti ja yrittää jopa ääneen nauraa sekä jutella. Ihana kun toiselle juttelee, niin leiskauttaa mairean hymyn kasvoilleen ja hihkuu :)

Painoa on viellä 5 kiloa jäljellä, ainakin. Herkut maistuu vähän liiankin hyvin ja pitäis varmaan alkaa hieman alkaa ottamaan itseään niskasta kiinni tuon syömisen suhteen!!! Liikkuminenkin kun on hieman rajoitettua.

Poika nukkuu yleensä kahdet päivä unet ja molemmat vaunuissa. 2-3 tuntia kerrallaan. Nukkumaan mennään illalla 21-23 välillä ja syömään herättään 2-3 kertaa yössä. Illasta tankkaa tiheemmin ja viihtyy hyvin tissillä.

Minkähän kokeinen toppapuku olisi sopiva ensi talveksi?? Antakaas vinkkiä te joilla on ennestään kesävauvoja.

Nyt pukemaan ja ulos :)

Muumi ja pikkumies 4 viikkoa :heart:
 
oih ja voih muiden vauvat kuulostaa kilteiltä ja helpoilta tapauksilta.

meidänki on kyl kiltti ja rauhallinen ainoa vaan ettö on melko levoton nukkuja.
yöt nukkuu perhepedissä joten silloin nukkuu hyvin mutta päiväunet on yhtä tahtojen taistelua. :D
rinnalle/syliin nukahtaa mut sänkyyn jos siirtää niin on hankala saada uudestaan uneen :/
ulkonaki nukkuu ihan hyvin. Jotenki mie vierastan tuota sylissä nukkumista että oon sit laittanu aina sänkyyn ja jos ei nukahda niin ei nukahda mut kyllä sitä saa sit silitellä ja rampata tuttia laittaan suuhun :D

me ollaanki eka kuumetautiki jo sairastettu,piti ihan käydä tehovalvonnassaki ku pojulla oli 3viikkoa ikää ja kuume nousi 38.5. Tulehduksia ei löytyny eikä muutakaan isompaa syytä mut tosiaan ku näin pienestä kyse piti yks yö viettää sairaalassa tarkkailussa.

Meillä hymyillään ja jutellaanki jo jonku verran. ihana höppänä <3

Meillä oli D-vitamiineina Rela+d3 mut aiheutti sen että pojalla ei kakka kulkenu nyt sit kokeilen aloittaa alusta pelkän devitolin ja jos ei käy täytyy hakea jotaki toista merkkiä.

tänään onki 1kk neuvola saas nähä kuin poika on kasvanu.. välistä tissitellään ihan jatkuvasti. :D
 
Nopeasti vastaan kysymykseen minkä kokoista talvipukua.

Esikko syntyi 25.6 ja hänellä oli 68 kokoinen puku koko ekan talven. Itse asiassa kaksi, toinen oli hieman isompi ja sillä mentiin lopputalvi, olis varmaan toi toinenkin mahtunut mut vaihtelu virkisti. :)

Tälle 22.6 syntyneelle ostin 74 ja pohdin koko ajan et onko se liian iso, mut aika näyttää.
 
ei mua nukuta niin jos sit tänne jotain ruksais...

oon tämmönen yökukkuja aina ollu:) vauva kuorsaa yläkerras ahteri pystys:heart:
1kk-neuvolas käytiin ja oli kasvanu 3viikossa 5cm ja paino noussu kilon:) oli nyt 58cm ja 5100g.(tai pituus pari milliä vajaa 58cm muistaakseni).
no,kyllä vauva hurjia määriä syökin kerralla.120-200ml.tosin nukkuukin pitkät pätkät kerralla.päiväunet 4-5 tuntia ja yöunet 7 tuntia,sit syö ja vielä 2-3 tuntia.päivisin ei sitten noiden pitkien päikkäreiden jälkeen nuku enää kuin pieniä torkkuja sitteris tai sylis.tämmönen rytmi ollu alusta asti.

HYMYILEE välillä valloittavasti:) neuvolatädille väläytti myös hymyn.jokeltelee myös.varsinki pikkusiskonsa baby bjorn-nukelle;)

talvihaalaria mietin kans.mulla on reiman 56cm haalari joka on kyl reilu!meni hyvin edelliselle lapselle koko talven.(syntyi lokakuussa)ja kummitytölle joka syntyi aikoinaan elokuun alussa.no,saa nähdä meneekö nyt.tuskin ainakaan koko talvea.täytyy käydä haalarikaupoilla jossain vaiheessa.

oi,mulla vk.loppuna synttärit ja sainkin jo tänään ihanan ruusukimpun:)lauantaina meen miehen kans ystävien työ iltaa istuun ja siitä sit fiilisten mukaan jonnekkin.

ens viikolla alkaa täälä isommilla koulu ja ny pitäski viime hetken koulutarvike ostoksille.
no,ny taidan sammuttaa koneen ja painua sänkyyn.huomenna pakko siivota!!!!plääh..

hyvät yöt!
Taiska&Toukka1kk3pv
 
huomenta palstalle!

Äh, taiska täälä kans siivousmörkö piinaa. Ei huvita.

Täällä ollu kirppareista puhetta, just kävin katsastaa ton vuosaaren piilo -kirppiksen ja vaikutti niin kivalta et taidan ottaa sieltä itekki pöydän. Mulla on esikoisen KAIKKI vaatteet syntymästä kaksvuotiaaks tallella ja niistä jo katoin ne jotka meijän lilliputille vielä menee ja loput siistit vaatteet pistän myyntiin.

Jälkitarkastus oli eilen ja kaikki kunnossa, ärsyttää vaan kun ennen sitä ehkäsykapselin laittoa pitää käydä papa-kokeessa, sen sain syksylle ja sit vasta sitä kapselin laittoa alan varata. Ei olla synnytyksen jälkeen vielä mitään tuola makkarin puolella tehty.. Ei kumit innosta ja vahinkoa ei kiitos tähän väliin.

Pitäs kans koittaa vaihtaa toi D3 vitamiini siihen devitoliin jos se auttas noihin lilliputin vatsakipuihin. Välillä raukka huutaa puolkin tuntia kun särkee..

Oli se neuvolalääkärikin eilen, tyttö kasvanut hienosti. Neuvolan käyrien mukaan on nyt just tasan sen kokonen kun kuusiviikkoisen pitää ollakkin. Eli maitoa tulee siis sopivasti. Lääkäri oi ihmeissään kun pitää käsillään jo rintakehääkin irti alustasta. Vauva sanoo hööhöö ja hymyilee. Painoa oli 4646 g ja pituutta 55,5 cm. Päänympärys 37,1 cm.

Painoa on kymmenisen kiloa lähteny, vielä toiset kymmenen sais kyllä lähteä. Pikkuhiljaa.

Niitä liitoskipuja kyllä tuntuu täälläkin välillä, kai se lantioparka yrittää epätoivosesti hinautua takasin kasaan. Varsinkin just liikunnan jäljiltä tuntuu.

Mitäs oli vielä..öö. Ei muistu.

Possu ja lilliputti 6vk
 
Mekin käytiin neuvolassa.Pitutta tytölle tullut 0,5cm vaan mutta painoa tullut melkein kilo:D.Eli painoi nyt 5250g(synt.4320g) ja ikää tänään tasan 3vkoa:heart:.
neuvolakorttiin kirjoitti että paino nousee komeasti:D
Mutta kyllä syökin niin että ei kerkeä nukkumaan.Tämä viikko mennyt valvoessa,viime yönäkin valvoi/kiukkusi 3.00-05.30:headwall:.ja muut lapset herää ennen seiskaa.
Vielä yllättävän hyvin jaksaa:).

Iskälle oli vauva eilen jo vähän hymyä näyttänyt sillä aikaa kun ulkoilin muiden kanssa:).

Onnea taiska etukäteen synttäreistä:)

Meilläkin menee lapset hoitoon viikon päästä kun on yhdet juhlat.Isot menee eri paikkaan kun vauva:).Odotan innolla mutta samalla pieni paniikki kun vauva on sitten vasta 1kk.Mutta silti kiva päästä ulos:).

talvipukua katon kokoa 68cm.Mutta esim reimatecit on tosi reilun kokoisia.saa nyt nähdä mihin pääsyn kun mulla on aina niin hankala päättää millaiset puvut haluan lapsille:D

Kovasti neuvola terkka kehui kuinka olen laihtunut.Nyt lähtöpainoon 2kiloa:).

En varmaan jaksaisikaan näin hyvin jos paino ei olisi pudonnut hyvin.Ja kun liikun ja ei ole sitä hiton hiilari pöhöä.herkkuja ei ole tullut syötyä.Huomenna ajattelin pitää karkki päivän ja tehdä kääretorttua:p(karpisti).

Ehkä nyt vähän tyhmältä kullostaa mutta kaikki on just nyt niinkuin pitääkin:).Vaikka vauva nukkuu huonosti ja muilla lapsilla on uhmaa(!) mutta sekään ei niin "haittaa":D.
Toi odotusaika oli niiiiin hankala että nyt ei ihan helposti ahdista tai tunnut arki hankalalta!

Täälläkin kovasti odotetaan koulun alkua:).Ja kerhon:).

Vitamiineja ei olla vielä aloitettu,pitäisi hakea tässä lähi päivinä:)

Mutta eipä muuta kun hauskat vkloput!
 
heippa vaan kaikille! :wave:

meilläkin neiti väläyttelee välillä oikein hurmaavia hymyjä ja välillä yrittää vähän jutella..ja nojaa jo kovasti kyynärnojassa ja pitää päätä pystyssä..on neuvola tädin mukaan kovin jäntevä tyttö..samanlainen oli kyllä esikoinenkin :)

rytmiä meillä on jo jonkun verran..yöunille käy n.klo 23 ja syö n. neljän aikaan ja sit joskus seittemän ja kahdeksan välillä ja unia vielä kymmeneen asti kunnes esikoinen herää..muutama yönä on nukkunu suoraan seittemään asti ja syö ja sit taas unta sinne kymmeneen..

tuttia meidän neiti syö oikeestaan vaan illalla kun mennään nukkumaan ja pullosta on saanu yhden kerran maitoa(eilen kun olin esikoisen kanssa 2 vee neuvolassa)eli muuten mennään täys imetyksellä..painoa oli 3 viikon iässä saanu jo kilon lisää syntymäpainoonsa joten lisämaidolle ei tosiaan tarvetta :D

mahavaivoja ei onnex ainakaan vielä oo tullu..muutamana iltana piti laittaa kapalo kun heilu niin paljon ettei saanu nukahdettua(sama kuin esikoisella)ja heti kun sain kapalon laitettua niin neiti simahti..

jälkivuoto mulla kesti vajaa 3 viikkoa ja tikit suli kokonaan 2 viikossa..

meillä kaikki siis hyvin..esikoinen tykkää hurjasti vauvasta ja pussailee ja halailee ja sanoo "vauva rakas" ihania tyttöjä meillä :heart:

painoa ois vielä 4 kiloo lähtöpainoo ja sit kaikki muut liika kilot ois vielä tiputettavana..ajattelin et jos ens kesään mennessä pääsis tavoite painoo ja sinne on siis paljon matkaa..pitää vaan yrittää pitää mielihalut kurissa ja toivoa et vaunu lenkit ja kotona satunnaisesti jumppailu riittäis..salille yms kun en kauheesti pääse kun mies tekee kahta työtä(päivätyö ja oma firma).

mukavaa viikonloppua kaikille! =)
 
Moi kaikki!

Meillä oli myös neuvola ja tyttö on kasvanut hienosti. Nyt oli painoa jo 4190g, ja saatiinkin lupa olla täysimetyksellä puolivuotiaaksi asti kun on niin hienosti kasvanut. Monesti kun keskosilla alotetaan jo aiemmin nuo kiinteät. :)

Rytmiä meillä ei juuri ole...:( Se vähän harmittaa. Saattaa jonain päivänä kukkua melkein koko päivän hereillä ja välillä nukkua oikeasti melkein koko päivän. Olis helpompi kun vähän sais jotain unirytmiä neidille...ehkä se ajan kanssa muotoutuu. Tämä neiti vaan ei nuku missään muualla kun sylissä ja kantoliina onkin ollut ihan pelastus! Öisin nukkuu vieressä, omaan sänkyyn jos laittaa niin alkaa älytön meteli vaikka kuinka yrittäisi tuttia tarjota! Eikä se edes huoli tuttia...päivällä on joskus nukkunut vaunuissa hetken, yleensä kuitenkaan ei. Että hehheh vaan :) Vaikka mielelläni mä tätä sylissä pidän kun syliin asti kerran sain <3

Hymyn välillä antaa kun hänelle lepertelee! Se on aivan valloittava :) Seuraa kuitenkin jo hyvin silmillä ja mahalla ollessa nostaa päätä niin, että saa ihan hyvin käännettyä poskelta toiselle. Välillä jo yrittää siinäkin oikein katsella ympärilleen. Eli aikalailla taidetaan hyvässä kehityksessä mennä.

Mietinkin pitäskö mun olla tässä teidän ryhmässä vai toukokuisissa, mutta totesin, että kun neidin kehitys kai verrataan laskettuun aikaan niin mennään lähempänä teitä kuitenkin. Ja kiva kun on jo raskausajalta tuttua porukkaa :)

Oma paino taitaa olla vielä pari kiloa plussan puolella, mutta en olekkaan kyllä vielä oikein päässyt liikkeelle, tuo pirsanan sektiohaava vihoittelee näköjään aika herkästi :(

Kukkis ja Emilia 3kk
 
Neuvolakuulumisia meilläkin. Pituutta tullut lisää 5,5cm ja painoa sellainen kilo. Ukkelin mitat nyt kuukauden ikäisenä 5,1kg ja 55,5cm. Samaa tahtia kasvaa kuin siskonsa aikoinaan. :)

Aika lyhyitä pätkiä vauva nukkuu päivisin. Oon aivan onnesta soikeana jos joskus nukkuu parikin tuntia. Öisin syö 2-4 tunnin välein. Pisimmät syöttövälit on silloin kun nukkuu mun vieressä. Omaan sänkyyn jos laittaa niin kitinä alkaa nopeammin. Vieressä onkin nukkunut pääosin. Ois se vaan kiva jos sais itse nukahtaa iskän kainaloon joskus. Mutta tärkeintä nyt on että ite saan nukuttua.

Ostettiin viime talvena Reiman talvivarusteet kokoa 62cm. Epäilyttää kyllä että mahtuuko sitten kun tarvetta on. Tuskin ainakaan koko talvea.

Jotain muutakin mulla oli mutten muista että mitä. Päätä särkee ja väsyttää. :stick:
 
Jälkitarkastus 1.9. ja tässä välissä neuvola, katsottiin miten paino noussut. Hienosti on kasvanut, korviketta saa pari kertaa päivässä kun oma maito ei aina tahdo riittää. Imetän joka kerta kummankin tyhjäksi ja joskus vaatii vielä lisämaitoa.

(22.7. 12vrk 3270g ja 51,5cm, pipo 35,8cm)
9.8. 4vko2pvä 4005g ja 53,8cm, pipo 37,7cm

Mennyt ihan hyvin ja nukkuu yöllä 6-7h unia, massu vähän kiusaa, ilmavaivoja. Cuplatonia saanut ja auttanut pieruista päätellen.
On tosi hiljainen ja kiltti poika, jos maitoa ei heti tule, örisee ja syö käsiään, ja vasta sitten vähän äänähtää. Harvoin itkee. On ihan erilainen kuin kolme muuta lasta, kaikki tosi temperamenttisia olleet ja erittäin äänekkäitä..
Vauvan isä on erittäin äkkipikainen, temperamenttinen ja voimakastahtoinen, saa nähdä tuleeko jossain vaiheessa samanlainen pienestä miehestä..

Kuumetta numero kolmosella, 1v.8kk on eilen ja tänään kuumeessa ollut, 39 astetta. Yöllä ei nukkunut paljon yhtään ja minä valvoin, mitä teki ukko kun pyysin vauvan syöttämään yöllä kun just olin saanut kolmosen nukahtamaan ja ite sain unenpäästä kiinni... Sanoi vaan ettei halua ja käänsi kylkeä. Ai että teki mieli vetää itkupotkuraivarit, mut päätin jättää väliin nukkuvien lasten takia. Enpä tästä lähin sitten herraa vaivaa kun aamulla sanoi miten väsynyt on, kun yöllä ei saanut nukuttua. Aivan.. Mun muistikuva on paljon kuorsaavasta miehestä joka veti autuaasti unta palloon monta tuntia samassa asennossa.
Muuten auttaa ja on mukana vauvan hoidossa kun kotona on.

Multa tikkien narua on tullut pätkissä pois, mietin pitääkö huolestua? Muutaman viikon hiertänyt joku alhaalla ja nyt hiertää vähän enemmän. Maanantaina soitan kuitenkin neuvolaan jos vielä vaivaa.

meemee ja pikkudomuz 4vkoa ja 6pvää
 
Meemee, multa irtos kanssa pätkittäin tikit. Eiköhän oo normaalia? Mistä tiedät että maito ei riitä? Oon miettinyt välillä että riittääkö maito mulla. Välillä poika imee jatkuvasti tyhjän oloisia tissejä ja vähän kitisee. Eilen kokeilin antaa pullosta maitoa imetyksen päälle ja 120ml hujahti. Epäilen ettei omista ois tullu maitoa kyllä sen vertaa. Yö meni myös hyvin kahdella syötöllä.
 
Tuittumuru: 5min. välein roikkui rinnalla ja kitisi ja huusi, pullon jälkeen rauhoittui ja nukkui 6h putkeen. Pumpatessa eikä puristaessa tule yhtään, eikä niele mitään, Kova syömään rintaa ja otekkin oikea, neuvolassa katsottu uudestaan, mutta eipä sieltä mittään tunnu heruvan.

Mulla tyssännyt aina yhden kuukauden jälkeen just tähän, käskivät imettämään ja antamaan päälle pullosta jos ei rauhoitu. Mulla vaan mieliala laskee tän takia ja tekis mieli unohtaa koko juttu. Mut vielä yritän.

Tikeistä mulla ei ole ikinä lähtenyt narua tai sit en oo vaan huomannut, aina tietääkseni sulaneet. Nyt hiertää edelleen, mietin et onko siellä lisää jotain narua kun pistelee ikävästi.

Tänään iso ikävä miestä ja aamulla töihin lähdön jälkeen itkeä pillitin, nyt vielä enemmän kun laittoi viestiä ja kysyi mitä kuuluu rakas.
Heittelee tunteet kuin vuoristoradassa ja pahin on etten edes muista aina sanoja ja mitä olin tekemässä jos joku häiriö tulee väliin. Sanojen muodostaminen on niin tuskaa, tiedän mitä haluan sanoa, mutta en välttämättä muista just sitä nimeä ja sit kiukkuan kun en saa sanotuksi asiaani. Pää lyö tyhjää ja kaikki tuntuu niin pirun vaikealta.. Tätäkin kirjoittaessa pitää jokainen sana miettiä, muuten tuppaa lyömään tyhjää.

Esikkopoitsuni 9v. sanoikin et äidin aivot on lomalla taas.

meemee ja pikkudomuz 5vkoa 1pvä
 
Täytyypähän itsekin pitkästä aikaa jotain kirjoitella... :wave:

Täällä poitsu nyt muutaman päivän yli 1 kk ja ihania hymyjä ja pientä jokellustakin tulee jo :) Myös 2-viikkoisesta asti nostellut päätään. Kokoa miehellä oli 1kk neuvolassa 55cm ja 4500g (synt.51cm ja 3910g)

Rytmiä myös on jo tullut, että yöllä herää aina kahdelta ja sitten viideltä syömään :) Eli mukavasti menee sen puoleen täällä!

Mulla tuota epparihaavaa jomottelee vielä "mukavasti", että ei paljon tarvii ehkäsyjä mietiskellä, heh.. ja just tuolleen "hiertää", niinkun meemee kuvaili. Mulla tosiaan piti imukupin takia leikata se eppari ja sitten siitä vielä jotenkin repes ylöspäin virtsarakon suuntaan. Tikkejä vaikutti lääkäri ompelevan reippaanlaisesti.. Lukumäärää kysyin, niin tokas vaan, että en oo laskenut! :D Paikat kyllä näyttää normaalille, mutta silti kipua on.. :/ Mut kaippa se oman aikansa ottaa ja luulisin, että normaalia on:confused:

Jäkivuoto on suunnilleen jo loppunut.

Ehkäisynä neuvolasta suosittelivat kuparikierukkaa, kellään kokemuksia? Sen vois siinä jälkitarkastuksessa laittaa ja on hormooniton vaihtoehto. Aina oon syönyt pillereitä, mutta ne ei jotenkin mulla sovi. Aina tulee jotain "mukavia" sivuvaikutuksia.

muumi82: Sä oot kyllä parantunut tosi hyvin sektioista! Mä olin siitä tosi pitkään kipeänä, eikä alkuun puhettakaan mistään lenkille menosta sun muusta.. Mutta kai sitä voi liikkua ihan omien vointien mukaan? :) Kyllähän sitä kroppa alkaa aika äkkiä toppuutella, jos liika on tullut rehkittyä..

Lähtöpainoon mulla on vielä jotain 3-4 kg, enkä ole pätkääkään liikkunut :D Pitäs kyllä nyt enempi alkaa liikkumaan.. Oishan tuota puotettavaa siltikin kyllä.

Ristiäiset meillä on muutaman viikon päästä ja nimi oikeestaan on jo päätetty ennen raskautta :D Mutta ei sitä tiiä, jos vielä tässä mieli muuttuskin.. ihania nimiä on niin paljon :)

Pearl ja pieni mies 1kk
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä