HEINÄMAMMAT 2008 ~maaliskuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Horoskoopeista: Itse olen skorpioni ja mies vaaka.

Onko täällä muita jotka ovat mahataudin kourissa?
Itse eilisestä asti olen oksentanut ja ripuloinut, olo on vieläkin heikko vaikka tänään on jo pysynyt juomat sisällä. Eilen supisteli aika tavalla ja lähdinkin sitten käymään päivystyksessä.
Kohdunsuu oli onneksi napakasti kiinni ja sydänäänet kuului selvästi. Vähän mieltä masentaa, kun tänään olis ollut ensimmäinen talvilomapäivä ja nyt sitten kipeänä eikä mitään jaksa tehdä.
Onneksi kävin kuitenkin eilen lääkärissä, joka kirjoitti 4 päivää sairaslomaa ja koska tänään vasta on ensimmäinen lomapäivä, siirtyy muutama lomapäivä tuonnemmaksi. Jos olisin vasta tänään mennyt lääkäriin, olisin joutunut sairastamaan omaan piikkiin.

Nyt on mentävä takaisin sängyn pohjalle..

Poppeli
Onnittelut kihlautumisesta!!

tannuli 22+4
 
Horoskoopista: MÄ oon kaksonen, mies on vaaka ja poika kalat.

Tannuli: Voimia sairasteluun! :hug: Meiän poika 1v. on oksennellut ja ripuloinut kolmepäivää! Ja tänään on mulla ollut tosi huono olo ja maha sekaisin niin kait se on sit tarttunut minuunkin. Meni vielä pesukonekkin rikki just semmoisen yön jälkeen ku poika oli oksennellut oikein urakalla.. |O Mies on sit kuskannut pyykkejä anoppilaan pestäväksi.. Käy niin sääliksi ku ei meinaa pojalla mikään pysyä sisällä, raukka!:heart:

Poppelille Paljon Onnea Kihlautumisen johdosta! :flower:

NiiVe ja pikkuinen 25+1
 
Kuulun myös tähän kastiin, jotka lukevat ahkeraan näitä keskusteluja mutta kirjoita en juuri koskaan... Mutta päivitetään silti tietoja...

Rakenneultrassa tänään käyty, ja kovasti kätilö epäili että olisi nähnyt vilauksen pojasta =) Elikkä meidän 1 vuotta täyttänyt neiti saa todennäköisesti seurakseen pikkuveljen heinäkuussa... Muuten kaikki näytti olevan kunnossa; sydämessä neljä lokeroa läppineen ja muutenkin kaikki elimet näytti olevan paikoillaan. Pikkuinen vastaa hyvin viikkoja, eli heinäkuun loppupuolella odotetaan syntyväksi.

Nekku77 rv 22
 
moi kaikille!

neuvolakuulumisia ensin:
verenpaine 129/87
u-prot (+)
kohdunpohjankorkeus 19.5cm
hb:tä ei tällä kertaa mitattu, ku täti huolestui mun supisteluista, niin rupes soittaa mulle aikaa TYKS:iin tutkimuksiin, mut ei saanu ketään kiinni puolen tunnin yrittelystä huolimatta. niinpä käväsen illalla päivystyksessä sit tossa naapurikunnassa, niin saa lääkäri tutkia missä kunnossa paikat on. pari viikkoa täs on supistellut ihan kiitettävästi, välillä ihan 2-3 min välein, mut siitä ne sit pikkuhiljaa aina laantuu. ja ihan kivuttomiakaan ne ei ole, mut ei ne nyt mitään maailman kivuliaimpiakaan ole.

ja tota valkuaista kun oli kans pissassa, niin täytyy torstaina viedä näyte labraan, niin saa tutkia tarkemmin senkin. toivottavast tää ei taas viittaa raskausmyrkytykseen, niinkuin edellisessä raskaudessa. sillon alkoi vasta 31+ viikosta eteenpäin olemaan valkuaista pissassa. noh, toivotaan että täs nyt kaikki menee hyvin eteenpäin.

horoskooppikyselyyn, että mä olen leijona, mies ja tyttö oinaita ( tyttö täytti tänään 2v ja miehellä ylihuomenna synttärit )

Poppelille onnittelut kihlautumisesta!

ei taas tuu heti mieleen muuta mistä täällä on ollut juttua, niin enpä tällä kertaa enempää kirjoittele.

t-06 24+3



 
Olin tänään NKL:n äitiyspolilla kontrollissa kun 3 viikkoa sitten supisteli pari päivää oikein kipeästi, silloinkin kuten nytkin kohdunsuu kiinni ja kaikki siellä ok. No samalla lääkäri mittaili Saraa ja kertoi että painoarvio nyt 550 g viikkoja 23. Eipä neiti halunnut poseerata kun lääkäri yritti mittoja ottaa, läks aina karkuun. Löysivät sillon 3 viikkoa sitten kohdusta 6 cm myooman ja sen takia vielä 6 viikon päähän kontrolli, tarkkaillaan ettei se kasva. On kuulemma tuossa navan kohdalla.Ma alkaa opintovapaan jälkeen työt, toivottavasti sitten ei ala supistelut uudelleen.

Kelan paprut sain postitettua tänään.

horoskoopeista; Ollaan molemmat mies ja minä vaakoja (6 pv ero synttäreissä.

tavattu ollaan baarissa, ensikuussa tulee 6 vuotta. Huhtikuussa 2002 siis tavattiin, kesäkuussa muutettuun yhteen ja saman vuoden marraskuun 6. pv mentiin naimisiin.

flunssa taitaa tännekin iskeä, viimeksi olen ollut flunssassa tai yskässä kaksi vuotta sitten. Jospa pääsisi vain säihkähdyksellä.

Varasin muuten samalla kun kävin äippäpolilla tutustumiskäynnin synnärille Naistenklinikalle, sain sen 16.6 klo 13.30 eli noin kuukautta ennen laskettua aikaa. Sanoivat että kannattaa varata ajoissa kun ajat menevät nopeasti.

No tässäpä tärkeimmät.

anjamarita ja Sara 23 tasan
 
Neuvolakuulumiset näin alkuun:

viikkoja 24+6
paino +314g/vk kokonaiskertymä ekasta neuvolasta1,1kg
verenpaine 118/74
hb 131
sf 18,5 cm
sykkeet 150

eli kaikki arvojen kohdalta ok... Supisteluista kun puhuin niin käski himmata vähän vauhtia ja levätä enemmän. Täytyy nyt yrittää malttaa, mut aika hankalaahan se on kun esikko on 11kk ja kävelevä vauhtipakkaus ettei meinaa perässä pysyä. Lääkärineuvola on sit kolmanviikon päästä niin sielläpä sitä sit viimeistään katotaan tilanne.

Horroskoopeista: Ite oon Skorppiooni ja mies on vesimies. ite noista horroskoopeista en kyllä yhtään mitään ymmärrä.

Nyt rupeen ruoka levolle ja telkkaria kattoon hetkeksi...

Kojo ja möykkis 24+6
 
Tiipero
Heippa!

Kihlautumisonnittelut Poppelille! :flower:

Horoskoopeista Minä olen rapu ja mies on leijona. Jollain muullakin taisi olla sama tilanne... Olen kuulemma tyypillinen kotirapu? Ja mieskin astaa leijona kuvailuja aika hyvin... En noista horoskoopeista oikeen mitään ymmärrä, joten vähän googletin ja oheisella sivustolla kyllä kerrottiin aika tarkkaan meistä... Pelottavaa! http://www.uniluoto.com/horoskoopit.html

Synnäriin tutustuminen Mietinkin juuri että pitäiskö jo varailla aikaa. Taitaakin olla jo ajankohtaista. Kiitos Anjamarita vinkistä! Saa nähdä, ollaanko siellä sitten samaan aikaan... tutustumassa tai peräti synnyttämässä! Taidan soittaa heti huomenna naikkarille.

En enää muista mihin kaikkeen pitikään vastailla... On tainnu tosiaan jäädä puolet aivoista narikkaan :p Mutta eikös sekin kuulu tähän raskausaikaan?!

- Tiipero 23+jotain
 
Heipsan!

Viime keskiviikkona käytiin ultrassa, kaikki oli vauvelilla hyvin. aluksi liikkuu paljon, loppua kohden alkoi nukkumaan. Sukupuolta emme halunneet tietää, tulee sitten yllärinä.

Kelan paprut: niitä en ole vielä saanut

Horoskoopeista: minä kala, avopuoliso vesimies, esikko skorppioni.

Tavattu: Elokuun kahdeksantena päivänä 2000, täällä landen pubissa. Olin kaverini tupareissa, joista eksyimme paikalliseen läävään. Rakkautta ensisilmäyksellä, ei olla kihloissa. Omakotitalossa asuttu kolme ja puoli vuotta, sitä ennen vuokralla.

Vakuutus: paperit laitoin viime viikolla menemään.

TIEDUSTELEN TYHMIÄ!!??
Tietääkö joku vaikuttaako vakuutuksen saantiin raskausmyrkytys.? Minusta ei pitäisi vaikuttaa, koska sehän on vain äidin sairaus. Muuten olen terve, tämän takia jouduin antamaan kopsun neuvola kortistani. Pelkään vain jollemme saakkaan syntymättömälle lapselle vakuutusta ennen syntymää. Vakuutuksemme on Tapiolassa.

rv21+5
mukavaa viikkoa!
 
Huomenta!
mimosa78 toivottavasti ei vaikuta myrkytys vakuutuksen saantiin, mutta mistäpä noista tietää. :/ Koska saattaahan muutkin äidin sairaudet vaikuttaa siihen.

Töihin selvitty siis tuolla myrskyssä. Vaikka ei ollu niin paha keli ajella, ku mitä oletin. Mulla on työmatka yhteen suuntaan 60km, niin kyllä siihen aikaa saa menemään.

Tiipero kiitti tosta horoskooppi-linkistä. Vähän sitä jo vilkasin ja vaikutti ihan mielenkiintoselta.

Paranemiset kaikille sairastaville! :hug:

Iitunen pyörii ja hyörii kovasti. Ei niinkään potki, mutta möyrii. :heart: Ihanan tuntusta! Eilen jomotteli alaselkää tosi paljon, sellasta menkkamaista kipua. Inhottavaa! Ja pieniä supistuksiakin tuli jonku verran.
Esikoinen oli viime yön mummilla yökylässä ja tän päivän on siellä hoidossa, kun oma hoitaja on lomalla tän viikon. Huomenna ja perjantaina sitten mun iskä kattoo likkaa.

rinkinki ja Iitunen rv26+1
 
huomenta

tuli sit illalla käytyä lääkärissä. sen mielestä kohdunsuu oli kiinni, mut laittoi lähetteen TYKS:iin äitiyspolille. sinne siis pitäis nyt lähtee aamulla käymään. meinas laittaa mut suoraan sinne illalla, mut mä olin sitä mieltä, ettei tää nyt niin kiireellinen tapaus oo, kun tiedän kuinka kivuliaita synnytyssupistukset on, ettei nää nyt ole siihen vielä verrattavissa. noh, käydäänpä nyt siellä vielä näytillä, että mitä meinaavat tehdä. lepoa varmaankin, mutta sitähän mä suurimmaksi osaksi jo teenkin jo pelkästään selkäni takia!

no, nyt taitaa tyttö herätä, joten en pidemmin sepustele.

lumimyräkkään suunnistava t-06 24+4
 
Huomenet!

Myräkkä on juu, on tääkin kun kevät pitäs tulla ja lisää lunta vaan pukkaa!! Kauhea tuuli, lumi sataa ihan vaakaan!

Lenssu alkais hiukan helpottaa, ehkä, katsotaan miten olo tästä etenee päivän mittaan, mut nyt ainakin hiukka helpottanut.

Mä sain huonoja uutisia eilen, isälläni on juuri todettu suusyöpä. :'( Ei ole saanut vielä ennustetta, on kuulema niin hankalassa paikassa ettei voida leikata. Hoidoilla tarkoitus kutistaa sitä, ja sitten ilmeisesti leikata. Huolestuttaa, kun isällä on ikävä tapa vähätellä täläisiä asioita. Siskonsa kuoli kohtu- ja munasarjasyöpään, ja isän mielstä hänellä oli "vaan mahassa jotain vaivaa".. :( Muitakin huolia kasaantuu tähän samaan syssyyn, että kyllä jaksaa taas kevät koetella. Papu parka lilluu kamalissa stressihormoneissa!

Parempaa päivää muille, ja paranemista sairastuneille, mahatauti on vihonviimenen sairaus kyllä! Kuopuksellahan se meillä oli muttei tullu muille, ainakaan vielä..

Räpätäti+papu rv24

t-06, toivotan vielä sinulle että kaikki olis kunnossa! Maltahan vaan levätä ettet joudu osastolle vielä!!
 
Huomenta!

Mikäköhän on ko mahasta, tissien välistä kutittaa tai niinkö polttelee mahottomasti, luulin sen johtuvan kuppasista rintsikoista, mutta vaiva jatkuu vaikka on ilkosillaan. Mitään ei näy. Täytynee käydä uimassa rasvatuubissa.

Vauva myllersi kovasti kauan aamulla ja lopetti tietty heti ko minä heräsin noustakseni kaheksalta. Tänään olis viikon ainut työpäivä.

Voimia Räpätädille!

T: pörrö ja Nella 25+4 (laskettuun aikaan 101 päivää :p )
 
heipis! sain ajan sokerirasitukseen sattuu olemaan samana päivänä kun lääkärineukkakin 2.4
eipä kauheesti houkuta menee sinne mutta mennään nyt sitten....

tapaamise galpuuppi: miekoseeni tutustuin kun tuli kaverinsa kanssa mun luo kylään (asuin siloin vielä siloisen ukon luona) ja siitä se sitten lähti rakkautta ensisilmäyksellä
:heart: :heart:

horoskooppi galuppiin: minä olen kauris ja mies kaksonen (tyypilinen semonen) esikoinen on rapu ja kuopus on neitsyt..vauvasta tulee varmaankin sitten rapu kun syntyy ellei mee kauheesti yli :whistle: :whistle:

masuasukki hilluu iltasin kun viimistä päivää..eilenkin tuntu potkut jo masun päällä ja ja näky kohouma missä kohtaa potkutelee :heart: :heart:
tein noi kauheet lumityöt ja nyt on paikat ihan kauheen kipeet isäntä saa tehdä loput kun tulee ja sama on jos kataa kauheen painavia kantamuksia rupee supistelee joten ne olen jättänny suosiolla pois ellei ole pakko kaniskella :/ :/

kelin vuoksi en päässy hakee vauvavakuutusta mutta kerkeehän sen ensiviikollakin vielä....en huomannu sitä linkiä missään josta sen olis voinnu netin kautta tehdä??

mutta nyt meen pukee noita teho tyttöjä =) =)
jaksamisia mammoille :wave: :wave:

onnea kihlautumisen johdosta poppelille :flower: :flower:

bambiino ja pömppis rv 25+1
 
Heippis heinämammat!!

Tultiin laivalta eilen illalla myöhään... olin kahden muksuni kanssa ja kyllä olikin ihan hauskaa :LOL:
Nyt vaan on paikat ihan turvoksissa ja kipeät, kun tuli mässättyä tietenkin katsomatta olenkaan mitä syö, sekä syölaista että makeaa :eek:
Neuvolan tätin kanssa tuossa puhelin, kun toista jalkaani kivistelee pahoin, tai siinä on suonikohju, taas uusi.... No se siinä sillain nätisti sanoi, että voisin vähän katsoa mitä syön... Voi kökkö!!! Millä mä pystyn ihan oikeesti katsoon mitä syön :( Mun asenne on se, että olen raskaana ja nautin juuri sitä mitä haluan, siis ruokaa... mutta tiedostan erittäin hyvin tuon painonnousuni :$ Joten jos nyt kuitenkin yrittäisin tehdä jotain asialle, niin olisko kellään mitään hyviä vinkkejä, miten tuon ruokahimon saa taltutettua?

Galluppiin; Me ollaan tavattu nykyisen avokin kanssa ystäväni tupareissa, siitä se siten lähti.
Horroskoopiltani olen kauris, avokki on härkä, esikko vesimies, ja kuopus leijona.

Ilma on mitä kamalin, joten en uskalla noiden räkänenien kanssa ulos mennä, vaikka mieli tekiskin.

Jaahans, täytyy alkaa päikkäreiden laittoon, jotta saan hetken kintut kohti kattoo.

Jisse ja Juulis rv 24
 
Hello mammat!

Lämpöiset lomaterveiset Pattayalta! B) Eilen illalla kotiuduin tänne lumimyrskyn keskelle,huh.
Reissu meni upeasti ja pikku prinssikin nautti auringosta&lämmöstä!Thai-ruokaa söin päivittäin,joten masuasukki sai maistella tulisia ruokia pari viikkoa.Löysin sieltä matkarattaaat.En tiiä niitten hintoja suomessa(maksoin niistä 120?) .Ovat kyllä tosi näppärät eivätkä näytä miltään nukkien lelurattailta.Kaikenlaista krääsää puruleluista lähtien tuli kyllä ostettua!Lentomatkatkin sujuivat hyvin vaikka paikat turposivatkin kunnolla.Sen verran"rankka" reissu kuitenkin rinssille oli,että hän pötkötteli tänään koko neuvolalääkärin vastaanottoajan ja sykekin oli vain 130.Taitaa väsymys johtua aikaerosta... :)

SF-mitta oli 26,aika hurja luku näillä viikoilla!3 viikkoa sitten se oli 20!Lääkäri epäili sen johtuvan reissuturvotuksesta ja käski juoda paljon.Verenpaineet oli tosi hyvät eli 107/65 ja HB 128.



Bella+pikku rinssi 24+6








 
Uusinta rakenneultrassa käyty! Hienosti meni. Kaikki tytöllä kunnossa, mahalaukkukin löytyi tällä kertaa. Eilinen "valitussoitto ilm. oli rekisteröity ylös, koska tällä kertaa onneksi oli eri lääkäri kuin ennen, joka osasi käyttää ultraa ja muutenkin otti meidätkin tilanteessa huomioon eikä vain itsekseen tutkinut. Ja kävipä vielä toinenkin lääkäri varmistamassa rakenteet. Nyt hyvillä mielin taas.
Tyttö oli oikein valokuvauksellinen, ja pontevasti tuntuu möyrivän. Joskos nyt saisi rauhassa tämän lloppuraskauden odottaa ilman turhia pelkoja! (lukuunottamatta synntyyspelkoa joka kasvaa päivittäin).

bella-74 - Olen menossa ensi viikolla Pattaylle. Kerro kokemuksiasi. Onko sulla aikaimmin turvottanut koneessa, vai nyt vain raskauden myötä? Mulla hieman jännittää tuo lentomatka, ja siinä ennenkaikkea se kun joutuu varmaan pakosta käymään siel wc:ssä kun tähän asti olen aina onnistut sen välttämään. Yäks. Miten oli wc:t saatavilla Pattayalla retkikohteissa jne..
Kävittäkö jossain retkillä? Entäs kuinka ruokavalio?

Rv 22+6
 
Piitkästä aikaa pääsin koneelle =) Ollu semmonen hulina ja huiske. Huomenna poju täyttää 3 vuotta ja hulina jatkuu :LOL: Masuun kuuluu hyvää ja rakenne ultrassa kaikki oli ok olivaan vilkas vesseli et sukupuoli jäi ylläriksi loppuun asti, jotenkii on poika olo, tiiä sitten kumpiko on kolmonen =)
Masu kasvaa vauhdilla ja asukki pitää melkosta mekkalaa päivisin ja iltaisin kun yrittää asettua nukkumaan, vessassa saa yöllä ravata monta kertaa
Hankintoja ei olla vieläkään kummemmin tehty,jokusen vaatteen ostanut ja ihallu netissä kaikkee kivaa vaaville,kerkiihän tuota vielä.
Huomenna ois neuvola minulla ja pojulla jonkas lisää kuulumisia sitten taas.
Horoskoopiltani olen oinas, mies neitsyt, tyttö skorppioni ja poju oinas

tuhkimo-78 masukki 23+4 :wave:
 
sairaalareissu tuli tehtyä ja kuten arvelinkin, niin rauhallisemmin vaan otettava ja lepoa lisää. ei oo supistukset saanu mitään muutoksia alapäässä aikaan. valkuaista oli edelleen pissassa, sitä ja verenpainetta tässä nyt seuraillaan neuvolassa sit. kuulemma aika harvinaista, että vielä näillä viikoilla olisi kyse raskausmyrkytyksestä, mutta tietenkin mahdollista. pikaultrauksen tekivät myös, että istukka on terveen näköinen ja kaikki ok. vauva oli perätilassa, että aika paljon vielä pyörii ympäri, kun eilen lääkäri sanoi sen olevan raivotarjonnassa.

huomenna taas saan viedä pissanäytteet labraan ja maanantaina mulla on ylimääräinen nla-lääkäri lähinnä tuon selän takia.

ensikertalainen, kiva kuulla, että kaikki todettu rakenneultrassa olevan hyvin!

t-06 24+4

 
horoskoopeistaitse olen oinas, mies on rapu ja tulossa siis kaksi pikkurapua lisää...

tapaamisestatavattiin kolme vuotta sitten Lapissa, aloitettiin kavereina, nyt asuttu yhdessä vuosi ja esikoiset siis tulossa. Ei olla kihlauduttu vielä, ei kai tässä kiire ole (olen ehkä tyypillinen(?) oinas, "sitoutuminen" aiheuttaa hyperventilaatiota :ashamed: )

Sumppis Lisäätkö mulle yhden ikävuoden lisää, 30v tuli täyteen maanantaina.

(.) Parisuhdekriisistä toivuttu. Tilalle tuli toinen kriisi, nimittäin työkriisi. Ei millään tahdo enää henkisesti jaksaa olla töissä ja kuunnella päivästä toiseen asiakkaiden valitusta asioista, joille en mahda mitään. Eilenkin, vaikka ihan kaikkeni oikeesti tein ja olin kiva ja ystävällinen loppuun asti, asiakas päätti silti reklamoida musta pomolle. Yleensä en tuosta korvaani "lotkauttaisi", kun tasan tiedän, etten tehnyt mitään väärin, mutta nyt valvoin lähes koko yön vatvomassa ja murehtimassa tuota asiakasta ja ahdistelin, kun aamulla pitää taas töihin. Nämä #¤*@! raskaushormoonit...Lopullinen niitti oli aamulla, kun olin koiran kanssa ulkona ja tuiskahdin kunnolla katuun, kun oli niin liukasta. Juuri ennätin laittaa kädet eteen, ettei maha saanut jäisen asfaltin kanssa kosketusta. Sen jälkeen istuin kotona vaikka kuinka kauan ja olin ihan varma, että en ihan varmana enää ikinä koskaan mee töihin, vaan haen saikkua. (VAIKKA tällä kaatumisella ei ollut mitään tekemistä itse työpaikan kanssa) Kauheeta, valitankohan mä vaan koko ajan töistä..hmmh..pitäis kai olla onnellinen, että mulla on työpaikka. Työnantaja tosin oli tänään ilmoittanut yhdelle mun työkaverille, että olen töissä kyllä heinäkuussa vielä...hmmh, tuskinpa vaan olen (yhdessä ollaan työnantajan kanssa täytetty mun äitiyslomapaperitkin kelalle, joiden mukaan äippäloma alkaa 30.5)

Olettekos huomannut, että lisäsin tuollaisen erihienon laskurin profiiliini. Olen tästä erittäin ylpeä, kun mikään tekniikan ihmelapsonen en ole. Siksi mainostus :LOL:
 
Huomenta!

Täällä ollaan herätty todella aikaisin ja ihanan pirteänä aikaeron takia.Onnex on loppuviikko lomaa niin ehtii jotenkin palautumaan Suomen aikaan ennen töihin menoa!

Ensikertalainen:Mulla on aina jalat turvonneet koneessa.Kerran aikasemmin olen käyttänyt lentosukkia(en ollut raskaana) enkä tykännyt niistä ollenkaan.Jalat turposivat enemmän kuin ilman sukkia.Nyt käytin mennessä,mutta en tullessa!Eroa en huomannut.

Retkillä ei käyty.Loikoiltiin kyllä omatoimisesti esim.Koh Larnin saarella,jota suosittelen lämpimästi.Käydään siellä aina Pattayalla ollessamme.Noin puolen tunnin laivamatka,ihanan puhdas vesi ja valkoinen hiekka!!Vessat on mitä on.Suurin osa aika järkkyjä.Muista pitää joka paikassa mukana omat veskipaperit,koska harvata veskistä sitä löytyy(esim.rantahuussit).

Ruokavaliosta:Maitotuotteet jätin suosiolla pois(paitsi jätskit),en syö niitä muutenkaan reissussa.Majoneesikastikkeetkin sivuutin tällä kertaa pienissä ruokapaikoissa,muita sal.kastikkeita söin.Kanat,kalat,hedelmät,vihannekset,thai-ruoat maistuivat hyvin!Eli kattoo vähän,että missä syö eikä osta safkoja katukärryistä.Terveellä järjellä pärjää hyvin! =)

Sumppis:Mullekkin on tullut alkukuusta vuosi lisää mittariin... :kieh:

Nyt ahmimaan aamiaista,kun pikku rinssikin heräsi masussa.

Bella&rinssi tasan 26
 
se pirun flunssa löysi tännekkin. Eilen kurkku sairaan kipeä, eipä se tänäänkään aamusta ole kovin kaksinen :/ taidan varata lekurin ja mennä nieluviljelyyn. Voimat ihan poissa ja puhuminen vaikeaa. Sain eilen työterkkarilta 2pv saikkua, ei jaksa vielä duunia ajatellakaan huomenna.

Ulpukan voinnista olen huolissani kun lentsu jyllää. Ei kait se masuasukkiin vaikuta ??
 
RouvaSumppisuu
Lista päivitetty! Tervetuloa vaan kanelinen ja onnea ainakin ronja78, äitee2 ja bella74 synttäreistä :flower: !

Ensikertalaisella oli hienoja ultrakuulumisia =) ja t-06, onneksi nuo supparit ei olleet saaneet mitään aikaan tuolla kohdunsuulla, hyvä että paikat kiinni vielä näillä viikoilla :hug: .

Täällä (kuten ilmeisesti vähän jokapuolella) oli aika myräkkä eilen ja sainpas ERITTÄIN hyvän idean lähteä kumpparit päällä pissattamaan koiraa. Lunta kun oli pakkautunut kinoksittain, niin sillä hetkellä se tuntui hyvältä idealta...mutta kävipäs samoin kuin ronjalla, eli vauhdikkaasti liukastuin, onnistuin kyllä laskeutumaan jaloilleni, mutta nivusen taisin reväyttää...nyt vaapun täällä kuin ankka ja töihin pitäisi vielä raahautua. Ei oo aina helppoo ei.

Ronja, tuo sun työjuttus kuullostaa kyllä kurjalta. Jos töissä joka päivä 8 tuntia stressaat ja vielä menetät yöunes niin älä ota huonoa omaatuntoa vaan menet lääkärin juttusille ja haet saikkua. Eihän toi pidemmän päälle tee hyvää vauvalle eikä kyllä äidillekään :hug:.

Pientä galluppia: Nukutteko yöt vielä hyvin, vai onko tullut jotain univaikeuksia? Pikku-B mekastaa öisin tosi paljon ja viime yönäkin heräsin monta kertaa potkuihin. En muista, että esikoisen aikana ois koskaan ollut tällaista. Ja aamuisin herään jo kukonlaulun aikaan, en tiedä tosin onko se tää raskaus vai lisääntynyt valoisuus kun sen aiheuttaa.

Flunssasta ja mahataudista
: Täällä ollaan terveenä, en oo ollenkaan nyt raskausaikana ollut kipeä. Mutta noita pöpöjä on kyllä tosi paljon liikkeellä, voimia ja lepoa kaikille sairastaville! Eikä noista normilentsuista mitään vaaraa ole masuvauvoille, rokot yms. on sitten asia erikseen. Muistaa vaan itse juoda ja levätä tarpeeksi :hug: .

Sumppis ja pikku-B rv. 25+4
 
Huomenia! Tai päivää kai tähän aikaan saa jo sanoa..

Täällä on ollut aika hiljaista masun suhteen viime päivinä. En nyt ihan huolissani ole, mutta silti vähän mietityttää. Hikka tuntuu kyllä useamman kerran päivässä, mutta potkuja aika vähän, mielestäni paljon vähemmän kuin aiemmin.. Päivittäin kyllä, mutta en ole uskaltanut alkaa laskea, tuleeko niitä esim. se 10 tunnissa..Viime yönä tosin heräsin kunnon möyrintään, joten ei kai pitäisi murehtia.. Tuntuuko teillä muilla masuasukin hikka usein?

Nukkumisgallupiin.. Mun masu ei vielä noin yleisesti ottaen häiritse nukkumista, kun ne vessassa ramppaamisetkin on jääny pois.. :LOL: Itse asiassa mun nukahtamiskyvyt illalla on paljon paremmat kuin normaalisti. Eilen menin ysiltä sänkyyn ja mies tuli kymmentä minuuttia myöhemmin katsomaan, niin olin jo unessa. Sen verran kyllä masu vaivaa, etten löydä yhtä helposti hyvää nukkumisasentoa kuin ennen, minä kun olen tottunut nukkumaan mahallani. Selällään maatessa huimaa ja kyljellään selkä väsyy, vaikka olisi mitä tyynyjä haarovälissä.. :/

Mutta se siitä valituksesta..ja romaanin alusta.. :whistle: Hyvää päivänjatkoa kaikille masuille ja äideille :D

Pinuski rv 25 tasan
 

Yhteistyössä