Heinämassut-07 vol.2

  • Viestiketjun aloittaja jenmo
  • Ensimmäinen viesti
Selkä sitten päätti sanoa sopimuksen vaihteeksi irti.. :/ ainakin tämän viikon olen saikulla, mutta saas nyt nähdä.. voi olla että olen loputkin 2 viikkoa :/ issias on kyllä kavala vaiva... ihan yhtäkkiä taas meni pahaksi.. johan mä pari kuukautta melkein töitä ehtisinkin taas tekee..

heidi ja tyllerö 26+3 :heart:
 
Neuvolakuulumisia täältäpäin...

Aamulla oli sit neuvola ja oli harjoittelija-neiti tutkimassa. Kaikki sujui kullä asiallisesti, vaikka näytti harjoittelijaa hieman jännittävän... No se asia sikseen...
Kaikki oli siis hyvin ja painookaan ei ollu tullu kun vajaa kaks kiloo neljän viikon aikana. On tullu herkuteltua viime aikoina ihan tarpeeks. Paineetkin on laskenu normeiks ja hb:tä ai edes otettu ku viimeks oli sen 150...
Pitkän etsimisen jölkeen saatiin äänetkin kuulumaan, kun nirppu pinkas aina karkuuun kun kohdalle sattu. EI tykänny ollenkaan kuuntelusta =)

[/b]Mary-83: Ollaankohan laitoksella samaan aikaan. Mulla on la päivää ennen ku sulla ja Jyväskylässä synnytän. Ootkos ihan Jyväskyläläinen jos saan kysyä? Ja muuten tervetuloa joukkoon...

Nyt lähden sit kaupoille etsimään kevättakkeja muksuille, jos niitä rupeis tarttemaan pikkuhiljaa.

Mä ja nirppu 24+3
 
Sen verran vielä lisäilen tän päivän osalta kuulumisia, että äitiyspakkaus haettu :) Mulle tuli se 2006 pakkaus.. ja oli kyllä ihan söötti :heart: vielä kun sais täytettä niihin suloisiin pikku vaatteisiin. :)

Heidi ja tyllerö 26+3 :heart:
 
:wave: Helou! Eilen illalla myöhään tultiin reissusta. Ja aamulla oli heti neuvola.. vetäsin sitte heti neuvolan päälle tirsat ja sen jäliltä ollu pönttö ihan sekasi. Äsken purin oman matkalaukun.. ja olis muutaki purkamista. Vissiin vajaa kymmenen kaupan pussillista vauvan/taaperon vaatteita, lakanoita, harsoja, myssyjä, sukkia jne jne. Jotain lelujakin taisi olla. Äiti purki omat kaappinsa kotona ja täti toi monta pussia käydessään. No, taidan toistaiseksi vaan kylmästi varastoida nuo kaikki ja katella niitä sitte myöhemmin. Ku meillä ei oo nyt edes tarpeeksi tilaa vauvan vaatteille. Vaatehuone kaipaa päivitystä, samoin liinavaatekaappi. Sitten on tarkoitus ostaa jonkinlainen lipasto vauvan vaatteille. Eli sitte ku ne asiat on tehty niin sitte voi ruveta pesemään ja lajittelemaan vaatteita.

En nyt ees jaksanu lukea teiän kuulumisia.. ehkä tässä illan päälle jaksa istua tässä.
 
Pikainen moikkaus täältä kaikille! Kiirettä pitää..

Tänään oli sokerirasitus, huomenna saa tulokset. Äitiyspakkausta lähetään kohta postista hakemaan. Jännää :)

Kirjottelen toiste enemmän


Lotta 26+0
 
Onkos muilla heinäkuisilla selkäkipuja :\| Nyt on pukannut sellanen issiastyyppinen selkäkipu, että on todella tuskaa istua töissä koneen ääressä :/ Sitten saa kävellä kuin vanha ankka ;)
Olin viikko sitten neuvolalääkärissä. KOhdun suu oli vähän pehmennyt, laittoi ruksin korttiin kiinteän ja pehmeän välimaastoon :( Supistuksia en oo kyllä tuntenut. Mitähän tuo nyt sitten meinaa ??
 
Päiviä, olen nyt sitten sairaslomalla seuraavat kolme viikkoa. Nyt vasta tänään hoksasin, että kappas tuo lääkärihän on aika tutun näkönen... ihan muista kuvioista tuttu ihminen. :) Ja kaiken lisäksi sillä on laskettuaika päivää myöhemmin kun mulla, että voidaanpa hyvinkin olla synnärillä samaan aikaan :D
Pikku-ukolla on flunssa ja korvatulehdus, onneksi mummi otti hoitoon tänään.

Mutterille jaksuja sen selän kanssa! ja vitsit kun te nyt pääsisitte noista pöpöistä edes vähäks aikaa eroon :/

Toistamiseen äidiksi mulla on liitoskipuja, mutta ne on pysyneet vielä "siedettävissä" rajoissa, eli ei haittaa kauheesti - kyllähän ne kerkee vielä...

Äsvee Ei se nyt välttämättä mitään erityistä tarkota, että kohdunsuu jonkun verran pehmennyt - voi se silti olla ihan suljettu ja kun ei kerran suppareita tule, niin ihan hyvä :) Tossa tilanteessa vaan se, että jos alkaa supistelemaan enemmän niin sitten on eri juttu. kyllähän ne paikat tosiaan pikkuhiljaa alkaa vähitellen kypsymään - kauheen pitkällähän tää raskaus oikeestaan jo on :eek: - mihinkähän se aika taas hävisi...

Synnytystä en ole miettinyt pahemmin. Ensimmäinen meni tosi hyvin, kivunlievityksessä tosin oli toivomisen varaa - siinä mielessä, että ei siitä oikeen ollu mitään hyötyä, epiduraali mm. hidasti vaan. Joka tapauksessa, mulla oli jo eka sen verran nopea (8 tuntia) että josko tää toinen tulis nopeemmin ja pärjäisin ilman lääkkeitä. Vyöhyeterapeutille ollaan menossa miehen kanssa jossain välissä synnytysvalmennukseen. =)

Ninniliina & Tiitiäinen rv26
 
Äsvee mulla kans kohdunsuu pehmennyt :) sanoi vaan että supistuksia pitäis nyt vältellä.. Ja mulla on toi issias tosiaan vaivana.. sen takia olen nyt saikullakin.. jaksuja sulle :hug:

Ninniliina Pasi lähti just viemään Oonaa lääkäriin.. sillä on nyt kolmas päivä kuumetta 39c ja Venlallahan oli se 10 päivän kuume putki kunnes älysivät antaa lääkettä :/ käydään tää vaan vuorollaan läpi.. voishan se tietty olla mukavampaa että ois kaikilla sit yhtäaikaa.. :/ Hyvä kun Sinunkin saikku jatkuu.. hieno homma :)

Mä tosiaan nyt sitten kai pyydän loputkin 2 viikkoa saikkua.. en mä tiiä.. selän lisäksi mä olen jotenkin niin väsynyt.. :ashamed: hyvä kun jaksaa arjen pakollisista selvitä, saati että tarvis olla iloinen kiva hoitotäti.. :ashamed: :/

miehen kanssa ollaan oltu nokkapokkaa.. pinnat jotenkin kireellä. .kai tarvis yrittää löytää yhteistä aikaa vielä ennen vauvan syntymää.. :/ Välillä tuntu ukuin vaan oltais tiimi joka hoitaa tän hullunmyllyn joka päivä pakettiin.. parisuhteesta, siitä mitä se on, siitä ei oo mitään tietoa.. ja kun mä olen sit vieläpä aika väsy.. en oo ollenkaan kiva ihminen.. :ashamed:

Nyt kun on valitettu ja rutistu taas tarpeeksi, niin :wave:

Heidi ja tyllerö 26+4 <br><br>
 
CotHai the Grey
Moiks!

Pikaseen vaan tulin ilmoittamaan, että hengissä vielä.. on taas toi tuleva täti viikon verran jo majannut meillä, niin ei oo oikein ehtinyt koneilla. Lukemassa käynyt, mut sit kun on alkanut jotain kirjoittamaan niin on

miehen siskolla iskenyt jokin kuningas-idea ja se siitä sitten :LOL:

Tänä aamuna olivat neuvolasta koittaneet soittaa (minähän autuaasti nukuin) niin piti soittoaikaan asti odotella että raskivat vastata puhelimeen. Ku mulla on varattuna nlalääkäri ens ti. ja sairaslomaa siihen asti, niin yritti jo kolmannen kerran saada mua lääkäriin jo nyt perjantaina. Oli sitten kolmas kerta kun pääsi sanomaan, ettei käy kun menee se päivä siellä 2vaiheessa ja se on aika välttämätön pakko ettei pääse kortti vanhenee sitä ennen :kieh: En mä sitten tiedä, miksi se niin kovasti sitä aikaa yritti saada aikaisemmaksi. Sitten se vaan totesi, että kun mulla on ti. se aika 14.00, että hän aikaistaa/pidentää sitä puolella tunnilla ja et mennä jo joskus siinä yhden jälkeen sinne pissaa purkkiin ja jotain.
Mitähän se nyt panikoi se epämukava neuvolan täti, kun se sanoi ettei mitään hengenhätää tms ole kuitenkaan. Kai se on vaan ihan paineessa, kun se lääkäri joka sen saikun antoi ei ole osannut mitään sinne koneelle tietoihin laittaa ylös. Kun se silloin soitti jollekin muulle lääkärille ja sanoi mitä oli katsonut ja kysyi, että mitä hänen nyt pitäisi tehdä.

Mukavaa vaan, kun tolleen hätäillään niin ei tiedä et pitäiskö itsekin huolestua jostain. Tosin on tässä pystynyt olemaan kun on välttänyt rasitusta ja saa levätä niin paljon ku sielu sietää ja jäbä vetää rinkiä mahan pintaan asti niin, ettei tässä taida kärsiä muut ku minä :p
Tai no, senhän mä kyllä tiedän, ettei jäbällä missään vaiheessa oo mitään hätää ollut, kun äiskä vaan on vähän heikompaa tekoa :ashamed:

Jäbä potkii jo niin kovaa välillä, et saa itse kivat sätkyt aina kun se treenaa reisi- ja pohjelihaksia. Ja sattuu, kun se vääntelee.
Mut ihanaa on silti :D

Voikaa hyvin ja jaksuja kaikille :wave:

-Mie&Jäbä 26+4-
 
Mulla on kolmas muksu tulossa. On ollu mietteitä et miten sitä jaksaa kolmen kanssa, mutta on noi muut jo niin isoja että tarvittaessa omatoimisuutta löytyy. Aika näyttää ja pitää ajatella positiivisesti!
Ja en muuten ite asu jykylässä, mutta tässä liki kuitenkin.

Ny pihalle ja haravoimaan!
 
Moi!
Eilen tuli äitiyspakkaus :D se vanhempi, mutta nättejä vaatteita on kaikki!
Aamulla oli se sokerirasituskoe :x .
Maanantaina on sit lääkärineuvola ja sit selviää sokerikokeen tulos! Mutta sen verran sivusilmällä katsoin, että paasto arvo oli 4.9 mikä vissiin pitäis olla alle 4.8 eli toden näkösesti antavat kuopioon äitipolille lähetteen seurantaan, koska viimeks jouduin kans sillä arvolla seurantaan!
Toisaalta olis ihan hyvä ku täällä tuppukylässä ei tosiaan niitä tutkimuksia ole! Alkuraskauden ultrastakin on jo niin kauan aikaa, ja sekin oli eri paikkakunnalla!
Vielä vajaa kuukaus töitä, sit pääsee lomaileen! :wave:
Nyt rv 27+3
 
Mie soitin tänään aamulla neuvolaan ja sain sokerirasituksen tulokset. Kaikki arvot normaalit :) Jee.. Mulla oli itellä vaan sellanen tunne että mulla ihan varmasti on niissä jotain häikkää.. Mutta kaikki siis hyvin. Mie jouduin siis rasitukseen BMI:n ja sukurasituksen takia.

Eilen tuli siis meillekin äitiyspakkaus. Mun mielestä se toppapukukin on tosi ihana. Ja ihan hyvin käy tytöllekin. Nyt tulee koko ajan ihasteltua noita vaatteita. Pääsee nyt kehittelemään jonkunlaista kangasreunusta tuohon laatikkoon, kun aateltiin sitä käyttää ensisänkynä.

Tiistaina ois sitten lääkärineuvola. Jännää.. En oo tosiaan vielä ees lääkäriä nähnykään koko raskauden aikana.

Käytiin alkuviikosta kattoo sitä mun serkkua joka syntyi viikko sitten. Oli kyllä pikkunen. Masussa alkoi hirveet jytinät ku pidin serkkuani sylissä. Tais masukki olla jo mustasukkanen ;)

Mulla hirvee kiire koulujuttujen kanssa. Vielä pitäis kuukaus jaksaa ahkerasti opiskella niin vois sitten jäädä hyvällä omatunnolla kesä/äippälomalle.

Mut nyt taas lukemaan

Lotta 26+1
 
Karvatonkoira ja Lotta84 Onko teillä (tai muilla) tietoa niistä sokerirasituksen muista arvoista, että paljonko on vielä normaalit etteivät ota seurantaan?? Mulla oli paasto 4,5, tunnin jälkeen 6,4 ja kahden tunnin jälkeen 5,0. Mutta en ole vielä saanut neuvolan tätiä kiinni kun on lomalla, niin en tiedä onko riittävän hyvät arvot raskauden aikana...

Karvatonkoira Menettekö te sit KYS:siin vai tehdäänkö siellä muuallakin ultrauksia? Me kun käytiin siellä, niin oli kyllä ihana kokemus, tosi kivat lääkäri ja kätilö ja kaiken lisäksi kun siellä tehtiin vielä 4D-laitteella. Ihan oli toista meininki verrattuna meidän "pieneen" SKS:aan =)

Ja tosiaan, tuossa viime vuoden pakkauksessa on kyllä söpöjä vaatteita (niinhän niissä aina) :)
Me saatiin niitä lainaan mun isosiskolta, joka sai viime lokakuussa vauvan, ja -06 pakkauksen. Lisäksi oon jotain ostanu huuto.netistä. Mä en ole vielä laittanut Kelan papereita menemään, on vielä vähän epäselvyyksiä tossa äippäloman aloittamisessa, että mistä asti sitä haen.
Haluaisin kovasti paljon aloittaa varhennettuna, eli oliskohan ollut 15.5. kun alkaa todella olla aikasta väsy olo, ei enää yhtään jaksaisi olla harjoittelussa/koulussa. Nytkin oon sairaslomalla :ashamed: Kävin tiistaina lääkärissä ja kirjoitti kaksi päivää, mutta eipä tähän aamuun mennessä ollut olo kohentunut, päin vastoin vaan pahentunut (yöllä supisteli, liitoskivut vaivaa, oksensin ym...) niin laittoi samantien loppuviikoksi sairaslomalle. Sitten taas katsotaan ensi viikko uudelleen, ja lääkärineuvola on keskiviikkona.

Mulla on koko ajan tosi huono omatunto siitä, etten ole sinne harkkaan nyt kyennyt menemään, vaikka tiedän että tottakai oma ja vauvan vointi on nyt pääasia. Mutta silti...taitaa olla tuttuja tuntemuksia ainakin Mutterille ja varmaan muillekin.

Inhottaa vaan sit jos koulu jää nyt kesken lukuvuotta kesken. Jotenkin tuntuu että olis helpompi jos olisin töissä, niin jäädä sairaslomalle, koska sinne voisi hankkia sijaisen, mutta koulussa ollessa ei kukaan tuuraa ja sen sitten edestään löytää minkä taaksensa jättää :/

Mulle kyllä Kelassa sanottiin, että varhennetun äippäloman voi aloittaa myös sen 30-50 arkipäivän väliltä, että ei ole pakko olla just joko tai. Kun täällä Kaksplussan palstalla joku joskus sanoi, että ei onnistu siltä väliltä aloittaa. Mutta olispa tosiaan ihanaa, jos voisi jo lomalle jäädä! Mieskin aloittaa kesälomansa jo ensi viikolla. Niillä kun on niin paljon isyyslomia siellä, etteivät voi kaikki pitää kesälomaansa kesällä. Viisi miestä töissä siinä paikassa, ja 4:llä isyysloma kesän aikana!

Nyt kun noista pakkauksista oli puhetta, niin ootteko käyny katsomassa (ainakin irc-galleriaan oli joku linkki) niitä tämän vuoden pakkauksen kuvia? Joku oli ottanut Lapsi-messuilta. Söpöjä vaatteita näytti siinäkin olevan, vaalea toppapuku ja nyt ainakin luulisi, ettei kellään ole vastaanväittämistä siinä sopiiko sekä tytölle että pojalle

Eilen tuli siis meillekin äitiyspakkaus. Mun mielestä se toppapukukin on tosi ihana. Ja ihan hyvin käy tytöllekin. Nyt tulee koko ajan ihasteltua noita vaatteita. Pääsee nyt kehittelemään jonkunlaista kangasreunusta tuohon laatikkoon, kun aateltiin sitä käyttää ensisänkynä. :D Makuupussissakin näytti olevan sellainen raitakuosi, viime vuodet tainnut olla jotain suloisia nallukoita ym.

Ainiin Lotta84 Mäkin vähän oon miettinyt, että josko sittenkin käyttäisi ihan ensi alkuun äitiyspakkauksen laatikkoa vauvan sänkynä, vaikka pinnasänky tykötarpeineen on jo ostettu. Meinasin, et jos laittais sen laatikon pinniksen sisään. Huusin huuto.netistä (sama paikka jälleen...) sellasen ihanan reunasuojuksen siihen laatikkoon. Ihan uudenveroinen oli, ja monta kymppiä halvemmalla sain kuin mitä kaupassa olis ollut. Siihen pahvilaatikkoon saa muuten sellaisia pahvisia kehtojalaksiakin! Eikä ne maksa kuin jotain 10-15? muistaakseni lastentarvikeliikkeessä. Olisin sellaset muuten ostanu, niin olis saanut keinuteltua, mutta ei kuulema niitten kanssa mahdu se laatikko pinnikseen niin jätin ne sitten kaupan hyllylle :)

Vauvelihaave & Pikkuinen 26+5
 
Lotta84 harmaana
Vauvelihaave, En tiiä noista arvoista. Mulle vaan neuvolasta sanoi että kaikki arvot oli normaalit..ei siis lukuja kertonut.

Niin me aateltiin kans että pidetään tuota pakkauslaatikkoa alkuun pinnasängyn sisällä. Tuo pinnis on kuitenkin aivan valtavan iso vastasyntyneelle.
 
Hei vaan kaikki!

Vauvelihaave: sun arvot oli ihan normaalit (siis mun kaiken tietämyksen mukaan), mutta kertoohan ne sieltä neuvolasta.

Kun mun ois pitänyt kanssa siinä testissä käydä mutta en oo muistanut aikaa varata :ashamed: Tosin meen vaan lähtöpainon takia ja ei aikaisemminkaan ole mitään ongelmia ollut...

Tänään kävin lääkärineuvolassa ja lekuri sit mittasi sf:ää ja totesi että on sama kuin viimeksi. No ei muuta kuin viikon päästä uudestaan ja sit vielä seur. viikolla. Oon melkeen varma että johtuu suurimmaksi osaksi siitä että eri ihminen mittasi... Saas nähdä nyt sitten.

No nyt kun jotain meinasi kirjoitella niin työt kutsuu, hyviä vointeja kaikille!
 
"uus" heinämassu ilmoittautuu joukkoonne!
Pientä esittelyä: Olen toukokuussa 22 täyttävä neitokainen, odotan ensimmäistäni LA 17.7. Mieheni on samaa vuosimallia kuin minä :)
Asutaan Kalajoella, perheeseen kuuluu myös kaksi koiraa.
Nyt on rv 26+2.
Sairasloman alotin viime viikolla, ja olen äippälomaan asti.
Tulevan vauvan sukupuoli saatiin tietää n rv 22, tyttö pitäisi olla tulossa, ellei sitten matkalla vaihda sukukalleuksia :LOL:
 
Lotta84 harmaana
Minttu, ei se sokerirasitus mun mielestä ollu hirvee. Ainut vaan se että nälkä oli kyllä kova niin vähän aamulla heikotti. Ja se litkukin oli ihan siedettävää juotavaa, melkein kuin kokista. Täällä ainakin ois päässyt lepäämäänkin jos ois tullut huono olo, mutta mulla pysyi olo ihan hyvänä.

Skye85, tervetuloa joukkoon :)
 
Skye85 Tervetuloa mukaan :) Mekin ollaan miehen kanssa molemmat vm. -85 ja esikoista odotetaan. Ja la 14.7.

Minttu Jeps, niin kuin Lotta84 jo kirjoittikin, niin ei se todella niin kamalaa ollut se sokerirasituksessa käyminen, paljon pahempaakin on nähty :) Mua myös jännitti se kamalasti, mutta ainoa mikä mulle teki vaikeeta, oli se ettei saanut juoda vettä! Normaalisti kun sitä menee mulla varmaan monta litraa päivässä!! Ja vähän alkoi kyllä sitten heikottaa, mutta meidän tk:ssa ei kylläkään ollut asiat niin hyvin kuin tuolla Joensuussa(?), että lepäämään olis päässyt.

Tsemppiä vaan, kyllä se hyvin menee.
 

Yhteistyössä