Heinämassut-07 vol.2

  • Viestiketjun aloittaja jenmo
  • Ensimmäinen viesti
Mä olen menossa sokerirasitukseen parin viikon päästä, ja mulle neuvolasta sanottiin että mitään ei saa syödä ilta kasin jälkeen, mutta vettä sais juoda. Aika outoa että erilaisia ohjeita annetaan...

Ja taas uudet: tere tulemast mukaan!
 
Moikka moi kaikki!!! :wave:

Mä nyt sitten jäin sairaslomalle ton selän vuoksi loppu ajaksi. Ja toinen syy -> väsymys .. laittoivat mut kilpirauhaskokeisiin varmuuden vuoksi.. kun siis meinaan ihan nukahtaa pystyyn.. Niin ja selän kanssa odottelen lähetettä fysioterapiaan . . . :/ Mut jospa siitä ois apua.. kun ei toi selkä kipu häiritse vaan mun työtäni vaan koko mun elämää..

Mutta joo.. nyt alkoi mun lomani B) täytyy kai osata nauttia sitten vaan :)

Heidi ja tylleröinen 26+6 :heart: <br><br>
 
Olin tuolla eilen... :b

http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen.asp?id=1350670

Kyllähän nuo kyseli että mistä kohti nä oot muka hoikka.. hehe.. ku haussa oli hoikkia/laihoja, kaljuja ja mielellään raajaki pitäs olla vielä amputoitu. Minä sitte ryntäsin sinne ison mahani ja puoleen selkään asti ulottuvan tukkani kanssa ja ihan omin jaloin kävelin. Eli en ollu läheskään sitä mitä ne haki! :LOL: Mutta kävinpähän sanomassa että jos minusta teille jotain apua olisi. Ihan hauska kokemus.

 

Tervetuloa kaikki uudet mukaan :)

Käytiin eilen ultrassa ja lääkärissä kun on toi verenpaine lääkitys.
Varmistui taas tälläkertaan ett tyttö on tulossa.
Tyttö painoi 914g ja oli 35cm joten kyll on pitkä ja laiha minneköhän noi muut 8kg on menny ;)

Mullakin on ollu selänkaa vaikeuksia tai toi issias no mun kesä loma alkaa 2.5 ja sen jälkeen alkaa äippäloma.

Oletteko te pistänny jo kelan paperit meneen ?
En oo ite vielä laittanu odotan kuun loppuun jos saisin uuden pakkauksen.

No nyt olis valmiiksi siivottu mies häippäs jonnekin kun aloin puhuun siivouksesta ei kyll oo sen tapasta :(


Huomenna olis pitkä bussi matka kokkolasta haaparannan ikeaan ja pitkä kauppalappu onkin pitää pyytää mieheltä pankkikorttia lainaksi ;)


terkkuja kaikkille

sanna ja tyttö rv26+3
 
Mieh Onnea hyvistä ultrakuulumisista =)

Marzu No onpa tosiaan aika jännä homma, kun noin erilaisia ohjeita meille höppänille annetaan =) Mulle nimittäin se neuvolan täti sanoi, että ehdottomasti ei saa syödä eikä juoda siihen 12 tuntiin yhtikäs mitään, ei edes vettä. Sanoi, että jos oikein pahaa tekee, niin voi suuta sen verran kostuttaa että kurlaa vettä. Mutta tunnustan, mä join ehkä noin puoli desiä vettä kun oli NIIN jano!! :ashamed:
Ainiin, lisäksi sanoi, että kannattaa välttää edellisenä päivänä ainakin appelsiinimehun juomista. Ja että illalla, jos pesee hampaat sen 12 tunnin sisään, niin ei saa käyttää hammastahnaa. Ja mitähän muita kummallisia ohjeita se vielä antoikaan, en muista enää...

Mutteri Onnittelut loman alkamisesta :flower: Vaikka se sairaslomaa näin alkuun onkin, niin varmasti ihanaa kun ei tarvii enää stressata töistä. Suoraan sanottuna olen sulle kateellinen :ashamed: Mutta tottakai älyttömän iloinen sun puolesta!! =)

En jaksais enää yhtään olla siellä harjoittelussa, paikat on niin kipeenä ja mieli alkaa olla myös aika maassa kun stressaan niin kovasti. Kamalan väsy olo vaan koko ajan, ja sitten fyysisiä oireita lisää nuo onhottavat siite- ym. pölyt! Eikä mitään lääkkeitäkään voi käyttää :kieh:
Eniten koskee selkään, se on ihan p****na! Ja sellaisia kummallisia repäiseviä kipuja mahassa, nivusissa ja alapäässä aina päivän päätteeksi ja välillä pitkin päivääkin. Ovatkohan liitoskipuja? Ja välillä myös supistelee, mut eivät onneksi kovin kipeää tee, eli kai harjoitussuppareita vain?

Anteeksi tää mun vali vali -laulu! Tänne on helppo purkaa murheet. Ootte ihania kun ette mua toru vaikka aina tänne valitankin kaikki vaivat ja harmit :saint:

Onneksi huomenna pääsee sinne mökille, taidan parkkeerata sinne poreammeeseen koko ajaksi B)

Ammeesta puheen ollen, onko kukaan teistä synnyttänyt veteen? Tai ollut ammeessa synnytyksessä ennen ponnistusvaihetta? Mua kiinnostaisi vesisynnytys, mutta eihän sitä voi etukäteen tietää, että pääseekö ammeeseen ollenkaan. Aina se ei ole vapaana tai sitten ei muuten vaan onnistu, kun ei voi koskaan tietää miten se synnytys sitten todellisuudessa etenee.

Joku jo aiemmin taisikin kysellä, että miten paljon synnytys pyörii jo mielessä. Täällä ei vielä kamalasti, mitä nyt unia välillä synnytyksestä nään...mutta niissä kaikki käy niin helposti ja vauva on vaan yhtäkkiä siinä rinnalla enkä ole tuntenut minkäänlaista kipua :D En ole oikein osannut miettiä synnytystä, kun ei tiedä millaista se on. Ennen raskautta pelkäsin kamalasti sitä kipua, ja vielä alkuvaiheessakin, mutta nyt se on vähän tasoittunut, kun tietää että pakko se on kestää. En halua mitenkään suunnitella etukäteen, luotan henkilökuntaan ja siihen että kaikki menee niin kuin on tarkoitettu, mutta jos jotain toiveita esitän niin ne on just että pääsisin veteen, koska vesi mua rentouttaa. Ehkä edes suihkuun, jos en ammeeseen =) Ja kivunlievitystä aion kyllä käyttää, en ole niin extreme lajien ystävä, että haluaisin ehdottomasti synnyttää ilman puudutusta tms.

Mutta mennessä näkee, niinhän sitä sanotaan =)

Vauvelihaave & Pikkuinen 26+6
 
jenmo
Mulla meinaa migreeni taas vaivata..
Niinpä kirjottelen vaan nopsaan toissapäiväset neuvolakuulumiset.

Mulla oli kohdunpohjankorkeus kasvanu kolmessa viikossa 5cm!!!! Just ja just yläkäyrällä pysyn, mut ellei kasvu tasotu ni sit on kuulemma lisätutkimukset tarpeen... Jadesta oli samaan aikaan sf-mitta 20cm, tästä jötikästä 25cm! Ja Jaden raskaus meni koko ajan ihan alakäyrällä, mikä oli mun koko huomioon ottaen ihan normaalia.
Eli tämmönen kohdun kasvu ei enää ookaan normaalia. Eka nlatäti alko kyselee et enkö oo liikkunu ku painoa tullu niin paljon? Mä sit sanoin et kuule ihan oon joka päivä käyny sen saman vaunuttelulenkin alusta asti.

No sit mittas sf-mitan ja peru puheitaan; mutis vaan et on kyllä kohtukin kasvanut niin hurjasti ettei mikää ihme et painoa on tullu. Mulla nyt siis painoa 63,5kg... Lähtöpaino oli n.57kg. Ja viikkoja kuitenki jo 25+5, eli ei musta mitenkää liikaa oo painoa tullu! Sitä paitsi se on vaan tossa masussa. No, rinnoissa kans vähän, mut takaa päin musta ei huomaa ollenkaa et oon raskaana.

Miten muilla tuo sf-mitta???

Eipä muuta tällä kertaa, täytyy lähteä lepäilemään kun ottaa niin kipeää niskaan olla tässä. Ja lenkiltä just tultiin ni taas kiristää masua :(

Vointeja kaikille!

Jenmo&Huli-Poju 25+5
 
Mun mielestä tuo Jenmo85:n painonnousu on ihan normaali :\| Muuten en osaa kommentoida sf-mittaan, mutta ehkä vauveli on kasvanut tai on eri asennossa kuin esikoinen. Oletko käynyt "mittauttamassa" vauvaa?
Mulla myös selkä vaivaa, oon viikon lomalla, kun en mitenkään pysty istumaan töissä. Viikon päästä on pakko mennä, kun tulee sijainen ja sille pitää opettaa hommia, mutta sitten voin itse istuskella, seisoa tai kävellä oman mielen mukaan, kun toinen tekeet työt. =)
Ostin eilen sellasen Anita tukivyön ja tuntuu tosi hyvältä. Paljon paremmin kestää liikkua ja siivoskella ym. Tosi kannattava hankinta omalla kohdallani. Mulla ehkä tekee sekin, koska olen ylipainoinen, niin sitä vatsaa on muutenkin. IStuessakin on paljon parenmpi oli, kun vatsa on tukevasti :D Laitan se huomennakin, kun lähdetään Turkuun ajaleen, meiltä matkaa noin 150 km ja päivä istuskellaan kylässä... mitä nyt vaunuja käydään tulevien isovanhempien kanssa katselemassa, täällä meillä kun ei ole kuin yksi vaunukauppa ja hinnat sen mukaiset.
Jaksuja kaikille vaan :wave:
 
Johan on paljon tullut kirjoituksia. Tökkinyt tosi pahasti tämä 2plussan sivu niin en pahemmin ole päässyt kirjoittelemaan.

Sain eilen 2006 vuoden äitiyspakkausen kaverilta. Kaikki vaatteet käyttämättömiä, ainoastaan vaipat ym puuttuu tuosta mutta niitä saa itsekin ostettua. Joten päädyin sit ottamaan äitiysavustuksen rahana nyt kun kerran tuon pakkauksen sain. Pitäis vain jaksaa viedä ne paperit kelaan, tai oikeastaan jos ne joskus muistais ottaa mukaan kun kaupunkiin lähtee.

Olisi tuossa vajaan parin viikon päästä neuvola+lääkäri. Viimeksi käynyt neuvolassa rv 21+4 joten en malta odottaa päästä näkee sf-mittaa, kuuntelee sydän ääniä ym...

Huomenna pitäis lähteä katsastaa halinallen tarjonta. Uuden hoitopöydän haluaisin ja tuon vanhan voisin hävittää. Täytyis saada sellainen kevyt ja pieni hoitopöytä joka mahtuu suihkuhuoneeseen. Siellä kun olisi niin hyvä paikka pöydälle ja helppo sit peppu pesut tehdä. En raaskis tuota vanhaa suihkuhuoneeseen laittaa kun se puinen, saisi ehkä liikaa kosteutta varsinkin kun lapset kylvyn aikana tykkää sitä vettä heitellä. =)
Kaksostenrattaita myös täytyisi käydä katsomassa, en vielä yhtään tiedä millaiset haluaisin.

Kovasti tekisi jo mieli nostaa kaikki vauvan vaatteet esille ja alkaa niitä läpi käymään. Pitää erotella hyvä ja huonokuntoisetsekä tytön ja pojan erikseen. Ei vaan kyllä vielä viitsi alkaa sitä urakkaa tekee kun ei vielä kaappitilaa tulokkaan vaatteille.

T:Hk ja poju rv 24+6
 
Pollerolle
Minulla kanssa on tuo selkä alkanut nyt kettuilla.Pientä pakotusta on koko ajan asennosta riippumatta.Olen miettinyt niitä tukivöitä että onkohan niistä todella apua?Painoa on tullut 7kg eli ei hirveästi mutta nyt pitää kyllä ruveta vähän kattomaan mitä suuhun pistän (kahdessa edellisessä raskaudessa paino on noussu ihan liiikaaaa just viimesellä kolmanneksella).Kertokaa mikä ois hyvää mutta terveellistä naposteluruokaa?Jalkoja on kanssa ruvennu pakottamaan,onneksi ollaan jo näin pitkällä tässä raskaudessa.Minä en ottanut äitiyspakkausta koska minulla on kaikki tarpeellinen valmiina,vaatteita vaan puuttuu ja niitä löytyy kirppareilta.Sukupuoli ei ole vielä selvillä joten en ole vielä kovinkaan paljoo ostellu.
 
Heippa!
Mun häpyluu ja nivuset ei tykkää enää ollenkaan istumisesta! \|O :ashamed: Anteeksi valitus!
Vauvelihaave: joo jos laittavat tutkimuksiin ton sokerin takia, nii kysiin ollaan menossa! Mutta jos eivät satu laittamaankaan sinne, nii mulla on aika varulta cantti lääkärikeskukseen 4 d ultraan, ku olis niin mukava nähdä mitä mahassa tapahtuu! Jos sit vaikka perus sen jos ottavat kysiin! =)
Ihanaa mulla on oikeesti 3 päivää vapaata =) :eek: tää on vissiin eka kerta vuoteen, saa huilata! :D
Moikka taas! :wave:
 
pitkästä aikaapa ajattelin rueta kirjottelemaan..on ollut niin kiirettä että ei ole kerennyt kirjoitella. Nyt on kumminkin koulu sillä mallilla että täytyy vain ensi kuussa hakea valmistumispaperit. Sain nipisttettytä viimeisistä voimista koulun pulkkaan. =) enpä tuota harjoittelun jälkeen kerenny taas omalla työpaikalla olla ku kahtena päivänä flunssasena ja nyt täyty rueta luovuttamaan.. mittasin eilen verenpaineen ja se nyt oli normaali joskin minulle korkeahko 141/83 mutta pulssi oli 98 :ashamed: no ei siinä.. aamulla soitin neuvolaan ja käskivät tulla sinne. Verenpaineet oli samoissa lukemissa mutta pulssi oli jo 110 \|O tekivät muutkin tarkastukset samalla kun ens maanantaina on sitten lääkärineuvola niin on sinne valmiiksi.. painoa tullut 1kg/viikko!! :ashamed: ja turvotus on valtava.. viimeksi neuvolassa oli paino tippunut 500g/viikko että näin nyt sitten. Taluttivat melkein polin puolelle ja tilasivat ajan päivystykseen mihin pitäisi nyt illalla mennä. Vauvalla kumminkin kaikki hyvin... minulla vain paikat pettää.. :ashamed: kuhan ei raskausmyrkytystä lykkää... :'( päivemmällä mittasin verenpaineen niin hipoi jo 150/90. olipas nyt taas valivali :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.04.2007 klo 14:09 Lotta84 kirjoitti:
Tiistaina ois sitten lääkärineuvola. Jännää.. En oo tosiaan vielä ees lääkäriä nähnykään koko raskauden aikana.

Lotta 26+1
Mulla on kans tiistaina lääkärineuvola, peräti jo toinen. Muuten tuntuu, että noita neuvolakäyntejä on ollu hirveen vähän. 3 kertaa oon tähän mennessä käyny sellasella "rutiinikäynnillä" terkan luona. No, mutta kohtahan siellä tietty saa ravata ahkerammin. Onneks on mukava neuvolantäti niin siellä on ihan kiva käydä jutskailemassa.

Pauline rv 27+3 (aina pitää kalenterista tarkastaa päivän lukema, aina tuntuu, ettei viikkoja VOI vielä olla noin paljon...)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.04.2007 klo 17:24 mantu kirjoitti:
Tänään kävin lääkärineuvolassa ja lekuri sit mittasi sf:ää ja totesi että on sama kuin viimeksi. No ei muuta kuin viikon päästä uudestaan ja sit vielä seur. viikolla. Oon melkeen varma että johtuu suurimmaksi osaksi siitä että eri ihminen mittasi... Saas nähdä nyt sitten.
Mulla kans ekassa raskaudessa terkka ja lääkäri sai aina ihan eri lukemat. Kyllä se on paljon mittaajastakin kiinni. Nyt on mitattu vaan kerran. Saa nähdä mitkä lukemat lääkäri saa tiistaina...

Pauline 27+3
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2007 klo 13:47 Jenmo85 kirjoitti:
Mulla meinaa migreeni taas vaivata..
Niinpä kirjottelen vaan nopsaan toissapäiväset neuvolakuulumiset.

Mulla oli kohdunpohjankorkeus kasvanu kolmessa viikossa 5cm!!!! Just ja just yläkäyrällä pysyn, mut ellei kasvu tasotu ni sit on kuulemma lisätutkimukset tarpeen... Jadesta oli samaan aikaan sf-mitta 20cm, tästä jötikästä 25cm! Ja Jaden raskaus meni koko ajan ihan alakäyrällä, mikä oli mun koko huomioon ottaen ihan normaalia.
Eli tämmönen kohdun kasvu ei enää ookaan normaalia. Eka nlatäti alko kyselee et enkö oo liikkunu ku painoa tullu niin paljon? Mä sit sanoin et kuule ihan oon joka päivä käyny sen saman vaunuttelulenkin alusta asti.

No sit mittas sf-mitan ja peru puheitaan; mutis vaan et on kyllä kohtukin kasvanut niin hurjasti ettei mikää ihme et painoa on tullu. Mulla nyt siis painoa 63,5kg... Lähtöpaino oli n.57kg. Ja viikkoja kuitenki jo 25+5, eli ei musta mitenkää liikaa oo painoa tullu! Sitä paitsi se on vaan tossa masussa. No, rinnoissa kans vähän, mut takaa päin musta ei huomaa ollenkaa et oon raskaana.

Jenmo&Huli-Poju 25+5
No ei tosiaan ole liikaa toi 6,5kg! Mä kävin äsken vaa'alla ja se näytti karumpaa lukemaa... Melkeen 10 kg on tullu painoo... :ashamed: Mutta joko mä oon sokee tai jotain, mutta musta mä en ole turvonnut kovinkaan paljon muuten kun massusta ja rinnoista. Turvotusta ei ole, sormuksetkin lähtee vielä hyvin pois. Väkisin tota lukemaa tulee kuitenkin verrattua ekaan raskauteen, ja sillon olin samassa painossa n. rv 34. Uskon ja toivon kuitenkin että kilot karisee nopeesti niin kun viimekskin, vaikka nyt taitaa jonkin verran enemmän tullakin.

Joku kysyi ammeen käyttämisestä synnyksessä. Mulla oli ekalla kerralla joku "pakkomielle", että haluan ollan ammeessa avautumisvaiheen aikana, mutta kun mentiin sairaalaan, oli synnytys jo sen verran pitkällä, että kätilö oli sitä mieltä, ettei ammeesta ole juuri enää hyötyä. Ja että jos menen ammeeseen, en tod.näk. ehdi saada epiduraalia. Valitsin jälkimmäisen... :LOL: Niin kuin tekisin tälläkin kertaa. Suihkuun kyllä siellä passittivat.

Pauline 27+3
 
Voi ihana uhmaikä! Pojalta tuntuu täysin kasvaneen kuuloelimet umpeen kun ei tottele, ei yhtään: virnuilee vaan ja kattelee, että mitäs sanot kun teen näin ja näin... Kiva episodi oli juuri puistossa kun tuo jästipää päättikin yhtäkkiä olla menemättä istumaan liukumäen päällä ja alko kävelemään likumäkeä alas :eek: En ole tuossa puistossa aiemmin antanut pojan laskeakaan yksin (käydään siellä aika harvaan) ja nyt huomasin, että liukumäki onkin korkeempi kun muualla, enkä ylettäny ottaan pojasta kiinni. Loppu hyvin kaikki hyvin: sankari istui sitten lopulta, mutta tulipahan tosi "hyvä äiti" fiilis kun siinä komensin ja karjuin lopulta varmaan naama punasena :LOL:

Koitas Mutteri ottaa nyt sitten vaan rennosti: nyt kun sulla on tuo työkuvio selvä, niin et turhaan sit stressaa sen työn takia. Tosi ikäviä noi selkävaivat kyllä; ei oikeen tiä, et miten päin olis kun ei maate, eikä istuen eikä mitenkää ole hyvä olla, saati et pystyis jotain tekee.

Vauvelihaaveelle piti sanoa tosta isyyspakkauksesta, että meillä kävi vähän samoin - tosin sillä erotuksella, että mä pilasin miehen lahjomisaikeet. Mulla tuli sillon viimeks kiiru pakata sairaalakassi valmiiks, kun oli tuo ennen aikasen synnytyksen vaara. Ja kävin sit haalimassa sitä varten kaupasta roinaa, mm. kirjan, muutaman rasvan yms. ettei olis tarvinnu sitten h-hetkellä ettii tavaroita, vaan et kaikki olis valmiina. No: mies kun oli ajatellu ostaa mulle laukun+ juurikin nuo tavarat synttärilahjaks...
Itellä jäi se isyyspakkaus kokoomatta kun en sitten päässykään ostoksille yksinäni.

Vesisynnytyksestä täällä (TYKS) se ei ole mahdollista. On täällä yhdessä huoneessa amme, mut se on vaan avautumisvaihetta varten. Viimeks en älynny kysyä, että olisko päässy, nyt yritän olla sen verran tajuissani ;) - etenkin kun toiveena olis mahd. luomu synnytys. Suihkussa mulle tuli kyllä viimeks vaan ikävämpi olo, mutta jotenkin se ajatus siitä vedessä lillumisesta tuntuu aika houkuttelevalta

Jenmolle piti sanoa, että ei toi nyt kovin kummoselta painonnousulta kuulosta... Itellä oli muutes mukamas paino laskenu kahess viikossa sellaset 3kg - veikkaisin, että syy oli kuitenkin siinä, että nyt punnitiin digivaakalla, viimeksi taas sellasella aataminaikasella kilpuntarilla :whistle:
Voimia migreenin kanssa! Pyysin juuri lääkäriltä reseptin Panacodeille kun on ollu taas sen verran migreeniä itelläkin. Päivällä menny yleensä ohi, illalla ollu ihan ok olo, mut sitten taas yöllä heränny siihen - Plääh!<br><br>
 
Täälläkin on hullun hyvä ilma! Mies ollu päivän pihalla auton kimpussa ja kehunu että lämmin on.. minä pöljä sitte ollu vintillä ja vaatehuoneessa ku aion pistää kirppikselle myyntiin tavaraa, että saa tilaa vauvan vaatteille jne. Ja turhaa vaatetta/tavaraa paljo ku ei oo käyttöä, mitäpä niitä säilöö.
 
Nätit on ilmat joo.. käytiin sitten miehen ja mun pienempien sisarusten kanssa kaupungissa, kun aurinko niin nätisti porotti. Ei tarttenu taas kauaa kävellä, kun alkoi lyömään suppareita ja alkoi toinen jalka taas lenkkaamaan.. kunnon klonkku :kieh: Mutta noh, urheasti taistelin!

Olihan se hurjaa, eilen oli se autokoulun 2vaihe. Kolme tuntia autossa ja puolitoista penkillä teoriassa, siitä miehen työpaikalle pikkusisko hakemaan haittaamasta ja kotio syömään. (isällä tuli työkäsky rukalle, ja nyt on toi 11v pikkuneiti siis hoidossa taas vlopun.) Otin siinä pienet tirsat ja kun heräsin, heräsin ihan jumalattomaan suonenvetoon molemmissa pohkeissa ja kipeät nuo on nyt sitten edelleen \|O Nooh, illalla sauna, siellä helpotti pohkeet.. vaan kun lähti lämpimästä pois, tulivat pirulaiset taas kipeiksi. Sitten iskikin ihan kamalan huono olo, oksetti vaan ja join siinä kokoajan jäävettä tuopista ja yritin jotenkinpäin pystyä olemaan. No eihän se vielä mitään, vaan kun alkoi sitten älyttömän kipeät supistuksetkin siihen, niin mahtavaa :x
Hyvä kun hetken yrittää kantaa ihan kevyttä kauppakassiakin, niin alkaa supistaa. Tänään ruokakaupassa oli jollain isompi maha ku mulla, ja se siinä kanniskeli iloisena korissa 4:ää puolentoista litran limukkapulloa.. mulla ois alkanu supistaa samantien, kun olisin yrittänyt kantaa :ashamed:

Tainnut saapua tämän tytön satamaan tuo kuuluisa viimeinen kolmannes, kun on näin fyysisesti taantunut että pitää portaitakin kulkea kuin pienet lapset ikään :LOL:

Noh, onneksi tiistaina on neuvolalääkäri, pääsee valittaa :D

-Mie&Jäbä 27 tasan-
 
Iltoja heinämassut!

pikaisesti lukaisin pari vikaa sivua, kovasti jaksatte kirjoitella!

MUTTERI hyvä että sait saikkua, nyt vain lepäät ja nautit ihanista ilmoista!

SANNA84 Oliko hyvä ostosreissu?

VAUVELIHAAVE mie pääsin ammeeseen avautumisvaiheessa ja tykkäsin kovasti. Hämeenlinnassakaan ei saa synnyttää ammeeseen.

niin minulla kuin monellakin muulla paikat reistaa, lääkäri totes että toisessa raskaudessa on enemmän kipuja kun paikat on jo löystyny. olo on kuin levee peräisellä ankalla, on lantio levinny.
Ja kuka siitä painosta oli huolissaan? mulla on tullu11kg painoa, ekasta tuli koko aikana 12kg.
Ja suppareita sekä kiristyksiä tullu, ja samoin selkäkin reistaa..valivali.

Taisin joskus mainita siitä että meidän vauvan munuaisia kontrolloidaan, vasen munuainen on hoikan isompi kuin oikea, ja sitä nyt katsottiin torstaina.
Oli edelleen isompi, mut mitään toimenpiteitä ei tehdä ennen syntymää. vielä käyn kerran lääkärissä jossa katsotaan ettei mene pahempaan suuntaan.
syy voi olla että virtsajohtimessa onjonkinlainen tukos, mut sitä tutkitaan sit syntymän jälkeen. Monesti tämmöiset ei vaivaa lasta ollenkaan joskus saavat lääkkeitä jotka helpottaa.
Tulikohan tarpeeks epäselvästi :D
eli kaikki kunnossa, lapsella painoa 1,4kg jo :eek:

mut nyt täytyy rientää saunaan isukin kanssa

voikaa hyvin
:hug:

tigru 28+
 
Hei vaan kaikille odottajille!

Meidän äitiyspakkaus sitten saapui perjantaina, jihuu :p Oli kiva paketti, siellähän oli vaikka mitä kivaa. Nyt alkaa olla aika lailla vaatteet kasassa muksulle, mutta tarvikkeita puuttuu vielä, amme ja muuta sellaista. Nyt on sitten ongelmaksi muodostunut tilanpuute :\| Siitä halusinkin kysellä teiltä joilla on kokemusta talon saattamisesta "lapsiystävälliseen" kuntoon. Meillä lastenhuoneeseen on saatu hankittua pinnis, hoitopöytä eikä paljon muuta. Nyt tajusin että tarvitseehan lapsi vaatekaapinkin, lastenhuoneessa ei meillä ole sellaista vaatekaappia, jonne saisi lapsen vaatteita siististi. Mikä olisi paras, lipasto vetolaatikoin vai sellainen erillinen vaatekaappi lapselle? Ikealla taitaa joku kiva. Oma pää on ihan tyhjä ideoista.

Pesänrakennusvimma polttelee, enkä saa kotia tarpeeksi siistiksi. Tekisi mieli kuurata talon joka nurkka ja poistaa jokainen pölyhiukkanen, järjestää kaapit, pestä sauna yms yms.... Mies on ihan hermona raukka, kun eihän se voi ymmärtää tätä pakkomiellettä siirtää jokaista huonekalua uuteen kohtaan ja sitten taas uuteen :whistle: Mutta kai tää järjestys kohta on oikein :) .

On hauska huomata että muillakin odottajilla on kevät saanut mielen paremmaksi, kyllä sen huomaa itsekin B)
 
On kyllä taas niin ihana ilma.. eilen sen käytin hyödyksi ja tein pihahommia... ja olen sen kyllä nyt tuntenut nahoissani.. noh..ajattelin kumminkin lähteä jatkamaan kun on pihan ruopimisvimma. :D on vaan selkä ja joka paikka niiiiin kipeänä, että ne nyt kyllä kanssa on kipeänä. Yölläkään ei meinannut saada kunnolla nukuttua kun selkään särki niin kamalasti.. :ashamed: ja sitten kun tällä meidän alienilla on tapana ilta myöhään ja aamulla ailkasteen aloittaa jytääminen ja liikkeet on jo niin voimakkaat että ne tuntee todella voimakkaasti, eli ei toivoakaan nukkumisesta \|O
no joo.. lähenpä pihalle hommiin niin mieli virkistyy... =)
 

Yhteistyössä