***HEINÄMASSUT-07*** vol 3

Olet sydämellisesti :heart: tervetullut :flower: meille elomassuihin,mutta annan täältä nyt sinulle PALJON supistuksia ja MONTA voima :hug: !Menisit nyt kuitenkin vaikka viikonloppuna synnyttämään,jookos ;) ?

Kassu elokuisista ja Massu tasan 39 tänään.
 
Kiitokset kassulle.. =) Me päätettiin ukon kanssa viikko sitten että seuraavan kerran kun autolla lähdetään niin mennään synnärille.. mutta ei auttanu päättämiset, eikä oo tekemisetkään auttanu. Kaikkea mahdollisia S:iä on kokeiltu ja muitakin kirjaimia mutta ei ole käynnistynyt.. Sunnuntaihan olisi ihan mukava päivä synnyttää.. =)
 
Hehee, nyt sain toimimaan tämän systeemin, tai sitten oman pääni. Eli pääsin kirjoittamaan ihan yleisellä tasolla =) . En oo ennen tänne kirjotellukkaan, mutta näitä valituspaikkoja ei ikinä ole liikaa! Kirjotan vauvalle samaan aikaan, vaan liekö tuo kuitenkaan ihan kiellettyä. OYS:aan pitäis päästä ja justiinsa. Minulla ei oo mittään tekemistä ja päivät on samanlaisia ja tylsiä, kun näin esikoista oottelee. Tietokone kuluu ja telkkarin kaukosäädin kans. Ässät on täälläkin kokeiltu ja moneen otteeseen, myöskin risti-istunnassa heijaamiset ja kyykistelyt. Mikään ei vaikuta. Ja sitten ärsyttää ku ukko pääsee töihin ja ei anna mun enää ajaa autoa. Eli oon vankina kotona :headwall: Ei nyt ihan noinkaan, mutta siltä se jo tuntuu, huhhuh...

Kivaa ku sain tännekki valittaa :D
-Ankka 40+4
 
minäkin liityn kärvistelijöiden joukkoon. Tänään 41+1 eikä mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä. Blääh. Toisaalta en ole lainkaan kärsimätön, mutta toisaalta mieli halajaisi jo tositoimiin. Tämmöisenä sadepäivänä olisi joutanut mainiosti synnytyshommiin =)
Niin ja minäkin synnytän OYSassa eli tehdäänkö tärskyt vaikka huomiseksi sinne me kaikki kolme??
 
Moi piiiiiiiiitkästä aikaa kaikille!! :wave:

Viimeksi kirjoittelin 13.7. aamulla ennen polikäyntiä, ottivat osastolle silloin ja tänään tulin vasta kotiin! Sairaalasta päästiin torstaina, mutta oltiin pari päivää mökillä niin yt vasta pääsin nettiin... Lukemista näyttää olevan aivan älyttömästi, en ehtinyt vielä edes aloittaa, joten ei harmainta hajua mitä kenellekin kuuluu, mutta PALJON ONNEA KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE JA JAKSAMISTA VIELÄ YHTENÄ KAPPALEENA OLEVILLE!!

Meidän rakas Pikkuinen prinssi "Elbert Onni Aarre" syntyi la 21.7. klo 8.19 ja rv 41 tasan. Paino 2880g, pituus 50cm ja pipo 35cm.

Aikamoista kärvistelyä oli, kun maanantaista asti supisteli, keskiviikosta asti käynnisteltiin ja lauantaina sitten poju syntyi :heart: Oltais päästy jo viime tiistaina pois, mutta sitten bilirubiiniarvo nousi sen verran paljon, että Elbert joutui kahdeksi päiväksi valopetiin ja torstaina siis päästiin pois. Eilen aamulla käytiin antamassa kontrollinäyte ja arvo laskussa eikä tarvii enää seurata.
Vauva syö ja nukkuu hyvin, on aivan valloittavan ihana ja tyytyväinen. VOI ETTÄ OLLAAN ONNELLISIA :D

Palaan myöhemmin lukemaan ja kirjoitan synnytyksestä ym. kunhan ehdin.


Vauvelihaave & Elbert 1vko
 
luulen että itselläni menee kans käynnistämiseen tää raskaus aika on jo varattuna 2.8 kumpa ei tarttis sinne asti odotella vähän toi käynnistäminen pelottaa. ja miehen kommentit asiasta ovat todella typerää kuultavaa pitää sitä ilmeisesti pikku juttuna No minkäs sitä voi kun aivot kun linnulla. Tänään taas monesti häneenkin ärsyyntynyt. Onko muita joita miehen lausahdukset ärsyttää kaikessa kömpelyydessään
41+2
 
Meille syntys poika 22.7 klo.6.18 painoa pojulla oli 3715g ja pituutta 50 cm
Päästiin kotiutumaan vasta eilen kun aluksi pojalle tuli kuumetta ja sen jälkeen keltasuutta.. :/ onneks parani, joutui olemaan kyllä yhden vuorokauden valohoidossa.

Synnytys oli milestäni paljon helpompi, kun kuvittelin ja synnytys kesti 8.33h =P

No mut tsemppiä odotukseen niille jotka vielä joutuu odottamaan pikku kääröä<3 ja onnea muille tuoreille äideille ja vauvoille. <3 =)
 
Vieläkään en ehtinyt kunnolla lukea, vähän vaan selailin sivuja läpi, anteeksi :ashamed: Mutta niin paljon on tullut tekstiä sillä välin kun olin poissa. Enkä jaksa nyt vieläkään paljon synnytyksestä...kaikki meni kuitenkin hienosti eikä salin tapahtumista jäänyt mitään traumoja. Sinne sattui ihanat kätilöt, vaikka muuten (ennen synnytystä) tuli vastaan jos jonkinlaista kohtelua :eek: :kieh: :headwall: :( ja itku tuli kieltämättä monta kertaa. Suoraan sanottuna järkytyin, että millaisia ihmisiä siellä voikaan olla töissä, kun oon kuullut ainoastaan hyvää sanottavaa SKS:n henkilökunnasta. Muutama oli niin ilkeitä ja epäkohteliaita yms. että toivon todella etten enää törmää :/

Ihan kaikille kokonaisille ISO HALAUS :hug: Tiedän ettei lohduta yhtään, mutta uskokaa tai älkää, tunnen suunnattoman suurta myötätuntoa ja tiedän, miltä tuntuu vaan odottaa ja odottaa :| Mutta jos jotain positiivista haluaa hakea, niin olkaa onnellisia että saatte olla kotona odottamassa :hug:
Mä jouduin silloin 13. päivä perjantaina osastolle, ja sitten vaan seurattiin ja seurattiin, vaikka lääkäri oli jo 4.7. kasvukontrollissa sanonut että käynnistettäis pian, ja että viim. 13. päivä jos ei ole syntynyt! Sama lääkäri oli siis siinä kontrolliultrassa, ja polilla puhui aamulla että ottavat osastolle mut ja käynnistellään, kun lapsivettä oli enää sentin lammikko jäljellä, napasuonivirtauksissa jotain häikkää eikä vauva ollut edelleenkään kasvanut "tarpeeksi", painoarvio silloin pe 13.7. 2900g.
Siellä sitten osastolla odottelin ja odottelin, kukaan ei edes mitään käynyt sanomassa, ei katsomassa mua, eikä mitään. Ainoastaan ajettiin kolme kertaa päivässä :heart: äänikäyrää ja mitattiin verenpaineita. Mulla tietysti kamala huoli vauvasta, että miten se jakselee. Sit vaan jotenkin ajattelin, että ehkeivät viikonloppuna käynnistele, ja lauantaina sanoivatkin että kamala ruuhka osastolla, yksi kätilö juoksenteli siellä mun huoneessa että "taas yksi synnyttäjä putkahti tulla jostakin" :LOL: Liekö sitten ollut pollerolle? :D Mutta tosiaan ihan kuin nyt olis ollut joku tv:n teho-osasto, vaikka kai ne siellä jotenkin ovat varautuneet, kun kerran tietävät että heinäkuu on "ruuhka"kuukausi.

Mulle jäi jotenkin tosi paha maku suuhun siitä, että miten siellä kohdeltiin mua potilaana silloin, kun en ollu vielä synnyttänyt!! :kieh: Toivoin koko viikonlopun, että tulis joku muu lääkäri päivystämään, mutta ei, se sama päivysti mun ekat 8vrk sairaalassa olosta, sitten vaihtui lääkäri ja sillä oli heti suunnitelma, joka myös kerrottiin mulle asti, eikä sitä muuteltu koko ajan. Siis että lauantai-aamuna 21. päivä mut oli VIETY saliin ja kalvot PUHKAISTU ja PISTETTY synnytys alkamaan, se sentään tajusi kuin väsynyt jo olin :kieh: Mutta sillon pe-la yönä kalvot puhkesi ja kun vedet vihdoin meni kokonaan, niin lähdettiin yöllä n. klo 3.10 saliin ja siitä se sitten eteni niin että poika oli maailmassa klo 8.19.

Koko sen alkuviikon olin joutunut vaatimaan ja kyselemään, että lääkäri edes kävi katsomassa, teki mitään tutkimuksia, tai ylipäänsä kertoi mitään. Ja siis vähän väliä muutteli suunnitelmia ja kertoi mulle sellaista infoa mikä ei sitten kuitenkaan pitänyt paikkaansa, tosi ärsyttävää. Esim. just se, että jo 4.7. sanoi että pitää käynnistää kun vauva ei kasva, että on parempi tulla tälle puolelle kasvamaan. Sitten muutti että ei haittaa vaikkei kasvakaan, kaikki on TODENNÄKÖISESTI kunnossa (meillä suvussa ollut ainakin kolme kohtukuolemaa, siis ihan viimeisillä viikoilla, ja sekin kun kuulema on perinnöllistä niin ette arvaa että olin peloissani).
Toinen oli se lapsivesi asia. Pe 13.7. sanoi että pitää seurata tarkasti ja käynnistää kun sitä vettä on niin vähän eikä lisää mun tapauksessa kehity kun tutki, otti kokeita ym. Maanantaina sanoi, ettei ole mitään syytä käynnistää, kun se ei VÄLTTÄMÄTTÄ lähde käyntiin ja että vauva pärjää vaikka 2vkoa kohdussa täysin ilman lapsivettä. Aika ristiriitaiselta kuulosti minusta jälleen... :x Vaikea luottaa sellaiseen lääkäriin joka koko ajan muutta mielipidettä.
Ja maanantaista asti mua supisteli, paikat pehmeet ja auki pari senttiä ja lisäksi anelin käynnistämistä, kun aloin olla niin loppu siellä. Kätilö vaan tokaisi, että sitä ei lasketa, vaikka yritin kysellä että eikö sitten äidin vointi ole ollenkaan tärkeä, olihan sitä neuvolassakin seurattu ja pidetty lähes yhtä tärkeänä kuin vauvankin vointia. Ja supistuksistakin yksi inhottava kätilö (käyttäytyi koko ajan todella tökerösti) sanoi, että ei merkkaa mitään ne supistukset, jotka kuitenkin avasi kohdunsuun reiluun kahteen senttiin, pehmensi ja lyhensi kanavan, sai limatulpan tulemaan ja teki kalvoihin reiän. Sama kätilö haukkui mun huonekaverin ja minut läskiksi, ihan kuin kaikki 40+ viikoilla olevat olisivat mallin mitoissa :kieh: ja luulenpa että on pulleampiakin synnyttäjiä nähnyt kuin minä. Lisäksi kävi meille valittamaan, miten hänellä menee hyvä päivä hukkaan töissä ollessa kun ulkona olis ollut niin kaunis ilma :eek: No, sanoin, että hukkaan taitaa mennä siinä makoillessakin, ja ihan kuin sekin olisi ollut potilaiden vika, ettei hänellä satu olemaan koko kesää vapaata :headwall:

Yksi kätilö kävi yhtenä yönä haukkumassa mut ihan lyttyyn, ja että miten ensisynnyttäjät suunnittelevat synnytyksensä. No en todellakaan ollut suunnitellut yhtään mitään, kai nyt järkikin sanoo, ettei sitä voi suunnitella. Suositteli mulle PSYKIATRIAA hoidoksi, kun olin toivonut, että eikö voisi saada edes sitä tablettia ja yrittää vauhdittaa. Ainoa toive oli, että pääsisin synnyttämään, kun oli niin iso huoli vauvasta ja lääkäriltä jo ajat sitten annettu käynnistys"päätös" jonka sitten myöhemmin perui. Niin, ja pakotti mut ottamaan kaikenmaailman uni- ja särkylääkkeet, vaikka sanoin etten halua mitään tabletteja, ettei niistä ole apua mun oloon, kun olin henkisesti niin heikoilla. Eikä se mistään unen puutteesta johtunut, vaan huolesta, ikävästä ja pahasta olosta :( Se oli vaan, että en itse tiedä mikä mulla on, että kyllä hän tietää ja näkee :eek:

Niin, ja vielä oli kolmaskin kätilö, joka mun mielestä toimi aika kummallisesti... Kun olin kyllä kertonut, että mulla on sellainen harvinainen "vaiva", että aina oksentaessa pyörryn. Nooo, mulle tuli petidiinistä paha olo, vaikka sain myös pahoinvointipiikin. Torstaiaamuna ennen kuutta raahauduin vessaan kun oli niin älyttömän huono olo. Oksensin tajuttoman paljon ja pyörryin kuinkas ollakaan. Hälytin sit sinne kylppäriin apua, niin tää löntysteli paikalle, eikä ollu moksiskaan. Ite sain siivota vessan lattiat, pestä pöntön ym. ja ei tuonut edes puhtaita vaatteita ja pyyhettä mulle sinne (vaatekaapit oli käytävällä), sitäkin piti oikein erikeen pyytää ja anella. Ja sitten se vaan jätti mun kärvistelemään sinne suihkuun, eikä tullut edes katsomaan, että pääsinkö pois sieltä eikä kyselemään että onko vielä paha olo ja pyörryttääkö. Ja tää sama kätilö oli just paria päivää aiemmin mulle sanonut että äidin voinnilla ei ole mitään väliä, kunhan vaan vauva voi hyvin. Siinä olen samaa mieltä, että vauva on tottakai etusijalla, mutta mulla tosiaan oli vointi ollut niin huonona jo monta päivää, että mä koin siitä olevan vauvallekin jo suurta haittaa. Luulisi sitten, ettei se nyt vauvallekaan kovin turvallista ole, jos olisin pyörtynyt sinne kovalle kylppärin lattialle vaikkapa mahalleni tms...

Niin kuin sanoin, ONNEKSI synnytykseen sattui ihanat kätilöt ja kaikki meni hienosti. Uskomatonta muuten, että sekä Pollerolle että Vihreäsammakko ootte olleet samaan aikaan osastolla, enkä edes tajunnu mitään. Siellä polilla sanoin kyl miehelle, kun meillä oli Pollerollen kaa samana päivänä ajat, että musta tuntuu että sinä olit se yksi nainen, joka istui odotushuoneessa, mutta en tietenkään voinut/voi varma olla =) Minut nyt kyllä varmaan tunnisti siellä, kun olin se surkean näköinen joka patsasteli päivätolkulla maha pystyssä pitkin käytäviä :LOL: Yritin parhaani mukaan rampata portaita ylös alas ja kävellä pihalla että supistelisi, ja jotain ne saikin aikaan. Mutta sitä kävelyäkin se yks kätilö yritti että "turhaan te kävelette, ei se mitään auta, että jos siitä tulisi supistuksia niin silloinhan täällä kaikki synnyttäisivät ennen aikojaan!" En tajua edelleenkään, miksi sillä oli niin negatiivinen asenne kaikkeen. Mun mielestä ne kätilöt jotka kannustivat eikä tahallaan yrittäneet masentaa joka asiasta, olivat paljon ammattitaitoisempia ja ihanampia :attn:

Kiitos vielä kaikille, kun olitte niin huolehtineet, todella lämmittää mieltä :heart: :hug: Ootte ihania :heart: :heart: :D Ja voitte uskoa, että olitte joka päivä mielessä, en vaan saanut mitenkään mitään viestiä tänne, että kunnossa ollaan, kun ei ollu mahdollisuutta nettiin päästä. Miehelle kyl sanoin, että voi käydä kirjoittamassa että olen sairaalassa seurannassa, mutta ei se kai muistanu edes :snotty: Se olikin torstaista asti mun kanssa sairaalassa, ja onneks oli sitten vauvan synnyttyä hiljaisempaa, niin sai olla torstaihin asti siellä yötä niin kuin mekin vauvan kanssa oltiin. Hassua sinänsä, että joutuu niin paljon maksamaan, että saa omaa lastaan hoitaa. Meillä kun oli Elbert sitten yötä päivää vierihoidossa, niin ei vienyt paljon hoitajien aikaa. Mutta silti, vaikka sairaalalaskuun meneekin ihan tajuttomasti rahaa (SKS:ssa laskuttavat isän ruuat vielä vuorokausimaksun päälle, eli meillä meni yhteen laskettuna melkein 80?/vrk siellä), olen onnellinen ja kiitollinen että mies sai olla mukana. Raha ei korvaa kaikkea, ja en tosiaan olis kestänyt sitä touhua yksin!

Ainiin se lehtijuttu, kun siitä oli täällä ollu puhetta... Maanataina kätilö kysyi, että saisko meitä haastatella ja kuvata siihen juttuun. Elbertiä olivat kuvanneet jo lastenhoitohuoneessa, kätilö oli käyny hakemassa vauvan sillä välin kun olin vessassa. Ja Elbert olikin siinä Itä-Savossa etusivulla, naurettiin että pienestä asti kansikuvapoika. Sairaalasta lähtiessä käytiin ostamassa aurinkolasit, niin sanoi se myyjä että täytyyhän nyt julkkiksella olla puoli naamaa peittävät arskat silmillä kun kaupungilla liikkuu :LOL: Ja tosiaan ne Baby banzit on Elbertille vielä hirmu isot, mutta pakko oli ostaa kun auringon valo käy niin kirkkaasti pienelle autossakin.
Jotenkin lähinnä huvitti, kun mietittiin miehen kanssa että aina kun meidän perheessä tapahtuu jotain suurta, niin joku toimittaja sattuu paikalle ja haluaa tehdä lehteen juttua. Naimisiin kun mentiin, niin oli paikallislehdessä juttu ja kuva, sit miehestä oli kerran naapurikunnan paikallislehdessä juttua kun tekivät niitten työpaikasta ym... Mut siinäpähän meni terveiset kaikille tutuille ja tuntemattomillekin, niin ei tarvinnu alkaa itse ilmoitella :D Ja onhan se kiva muisto vauvalle sit kun on isompi :heart: Jotenkin se vaan tuntui niin hupsulta, kun juttu oli otsikoitu, että meidän esikoinen syntyi lauantaina.


Laitan joskus siitä synnytyksestä...anteeksi piiiiiiiitkä teksti...nyt pitääpi mennä... :wave:


Vauvelihaave & Elbert 9vrk
 
vauvelihaave onneks olkoon pojan syntymän johdosta :flower: :heart:

jotenkin arvasin että olet juuri sinä kun luin viime lauantaina sen itä-savon jutun..aikas on suloinen poika.

ja itteäni rupesi ihan oikeesti pelottamaan koko sairaalaan meno,kun kerroit noista kätilöistä..jotenkin tässä mielentilassa ei kyllä kaipais mitään kritiikkiä omasta kropasta tai yleensäkkään mistään asiasta.
ja eihän ketään voi tuomita siitä että on omia mielipiteitä tai toiveita,eikös juuri niitä omia toiveita täydykkin olla.

itsellä kun sectio edessä niin joudun siellä olemaan sitten useamman päivän :/

mutta toivotaan että ne "hirviö" kätilöt olisivat silloin lomilla tai vapaapäivillä kun menen sinne,syys-lokakuun vaihteessa.

mutta vielä kerran oikein paljon onnee koko perheelle.

niinukka ja vunttunen lokakuisista
 
Moi niinukka!!
Onpas mukava kuulla sinusta pitkästä aikaa :) Ja kiitos kiitos :heart: Se kuvaaja räpsi kamalasti kuvia, Elbertiä alkoi jo haukottaa se poseeraaminen ja sitten kun sen haukotus |O kuvan sai, niin sanoi, että tää oli tässä, tuli loistava kuva pikkumiehestä :D Taitaa olla vakkari-ilme muutenkin, nimittäin kotonakin jatkunut tuo antaumuksella haukottelu :D :heart: Toinen on niin suloinen, kun venyttelee mahdottomasti kaulaa ja oikein örisee haukotellessa :LOL:

Ja niistä kätilöistä, niin älä suotta pelkää :hug: Siis ne oli vaan ne kolme (joissa tietysti liikaa siinäkin) jotka käyttäytyivät kummallisesti. Ja siis ennen synnytystä, sen jälkeen kun vauva oli maailmassa, suhtautuminen muuttui ainakin vähän. Tosin en heitä sen jälkeen paljon enää tavannutkaan. Ja voihan olla, etteivät tavallisesti ole sellaisia, että mun pärstä ei vaan sitten oikein miellyttänyt tms. vaikka ei tietenkään keneenkään potilaaseen saa sillein suhtautua, mut kuitenki. Ja korostan, että SUURIN OSA KÄTILÖISTÄ oli todella ihania, kiitos heille =) Oon onnellinen, että sattui synnytykseen ihanat kätilöt :heart:

Ja ne lastenhoitajat myös, aivan ihania kaikki! Varsinkin se vanhempi Gunilla, niin herttainen täti että :) Aina niin iloinen ja hyväntuulinen ja ystävällinen, että ihan itsellekin tuli hyvä mieli aina kun hänen kanssaan oli juttusilla. Esim. meille sanoi, että voidaan jättää vauva muutamaksi tunniksi lastenhuoneeseen kun hän on vuorossa, ja käydä miehen kanssa kaupungilla kahdestaan. Meillä kun siis meni siellä sairaalassa monta päivää, kun Elbert joutui valopeti-hoitoon. Mutta ei sit käyty, käytiin vaan kävelemässä siellä missä lukee ettei saa kävellä :ashamed: :D Mutkun ei viittiny sitä parkkipaikan rinkiäkään ympäri vaan kiertää ja hinku ulos oli niiiiin kova!

Tsemppiä sulle odotukseen ja synnytykseen, hyvin siellä kaikki menee, myös osastolla :)
 
pollerolle
Vauvelihaave:minähän se siellä ä-polilla yksikseni istuin.Ja osastolla myös näin sinut pari kertaa.Aivan varma en ollut ennenkuin näin sen lehtijutun:silloin laskin yhteen yksi plus yksi ja tulin siihen lopputulokseen että sinähän se.Ikävä juttu nuo kätilöt,minulla oli tosi kiva kätilö salissa ja osastolla oli tosiaankin kiirettä silloin lauantaina 14 päivä.Eipä nuo kerenny kun ottaa käyrää aina silloin tällöin.Yhdyn sinun mielipiteeseesi lastenhoitajista,tosi mukavia,Gunilla varsinkin.Kävi juttelemassa useasti,kyseli tarvitsenko särkylääkettä ym.Hän muisti minut vielä viime synnytys kerrasta,josta vierähtänyt kohta 4 vuotta.Kiva kuulla että kaikki on kunnossa,täällä moni on kysellyt sinun perääsi.
pollerolle ja neiti 15 pvä
 
Pisti silmään kun sanoit, että joudut olemaan sektion takia useamman päivän sairaalassa (käsittääkseni verrattuna alatiesynnytykseen), niin sanon vaan ettei välttämättä aika ole sen pitempi. Itse olin ekalta 4vrk ja toiselta 3vrk sairaalassa. Kotiinpääsy riippuu täysin vauvan ja sinun voinnista, mutta ei siis välttämättä ole sen pitempi sairaalassaoloaika vaikka leikattaisiin.

Onnittelut vauvan saaneille :flower:

Unikonna
 
ja kaikki muut :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:

Oon pahoillani, en vieläkään ehdi päivittää tota etusivun listaa.. toi pikku-ukko antaa kyllä mulle niin paljon puuhaa.. mut YRITÄN tänään kuitenkin vielä. ;)

vauvelihaave Olipas helpottavaa lukea sun kuulumisia :) Mä olin ihan sairaan huolissani että mihin sä oot kadonnut.. :(

ja näinhän tässä kävi kun tähän istuin ja piti kirjoittaa että pikkuinen huutaa vaunuissaan.. moikka taas. .palaan myöhemmin...... :wave:
 
Mennyt muutama viikko netti pimennossa.

ONNEA KAIKILLE VAUVAN SAANNEILLE :flower: :flower: :heart:

Täällä edelleen masun kanssa talssitaan... Vauva jo aikaa sitten laskeutunut niin alas etten pysty juuri ollenkaan kävelee... Väsymys kauhia kun lähes joka yö supistaa ihan napakasti.
Mie alusta asti epäilin et elokuussa vasta vauva syntyy ja nyt niin taitaakin käydä... hih...
noh mutta poistun ja tulen viimeistään ilmoittelee kun pieni syntynyt. =)

Rv 40+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja hansku:
luulen että itselläni menee kans käynnistämiseen tää raskaus aika on jo varattuna 2.8 kumpa ei tarttis sinne asti odotella vähän toi käynnistäminen pelottaa. ja miehen kommentit asiasta ovat todella typerää kuultavaa pitää sitä ilmeisesti pikku juttuna No minkäs sitä voi kun aivot kun linnulla. Tänään taas monesti häneenkin ärsyyntynyt. Onko muita joita miehen lausahdukset ärsyttää kaikessa kömpelyydessään
41+2
Sano sille miehelles että antaa kommetteja sitten kun joku on hakannut sitä mahaa ja /tai selkään ensin rautatangolla noin 8 tuntia ja sen perään niillä jäljellä olevilla voimilla punnertaa noin 37 cm halkasijaltaan olevan jalkapallon pepustaan

:LOL: ... vois loppua hölmöt kommentit.

Syyskuisista tulin puhaltelemaan suppareita tänne viimeisille =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ankkuli:
Okkei, JoannaH:n kanssapa nähdään sitten ensensmaanantaina :wave: Mut toivottavasti päästäis pikkusen ennen jo tositoimiin...
Ihana tuo "ensensmaanantai"! :D Onneksi tietää edes jonkin päivän milloin tää loppuu.. mutta uskon ja toivon että lähtee itsestään.

JoannaH 41+0 :headwall:

Tässäpä minä niin tiiät ketä "katella"...

http://irc-galleria.net/view.php?nick=^JoannaH :D
 

Yhteistyössä