**~**HEINÄVAUVAT 2007**~**

Moikka moi

Voi kauhea tänne on tullut tekstiä hirvittävästi!!! En ehdi lukea niitä, hommat painaa päälle. Meillä on ristiäiset lauantaina ja jotain pitäis asian eteen tehdä, ei vaan huvittais näillä keleillä :whistle:

No, lupasin esikolle, et tänään käydään vaan kauppakierros ja sit ollaan ulkona loppu päivä. Eikös se vähän lupaillut torstaiksi pilvistä??? :p Silloin on hyvä leipoa jne :)

Huomenna on ensimmäinen virallinen neuvola, yritän saada aikaiseksi käydä laittamassa sitten mittoja tänne.

Voikaa hyvin!!!
:hug: Anne
 
Heips,


tuosta kakka-asiasta vielä...täytyy itsekin kokeilla jos vaihtaa sen heti syötön jälkeen jos rusahtaa, usein ne on isot rusahdukset jotka tulee heti syötön perään...ja jos se neiti virkistyy, niin sit se virkistyy :| ....kyllä se sit nukkuu kun nukuttaa. Tuo nukkuminen on täällä nyt sellaista että nukkuu n. 2h, mutta heräilee välillä kitisemään, käyn sit aina vähän paijaamassa tai tarvittaessa otan syliin ja nukutan uudelleen siihen. Jotenkin sitä itse odottaa hölmönä että se vaavi syö ja nukahtaisi heti ja nukkuisi seuraavaan syöttöön sikiunessa, mutta toki se välillä haluaa olla hereilläkin ja ihan vaan lähellä ja sylissä...ei kai noin pienellä mitään ''rytmiä'' ole, kaipa se nukkuu kun nukuttaa ja tahtoo ruokaa kun on nälkä =)

Kaikki on lyllä niin uutta ja ihmeellistä. Neiti on nyt 11päivää, päivät menee siis nukkuessa ja syöttäessä. Aamuisin koitan keitellä tuttipullot. Meillä ei se imetys edelleenkään ota onnistuakseen, päivisin koitan sitä aina tarjota kunnes neitillä menee hermot ja sit otetaan pullosta pumpattua maitoo ja/tai korviketta, oon yleensä antanut vuorotellen, ei sitä ehdi pumppaamaan niin paljoo kun tarviis....Oon koittanut nyt olla stressaamatta tuosta imetysjutusta, pääasia että pienokainen saa ruokaa....

Jos jollakulla muulla myös mennään pullolla, oletteko antaneet pullosta aina kun nälkä tuntuu vaivaavan? Meillä syödään nyt keskimäärin 2 tunnin välein pullosta 40-60ml...en tiedä onko liikaa tai liian vähän, mutta noilla mennään...tuntuisi neiti haluavan useamminkin jos on vaan hereillä, mut oon koittanut pitää sen pari tuntia väliä.
 
jenmolle iso :hug: täällä kanssa ollu migreeninpoikasta melkeenpä jokatoinen päivä; taitaa toi lääkitys aiheuttaa sitä + tietty kaikki valvomiset.

Allunmammako se oli joka sitä kummiasiaa mietti(?) Tai siis kummittomuutta. Voittehan te vaikka tehdä niin, että kummallakin on samat "viralliset" kummit ja sitten omat ei-kirkkoonkuuluvat kummit. Meidän esikoisen kummisetä ei kuulu kirkkoon ja tällä toisella tulee olemaan neljä kummia, joista kaksi ei kuulu kirkkoon. Kummisetä oli kuitenkin esikoista kastettaessa mukana siinä toimituksessa muiden joukossa ja samalla lailla tehdään nytkin. Kastetodistukseenhan ei heidän nimiä sitten tietenkään tule, mutta eipä tuon niin väliä.

Kakkasysteemeistä sen verran, että meillä ei poika kyllä edes nuku kakat vaipassa. Isoveljensä oli ihan samanlainen. Ja vaikka nukkuisikin, niin en kyllä haluaisi totuttaa siihen, että on kakat vaipassa ihan tyytyväisenä.

 
Niin, sain valita, että jäänkö osastolle nyt heti vai tulenko huomen aamuna ja aloitetaan aamusta se käynnistys. Mulla tuli aamulla ihan hirveästi paksua limaa ja sanoin siitä niin se lääkäri sanoi että hyvä hyvä, ties vaikka yöllä lähtis itsestään. Oli mulla kyllä kimpsut ja kampsut matkassa siellä että oisi voinut jäädäkin, mutta sitte ajattelin että mennään sitten aamulla. Ja sanoivat että heillekkin se sopii paremmin kun oli osastolla ruuhkaa. Eivät vielä antaneet mitään tablettiakaan. Että vielä saa jännätä jonkin aikaa! Käyrillä tuli kyllä supistuksia ihan hyvin, nännin näplyyn aikana tuli ihan kunnon koukerot, hoitaja kehui miestä että hyvin näplätty! :D

Vauvan painoksi arvioi "3500g paremmalle puolen", eli ei mikään jätti kuitenkaan, sitä kun pelkäsin.

JoannaH 42+2
 
Hys nyt ihan hiljaa että neiti ei hokase että äiti tekee jotain, tai siis ei ole hänen kanssaan, vaikka hän nukkuu....

Elikkästä meiän neidistä on tullut aikasta vaativa tapaus.... Syli kelpaa hetken siis paikoilla ollessa ja sit pitäiskin saada jalat alle... Ja jos ei tule niin meteli on kova....

Nälkä tuntuu olevan koko ajan... Parhaimmillaan tai siis pahimmillaan syödään puolen tunnin välein päivisin... Mutta menee välillä useampi tuntikin väliä, jos vaikka vahingossa enempi nukutaan....

Yöt menee viel kivasti, eli jotian positiivistakin.. Parina yönä nukkuin melkein 6 tuntia ekan pätkän ja sit 2-3 tunnin välein ruokaa.. Männä yö oli kahen tunnin välein ja sit jo kuudelta piti päästä ylös.....

Ristiäiset menivät kivasti ja Neiti osasi hyvin käyttäytyä vaikka ei iltapäivästä unia ottanutkaan... Niin tuo onkin uus vitsaus että pitäis päästä aina liikkuviin vaunuihin nukkumaan.....

Niin ja nimeksi tuli Senja.

Mutta jos tästä vaikka itekkin nyt pitkälleen suuntais, elikkä siis kohta taas maitoa antamaa ja silleen....

Tä&Senja reilu 5 viikkoa
 
Vauvelihaave: En taida olla vielä ilmoittautunut tällä puolella. Lisäätkö listaan meidän tiedot: Tyttö syntyi 16.7.07, rv 40+2, paino 3505 g, pituus 50 cm, pipo 36 cm. :heart:

Heinämasukki:
Pitääkö ne tuttipullot tosiaan keittää joka päivä?
Esikoinen joi lypsymaitoa pullosta aikoinaan 12-v. sitten ja keittelin pulloja ja lypsysettiä päivittäin noin pari kuukautta. Sitten vasta sain kuulla neuvolassa, että tavallinen pesu riittää, keittää tarvitsee vain kerran viikossa. Tällainen vanha tieto siis mulla. Tämä uusi tulokas on täysimetyksellä, niin en ole tullut selvittäneeksi tämän hetken suosituksia pullojen puhdistamisen suhteen.

kutkutus ja puputyttö 3 vkoa 1 päivä
 
Hööh, millonkohan se pappi ottaa yhteyttä, ristiäiset on siis sunnuntaina eikä vielä oo kuulunu mitään...Nimi on nyt saatu päätettyä :)

Heinämasukki, meillä mennään pelkällä pullolla ja oon kyllä antanu maitoo aina ku tuntuu haluavan ja niin paljo ku mahtuu. Esikon aikana neuvolantäti sano et ei sitä maitoo liikaa voi antaa :D . Mää keittelen pullot noin kerran viikossa, pitäis riittää.

Neidin nukkumis ennätys on viis tuntia putkeen, normaalisti heräilee 3-4 tunnin välein (yöllä siis). Oon ruvennu tosissaan miettiin sitä kantoliinan hankintaa, jos se siellä rupeis viihtymään ulkoilujen ajan vaikka...Näillä keleillä "ikävää" tuo ulkoilu,rattaissa tulee kauheen kuuma. Eilen oli pelkkä hiaton body päällä ja aivan lämpönen oli ku tultiin sisälle, että hyvin tarkenee ulkona :)

paalina ja epsukka
 
oiva apu tuohon vaivaan on Lansinoh-rintavoide. Se kuulkaas joka imetyksen jälkeen laitettuna (olipa kipua tai ei) pitää nännit kunnossa ja helpottaa kipua, jos on jo siihen vaiheeseen tilanne äytynyt. Mikään Bepanthen ei mulle auttanut, pikemminkin pahensi kirvelyä, vaan avun toi juuri tämä apteekista saatava salva: http://www.lansinoh.fi/tuote.php?id=1
 
moikka! löytyykö täältä ketään jolla kokemuksia seuraavasta. lopetin imetyksen n.2viikkoa sitten. jälkivuoto loppui suunnilleen samoihin aikoihin eikä ole tullut sen jälkeen kuin ihan vähän rusehtavaa vuotoa n.2tl päivässä, mutta sekin nyt viimisen viikon aikana vain vähentynyt. mutta nyt pari päivää sitten oln alkanut taas tulee verta kunnolla! onko nämä nyt siis menkat? kysynpä vaan. osaisiko kukaan kanssasisarista auttaa?? :eek: :eek: mulla ei vielä ole edes aikaa varattu jälkitarkastukseen.
 
Komppaan Unikonnaa tuossa Lansinohissa. Siis aivan ylivertainen nännirasva.

Tänään unohdin päivällä juoda tarpeeksi ja nyt sitten illalla ei olekaan tarvinnut lypsää maitoa. Maitoa on onneksi juuri tarpeeksi pojulle, mutta ylimääräistä ei paljoa olekaan... ...nyt olen sitten tankannut nesteitä ihan kunnolla kun tajusin ettei ole tarvinnut vessassakaan käydä koko päivän aikana... :ashamed:

Toivottavasti maitoa nousee taas nestetankkauksen jälkeen entiseen malliin. Tai no, toisaalta on kyllä ollut mukava kun ei ole tarvinnut lypsää kuin pari desiä tänään aamusta :D pikkuhiljaa voisi kyllä vähentää tuota lypsämistä ja jos vaikka parin viikon sisällä lopettaisi luovuttamisenkin.

jossu
 
Meillähän pojut syntyi samana päivänä, sulla tuntia aikaisemmin =) Mulla on tuon jälkivuodon kanssa samoin, pari viikkoa sitten loppui jälkivuoto ja pari päivää sitten alkoi uudestaan. Neuvolassa sanoivat sen olevan vielä jälkivuotoa ja niin se varmaa mulla ainakin on, kun on jotenkin "limasempaa" :$
 
Lansinoh on kyl ihan hyvä rasva mutta ei auttanu tarpeeks mulla. :( Nänninpäät meni silti pahasti rikki. Loppujen lopuks apu tuli sillä kun lääkäri sano että kannattaa käyttää Pebanthenia, että olis parempi. Mulla kyllä edesautto paranemiseen varmasti se että kahden viikon ikäsenä tuo neiti huoli vihdoin rintakumit kunhan ne oli ensin täytetty maidolla. Lisäks pidin maidonkerääjiä kaiken päivää että nännit saivat ilmakylpyjä. Eikä paranemiseen sitten mennytkään kuin kolme päivää.
 

Miulla meni rinnat kanssa rikki ensimmäisen kanssa, kun yritin sitkeesti ensin ilman rintakumeja. Rinnat meni rikki ja verta valu. Rintakumien kanssa sitten sain imeteltyä pahimman pariviikkoa ja pikkuhiljaa päästiin sit niistä eroon. Nyt tän kolmannen kanssa en edes yrittäny alkuun ilman kumeja imettää ja nyt säily nännit ehjinä ja ihan hyvin päästiin kumistakin taas eroon kolmeviikkosena ja nyt alkaa jo suht siedettävää olla tuo imettäminen. Tällä kertaa sairaalassakin oli jotenkin myönteisempi asenne rintakumien käyttöön tai sitten ne vaan tajus ettei niiden paheksunta vaikuta mitään miun mielipiteeseen. Edellisillä kerroilla ovat sairaalassa pitkin hampain antaneet kumit.

Rikkoutuneisiin rinnanpäihin auttaa myös sitruunamehu. (Kuka vaan uskaltaa kokeilla...)

Tällä kertaa kyllä meinas masennus alkaa iskemään kun tuli niin sitkeä rintatulehdus ja maidon luovutus suunnitelmat meni ihan pipariksi kun maitomäärä väheni 17päivän antibioottikuurin takia. Nyt on tasaantunu vauvan tarpeille sopivaksi niin en enää jaksa käydä lypsämällä lisäämään "tuotantoa" joten luovutushommat loppu ihan alkuunsa. No onhan tää paljon helpompaa kun kysyntä ja tarjonta kohtaa.

Meillä esikoinen kakkas kerran viikkoon ihan valtavat satsit ja muuten oli ihan tyytyväinen vauveli. Eli Marzuko se mietti sitä, että miten saa kakan tulemaan niin kai sekin on ihan yksilöllistä miten usein ne vauvat sitä soossia vääntää. Siis näin alkuvaiheessa. Tää uusin tulokas kyllä sit tekeekin sitä kakkaa yötä päivää.
 
Vielä noista rikkinäisistä rinnanpäistä, että yksi konsti, jota kannattaa kokeilla, on rinnan "hautominen" maidonkerääjän avulla. Eli siis pitää sitä maidonkerääjää rikkinäisessä rinnassa jonkun aikaa.
Itellä on rinnat kestäneet tälläkin kertaa ihan hyvin, mutta aluksi tuo kikka tuntui helpottavan kipua kun laitto maidonkerääjän vaikka vartiksi siihen rintaan josta alkoi imettää, niin se pehmensi ihoa ja rinnanpäätä, jollon vauvan oli helpompi saada kiinni siitä.
 
Tänään oli lastenlääkäri. Painoa 5.040kg pituutta 55.5cm ja pää 39cm. vautsi vau! muutenkin on terve ja kaikki kunnossa. lekuri sanoikin että virkeä, tarkkaavainen ja kehittynyt varsin ripeästi. poika nukkuu yöt hyvin. yhdellä heräämisellä päästään. päivisin onkin niin seurusteleva että meinaa jo ideat loppua kesken mitä touhuttaisiin:) pään kannattelusta poju saanut aina kehuja. sehän alkoi jo 2päivää synnytyksen jälkeen pitää päätään hienosti. on se sellanen vekkuli:) korviketta menee. eilen meni kerralla koko purkki. vihdoin sain pojan nyt nukkuu ku itki jo pelkästä väsystä se ku ei meinaa antaa unelle periksi ja väkisin pitää hereillä itseään vaikka simmut jo melkeen kiinni. meillä täällä hengaillaan ja nukutaan ihan vaan vaipalla, tää kämppä on meinaan niiiiiin pätsi ettette voi uskoa!
imetyksestä ja rinnanpäistä.. mulla tuli niin kipeiksi rinnat että ei mitkään rasvat auttanut. kumilla kanssa imetin ja sitten imetyksen aikana sen otin sitten pois. taisin ehkä luovuttaa liian helpolla kun sitten imetys aina väheni ja väheni, syynä niin kipeät rinnat. ristiäiset päätetty. syyskuun puolessa välissä ja nimikin on.

terv.Shannon & Mino Onni Oliver 6vkoa
 
Hei vaan kaikki!

Täällä mennään melko tasaista tahtia. Syödään ja nukutaan. välillä saatetaan jaksaa vähän seurustella. Eilen oli neuvola painoa tullut pojalle 3710g (lähtöpaino oli 3140g) hyvin syö siis. =) oma maito riittää mut joskus illalla saattaa joutua antamaan pienen tipan korviketta lisukkeeksi jos ei meinaa millää nukahtaa. Terhakka poika on. Sillo kun on hereillä seuraa kovasti asioita ja juttelee. Tänään oltiin lääkärissä ja leikattiin se kireä kielijänne. Pieni toimenpide. Lääkäri oli tosi ihana. Oli ihan haltioissaan kun sai hoitaa noin pientä. Samoin se hoitaja. Tiskillä sitten kun mentiin maksamaan oli se myös ihmeissään sanoi ettei tääl usein näe noin pieniä. (oltiin yksityisellä lääkärillä) joskos nyt tuo syöminen alkaisi sujumaan ja päästäis vaikka noist rintakumeista eroon. Aikas hankalia. sottaa kun tuo poika on niin kova heiluttelemaan käsiä.

Tääl on ollut puhetta äitien painosta mulla raskadessa tuli painoa lisää 15 kg, josta latokselle jäi 8kg. Nyt en oo vaakaan päässyt, mut siis viel pitää pois saaha jokunen kilo. Osa omista vaatteista menee jo päälle.

Vauvan maha toimii vallan mainiosti. Melkein joka vaipassa on ollut kakkaa. Nukkuu yöt mahtavasti. 4-5tuntii aina putkeen. Päivisin meil syödään 2-4tunnin välein. Ihanan helppo vaavi ainaki näin ensimmäiseksi. ja varsinkin kun oon yksin niin tulee joskus jotain kotihommii sitten tehtyy.

karoliina ja matias huomena tasa 1kk
 
Meille syntyi poika..
..eilen 7.8. klo 8.47. Raskausviikkoja oli siis 41+2. Tänään päästiin kotiin. Kaikki meni hyvin,synnytys kesti 8,5 tuntia. Poika on pitkä niinku veljensä eli pituutta oli 56,5cm ja painoa 4110g. Kiva on nyt olla kotona
 
heippa kaikille!

Aika menee siivillä vaan ja eikä kyllä ehdi täällä käymään, ainakaan päiväsaikaan..kun on vaavi ja kaksi vilkasta leikkiikäistä. Tämä vaavi on tyytyväinen vaan sylissä....sitterissä ei oikein viihdy kauaa....ja tissi tietysti on parasta :D . Tänään olitiinkin neuvolassa jossa paino oli 4955...syntymäpaino oli 3530. Nyt siis kuukauden ikäinen..Eli painoa on tullut hyvin...mut eise mikään ihme olekaan kun on aina ruoka-aikana kotona ;)
pituus oli 54. syntymäpituus oli 48 cm. Rytmi on sekalainen. muutaman kerran päivässä on hereillä jonkin aikaa ja itkee heti jos ei saa olla sylkyssä. Mut kotitöitä ja vanhempiakin lapsia on hyysättävä niin kylä sitä itkua saa välillä sit kestääkin vaikka sydäntä raapaisee...

Meillä Jekoviteistä tuntui tulevan hieman vatsanväänteitä joten vaihdoin ne Deetippoihin ja samalla olen varmuudeksi antanut reladropseja. Vatsa tuntuu toimivan hyvin ja piereskelee kuin aikamies :LOL: Vaipan olen yleensä vaihtanut ennen ruokinttaa. Sekä isompien töräyttelyjen jälkeen. Yöllä vaihdän vain jos vaippa tuntuu ylitäydeltä. Ja tämän pieokaisen kohdalla yl. ólen joutunut vaihtamaan kerran yössä muute on lakana märät. Aikasempien lasten kohdalla ei yöllä yl. tarvinnut vaihtaa vaippoja. Rintamaidolla siis mennään ja lisämaitoja ei ole tarvinnut antaa alun jälkeen.
Ensi viikolla alkaa ns. arki vanhin lpoika menee kouluun ja nuorempi puolipäivähoitoon. Helpottaa arki täälläkin.. kyl se vaan niin on et ei kolmas mene siinä missä kaksikin. tajuttoman väsynyt olen ollut varsinkin sit iltaisin kun vaavelin on saanut yöunille. Tietenkin se helpottaisi jos vaaveli viihtyisi heteken sitterissä tms. vaan kun hän huutaa pää punaisena jos ei sylissä ole. Liinakin on mutta näin kuumalla se ei tunnut oikein kivalta multa eikä pieneltäkään varmaan. Päivällä ei päiväunia minä ainakaan pysty ottamaan. Ruokaa on laitettava ja ym. lapsia katsottava perään jne...mitä nyt kotona pitääkään touhuta.
Tälläistäpä täällä , tulipa pitkä sepostu.... niin ainiin....Mulla hienoista jälkivuotoa ed. loppumaisillaan on ..ja olen erittäin hyvin toipunut leikkauksesta....vaalla en ole käynytkään näyttää nuo saman makkarat olevaan kuin ennen raskauttakin....hehe.
Mutta jaksuja kaikille ja nana83 erityisesti.
t. remutar ja poikeliini huomenne tasan 1 kk
 
Tiheän imun kausi taisi alkaa täällä... Eilen illalla tisuteltiin tiuhaan ja viime yönä parin tunnin välein. Ei siinä mitään, mutta kun tuota maitoa riittäisi ilman tiheää imuakin...

Mites teillä muilla parin viikon iässä on oltu hereillä? Mikko valvoi eilen illalla ennen yöunille käymistä 3 tuntia ja nyt tänä aamuna on oltu hereillä jo reilu 2 tuntia... Viihtyy onneksi sitterissäkin katselemassa kun isi ja äiti tekee kotitöitä näin aamusella. Illalla on enemmän sitten sylivauva. Viileämpiä kelejä odottelen, jotta saisin illalla Mikon laitettua liinaan...

Noista valveillaoloista kyselen siksi, kun esikoinen pääasiassa tuon ikäisenä vain nukkui ja söi -ei jaksanut hereillä varttia pidempään olla... Mutta lienee yksilöllistä tuokin kuinka paljon nukkuu? =)
 
Johantero: täällä tyttö 13 päivää vanha, huomenna siis 2 vkoa :heart: ....Tääl mennään yleensä niin että aamull akun heräillään ja tehdään aamupesut ja syödään, niin on hereillä jonkin aikaa ja nukahtaa, sit nukkuu syöttöjen välit iltapäivään saakka, jolloin ollut taas sen 1-2h hereillä, mut ihan tyytyväisenä. Sit taas nukutaan ja syösään ja illalla ollut taas 1-2h hereillä...yöllä heräilty 2-3h välein. Mukava kun on välillä hereilläkin, pitäisi varmaan itsekin ostaa sitteri, siinä saisi köllötellä ja katsella, niin sais itsekin hommia tehtyä ;) ...

Vielä kakka- asiaa....meillä tyttö aina pusaa ja ähisee tosi kovaa kun tekee kakkaa, naama on irvessä ja saattaa kitistä/itkeskelläkin....kuulostaako normaalille vai onks jotain masuvaivaoiretta?
 
Onnittelut Apinalaumalle! Pääsit sitten viimein sinäkin synnyttämään. Ison pojan sait. =) Mä just kauhistelin kaverilleni että miten ihmiset kykenee synnyttämään noin isoja lapsia kun mulla teki tiukkaa jo tuo kolmikilonen ja 49 senttinen... Mutta näköjään hyvin pystyy. :D

Meillä tuo neiti on alkanut antaa ensimmäisiä hymyjä kun äiti tulee paikalle ja kovasti on alkanut olla asiaa "herra naamalle" ja meille perheenjäsenille. Hereilläkin jaksaa olla jo muutaman tunnin kerrallaan ja lelujen katselu alkaa kiinnostaa. Viime yönä nukuttiin jopa 6 tuntia putkeen!!! Mutta joku on käynyt kääntämässä neitiä yöllä!!!! :whistle: Ensin kun heräsin, neiti oli kääntynyt poikittain sängyssä ja oli ilman peittoa, ja kun toisen kerran heräsin, oli neiti mahallaan ja nukkua pössötti tyytyväisenä. :eek: Joka päivä sitä hämmästyy uudelleen kuinka paljon tuollainen ihmislapsi oppiikaan... Nyt sitä jotenkin osaa katsoa tuota pientä lasta ihan toisin silmin kuin silloin noita isompia sisaruksia aikoinaan. Tuntuu kuin olisi silloin elänyt sumun keskellä eikä muista tuosta ajasta muuta kuin rankimpia asioita. Liekö johtuisi synnytyksen jälkeisestä masennuksesta johon nyt on onneksi jo lääkitys ennaltaehkäisemään...

Kakkaamisesta: Meillä tuo kakkaaminen aiheuttaa juuri ähinää, puhinaa, naamanvääntelyä ja itkeskelyä. Itse olen juuri pohtinut samaa, että onko normaalia??? Meillä kun nuo aikaisemmat on olleet maitoallergikkoja ja käyttäytyneet juuri samalla tavalla. Itse tässä tarkkailen jatkuvasti maitoallergia oireita ja nyt näyttäisi siltä että uloste polttaa tuon takapuolen rikki, eli aavistelen pahinta... ja kakkaakin on joka ainoassa vaipassa ja ilmavaivoja on selvästi. Neito kun on nyt 3 vk ja siskonsa oli vain 10 pv kun vaivat alkoivat ja 6vk kun sai apteekin maidot... :(

Lansinohista vielä. Huomasin sen olevan vallan mainio rasva tuolle vauvan rikkoutuneelle takapuolen iholle. Suojaa mainiosti kakalta kun on niin paksua rasvaa. Pylly on parantunut hienosti eilisestä vaikka vielä vereslihalla onkin.

Maria & laiturintolppa 3 vk 2 pv
 

Yhteistyössä