**~**HEINÄVAUVAT 2007**~**

Vaipoista: meillä on todettu liberot parhaaksi. Tosin ei olla käytetty kuin liberoita ja pampersseja.
Vedestä: Nyt helteitten aikaa ollaan annettu vettä. Ja varmaan on aina vesipullo mukana.
D-vit.: Ollaan tiputeltu suoraan suuhun. Ja muutaman kerran ollaan annettu lusikalla, mutta mun mielestä on helpompi tiputtaa, kun tuo poika avaa suunsa todella hienosti, kun pikkuisen leuasta kutittelee. :)
Mulla menee hermot tän jälkivuodon kanssa. Oli viikko ettei mitään tullut, mutta nyt se alko uudestaan ja todella voimakkaana ja on kirkasta verta. Onkohan tuo ihan normaalia?

Poika teki valvomisennätykset äsken. Puoli 5 heräsi uniltaan ja nyt vasta meni nukkumaan. Alkanut enemmän seurustelemaan ja eilen sain ekan hymynkin. :heart: Ja aamulla heräili hymyilen. On tuo suloinen pakkaus. Pojan isäkin on myyty ja nyt tuo ihan tosissaan on muuttamassa tänne lähelle, kun reissutyöt loppuu. Ensi viikolla ollaan menossa exän vanhempien luo ja samalla käydään minun mummilassa ja sedän ja tädin luona.

Viipi & Vilperi 3 viikkoa ja 3 päivää
 
Meillä syötiin viimeyönä 1-1½ tunnin välein koko yö :eek: , vähän itellä pihalla oleva olo ku vähän väsyttäs :xmas:
Täällä liberovaipat käytössä ollu koko ajan nyt ne 3-6 kg, poika on jotenkin sen mallinen , että pamperssit eivät istu ollenkaan, tuntuu, että ei kunnolla menis edes kiinni vaikka koko olis oikea...
Johantero
mulla tehtiin eppari viilto + ompeleet myös sisällä koko matkalla , kun se vauvan päässä ollut anturin vaijeri vetäs sinne paikat auki. 2 viikkoa synnytyksestä kokeiltiin seksiä ekan kerran varovasti, ei voi vielä kivaks sanoa, mutta kuitenkin vähän sinnepäin, pikkuhiljaa paikat alkaa oleen kunnossa nyt synnytyksestä vähän yli 4 viikkoo! Kummasti ne paikat vaan paranee vaikka olis tikkejä pitkä rivi =)
 
esikoinen Kiitos kaurapussivinkistä :flower: Eipä ole tullut mieleenkään tuollainen, vaikka kaurapussi löytyy. Oon käyttäny sitä ainoastaan lämmitettynä. Pitääki ommella vauvalle oma pienempi, jos nää helteet vielä kovin jatkuu.

Mutteri Mä oon maistanu Jekovittia, se on ihan karseen makuista :x Mutta Elbertille sitä en oo kertonu, ettei ala kieltäytyä niitä ottamasta :LOL: Hassulta tuntuu, kun vauva niitä oikein maiskuttelee, että nam nam onpas hyvää (välillä oon lypsäny muutaman tipan maitoa sekaan, mutta en aina) ja itestä ne on niin pahoja :whistle:

Ristiäisvaatteista Sama vika täälläkin, ei tiedä mitä laittais päälle :/ :attn: Ja meillä ristiäiset jo 26.8. Tänään käytiin kaupungissa, mut eipä siinä kovin jääny aikaa vaatteita katsella. H&M:ltä ostin 2 imetyspaitaa, ja vauvalle ihania vaatteita kun oli laitettu puoleen hintaan :snotty:
Mut tosiaan ne ristiäiset... :headwall: Varmaan sama kuin Mutterilla, joku hame ja paita jonka saa helposti auki imetystä varten. Voipi olla että nuo takaa avattavat vetoketjumekot jää käyttämättä nyt jonkun aikaa :whistle:

Vauva nukkuu meilläkin aika ison osan päivästä, noin 3-6h ehkä hereillä, ei oo niin tarkkaan tullu laskettua ja riippuu paljolti päivästäkin. Näillä helteillä tuntuu olevan välillä vaikeuksia saada unen päästä kiinni, vaikka jätkä on ihan väsy jo. Uni-itkuksi oon tulkinnu, syliin yrittäny nukuttaa pelkällä vaipalla, mutta rauhoittuu kokonaan vasta kun laitan lakana-kapaloon.

Tapaaminen olis huippu juttu! :) Olis tosi kiva tavata, mut mikäs se sit olis järkevä paikka? Pohjoisimmat taitaa olla Oulusta? Anteeksi, en tosiaan muista onko sen ylempää ketä :ashamed: Ja sitten kun tuo mun maantieto on niin hakusessa, että summamutikassa täytyy aina heittää, että missä mikäkin paikkakunta on, vaikkei tän isompi maa olekaan :LOL:
Mites eteläisimmät, mistä saakka? Helsingistä nyt ainakin...

Vaipoista Sairaalassa oli käytössä Pampersin newbornit, ne viivalliset, jotka näyttää milloin vaipassa on pissiä :D Kotiin tullessa käytettiin kaikki postissa, pakkauksessa, sairaalasta saadussa Libero-kassissa ym. tulleet näytevaipat, eli Pampersit, Liberot ja Muumit. Ja päädyttiin Pampersin 2-4kg vaippoihin, ne imi paremmin maitokakan kuin Libero. Ihottumaa en huomannu et mistään olis tullu. Nuo Pampersin vaipat jäi jo vähän pieneksi, tai ei muuten mut jalkoihin painautui jo inhottavat jäljet resoreista, Liberon newbornit mahtuis vielä vaikka päälle päin näyttääki pienemmältä.
Nyt ostettiin Liberon 3-6kg vaippoja, mut on ne vähän isoja vielä. Pampersin 2-koosta oon kuullu niin paljon huonoa, että laskee selkäpuolelta yli sekä pissin että kakan yms. niin en sit tullu edes koittaneeksi. Ja eikös Liberolla ole joku kerhokin? Tosin voi olla ettei niitä merkkejä muista leikellä irti saatika sitten tule läheteltyä mihinkään. Onko kellään tietoa millaisia lahjoja sieltä sitten saisi, ja pitääkö niitä lappuja olla miljoona? Voishan sitä, jos siellä jotain järkevää on...
Onko muuten kukaan käyttäny Daily-vaippoja, millaisia ovat? Niissä näkyi olevan joutsen merkkikin.

Viipi Voi miten mukava kuulla, että pojan isä tuntuu nyt olevan aidosti kiinnostunut, kaiken sen jälkeen mitä odotusaikana kerroit :) Kukapa ei lapselle heltyisi, ovat ne vaan niin valloittavia pakkauksia ;)

Vedestä vielä, tuntuu taas oudolta kun niin erilaisia ohjeita neuvoloista eri puolilla annetaan :eek: Mä kysyin asiaa, niin sano et lusikalla voi antaa pienen tipan että vauva tottuu veden makuun, mutta että juottamaan ei kannata käydä :/ Tiedän tiedän, ite pitäis ajatella maalaisjärjellä ja luottaa äidinvaistoon, mut kun niin monet täysimettäneet on pelotelleet että jos pullon antaa niin alkaa sitten hylkiä tissiä eikä mene enää kohta maitokaan kuin pullosta :/ Onkohan tää nyt taas niitä "legendoja"??

Meillä ei oo tuttipullot olleet käytössä ollenkaan, ei ole edes paketista purettu vaikka 2 pulloa ostin valmiiksi etukäteen. Kun ajattelin et olishan sitä itekin kiva päästä joskus jossain käymään ja mies voi sit pullosta antaa lypsymaitoa, mutta sitten säikähdin sitä ettei vauva muka enää huolisi tissiä ollenkaan :ashamed: Kertokaahan kokemuksia, jotta rauhoitun :ashamed: :ashamed:

hansku ja hapsiainen84 VAUVA ONNITTELUT molemmille!! :flower: :flower: :) :flower: :flower: Päivitän teidän tiedot listaan :wave:



Vauvelihaave & Elbert 3vko
 
Puuh, johan oli taas tullut tekstiä viime käynnistä...
Meillä oli tänään ristiäiset, poika nukkui koko toimituksen ajan. Ja jaksoi sen jälkeen olla hyvinkin tyytyväisenä setien,tätien, mummujen ja ukin riepoteltavana :LOL:
Mulla meinas pää levitä enne kekkereiden alkua, kun olis taas pitänyt revetä kuuteen paikkaan samaan aikaan, mutta hengissä selvittiin :whistle:
Cira ja Valtteri Matias 6vk3pv
 
ETUSIVUN LISTASTA

Sitä piti kysyä, että haluatteko että laitetaan sinne myös vauvan nimi, sitä mukaa kun he niitä alkavat saada?

Pari nimeä sinne olen jo lisännytkin, mutta sanokaa jos ette vauvanne nimeä halua listalle laitettavan

:)
 
Vauvelihaave niinpä. Tässä on muutenkin välit vähän lämpeneet. :ashamed: Mutta onneksi vaan vähän. Mun äiti tuossa sano, että hän ei ihmettelis ollenkaan, että jos me palattas yhteen. On huomannut, että kummallakin on tunteita vielä. Mutta mä siihen vaan tokasin, että eipä ainakaan vielä oo mitään suhdetta ja eikä tuu vähään aikaan olemaan. Ollaan vaan nyt erillään, kun luottamusta ei ole mun puolella ollenkaan. Mutta eihän sitä koskaan tiiä, että mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Ristiäisvaatteista... Mulla menee nyt omat vaatteet päälle, joten varmaan joku mekko ja siihen sitten sellainen takin tapainen systeemi.

Niin joo... Meillähän mennään pääasiassa rintamaidolla, mutta korviketta oon antanut. Vähän epäilin, että miten imetyksen käy, kun tuttipullo on ollu käytössä ja tutti kans, mutta hyvin on näitten rinnakkaiselo sujunut. :D
 
Viiminen yhteinen lomapäivä: huomenna alkaa sitten arki ja mies on käytännössä lähes joka päivä (viikonloppusinkin) poissa sen mitä pojat on hereillä päivisin, että hohhoijaa vaa :/ Sittenpähän nähdään, että miten jaksan ja onko lääkkeet alkaneet yhtään auttaa.

Vauvelihaave mä veikkaisin, että siinä heräilyssä on ihan kyse siitä, että vauva ei vielä "osaa" nukkua - sekin kun vaatii harjottelua ja usein noi pienet alkuun saatta heräillä kevyemmän unen vaiheessa. Nälkä ei ole, mutta tissillä olo tuo turvaa ja auttaa pääsemään takasin uneen. Kannattaa kokeilla vaikka imetysrievun tai jonkun oman vaatteen laittamista vauvan koppaan, se voi helpottaa unta. Itekin äsken otin pojan syömään kun olin n. tunnin ajan tasaseen käyny lykkäämässä tuttia suuhun. Siihen se sammu rinnalle ennenkun oli mitään edes kerenny syödä ja nyt nukkua possuttaa tuolla ihan umpiunessa =)

Viipi kiva kuulla, että sun ex on ottanut järjen käteen ja että teidän välit on paremmat: vaikka ei yhteen palaamisesta oliskaan kyse, niin helpompi kuitenkin sopia lapsen asioista kun kommunikaatio pelaa

Mä tilasin H&M:ltä just vaatteita joista jonkun mekon aattelin ehkä laittaa ristiäisiin - en tosin taas yhtään ajatellut, että miten ihmeessä imetys sujuu käytännössä mekon kanssa :headwall:

tuttipulloista ja imetyksestä vielä, että ite ajattelin juuri, et pitäs testata tuo pullo pojalla ihan sen takia, että kyllä mä toivoisin voivani jättää pojan isille hoitoon joskus. Vauvelihaave se (kuten kaikki muukin...) on ihan vauvakohtaista miten se pullottelu vaikuttaa: toiset ei o moksiskaan, toiset ihastuu helpompaan tapaan saada ruokaa ja kolmannet ei huoli pulloa, vaikka mitä tekis. Itte täysimetin 6kk tuota esikoista, mutta tuttipullo kelpasi kyllä sillon kun en ollut itse kotona.

Ei muuten oikeen uskois, mutta mun pikkuinen on tänään 1kk-ikäinen :heart: - voiko siitä oikeesti olla jo kuukausi :eek:

Jahas: ähinä alkoi tuolla kopassa - tutti kadoksissa varmaan...
 
Onnea kaikille jakautuneille! :flower: :flower:

Onkin sitten tullu tekstiä viime lukeman... Ollaan oltu koko perhe raissun päällä ja en ole koneella kerinny käymään.

Oltiin viikonloppuna mummolassa kyläilemässä ja sinne on matkaa peräti 250km. Eka meinasin etten lähde vaavin kanssa niin pitkälle matkalle, mutta päätettiin sit kuitenkin lähteä. Hyvin meni matkat molempiin suuntiin. Välillä pysähdyttiin syömään ja muuten nukuttiin koko matka =)

Muutenkin tyttö on hyvä nukkumaan. Muutamana yönä nukkunut peräti 7 tuntia putkeen. Tankkas kyllä ennen nukahtamista ruokaa... Molemmat tissit ja paljon korviketta päälle. Meillä mennään osittaisella imetyksellä, kun toi maito ei meinaa riittää :(
Nukkuu suurimman osan päivästä, mutta on jo valveilla muutamia tunteja. Yleensä ottaa 3-4 tunnin unet ja sit taas tankataan...
Muuta ei kitise kun nälkää ja unta.

Neuvolassa käytiin torstaina ja paino on lähteny hienosti nousuun. Pituutta ja päänympärystä ei katottu, ne katotaan sit ensimmäisessä lastenneuvolassa kuukauden iässä.

Vaipoista oli puhetta. Meillä mennään liberoilla, muumit ei istunu päälle ja melkein jokainen vaippa päästi läpi, pamppersit aiheutti punoistusta peppuun.

Taas jossain vaiheessa lisää, mutta nyt huilimaan!

Mä ja tytsä 2vko ja päivä

:D Se tapaaminen olis kiva :D
 
Huomenta...

täällä väsynyt olo, meillä on valvottu nyt pari yötä, kun tyttelin masua vääntelee (ilmeisesti =) )...Voiko vastasyntyneellä oll aummetusta? Yleensä kakannut useasti päivässä, nyt ed. kahtena päivänä vaan kerran...Ja koko ajan se koittaa pusata kakkaa, mutta ilmeisesti koskee, kun naama kipristyy ja tyttö vääntelee, ja kova itku tulee, sitten hetki hiljaisena ja taas sama vääntely...Säälittää kun en osaa auttaa...olen koittanut jumpata ja hieroa, muttei ole apua...Rela-tipat aloitin tänään myös, jos niistä saisi apua, jos ne onkin ilmavaioja...Onko muilla kokemusta?

Muuten tyttö on ollut rauhallinen, nukkuu ja syö ja hiukan jaksaa seurustellakin päivällä ja illalla :heart:

Heinämasukki ja tytteli 2vk 3pv
 
oon kuullut dailyn vaipoista niin hyvää kun huonoakin. siskon tytöllä daily vaipat ei pitänyt vaan tyttö oli aina ihan selkää myöten märkä, tosin siitä jo 4 vuotta että voihan ne olla parantaneet laatuaan kun nykyisin kuulee ihmisten kehuvan niitä hyviksi.. sit oon kuullu lidlin vaipoista(sit vähän isommille vauvoille) että on tosi hyviä kans! meillä kun imetin ja annettiin pulloa niin kyllä ihan hyvin vielä pullon jälkeen rinta kelpasi ja nimestä:saa laittaa ainakin meidän babyn nimen/nimet!:) ja nyt pinnasängyn maalaamiseen! mun on pitänyt maalata se raskausviikolta 20 lähtien :whistle: onko vähän aika menny nopeesti?! nyt pitää mennä kun vielä hotsittaa! moikka moiiii!:)

T.Shannon & Mino Onni Oliver kohta 7viikkoa jo:)
 
On ollut puhetta ristiäisistä ja vaatetuksesta. Mutta millaiset vaatteet miehenne pistää. Puku varmaan, mutta onko mielestänne värillä väliä :/ Meiltä löytyy vain musta liituraita puku ja sitten sellanen sinertävä, ehkä vähän vanhan värinen.... pitääköhän lähteä pukukauppaan :$
 
Ristiäiset on nyt sitte pois päiväjärjestyksestä :) Neiti nukku koko toimituksen ajan ja melkeempä koko päivän...Pikkasen oli kuuma Kun oli niin paljo porukkaa änkäytyneenä tänne, mutta selvittiin kuitenki. Kaste tapahtuma oli paljo lyhkäsempi mitä esikoisella, tämä pappi ei paljoo jaaritellu :D .

Äsvee, mun mielestä värillä ei oo väliä...mun mielestä ei ees tarvis välttämättä olla puku päällä, kai se on maku asia.

Isyydentunnustus oli viime viikolla, ei tarvinu laitta ku nimet papereihin, parin viikon päästä pitäs tulla kotio omat kappaleet papruista.

Kantoliinan kävin ostamassa lauantaina ja tänään aamulla oli ekaa kertaa sit ihan ulkona kokeilussa, hyvimpä se neiti sinne nukahti, ehkä vaan liian kuuma tällä ilmalla molemmille, tosi hiostava ilmaa taasen, liekko ukkosta taas luvassa.

paalina ja Eea Mimosa :heart:
 
Oon käny muiden kuulumiset lukemassa, mutta niin harvoin tähän ehdin, että sitten en enää kerkeä itse kirjoittelemaan...

Ristiäiset: Ovat meillä nyt lauantaina, ja molemmille lapsille tulee nyt samat kummit. Elikkä mun veli ja äidin miehen tyttö suostuivat kummallekin kummiksi. Mua stressaa nää järjestelyt niin kamalasti. Ei me olla edes keretty kutsua ketään! Pahus kun toi ukko kerkes yksinään sopia sen päivämäärän, olisin halunnut hieman enemmän aikaa kuin 2 viikkoa järjestelyihin... :kieh: Ja omista vaatteista ei oo haisuakaan. Mulle ei mikään mahdu eikä täältä oikeen löydy mitään kivaa kauppaakaan... :ashamed:

Vaipoista: Meillä on käytössä Pampersin 2 koko. Ovat mun mielestä kyllä ihan hyvät. Edessä ja takana on sellaiset pehmustetut reunat että eivät hankaa. Ostettiin tosin Pampersin Active Fit koko 3 tarjouksesta, ne oli ainakin esikoisen kohdalla hyvät. Kun koot antaa myöden niin siirrytään varmaan ihan Lidlin vaippoihin. Niissä on mielestäni paras hinta - laatu suhde.

Vedestä ja tuttipulloista: Meillä kyllä ihan juodaan vettä pullosta kun on niin lämmin. Muuten saa olla koko ajan tissi suussa (vaikka onhan tuo muutenkin... ) Meillä on Ainun anatominen pullotutti käytössä ja kun muutenkin käytän rintakumia niin ei ole hitannut imetystä meillä. Viikonloppuna kokeiltiin korviketta pullost ihan sillä ajatuksella että voidaan jättää hetkeksi mun äidille hoitoon (siis vain max. pariksi tunniksi) Hyvin maistui, mutta pojalle tuli sitten "tissi-ikävä" eli rinnalle oli päästävä vaikka masu olikin jo täynnä :D

Meidän vauvan nimen saa myös laittaa tuonne alkuun, kunhan sen tulen ristiäisten jälkeen ilmoittamaan :)

Mari ja Ami

 
Kassustakin tuolta elokuisista odottajista tuli sitten Heinäkuinen kun tyttö syntyi 29.7 :wave: Ja koska olen teidän juttuja koko odotusajan seuraillut,ajattelin lukea tätäkin ketjua ainakin silloin tällöin:)

Ilmoitahan,juu Allunmamma sitten nimeä ja muutenkin itsestäsi :whistle: huhuu!!!!

Meillä menee ristiäiset tuonne syys-lokakuun vaihteeseen eikä kaikki kumitkaan ole ihan selvillä.... :ashamed:

No,oikein ihanaa vauva-arkea kaikille!

Kassu ja Klaara 2vkoa
 
Vastaan nopeasti viiden sormen taktiikalla, poika sylissä..

eli poika 51cm ja 3655g syntyi kahden päivän käynnistyksen jälkeen rv 42+5 10.8. klo 6.07! OYSin henkilökunta oli kiireestä ja ruuhkasta huolimatta aivan ihana! Synnytys oli vähemmän ihana, mm. saliin pääsyä odotin 13 tuntia... mutta EI jäänyt traumoja, pian toivottavasti uudestaan! kirjotan lisää myöhemmin, ja laitan kuvan Nasusta!

JoannaH ja rv... eiku Nasu 4vrk
 
JoannaH: Paljon onnea pojasta! Sun pitkä odotus palkittiin =) :heart:

Valvomisesta/hereillä olosta: Meillä ollaan päivisin enimmäkseen hereillä. Klo: 7-8 herätään aamuun ja yöunille mennään n. klo: 21.30-23. Päivän noin 14 tunnista päiväuniin menee vain noin neljä tuntia (1-3 erässä ) ja hereillä ollaan loput 10 tuntia. 6 tuntia putkeen hereillä taitaa olla ennätys. Mitä nyt päiväunten lisäksi rinnalle aina välillä torkahdellaan, mutta ei kuitenkaan kunnolla nukuta. Ja suurin osa hereilläoloajasta ollaan rinnassa kiinni...
Yöllä herätään yleensä vain kerran. Pisin unijakso yöllä keskimäärin neljä-viisi tuntia . Viime viikolla nukkui parina yönä 7 tuntia putkeen ja syötön jälkeen vielä pari tuntia päälle. :)

t. kutkutus ja puputyttö 4 vkoa tasan
 
:flower: :flower:

Täälläkin odoteltiin kovati kuulumisia :)

Juu ja Kassu, anteeksi kun en oo ilmotellu itsestäni, on ollut niin paljon kaikkea. Mutta saatiin ukolle "uus" auto pyhinä niin päästään myökin täältä korvesta taas ihmisten ilmoille! Olette muuten tervetulleita Tammisaaren kirkkoon lauantaina klo. 16.00 jos jaksatte ja pääsette. Sulla kun on varman kädet aika täynnä työtä :D :hug:
Hei, koskas muuten kerhot ja muskari taas alkaa...?

Mari ja Ami (nytkin juuri tississä kiinni :D )
 
Sinua jo kaipailinkin.Ihana pitkä odotus palkittiin!

Allunmamma:voi kiitos,ystävä kustsusta!Me olemme vain pe-la akselilla mieheni suvulle vauvaa näyttämässä Tampereen suunnalla.Harmi.Kerho alkoi tänään (käväisn mammacafessa) ja Knyttis on nykyisin 10-13..tai jotain:siis ainakin pitempään auki ja keskiviikkoisin jopa kello 16.Kivaa.Seuriksen kerho tuskin on vielä tällä viikolla.Ehkä tulisitte vaikka keskiviikkona jo kertsiin?????OLISI OIKEASTI KIVA TAVATA!!!!!Poitsulle on varmaan nuo ihan pienimmät vaatteet jo pieniä,mutta koko ajan meidän pojilta jää hyviä vaatteita:laitan ne talteen sinua ja Amia varten :wave: Ja on titenkin jo tallessa nuo noin 74-86 vaatteet jotka jo Topiaksellekkin pieniä.

Meillä kans tississä roikuttaisiin näin illalla kovin.Tuttia yritin tunkea mutta ei oikein maistuisi :LOL:


kassu ja klaara
 
Itekkin pitkästä aikaa kirjottelis taas jotain.. kamalaa hässäkkää ollut koko ajan.. eilen oli pojalla ristiäiset, poika sai nimekseen Rasmus Tommi Markus.
Itellä oli ristiäisissä valkoiset suorat housut, rusehtava tunika/mekko ja "korkokengät".

Täällä on vauvaelämä lähtenyt käyntiin ihan hienosti, ei ole ainakaan vielä suurempia ongelmia ollut... *koputtaa puuta*

Vaippagallup täällä käytetään Pamperseja, niinku joku toinenkin sanoi että tuntuu joustavimmilta, sama syy täällä.. ja tuntuu että ovat kooltaa reippaamman kokoisia.

D-vit olen antanut nyt parin viikon ajan Jekovit:iä, ei ole pojalle tullut ainakaan mitään siitä, kovin ei mausta kyllä tykkää, ite annan lusikalla suuhun.

Vettä poika vasta opettelee juomaan, tänään ensimmäisen kerran maistui oikein kunnolla pullosta, aiemmin annettu lusikalla vähän kerrallaan...

Onko muiden miehet muistaneet synnyttänyttä äitiä millä tapaa? Itse sain mieheltäni Kalevalan hopeisen Lapsikorun, siis sen helan jossa topaasi. Ihana :heart:

Onneksi olkoon JoannaH :flower:

Skye ja Rasmus-poju tasan 4 vkoa

Kuva meidän bemaripojasta profiilissa, ikää kuvassa 3 vkoa
 
Heinämasukki Eikös ruisleipä ole sellainen, jota kannattaa (ainakin tuoretta) välttää, kun voi aiheuttaa masuvaivoja... En tosin tiedä määrästä. Ja joku on sanonut että myös kaalit ja herneet käy vauvan masuun.

johantero Mulla on myös vielä tikkejä jäljellä, suurin osa lähteny pois mut pari vielä kestää ja kestää ja kestää :attn: Luulin koko ajan että niitten piti sulaa 2vko:n sisällä synnytyksestä ja hyvä etten jo soittanu synnärille että mikä on ku ne ei vaan lähde, vaikka jo yli 3vko sitten synnytin! Eilen sitten luin sitä kotihoito-ohje lappua ja siinä oli että sulavat pois KUUDEN viikon sisällä :eek: :LOL: En tajua mistä sain päähäni sen 2vko, mielestäni kätilö sano niin synnytyskeskustelussa |O
Eikä kai ne tikit estä rakastelemasta, jos itestä siltä tuntuu että haluaa ja pystyy ;)

Äsvee Ei mun mielestä ristiäisten "etikettiin" kuulu mikään tietty väri puvussa, joten eiköhän sinne käy väri kuin väri :) Ja eikös tumma puku ole sellainen, joka käy miehillä kaikkiin juhliin.
Meillä mies laittaa mustan puvun ja osti uuden paidan ja kravatin, sellasen ihanan "kevään vihreän" vai miksiköhän sitä nyt voisi sanoa...

Tervetuloa kassu mukaan :wave:

JoannaH Teidän pojulla onkin sama syntymäpäivä kun meidän perheen isännällä :) Eipä vaan näin aikuisena enää paljon tule juhlittua :D


Kauniita nimiä olette antaneet vauvoille :heart:
Mä tilasin eilen Elbertin ristiäisiin servetit, joihin painetaan koko nimi, kastepäivä sekä kuva. Löysin netistä sellasen firman nettisivut, joka tekee noita painettuja servettejä huomattavasti edullisemmin kuin se josta tilasin viime vuonna meidän häihin. Ne kun ottivat jo kalliin aloitusmaksun, tuossa www.tessukivi.net ei mee muuta kuin servettien hinta ja pk:t postimerkin verran :)

Vauvelihaave & Elbert 3vko3pvä
 

Yhteistyössä