**~**HEINÄVAUVAT 2007**~**

sanna84 Tilasin osoitteesta www.tessukivi.net ja maksoivat 0,37? / kpl ja lisäksi postikulut postimerkin verran. En muista oliko halvempi tuo kappalehinta, jos tilaa enemmän...mä tilasin 40kpl kun ristiäisiin tulee reilut 20 ihmistä ja sit illalla varmaan pyydetään kahville vielä muutamia muita sukulaisia.

Painoa mulle tuli n. 6kg, ja viimeksi mitatessa painoin 7kg vähemmän kuin silloin kun aloin odottaa :eek: :D Mutta vielä saisi tippua, kun mulla oli myös tuota lähtöpainoa... :snotty:

4tytönäiti onnea viidennestä :) :flower:

Allunmamma Kaikenlaisiin "seikkailuihin" sitä saattaakin joutua :D Onneksi tilanne järjestyi ja saitte lapsille kummit! :) Ja hienot nimet on teidän pikkuisilla :heart:


Täällä jatkuu sylittely-tisuttelu-sylittely-tisuttelu... -rytmi. Tänään ei ole ihan niin loistavasti menny unet edes sylissä, vaan poika ottaa vaan pieniä torkkuja ja herää vaikka on tooosi väsyneen oloinen.

Ihanaa kun mies pääsi eilen kotiin sairaalasta, mutta ei saa eikä voi tehdä vielä mitään kun leikkaushaava on niin kipeä. Vauvan nostaminenkin on kielletty, eikä sylissä pitäminenkään vielä onnistu. Eli tavallaan mulla on nyt vähän niin kuin kaksi hoidettavaa :) Vaikka eipä tuo kovin monia pyyntöjä kai raaski esittää, välillä vaan pyytää jotakin tuomaan. Ja eiköhän se haavakin siitä nopeasti ala parantua kun malttaa vaan nyt levätä...

Onneksi on ihania ihmisiä ympärillä :heart: Vauvan tulevat kummit, mun sisko ja miehensä, kävivät tänään oman tyttönsä kanssa ja hoitivat Elbertiä sen aikaa, että sain vähän siivottua. Kävivät vaunuilemassa, niin mä sillä aikaa imuroin yms. kun ei tää vauveli nuku/ole päivällä muualla kuin sylissä. Ja vaunuissa hyvässä lykyssä sen aikaa kun ne liikkuvat, mutta jos yrittää ulkona paikoillaan nukuttaa, niin poju on eri mieltä :) Yllätyin itsekin, että miten hyvä mieli voi tulla siitä että saa imuroitua :LOL: se kun ei mun lempipuuhia ole ollenkaan :whistle:
Niin ja toivat meille vielä pitsatkin, niin ei tarvinnu ruokaakaan laittaa, sekin kun hieman hankalaa yhdellä kädellä vauva sylissä... Vaikka monia asioita sitä on vaan kummasti oppinut tekemään aikasta näppärästi yksikätisesti :)

Välillä kieltämättä tuntuu vähän turhauttavalta kun ei saa kaikkia niitä hommia tehtyä, mitkä pitäisi, mutta minkäs teet. En kuitenkaan (ainakaan vielä) koe, että olisin liian väsynyt tms. Jotenkin mulla on vaan koko ajan mielessä, että tää syli-vaihe on kuitenkin NIIN nopeasti ohi, että nyt täytyy nauttia täysin rinnoin ja yrittää pitää itsensä sen verran järjissään, että muistaisi vielä jotain näistä hetkistä 20 vuodenkin päästä :heart: Tätä vauva-aikaa tulee ihan taatusti ikävä vielä jossain vaiheessa.
 
Meillä on ristiäiset 16.9. ja vieraita on kututtu omat sisarukset perheineen 18kpl, isovanhemmat ja omat vanhemmat 8kpl ja pari tätiä perheineen 9kpl,eli 35vierasta :/ Meillä kun on juhlissa aina semmonen vakio porukka niin vaikea jättää ketään kutsumatta..Ai niin 2 kummia vielä puuttu tuosta..

milana ja vauva 5vkoa
 
Alkuperäinen kirjoittaja pollerolle:
Heipä hei.Kokeilkaa vaan rohkeasti niitä kantoliinoja,kyllä sen vauvan oppii sinne laittamaan ja meidän neiti ainakin viihtyy siinä TODELLA hyvin.Trikooliina on pienelle vauvalle parempi kuin kudottu.Pienen harjoittelun jälkeen vauvan pääkin pysyy hyvin siellä liinan sisällä.Kantoliinakanavan sivuilta löytyy hyvät ohjeet.Meillä on tuttavien lapset vesirokossa ja tietenkin he kävivät meillä pari viikkoa sitten kylässä,nyt pelottaa että tarttuiko rokko meidän lapsiin.Ei oo kovin kiva jos vauva sairastuu vesirokkoon.Onko kenelläkään kokemusta vesirokko rokotteesta?Oon miettiny että pitäskö isommille lapsille ottaa rokote (jos eivät nyt sairastuneet)!Meillä menee oikein mukavasti,vauva syö yöllä kaksi kertaa, muuten nukkuu ja päivisin itkeskelee oikeastaan vain kun mahaan sattuu,pystyasennossa on paras olla,eli kantoliina on toisinaan kovassa käytössä(nyt kun ei ole enää älytön helle).

pollerolle ja neiti kohta 6vko
Tästä tsemppiä saaneena harjottelin äsken noita sidontoja, toistaiseksi ilman vauvaa. Mikä sidonta olisi 5-viikkoiselle paras? Itsestä tuntuis ehkä toi kietaisuristi helpoimmalta, mutta saas nähdä huomenna, kun yritän sitä oikeasti kokeilla. Tästä ois kyllä varmasti tosi paljon apua. Oltiin tänään muutama tunti tässä kolmistaan, ja melkeen koko ajan vauva oli joko sylissä tai tissillä. Ei muuten, kyllä mä sylissä tykkään pitää, mutta tosiaan esikoinenkin välillä tarvis äitiä ja sitä paitsi mulla on niskat nyt jo jumissa... Mikähän siinä onkin, että aina tulee kannettua vauvaa samalla puolella?? Ei hyvä. Hierojalle ois asiaa...
Mulla jälkivuoto jatkuu edelleen, on kyllä tosi vähäistä mutta kuitenkin. Johan se alkais riittää.
Säälittää niin tuo pikkuinen, kun joutuu noista masuvaivoista kärsimään. Eipä siinä itse pysty kauheesti tekemään. Tosin meilläkin terkka suositteli vyöhyketerapiaa, jossa sitten oppis itekin hieromaan vauvaa. On mulla kyllä jotain vauvahierontaohjeitakin, pitäis niitäkin kokeilla.

Nyt nukkumaan...

Pauline ja poika 5 vk

 
pollerolle
Pauline:tuo kietaisuristi 2 on minun mielestä käytännöllisin ja siitä erilaiset variaatiot(esim.kehto).Minulla on trikoinen liina ja se pitää muistaa laittaa tarpeeksi tiukalle ettei vauva valu alaspäin liinassa.

Kertokaapa mielipiteenne vauvan nimiehdotuksista.Elikkä ensin ajateltiin vauvalle Aino nimeä mutta nyt minä olen alkanut miettimään hieman harvinaisempaa nimeä:Aini.Kumpi nimi kuulostaa paremmalta?Vanhemmat lapset ovat Otto ja Enni.

pollerolle ja Ain?
 
meillä ainakin cuplatonit alkoi suht pian toimimaan ja sit herra piereskeli oikeen urakallla:D

täällä kanssa päivisin välillä niin paljon kitinää että ei enää mikään auta, ja tosissaan liikkeessä pitää koko ajan olla.. olen alkanut tekee niin, että olen nauhoittanut tartu mikkiin ja lintsilaulaa-ohjelmaa. kun poju alkaa huutamisen josta ei meinaa loppua tulla(yleensä itkee väsymystä kun ei päivisin halua antaa unelle periksi) laitan ohjelman pyörii ja tanssahtelen ja laulan poika sylissä. siihen tipahtaa ja nukkuu hyvin:) eilen ei sekään toiminut päätin vaan että mä vien sut nyt omaan sänkyyn huutamaan, sinne jätin ja kun lähdin pois ehdin olohuoneeseen n. 5metrin päähän, loppui huuto. sitten siellä katteli ja ihmetteli lelujaan ja pian nukahti:)

mäkin tilasin niitä servettejä joku 3viikkoo sitten. vimpelinkirjakauppa.fi:stä.. ihan kiva kun ne tuliskin jo:) on lomilla tekijä mutta toimittaa ennen ristiäisiä kuiteski..
 
Liekö alkanut meilläkin vaikuttaa jo nuo Cuplatonit, kun tänä aamuna poikaa niin valloittavasti hymyilytti :D kun sai tisuttelun lomassa piereskeltyä ilmaa ulos :heart: En edes ihan joka syöttöä ennen ole muistanu niitä antaa, välillä kun yöllä herätään syömään niin tuntuu et olen itekin ihan puolinukuksissa ja tuollaiset asiat tuppaa unohtumaan. Enkä kyl aina ole niitä mihkään maitoonkaan sekoittanut :ashamed: vaan tiputtanut ensilusikkaan ja siitä suoraan suuhun ja tissi perään.

pollerolle Minusta tuo Aini-nimi on kaunis, sen valitsisin noista kahdesta vaihtoehdosta :) Ainokin on kaunis, mutta tosiaan niin kuin sanoin, niin hurjan paljon yleisempi tuntuu nykyään olevan. Eikös Mika ja Erja Häkkisen pikku tyttö ollut nimeltään Aina Julia, tai joku siihen suuntaan? Ainakin taitaa olla aika erikoinen nimi nykyään!

Mä en ole edes käynyt katsomassa, että minkä verran on lähi aikoina kastettu sillä nimellä poikia joka me annetaan. Tuoltahan sen väestörekisterin sivuilta näkis, mutta oon siksi jättäny väliin, ettei sitten vaan ala harmittaa, jos se onkin kovin yleinen. Ainakaan 10 yleisimmän nimen listalla sitä en muista nähneeni, enkä tunne yhtään sen nimistä, niin se riittääpi mulle :) Ja loppujen lopuksi jos syntyy yli 50000 vauvaa vuodessa, joista noin puolet poikia ja puolet tyttöjä, ja yleisin nimi on annettu n. 400-500 vauvalle, niin eihän se SILTI ole kovin yleinen. Kertoo kai vaan siitä, että miten hirveän paljon nykyisin on vaihtoehtoja nimeksi...

Shannon Kiitos linkkivinkistä!! :flower: =) Kävin katsomassa (ja näköjään olis ollut nuo servetitkin edullisemmat) ja tilasin sellasen vieraskirjan vauvalle johon painetaan etunimi kanteen.
Oli meiningissä et hankin nyt jo ristiäisiä varten pojulle oman vieraskirjan, johon voi sitten kirjoittaa kaikissa juhlissa vaikkapa 100-vuotisjuhliin asti :LOL: mutta en ollu löytäny mistään kivaa kirjaa ennen tätä!
Pitää nyt vaan toivoa, että ehtii viimeistään perjantaina meidän postiin, kun ristiäiset jo tän viikon sunnuntaina!



Vauvelihaave & Elbert Onni Aarre 4vko 2pvä
 
Jahuu!! Tänään päivä jolloin ei ole juuri kitisty..

Eilen aloin antamaan maidon pullosta velli tutuin kanssa, ja avotmäärät suureni ja syönti aika nopeutui.. Ennen saatiin istua yli puol tuntia pullo suussa ja hädin tuskin meni 80-90ml ja nyt menee 110-150ml ja aikaa noin 10-15 min.. Ja syöttö väli ollaan saatu pidemäksi... Jopa 3 tuntia saattaa olla väliä kun ennen oli noin tunti-kaks.

Tänään on myös uni velkoja otettu takaisin... Neiti nukkunut melkein koko päivän...

Toivottavasti tää tästä alkaa sujumaan...

Tä&Neiti 7 viikkoa
 
Pollerolle, Aini on tosi kaunis nimi. Mun ekaluokan opettaja oli Aini. Tulee hyvät muistot mieleen. :)
Meillä pojalla tosi yleinen nimi. Taitaa olla yleisin jopa. Mies keksi nimen jo ennen ku alettiin edes yrittämään vauvaa eli monta vuotta sitten. Ei ollut silloin mitään hajua sen yleisyydestä. Nyt meillä oli odotusaikana pojalle toinenkin nimivaihtoehto mutta ei ollu yhtään sen nimisen näköinen. Kaipa mie voin pojan nimen tännekin jo paljastaa kun se on muutenkin yleisessä tiedossa. Ei olla pidetty salassa. Eli Eetu Artturi on meidän poika. Mietittiin että kehtaako niin yleistä nimeä antaa kuin Eetu mutta poika on kyllä niin Eetun näköinen että.. :)
Nyt lähden tästä ekaa kertaa YKSIN kaupungille. Mies Eetun kanssa. Pitää mun käydä ristiäisiin vaatteet ostamassa.

Lotta84 ja Eetu huomenna 6vko
 
Meiänkin pojalle tulee aika yleinen nimi, mies keksi nimen ja sen jälkeen vasta nähny joku tilasto jonka joukossa se on. Mutta kummankaan suvussa ei ole sitä nimeä vielä!

Kuinka pian ootte menny vauvan kanssa kauppaan? Tuo meiän on nyt 11vkr..

Meillä menee yöt tosi hyvin. Viime yönä poika nukahti klo 23, sit valvottiin 2-3 ja sit nukuttiin aamu kahdeksaan. Tietenkin syötiin noin kolmen tunnin välein. Ja pinniksessä nukkuu, aamulla otetaan viereen höpsöttämään ennen kuin noustaan ylös. Ja eilen nukuin vielä poijjan kansa päikkärit, niin ei väsy tämä mamma. Masuvaivojakaan ei oo ainakaan vielä ollut *koputtaa puuta*. Pierut, kakat ja pissit tulee tosi hyvin. Pissi varsinkin silloin kun ottaa vaipan pois... :D Syödessä on hyvä samalla piereskellä ja kakkailla kun äiti ei pääse hajusta karkuun. ;)
 
menin vauvan kanssa kauppaan eka kertaa kun hän oli 2.5 viikkoinen. Neuvolatätin suositus oli, että kaikkea "uutta" vois ruveta hommailemaan kun vaavi on 2 viikkoinen eli kauppaan meneminen, kynsien leikkuu jne...Vaavi oli kokoajan kaupassa turvakaukalossaan ja harso edessä, jotta kirkkaat valot ei häikäisisi niin paljon ja mahdolliset räkätaudit ei pomppais heti kyytiin ;)
 
heipä hei kaikille

Cuplatoneista meillä ne alkoi vaikuttaa noin vuorokaudessa.. nyt ei ollakkaan niitä taas käytetty.. *kop kop* kun ei olla tarvittu enää :)

Vauvelihaave se on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin totta, että vauva aikaa tulee ikävä :/ joten NAUTTIKAA! Eka vuosi on taatusti rankin, mutta taatusti myös juuri se vuosi , jota kaiholla muistelee jälkeenpäin. :(

Mulla on varmasti joku alkava 30-kriisi.. jotenkin kaikki tuntuu niin lopulliselta... " se oli viimeinen kerta kun tunsin pienet potkut masussa", " viimeinen kerta kun järjestän lapseni ristiäsiä". öisin kun herään imettämään " nautitaan nyt tästä kun tää on viimeistä kertaa..." jne jne.. .plaaah.... :headwall: :ashamed: :snotty: :whistle:

Pikku-ukko voi ihan hyvin.. syö, röhisee ja puhisee ja kasvaa... :)
kaikki hyvin :heart:
 
Heips!
Huomenna olis 6 viikkos lääkärineuvola...tänään tuli se 6 vk täyteen :eek: jo!
Ristiäisiä oon järkkäilly ku lauantaina ovat. Kaikki alkaa olla valmiina. paitsi pikkusiivous ja vaatteiden silitys! Jopa kukka-asetelmankin kastepöytään sain tilattua! =)
Mies on ollu muutaman päivän vähän vähemmällä syönnillä, ku ne puvunhousut ei oikein mahtunu, nyt alkaa kohta mahtuun nekin...vielä oli joku päivä aikaa :whistle:
Tietääkö teijän vauvat, että millon äiti on syömässä? Yleensä aina ku alkaa ite syömään tai kahville, niin vauva ilmottaa, että täällä ollaan, vaikka olis ollu kuinka sikeessä unessa! :|
 
Relan ja Cuplatonin ero on siinä että Rela maitohappobakteerina vahvistaa suolistoa ja Cuplaton taas hajottaa ilmakuplia joten ilma poistuu paremmin suolistosta. Meillä tuo Cuplaton ei juuri apua tuonut joten viikonlopun ajan kokeilimme Disflatyliä neuvolan tätsän suosituksesta. Siitäkään ei tuntunut juuri apua olevan joten eilen sitten aloitin maidottoman ruokavalion. Viikonloppuna olin vanhempieni kanssa veneellä ja siellä äitini kantoi tyttöä kaiken aikaa ja teki pierujumppaa eikä hetken rauhaa ollut muuta kuin yöllä. Totesipa äitinikin että tytön maha on todella kipeä enkä muuta voi tehdä kuin kantaa tuota reppanaa. Mutta mutta... Eilisen jälkeen meillä on koittanut rauhaisaa aikaa. Eilen nukuttiinkin sitten kolmet hyvät päikkärit ja hereillä olo ajat neiti sitten vietti tiiviisti tissillä. Tänään neiti onkin sitten nukahtanut ilman tissiä päikkäreille ja nukkunut jopa vaunuissa!!! :D :D :D Eli kyllä maidoton dietti on vaikuttanut hyvin. Ja Disflatyl ei ole ollut näinä kahtena pävänä lainkaan käytössä. Toki hieman on ollut ilmavaivaa, mutta ei ollenkaan niin paljoa kuin ennen. Viikon päästä sitten pitäis koittaa ottaa maito takasin ja kattoo kuinka käy. Parin viikon päästä kun on lääkäri neuvola ja kuulemma sieltä laitetaan eteenpäin tutkimuksiin. Eli sama toistuu jo kolmannen kerran.
 
Alkuperäinen kirjoittaja JoannaH:
Meiänkin pojalle tulee aika yleinen nimi, mies keksi nimen ja sen jälkeen vasta nähny joku tilasto jonka joukossa se on. Mutta kummankaan suvussa ei ole sitä nimeä vielä!

Kuinka pian ootte menny vauvan kanssa kauppaan? Tuo meiän on nyt 11vkr..

Meillä menee yöt tosi hyvin. Viime yönä poika nukahti klo 23, sit valvottiin 2-3 ja sit nukuttiin aamu kahdeksaan. Tietenkin syötiin noin kolmen tunnin välein. Ja pinniksessä nukkuu, aamulla otetaan viereen höpsöttämään ennen kuin noustaan ylös. Ja eilen nukuin vielä poijjan kansa päikkärit, niin ei väsy tämä mamma. Masuvaivojakaan ei oo ainakaan vielä ollut *koputtaa puuta*. Pierut, kakat ja pissit tulee tosi hyvin. Pissi varsinkin silloin kun ottaa vaipan pois... :D Syödessä on hyvä samalla piereskellä ja kakkailla kun äiti ei pääse hajusta karkuun. ;)
meillä oltiin 5päivän ikäisenä itiksessä jo.. harso toki oli edessä.. kätilö sanoi että voi mennä jo.. 2 viikkoa oli suositus et talvella ulos..
 
JoannaH Me jouduttiin käymään kaupassa jo heti sinä päivänä kun sairaalasta lähdettiin, eli vauva oli silloin 5vrk :/ Pakkohan hänet oli mukaan ottaa, kun oltiin oltu molemmat miehen kanssa siellä sairaalassa (perhehuone) ja kotona ei ollu mitään ruokaa jne. Auto oli kuin sauna niin ei vauvaa voinu sinnekään jättää. Eikä pojulle mitään (ainakaan vielä huomattu) siitä onneksi tullut :) Ja ajattelin sit että voihan se pöpö hypätä jos on tullakseen niin vaikka pensaasta kun kannetaan vauvaa autosta kotiin :whistle:

karvatonkoira Oih, ihailtavaa kun lähes kaikki ristiäisiää varten valmiina :p :attn: Pakko myöntää että kateellinen olen :saint: Onneksi mulla on apujoukkoja, en kyl yksin saisi nyt mitenkään kaikkea tehtyä, tai siis yksin saisin, mut kun vauva vie kaiken ajan mun päivistä, enkä yöllä kaikkea jaksa/voi tehdä :whistle: Ja miehellä kun edelleen nostelu/sylissäpitokielto jatkuu, niin minkäs teet :/

Ja juu-u, meidän poika myös tietää aina milloin äiti aikoisi pitää ruoka-tauon :LOL: Ja mä en edes ehdi aloittaa ruokailua/kahvinjuontia kun poju alkaa itkeä ja tahtoo syliin :heart: Välillä joutuu keittämään monet aamukahvitkin, kun ehtivät painua :x ja sitten viimein n. klo 14 saattaa saada aamukahvit juotua |O
Tänäänki oli hiukka hidasta tuo ruokailu, ensinnä se että sain ruuan TEHTYÄ! Ties kuinka monta kertaa piti rauhoitella vauvaa, antaa tissiä, nukuttaa, pitää sylissä jne. jne. jne. kesken ruuan teon. Ja sit kun se viimein oli valmis, meni uusi tovi että ehdin saada kylmän ruuan lautaselle ja mikroon. Ja johan se ehti kylmetä uudestaan, ennen kuin sain sen syötyä :xmas:

Käpylehmä Jaksamista ton ruokavalio-rumban kanssa :hug: Mutta positiivista että syy selviää, ja pikkuisen kipu-itku loppuu :heart:


Meidän pikkuinen on sitten tänään tasan kuukauden ikäinen :heart:
Näinkö nopeasti se aika menee?? :eek:
Ettei tässä nyt vaan käy niin kuin Salkkareissa (satuin tänään ohimennen huomaamaan, että nekin on palanneet jo kesätauolta), että lapset kasvaa yhdessä kesässä esikoululaisista teini-ikäisiksi :LOL: Mutta jospa sitä säilyisi itse yhtä nuoren näköisenä, niin kuin tv-sarjoissa aikuiset, vaikka lapset kasvaa kymmenen vuotta!

Täytyy nyt vaan muistaa nauttia jokaisesta hetkestä B) On se niin ihana rakkaus pakkaus!! Vaikka etukäteen yritin kuvitella kuinka pientä rakastaa, niin SILTI yllätyin, kuinka valtavasti enemmän tuo pieni ihminen on tuonut minun elämääni, ja miten ihana ja rakas hän on :heart: Mistä ihmeestä sitä rakkautta niin paljon riittääkin, ja se vaan kasvaa päivä päivältä :heart:


Vauvelihaave & Elbert Onni Aarre 1kk
 
Siitä kaupassa käynnistä... Meillä jäppinen kävi kaupassa ekan kerran 3vrk ikäisenä, ja muutenkin ollaan liikuttu ihan kuin ennenkin. Terveenä tuo on kaikesta huolimatta pysynyt. Mun mielestä on vaan hyvä, että tottuu alusta alkaen liikkumiseen, kun sitä se elämä tulee olemaan. Täältä peräkylästä ei jalkasin lähetä yhtään mihinkän muualle, kuin lenkille.

Tänään on meillä ollit ihan ihmeellinen päivä, kaveri ei sitten niin millään oo nukkunut kuin 2h koko päivän aikana |O . Pientä ilta kiukkua alkoi jo olemaan kehissä... kiskas sitten 170ml maitoa ja nyt nukkuu (toivottavasti pitkään).

Siitä 30:n kriisistä, mä tajusin vasta, ettei siihen oo oikeesti enään kuin muutama hassu viikko. On koko kevät ja kesä menny muita asioita miettiessä :heart:

Onko muilla alkaneet vaavelit löytämään kieltään? Täällä on nyt 2 päivää kuola valunut ja kieli pyörinyt ympäri suuta. Kohta tarttee jonkun kuola lapun tuolle, kun on vaatteet koko ajan märät.
Mutta jos nyt kävis potkasee tuon isännän ylös sohvalta sänkyyn nukkumaan ja ite kömpis perässä.
Päivitin Valtsun kuvan tuonne tietoihin.

Cira ja Valtsu huomenna tasan 8vk.
 
en tiiä kuinka paljon saliksia seuraat, mutta huomasitkos että sofia, niko ja oona olivat kasvaneet n.kymmenen vuotta, mutta elina joka oli lähtenyt tampereelle, oli synnyttänyt ja vauva vasta n.puolen vuoden ikäinen:D
 
me ei oo vielä uskallettu käydä pojun kans kaupassa. kohtahan alkaa taas flunssakausi, niin sitten ei ainakaan tuu lähettyö mihinkään.

meillä on ukkelille tullu kasvoihin ja kaulalle tulipunasta pientä näppyä. mitäköhän se vois olla?
oon nyt syöny muutamana päivänä mansikkaa, niin voisko näppylät johtua siitä?

muuten täällä menee hyvin, ukkeli syö, nukkuu ja kakkaa. yleensä iltaisin valvoo vähän pitempiä aikoja.
en ois ennakkoon uskonu kuinka raskasta on nousta yöllä syöttämään. melkein joka yö nukahan kesken imetyksen ja herään ukkelin potkutteluun. |O
sain eilen haettua nimikirjan, pitäisi ruveta kahtelemaan sitä. toinen nimi on selvillä, kun se kulkee miehen suvussa, mutta etunimestä ei oo mitään tietoa.

pitää ruveta tekemään jotain kotihommia kun ukkeli rupesi nokosille. :heart:
 
Mua pelottaa että milloin meillä alkaa itkut tai jotain, ku tuo vauva on niin helppo ja kiltti... :/ eilen nukahti vähän ennen puolta yötä yö unille ja nukuttiin yhdeksään!!!!! Syömään herää noin kolmen tunnin välein. Masuvaivojakaan ei oo ollu, itkee vaan nälkäänsä ja epämukavaa oloa. Ehkä se on sit vähintään murrosiässä ihan kamala tai jotain. Nim. ikuinen pessimisti

Tänään käytiin autoajelulla. Kävin postissa ja apteekissa ja kärkkäisellä. Mies odotti vauvan kanssa autossa (ajettiin varjoon ja minä vaan käväsin pikaisesti) . Nukkui tosi kiltisti. Mukava oli itestä päästä jossain käymään. =) Mies saa hoidella kauppa-asiat vielä tän viikon ainakin.
 
Shannon Tuota en tosiaan tullut edes ajatelleeksi :D vaikka kyllähän mä oon Salkkareita jonkun verran katsonu. Nyt ei kyl enää ehdi paljon tv:n ääreen istahtaa... Mut jospa Elinan raskaus onkin kestänyt noin kymmenen vuotta, siltähän meistäkin täällä monista tuntui joskus kesä-heinäkuussa, kun alkoi olla jo kestävyys koetuksella ja olis vaan halunnu vauvan syliin :LOL:

hapsiainen84 Täällä sama homma, että väsynyt olo on kun yöllä herään |O Ja monesti minäkin nukahdan vauva tissillä, nyt onkin nukkunu muutaman yön kokonaan meidän sängyssä. Se kun on niin paljon helpompaa, kun ei tarvii nousta sängystä muuta kuin sitten kun vaippaa vaihdan.

Tottakai olen TODELLA onnellinen ja kiitollinen, että saan kuitenkin nukuttua :D :saint: Mä vaan oon niin unelias ihminen, varsinkin aamu-uninen :snotty: :xmas: Toisilla kun saattaapi yöunet jäädä vaikka vain tunnin mittaisiksi jne.
Mutta tänään mä keksin, että se varmaan johtuu siitä, että vauva herää n. kolmen tunnin välein syömään, niin se on varmaan se kolme tuntia jotain "kevyttä" unta, enkä ehdi vaipua syvään uneen, ja sitten taas herään ja se "kevyt" uni alkaa alusta
:LOL: Eli kun ei koskaan ehdi siihen rentouttavaan syvän unen vaiheeseen, niin siksi mä varmaan oon välillä niin väsynyt :xmas:

Ja omaa vikaahan tässä on, kun en malta mennä nukkumaan silloin kun vauva käy yöunille, eli noin 22-23 aikaan... Eilenkin nukkui kymmenestä kolmeen viis tuntia putkeen... Sitä vaan kaipaa vähän sellaista omaakin aikaa, että voi käydä netissä, lukea, tai TISKATA, SILITTÄÄ tms. Hassua miten sitä on alkanu nauttia noista kotitöistäkin, kun saa tehdä niitä keskeytyksettä :D

Voiko hormoninäppylät olla tulipunaisia?? Meille ainaskin neuvolan täti sanoi, että ne voi olla vaikka minkälaisia; finnin näköisiä, valkeita, keltaisia, punaisia ja mitähän vielä :whistle:
 
pollerolle
Hapsiainen84:kyllä nuo hormoninäppylöiltä kuulostavat eli ihan tavallista "ihon puhdistusta".Yleensä näpyt sattuu tulemaan just ristiäisten aikaan,meillä neitillä oli iho järkyn näkönen jo pari viikkoa sitten,tod.näk.lämmin ilma edesauttoi näppyjen syntyä.No eipähän kuki neitin naama ristiäisissä(2.9).

JoannaH:minulla on myös sama pelko.Isommat lapset ovat olleet aivan erilaisia kun tämä vauva.Keskimmäinen ei oppinut nukkumaan kun vasta kaksi vuotiaana ja esikoinen söi yöllä sen miljoona kertaa, mutta tämä vauva on niin ihanan "helppo" ja toivottavasti säilyykin mutta koko ajan pelottaa että milloin alkaa yöhuudot ym.Neiti käy nukkumaan yheksän/kymmenen maissa,herää syömään kolmen kieppeillä ja seuraavan kerran seitsämän aikaan aamulla.Täytyy tosin myöntää että ensimmäisen kanssa tein itse osittain vauvasta yösyöpön,eli syötin aina kun toinen vähänkin ähisi ja puhisi.Nyt annan tissiä vasta kun on oikea nälkä,enkä reagoi kakan ähellyksiin tai muihin ähinöihin.Itsekin jaksan paljon paremmin.

Käytiin muuten 6vko neuvolassa ja pituutta oli tullut 6cm ja painoa 1.5kg,eli ei enää niinkään pieni vauva.Pyysin myös isommille lapsille vesirokkorokotteet ja vauvalle rotavirusrokotteen,on vaan aika pirun kallista mutta kerranhan se vaan kirpasee.

pollerolle & Aini(ylihuomenna 6vko)
 

Yhteistyössä