**~**HEINÄVAUVAT 2007**~**

:hug: :hug: :flower: :flower: :heart: :heart: :hug: :hug:

Hyvä että sun pelot oysista oli turhia! Sanoinhan, että se hyvin menee ;)
Tässä just huomasin että oh my god, kun omasta kauhukokemuksesta on nyt jo KUUKAUSI :eek: Mihin toi aika juoksee, meidän jätkähän alkaa olla jo vanha tekijä!
Tänään neuvola, nyt täytyy suunnistaa kitinän suuntaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja CotHai:
:hug: :hug: :flower: :flower: :heart: :heart: :hug: :hug:

Hyvä että sun pelot oysista oli turhia! Sanoinhan, että se hyvin menee ;)
Tässä just huomasin että oh my god, kun omasta kauhukokemuksesta on nyt jo KUUKAUSI :eek: Mihin toi aika juoksee, meidän jätkähän alkaa olla jo vanha tekijä!
Tänään neuvola, nyt täytyy suunnistaa kitinän suuntaan...
Olihan niillä toki kamala kiire, osastollakin hoidin pojan käytännössä kokonaan itse. Kuitenni mulla on vauvanhoidosta kokemusta niin ei ollut sekään mitenkään kovin uutta. Ilman miestä en olis kyllä sitä kahden päivän käynnistystä jaksanu.. Mutta kiireestä ja ruuhkasta huolimatta kaikki mun kohdalle sattuneet hoitajat ja kätilöt oli tosi ihania, kiittelin kansliassa lähtiessäni kovasti ja kätilöäkin henkilökohtaisesti. Olin ihan ihmeissäni, kun olin varautunut että siellä tulee olemana ihan kamalaa. :)
 
kiirettä on pitäny,ni en oo kerenny kirjottelee :D lukemassa oon joskus kerenny kävästä.

poju kasvaa hurjaa vauhtia..tuntuukin et ei oo enää vauva :D :LOL: jokohan tuota pitäs yrittee neljättä :LOL: :whistle: no,ei ny viä.'

sunnuntaina oes ristiäiset..

mieh ja poju huomenna 6viikkoa..onpas aika menny nopsaan..
 
Heipsis pitkästä aikaa!
Heti alkuun anteeks kun en ole koneelle ehtinyt :ashamed: miten se voikin olla ettei mulla ole ikinä hetkeä aikaa istahtaa tähän? Lukemassa kyllä olen käynyt mut kirjoittamista en ole ehtinyt.
Nytkin poika huutaa nälkää vieressä joten tämä jää taas lyhyeksi.

Pikaisesti kommentoin tuota vesi asiaa.. meidän neuvolan täti kielsi veden annon, sanoi että maitoa vaan joka väliin. Täällä päin ei suositella pienille antamaan vettä vaan maitoa koko ajan. No meillä syödäänkin nyt helteillä tosi usein. Poika on oppinut nukkumaan ulkona mikä on mun mielestä tosi hyvä. Nukkuu siellä sellaiset parikin tuntia putkeen.

Vaipoistakin joku kyseli.. mun mielestä parhaita on ihan vaan sideharsot. niitä meillä käytetään. Ja niitä kyl menee tosi paljon, nytr olen ottanut käyttöön flanellitkin kun niissä vähän parempi imu, mut voin kyl noita muillekin suositella =)

Tänään on jälleen pojan napaa laappistettu ja seuraavan kerran sitä katotaan neuvolassa 31.8 jospa sit jo olis napakin kunnossa.

Nyt on pakko mennä tuo syöttämään :wave:
 
JoannaH ONNEA ONNEA ONNEA :heart: :heart: :heart:

Äsvee Me miehen kanssa justiinsa puhuttiin että mitä HÄN laittaa ristiäisiin päälle, ja kun on näin kuumat ilmat, puku diskattiin oitis!!! suorat housut ja joku nätti lyhythihainen kauluspaita + solmio, se on ihan hyvä meistä!!!

Vauvelihaave!!! KIITOS tuosta servetti vinkistä!!! :flower: Mä kans tahdon :D :D :D

Neuvolakuulumisia
oli sitten 1 kk neuvola.. meidän pikku-ukko painoi 5100g ja oli 56cm pitkä :eek: 2 viikossa 1300g ja 3 cm!!!! :eek: :eek: :eek: Eli siis mulla tosiaan maitoa sitten riittää..
Olenkin ajatellut että jos nyt näin hyvin menee, niin ekaan puoleen vuoteen en sitten annakkaan muuta kuin rintamaitoa.. :) Näin oli oonankin kanssa.. noiden isompien kanssa olenkin aloittanut kiinteät jo 3 kk iässä. Mutta katsotaan riittääkö herralle se maito pelkästään niin kauan.. kun tuntuu kasvavan. Mutta ei mennä asioiden edelle.

Ristiäisistä vielä.. mä tilasin kaikki syömiset pitopalvelusta ja tilaisuus pidetään seurakuntatalolla. aion mennä sieltä mistä aita matalin... vielä kun löytäisin jonkun joka keittelis kahvit ja kaatelis ne vieraille... :snotty:


Heidi ja pikku-ukko 1kk :heart:

 
Pikaseen vaan tulin kertomaan, kun oli se 1kk neuvola tänään.
Jätkän paino oli noussut n.4500g (ei täti sitten laittanutkaan ylös) ja pituutta oli kokonaiset 54cm. Kun uutta aikaa varattiin, niin täti huudahti et eikös se ollutkaan kuin kuukauden ikäinen, kun koko ajan katsoin että on 2kk kun niin hienosti kehittynyt ja niskaa pitää silkasta uteliaisuudesta niin hienosti :D
Toooosi tomeraksi kehui, meni täydellisesti 2kk:n ikäisestä jo läpi :LOL:
Vatsanväänteitä on ollut aikalailla koko ajan, ja vasta jälkeenpäin kaveri sanoi et hänenkin tytöllä oli ollu monta viikkoa maha kipeä antibioottikuurin jälkeen.. ja tänään täti sanoi nlassa, että kyllä se aiheuttaa vatsavaivoja kun saa kuurin heti syntyessään. Kiva kun ei sitten voineet sieltä lastenosastolta mitään sanoa! Kaveri suositteli muutama päivä sitten reloja, jotka aloitettiin toissapäivänä, ja myös nlan täti niitä suositteli että olisivat paras apu kuurin jälkeen. Saa nyt nähdä, ainakin poika on puklinut paljon vähemmän nyt pari päivää ja pieruihin ei joka kerta tartte herätä itkun kanssa. Vaan on kuulemma noiden väänteiden takia jätkällä timmit vatsalihakset ;) Että ei muuta, ku baanalle ja tyttöbeibejä iskemään B)
Elikäs kaikki hyvin, korvikkeesta ei kuulemma paljoa olisi tarvinnut stressata et mikä käy, (nannilla mennään) kun ei ole geeneissä mitään maitoallergioita tms niin ei pitäis mitään ongelmia tulla. Mutta nyt unta, hyvät yöt!
 
Alkuperäinen kirjoittaja CotHai:
Pikaseen vaan tulin kertomaan, kun oli se 1kk neuvola tänään.
Jätkän paino oli noussut n.4500g (ei täti sitten laittanutkaan ylös) ja pituutta oli kokonaiset 54cm. Kun uutta aikaa varattiin, niin täti huudahti et eikös se ollutkaan kuin kuukauden ikäinen, kun koko ajan katsoin että on 2kk kun niin hienosti kehittynyt ja niskaa pitää silkasta uteliaisuudesta niin hienosti :D
Toooosi tomeraksi kehui, meni täydellisesti 2kk:n ikäisestä jo läpi :LOL:
Vatsanväänteitä on ollut aikalailla koko ajan, ja vasta jälkeenpäin kaveri sanoi et hänenkin tytöllä oli ollu monta viikkoa maha kipeä antibioottikuurin jälkeen.. ja tänään täti sanoi nlassa, että kyllä se aiheuttaa vatsavaivoja kun saa kuurin heti syntyessään. Kiva kun ei sitten voineet sieltä lastenosastolta mitään sanoa! Kaveri suositteli muutama päivä sitten reloja, jotka aloitettiin toissapäivänä, ja myös nlan täti niitä suositteli että olisivat paras apu kuurin jälkeen. Saa nyt nähdä, ainakin poika on puklinut paljon vähemmän nyt pari päivää ja pieruihin ei joka kerta tartte herätä itkun kanssa. Vaan on kuulemma noiden väänteiden takia jätkällä timmit vatsalihakset ;) Että ei muuta, ku baanalle ja tyttöbeibejä iskemään B)
Elikäs kaikki hyvin, korvikkeesta ei kuulemma paljoa olisi tarvinnut stressata et mikä käy, (nannilla mennään) kun ei ole geeneissä mitään maitoallergioita tms niin ei pitäis mitään ongelmia tulla. Mutta nyt unta, hyvät yöt!
Ei meilläkään ole lähisuvussa kummankaan puolella kellään maito- tai kananmuna-allergiaa, mutta silti meidän tytöllä ne on ollut vauvasta lähtien :(
 
CotHai: meilläkin on ollut kovasti vatsanväänteitä, ja tyttö sai antibiootteja viikon sairaalassa lastenosastolla! Enpä tiennyt minäkään moisesta...oon myös alkanut nyt antaa relatippoja, laitoin ne nannin sekaan pulloon, mut eilen sanoi neuvolatäti että kannattaa antaa lusikasta maidon seassa...toivotaan helpotusta, on niin vaikeeta katsoa kun toinen itkee ja kipristelee :| ....ummetustakin täällä ollut, kakkaaminen ollut vaikeeta, joten oon nyt antanut hiukan mallasuutetta, ja tulee hiukan pehmeempää, eikä tunnu sattuvan niin paljon :)
 
Moikka pitkästä aikaa... Niin se aika vaanmenee, olen kylä yrittänyt päivittäin käydä lukemassa, mutta kommentointi on aikasta hankalaa....

Meiän neidistä on tullut aikasta vaativa tapaus.. Hereillä olleessa kitisee ja kätisee, sylissä pitäis vaans saada olla ja ennen kaikkea silloinkin liikkeessä...

Nälkä tuntuu olevan vähän väliä, pahimmillaan vaatii vajaan tunnin välein ruokaa ja syö niinkuin ei olis koko päivänä saanut....

Päivän rytmi ihan hakusessa tai siis herätään samaan aikaan ja ekat päikyt on samaan aikaaa, mutta kaikki muu onkin sit aivan yhtää suurta kysymysmerkkiä... Kunnes taas iltamaitoa aletaan tiettyyn aikaan antamaan. Yöt menee ihan kivasti. Syö 2-3 kertaa....

Mulla oli tänään jälkitarkastus.. Tuolla sit vähän tuosta neidistä puhuin, niin on kuulemma tässä iässä ihan normaalia että huutavat vaikka ei ole mitään syytä, tosi kivaa.... Ja sit että sanoi että ruoka annoksia pitäis saada isommiksi, mutta minkäs teet.. Neiti syö noin 100ml päivisin ja jos enemmän niin sit oksentaa... Välillä menee vähän allekkin ja sit se nälkä onkkin todella pian. Illalla saattaa kyllä vetästä sellaiset 120-140ml... Hyviä kikkoja otetaan ilo mielin vastaan...

Mulla oli kaikki ok ja sain reseptin pillereitä varten... Saas nähä koska se punainen paroni kurvaa ekan kerran taas tänne... Ei mulla kyllä ole yhtään ikävä, vois vaikka vähän pidempääkin pysyä poissa, mutta jotenkin sellainen fiilis että ei enää kauan poissa ole... Hirvee makean himo, on yleensä tietänyt menkkoja ja nyt se mua vaivaa...

Jaahas se olis kohta haettava esikko eskarista.....

Palailen taas...

Tä&Neiti 6,5 viikkoa
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heinämasukki:
CotHai: meilläkin on ollut kovasti vatsanväänteitä, ja tyttö sai antibiootteja viikon sairaalassa lastenosastolla! Enpä tiennyt minäkään moisesta...oon myös alkanut nyt antaa relatippoja, laitoin ne nannin sekaan pulloon, mut eilen sanoi neuvolatäti että kannattaa antaa lusikasta maidon seassa...toivotaan helpotusta, on niin vaikeeta katsoa kun toinen itkee ja kipristelee :| ....ummetustakin täällä ollut, kakkaaminen ollut vaikeeta, joten oon nyt antanut hiukan mallasuutetta, ja tulee hiukan pehmeempää, eikä tunnu sattuvan niin paljon :)
Meillähän oli poika 5pvää kuurilla vuorokauden ikäisestä, enkä tosiaan tiennyt minäkään. Mutta nlassa tätikin vahvisti sen asian, kun saa heti synnyttyään sellaset dropit järjestelmäänsä niin menee elimistö vähän sekaisin. Meilläkin menee nuo relat nannin seassa pullosta.. mietin vaan, et onko se sitten jotenkin "perusteltua" et miks ois parempi lusikalla antaa? Onneksi meillä ei sentään oo ummetusta ollut, cuplatoneja kokeillessa vaan lakanat ja vaatteetkin ihan sinapissa :LOL: Mutta cuplatonit jätin ja relat otin kokeiluun tosiaan sen jälkeen, kun kaveri mainitsi kokemuksestaan.
 
Meillä herättiin äsken 4½ tunnin päikkäreiltä. Tyttö nukkuu hyvin ja syö kohtuullisesti? Miten paljon teitin vajaa kolmeviikkoset söi kerralla? Järkkyä kun ei edellisistä ipanoista muista mitään :p

Näinä muutamana päivänä kun ollaan d-tippoja otettu, olen huomannu et masu on hieman sekasin... Joten relat käyttöön täälläkin!

Kuukauden ikäisenä olis seuraava neuvola, jotenkin ei malttais sinne asti oottaa. Olis kiva tietää miten on kasvanu ;)

Sain sitten ristiäispäivänkin sovittua. Syyskuun 23 päivä saa meidän tyttö nimen ja sen voi sit laittaa tuonne listaan kanssa.

Mä ja tytsä 2½vko
 
Synnytystarinaa...

Eli 8.8. menin aamulla käynnistykseen, puoli kymmeneltä sain tabletin ja yhden aikaan alkoi supistelemaan. Tulivatkin sitten koko ajan 5-10 minuutin välein, ja olivat heti semmoisia ettei niiltä saanut nukuttua. Ilta kahdeksalta laitoin miehen kotiin nukkumaan, lupasi tulla salamana jos soitan, että tarvitsen sitä. Ite valvoin koko yön, pieniä torkkuja tosin sain kaurapussin kanssa otettua. 9.8. klo 10 sanoivat että ruvetaan soittelemaan sulle salipaikkaa. Mutta oyssissa oli koko ajan niin kova ruuhka, että paikkaa ei meinannut vapautua. Toki olisin päässyt heti jos olisi tullut sellainen tilanne, mutta toistaiseksi aina joku kiilasi minun edelle. Sain jossain vaiheessa piikin joka lievitti supistusten kipuhuippua ja nukuttiin miehen kanssa sairaalan pedillä tunteroinen, minä melko katkonaisesti, mut levätä sain kuitenkin. Saliin pääsin vasta klo 23 eli kolmetoista tuntia jouduin odottamaan ja olin jo TODELLA kipeä kun pääsin sinne. Supistusten tullessa itkin ja huusin.. yhdesti kävi jo hoitaja katsomassa minua huoneessani, kun luuli et aloin synnyttää... Salissa puhkaistiin kalvot ja laitettiin epiduraali joka toi taivaan, ja nukuin kaksi tuntia. Ponnistamaan pääsin aamulla klo puoli 6, ja poika syntyi 10.8. klo 6.07. Taival oli pitkä ja tuskainen, mutta ei jäänyt mitään traumoja! :) Miehelle kuuluu suuri kiitos, yksinään en olisi siellä pärjännyt....

Okei.. poika heräsi...!
 
Heips! Aloin tuossa eilen katteleen ristiäisvaatteita jo valmiiks, mulle menee kaikki mitä on ennenkin menny, pojalle löyty suorathousut ja liivi, mutta miehen puvunhousut ei sit mahtunu kiinni! :/
Tässä nyt mietin, että tilaanko jostain housut, vois just ens viiioks keretä tulla ( täällä pikkukylällä ku asutaan nii ei täältä saa kaupasta ku just ja just sukat) tai vaihtoehto B voiskos laittaa farkut!? Ristiäiset on kotona ihan omalla mahd pienellä porukalla (17 henkeä)
Mies tuumas että pitää vissiin olla muutama päivä nälässä että saa housut kiinni!

Tänään vauveli ollu tosi pirteellä päällä, seurannut kaikkea hyvin tarkasti!
Alkanut myös jo " juttelemaan", myös muutama oikein valloittava hymy saatu! :heart:
Huomenna meillä olis 6 viikkos lääkärineuvola, vaikka ens viikolla vasta tulee se 6 vk täyteen! Kylläpä aika menee äkkiä! :|
 
Tänään oli neuvola. Poitsu on kasvanut 3 viikossa hurjasti! 4,5 cm oli tullut pituutta lisää ja 400g painoa. Eli nyt on poitsu 56,5cm pitkä ja painaa 4465g :D Hyvin siis on kasvanut. Pituus menee pitkälti plussalla ja paino miinuksella käyrillä, kuten isoveljelläkin. Se tulee tuo pituus painon kustannuksella tässä vaiheessa vielä.

Jaahas, kutsu käy taas. Aloitettiin tänään Devitolin lisäksi Disflatyl. Vähän ollut masuvaivaa, ei mitään hurjia huutomaratoneja, mutta toistuvasti selviä kipristelyn aiheuttamia itkunparkaisuja, jotka päättyvät kun vihdoin saa pinnistettyä pierun ulos. Jotenkin niin lohdutonta kuunnella kun toisella tekee kipeää. Mutta ainakaan vielä ei ole samanlaisia masuvaivoja kuin esikoisella (huusi 3 viikon ajan joka ilta 2-5 tuntia suoraa huutoa ja mikään ei auttanut...) ja toivottavasti ei tulekaan.

Nyt äkkiä iltapalalle ennenkuin kutsu taas käy...
 
Iltaa kaikille!
Tääl elämä kun alkoi sujumaan tulin sitten itte kipeäksi. Nousi eilen 38asteen kuume ja rintatulehdushan se oli. oon vain nukkunut ja nukkunut onneksi poika nukkuu masun päällä hyvin. Just huomasin etten oo muutamaan päivään muistanut syödä mitään kunnolla. eilen yhen pullan palan ja tänään äske pienen leivän palasen. Onneksi äitini tulee tänään viel tänne hoitamaan meitä. Itse en oikeen poikaa jaksa hoitaa. Ei tää yksinhuoltajan arki oo mitään ihanaa. alkaa loppua voimat välillä kun kaikki hommat jää välillä tekemättä.

tuun kirjoittelemaan lisää kun jaksan. Nyt särkee päätä niin kovaa ettei jaksa.

karoliina ja matias pian 5viikkoo
 
Huomenta...

CotHai: neuvolatäti sanoi että jos laittaa relat yms. tipat pulloon, ne saattaa imeytyä sinne pullon reunoille ja muihin jäämiin, ja aina jos ei pikkuinen syökään kaikkea jne...eli käski antaa ne ja jekovitit lusikalla. Annoin eilen sitten niin että lusikkaan maitoa ja tipat siihen ja sitten suuhun =)

Johantero: täällä ihan samanklaista kipristelyä, ei malta kauaa aina nukkua kun taas massua sattuu ja pitää jumpata ja pumpata että saadaan pieru tai röyhtäys ulos...alotettiin rela-tipat maanantaina, mut niidenkin vaikutus alkaa vasta sit joskus, jos alkaa...täytyy harkita noita disfatyleja myös, kerrohan sit miten vaikuttaa? Meillä on lisäksi kauhee huuto kun neiti yrittää tehä kakkaa, mennään pelkällä korvikkeella ja se sattaa kovettaa vatsaa, oon antanut nyt sit mallasuutettakin....Harmittavaa arpapeliä, kun ei tiedä mikä auttaa :'(
 
nana83: :hug: Parhaan ystäväni isoveljellä on Down ja on kyllä aivan ihana poika (tai mieshän se jo on kun on 27 vuotta...) Ja hyvä tosiaan että sydän on kunnossa!

Auroora: :hug: :hug: Kovasti jaksamista sinne!! Muistan että itsellä otti esikoisen ekat 3 kk koville, ennen kuin tyttö alkoi seurustella enemmän. Yritä löytää aikaa syödä ja juo paljon. Itsellä iskee kamala päänsärky illalla jos en juo tarpeeksi.

Neuvolauutisia: Pojalla paino noussut n. 600 g kahdessa viikossa ja pituus 5,5 cm syntymästä. Nyt mitat siis 4705 g ja 55,5 cm. Kovin on jäntevä ja valpas poika. Th sanoi että melkein luulisi 3 kk vanhaksi kun kannattaa päätä ja seurustelee niin paljon.

Meidänkin pitäis varmaan ostaa relatippoja... Vaikka täällä yleensä tulee ilmat ja kakat ilman kummempia jumppia. Cuplatonilla mennään jos on kipristellyt mahassa ja yöksi annan sitä aina, silloin kun yleensä on pahimmat kipristykset.

Nyt tuli tuo esikoinen tuohon pörräämään joten täytyy lopetella...

Mari ja Ami 4 vk 2pv

[/quote]
 
Masuvaivaisten vauvojen äideille vinkiksi, että kun mun kakkonen oli vauva, ja sillä oli ihan valtavat vatsanväänteet, me käytiin vyöhyketerapiassa 3 kertaa, siihen loppui masuhuudot ;) meillä ainakin auttoi, kannattaa kokeilla.. :hug:

Meillä ei nyt sitten oo herätty öisin kuin kerran tissille :eek: tyyntäkö myrskyn edellä??? mut yöt menee kivasti ja saan itekkin nukkua.. :) ei paranis olla vauvan liian helppo.. ei sitä tiedä jos vielä sitten vauvakuume iskis joskus.. :D :D no ei vaan, kyl mein perhe on tässä..
 

Yhteistyössä