**~**HEINÄVAUVAT 2007**~**

Saanko liittyä seuraan pitkän ajan jälkeen? :ashamed:
Kovasti olen miettyny mitä muille heinävauvoille kuuluu. On nuo kaks poikaa pitäny kiireisenä.
Elikkäs meidän poika syntyi 30.6 klo:15.21, 4460g ja 54cm
8kk neuvolassa oli 9,8kg ja 73,5cm
Ryömimään alkoi puoli vuotiaana, nyt harjoittelee konttaamaan, vielä ei nouse, onneksi.
Kiinteet aloitettiin 4kk, kun maito ei enää pitäny nälkää, on suur syömäri toisin kuin eljensä.
Öisin herää kerran tai kaks, korvatulehdukset (3kpl) on vaivannu ja hampaat, imetän yhä, päivisin vähemmän mut yöllä rauhoittuu tissille ja nukkuu osan yöstä vieressä.
ja äiti on frankenstaini morsiammen näköinen :LOL:
muisti on menny kokonaan ja jonkinlainen baby blues vallannu mielen :/

mutta nyt täytyy mennä laittaa poika unille. nukkuu 2-3 päikkärit, riippuen ollaanko kotona vai reissussa.
päivä rytmi:
herätään 7-8, puuroa
9-10 päikkäreille (2-3h)
lounas, leikkii muutaman tunnin, välipalaa
toisille unille 14-16 välillä ja nukkuu 2h
päivällinen, iltapuuro
ja yö unille käy n. 21.30

oikein ihanaa päivän jatkoa ja tulen kohta hiukan kommentoimaan, jos vain muistan :LOL:
 
Täälläkin konttausta harjotellaan, ryömiminen toimii super nopeudella . Myös suuntaa kokoajan enemmän ylöspäin ja siitä sitten kohtuu nopeasti alas, pää edellä. Unohtaa, että tarttis pitää jostain kiinni .
8kk 1vk mitat oli: 75,5cm, 9310g ja pipon mittaa en muista... Lääkärin mukaan ei asiat kuulema vois paremmin olla.
 
pitkästä aikaa...meillä rupee ryömiminen onnistumaan pikku hiljaa ja konttausasentokin löytyy,vielä kun kädet tottelis myös..
miten muilla joiden vaaveilla jo hampaita??miten niiden tulo on vaikuttanut lapseen?
meillä minea on nukkunu kohta viikon huonosti ja päivät aika kitinää...
mun mielestä alas on tulossa ekat kaks hammasta yhtä aikaa.kestääköhän ne kaun tulla?
meillä 8kk neuvola vasta huhtikuun alussa.
minea sai sellasen kävelytuolin,on aika innoissaan siitä ja pääseekin tosi kovaa sillä eteenpäin,ja kaikki äitin ja isin tavarat kiinostaa..
hyvää sunnuntaipäivän jatkoa kaikille!!!!

mimima+minea 7kk 3vkoa
 
Pikaisesti kuulumiset.
Eetulla oli eilen 8kk neuvola. Mitat (suluissa 6kk mitat) 9660g(8560g) ja 74,5cm(71,4cm), pipo 46,6cm(45,6cm). Kaikki muutenkin kunnossa.
Meillä on muutama yö mennyt nyt ilman syöttöjä :D Vasta kuuden maissa aamulla oon antanut maitoa.
Mutta nyt puuron laittoon.

Lotta84 ja Eetu 8kk
 
Tytön 8kk neuvolassa mitat oli 7700g ja 66cm. Tänään tuli myös allergiaverikoevastaukset ja positiivinen reaktio oli maidolle ja kananmunalle. Eli on samat allergiat kuin isosiskollaan :( :(
Yönukkumiset tai oikeastaan yökukkumiset on siten, että herää 1-2 x yössä. Lähinnä tissille kaipaa, mutta nälkä tuskin on. Onneksi nyt noin vähän sentään heräilee; kuukausi sitten heräili 3-4 x yössä.
Aurinkoinen ja perustyytyväinen tyllerö.
 
Tänään käytiin mekin 8kk lääkäri-neuvolassa, sit seuraava 10kk neuvola. Painoa 9270g ja pituutta 70cm, kaikki hyvin.
Meillä on kyllä aikaslailla kerkeevä kaveri, on vain yks vilaus ku ollaan eteisessä maistamassa kenkiä tai äitin kukkapurkilla mättämässä multaa lattialle! Seisomaan noustaan koko ajan jo ihan vaikka pelkkää seinääkin vasten! Ottaa myös muutaman askeleen sivullepäin, tänään sano oikeen ekan sanan eli poppo! Itsekkin kun sanotaan aina että leivinuunissa on poppo :whistle:
 
Tänään meil oli eetun 8kk nla ja siel oli mitat 8120g 69,0cm ja pipo 44,5.
Nousee seisomaan tai on jo pari viikkoo noussu seisomaan tukea vasten jne.. ja askeleita ottaa tukea vasten..
tämmöstä touhua meillä..


tuntuu et teijän muitten lapsukaiset on niin paljon isompii ku meijä eetu.. :D


Kirjottelen taas ku on aihetta :)
 
Mulla on ihan outoo...

Meidän isäntä lähti sitten muksujen kanssa viikonlopuks mummolaan 300 kilsan päähän ja mä jäin yksin kotiin. :whistle: :whistle: En ole sitten seitsemään vuoteen ollu yksin kotona viikonloppua... Tai on mulla huomenna menoja koko päiväksi, mutta silti...

On ollu ihanaa lukea muiden 8kk tarveisiä neuvolasta. Meillä kun ei ole koko 8kk neuvolaa, vaan sit 9kk iässä seuraava.
Meidän Iina rupee pikkuhiljaa menemään eteenpäin. Ja kaks hammastakin näkyy alhaalla muttei ole vielä läpi tullu.

Hyvää viikonloppua kaikille!!!
 
Meillä oli 9 päivää sitten neuvola, oli nyt ekaa kertaa se uusi täti. Tosi mukava ja ystävällinen, mutta välillä tuntui että ne tiedot kaipais ehkä joiltain osin päivittämistä... Tekee kai pääosin kouluterkkarin töitä, niin ehkei sitten voi olettaakkaan että tietäisi niin hyvin pienistä vauvoista :xmas:
"Kasvaa oikein hyvin. Lihaa ja viljaa saa, ne hyvin maistuvat. Virkeä poika, näkö ja kuulo hyvät. Ryömii vikkelästi, konttausasento. Atooppinen iho."
Mitat oli 8990g ja 69,5cm, pipo 45,2cm.
Vähän yli kuukaudessa oli tullu +500g ja 2cm, pipo +9mm :eek: Äitin vauva on iso poika jo :eek:

Maanantaina olis meillä 8kk lääkärineuvola.

Jokohan niitä hampaita kohta tulis, ressukka itki ja itki vaan eilen illalla tooosi kauan, kunnes viimein sain nukahtamaan syliin. Kuumettakin nosti, mut ei muuten ollu kipeen oloinen, nuhaa tms. ja kun ikenia vaan koko ajan hankasi niin kai se niistä hampaista on :attn:
Toivottavasti sit pian puhkeis, ettei tarviis pienen montaa iltaa/yötä kipuilla :/

Eilen maisteltiin ekaa kertaa kanaa, ja hyvinhän sekin maistui :)

:hug: kaikille joilla on allergioita todettu. Toivottavasti olisivat sen laatuisia, että parantuisivat aikaa myötä.

 
Heippa! :wave:

Meilläkin Jone oli sitten ensimmäisen kerran kipeä..korkea kuume ja yskä. Nyt alkaa onneksi oleen jo ohi! Korvatkin tuli siinä samalla puhdistettua ja katsottua. Tai yritettiin katsoa, herralla kun kerran kovin ahtaat.

Eilen oli meillä kanssa 8kk lääkärinneuvola. Painoa herralle oli kertynyt 11,1kg ja pituutta 73,3cm. Lääkärin kirjoituksesta ei saa kyllä mitään selvää, mutta muuten kaikki ihan ok. Korvapolille ja kuulotutkimuksiin laittoi lähetteen. Meillä jalat menis jo kovasti, kunhan kädet vielä sais mukaan. =)
 
Meilläkään ei oikein lääkärin kirjoituksesta ota paljon selvää, taitaa olla ammatti"tauti" :)
Mutta kaikki oli hienosti, lääkärin mielestä sellainen kuin 8kk ikäisen kuuluukin olla.

Eilen Julius oppi nousemaan seisomaan tukea vasten :eek: Alas tuleminen tosin onkin sitten ihan toinen juttu, aika holtitonta vielä...
 
pollerolle
8kk neuvolassa käyty.Mitat oli 8770g ja 71.5cm.Edelliset oli 8230g ja 68.Kaikki ok paitsi että aivan jumalaton vierastaminen neuvolan kaikkia tätejä kohtaan...täti kun tuli n.2metrin päähän niin aivan järkyttävä huuto alkoi vaikka neiti oli minun sylissä._Neiti oikein tärisi.Sama homma oli lääkärin kanssa,ei tullu pöydällä sydänäänten kuuntelusta yhtään mitään mutta sylissä saatiin nekin kuunneltua.

Eilen vein siskolle pieneksi jääneitä vauvan vaatteita ja kylläpäs niitä olikii paljon,neljä muovikassillista.Tuskinpa niitä kaikkia tuli ees käytettyä,hamstrasin vaan kirppikseltä.

Meillä on ollu taas räkätautia.Pari päivää oli jo parempi tuossa välissä ja nyt taas räkä valuu.Ei muuten mitään mutta kun ne yöt ois kiva nukkua.Vanha ei jaksa enää valvoa (siis minä )
 
Jee!!! Neiti on saanut 2 ensimmäitä hammasta... Ja ilman mitään suurempia oireita ja kiukutteluja... Nyt sit kieli vauhtaa suussa tunnustellen uusia ihmeellisyyksiä :kieh:

Mä tossa edellisyönä näin unta et neiti nous seisomaan ihan yhtäkkiä ja ilman tukea. Ja viime yönä taas hän oppi konttaamaan hirveetä vauhtia... Ja eihän tuo neiti vielä kunnolla ryömikään. Taitaa äippä alitajuisesti innolla oottaa tuota tapahtumaa ;) (Konttausasento kyllä löytyy.)

Mutta munarikasta pääsiäistä kaikille!!!
 
Me ei olla keretty olla paljonkaan koneella, kun Eetu pitää äidin liikkeessä. Ryömitään ja noustaan tukea vasten. :heart:

Torstaina käytiin verikokeissa. Aletaan vähän tutkimaan mikäs Eetulla on, kun ei kasva. :| Joka kuukausi on ollut pituuskontrolli ja nyt 8 kuukauden lääkärineuvolassa päättivät, että verikokeisiin ja lastenlääkärille Oysiin. :( Oli se hirveetä käyttää verikokeissa, mutta onneksi mun ei tarvinnut pitää sylissä. Löytyi henkilökunnasta ihminen pitämään Eetu sylissä.
Nyt Eetun mitat oli neuvolassa 7090g ja 65,5cm. Pituutta oli tullut vaan 2 milliä ja painoakin vaan 50g. :'( Tuli niin huono äiti-olo, että itku pääs, kun päästiin käytävälle. Varmaan kahtoivat neuvolassa odottavat äidit, että mikäs tuolla oikein on. :/

Miehen kanssa menee hyvin. Luottamus on palautunut kaiken pettämisen jälkeen. Ja tässä ois suunnitteilla Eetun pikkuveli tai -sisko. :heart: Mutta ensin katsotaan tämä Eetun kasvu ja miten usein joudutaan käymään Oysissa. Sitten vasta. :)

Imetys vetelee viimosiaan. Ja yösyöttö pitäs jättää pois. Mutta huonolla menestyksellä mennään siinä. :D
 
Unohin... Eetulla on 2 hammasta. Tuli siinä 4,5 kuukauden iässä. Ylähampaita on tehnyt varmaan kohta kolmisen kuukautta. Vois tulla jo. :p

Kattelin tuossa teijän lapsosten mittoja ja Eetu taitaa olla kaikista pienin. :( Noh, pieni, mutta tempperamenttinen. Äidiltään saanut tempperamentin. :p :whistle:
 
Voi miten mukava kuulla teistä Viipi pitkästä aikaa :hug: :D
Ja hienoa että miehen kans menee hyvin!!

Mun mielestä ei nuo Eetun mitat kuulosta mitenkään hälyttävän pieniltä :hug: No, ei mulla tietysti ole lääkäreiden ym. kokemustakaan tietenkään, mutta eikö se kerro paljon jos lapsi voi hyvin ja on iloisen oloinen :/
Muistelin vaan, että eikö Eetu ollut syntyessäänkin aika pieni mies, niin eikö sekin jotain vaikuta. Esim. Julius on kasvanut syntymäpituudestaan n.20cm 8kk ikään mennessä.
Ja jos on kasvanut tasaisesti omalla käyrällään, niin eikös sillon yleensä sanota ettei ole syytä huoleen.

Täällä pidetään peukkuja bd että kaikki olisi hyvin =) Ja onhan se tietysti hyvä että tutkitaan, vaikka sitten "turhaan", mutta saa ainakin mielenrauhaa.

Hmm, otettiinko Eetultakin päästä se verikoe? Juliukselta otettiin syksyllä, kun oltiin sairaalassa tutkimuksissa niitten hengityskatko-kohtausten takia. Se oli ihan kamalaa :x :'( Itku siinä äitiltäkin pääsi :attn: Kaksi hoitajaa oli pitämässä poikaa kun lääkäri otti näytettä.

Ainiin ja sitähän mä myös ajattelin, että voihan nyt olla sellanen tasainen vaihe Eetun kasvussa, kun on lähteny liikkumaankin. Eikös sillon yleensä painon nousu hidastu ainakin.
 
Käsivarresta verikoe otettiin. Mä pidin jaloista ja toisesta kädestä kiinni. Meinas nimittäin nyrkki heilua todella paljon, niin oli pakko. Ja jalat alko sitten viuhtomaan, kun kädestä otti kiinni. 4 putkiloa ottivat. Ja 2 viikkoa menee tuloksissa. Ja hyvällä tuurilla menee 2,5 viikkoa, kun tässä on tää pääsiäinen välissä. Kilpirauhaskoe, keliakia, verenkuva ja kalsium katsotaan ainakin. Ja varmaan oli muutakin, mutta laho on pää, niin ei kaikkea muista.

Eetu alko liikkumaan varmaan jo puoli vuotiaana. Pyörimällä tosin. :D Pitää tuo tarkistaa kirjasta. :) Ja yöt on katkonaiset. Musta vähän tuntuu, että jos sieltä verikokeista ei löydy mitään, niin Oysissa varmaan ottavat tuon unikouluun. Mä kun annan helposti periksi ja sitten mies nukkuu yöt, että ei herää edes Eetun itkuun. :D Ja kun Eetu on todella virkeä muuten ja syö kuin hevonen. Ja mä itse olen ollut todella pieni lapsena. Olinkos jotain 118 cm pitkä, kun aloitin koulun. :eek: Ja mun isoisoisoisä oli 157 cm. :p Toivottavasti Eetusta ei tuu nyt noin lyhyt. :D Pitää vähän vitsailla tai muuten tulee taas kyyneleet silmiin.
 
Moikka taas pitkästä aikaa....

Meillä tänään ihan outo päivä. Neiti jätti aamutorkut väliin ja meni vasta puol 12 päikyille.. Saas nähä miten nukkuuu tai siis mihinasti ja kuinka ilta sit menee. Tosin nukahtaminen sujui paljon paremmink uin esim eilen jolloin nukkui aamulla puol tuntia ja sit iltäpäivällä puoltoistatuntia..

Muuten menee ihan kivasti.
-kävelee tukea vastenj ja taaperokärryllä
-menee melkein ite istumaan
-ruokailua on vähentänyt (välipalaksi ottaa vaan maitoa)
-ens kuun alussa lääkäri neuvola joka 8kk iässä peruttiin
-yrittää taputtaa
-kulma hampaita kovasti vääntää, mutta hiljaa hyvä tulee
-ja ikää nyt melkein 9kk
 
Täällä ollaan nuhassa... On Eetulla onneks semmonen nuha että räkä valuu eikä tarvii edes niistäjää käyttää, kun tulee itestään pois. Jatkuvasti saa olla vaan pyyhkimässä. Ei oo onneks kuumetta eikä muutakaan.. Toivotaan että tälleen helpolla menee ohi.

Kulmahampaat on Eetulle kans tulossa alas... On ollu vähän kiukkunen niiden takia.. Aika jännä kun tulee nyt jo kulmahampaat. Ennestään on vaan 2 alhaalla edessä.. Ylhäällä ei näy vielä mitään.

Eetu osaa istua jo hienosti ilman tukea, mutta en oo hirveesti uskaltanu istuttaa kun ei vielä osaa ite nousta istumaan. Neuvolassa th sanoi että ei sais ollenkaan antaa istuu kun vaan syöttötuolissa syömisen ajan. Lääkäri vaan sanoi että löytyy ne jotkut heijasteet joiden mukaan on valmiudet istua.. Mutta liekö tuosta mitä haittaa sitten jos sillon tällön vähän aikaa istuu.. tiedä häntä...

Ryömimistä kovasti harjoitellaan mutta ei vieläkään eteenpäin onnistu.. Taakse päin menee hurjaa vauhtia. Vaihtaa vaan aina suuntaa ja lähtee sitten peruuttamaan taas :D Hauskan näköistä. Eteenpäin aina saattaa pienen matkan päästä, mutta ei oo ite vielä tainnut hoksata. No eipä kai mitään kiirettä vielä oo... Konttausasentoon keikuttelee ittensä pieneks hetkeks..

Pinsettiotteen osaa ja nyt on oppinut myös ottamaan nokkamukista vesihörppyjä itse. Lempipuuhaa on myös heittää nokkamuki lattialle kesken ruokailun.. jos sattuu vaikka kansi aukeemaan ja vedet on ympäriinsä :D

Paljon tulee höpötystä.. Osaa sanoa äittä.. Tosin sanoo myös isäänsä äittäksi. Mutta ei kai sillä niin väliä :D Sit tulee sanoja: tyttö, vauva, kakka yms. Mutta noilla ei tietenkään tarkoita mitään mutta joka päivä noita höpöttää :)

Leikkiautolla kun ajelee niin sanoo "pum, pum, pum". Sitten kun koiran näkee niin alkaa murista..sama jos kysyy että mitä koira sanoo niin murisee ja ärisee.. Hassu.

Eetu kans vierastaa aika paljon.. Mut sekin riippuu vähän päivästä.. Välillä ei vierasta ollenkaan ja välillä vieraiden ihmisten näkeminenkin itkettää kovasti.

Yöt meillä menee aika hyvin.. Nyt tosin hampaiden takia varmaan ollu vähän kitinä-öitä. Mut yleensä nukkuu klo 20-08. Klo 5-6 tienoilla annan maitoa. Muuten heräilee yöstä riippuen 2-10 kertaa kun on tuttia vailla. Tutin kun saa niin yleensä jatkaa saman tien unia..

Lotta84 ja Eetu 8,5kk
 
Nyt meidän neiti oppi sitten ryömimään. Mennään vauhdilla eteenpäin ja äidin kukat kiinnostaa. Sit kun kieltää niin tulee kunnon harmitusitku... Pitää itkussa pienen tauon, katsoo äitiä ja sit jatketaan huutoa! :LOL:

Hyvän näköistä kun tytös pelaa palloa tuolla lattialla. Iinakin on oppinut pyörittämään palloa siskolle ja siitä leikistä tykätään kovasti. Isosisko vaan tykkää omia kiusojaan välillä. Onkos teidän muiden vaaveille jo tullu omia mielileikkejä?

Lotta84, ei meidänkään neiti vielä nouse istumaan ittekseen, mutta olen antanu istua kerta sen osaa. Oman aikansa siinä viihtyy ja sit menee mahalleen. Osaa senkin homman hienosti käsien varassa, eikä muksahtele miten sattuu.

Vierastus on meilläkin tuttu sana. Ainoa jota ei vierasta, on minun äiti, muille huudetaan melkein kurkku suorana jos sattuvat lähelle tulemaan. Onneks menee ajan kanssa aina ohi.

Marzu ja Iina vajaa 8kk
 

Yhteistyössä