Heinävauvat 2011

  • Viestiketjun aloittaja haimi
  • Ensimmäinen viesti
Helou!

Äitiysloman ajaltahan kertyy uutta kesälomaa, suunnittelin, et jos en ollenkaan pitäis kesälomaa, jos ottas sen rahana, mut vaikuttiko se sitten jotain siihen äippärahaan? ku ei muista. Tai katotaan nyt kuinka sitä pystyy töissä olla,viime raskaudes selkä tuli niin kipeeksi, seisomatyötä ku teen ja istumaan ei pakosta kerkeä ja sitte vihloi ja juili niin perhanasti, et kuukautta ennen ä-loman alkua jäin saikulle.

Nyt nukkumaan, huomen illalla pääsee ultraan, tuun sitten ilmoittamaan kuulumiset.
 
Heippa kaikille!

Miten muuten on noitten raskausviikkojen laita.. Viimeisistä menkoista laskettuna mulla olis nyt menossa 13+5, niskapoimu-ultra tehtiin viikolla 13+0, eli viime viikon perjantaina. Siellä se hoitaja sanoi, että lapsi olisi "kokoa" 12+4, eli tavallaan kolme päivää nuorempi. Kumpaa laskentamallia nyt pitää käyttää? Olenko tänään raskaana 13+5, vai 13+2? Niin pieni heittohan tuo on, ettei vaikuttanut laskettuun aikaa, vaan se pysyi 22.7.

Otin selvää eilen töissä, että sen tämän vuoden kesäloman pystyy pitämään sitten ensi vuoden puolella äippäloman jatkoksi, ja niin varmaan aion tehdä. Jos ei pysty olemaan töissä loppuun asti, vaan pitäisi jäädä vaikka kesäkuun alusta pois, niin eihän siihen vuosilomaa kannata käyttää. Olen seisomatyössä keittiöllä ja vahvasti epäilen, etten jaksa loppuun asti.

Onko tukisukkien käytöstä kokemuksia? Nytkin jo tuntuu, että ennen kotiinlahtöä pitää töissä nostaa jalat jakkaralle, kun niin väsyttää ja pakottaa jalkoja. Kohta saa varmaan toivottaa tervetulleeksi kaameat suonikohjut:kieh:

Miten muut enskertalaiset, pelottaako synnytys teitä? Entä miten näinä päivinä ultrassa käyneillä meni?:wave:
 
Moi!
Ultrakuulumisia; kaikki oli hyvin, kovin liikkuvaista sorttia oli, pyöri ja hyöri minkä kerkes. Vastas viikkoja tai pari päivää siirty, eli menkkojen mukaan tänään olis 14+1 ja ultran 13+6, et kait tota ultran omaa sitten käytetään, vaikkei parin päivän heitot laskettuunaikaan vaikuta. Eli la olis sitte 18.7 :) voih, ku menis aika nopeesti, miten sitä malttaa kesään orotella,et saa pikkusen syliin.
Mä kans ajattelin jättää kesäloman pitämättä, äippäloma kuiteski alkaa jo kesäkuun puolivälissä, hakee sit saikkua jos ei pysty oleen. Ja pitää kaikki lomansa äippäloman lopussa. Pitää vielä töis asiasta kysäistä.
Mun kans pitäis noi tukisukat hommata, edelliset on johonki kummaan karonnu. muutenki vois varmaan jo jotain pikkasen ostella, ku pikkusella oli kaikki hyvin, jotenki mä oon niin kauheesti pelänny et jotain sattuu, jos sitä nyt uskaltais alkaa nauttimaan tästä raskaudesta :)

Rakenneultra olis sitte 16.3.

Öitä, mamma& pikku toukka 13+6
 
Täälä myös yksi heinämamma ilmoittautuu. Laskettuaika 5.7 eli nyt koossa 16+2. Mahaa ei vielä pahemmin näy..ihan pieni kumpu vasta. Muutenkin raskaus mennyt tosi hyvin tähän asti. Ei juurikaan mitään oireita. Olen jatkanut aktiivisesti urheilemista ja panostanut hyvään ja terveelliseen ruokaan. VeroModasta ostin mammafarkut ku meinaa kuitenkin nuo normaalit farkut jo kiristää. Olen istuma työssä niin on jotenkin ahdas olo normifarkuilla.

Kaksi neuvolaa takana ja eka ultra. Kaikki mainiosti ja vikkelältä pienokaiselta vaikuttaa. Hirvee meno päällä ku ekan kerran ultrattiin. Ai niin, Espoossa asutaan ja synnyttää aion Jorvissa. Mammalomani alkaa kesäkuun alussa ja ajattelin säästää kesälomani ensi kesään. Kivempi sit kesällä 2012 on kesälomalla olla ku on seuraa eikä yksin nyt toukokuussa mahan kanssa! =) Joku kyseli tuossa aikaisemmin niin ei äitiyslomasta kerry lisää lomaa. Silloin kun ei olla töissä niin lomaa ei voi kertyä (ainakaan perus teslain mukaan). Mun mies ajatteli pitää 4 viikon kesäloman sitten kun pieni syntyy ja sit isyysloman jaksoina syksyn ja talven aikana. Ihanaa saada kyllä kesävauva, eikö vain? Pääsee ulos eikä tarvi pukea pientä miljoonaan vaatteeseen.

Nyt vaan kevättä kohti. Jotenkin ihan kärsimätön olo..ei jaksaisi enää tätä talvea. Ihana tosiaan keväällä keventää vaatetusta ja pitää kaikkia kivoja mekkoja ja paituleita. =) Onnellista odotuksen jatkoa kaikille, voikaahan hyvin!
 
heips.. onko muilla ollut pakottavaa tunnetta alamahassa ja selässä vähän niinkuin kipeää? Koko ajan täytyy käydä pissalla, mutta ei mitään kirvelyä ole.Kaips se ihan normaalia on tai kuuluu raskaus oireisiin. Nyt rv 13+6. :)Tietääks joku?
 
Moikka!:) Täällä ois yksi uusi odottaja, tosin täytän 20 vasta huhtikuussa. :> Ekaa odotetaan ja Lahdessa asutaan. LA on 4.7.
Missä päin Lahtea Haimi asut?:)
Kaks neuvolaa on takana, samoin NP-ultra ja lääkärineuvola. Sen lisäksi kävin tänään yksityisellä, kun on ollut niin kamalia vatsakipuja. Kaikki oli kuitenkin hyvin ja nyt voi taas huokasta helpotuksesta. Kivut johtuu kuulemma siitä kun oon nuori niin kaikki paikat vielä niin tiiviit että löystyminen ja venyminen on aika kovaa nyt kun kohtu ja vauva kasvaa vauhdilla. Lääkäri suositteli tukivyön hankkimista.
Alkuraskaus oli pelkkää oksentamista, nyt helpottanut ja oireina on lähinnä noi erilaiset liitos-, lonkka-, ja vatsakivut. Yöllä saa kyllä juosta vessassa :D
Vatsa on kasvanu jo pikkusen ja ekat liikkeet tunsin viime viikolla. Tällä viikolla huomio on ollu noissa kivuissa niin en oo tuntenu ku pari pientä hipasua.
Mun on kauheen vaikea olla tressaamatta että meneekö kaikki hyvin, mutta kovasti yritän ottaa rennosti ja nauttia. :) Menis nyt vaan aika nopeemmin :D

MadDee ja Varpu rv 16+3
 
Tervetuloa uudet, kiva et saadaan lisää porukkaa mukaan :)

Kyllä äippäloman ajalta kertyy uutta kesälomaa, tai mulla ainaski on kahdes edellises raskaudes kertyny ja kaupallisella alalla olen.Hoitovapaan ajalta ei lomapäiviä kerry.
mama91, eihän sulla pissatulehdus olisi? ei välttämättä kirvele, mulla oli ihan alkuraskaudes, sai jatkuvasti hypätä vessas ja oli paineen tunnetta alavattalla. Raskaus aikana kuulemma tulee tosi herkästi.
Mulla ei oo ollu ollenkaa lääkärineuvolaa, pitääpäs ens neuvola kerralla kysästä koska sinne pääsis.

Iltapalalle ja nukkumaa :wave:

mamma 14+0
 
Heippa vaan kaikki heinäkuun odottajat!

Täällä ilmoittautuu jälleen yksi mukaan ketjuun. Laskettu aika olis 24.7. ja viikot 13+5 menossa ja vatsa alkaa jo näkyä kunhan vain on oikeat vaatteet päällä. :)

Ihana lueskella muiden kuulumisia! Oma alkuraskaus meni suhteellisen helposti, ainakin kun lueskee muiden kokemuksia. Itselläni oli paha olo, mutta en oksennellut kertaakaan. Väsymys oli ehkä sitten pahempi vihollinen. Kiireinen ja stressaava työ pitäisi pitää hereillä, mutta töissäkin oli vaikea keskittyä. Kotona sitten tuli vain nukuttua.

Nyt on helpottanut kovasti ja ilmeisesti jokinsortin pesänrakennusvietti on jo päällä :D
En ole ostanut vielä mitään vauvanvaatteita, mutta mitens te muut? Onko shoppailureissut jo aloitettu? Itse olen lähinnä tuota kotia kohentanut vauvaa varten. Tyhjännyt kaappeja yms.

Tällä hetkellä fiilis on kaikenkaikkiaan hyvä, koska energiaa on ja pahoinvointi on lakannut.
Kovin herkäksi huomaan itseni, kun katson elokuvaa tms. Se on outoa :confused:
 
Heippa kaikille!

Vielä siitä äippälomasta ja vuosilomasta. Tässä on suora lainaus työsuojeluhallinnon sivuilta: "Lisäksi työssäolon veroisina pidetään myös niitä työpäiviä tai työtunteja, jolloin työntekijä työsuhteen kestäessä on estynyt tekemästä työtä esimerkiksi äitiys-, erityisäitiys-, isyys- tai vanhempainvapaan, tilapäisen hoitovapaan, pakottavista perhesyistä johtuvan poissaolon, sairauden tai tapaturman, lääkinnällisen kuntoutuksen tai lomauttamisen takia (ks. luettelo vuosilomalain 7 §:ssä)." Eli äippäloma on työssäolon veroista poissaoloa, vähän hassusti sanottu, mutta kyllä siitä silloin täytyy kertyä uutta lomaa.

Onko kukaan kärsinyt odotusaikana matalasta verenpaineesta? Itsellä tuli eilen töissä sellainen olo, että tulee joko migreeni tai sitten joku aivoveritulppa tai muu vastaava yhtä "kiva" juttu. Mulla tavallaan hävisi sellainen "sivusilmänäkö". Näkökentän sivuilla oli sellaista säkenöintiä ja päässä muutenkin tuntui. kuin siellä olisi ollut vaikka ampiaispesä. Työkaverit epäilivät vuoroin korkeaa ja vuoroin matalaa verenpainetta. Hätäännyksissäni menin heti töistä päästyäni kauppaan ja ostin mittarin. Sellaisen hankinnasta on puhuttu jo ennenkin, joten ei ihan heräteostos ollut. Paineet näytti sitten jotain 108/55, eli ei ainakaan liian korkeita. Yritin tänään soittaa neuvolaankin, mutta olivat jo lähteneet viikonlopun viettoon. Tänään olo on ollut sitten ihan hyvä.

Paitsi että mullakin juoksuttaa pissalla aika tiheään ja se tulehduksen mahdollisuus kummittelee mielessä. Sen kummempia kipuja tai paineen tunnetta ei ole. Vaiva on kyllä raskauden ulkopuoliselta ajalta hyvinkin tuttu ja silloin tulee aina selkeillä oireilla jos on tullakseen. Monesti olen saanut reseptin vain terveyskeskukseen soittamalla, mutta nyt se ei taida onnistua. Tuntuu vain jotenkin niin hassulta, että oireet voi olla ihan erilaiset raskausaikana, kuin muulloin. Onko muilla kokemuksia.

Onko työssäkäyvät odottajat jo kertoneet työnantajalle raskaudesta?

Ostin muuten tänään kirppikselta uuden hoitoalustan kylppärin pöydälle hinta 6euroa. Se oli ensimmäinen itse ostamani vauvajuttu :)
 
Pirana: vautsi kun halpa hoitoalusta :) Minä kerroin töissä itseasiassa heti plussauksen jälkeen. Meidän erittäin tiivis 5 hengen työporukka työskentelee niin lähekkäin, että kertomatta jättäminen olisi ollut luonnotonta. Työporukka on iloinen puolestani ja raskautta ja siitä höpöttämistä ei tarvitse yhtään salailla. Se on ihan huojentavaa.

Mulla oli viimeks kun kävin neuvolassa verenpaine koholla ja olen nyt seurannut sitä ja eilen näytti 111/71 ja mietin, että onkohan se jo liiankin alhainen? Välillä on päänsärkyä, mutta se voi johtua ihan päätetyöstäkin... Hemoglobiini oli myös tippunu, mutta koska mulla on aina niin hyvä, niin päätettiin katsoa seuraavalla kerralla, ennen kuin aletaan popsia rautaa.
 
Heipsan :)
21 -vuotias lähihoitaja esikoistaan odottelee, kylläkin yksin, mutta näin olen päättänyt ja tyytyväinen päätökseen :) Laskettu aika olis 12.7 (tulevan kummitädin syntymäpäivä, joka riemuissaan lasketusta ajasta :D) viikkoja 15+5. Maha on hassu, kun olen muutenkin aika lihava ja näyttää koomiselta kun ei saa mahaa enään vedettyä sisään :DDD
Selkäkipuja on ollut, johtunee tästä työstä varmaankin suurimmaksi osin :) Yötyötä olen tehnyt ja siitäkös masuasukki ei hirveämmin ole pitänyt, mutta tällä mammalla ei nyt paljon ole vaihtoehtoja :)
Saksanpaimenkoiranikin tuntuu olevan innoissaan tästä uudesta tulokkaasta kun nuuskii innolla lastentarvikkeita ja makoilee pää masun päällä :D Onneks on lapsirakas koira :)
Mukavaa odotteluaikaa kaikille :)
 
Heippa vain kaikille! Ilmoittautuu täällä yksi esikoistaan odotteleva 27-v. lähihoitaja. LA 12.7, viikkoja 15+4. Yötyötä teen vallan; viikon töissä ja viikon vapaalla eikä pieni asukki ainakaan vielä ole ollut moksiskaan (tosin olen tällä rytmillä elänyt jo muutaman vuoden). :) Tällä viikolla olen vain huomannut että syömistä menee yöllä aikaisempaa enemmän ja tuntuu että koko ajan saisi pupertaa jotain. Selkä vaivaa (mikä ei tullut yllätyksenä, sukuvika), joten voipi hyvin olla etten ihan äitiysloman alkuun saakka töissä pysty olemaan. Töissä raskaudestani tietää jo varmaan lähes kaikki enkä ole sitä salanutkaan. Mukavaa odotusta kaikille ja hyvää yötä!
 
Täälä vielä yömyöhäsellä kykin, mut uusille tervetuloa !

mama1991, mulla meni ainaki pari- kolme päivää ennekö alkas vaikuttaman, mut oli vissiin jo päässy niin pahaksi, mähän jouduin pari yötä valvomaanki, ku oli kokoajan karsee vessahätä, ettei uni tullu silmään,meinasin jo mennä uusiksi lääkäriin, mut kyllä se sitte helpotti. Ja tais olla joku kymmenen päivän kuuri. Mut eiköhän sen antibiootin paris päiväs pitäis alkaa vaikuttamaan.?

Mun työpaikalla työkaverit tietää ja ylemmälle taholle jouduin jo hyvin alkuvaihees ilmoittaa, kun sain pariksi vuodeksi toiselta paikkakunnalta töitä, niin en sitte viittiny olla asiasta mainittematta, eipä ne pahakseen pistäny.

Me ollaan lapsillekin kerrottu, että kesällä tulee vauva, vanhempi poika on tohkeissaan, kyselee kovasti koska se kesä oikein tulee ja välistä komentaa pikkuveljeä itse pukemaan, " ei äiti sua kerkee kesällä pukemaan ku vauva tulee" tai sitte itte laittaa pikkuveikan haalarin vetoketjun kiinni :) Mut saa nähä mitä sitten tuumaavat ku pikkunen päivävalon näkee..

mut nyt nukkumaa, pitäis jaksaa huomenna töihinki laahustaa

mamma 14+2
 
Moikka Carlaa!
Oottelen myös esikoista ja täytän kohta 20. Laskettu aika olis 5.7.
Olin viikon Espanjassa ja siellä rannalla rupesin kattelemaan et mahahan pullottaa kunnolla Viikkoja sillon 15. Nyt päivä päivältä maha senku pyöristyy..

Meillä kanssa rakenne ultra 15.2 ja tuntuu ikuisuudelta vaikkei sillä sukupuolella niin väliä olekkaan mut vois sitten ostella jo kaikkea ihanaa
Tähän asti on tullu hankittuu vasta turvaistuin, muutamia vaatteita ja tuleva mummihan kutoo jo villasukkia..

Miten sun tän astinen raskaus on sujunut?

Itte asustelen Hyvinkään suunnalla.
 
Heippa,
täällä myös yksi esikoistaan odottava Tampereelta, jolla laskettu aika heinäkuussa (25.7.). Viikkoja nyt np-ultran mukaan 13+6.

Kovasti odotan, että vauvamaha pullahtaisi jo kunnolla esiin, olisi raskaus silloin jotenkin konkreettisempaa. :) Vyötäröllä taitaa pullottaa vielä vain joulusuklaat ja entisetkin kilot... Äitiysvaatteita ei siis ole vielä tarvinnut ostaa, ja yritän selvitä kesään legginseillä ja tunikoilla/isoilla villapaidoilla, mitä muutenkin käytän.
Ainoa vauvahankinta tähän mennessä on ollut turvakaukalo, joka tosin kantautuu kotiin miehen työkaverilta vasta joskus myöhemmin. Kieltämättä kaupossa askeleet kulkeutuvat jotenkin kummasti vauvanvaateosastoille...:D

Töissä olen kertonut muutamalle lähimmälle työkaverilleni ja pomolleni. (Pomo tuli reilu viikko sitten kertomaan, että oli nähnyt unta siitä, että olin kolmannella kuulla raskaana! Samana päivänä olin miettinyt, että mitenkähän ottaisin asian esiin... Eipä tarvinnut miettiä enää. :) ) Ajattelin myös kysyä, voisiko ainakin osan lomista siirtää jonnekin tulevaisuuteen, tuntuisi ehkä turhalta lomailla jo alkukesästä yksin, kun lomat tulevat myöhemmin enemmän tarpeeseen.

Ihanaa kyllä lueskella muidenkin odottajien kuulumisia! On tämä vieläkin niin ihmeellinen asia, että on vain välillä edelleen vaikeaa uskoa todeksi, että mahassa kasvaa joku. :confused: Noh, onneksi rakenneultra on pian, pääsee taas näkemään, että kyllä siellä ihan oikea ihmisenalku liikkuu :)

Meinaatteko te muut ottaa sukupuolesta selvää? Itse olen nyt kahden vaiheilla ja mies haluaisi pitää asian loppuun asti jännityksessä. En tiedä sitten...
 
Heippa,

Täällä vatsa näkyy jo kovasti...oikeilla vaatteilla huomaa heti, mutta housuilla ei välttämättä ihan heti. Ongelmaksi onki noussut se, että koiran kanssa lenkkeillessä ja salille mentäessä nuo ulkoiluvaatteet alkavat käydä pieniksi. Esimerkiksi talvitakit kinnaavat vatsanseudulta jo sen verran, että ahdistaa lenkkeillä. En tiedä nyt sitten pitäisikö ostaa joku teltta vai yrittää vaan pärjätä. Sen vain tiedän, että muutaman viikon päästä takki ei mene kiinni. :(
Muuten ei vaatteista ole ongelmia...mekoilla, leggingseillä, tunikoilla mennään täälläkin kohti kevättä. Työn puolesta saattaa tulla ongelmia, kun pitää pukeutua vähän virallisemmin, mutta eiköhän niistä selvitä ;)

Pörde: Haluan ehdottomasti tietää sukupuolen, mikäli sen vain näkee. Itelläni on poikaolo, mut tiedä nyt näistä. Ihan vain siksi haluan tietää, että olen kovin malttamaton sielu :D. Rakenneultra olisi 8.3. joten odotus sinne on kova. Ekoja vauvanvaatteita tuli ostettua viikonloppuna, hih! :) Askel tähän suuntaan siis on jo aloitettu. Edelleenkin on itsellenikin outoa ajatella, että joku piskuinen kasvaisi sisälläni... Mutta muutaman viikon päästähän sen voi jo tunteakin ;)

Piskuinen + pirpana 14+1
 
haimi
TOIV JAKSATTE LUKEA TÄN MUN MONEN PÄIVÄN EDESTÄ OLEVAN HÖPÖTYKSEN.. :)

Heippa kaikki uudet tulokkat..!! :) Tuntuu kauheelta ku en oo kerenny täällä käydä ja noin paljon tullut juttua jo sillävälin!!! :/ sorry hanit!

Me siis oltiin apen kaa ultrassa ja siellä meijän peukaloinen potkutti ja sätkytti menemään.. jalat oli suorana kokoajan ja kätilö oli ihan paiseissa kun ei saanut otettua heti mittaa kun ei koukistanut hassunen jalkoja siellä.. mua nauratti kokoajan ja maha hytkyen makasin siinä.. en voinut olla nauramatta kun toinen niin söpösti isäänsä tulleena oli pistäny "oikoseks".. saatiin kolme kuvaa jossa yhdessä näkyy kasvot edestä päin ja meille on siis kuvan mukaan tulossa joku E.T tai muu alienrotuinen vauva :D

Ultran mukaan viikkoja oli 13+3 ja menkkojen mukaan 13+1 LA siis 25.7.11 :) :) :)

Seuraava neuvola on 16.2 ja rakenne on 10.3 ja kyllä myökin sukupuoli halutaan selville (meillä tarkoitan itseäni, lähes aina :D )

Mummoni oli sitämieltä että ultrakuvassa näkyvä koukussa oleva jalka ei ole tavallinen jalka vaan se "keskimmäinen" ja sanoi papalle että eikös toi ole se joka sullakin killuu jalkovälissä.. :rolleyes:

Mun täytyy hankkia tukivyö koska noita selkäongelmia on niin kovasti, ja huomenna onkin ajanvarausaika tonne neuvolafyssalle.

Mulla alko lauantaina yhtäkkiä kamala pissaamistarve, kävin ennen klo 13.00 noin 8 x pissillä ja koska on herkkyyttä pissitulehduksiin menin antaa näytteen. Lääkäri kirjotti reseptin mutta sano että älä alota kuuria vielä vaan vasta jos alkaa kirvely koska näytteessä näkyi vain 1 leukosyytti (ja niitä pitäisi olla paljon enemmän jotta se olisi pissatulehdus). No tänään mulle sitten soitettiin sairaalasta ja sanottiin että pissaviljelyssä ei näkynyt tulheduksia eikä muita pöpöjä joten ei tarvii syödä kuuria. ilmeisesti kohtu vaan painaa sopivasti nyt rakkoon ja vessakäynnit on siks tiheentynyt.

Meidän peukaloiselle on hankittu tosiaan vasta se autokaukalo+telakka ( Turvakaukalot - Graco - Tuotetiedot - Graco Logico S turvakaukalo + turvavytelakka <- tuolta toi ruskea-beige) ja tohon väriin ja malliin 'kuuluvat' matkarattaat johon ton kaukalon saa lukittua. ei siis hankita vaunuja koska sitten ne matkarattaat ajaa vähän vaunujen asiaa kun laittaa istuimen makuuasentoon ja sinne esim lämpöpussin niin saa vauvan sinne suoraksi nukkumaan yms :). Sitten on kaksi kokopotkaripukua jotka toinen on kummiltani ja toinen äipältä ja ite ostin hihattoman potkarin.. ainii ja ne yhet söpöt 5€ alesta ostetut h&m tossut/kengät ja vaal pun panta jos on tyttö ;)

Muuten ollaan katseltu vaan kaikkia hoitopöytiä ja vähän suunniteltu (meillä vauvalle oma huone, eli siis hoitopöydille yms tarvikkeille..) huoneen järjestystä ja sellasta :)

Ihanaa kun ape lukee 'isälle' kirjaa ja kuuntelee mielellään jos luen vauvalehdistä jotain sille. Ja huumoriakin on paljon pelissä.

Mua ei oikeestaan huoleta (vielä :D) synnytys yms.. mutta ainut joka painaa mieltä ja mietityttää Tosi Paljon, on imetys.. oon meinaa pienestä asti haaveillut imettämisestä kun oon kattonu ku äiti imettää pikkuveljiä ja jos se multa ei onnistu, tai toimii vaikka vaan 2-3 vko ja sitten ei enää niin mä ehkä romahdan.. vaikka pullosta syöttämisessä ei ole mitään vikaa, niin silti se on mulle sellanen henkilökohtanen juttu joka saa pään sekasin kun sitä miettii...

"onko mun rinnat sopivat imetykseen...? tuleeko maitoa? osaako vauva imeä? onnistuuko ensisyöttö hyvin? onko ensimmäisen imetyksen aikana oleva tilanne syöttämiselle sopiva? onko synnytys onnistunut hyvin että voin imettää heti?" nämä asiat pyörii mielessä, täytyy varman neuvolassa puhua tästä.. :)

MadDee !!! asun keskustassa, tässä rautatienkadulla :) harmi että lasketussa ajassa noin paljon eroa, ois synnärillä hauska olla samaan aikaan :p Missäpäin itse asustelet? :)

hei mua saa lisätä facebookissa kenellä sellanen on. nimellä veera haimilahti löytyy. laittakaa siihen kaveripyyntöön sitten viesti vaikka että kaksplussasta olet :)

Tsaukki kaikille ja jutellaan taas, ihanaa että täällä jo näin paljon porukkaa!

Veera + peukaloinen 14+2
 
Heippa vaan kaikille!

Kiva kuulla sinustakin Haimi, kun ei ole sua täällä näkynyt kirjoittelevan pitkään aikaan.

Minä olen sählännyt täällä pissojeni kanssa koko viikonlopun, eikä tulokset ole oikein vieläkään selvillä. Lauantaiaamuna kävin viemässä päivystykseen näytteen ja siellä tehtiin kaikelta varalta sisätutkimukset ja vatsan painelut. Alustava näyte oli ihan puhdas ja sunnuntaina sain viljelytulokset, jotka oli "rajatapaus". Oireet oli helpottanu jo lauantain aikana, joten sain ohjeen viedä maanantaina omaan neuvolaan uuden näytteen. Illalla sitten soittivat noin klo 20:30, että lääkäri haluaisi aloittaa kuurin kaikelta varalta heti, että lähdenkö päivystävästä apteekista hakemaan lääkkeitä, puolen tunnin ajomatkan päästä. Pyysin saada ne tälle päivää omaan apteekkiin ja hoitsu lupasi soittaa hetken päästä, kunhan porinoi lisää lääkärin kanssa. Soittihan se, mutta kaikki pantiin taas uusiksi... Noh, tänään olen siis kuitenkin käynyt antamassa uuden näytteen omaan neuvolaan, joka oli alustavasti puhdas. Huomenna taas sitten soitellaan viljelyvastauksia ja sitten oma neuvolalääkäri päättää, syödäänkö lääkkeitä vai ei.. Melkoista pallottelua ollut tässä tämän asian kanssa.. :confused: Tiedä oikein itsekään enää missä mennään.

Kovasti mua ihmetytti siellä päivystyksessä eri hoitajien asenne asiaani kohtaan. Vastaanotossa oli kaksi hoitajaa, joista toinen olisi laitattanut lääkkeet ilman mitään tutkimuksia!!! Minusta se oli aivan ihmeellistä, onneksi se toinen sitten vähän "torui", että eiköhän ekaa kertaa raskaana oleva nainen laiteta lääkärin tutkimuksiin ja pissaamaan purkkiin, niin on kaikille paljon turvallisempaa.

Haimi: Minkälaisia selkävaivoja sulla on? Mua vähän oma selkäni pelottaa, että miten sille myöhemmin käy. Olen aiemmin kärsinyt välilevyn pullotuksesta ja siitä johtuvasta issiasvaivasta. Nyt tällä hetkellä se vaiva on ihan hallinnassa. *koputtaa puuta*. Tuossa loppiaisen aikaan liukastuin sen verran, että pysyin pystyssä kun tarrasin :heart:mieheni:heart: voimakkaasta käsivarresta kiinni.
Illalla sitten alkoi lonkassa kovahko kipu, joka tuntui varsinkin kumartuessa. Ei siinä auttanut kuin seuraavana päivänä tilata fysioterapeutille aika. Onneksi pääsin peruutusajalle samana päivänä. Luulin jo, että se issias on äitynyt pahaksi, mutta se olikin SI-nivelen jumitus ja parani yhdellä hoitokerralla. Eilen meinasi pukata samaa vaivaa, mutta sain sen itse hoidettua, kun tuli kuitenkin lievemmin kuin edellisellä kerralla. Niin että saapa nähdä miten mamman käy...

Mulla työkaverit huomasi käyttäytymisestä jo ennen joulua, että odotan vauvaa. Meillä kun on tiivis viiden naisen työyhteisö, niin osaahan ne laskea 1+1=2. Yhdelle tosin kerroin itse jo samana päivänä kun plussasin, koska olimme lähdössä yhdessä ammattiliiton reissulle, joten nollalinja piti perustella. Isolle pomolle en ole vielä kertonut, mutta viimeistään seuraavassa tiimipalaverissa maaliskuun alussa. Ellen sitten jo aiemmin, kun alkaahan se jo näkyä ennen sitä.

Minusta olisi kiva, jos masun jo huomaisi kunnolla, mutta ei sitä vielä näe, ellei ole tietynlaiset vaatteet päällä. Jumppavaatteissa kyllä jo pömpöttää enemmän kuin normaalisti. Sitten odotan kovasti sitä, kun tuntee liikkeet. Kaikki varmasti vuorollaan niitä täällä sitten hehkuttaa :)

Oletteko nähneet vavoista unia?

Tulipa tekstiä koko viikonlopun edestä, toivottavasti jaksoitte lukea.

Pirana 14+0
 
Moikka kaikille! :)

Muillakin pissaongelmia. :( Aluksi luulin minäkin, että kohtu siellä painaa mutta vessassa ravaaminen teki minut hulluksi kun nukuttuakaan enää saanut ja mahaan koski. Joten menin uudelleen lääkäriin toisella ja lykkäs vaan uudet antibiootit kouraan ja paranemisia. Ihmettelin vähä, mutta kai tää nyt paranee täällä kuurilla 200mg ku ensimmäinen oli 50mg.En tykkää yhtää syödä lääkkeitä kun olen raskaana:( Mut oon juonu karpalomehua jos se auttais :)

Selkäkipua minullakin mutta se on lihassärkyä tai kun melkein liukastuin pihalla niin reväytin selkäni. Sama täällä tiedä tässä miten tässä käy :D

Olen nähnyt vauvasta unta :) En nyt joka yö.

Mutta tämä tästä odotan että antibiootti rupeaa auttamaan ja semmosii tulis vähä mukavampaa odotusta.

Heips taas :)
 
haimi
hikisenä stepin jälkeen heti koneen ääreen :) Olihan muuten ihana tunti, ekaa kertaa olin kyseisen salin stepissä ja heti pääsin mukaan, kävin vetäjää kehumassa siitä että otti ekakertalaisen niin hyvin huomioon! PISTEET FIILIS.COM iin :)

Vauvasta näen unta, välillä raakoja painajaisia ja välillä ihania rakkaita helliä hetkiä.. välillä oon shoppailemassa niin että meidän koira istuu rattaiden alakorissa ja kaikki ihastelee sitä ja vaavaa.. ihan huvittavia unia kyllä.. yhessä unessa olin juutalainen, se ei kyllä liittynyt vauvaan mitenkään :D :D

Pirana: (ja muutkin) mulla on skolioosi (23 asteen mutka yläselässä ja 27 astetta alaselässä, ei siis paha) mutta silti selkää vaivaa ja lääkärit sanoo, johtuu skolioosista.. en tosiaankaan usko että se oikeesti siitä, täytyy olla jokin pullistuma tai muu vastaava tuolla alhaalta viidennessä nikamavälissä koska sieltä se kipu lähtee ja säteilee vasemmalle puolelle alaselkään välillä lonkkaan saakka ja sitten jos pitkään vaivaa ilman että on rentoutunu välissä nii vetää koko selän jumiin.. hieronta auttaa hetkellisesti vain. Kävellessä vaivaa välillä niin että kävelen ihan vinossa ja linkutanm mutta kun laitan käden kipukohtaan ja painan, se helpottaa.. toivottavasti se fyssa osais vähän auttaa.. nyt koitan jumpata paljon ja yrittää pitää selän ryhdissä että ei tulisi kipuja, mutta neuvolan terkka sano heti ekalla käynnillä että kandee aika pian hakee se vyö jos vaan pystyy olla sen kanssa.

Me kerrottiin vauvauutisista mun ja apen vanhemmille jouluna kun viikkoja oli noin 10 mutta apen sisko arvas mun pahoinvoinnista jo muutama viikko aikasemmin.. parille kaverille vinkkasin kanssa siinä rv 8-10aikaan ja lopuille sitten pikkuhiljaa "turvarajan" paremmalla puolella :)

Mulla on yks tärkee kaveri joka odottaa kans ja on mua vuotta nuorempi.. sil on vajaa 3kk aikasemmin la ku mulla, mutta hyvin voidaan 'vertailla' meidän raskauksia ja oloja :)

Nyt koira lenkille ja hakemaan samalla kirjavaraus kirjastosta :)

heidåååå! :)
 
Moikka taas!:) Meitähän alkaa olla täällä kunnon joukko kasassa :)

Haimi, me asutaan miehen ja koiran kanssa Hennalan Tornatorissa. Ei siis kovin kaukana :) Mies tosin armeijassa tällä hetkellä, tossa ihan vieressä sekin :D Lähetin sulle kaveripyynnön facebookissa.

Tänne ei kuulu mitään muuta uutta kun että alko eilen ihan hirveet liitoskivut nivusten seudulla ja nyt oon ihan jumissa :D kaikki liikkuminen tuntuu epämiellyttävältä, mut eiköhän se tästä. Kävin eilen ostamassa Anitan tukivyön, jospa siitä olis jotain apua. Hemppakin on edelleen alhanen ja pyörryttää aika usein, vaikka rautalääkkeitä oon syöny jo kaks viikkoa..

Liikkeet on alkanu tuntua yhä selvemmin, ainakin jos jaksaa maata paikallaan. Kun mies oli viikonloppuna lomilla niin pikkunen potki ihan koko ajan :D

Munkin tekis mieli ostaa jo kaikkea pientä ja ihanaa, toistaseks oon ostanu vaan muutaman bodyn ja parit sukat ja pöksyt :)

MadDee ja Varpu rv 17+1
 
Heips! Täällä kans etelä-pohjanmaan suunnalla odotteleva liittyy seuraanne :) perjantaina (28.1) ehdin täyttää 23v ja eka tulossa. Laskettu aika ois 3.7 ja yksin odottelen. Liikkunu oon ihan normaalisti, zumbassa ja sählyssä ja lenkkeilly, ratsastuksen oon tosin jo lopettanu raskauden ajaksi. Liikunnassa kannattaa varmaan panostaa ainakin hyvin tukeviin rintaliiveihin, näin ainakin oon itse kokenu :) 24.2 ois rakenneultra ja jäskättää jo melko lailla :) Mutta hyvää odotusta kaikille :)
 
haimi
Moikka -Reelika- ja tervetuloa porukkaan :) Onnea vauvauutisesta.

Mä meinasin että ratsastan vielä sillä pehmopojalla vähän aikaa elikkä tässä 2/3. sitten lopetan, tai ainakin heti kun maha alkaa olla sen kokonen että häiritsee tai hölskyy yms.. :)

Mullakin kunnon urheiluliivit jotka tukee, jo melkeen 2 kokoa kasvaneet, rinnat hyvin jumpassa ja liikunnassa muutenkin.. ne on ihan ehdottomat.. tuntuu että muuten repee.. :D

Tsemiä rakenneultraan, meinasitko ottaa selvää kumpi tulossa? :)

Hyvää odotusta sinullekkin, ja Kaikille muille!! :)
 

Yhteistyössä