Heinävauvat 2011

  • Viestiketjun aloittaja haimi
  • Ensimmäinen viesti
Heipä hei!

Koskaan en oo oikein sellanen himobodari ollu ja yhdessä vaiheessa masennuin ja lihosin n.120kiloon ja pituutta vain n.159cm eli ei kovin imartelevaa..:D Onneks tutustuin niihin aikoihin parhaaseen ystävääni ja hän sitten tsemppasi mut ja paino olikin ennen raskautta n.75kg..:) Nyt kuulema jo pikku hiljaa alkaa kuulema musta näkymään että odotan :)

Liikkua aijon kropan rajoissa, eli kuuntelen itseäni ja kehoani joten eiköhän se siitä :) Zumbaan, lenkkeilen koirieni kanssa, käyn sählyssä ja kuntosalillakin :)

Syön multitabsin vitamiineja jotka on tarkoitettu raskaana oleville ja imettäville sekä lisäksi rautaa, obisitani vai mitä lie olikaan..:D

Mitään kummallisia mielitekoja tai -haluja ei oo ollu, että ihan normaalisti oon syöny mitä ennenkin :)

Mutta tänään sitten zumban rytmeihin :) Hyvää alkanutta viikkoa kaikille :)
 
Munkin maha alkaa olla jo sellainen, et tarkka silmäinen huomaa, että oon raskaana. JA se on kasvanu ihan himona viimeisten kahden viikon aikana. Herre gud! :LOL:
Mä pystyn vielä nukkumaan vatsallani, mutta se ei tunnu kovin hyvältä eli kohtu painaa jo sen verran.
Mietin vaan, et miltä vatsa näyttää sit kun oon tyyliin rv. 30.:confused:

Munkin yksi ystävä on raskaana samaan aikaan ja se on ihanaa! Harmittaa vaan, kun hän pitää asiaa vielä salassa, enkä tiiä koska hän meinaa sen paljastaa maailmalle... :( Ite en oo enää hetkeen pitänyt salassa ja tuon vatsan kanssa se on jo lähes mahdotonta... :D Olisi niin kiva käydä kirppareilla yms. yhdessä, mutta toistaiseksi mennään vielä näin.

Tänään lähden jumppailemaan muiden mammojen kanssa! :)
 
Nyt loppu antibiootti ja tuntuu että sama vaiva edelleen ei nyt satu toi virtsaaminen, mutta koko aja siel täytyy taas hyppiä. :( Ei kun testaamaan tässä taas kerran. Tai nyt mullakin alkanu toi maha kasvamaan että johtuskohan kohdusta.

Semmosta , mutta nyt lenkille :)
 
haimi
Tänäänhän on oikea liikuntapäivä :) Kaikki tuntuu menevän vähintään lenkille ja osa jumppaan..

Ite tulin joku aika sit stepistä ja ihanaa ku ape oli laittanu ruokaa täällä. nälkä oli karmiva! :) <3

Mä luulen että oon sinut tän mahani kanssa ehkä jollain rv20 -> :D
 
Hyi kun tuli huono omatunto itselle täällä sohvanpohjalta --> varasin tälle viikolle tunnit bodyjamiin, kahvakuulaan, bodybalanceen ja zumbaan. ;) Toivottavasti pystyy liikkumaan mahdollisimman pitkälle raskautta. Yksi kaverini piti ennen ja jälkeen vauvan syntymää taukoa salikortissa vain kuukauden (!!!!), itse en kyllä haaveilekaan sellaisesta...
Ajattelin varata keväämmällä omaohjaajalta ajan, ja kysellä neuvoja loppuraskausajan ja synntyksen jälkeiseen liikuntaan. Venyttelyt ja bodybalancet ainakin kai joutuu jättämään viimeisen kolmanneksen aikana siis pois?

Mulla alkaa myös maha kasvamaan hirveetä vauhtia! Vaaka tosin näytti tänä aamuna aivan samaa painoa kuin raskauden alussa, mutta kroppa ei siltä näytä.:eek: Aamuisin maha on aikalailla vanha tuttu itsensä, mutta iltaisin se paisuu VALTAVAKSI! Olisin kuvitellut, että maha pystyy paisumaan sellaiseksi ehkä kolmen kuukauden päästä.

Laastit ja tuhkat ovat jääneet tässäkin kodissa rauhaan. :) Hedelmiin on tullut himo, ja aina välillä hernekeittoon. Jäätelöä menisi litratolkulla, aah...

Mama 1991 ja muut, vessassa oon joutunut ravaamaan jatkuvasti jo jonkun aikaa. Muuten tämä toinen kolmannes on mennyt aika oireettomasti (+tietenkin se valtava iltapömppö), ja ehkäpä se muistutteleekin siitä, että kyllä tässä edelleen raskaana ollaan. :)

Enkä edelleenkään lähde jumppaan, vaan jään odottamaan Täykkäreitä viltin alle!

Heippa taas!
 
Moi!

Minäki kävin tänään zumbassa ja testasin samalla vyötä, miten se tukee masua. Hyvin tuki, vaikka hypin ihan tolkusti. Jonkin verran nivusissa pisteli, kun hyppi, että pitäisköhän vähän rauhoittaa.. onko ne sitten niitä liitoskipuja? Joskus kun aivastaa tai yksii, niin sama tunne.

Testasin tänään töissä niitä tukisukkia, olivat mainiot. Työpäivä oli melkoista kävelyä koko ajan, että normisukilla olisi jalat pitäneet nostaa taivasta kohti viimeistään kotona.

Minä en ole koskaan ollut kuntosalityyppi. Tai monesti se on käynyt mielessä, mutta ei ole saanut aikaiseksi/tai en ole uskaltanut mennä. Mieluummin käyn sitten edullisissa ryhmäjumpissa, vesijuoksemassa ja lenkillä muuten vain. Perinteiset paritanssit ja myöskin yksin tanssitavat lattarit ovat lähellä sydäntä. Ehkä siksi vaikka zumban rytmit uppoa meikäläiseen.

Minkälaisissa asunnoissa te muut asutte? Kerrostalo, omakotitalo, rivitalo jne? Vuokralla, omassa asunnossa? Me asutaan yksityisen omistamassa vuokralla ja tämä on sellainen kaksikerroksinen luhtitalo.

Palaillaanpa taas asiaan :wave:
 
Iltaa vaan :)

Uni ei tahdo tulla silmään :) Me asutaan vuokralla tälläses kerrostalossa mis o kolme kerrosta :D
Mä en taas uskalla mennä mihinkää jumppii ku ikinä ollu, zumbassaki sekoon varmaan askelissa huono rytmitaju.

Hei muuten pitääks noi ihme Raskauslaskurit (esim. vau.fi) jos LA laskee taaksepäin paikkaansa yhtään?? :) Kai ne pitää?!. Outoa että löysin sen vasta nyt tai mitää outoa huvittavaa ennemmi..:D jopa tiedän milloin oon raskaaks tullu noin about ensimmäisenä päivänä marraskuuta. Kaikkia sitä on siit näkee hienosti kaikki mitä tapahtuu milloinkin. :) varmaa tiesitteki.. oon vähä jääny jälkeen kaikis tollasis hienouksis :D Ennemmi mua mietityttää vaan näillä pimeillä illan tunneilla et onks niihi uskomista.

Tulis jo heinäkuu nyt en taas millää jaksais odottaa sinne ku aurinko paistaa ja saa ihanan kesävauvelin :heart: voi pojat et oon onnellinen päivä päivält vaan enemmä ku rupee olla todellisempaa.

Mut kaips täst nukkuu pitää yrittää :)

Hyvää yötä kaikille!

Palaillaan! haudihau! :wave:
 
Yötä leidit :)

Kaksiossa tällä hetkellä vuokralla, tarkoitus olis hankki isompi vuokra-asunto kun voi jäädä asunto pieneks sitten ku samassa luukussa asuu iso minä ja pieni minä ja karvapallo :D Mutta kyllä se ainakin tän vuoden loppuu riittää :)

Täällä olis yövuoro 4/6 meneillään ja vaikka on ennen paljonki tehny yötyötä niin kyllä huomaa ettei tää pitemmän yöputken teko ehkä oo raskaana olevalle ihan mikään lemppari juttu, päivällä nukuin vaan 8-18.30, että kevyet unet tuli otettua :D

Mulla on urheiluna tällä hetkellä vaan toi seefferin ulkoilutus ja sitten kuljen kaikki työmatkat joko kävellen tai pyörällä :) täällä on onneks tähän asti tehty hyvin lumitöitä niin on uskaltanu pyörälläkin kulkea, mutta kyllä sitä on hirveen varovaiseks tullu :)

Mietin tänään tuota 4D ultraa mutta en tunnu löytävän yhtään yksityistä joka sitä ainakaan nettisivuillaa mainostaisi, joten täytyy ruveta soittelemaan.. :) musta olis niin kiva mennä sellaseeseen :)

Nyt olis vielä muutama päivä odottelua ja lauantaina pääsee apassionataan, täytyy nyt juosta noita kun ei sitä sitten aina pääse ku on se pieni :D Ja ei montaa päivää kun taas pääsee hevostelemaan, eipä sitä itse ole tullu selässä oltua raskauden aikana mutta kyllä se mieltä piristää ku saa pikku siskolle pitää ratsastustunteja ja jakaa omaa osaamistaan eteenpäin :)
Pikku siskokin ihan intopiinä kaikille kertonu kuinka hänestä tulee 10 -vuotiaana täti :D Ja on mulla onneks toi ihana pikku velikin vajaa 17 vee joka muistaa lähteä aina siskon kanssa ostoksille ettei sisko vaan rasita itteensä ja kanna liian painavia ostoksia, kun eihän raskaana olevat saa sellasia kannella :D :D :D

Ja olen myös käyny vau.fi laskurissa, jonka mukaan mun laskettu aika olis 7.7 koska mulla on hirmu pitkä kuukautiskierto, mutta uskompa nyt vaikka tota ultran laskettua aikaa, kuhan on vähän osviittaa että millon tulee ulos, niin ei tuu sitten ihan yllätyksenä :D

Ja vielä mahasta, mulla kun on muutenkin iso iso iso maha, niin nytpä se vasta koominen onkin kun sitä ei todellakaan saa sisään vedettyä että vois vaikka luulla että oon pitemmälläki tän raskauden kanssa :D

Yöllisiä terveisiä Susannalta ja paljon liikkuvalta masuasukilta rv 17+0 :)
 
Ite asun rivari kaksiossa vuokralla, 58 neliötä :) Luulen että se aika pitkälle riittää vaikka siellä asusteleekin minä, pikku minä ja kaks koiraa :) Tosi tilavan tuntuinen se on, hankkii sitten isomman kun siltä tuntuu :)

Kasvavaa mahaa on kiva ihailla peilistä ja oon rasvannutkin ahkerasti mahaa ja reisiä, eikä muuten maha mee piiloon vaikka kuinka yrittäisin vetää sitä sisään..:D

Pikkuveli ollu hirveen ylpee siitä että siitä tulee eno ja sylikummi :) Sekä pikkusiskot innoissaan :) toinen ehtii maaliskuussa täyttää 9v, mutta nuorempi ei ehdi 4v täyttää ku siitä tuloo jo täti :D

Ja minä kun olen syntynyt itse neuvostoliitossa virossa niin myöskin nämä ulkomailla asuvat sukulaiset eli mun tädit ja mun mummo ovat innoissaan vauvasta ja ovatkin ajoittaneet vierailunsa mun h-hetkeen ja vierailevat nyt vähän kauemmin :) Eli ei muuta ku kesää odotellessa :)

Ja tänään suuntana lenkkipolku :D
 
Viimeksi muokattu:
Me asustellaan 60m2 kokoisessa omistuskaksiossa kerrostalossa - siis minä, mieheni, tuleva vauveli, koira ja kissu... Tilaa on oikeasti ihan hyvin, vaikkei siltä kuulosta :D. Makkariin mahtuu hyvin pinnasänky ja sitten kylppäri on iso ja samoin keittiö ja olohuone tosi tilava. Neliöt on jaettu hienosti :).
Isompaa etsitään kyllä jossain vaiheessa, mutta rakastan asuntoani ja en halua vielä siitä muuttaa, sitten vasta kun oikeasti on ahdasta.

Eilen muuten tuosta vatsasta puhuin tuli eka kysymys, että olenko raskaana. :D Juuri kun puhuin mieheni kanssa, että kukaan ei ole vielä kysynyt. Eräs tuttuni pysäytti minut, kun olin menossa mammayogaan, että "onko sulla masuasukki?". Se oli ihanaa! :D Hihiii...eli alkaa siis jo näkyä.

Tänään pongasin taas pari pikkuvaatetta alennusmyynneistä lounastaolla. Tehokasta tehokasta...

Täällä odotellaan kovasti kevättä ja että saa pitää keveympiä vaatteita...No mutta nythän on jo helmikuu :)

Piskuinen + vauveli 15+2
 
haimi
mä alan varmaan herkistymään tän raskauden takia pikkuhiljaa, mutta tuntuu että tykkään teistä kaikista tosi paljon. ootte ihania tyttöjä ja naisia (miksi kukakin itsensä määrittelee) kun puhutte kivoja juttuja täällä.. tuleeko teille sellanen olo että kun käy lukemassa 'lajitovereidensa' juttuja niin tulee hyvä mieli :)? Mulle tulee, toivotaan että kaikilla menis kaikki hyvin loppuun saakka :)!

Me asutaan apen kanssa kerrostalokolmiossa 56m2. oma kämppä on ja ape remppas tän ennenku tutustuttiin niin ihan mahtavaks.. kaks pientä makkaria, pikkukylppäri ja iso keittiö-olkkari (tupakeittiö). Harmi vaan että parveketta ei oo :/
Mietin vaa sitä että ku ois kiva viedä rattaat parvekkeelle että vauva vois ulkona nukkua, kun nukkuu usein ulkona paremmin, mutta oma parveke puuttuu ja asutaan siis ihan Lahden keskustassa.. Sitte Ape keksi että ku puolkerrosta ylempänä meitä on tuuletusparveke, että voihan sinne viedä, kun laittaa itkuhälyttimen ja kun meidän kotioven avaa nii näkee sinne parvekkeelle jos pelkää että sinne joku menee.. aika rauhallinen talo tää kyllä on...

Mun pikkuveljet keksii kauheesti nimiä meidän vauvoille (HUOM monikossa!!!!) Ne on meinaa sitä mieltä että meille tulee vähintää kaks kerralla.. :D ja kuulemma sen takia että mulla olis mahdollisimman vaikeeta. onpas hauskoja.. (niillä vähän outo huumorintaju)
Ne työntelee kaupoissa kaksosten rattaita ja kanniskelee kantokoppia :D (pojat siis 13 ja 15v.)

Mä oon tehnyt tästä yhdestä huoneesta pohjapiirrustuksia ja suunnitellu sisustusta tänne vauvaa varten :) :p
Täällä väreinä tumma ruskea ja valkoinen, siihen sais niin ihanasta yhdistettyä vaalsin tai vaalpun. ym värit :)

Mä varmaan rupeen kattelee kivoja verhoja tähän huoneeseen, ja mattokin pitäis löytää.. (koira pasko edelliselle.. :D) Niin ihanaa päästä kattelee meijän pikku-prinssille (olen siis "100% varma" että se on prinssi :D) kaikkee tänne :) huuuh, sekoon!

Joo, kirjottakaa te välillä :) <3

veera + peukaloinen 15+3
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Haimi: On tosi ihana jakaa kokemuksia ja ajatuksia, just samassa tilanteessa olevien kanssa. :) Ei aina huvittaisi höpistä kavereille ja työkavereille... Kivempi purkaa täällä suurimmat mietinnän aiheet. :D (kun ne jotka kuuntelee, niin ymmärtää.. :D)

Mä oon kanssa varma, että prinssi tulee...Hih! Se on tosin ihan tyhmää, koska en pysty perustelemaan sitä millään. Kuukauden pitää vielä oottaa, et pääsee rakenneultraan.

Mä meen viikonloppuna käymään sellaisessa isossa lastenliikkeessä. Ihan vaan hypistelemässä...teen uuden keikan sitten, kun tiiän oikeesti, et mitä ostan. Sieltä voi tarttua sitten kaikenlaista pientä mukaan ;)

Hips ja hei!
 
:)
En aikonut ehtiä nyt kirjoittamaan mitään, mutta Haimin herkistyminen sai minutkin herkistymään, ja pakko oli päästä jakamaan oma herkistyminen teidän kaikkien kanssa :heart:
Ihanaa todellakin jakaa täällä kokemuksia muiden kohtalotovereiden kanssa.
Töissä esim. tulee kyllä puhuttua raskaudesta ja vauvoista lähes koko ajan, mutta melkein kaikki työkaverini ovat jo omat lapsensa saaneet aikoja sitten. Ovatko muutkin saaneet vanhemmilta naisilta neuvoja siitä, miten lasta pitää kasvattaa, milloin voi palata töihin, miten monta lasta pitää hankkia ja millä aikavälillä, miten meikkaamista pitää vähentää, miten parisuhdetta pitää hoitaa jajajajaaa? Vähän ahdistavaa jo välillä! Omille kavereille (varsinkin kun lähipiirissä on monta, jotka ovat yrittäneet lasta jo pitkään) ei viitsi koko ajan puhua pelkästä vauvasta.

Niin, me asutaan siis Tampereella, ihan keskustan tuntumassa omassa vajaan 60m2 kerrostalokaksiossa. Parveke on, mutta kesäisin se on ihan kaamea pätsi (ei siis toivoakaan nukuttamisesta siellä kuumana kesänä). Muutenkaan en kyllä toivo samanlaista hellekesää kuin viime kesänä, huhhuh! :) Ajateltiin tässä pysyä vielä jonkun aikaa, en millään raskisi lähteä vielä näiltä kulmilta...

Vau-laskuri on tuttu. La heittää sillä laskettuna pari päivää aikaisemmaksi kuin ultran antama la. Päivä pysyy kuitenkin siinä 25.7., viimeisten kuukautisten mukaan kai se katsotaan, jos ei ole montaa päivää heittoa? saas nähdä, onko heinävauva loppujen lopuksi elovauva!

Nyt sitten ottamaan eilinen löhöily takas ja hyppimään (tai laahustamaan :) ) bodyjamiin.

Heips hei!
 
Joo on paljon kivempi jotenki puhua täällä kaikkea mahdollista ku te ootte samassa tilanteessa eli raskaana :) Mulla ei oo ketää kaveriakaa ketä ois tai niillä olis jo lapsia. Äiti on sillai ainut ja sit tietty miehe sisko jolla on pieniä lapsia, mutta ne asuu niin kaukana ettei sillai tuu juteltua. Pakko jossain purkaa vähän ku viitsi ei- raskaana oleville puhua koko aja kun ei ne välttämättä ees tiedä vielä, koska se ei oo henkilökohtaista justiinsa :)

Musta tuntuu kans et tulis pikki prinssi mutta jotenki tuntuu että tulossa olis kyllä pikku prinsessaki, pian sen näkee jos aion sen kysästä rakenneultrasta.

Tietääks joku et ku olin ultrassa miten noi rv menee..
NP-ultrassa 11.1 olin 12+4 , mutta raskausviikkojen mukaan 12+1. Kumpaa mä käytän siis? Ei siin oo kyl ku 3 päivän heitto että ;D heh,
Mulla pidä lainkaa paikkaansa kuukautisista laskien olis jo alku kuussa laskettu aika josse niin menis, mulla ovulaatio ollu 3-4 viikkoa myöhässä ;D menin Np- ultraan 17.12 ja piti olla 12 rv mutta olinkin rv 8 menossa rv9. Lääkäri kerkes jo kysyykki nii että ootsä raskaana? oli vaan et ainakin mun piti olla, ja niin olin mutta jälkijunassa raskautunut joskus näinkin :) Saa kans nähä meneekö elokuulle :)

Mut mä nyt vähä meen kävelemään :) selkä jumissa siivoamisesta ;D

zippizeizau :)
 
helou !

neuvola kuulumisia; kaikki oli ihan ok! RR 128/ 64, HB 131 ,vähän laskenu ekalle kerralla oli 144. Pikkusen syke 150, millasia sykkeitä teidän pikkusilla on ollut? pissa puhdas.
Mulla on nyt pari päivää ollu ihan järkyttävä paineentunne tuolla alavattalla, pissatulehduksestakaan nyt ei oo kyse, vien huomenna kuiteski vielä varooksi näytteen labraan viljelyyn. Terkka lupas soitella huomenna mulle lääkärineuvola aikaa, et saatas tuo alakerran tilanne tarkistettua, ku en nyt oo oikein varma olisko ne supistuksia, muistasin et sillon menis koko maha kovaksi, mut se tuntuu vain alhaalla. Ja selkäki tuli yks kaks kipeeksi, liukastuin tossa yks päivä, et olisko se siinä jotenki venähtäny, polvien päälle menin, en kyllä yhtään kipeää saanu, en eres mustelmaa. Mut tonne alaselkään tonne vasemmalle puoleen pistää, et kaikennäköstä vaivaa sitä yhtäkkiä tulee, ku kerkee mainostaan hyvää oloaan...

Me asutaan omakotitalossa, joten lapsilla riittää tilaa juoksennella :) Kovasti on pojat korva masussa kuunnellu vauvaa:) Vanhempi poika on niin tohkeissaan, herää kuulemma yölläkin, äitiä herättään, et vauva itkee :) Epäilen et kuopus voi jonki sortin mustasukkaisuutta nostaa..sille on taas joku äiti kausi tullu!

laitoin äippävaatteita tilaukseen, tai yhdet housut ja tilasin sit noita tregginsejä niin meneevät sitte ihan normi oloissakin. Tänään tossa makoillessa tuntu jo ihan selvät pikku potkut :heart: voi miten ihanan tuntuista se onkin..

mamma 16+1
 
Öitä taas kaikille! Viikko vapaiden parissa hurahtanut ja nyt taas töissä. Ja väsyttää. |O

Pirana: Kyselit muita kilpirauhasvaivasia, täällä ilmoittautuu yksi. :wave: Vajaatoimintaa minullakin. Onneksi lääkitys kohillaan tai ehkä hieman liikatoiminnan puolella (mikä taas ei haittaa), joten olo on sen suhteen ihan kunnossa. Muutaman viikon päästä taas kontrolli, katotaan mikä tilanne sitten on.

Selkävaivoista kärsin edelleen. Vasemman puolen alaselkä "jumittaa", sattuu eikä aina jalkakaan tykkää totella (pettää alta eikä sille uskalla varata). : / Eikä töissä, varsinkaan kääntelyissä, kipu yhtään helpota. Osasin tätä kyllä odotella, sukurasitus on sen vertaa suuri.

Tänään töitäni aloitellessa törmäsin ihan uudellaiseen "vaivaan", huimaukseen tai lähinnä pyörtymiseen. Yht' äkkiä alkoi vain korvissa soida ja silmissä sumeta, ja seisoin vain ihan paikallani juttelemassa. Oli pakko hetkeksi istahtaa että olo parani. Verepaine oli kyllä hieman matala: 115/76, mikä ei ole minulle mitenkään tyypillistä. Sokerit ok. Tätä nyt jatkunut n. parisen tuntia. Kunhan pysyy paikallaan ja istualtaan niin kaikki on hyvin, mutta hiemankin kun yritän jotain tehdä, sama toistuu. Outoa. :confused:

Muuten kaikki on mukavasti. Meidän pieni pyörii ja hyörii varsinkin iltaisin tai kun pitäisi nukkua. Vatsa kunnolla pullistelee eikä ole kyllä epäselvää ettenkö raskaana olisi. Ensimmäiset vauvanvaatteetkin (bodyn ja housut) ostin viimeviikolla. Rakenneultra olisi 23.2 eikä tahdota tietää kumpi on tulossa. Tai minä en tahdo, mies tahtoo, mutta ei saa tietää koska ei osaa kuitenkaan pitää suutansa kiinni. :D

Jaahas, tulihan siinäkin jo jotain. Taidan mennä yrittämään töitäni jatkaa. Hyvää yötä kaikille!
 
Joo kyllä on aikas mahtia käydä täällä lueskelemassa ja vaihtamassa kuulumisia, vaikka mun kaveri onkin myös raskaana ja hänellä la. on 16.6 eli eroakin on vaan parisen viikkoa, mutta hän asuu sitten kauempana että harvoin tuloo nähtyä mutta onneks on facebook ja puhelimet joilla voi pitää yhteyttä :)

Ja vau.fi:n la laskuri näytti täsmälleen saman päivän kuin sitten ultrassa oli että ei heittäny yhtään :D

Omasta kämpästä tykkään kans törkeesti ja hyvin on neliöiden käyttö suunniteltu, mutta valitettavasti mulla ei oo takapihaa ollenkaan vaan etupiha, mikä on ihan kivan tilava, mutta siihen täytyy rakentaa aitaus, kätevämpi koiria ajatellen ja naapureilla on kissoja jotka muutenkin käy kuseskelemassa mun pihaan ja paskomassa rappusille niin enpä sitä meininkiä kaipaa sitten kun on vauva. Kun olohuoneesta on iso ikkuna etupihalle niin siinä ois kesällä sitten vauvan hyvä nukkua pihalla rattaissa. Täytyykin hommata sellanen pihasuojaverkko rattaisiin ettei kissat mene sinne ja muutenkin jos siinä on aitaus voi koiria pitää pihalla vaunuvahtina niin auta armias sitä kattia joka meidän tontille erehtyy :D tykkään kyllä kaikista eläimistä, mutta tuo pihaan ja rappusille kusekseminen ja paskominen menee liian pitkälle.
 
Niin mäkin unohdin sanoa, että meillä on parveke...ja mikä parasta. Mun äiti sai vielä 40-kymppisenä lapsen ja sen kärryt on vielä kovasti säästössä. Ostan uudet näppärät omat, mutta saaan nuo vanhat sitten tuonne parvekkeelle, niin nuo toiset voi olla koko ajan parvekkeella (lasitettu). Tosi kätsyä...itkuhälytintäkään ei oikeesti varmaan tarvita, kun lasin läpi kuulee kyllä jos lapsi itkee. Meidän katti tykkää istuksella siellä, joten sellainen verkko pitää hankkia ja lisäksi se tykkää muutenkin kaikesta pehmoisesta ja lämpöisestä (niin ku katit yleensä), et pitää sitten ostaa joku verkko tuohon pinnasänkyynkin.

Miten teillä muilla? Onko elukoita ja miten luulette niiden suhtautuvan tulevaan uuteen asukkiin? Meidän koiruli suhtautuu todennäköisesti hyvin, koska on tottunu olemaan lasten kanssa, eikä oo mustasukkaista sorttia...suuttua se saattaa, mutta silloin se mossottaa lähinnä omalla pedillä ja vilkuilee mua silmäkulmien alta. :LOL:
Kissistä en kyllä tiiä...Se on aika seurallinen, mutta pysyttelee myös omissakin oloissa aika paljon, joten se tuskin tulee olemaan haitaksi. Sitten kun lapsi kasvaa, niin tuo kakkalaatikko saattaa olla erityisen mielenkiintoinen, joten siihen pitää varmaan keksiä jotain. :(

Huomenna neuvola... kuunnellaanko muuten sydänäänet nyt joka kerta??? Toivottavasti... tuo masuasukki ei juurikaan möyri vatsassa...tai sitten en vain erota... :D
 
Heippa kaikille!

Kyllä se on minustakin tosi kiva käydä lukemassa tätä ketjua, kun on paljon samassa tilanteessa olevia mammoja kirjoittelemassa tuntojaan ja tuntemuksiaan. :hug:

Meillä ei ole eläimiä, eikä varmaan koskaan tule olemaankaan. Minä olisin kissaihminen, mutta mies ei voi oikein sietää kissoja. Kuulemma sitten joskus, kun meillä on omakotitalo, niin saan ottaa kissan sillä ehdolla, että sen nimeksi tulee Tiskirätti... Siispä ei meille tule koskaan sitten mitään metsästyskoiraakaan!


Yökkönen: Luulen, että alhainen verenpaine pimentää sun päätä. Mulla meinaa kans välillä pimetä, jos nousee nopeaan ylös. Odotan kovasti seuraavaa neuvola-aikaa, että saan ottaa tuon verenpaineen puheeksi, kun se ei oikeasti ole kuin jotain 108/55. Joskus yläpaine on alle 100.. :confused:

Onko teillä muilla jo paino noussut? Mulla nousi heti alussa muutama kilo, mutta sen jälkeen ei ole noussut, vaikka kyllä massua on jo tullut. Aika jännä juttu sinänsä, mutta kyllähän sitä kerkeää. Viikkoja nyt kasassa 15+5.

Kirjoitellaan taas :wave:
 
Heipsistä..

Tänään olikin sitten kauhujen herätys, kun heräilin päivällä viidennen yövuoron jälkeen. Ihmettelin kun tuntuu ihan kuin oisin pissannut housuun.. No vertapa oli sitten tullut pikkuhousuihin ja pelästyttävä määrä.. Siinä sitten äitipolille soiteltuani ja kätilön kanssa juteltua suuntasin neuvolalle tarkistuttamaan sydänääniä, LUOJAN KIITOS siellä ruksutti sydän hirveetä kyytiä ja oli sydänäänissä vaihteluakin.. Kuulemma voi johtua siitä että mulla on istukka ilmeisesti jotenkin hassusti, ja sitten kun normaalisti on ollut aina menkat alkukuusta... No verta ei enään hereillä ollessa ole näkynyt vain hiukan rusehtavaa vuotoa.. Pikkuinenkin on mennyt masussa hirveetä kyytiä :) Mutta kyllä sai huomata että heti ennen syntymääkin saa sydänsyrjällään lapsensa takia olla.. :) Nyt muutama päivä lepoa ja sitten kokeilemaan tuota työntekoa kevyesti...

Mahasta sen v erran, että nyt on alkanut kohoamaan tää mun makkara sen näköiseksi että näyttää jo vauva mahalta <3 Ja rakas maha onkin :D

Mulla koira on älytön touhottaja eikä sitä ikinä uskois 4 vuotiaaksi, mutta samantien kun on lapsia lähellä niin se ei muuta huomaakkaan. Vauvat saa olla rauhassa lattialla, koira menee mielellään viereen nuuskimaan että kaikki on hyvin. Vaunujen kanssakin ollaa harjoteltu monta vuotta kun kummilapsia on ollu kylässä, niin vaunut on henki ja elämä koiralle, ei lähtis viereltä pois, kun siellä on hänen vauva ja sitä pitää vahtia :D Minkä paimenkoira luonnollensa mahtaa :) Eli luulen että kuhan muistan hauvaanikin helliä ja lelliä niin ei tule mitään ongelmaa kun lapsi syntyy :)

Huomenna pitäisi soitella uudesta asunnosta, joka olisi aika unelma paikalla ja kovasti muuttaa haluisin joten peukut pystyyn että tää likka sais sen, pääsis kunnolla laittamaan uutta kotia mulle ja vauvalle :)

Ja tosiaan kiitoksia, on kivaa jakaa kokemuksia täällä kaikkien kanssa :hug:

Hyviä torstai päivän jatkoja kaikille toivottaapi Susanna ja masuasukki 17+2 :wave:
 
Heippa vaan kaikille!

Ihanaa, neuvola käynti takana ja kaikki hyvin!
Hemoglobiini oli kohonnut normaaliksi ja verenpaine on normaali. Sydänäänet kuuluivat hyvin, mutta vauvelilla oli niin kova meno päällä, että muutamaan kertaan jouduttiin kokeilemaan ja potkujakin kuului! :D Se oli kyllä hauskaa! :) Syke oli 144 eli olisko siellä nyt sitten se poika??? :rolleyes:

Elikkä kaikki hyvin ja se on ihanaa aina tietää!
 
Torstaita vaan kaikille! Mukavan nopeasti nämä viikot vain menee! =)

Me asustellaan omassa uudessa kerrostalo kolmiossa. Tykkään kyllä kauheesti meidän asunnosta. Kolmas huone olisi tarkoitus sitten sisustaa lastenhuoneeksi. Odotan kyllä jo innolla, että pääsee sisustus puuhiin. Ikeassa kävin hieman jo hypistelemässä tavaroita, mutta en vielä viitsi ostaa mitään. Eipä pieni vauva edes ekoina kuukausina oikein mitään tarvitsekaan.

Kovasti olen yrittänyt vaavin liikkeitä tuntea, mutta ei ainakaan toistaiseksi ole kuulunut! Hassua vaan jotenkin se, että ultrassa ku katsoo niin sielä se pieni liikkuu iloisesti ja silti ei tunne mitään. Mun sisällä on jotain elävää, enkä tunne mitään. :p Aika veikeetä! Meillä ei ole eläimiä. Mulla oli kova koirakuume, mutta se lähti sit samoin tein ku tein positiivisen raskaustestin. Joskus tulevaisuudessa kyllä koiran otan, mutta en nyt tähän elämäntilanteeseen. Koirat on kyllä ihania!

Ootteko muut vielä treenannut salilla normaalisti? Olin tiistaina salilla ja jotenkin jalat tulivat todella kipeiksi. Ne on vieläkin kipeät. Tein kevennetyillä painoilla muuten saman ohjelman kuin aikaisemmin, mutta nyt tuntuu että lihakset jotenkin kipeytyy helpommin. Onko kukaan muu huomannut samaa? Ilmeisesti se on ihan normaalia, koska raskaana olevan solut tms. löystyy. Pitää varmaan sit pysyä kevyemmissä lajeissa ja jättää voimailu toistaiseksi. Tänään bodybalance! Se on ihanaaa! =)
 
Kia83: Olen huomannu saman salilla... varsinkin perinteinen pumppi salilla ei mene enää ja ei sitten oikeastaan ole motivaatiota käydäkään, kun kerran ennen raskautta oli kiva treenata juuri siksi, että pystyi kehittymään. Nyt käyn kyllä vielä salilla, mutta minullekin tuo Bodybalance on varsin hyvä vaihtoehto, jos vaikka sitä ennen käy crosstrainerilla, niin saa vielä vähän tehokkaamman. Lisäksi meidän hurtta vie mut joka päivä lenkille, joten kyllä täs liikuttua tulee, vaikkei samalla tavalla kuin ennen. Pääsehän sitä sitten syksyllä taas. :)

Viikonloppuna menen käymään isossa lastenliikkeessä vähän tutkailemassa jo vaunuja yms. tilbehööriä...Lisäksi on kaikenlaista leffaa ja ravintolaa ystäväpariskunnan kanssa. Ihanaa, kun on tulossa hauska viikonloppu.

Nautiskelin eilen muuten ensimmäistä kertaa elämässäni alkoholitonta viiniä.. :D Viinin suurystävänä se ei kyllä ihan vastannut oikeaa viiniä, mutta meni ihan tuollaisena pienenä nautiskeluna. Viininmaku, mutta ei alkoholia. Tuskin nyt kuitenkaan suurkuluttajaksi rupean...ei se niin hyvää ollut. :|
 
haimi
No hellohei!! Viikonloppu takana samoin vanha viikko.. Taas jos aloteltais uutta viikkoa ja päästäis tän rytmiin.. Meikäläisellä tää alkaa kahella vapaapäivällä kun on koulussa kaikki tunnit täynnä ja jakso vaihtumassa.. :)

Mä otin perjantaina kirppispöydän eli vielä olis tää viikko perjantaihin asti aikaa myydä tavaraa :)
Ekana päivänä meni pöytä melkee tyhjäks ja tuli paniikki et mul on vielä 6pv jäljellä eikä tavaraa oo paljo mitään.. :/ Lähdin sitte porukoille hakee vanhoja vaatteita ja niitä vein sitte :)

Eilen kun oltiin tuolla seuroissa (ollaan esikoislestadiolaisia :) ) ja istuin pitkään hiljaa paikallaan nii tuntu ku yks 16cm jötkäle tuola riehu.. sellanen, pumpum tuntu Kevyesti ja sitten niitä ihania enkelinsiiven hipasuja :')

Ensviikolla olis neuvola ja 4vko päästä rakenneultra.. OUJEE! saadaa tietää kumpi tulee.. ihanaa <3

Tää raskaus on vaan niiiiiiin <3 (ainakin vielä kun ei niin kauheesti ahista ja paina ja ....... :D )

Hei naiset kertokaahan kuulumisia ! :)

Mä meen tänää ostaa sen Anita Babybeltin kun on noita liitoskipuja ja selkäkipuja...

veera + peukaloinen 16+2
 

Yhteistyössä