Heinävauvat 2011

  • Viestiketjun aloittaja haimi
  • Ensimmäinen viesti
Se ois 16 päivä neuvola ihan täällä Alajärvellä ja 24 päivä rakenneultra Seinäjoella niin samalla vois tuolla Seinäjoella käydä muksu tallissa kattomassa hoitopöytiä ja sittereitä, kaikki muut kamppeet jo mulla melkeinpä onkin :)

Itellä taas on hieman huoli päällä ku en oo pariin päivään tuntenu liikkeitä ollenkaan :( mutta luulen että se on vaan kääntyny niin että on jalat selkärankaan päin niin silloinhan ne liikkeet ei varmaankaan tunnu niin hyvin???
 
Heippa hei!

Ihana viikonloppu takana, vaikka miehen kanssa tulikin kränää. Jotenkin on ihan ihmeellisen itkuinen. En oo kovin itkuista tyyppiä, mutta nyt näyttää tuo itku tulevan vähän liiankin helposti. :'( Oikeesti... sairaan ärsyttävää! Raskaus on ihanaa aikaa, mutta kyllä tää vaatii vähän tottulemista muuttuvaan kroppaan ja mieleen yms. Koko psykofyysinen olemus käy hirveen muutoksen läpi ja ainakin mulla se vaatii totuttelua. En tiedä, miten teillä muilla?

Jotenkin sitä odottaa vaan sitä aikaa, kun vauveli on sylissä ja voi alkaa elää normaalimpaa elämää. Saa kärrytellä ja viedä koirulia...nauttia kesästä ja aikatauluttomuudesta :)
Sitä mä odotan ja kevättä! Voi tulis jo kevät! :) Ja hipaisuja odottelen kovasti... Veeralla näyttääkin niitä jo tulevan :) Hassua, miten yksilöllistä tämä on. Mulla ei vielä ole...jotain puplintaa tunne, mutta oikein virallisia potkuja niin en. Mulla on viikkoja nyt 16+1.
 
Täällä myös yksi esikoistaan odottava 27-vuotias rouva Tampereelta!:) Laskettu aika 27.7, sitä jännittyneenä odotellaan.. Meillä kävi hyvä tuuri miehen kanssa, raskaus sai alkunsa hyvinkin nopsasti! Vaikka olenhan mä kärsinyt kroonisesta vauvakuumeesta jo monta monituista vuotta..:)Kovasti olen keskusteluja lukenut ja on kiva huomata, että samanmoisia ajatuksia ja tuntemuksia on muillakin samassa tilanteessa olevilla :) Ja kunhan saan vihdosta viimein oman läppärin parin viikon päästä, niin varmasti entistä aktiivisemmin myös itse kirjoittelen kuulumisia! Huomasin, että täällä on muitakin Tampereelta, ainakin Pörde? Itselläni suurin osa samassa tilanteessa olevista ystävistä asustelee Lahdessa, joten olisi kiva tutustua täällä muihin Tamperelaisiin mammoihin :)
Tällä hetkellä raskauden suhteen vointi on hyvä, pienen pientä selkävaivaa ajoittain on, johtunee mun notkoselästä.. Masu on alkanut näkyä, viime viikonloppuna sukujuhlissa muutkin sen jo huomasivat! Vauva-asiat pyörivät itsellä mielessä jatkuvasti, muttei tosiaan halua kyllästyttää kaikkia pelkillä vauvahöpinöillä.. mutta onneksi on tällaiset foorumit olemassa :)
 
Heips :) Ei täälläkään vielä potkuja tunnu rv 16 menossa ihmetyttää vähän, mutta kai ne vasta rupee tuntuu mulla rv 20 eli kun sikiö on 18-viikkoa . Mulla kanssa 1.3 olis rakanneultra :) sitten tietää mikäs pienoinen sieltä mahtaakaan olla tulossa.
Mulla ei oikeestaan oo nyt mitään vaivoja.. vähän polvi kipeenä mut se on nyt aina..
Mut heipodei, siivota pitäs ja ruokaa laittaa :) vapaapäivä kun on !
Ja tulis jo kesä :) mut kaippa tää aika nopeesti menee ! :) hopeso.
 
Moikka kaikille!

Täällä myös 25-vuotias lähihoitaja etelä-pohjanmaalta ja esikoista odotellaan. Laskettu aika on 3.7.11, taisi jollain muullakin olla sama päivä:)

Tänään oli taas neuvolapäivä ja voi, kuinka ihanaa olikaan kuulla pienen sydänäänet! <3
Hyvää kevättä ja ihanaa odotusta kaikille! :)
 
Mulla on kans laskettuaika 3.7.2011 ja esikoinen tulossa :D

Ja kyllä pääs eilen illalla itku ku makoilin sohvalla ja sitten silittelin ja tökin mahaa niin johan alkoi taas tulla pontevia liikkeitä :)

Mistäs päin eepeetä muuten oot? :)
 
Reelika: Kurikassa asustelen, tarkemmin Jurvassa!

Mulla rakenneultra on vähän myöhemmin, 1.3. Jänskättää kyllä ihan kauheesti, toisaalta en malttais oottaa että näen taas pikkuisen:)

Mä en oo vielä selviä liikkeitä tuntenu, jotain mahan möyrästystä kyllä, mutta epäilen sen johtuneen ennemminkin mahataudista. Tiedä sitten :) Kovasti jo kyllä liikkeitä odotellaan!
 
Heippa vaan kaikille!

Täällä puksutellaan eteenpäin ilman sen kummempia uusia tuntemuksia. Edelleenkään en tunne vauvan liikkeitä, mutta eihän niitä vielä "tarvitse" tuntea. Monesta paikasta lukenut, että ekakertalainen tuntee vasta n. rv18-20. Niitä odotellessa.

Viime viikolla töissä vaan mietiskelin sitä, että mitenkä töissä jaksaa sitten, kun viikot vierii eteenpäin. Varsinkin, jos on niin kiirettä kuin viime viikolla. Oli ihan hirveää:headwall:

Onko kukaan muu bongannut telkkarista ohjelmaa Sydänääniä? Tulee kakkoselta perjantaina iltakasilta. Meillä ei oo telkkaria, mutta oon yle-areenasta kattonu, ku huomasin vauva-lehdessä siitä pienen maininnan. En tiedä, onko se hyväksi vai pahaksi, jos kattoo etukäteen toisten synnytyksiä..

Minkälaisista perheistä te muut olette, onko paljon sisaruksia ja sitä kautta kokemuksia lapsista. Itse olen kahden veljen jälkeen perheemme ainoa tytär. Näillä veljilläni on yhteensä 9 lasta, joten lastenhoito ei ihan vierasta ole. Varsinkin serkkukatraan tämän hetken nuorimmainen on tädin sydäntä lähellä. Nämä lapsukaiset asuu meitä lähellä, että näkee niin usein kuin haluaa.

Kirjoitellaanpa taas :wave:
 
Hellou.
Ikivanhat tunnukset löytyi ja pääsimpä sitten vaihteeksi tänne. Täällä ois LA 5.7 ja itselleni numero 4, miehelle ensimmäinen.
Töissä yrittää jaksaa olla, mutta on kuin ois lyijypallo melkene jalkojen välissä roikkumassa, varmaan ois taas saikun paikka, ettei tarvii päätyä johonkin sairaalaan pakkolepoon.
 
milli85: Ite oon tosiaan Alajärveltä ja Seinäjoella pitäis käydä ponnaamassa synärillä joo, nähdään sitten siellä :D

Pirana: Mä oon kans kattonu sitä sydänääniä ohjelmaa ja neloselta katoin sitä vauvan tarina nimistä ohjelmaa, ihan mielenkiintoista on ollu kattoo, eikä tuosta nyt mun mielestä ainakaan mitään haittaa oo :)

Multa löytyy pikkuveli 21v ja pikkusiskot 8v ja 3v, eli mä olen meidän porukan vanhin ja myöskin sitten pitäis ponnistaa maailmaan tämä mun äidin ensimmäinen lapsenlapsi :)
 
-Reelika-: Joo siellä sitten! :)
Mun vanhemmille tää on kanssa ensimmäinen lapsenlapsi, ovat aivan innoissaan ja täpinöissään :D Samoin kun mun molemmat mummut, joista tuleepi sitten isomummuja! :)

Ja tosta ohjelmasta, oon kans sitä kattonu ja mun mielestä ihan kiva ohjelma! Mua ei oikeestaan järkytä toisten synnytysten kattominen, lisää vaan mielenkiintoa siitä et minkähänlaista se omalla kohdalla tulee olemaan! Välillä tuntuu et voi kun sitä pääsis jo synnyttämään :D

Mitenkäs teillä muilla, paljonko teille on tähän mennessä tullut painoa ja onko teillä jo selvä vauvamaha? Mulla on tässä ihan viikon puolentoista sisällä alkanut masu kivasti pyöristyyn. :) Ja nyt on rv 19+3. Painoa onkin sitten tullut jo 7kg :p
 
Moikka.mulla ainaki maha kasvanu sen verran et piti käydä ostaa ne äitysfarkut ku ei menny vanhat enää kiinni :D painoo mul on tullu joku 6kg..
Mulla on neljä sisarta ja yks veli itte olen toisiksi vanhin :D
Meijän molempien sukuu tää on kans eka lapsen lapsi..tosin mun kundin vanhemat ei oo vieläkään tietoisia siit et niit tulee isovanhemmat..

Rv18+6 ja ens viikolla saadaan titää kumpi tulee en malta odottaa tosin ostin jo h&m:stä kolme body yks on raidallinen ja kahes lukee i<3 mom/dad ne oli niin söpöjä ja käy kummalle vaa ku ovat valkoisia. :)
 
Mulla on maha todella iso, ilmeisesti kohtu on oikeen kallistunut eteenpäin. Tosin kiloja oli alussa jo sen verran paljon, ettei sinäänsä ihme. Painoa on tullut 1-2kg lisää, jalat on kaventuneet ja ns. ylimäärästä on kulunut pois. Olin limun suurkuluttaja, colan nauttiminen on nyt vähentynyt 90%..

Itse olen ns. suurperheen vanhimmainen, neljä nuorempaa siskoa löytyy. Suku on sitten myös iso ja sieltä löytyy 3-6 lapsisia perheitä paljon.
 
No painoa ei oo tullu ku 1-2kg itellekkin vaan lisää, farkut menee kiinnikkin vielä, mutta olo onkin niissä aika tukala että enpä mä niitä oo sitten käyttäny vaan suosiolla oon lainannu kaverilta isompia housuja..:D Kaikki on sitä ihmetelly että mulla viikkoja kohta 20 eikä mitään huomaa, ite oon vaan tuumannu että onhan tässä aikaa sitä mahaa kasvattaa..:) saas nähä miten käy ku aloitan maanantaina työt ja sopimus ois 31.5 asti mutta äippälomalle pitäis jäädä jo 29.5 :) että maltanko jäädä pois :)
 
Mulla näkyy jo selvä vauvavatta tietyissä vaatteissa. Painoa on tullu joku 2-3 kg ja viikkoja on 16+4. Vanhat farkut ei enää mene. Yhdet mustat suorat housut menee vielä...nytkin päällä. Saas nähdä kauanko ne menee. Ne on aina ollu mulle löysyt vatsan alueelta, mutta nyt ei ole, mutta vielä on vähän tilaa. :D

AIVAN JÄRKYTTÄVÄ MAKEANNÄLKÄ IHAN KOKO AJAN :ashamed:
En käsitä...karkkia oon rakastunu koko elämäni, mutta nyt tää on ihan mahdotonta. Joka päivä tekis mieli hakea irttareita tai jotain muuta sokeria...Tietenkin joudun hillitsemään itseni, mutta vaikeeta on. Ei mulla IKINÄ oo ollu näin kova makeannälkä.
Toinen himon kohde on ollu punajuuret... Ihan hämärää...
 
Perjantaita kaikille mammoille!

Mikäs on raskauden puolivälin vointi? Aika jännää, että ollaan pikku hiljaa puolessa välissä. Itsellä täynnä nyt 19+3 ja viikon päästä olisi rakenneultra. Mulla vointi edelleen tosi hyvä. Mahan kasvu on ainut merkki raskaudesta. Normi housuja en pysty enää käyttämään ja ostinkin eilen Stockmannilta mustat mammahousut. Tosi hyvät ja yllättävän kivan malliset. Nyt olisi sitten mammafarkut ja housut, joten niillä pitäs kyllä kesään asti töissä pärjätä. Mekkoja voi sitten ostaa keväämmällä ja onneksi nyt muoti on muutenkin sellanen runsas ja pussimainen niin voi ostaa ihan normikaupoista mekkoja. Tulisi jo kevät!

Helsingin Stockmannin vauvakerros on muuten ihan paratiisi! Olin sielä eilen hypistelemässä kaikkia vauvan tavaroita ja vaatteita, mutta en kyllä vielä ostanut mitään. Ajattelin tehdä hankinnat sitten vasta keväämmällä. Mutta siis aivan uskomattoman ihania vauvanvaatteita, sittereitä, leluja, peittoja, pussilakanoita, hoitoalustoja yms. ja aivan sikakallista. Minimaalisen pienet vauvanvaatteetkin maksoi 30 eurosta eteenpäin...ja kauankohan sellanen minimekkokin mahtuu vauvalle..varmaan kuukauden...Mutta siis jos menette Stockmannille niin varatkaa rahaa mukaan!! =)

Viikonpäästä sitten näkee taas pikkuisen touhuamassa mahassa. Onkos se nyt tosiaan niin, että rakenneultran jälkeen ei enää ultraa ole ennen synnytystä jos kaikki menee normaalisti? Jotenkin hassun pitkä aika niin ettei näe...livenä sit vasta. Toki yksityiselle voi mennä jos haluaa, mutta kyllä ainakin täälä pk-seudulla toi 4D ultra on ihan sairaan kallis.
 
Mä oon ymmärtänyt, että rakenneultra on viimeinen ultra ennen synnytystä...ellei jotain poikkeavaa tapahdu. Tuntuu kyllä tylsältä, koska mä ainakin tahtoisin nähdä vauvelin vielä ennen synnytystä. 20 viikkoa on ihan sairaan pitkä aika! Kaverini meni 4D-ultraan, mutta oli pettynyt ja hintakin oli aika kallis...joten sitä pitää kyllä miettiä. :(

Täälä on vointi hyvä, vaikken nyt puolivälissä ihan vielä olekaan. Selkä on joskus kipeä, mutta muuten ei ole muuta ihmeellistä. Satuin muuten katsomaan eilen mainoksen tuosta Sydänääniä ohjelmasta (joku vissiin kyselikin siitä täälä, et onko katottu). En ole katsonut, mutta meinasin kuolla nauruun, kun katsoimme mieheni kanssa silmät pyöreinä mainosta ohjelmasta. Nainen oli juuri synnyttämässä siinä ja huusi tuskaista huutoa. Mies vain vähän taputti olkapäähän... mainoksen jälkeen parkaisin äänekkäästi ja pelokkaasti miettien omaa synnytystä. :LOL: Luulenpa, että on parempi jättää ohjelma katsomatta...tietämättömänä on parempi elää, joten ei synnärikertomuksia mulle. :D
 
Huono on vointi.

Lähdin eilen aamuna töihin ja talon vikan rapun kohalla tuntu, et mä käännyn takas ja meen sänkyyn. En sitten kääntyny, ajoin töihin kipuillen. En mä siellä töissä oikeen mitään aikaseksi saanut, kipuilin vaan lisää. Soittelin sairaalaan ysiltä, ne ei suoranaisesti sinne halunnu ottaa. Sitten äärimmäisen rumban jälkeen ja oikeestaan ihan täydellisen turhan 6h jälkeen olin siellä sairaalassa lähetteellä.
Sitten toinen 6h oottamista ja pääsin lääkärille, joka ei löytänyt syytä kipuiluun, mutta löysi istten ultraten poikkeaman. Sitten oonkin itkeny kokoajan ja kotia päästyä soittivat perään, et sittenkin on tulehusarvoissa jotain -tuu huomenna takas. Kahvi juuri tiputti valmiiksi, pitää repiä mies ylös ja takaisin sinne sairaalaan. Vauvan tilannetta voi joutua oottaa toista viikkoa, ellei lääkäri jolle homma siirretään maanantaina ota ennemmin vastaan. Ihan vähän rikkinäinen olo. Kipu tosin ei tunnu oikeen missään henkisen tuskan takaa.
 
Nii vielä.. normaalisti ei oo kun se alkuraskauden np-ultra ja sitten rakenneultra täs keskivälissä. Jos ei poikkeemaa oo. Sitten jos epäilys on lantion tilavuudesta herkästi tekeevät synnytystavasta arvion ja ultraa. Ekassa raskaudessa ultrattiin niin paljon, et valitettavasti itekkin nään kuvasta jos jokin poikkeaa. Lopulta ne kuitenkin usko, et kyl se mahtuu tulemaan.
Nyt taitaa mennä superultraukseen :(
 
Siniliida: Voimia sulle ja jaksamista, ja usko pois kaikki vielä järjestyy ja menee hyvin. Ei kannata ihan kaikkea uskoa mitä lääkäritkin sanoo. Oon lukenu lukemattomia kertoja ja juttuja siitä miten on epäilty sitä sun tätä mutta kaikki on ollu ja menny hyvin. Kuuntelet itseäs ja kroppaas ja luotat siihen. :hug: :heart:
 
haimi
Siniliida Halaus täältä ja voimia!!! <3

Toivotaan että kaikki hyvin ja vauva on terve ja kunnossa ja sinä tietenkin myös! Tulehan kertomaan sitten maanantaina mitä ne sano kun lekuriin menet... :hug:

Meillä potkitaan. Ja äsken autossa oikeen hätkähdin kun niin kovaa tuntu täyteen virtsarakkoon... Miten se nytkin noin paljon riehuu..?! Tuntuu että ei ne mitään muitakaan tuntoja voi olla kun "kovan" kohdun kohalla tuntuu erikohdissa tum, tum tum....... tum.. Ihan hauskaa.. Ei oo enää mikää kalan pyrstön hipaisu..
Ja sitten Ape mainitsi että kun puhun asukista niin puhun aina tähän tyyliin "nyt tää YKS vaa....." Nii ape siihe että "eikös sitä vois sanoa Uunoks jos se kerran on Yks..?" :D Vähä mä nauroin, no sanotaan uunoksi sitten.. :p

Käytiin mun vanhemmilla nii äiti ohimennen mainitsi että kävivät kirpulla... Kysyin siihen sitten että nii millanen säkillinen? Ja se onneton kaivo sitte muovipussillisen vauvanvaatteita :D Voi hyv aik.

Tämmöstä meillä.. :) Masu kasvaa ja puoliväliä lähestytään (JIPII)!!!

Niin ja vointi muuten hyvä mutta päätä on särkenyt kohta viikon, kuumetta on ollu, nyt yskä ja kurkku ylikipeä... :'( Joko huomenna lääkäriin tai sitten maanantaina.. Panadolia menee se 2000-3000mg /vrk koska pää niiin kipee ja huimaa...

veera + uuno 17+0
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
haimi
Sunnuntaita mammoille!

Kävin lääkärissä kun iskä soitti aamulla ja käski mennä listeriabakteerin vuoksi..

Menin lääkäriin muutenkin kun tuo kurkku niin tuskan kipee ja päätä särkee.. 3h istuttiin odottamassa ja kun pääsin lääkärille, se totes että tulehdusasteelle edennyt flunssa, etenee pian poskionteloihin, ärtyneet limakalvot, nielu punottaa, sekä sylkirauhasen tulehdus. Huoh.
Kefexin 750mg viikon kuuri 2 x pv otettava lääke. Toivottavasti alkais helpottaa, lisäks syön sitä panadolia sen 2000-3000mg päivässä niinkuin lääkäri neuvoi..
Uuno onneks aamullakin ilmoitti itestänsä kevyin potkuin ja siellä vastaanotolla tuntu myös jotain..

Hyvää ensiviikon alkui kaikille ja hyviä vointeja!! Pitäkäähän ittenne lämpösenä näin pakkasella ja viimalla!! :)

veera + uuno 17+1
 
Heippa kaikille!

Ensiksi heti: Siniliida: Kamala kuulla! Halaukset sinne ja toivottavasti kaikki menee hyvin. :heart:

Täälä kaikki menee hyvin...tosin samaa ongelmaa kuin Veeralla eli flunssaa päällä taas... ei siitä olekaan kuin n. kuukausi viimeksi kun olin flunssassa, että jee jee... Tänään oli pakko ottaa töistä sairaslomaa, vaikka kiireiltä ei yhtään olisi siihen varaa. Sähköposteihin tulee sitten vastailtua täältä sängynpohjalta. Olis vaan niin kiva olla terve. Viikonloppunakin olisi työmatka Amsterdamiin, joten olisi tosiaan kiva olla terve. Viimeksi kun olin kipee meillä oli juuri Euroopan matka kesken mieheni kanssa ja jouduimme palaamaan kotiin odotettua aikaisemmin. Silloin korvat meinasivat räjähtää ja olo oli entistä kamalempi lentojen jälkeen. Samaa en halua kokea, joten siksi tämä tämän päivän parantelu.

Kevät on Amsterdamissa varmasti pitkällä ja kun mittarikin näyttää +8 niin on ihana piipahtaa täältä Suomen -25 asteen pakkasista vähän talvea pakoon. Pitää katsoa, mitä kivaa sieltä löytyy kotiin kannettavaksi.

Tällä viikolla menen katsomaan yhtä pinnasänkyä, jonka eräs henkilö myy patjoineen kaikkineen pois halvalla. Jos on hyvännäköinen, niin mukaan lähtee kyllä.

Vauvan potkuista ei vielä tietoakaan...jotain myllerstä tuolla aina välillä tuntuu, mutta en oikein osaa erottaa niitä ja en sitä liiemmin mieti. Kyllä se kunnon potku sitten tuntuu, kun on tuntuakseen. :D

Ihanaa ystävänpäivää kaikille! Toivottavasti päivänne on täynnä rakkautta!:heart:
 
Moikkamoi!

Mukaan liittyy 21-vuotias esikoistaan odottava lähihoitaja varsinais - suomesta :) Lapsi on kovin toivottu, ensimmäinen raskaus päättyi keskenmenoon, ja nyt onnellisesti raskaana viikolla 17+4.. Rakenneultraa odotellaan, vielä pitäisi 3vkoa jaksaa odottaa.. Liikkeitä en vielä tunne (kai) en ole varma kun mahassa möllertää muutenkin niin paljon :D
 

Yhteistyössä