Heinävauvat 2011

  • Viestiketjun aloittaja haimi
  • Ensimmäinen viesti
Moikka ja hyvää tiistaita kaikille!

Siniliidalle kovasti tsemppiä ja pidetään peukkuja että kaikki olis hyvin!

Saritus tervetuloa mukaan, meitä lähihoitajia/ muita hoitoalan ihmisiä on täällä näköjään aika paljon! :)

Täällä ollaan jakseltu ihan hyvin, olo alkaa tuntumaan kokoajan paksummalta ja paksummalta.. Hyvä niin tietty, sehän kuuluu asiaan :) En vaan enää uskalla mennä kotona puntarille ollenkaan ja lyhyt kun oon (158cm) niin voitte uskoa että ne tulleet kilot alkaa jo näkyä :p
Innoissani tilailin jo alkuraskaudesta äitiysvaatteita ja nyt jo alkaa tekeen tiukkaa niiden päälle saaminen! Onneksi tää on vaan väliaikaista :D

Oon yrittänyt syödä terveellisesti, kasviksia joka ruualla, ruisleipää, hedelmiä, ja aamulla sitten puuro. Pahoinvointi on onneksi hellittänyt, sitähän mulla kesti aika pitkälle asti. Ainut mikä tekee hallaa on karkit ja jätski, mulla on joku ihmeen himo tullut niihin!!! Oon kuitenki yrittänyt kohtuudessa pysyä ja yrittää muistuttaa itelleni ettei niitä turhia kiloja tarttis kyllä tulla yhtään. :)

Liikkeitä en oo vieläkään tuntenut, ainakaan niin että voin varmaksi sanoa. En kuitenkaan jaksa stressata asiasta, eiköhän ne tunnu sitten kun on tuntuakseen. :)

Onko kellään kokemusta noista vauvan sydänäänen kuuntelulaitteista?
Netistä kattelin sellaista ja tässä mietiskelen juuri, tilatako vai eikö!

Oikein mukavaa viikkoa mammoille! :)

milli85 ja pikku-nyytti 20+2
 
Moikka!

Kyllä meitä hoitsuja aina tarvitaan :D miten olette jaksanut töissä ja millasta työtä teette? Itse olen vanhusten kotihoidossa ja välillä on niitä päiviä kun ei vaan jaksaisi, nostot ja kaikki ovat todella työn takana..

Itsekkään en ole muutamaan viikkon uskaltanut mennä puntarille, näyttää kuitenkin niin vääriä lukemia :D

Itse ostin tuollaisen dopplerin huuto.netistä ja olen ollut tyytyväinen, saan ainakin mielenrauhan :) varsinkin kun niitä liikkeitä ei vielä niin hyvin tunnu jos tuntuu ollenkaan.. aluksi muutaman kerran kuuntelin omia sydänääniäni :D mutta löysin myös kuitenkin ne vauvan sydänäänet ja nyt noin 2kertaa viikossa niitä kuunnellaan :)

Oletteko jo minkä verran hankkineet vauvalle tarvikkeita? :)
 
Aurinkoista keskiviikkoo kaikille.
Meil oli tänää se toinen ultra sain tietää et masussa kasvaa pikkuprinssi oon niin onnelinen ku toivonki esikoisen olevan poika :) pikkunen myös kehityny hyvin näytti huomatavasti erilaista ku siin ekas ulrtas potkutki tuntuu aika voimakailta nykyää..välil ihan sattuu. :D Rv.19+6

Teen kaupankassal ilta ja viikonloppuvuoroja pelkästää. toistaseks jaksan ihan hyvin ku se ei fyysisesti kovin raskasta oo.. mut koulu on vähä jääny ni päätin et keskeytän sen ja jatkan sitä sit mammaloman jälkeen.. :D
Mun pitäis viel pinnasänky ja rataat ostaa ja tietenki vaateita ku kaikil kavereilla on tyttöjä ni ei oikee sieltkää suunalta saa.. muuten mul on kaikki jo valmiina :)
 
Heippa kaikille ja Saritus...tervetuloa joukkoon! :)

Täällä mennään hyvin ja vatsa kasvaa... Tarvikkeita en oo ostanu juuri mitään vielä, lukuunottamatta vaatteita. Pinnasängystä keskustelen juuri ja hoitoalusta olen jo varannut. Että ehkä jotain on...

Minä työskentelen tapahtumajärjestäjänä, joten tällaisessa projektityössä on välillä tosi kiire ja voi olla varsin stressaavaakin. Pitää vaan yrittää rentoutua ja itseasiassa sen on tapahtunut ihan huomaamattaankin. Olen tehnyt tätä työtä jo kolmisen vuotta, joten olen jo tottunut kiireisiin työpäiviin. Pidän työstäni tosi kovaa ja siksi onkin kiva palata töihin sitten mammaloman jälkeen. Välillä tuntuu, että on vaikea luopuakin hetkeksi, mutta se tekee vain hyvää :) Tiimimme on pieni ja läheinen ja se helpottaa kovasti odotusaikaa, kun ei tarvi salailla mitään.

Mä haluisin kans ostaa tuon Dopplerin, mutta toistaiseksi en ole ostanut ja jätän varmaan loppujen lopuksi ostamatta ellei jostain yhtäkkiä ilmaannu edullinen sellainen. Pelkäänpä, että jään niin koukkuun... :D

Tää flunssa ja aivan järkyttävä yskä sais kyllä loppua...välillä miettii, et mitäköhän se vauveli vattas meinaa kun mamma koko ajan hytkyy...ja väillä miettii, et onhan kaikki hyvin...

Rakenneultraan on vielä muutamia viikkoa aikaa :( Mami11: Onnea! Ihanaa pieni prinssi! Minäkin toivoisin poikaa ja poikaolo onkin, mutta tiedä nyt näistä :D Tyttö on ihan yhtä toivottu myös. Nimetkin on jo molempiin mietittynä.
 
Heippa vaan kaikille pitkästä aikaa!

Karseat pakkaset ollut viime päivinä. Sais kyllä lauhtua ihan roimasti. Täällä Oulun seudulla on ollut joka aamu -30 ja tänään vieläkin kylmempi..

Kävin eilen ihan tavallisella neuvolakäynnillä. Komeasti kuului sydänäänet dopplerilla. Terkkari sanoi, että pikkuinen menee alta pois, kun aina välillä äänet vaimeni ja sitten ne piti etsiä eri kohdasta uudelleen. Mahtuu vielä uiskentelemaan :heart: Hemoglobiini oli kyllä pudonnut, vaikka syön monivitamiinia, jossa on rautaa. Oli nyt 121, kun edellisellä kerralla 140. Eihän tuo vielä hälyttävän alhaalla ollut, mutta ensi kerralla katsotaan, pitääkö syödä rautaa lisäksi.

Paino ei ole noussut vielä ollenkaan, mikä ei tietenkään vielä tässä vaiheessa haittaa, kun olen ihan pikkuisen pyöreä muutenkin.

Verenpaine oli normaalilukemissa hirvittävän jännityksen seurauksena, kun kotimittauksissa se on ollut tosi alhainen. Siitäkään ei kuulemma haittaa, eikä tarvitse nyt hirveästi suolaakaan vähentää. Ihan normaalisuolaista ruokaa olen syönyt tähänkin asti.

Minua vähän ihmetytti, kun täällä oli puhetta, että ultralla ei katsota enää rakenneultran jälkeen. Kysyin siltä terkkarilta asiasta ja näin se todella on, jos ei mitään ihmeellistä esiinny. Ääniä kyllä kuunnellaan.

Me ei olla aiottu hankkia doppleria kotiin. Luin jostain, että se saattaa aiheuttaa myös turhaa huolta, jos aina ei ääniä saakaan kuulumaan. Niinkin voi kuulemma käydä. Mies tykkää muutenkin kovasti pötkötellä korva kiinni masussa iltaisin.

Minä työskentelen koulukeittiössä keittäjänä. Työ on välillä hyvinkin raskasta fyysisesti ja olenkin miettinyt, että mitenhän sitä jaksaa sitten myöhemmin. Nytkin on välillä jalat ihan muusina :( Jos ei sitten jaksa, niin pitää ottaa sairaslomaa, eihän se sen kummempaa ole. Oma ja syntymättömän lapsen terveys menee kyllä työn edelle.

Kirjoitellaanhan taas
Pirana 17+5
 
Puoliväli ylitetty maanantaina!:)

Alkaa kyllä olla aika todellinen tää raskaus ja vihdoin uskaltaa tosissaan uskoa että kesällä meille syntyy ihan oikeasti vauva :)
Pikkukaveri potkii ja myllää todella tuntuvasti sarjoissa, kerran pari tunnissa. Vatsakin viimein pompahtanut ihan tosissaan eteenpäin. :)

Kolmas neuvola oli viime viikon tiistaina ja siellä tuli moitteita kun paino vaan tippuu. Tällä hetkellä paino lähtöpainosta -8kg. Syön kuitenkin ihan kamalan paljon ja usein joten eiköhän se siitä. Väsymys on ollut aika lamaannuttava kun veriarvot edelleen laskeneet rautalääkkeestä huolimatta. Hemoglopiini on tällä hetkellä 108. Nyt sitten vaihdoin nestemäiseen rautaan, toivottavasti auttais.

Tän viikon tiistaina olin rakenneultrassa. Jännitti ihan kauheesti mutta kaikki oli tosi hienosti ja painokin reilu 320 grammaa. Ihana pikkuinen. <3 Maiskutteli ja vilkutteli ja potki kovasti. Jalkoväliään heilutteli siihen malliin ettei jäänyt yhtään epäselväksi :D Kätilökin totesi että näät varmasti itsekin :) Meille tulee POIKA!:heart:
Mies on ihan onnesta sekaisin, tais se poikaa toivoakin :) mäkin olen kyllä ihan mielettömän onnellinen!

Vaatteiden ostelu lähti ihan käsistä mutta sallin sen itselleni, onhan tästä pitkään haaveiltukin :D

MadDee ja Rappe (ei ton Varpun tilalle oo keksitty vielä mitään:D) rv 20+3
 
Täälä myös eilen rakenneultrassa käyty ja kaikki oli mainiosti. Ihana pieni sielä pyöri, helutteli raajojaan ja välillä imi peukaloa! :heart: Niin ihana oli pitkästä aikaa nähdä pieni livenä ja kuulla että kaikki hyvin. Kaikki elimet yms. kehittyneet normaalisti ja koko vastasi viikkoja (20+3). Pakko se sit oli kysyä ku se siinä ruudulla näkyi ja poika tulee! :) Ollaan kyllä molemmat mieheni kanssa ihan onnessaan! Ihana pieni poika. Mun mies on kova jalkapallofani ja on innoissaan ku saa kaverin!

Nyt sit tosiaan jos kaikki menee niin kuin pitää niin seuraavan kerran nähdään livenä! Luulen myös että mulle käy nyt samoin kuin MadDeella eli vaatteiden ostelu lähtee käsistä. Mitään en ole vielä ostanut niin ehkä tänään voisi ekan potkupuvun ostaa...ihan vain mahtavan perjantai fiiliksen kunniaksi! =)
 
haimi
Onnea puolivälin ylityksestä ja potrista vehkeensä heiluttelijapojista ;) Me muut tullaan perässä täällä, hitaasti mutta varmasti.. Meil olis vielä 2,5vko rakenneultraan... Täällä kans potkitaan niin että välillä säikähtelen ku niin kovaa painelee menee.. Jos jo (onko jo 3 saanu tietää?) 3 poikaa tulossa tästä ryhmästä nii onkohan meijän sittenkään poitsu? tyttöhän tää varmaa on :D haha.. ei vaa.. samase kumpi on kuhan on terve :)

Mulla alkaa tauti muuten lauhtua mutta yöllä saan kauheita yskänkohtauksia mitkä ei oo kyllä yhtää kivoja :/

Täällä pakkanen about -22 ja -30 välillä.. ilma on niin kuivaa että tekee pahaa olla ulkona.. :/ vaikka aurinko onkin ihku kun se paistaa joka päivä ja SE TARKOTTAA ETTÄ KEVÄT JA KESÄ TULEE ja se että kesä tulee tarkottaa että meijän vauvatkin tulee (ulos) :) :) :)

Nyt pitäis päättää syönkö vai menenkö päikkäreille kun molempiin olis iso tarve.. hmm, ehkä syön ja sit unet jos kerkee.. Hauskaa ja ihanaa viikonlopunalkua naiset <3 Have Fun!! :) PUS!

veera + uuno 17+6
 
Moikka kaikille !

Maha pyöristyny mukavasti ja liikkeitä tuntenu mahdottoman paljon siis todella virkee veijari siellä . Itsekin pitäis vielä odotella tonne rakenneultraan jtn 2 viikkoo :)

Tässä hiihtäny olen ja paljon oon vaaville kaikkee kivaa ostellu mm. potkupuvuist, bodeist, unileluun.

Nivusissa pientä kipuiluja tuntenut , mutta muihin vaivoihin niin kiinnittäny huomiota kun kai tässä raskaudessakin kaikkea ilmaantuu.

Joskus tässä toivoo ku maha oikeen jo pömpöttää ja tuosta vielä kasvaakin että millos tää oikein loppuu, jotenki tuo maha ja kaikki tämä välillä oikein ahdistaa ja on niin ahdas olo , jos kukaan nyt ymmärsi oikein mitä tarkoitin. Hienoahan tämä on, mutta kesällä voi olla mukavat oltavat kesäkuumalla jättimahan kanssa :) mutta onneks on mekkoja :)

Mutta kirjoitellaan taas :) Hyvää sunnuntai päivää kaikille ja iltaa mikä nyt onkaan. Aika menee lujaa kohta on heinäkuun viimeinen viikko ja se LA 25.7 sitä odotan kun kuuta nousevaa :)
 
Heippa kaikille!

Viikonloppu meni Amsterdamissa ja hauskaa oli!
Matkustaminen on vain rankkaa näin raskaana, kun koko ajan pitää olla menossa, niin välillä kroppa ei menee jaksaa.. :(
Mama1991:ymmärrän sinua täysin. Itsellänikin on vastaavia tuntemuksia aina silloin tällöin ja välillä ahdistaa. Se on kaiketi ihan normaalia ja onneks vain väliaikaista ja todellakin odotan myös, että pienokainen olisi sylissä jo ja voisin alkaa elää ns. normaalia elämää :)

Minä en vieläkään ole tuntenut mitään selkeitä potkuja...Outoa...pitäiskö jo huolestua. Jotian möllerrystä olen tuntenut aina silloin tällöin, mutta en selkeitä potkuja. Ehkä en sitten vain osaa rauhoittua...mutta tosi tylsää :'(

Piskuinen ja vauveli 18+1
 
Piskuinen: samalla rv viikolla mennään. En ensin itsekkään potkui sillai erottanu, mutta yhtäkkii ku tossa mahallani makasin käsi mahan päällä niin tunsin kunnolla. Se riippuu ihan millai se vauva siellä köllöttelee ja päivistä milloin virkeempi ja muutenkin ku vaan keskittyy vauvaan. En minäkään siis mitenkään tässä istuen, seisten tai kävellen erota mtn hirveästi jos en kokeile mahaa. Sitten kun oikeen oon ulkoilmassa ollu ni vauvaki saa raitista ilmaa ni se oikee potkii ilosta ja virkistyy. :)
Ei kannata sinun huolestua :)

Kiva että jollai muullaki samanlaisia tunteita aina välillä. Hiihtämässä taas tänään olin hieno auringon paiste :)

Kirjoitellaaan! moips.
 
haimi
Moikkamoi ja terkut Lahest :)

Täällä voidaan hyvin (ja) paksusti. Masu on kasvanu valtavasti vaikka ei olla ees puolivälissä..
Kipuilua oli tänään alavatsassa.. Kauheet krampit, on ollu itseasiassa viikonloppuna muutenkin.. :/ Mutta vauva kuitenkin potkii ja liikkuu, joten ehkä siellä on kaikki ok ja kun ei ole muita tuntemuksia yms tullut niin luotetaan että kaikki hyvin :)

Rakenneultra siis 10.3 ja sitä odotan innolla, pääsee näkemään mun ihanan potkunyrkkeilijän ja jos sais tietää kumpi tulee..
Meijän sukulaislapset on ihan innoissaan ja huutelee kaikille että 'veera saa vauvan mut ei tiietä kumman..' :D ihania ku toiset innoissaan..

Meillä eletään vähähiilarisesti kun Ape laihduttaa ja tarkottaa siis että ei riisiä, perunaa, pastaa, yms venhäjauhoja sisältäviä.. Ruoka meillä tänään olikin kukkakaali-lanttumuussia ja seitiä tomaatti-smetanakermakastikkeessa. Oli muuten MIELETTÖMÄN HYVÄÄ ja siis toi kukkislanttumuusi kelpaa hyvin ihan tavallisessakin ruokavaliossa oleville joten kokeilkaa ihmeessä. Väri ja koostumus on täysin sama kun pottumuusissa mutta pottumuusi on harvoin NOIN hyvää.. :)

Mites muilla menee? Ootteko vaunukaupoilla käyny? :)

Hei niin ja laitan taas tänne, että mua saa kaveriks pyytää facebookis, löydyn nimellä veera haimilahti :) Pistä viestiä sitten siihen kaveripyyntöön että olet täältä palstalta niin en hylkää pyyntöä :)

Heippahei ihaNaiset!

veera + uuno 18+0

NIIN JA TÄSSÄ KUVAA MASUSTA!! laittakaa tekin kuvia kun alkaa massu pyöristymään, niitä on hauska katella :)

 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
:wave:terve

Mäkää en malta odottaa et pikkunen sylissä tulis kesä ja lämmin äkkii..käy tää pakkanen jo kylästyttää ku ei mee enää talvitakkikaa kii :/ ja uutta en haluis ostaa--

Mullakin välil tuntunu tuol nivusessa kipuu luin siit vau.fi kirjast et se olis ihan normaalii..Ja sit mul on vissii iskias iskeny oikeele ku vihloo alaselästä tonne polvitaipeesee saakka niin ettei välil pääse sängystä tai sohvalta ylös :/ pitä mainita ens keralla ku on neuvola et mikä siihe auttaa ku netist luin et liikunta mut duuni kaveri sano et pitää mennä selälle makaa lattialle ja nostaa jalat koukuu tuolille..kumpi nyt sit on oikees---?

mullakin toinen nuoremista pikkusisoista(11.v)on innoisaan ku sai eilen kuulla et mä saan pojan toinen(8.v) taas ei tykänny yhtää ku ei saanutkaan leikkikaveita..ei edes halunnut halata ku pois lähdin :/ Mut mukaa kuulla et sulla haimi on sukulaislapset ihan innoisaan :)

Mä oon vaunuja näin alustavasti netistä kattonu samoin pinnasänkyy mut mikää ei oikee oo mielytäny silmää.tosin kävin ikeassa tänää ni siel olis sellanen pinna sänky minkä haluisin (pääty sienät kiinni ja sivuissa kalterit) mut en luota siihe 100% ku se on kumiski ikean huonekalu.eli pitää siis jatkaa ettimsitä. :D

Miten muuten ton kuvan voi liitää tänne ku itte en osaa...?

Mutta oikein kauniita unia kaikille.Palailaan taas :)
 
haimi
Koulussa istun ja kauheita potkuja ja muljahduksia tuntuu kokoajan.. :D hauskaa mutta tuntuu oudolta silti :p

Kuvia saa lisättyä niin että menee aijaa.com ja siitä vaan lisää niitä, etusivulla on selvät ohjeet ja pistää sitten linkki tai pikkukuvaa tänne sieltä.. :)

hei laittakaa oikeesti niitä kuvia, ois niin kiva nähdä miten kasvatte :p

Joo oispa jo kesä!! rakastaisin vaan laittaa aamulla ison viileän kesämekon päälle ja varvastossut jalkaan ja läpsytellä vaan tuolla koiran kanssa ankkakävelyä ja syödä pehmistä satamassa.. Aah, haaveet, kaikki turhat haaveet... :whistle:
 
haimi
HEI LAITOIN TONNE ETUSIVULLE ENSIMMÄISEEN VIESTIIN LISTAA MEISTÄ HEINÄKUULAISISTA..

mä en löytäny todellakaa kaikkien tietoja joita olisin tuohon listaan voinut laittaa, joten päivitelkääs mulle niitä niin saadaan kiva lista meille tonne!! :)

ja pahoittelen jos olen laittanut jotain väärin, korjaan kyllä kun kerrotte mitä!! :)
 
Moiks !
Haimi: Listaan että LA 25.7.2011 ja ensimmäinen.

Meillä tuota kameraa ei juuri ole tai se meni rikki ( täytyy hommata uus) ,mutta suunnillee samankokoinen vatsa löytyy ku sinul haimi. :) Tai no ei ihmekää samoilla viikoillaki mennää ja laskettu aikakin on sama :D
 
Ja vaunut saadaan tuolta miehen siskolta :) aika uudet kerran käytetyt.

Rakenneultra mullakin 8.3. on siihen vielä aikaa tai no kaks viikkoa ja olis 20 viikko menossa sillon puoles välis jo. WUHUU ;> Saa tietää kumpi tulossa, vaikka on noit neutraali värisii vaatteit ja kaikkee tullu jo ostettuu, kun ei ole viittinyt jättää ostamattakaa :)

Mut kai sitä vois hiihtää taas lähtee ku hieno keli on :)eikä ku -12 ja aurinko paistaa :)

Kirjoitellaan, moips :)
 
haimi
Piskuinen paljos sulla olikaan viikkoja? Hauskaa jos laitat myös kuvan tänne :wave:
Mulla on munkin mielestä jo aika iso maha näihin viikkoihin nähden mutta kun hakee googlen kuvahausta samanviikkosia niin samanlaisia ne on, joku pikkuse pienempi ja toinen taas vähä isompi mutta aika samoissa näyttää menevän :)
Tietty mahat kasvaa ihan erilailla kaikilla ja ollaan kaikki erimallisia..

ÄH SIIS OLEMPAS TYHMÄ! :D

Mehän ollaan molemmat rv19 menossa :p heh,joo! :) sorry!
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mami11 ja Kia83, molemmille isot onnittelut poikauutisesta!:) <3

Haimi, kiva kun jaksoit tehdä listan, helpottaa kun ei tarvi aina tietoja kaivaa viesteistä :)

Mä onnistuin nyt sit vilustumaan, kurkku ihan tulessa ja yskittää. Täytyy koittaa ottaa rauhallisesti ettei kuume nousis. Tän viikon kun vielä jaksais ni ois viikon talviloma!:>

Mullakin oli viikoilla 16-19 aika koviakin nivus- ja lonkkakipuja ja pari kertaa kramppas mahakin jos urheili liian kovasti. Että eiköhän ne ihan normaaleja ole :)

Vaunuja, sänkyjä, turvakaukaloita, matkarattaita, hoitoalustoja, rintareppuja ja muita oon netistä ihaillut mut niiden hankinta on edessä varmaan vasta kuukauden tai parin päästä. Tai saa nyt nähdä kauanko onnistun pitämään itteni pois lastentarvikeliikkeistä :D Vaatehankinnat taas on jo aika hyvällä mallilla, tai niin että lisääkin mahtuu mutta noillakin luultavasti pärjäis. Samoin muutama vauvalelu löytyy ja netistä tilasin sitterin, ammeen ja vaikka mitä hoitotarvikkeita. Parit ihanat vauvalakanasetit aion tilata myös ja ehkä leikkimatonkin. Nettikaupoista kun löytyy kaikkia ihanuuksia mitä ei noista lahden liikkeistä löydy. Että siis ei mitenkään kauheesti ole ollut noi hankinnat mielessä :D Meijän oli tarkotus saada mun miehen isän perheeltä melkein kaikki tarvikkeet mut niille tuleekin vielä yksi lapsi :)

Mä oon sen verran pitkä että mun maha alko näkyä suhteellisen myöhään, mutta onhan toi nyt jo ihan tunnistettavissa :D Katotaan osaanko mä lisätä noita mahakuvia.


MadDee ja Rappe rv 21+2
 
Haimi: Eiku just ihanaa kun vattaa on jo :) Kyllä mullakin on jo, niin et huomaa, et masuasukki vatsassa on. Näähän on niin yksilöllisiä...toisilla kasvaa maha jo heti alussa ja toisilla vasta myöhempään.

Maddee: IHANA! :) Munki pitää varmaan nyt räpsiä... :D
 
Heippa kaikille!

Täälläki masu kasvaa. Isäntä oikein kehui masua kauniiksi, kun oli tiukahko pitkä paita päällä, josta ihan selvästi pömpötti :) Housupolitiikka alkaa olla jo vähän siinä mallissa, että omista entisistä ei sovi enää kuin lökömalliset verkkarit ja tuulihousut. Vähän fiksummista ei oikein mitkään. Onneksi oon saanu lainaan ihan kivoja mammahousuja.

Minä en vieläkään tunne selkeitä liikkeitä, mutta en vielä jaksa olla huolestunut asiasta. Pari kaveria kertoivat, etteivät hekään tunteneet kuin vasta sitten, kun pieneltä tuli oikein kunnolla monosta tai nyrkistä. Joskus iltaisin kun oikein keskittyy, niin tuntuu jotain muljahtelua, mutten ole varma onko se etenevä pieru vai pikkuihminen.

Meillä on hankinnat aika lailla nollilla vielä. Muutamat potkuhousut olen kirppikseltä ostanut, samoin kuin hoitoalustan. Turvakaukalo on saatu lainaan, vaikkei se ihan uusinta mallia olekaan. Ei ole sellainen, johon on se autoon kiinnitettävä telakka. Yhdellä kaverilla on kuulemma sellainenkin, jos halutaan lainaan. Pinnasänky ja yhdistelmävaunut on tiedossa, että ei tässä ihan tyhjän päällä kuitenkaan olla. Odotan, että saataisiin rakenneultrasta selville vauvan sukupuoli, niin se helpottaisi vaatteiden värivalinnoissa. Kovasti myös odotan, että saisi sen äitiyspakkauksen.

Aikooko muuten muut ottaa äitiyspakkauksen, vai rahana?

Mullakin välillä nivusissa tuntuu melko kipeitä tuntemuksia. Varsinkin, jos nousee vaikka autosta tai sohvalta kömpii ylös.

Onko kellään tuntunut supistuksia? Minä pötkötin yhtenä iltana sängyllä saunan jälkeen ja yhtäkkiä masu tuntui ihan hassulta. Ikäänkuin kohtu olisi puristunut hieman kasaan, tuntui sellaisena möykkynä tuolla sisällä. Tuntemus tuli ja meni muutamia kertoja, ei sattunut tai mitään. Sitten kun nousin ylös ja kumarruin alakaapille, niin alamasussa tuntui, ettei tiedä mihin päin se kohtu muljahtaa, kun tuntui sellaisena möykkynä. Normaalistihan se antaa kumartuessa sillä tavalla periksi. Tietty sitten googletin harjoitussupistukset, niin sain sellaisen käsityksen, että on ihan normaalista jutusta kyse. Useimmiten tulevat vasta viimeisellä kolmanneksella, mutta voivat tulla myös jo toisella kolmanneksella. Eri keskusteluketjuissa vilahteli myöskin, että monet oli kokeneet harjoitussuppareita juuri näillä samoilla viikoilla.

Mut sellaista tänne.
Pirana 18+5
 
haimi
MadDee: IHANA maha <3 :) Todella söpö!

Mä meinaan ottaa äitiyspakkauksen, ainakin nyt ekalla (toiv tulee lapsia lisääkin :p).

Hei kirjotteletteko mitään blogeja yms? Mä alotin, nytte kirjottamaan ja jos haluisitte käydä kurkkasemmas millanen se on ja antaa sinne vaikka vähän palautetta niin ois kiva :)

Tässä osoite Elämän suola ja sokeri

veera + uuno 18+4 (ultran mukaan siis)
 
Onpas teillä ihanan isoja masuja!:) Täällä elellään nyt 18+0 viikkoa, ja tänään oli jälleen neuvolakäynti. Vauvan sydän jumputteli hyvin ja kaikki oli muutenkin kunnossa. Liikkeitä olen nyt satunnaisesti viikon verran tuntenut.. lähinnä sellaista elohiirityyppistä jumputtelua:) Itseäni mietityttää tuo masun koko.. tutut sen kasvun jo huomaavat, mutta vieraammat ihmiset eivät ole vielä raskauttani huomanneet (ilmeisesti). Piti ihan terkkatädiltäkin tänään kysyä, että onko normaalia kun masu ei vielä selvästi näy. Oli sitä mieltä, että voi mennä viikkoon 20 ennenkuin maha kunnolla pullahtaa. Mammahousuihin siirryin kyllä jo parisen viikkoa sitten, eikä enää "normihousut" kiinni mahdu. Kyllä siellä masussa siis joku asukki kasvaa:) Hassua muuten, olen itse terkkana neuvolassa ja neuvon ja opastan tulevia äitejä päivittäin, mutta omalla kohdalla sitä huomaa olevansa huolissaan jokaisesta pienestäkin asiasta..:)
Hyviä vointeja kaikille!
 
haimi
Pauliina83, olet siis neuvolan täti? :) Mutta niinhän se vähän kaikilla on että vaikka menee asiakkaaksi sellaseen paikkaan mitä työtä ite on tehny, nii silti on niin asiakas siellä.. meinaan just noin että kysyt toiselta terkalta mahasta, vaikka voisi kuvitella että joku äiti kysyy taas sinulta kun olet töissä.. hassua :)

Meille tulee pe-su kummityttö 6v kyläilemään :) Hauskaa! se on ihan innoissaan meidän koirasta ja ajateltiin viedä se ratsastamaan kun on nyt innostunut hevosista.. Toivottavasti meidän viikonloppu onnistuu ja kaikilla olisi mukavaa eikä sohvii alkais pelottaa olla kaukana kotoa..

Nyt aikalailla tasan 2vko rakenneultraan.. aiettä mä ootan <3 pikku kullannuppu siellä köllii ja jos saa sukupuolen tietää yms.. niin ihanaa! Mummoki soitti tänään että mites voin ja onko vauvalla kaikki hyvin ja onko mun kaikki veriarvot yms ok.. Oli kuulemma kutonu sellaset tossut (näytti kerran neulontakirjasta kuvaa) mitkä on tooosi söpöt.. nyt se on alkanu sitte tekemään neulepotkareita.. Hassu mummo, ja äiti kutoo vilttiä.. :D hehe!
Itekki haluisin jotain kutoo yms mutta kun oon siinä niin huono että en kerkee saamaan aikaseks mitään kun harjotteluun menee vaan kokoaika ja sitku on vauva nii sitä ei kerkiä niin paljon panostaa.. Mut onneks noi mummu ja isomummu osaa tehä munki puolesta niin on edes jotain itetehtyjä ihanuuksia sitten meijän unskille :)

Jännää tota alavatsan kipuilua ollu nytten. sellasena kramppaavana kipuna tulee tonne melkee virtsarakon tietämille.. auttaa kun menee pitkäkseen mutta inhottavaa se on.. mut jospa se ois normaalia.. vauva ainaki liikuskelee.. :) Täytynee seurailla..

Onko kukaan muuten kuullut yksärinä yms Siniliida:sta? kun oli sillä jotain kipuiluja ja poikkeama oli löytyny ultraten.. Toivottavasti siellä on kaikki hyvin!! :hug:

Kohta nukkumaan, heippahei!! Ja käykäähän siellä blogissa :p ;)
 

Yhteistyössä