Heinävauvat 2011

  • Viestiketjun aloittaja haimi
  • Ensimmäinen viesti
Heippa taas pitkästä aikaa kaikille!

Eilen oli meillä rakenneultra ja ihan selvästi näkyi kivekset ja pippeli, itsekin näin, ennen kuin hoitaja ehti sanoa ääneen. Täälläkin siis odotellaan poikavauvaa, niin kuin tosi monella muullakin taisi olla. Se hoitaja sanoi, että kaiken pitäisi olla kunnossa. Koskaanhan ei voi olla ihan varma, ennen kuin vauva on maailmassa, mutta nyt näyttää hyvältä.

Yhdessä tulostetussa kuvassa näkyi hienosti, kuinka poitsu oli ojentanut jalkansa lonkasta asti mun vatsaa vasten. Ei siis ihme, että välillä melko koviakin töytäisyjä tuntuu. Isäkin tuntee välillä tosi selvästi ja toisinaan ei sitten ollenkaan, vaikka minä tunnen. Väillä isä on saanut poitsulta potkuja päähän, kun on laittanut korvan vatsani päälle. Eilen kun itse pötkottelin ja poitsu veti rumbaa vatsassa, niin näkyi myös päälle päin. Ainakin itse osasin tulkita vatsan heilahduksia, kun samalla tunsin potkut myös sisältä päin.

Haimi: Mulla on nyt viikkoja 22+1 (poitsu vastasi kokoa 21+4). Neuvolassa olen käynyt 3 kertaa, joista yksi oli lääkärineuvola. Nyt tulevana maanantaina on 4. kerta.

T: Pirana + poitsu 22+1
 
haimi
Pirana, onnea poijaasta!! :)

MadDee: ei haittaa, en kuitenkaan ite keksinyt tuota :)

Kaikki: KUVIA TÄNNE KIITOS LAITTAKAA HETI KIITOS PALJON JOKA PÄIVÄ KIITOS! :)

Täällä taas koulussa istutaan ja postaillaan. Vauva ollut suhteellisen rauhallinen tän aamupäivän (kop.kop <- puuta koputtelin) ja pissallakaan ei oo tarvinnu juosta sen takia kokoajan :)

Tänään Aamulla: ei tuntunu hyvältä. Oli tärinää, heikkoa oloa, pyörrytti, oksetti, p*skatti, pelotti, huimas ja tuntu toooosi pahalta!! Puhelin kädessä makasin olkkarin matolla valmiina soittamaan johonkin näistä : 1. Anssi 2. Äiti 3.Neuvola 4. AMBULANSSI
Todennäkösesti siinä olis käyny silleen että olisin soittanu noihin kaikkiin jos olisin alkanu soitella. Noh, otin koiran kainaloon ja konttasin makkariin. Makasin sängyssä epämuodostuneen näkösenä ja tärisin pelosta. Sit se meni ohi. Olin siis kerennyt jossain välissä juoda 2 isoa lasia karpalo-rypälemehua ja syömään ruisleivän loppuun. Ilmeisesti se auttoi kun huilaten anto verensokerin nuosta. huh huh ja hyi!

Sit käytin koiran pisulla ja lähin vähän myöhässä kouluun. Mutta olihan taas kokemus!!
Muilla jotain tän kaltasta ollut?

muuten menee HYVIN ! :)

veera + pissukka 22+2



siinä olis masukuvaa rv22+2 ilman paitaa ja paidan kanssa.. :)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mulla oli tän ipanan kanssa 2 viikkoa ihan hirveää. Just tota huimausta (johtui huonosta hemoglobiinista, raudanpuutteesta ja vaan raskauspahoinvoinnista), oksentelua, syöminen oli tosi hankalaa ja koko ajan piti ottaa lepoa lattialla selällään. Yritin jopa yksi päivä mennä töihin kun oli jo parempi olo ja oli pakko pysähtyä oksentamaan työmatkalla oleen puiston koivua vasten ja kääntyä takaisin kotiin. :) Että sellaista kivaa. Kuulostaa tosi tutulle. Mulla tietty oli vaan alkuraskaudesta.
 
haimi
Moikka Mamma2+ ja tervetuloa porukkaan :) Jos sua facebookista löytyy niin lisäileppä kaveriks veera haimilahti niin lisään sut meidän faceryhmään :)

Mä kävinkin sitten mittauttaa sen hempan neuvolassa tänään ja se oli 120 eli hyvä :).. Perjantaina on oikee neuvola-aika, katsotaan mitä se sitten siellä näyttää :)

Liikkeetkin alko tuntua kun vähän aikaa löllyttelin mahaa ja tunnustelin.. ja join kylmää mehua ja söin keksin, johan sieltä rupes likka potkimaan!! ;)

Mua muuten ehkä vähän häiritsee kun tyttö tämä vauva oli niin selvästi siellä rakenne uä-ssä mutta ihmiset kyselee 'poikako tulossa??' Eli ihan poikamasulta näyttää.. tosin just sai samaan aikaan (2vko eroa) kaverit vauvat. Toinen oli levee ja matala maha niin että takaakin huomasi sen olevan raskaana -> tyttömaha ja toinen oli pystymaha, vyötärö tallessa ja takaa huomannu viimesilläkään mitään --> poikamaha. No kävi niin että tyttömahallinen sai pojan ja poikamahallinen sai tytön :) Elikkä ei se mahan muoto aina kerro mikä sieltä tulee mutta jännästi ruvennu kuitenkin miettiin :)
ei mulla muuta. Lukekaahan blogia! ;)
Elämän suola ja sokeri: Melkein viikko
 
Pirana, isot onnittelut poikauutisesta!:):flower:
Mamma2+ tervetuloa mukaan!:)
haimi, aivan ihana maha, kasvanu kyllä valtavasti! Mulla ollu just tollasia ne pyörrytyskohtaukset (viimeks tänä aamuna :s). Toivottavasti ei tuu sullekin riesaa noista.

Mä kävin tänään allekirjottamassa keskeytyspaperit koulussa, oli kyllä kiva fiilis kun opettajat toivotteli hyvää äitiyslomaa ja tajusin että seuraavat kaks vuotta mun työ on olla kotona lapsen kanssa. Varmasti haasteellista ja ehkä rankkaakin mutta niin toivottua!:)
Luokanvalvoja kyllä kommentoi tosi ´kivasti´ että miten voin jäädä äitiyslomalle kun ei mulla ole mahaakaan. Saan kohta jonku vatsakompleksin ku kaikki hokee et tää on ihan olematon :D

Miten muuten aiotteko te ostaa/ ootteko jo ostanut joitain seuraavista; matkarattaat ( /travel system), imetystyyny, itkuhälytin, rintareppu/kantoliina, rintapumppu? Noi on meillä harkinnassa olevia juttuja ja aattelin mielenkiinnosta kysyä meinaako muut hankkia noita.

Nyt pitäs viel kolme viikkoo tsempata, sitten loma.<3
Madde ja Rappe
 
Heippahei!

Tänään kävin neuvolassa ja sain niitä kelan hakemuksia itselle ja lapsen isälle.
En tiiä, että oonko ainoa tosi tyhmä, kun nuo kelan jutut ei tosiaankaan mulle aukea ensilukemisella..? Ymmärsin nyt lopulta niin, että tässä vaiheessa haetaan vain äitiysavustusta (äitiyspakkaus tai veroton rahasumma) ja äitiysrahaa, joka maksetaan se noin neljä kuukautta siitä, kun jäädään äippälomalle. Onko muut samaa mieltä??? Eihän sitä vanhempainrahaa voi vielä hakea, kun se haetaan sitten synnytyksen jälkitarkastuksen jälkeen, eikö niin??

Sitten on vielä oma juttunsa taiteilla miehen vuosiloma ja kolmen viikon isyysloma. Isyyslomaahan haetaan sitten takautuvasti, kun ethän voi tietää, milloin lapsi syntyy. Päättelimme niin, että vuosiloman (2viikkoa) mies pitäisi suunnilleen lasketun ajan tietämillä. Jos lapsi syntyy tuolloin vuosiloman aikana, niin pitää sitten isyyslomaa siihen perään. Jos taas ei synny, niin menee sitten töihin ja on varpaisillaan koko ajan, että milloin tulee lähtö synnyttämään. Totta kai pitää työpaikallakin olla tieto, että mies voi ilmoittaa milloin tahansa jäävänsä isyyslomalle.

Ymmärsittekö mitään tästä mun sepostuksesta? Niin ja kertokaa pliis olenko käsittänyt asiat oikein vai ihan väärin..
 
Moikka kaikille!

Takana on messuviikonloppu ja ihan hyvin meni. Nyt ei enää ole omia projekteja, mutta Pohjanmaan Suurmessut on vielä rankka rutistus. Eilen pidin ihanaa vaparia ja nautin...ja totesin, kuinka odotankaan äippälomaa. Tämä päivä alkoi hirveälllä järkytyksellä, kun katoin tuon meidän jääkarhun kuoleman...aivan hirveetä. Oon mieletön eläinrakas ja oli SUURI virhe katsoa video, noh loppuun asti en edes päässy, kun oli pakko lopettaa....AIVAN JÄRKYTTÄVÄÄ! Kaikkea noiden iltasanomienkin pitää julkaista. Toisaalta videosta on varmasti apua tutkijoille ja eläintarhalle kun selvitetään mitä tapahtui. Musta se näytti kyllä myrkytykseltä...aivan hirveetä.

Mulla on kans ens viikolla neuvola, jossa käydään nuo kela jutut läpi. En tajua niistä juurikaan, mutta eiköhän ne selviä taas.
Pirana: ONNEA POIKAUUTISISTA! :)
Mamma2+: tervetuloa mukaan!

Piskuinen + vauveli 22+2
 
Tervetuloo mamma2+!

Pauliina ja Pirana, onnittelut poitsu-uutisista! :) melekonen pikku-ukkovalta alkaa meillä olla täällä! Itekin näin unta viime yönä, että sain pojan, ja melkein kaikki tutut on veikannu meille poikaa... Ehkä mullakin on semmoinen "poikamaha", vaikka kyllä luinkin jostain, että suurin osa tyttöraskauksistakin on ns. poikamahaisia. :)

MadDee, mulla on taas ollu kompleksi, kun oon pitäny omaa mahaani liian isona, enkä kestä yhtään, kun puolitututkin kommentoi mahankasvuani! Neuvolassa ihana uusi terkkarini totesi kyllä, että mahani on ihan normaali. Kai sitä vaan on jotenki tosi herkkä nyt muitten ihmisten kommenteille, ja tulee tutkittua oman vartalon muutoksia turhankin tarkkaan. :) Toisaalta taas ärsyttää, jos ihmiset ei huomaa/kommentoi raskauttani! Hassua aikaa tämä odotus... :D

...ja edelleen MadDee, ainaki rintapumpun (toivottavasti sitä maitoa tulee!) ja kantoliinan oon ajatellu hankkia, matkarattaat ehkä myöhemmin. Noi vaunut on muutenki vielä vähän mietinnässä, mitä enemmän niistä ottaa selvää, sitä monimutkaisemmalta se tuntuu!

Mulla oli eilen neuvola, jossa oli puhetta kela-asioista. Sain sen käsityksen (tai siis neuvolassa pistettiin jo raksit valmiiksi ruutuihin ;) ), että nyt samalla kaavakkeella haetaan äitiysavustusta, äitiysrahaa sille n. neljälle kuukaudelle ja vanhempainrahaa koko ajalle. Sillä ei kuulemma oo vielä väliä, kumpi sen vanhempainrahan käyttää, sen voi ilmoittaa myöhemmin. Me ollaan suunniteltu niin, että mies jää neljän viiko kesälomalle lapsen synnyttyä, pitää siihen päälle viikon isyyslomaa ja jättää pari viikko isyyslomaa myöhemmäksi. Minä pidän viikon lomaa ennen äitiyslomaa, jätän suunnilleen kuukauden lomaa vanhempainvapaan loppuun (jolloin mies pitää isäkuukauden) ja säästän osan lomistani johonkin tulevaisuuteen siihen, kun palaan joskus töihin... Aika paljo noita saa tankata, ennen ku kaikki kiemurat on selvillä, huh!

Jään tunnustelemaan potkuja ja suunnittelemaan unia. :)

Heipodei, Pörde ja masukki 22+1
 
haimi
Hellurei ja hellät tunteet.. :)

Ihanaa kun tää otus mun sisällä tänään joskus kuuden aikaan päätti sitten ruveta potkimaan.. :) <3 Tuli ihana olo ja sanoinkin Anssille että mieluummin niin että paukuttaa mun virtsarakkoa kun on hiljaa..!! Niin kova huoli tulee helposti jos se on paikallaan tuola..

MadDee; meillä on jo Gracon matkarattaat (käsiraha maksettu, vielä pitäis loput maksaa ja hakee poijes vaunupuodista) johon lukittuu tuo turvakaukalo kiinni *naks* samanlailla kun siihen autossa olevaan telakkaan.. ja me muutenkin reissataan sukulaisia sen verran että helpompi ottaa matkarattaat mukaan, kun vaunut ja sitten kuitenkin tarvii autoon sen kantokopan, ymmärrättehän. ja matkarattaat on niin kätsät kun voi säilyttää autonperässä vaan kun kuitenkin kotona on vaunut... Itkuhäläri varmaankin joo, koska jos tuola tuuletusparvekkeella nukutan, niin täytyy olla "yhteys" sinne kokoajan että kuulee vauvan itkun lisäks, tapahtuuko siellä jotain muuta (vaikka onkin suhteellisen turvallinen ja rauhallinen talo asua tämä). Rintarepun (babybjörnin) äiti huutaa huutiksesta mulle, babybjörnin sitteri meille tulee anssin työkaverilta. Mutta varmaan sen kantoliinankin aijon hankkia.. Se vaikuttaa ihanalta.. vaikka kaikki ei sitä 'osaakaan' käyttää eikä kaikki lapset siinä viihdy.. Rintapumpun hankin sitte kun tiedän tuleeko maitoa ja minkä verran.. Imetystyynystä en tiiä.. Saa nähdä mitä matkan varrella tarttuu 'hanskaan' :)

Nyt tääkin lähtee potkuja tunnusteleen ja unten maille :) Heippa tytöt!

veera + pissukka 22+3
 
Pörde: :D On tää kyllä herkkää aikaa, kun jos ei kommentoi, niin sekin on tylsää ja jos kommentoi liikaa, niin sekin on tylsää. :D Mikään ei oo hyvä. Minä myös tuijotan kroppaani vähän liikaakin... On kyllä hyväksyny, et tämä on nyt tällainen eikä tälle mitään voi. Uudet kujeet sitten kun vauva on maailmassa :) Onhan raskaus ihanaa aikaa, kun koko ajan vauva antaa itsestään kuulla ja koko ajan vatsa kasvaa. Voisin vannoa, et mun vatsa oli pulpahtanu taas enemmän eilisestä :D
Mulle rattaiden ostos on jo selvä, mutta en ole vielä vain hankkinut, mutta tuo äitiysloma ja isyysloma juttu ei todellakaan ole... Voi ihan ahdistaa koko ajatteleminen. Ite tiedän, miten olen poissa ja koska jään lomalle yms. mutta en tiiä vielä, miten tuo mies meinaa olla isyyslomalla. Pitäis varmaan puhua tänään vähän... :)

Haimi: haluaisin myös kantoliinan, mutta luulenpa että tuo kantoreppu saa riittää. Moni on sanonu, että ei kannata ainakaan totuttaa lasta nukahtamaan kantoliinaan...seuraa kuulemma enemmänkin ongelmia. Enpä sitten tiiä... Ostettiin tuo reppu vauvelille ja sitä varmaan tulee jonkin verran käytettyä :)

Pörde: Mäkin näin unta just pojasta. Se oli kyllä niin futuristinen uni, että huh huh! Enemmänkin pelottava kuin ilahduttava. :D Näitä varmaan loppuun mentäessä tulee enemmänkin. Oon muuten nähny niin levottomia unia nyt monta yötä. Ihan hämärää...yleensä mun unet on niin ihania ja sellaisiakin seikkailuja :). Kai tääkin liittyy jotenkin raskauteen.

Eilen oli taas järkyttävä alaselkäkipu ja näyttääpi siltä, että tuo on vaiva, joka kasvaa koko ajan... :(

Nyt takaisin hommiin...niitä kun piisaa...

Piskuinen + potkiva vauveli 22+3
 
Huomenta!
Eilen käyntiin äitiyspoliklinikalla kontrolliultrassa. Ensin erikoislääkäri ei edes meinannut löytää sitä kohtaa, josta rakenneultrassa oltiin huolissaan. Lopulta kuitenkin löysi edelleen samasta kohtaa (eli oik.rintakehän alueella) pienen tipan nestettä, mutta ei vaikuttanut lainkaan vakavalta. Lääkäri tutki tosi tarkasti kaikki rakenteet, eikä niissä ollut mitään poikkeavaa. Päädyttiin kuitenkin siihen, että multa otettiin tulehdusnäytteitä (herpes, toksoplasmoosi, sytomegaloosi ja parvorokko) ja seuraava ultra on 2 viikon kuluttua. Jokin tulehdus ilmeisesti voisi tehdä sen nesteen kertymisen, mutta itse en usko että olisi mitään noista infektioista saanut. Ainakin riski noihin on suhteellisen pieni! Kaksi viikkoa menee tulosten saamisessa.. Tärkeintä oli nyt se, että erikoislääkäri oli sitä mieltä ettei ole syytä huoleen, mutta toki asiaa täytyy nyt vielä seurata. Helpottunut olo on itselläni, olin jo ehtinyt kehitellä ajatuksissani kaikki kamalimmat vaihtoehdot! Lääkäri oli ihana, rauhoitteli ja oli hyvin vakuuttava ja asiansa osaava:) Kontrolliultraa siis odotellaan!
Mukavaa ja aurinkoista päivää kaikille!

-Pauliina ja nuttu rv 22+1
 
haimi
Hei hyvä paukku että kaikki oli lekurin mielestä hyvin!:)

Mulla tuli tänään TODELLA outo suppari. Makasin sängyssä kun tuli supistus ja koko maha meni tohon navan kohdalle iiisoks kivikovaks möykyks.. vauva potki ihan hulluna siellä möykyn sisällä ja siis toi kesti varmaan minuutin (ainaki). On mulla tullu noita harjotus supistuksia mutta ei tollasta. on menny maha kyllä ihan kovaks, mut ei se tolleen möykyks ole mennyt :D

Tuntu tosi hassulta! mut ei sattunu tai mitään ja sit se möykky siitä hävis kun nousin ylös yms.. höh, hassua.

veera + pissukka 22+5
 
Heippa kaikille!

Täällä on palattu töihin talviloman jälkeen *syvä huokaus* Olen miettinyt, että onko jokin määrä kipuilua/nipistelyä normaalia vai mitenkä? En ole töissä nyt supistellut, mutta varsinkin kohdun "sivuilta" nipistelee pitkin päivää :( Olen laskenut, että pahimmillaan mulla voi tulla työpäivän aikana yhteensä satojen kilojen nostotaakkoja. Tänään olisi ollut juurikin sellainen "nostopäivä", mutta ihan surutta nakitin muita auttamaan. Olen siis keittäjä suurtalouskeittiöllä. Tällä hetkellä tuntuu, että en todellakaan aio sinnitellä töissä äitiysloma alkuun asti.

Veera: Mulla oli tänään aamuyöstä vähän samat fiilikset kuin sulla. Tuli paljon kovempi supistus kuin mitä aiemmat harjoitussupparit on olleet. Nyt voin todella sanoa, että massu oli aivan kivikova. Olin siinä vähän sellaisessa puoliunessa ja todellakin havahduin hereille. Ei se kipeää käynyt, mutta tuntui melko hurjalta.

Hienoa Pauliina83, että kaikki vaikuttaisi olevan ok. Itseäni hermostutti jo siinä vaiheessa, kun rakenneultraaja oli pitempiä aikoja hiljaa ja tutki monitoria. Ehti jo ajatella itse vaikka mitä. Mutta helpotus oli suuri, kun aina sanoi olevan ok.

Tämmöisiä huolia tänne..
 
haimi
Neuvolassa käyty! :) Nyt siis oli kolmas kerta neukassa..
Alkupainoon tullut 7kg lisää, sydänäänet kuului hyvin ja jopa terkka tunsi/näki potkut :)
Sf-mitta oli 19cm eli käyrällä mennään, hemppa oli 117 ja verenpaineet 124/71 p. 60

Semmossia.. lääkäri olis 4vko päästä, jolloin tapaan myös ton terkan, joka on muuten aivan ihana ja mahtava!! :) Nuori (n.25-30v) tosi sulonen nainen jolle on helppo puhua kaikesta :)
Seuraava neuvola on rv30 ja sitte alkaakin 2vko välein neuvolakäynnit :) Ihanaa tää raskaus! <3
Aika menee niin nopeesti, kohta kesä ja kärpäset ja IIISOT mahat :) hihi!!

ainiii ja sokerirasitukseen pitää varata aika tässä piakkoin.. :)

Mä oon niin onnellinen!:)<3

veera + pissukka 22+6
 
Moikka.
Paluliina83Hyvä että kaikki on pikkusella kunnossa.toivotaan että löytis vastuas sit sielt kontrolliultrasta.:)

MadDee Rintapimppu ja kantoreppu on saatu jo kaverilta ja äidilta saan sen imetystyynyn.
Itselle jää ostetavaks itkuhälytin ja matkarataat ja aatelin viel korvamittarin ja tuttimittarin ostaa.:)
haimiKiva että sait mukavan neuvolatädin ja että kaikkki oli hyvin:)

No ei teil muil oo paljoo tota painoo kertyny verratanua muhu ku mul on tullu jo ylikymmenen kiloo lisää ku kaverin vaalla toissapäivänä kävin :whistle:pitää vissii rupee kattelee mitä syö ku toi makeanhamams kolottaa ku tupakan yritän nyt lopettaa kokonaa ni tarviin jonku korvikeen :D

Elien Lähetetty kelanpaperi palkanlaskentaa saa nähä kauvanko menee et saan päätöksen ja sen äippäpakkauksen.Samoin katottii pomon kaa et mammaloma alkaa 31.5 mutta jään neljänviikon kesälomalle tuota enne eli lomalle jään näillänäkymin jo vapusta :)
En malta odotaa!!

Muta nyt töihin mukavaa perjantaita ja viikonloppua kaikkille.=)Mäkin yritän siitä nauttia vaikka seuraava vapaapäivä vasta ens viikon ke..:|
Rv.25+1 :wave:
 
haimi
heissulivei! :)

Täällä viikonloppu ohitse ja uusi viikko aluillaan.. Kirpparilla kävin äitini kanssa viikonloppuna ja tehtiin ihania löytöjä sieltä vauvalle.. Tosi sulosia mekko muutaman, sukkia, sukkahousuja, body, myssy, leluja :) Itelleni löysin myös mammafarkkucaprit! :) makso 5€ ja ovat varmaan kivat kesällä/loppukeväästä..
Mummokin kävi perjantaina ja halusi ostaa benettonilta yhden ihan yyyyylisöpön mekon jonka ovh oli 29€ nii makso nyt 8,5€ :)
Äiti oli myös huutanu mulle huutiksesta mammafarkkuhameen 13€, babybjörnin rintarepun 5,50€ ja paketin jossa UUSI! toppapussi ja lisäks jotain vaatteita (mitkä ei näyttäny kivoilta) 6€. :)
Meijän äippä on aika kova tuolla huutonetissä shoppailee :D
Sitten espritin normi hame jonka löysin kerran kirpulta, lähti mummon mukaan vahvan trikookangaspalan kanssa, mummo tekee siitä mulle käypän mammahameen (toivottavasti siitä tulis hyvä) :)

Meillä kävi myös lauantaina kylässä meijän tuttavapariskunta jotka odottaa kans vauvaa.. :) Sillä tytöllä siis 5pv myöhemin la ku mulla :p Hauska oli niitäkin nähdä..

Sellasta täällä! Kaikki ollut hyvin taas, ei mitään kipuja yms ollut v-lopun aikana.. :) Tällä viikolla jumppaan, toivottavasti ei tekis pahaa masulle jos vähän käy steppaamassa.. täytyy tukivyö ottaa mukaan ja tehä vähän iisimmin ettei syke nouse kauheen korkeelle (voi tulla supisteluja).. :)

veera + pissukka 23+2
 
haimi
Hei tässä kollaasikuva viikoilta 18+4 - 23+2 :)



Kahessa vikassa kuvassa näyttää ihan että olis ennemmin pienentyny ku suurentunu, mut lupaan että todellisuudessa on toisin päin..

Sitten olis kaks tällästä toisenlaista kuvaa.. :) Tykkään (niinku varmaan huomaatte) muutella kontrasteja yms.. hehe.. :)





LAITTAKAAS MUUTKIN NIITÄ KUVIA TÄNNE :)
 
Pauliina, hienoa että kaikki oli kunnossa!:)

Mä oon niin puhki että nää vikat kaks viikkoa koulussa tuntuu ikuisuudelta. Luulen et rauta-arvot tippunu entisestään kun olo on näin kurja. Eipä jaksa paljon muuta kun nukkua iltapäivisin. Vauva on vilkastunut edelleen ja ottaa paljon kontaktia :) Heti kun vähän silittää vatsaa niin tulee vastauspotkuja :D Potkutkin on aikamoisen vahvoja. Välillä mietin et nukkuukohan tuo ollenkaan :) mut hyvä että elämöi niin ei tarvi olla liikkeistä huolissaan.

Viikonloppuna kävin äidilläni kylässä niin tulipa paha mieli kun se alko syyllistää mua siitä etten hoida itteeni kuntoon ja vauva kärsii kun painokaan ei oikein nouse jne.. Syön kuitenkin minkä kerkeän ja tottakai yritän kaikkeni että pikkuinen kasvais normaalisti. Jostain syystä toi rauta ei vaan imeydy. Noh, onneksi torstaina on neuvolalääkäri missä ultrataan, saa sitten nähdä onko kaikki hyvin. Inhottavaa vaan kun oon muutenkin ollu huolissani tosta vatsan kasvusta ja nyt sit äitikin pelottelee et joku on pielessä.

Hankinnat on edenny sen verran että ostin imetystyynyn ja aion ostaa rintapumpun. Muista en oo vieläkää päättänyt. Ootteko muut muuten lukenu noista tuttipulloista ja tuteista, että mitä kannattaa ostaa kun monissa on sitä BPA´ta? Ainu ainakin vissiin poistaa markkinoilta kaikki sitä sisältävät tuotteet kevään aikana.

Harjotussupistuksia tulee mullakin päivittäin, mut ei ne oo mitenkään kivuliaita.



Madde ja Rappe
 
haimi
Ihana massuli sulla MadDee :) Ja näkyy tuo Linea negra vai mikä onkaan :p :)

Ei sun maha mitenkään 'tosi pieni' ole. Jollain kasvaa hitaammin ja loppuraskaudesta vasta tulee sellanen kasvupyrähdys!
Onneks kuitenkin se lääkäri sulla kohta nii siellä näkee onko kasvu normaalia.. :) Paljo sulla on matilda ollu sf-mitta viimeksi?
Tosi harmi että se rauta ei imeydy ja oot sillai huonossa kunnossa, kun kuitenkin tän pitäis olla sellasta aikaa että voi nauttia täysin rinnoin raskaudesta ennenku siitä tulee 'ahistava olo' (usein ehkä rv35+)
Tsemppiä kuitenkin, ja katotaa jos jokupäivä jaksaisit nähä nii käytäs kahveella vaikka :)
 
Heippa kaikki naiset ja vauvelit!

Mä oon täällä ollu vähän pelistä pois, kun viime viikon torstaina illalla alkoi yökkötauti ja vei petiin koko viikonlopuksi. Tänään oli neuvola ja ei tuo piskuinen ollu tuola moksiskaan pienestä syömistauosta. :D Kohtukin on kasvanu tosi hyvin.

Pauliina: Onneksi kaikki oli hyvin! :) Huoh! Voisin itse olla melkoisen rikki tilanteessa, mutta onneks ei tarvitse nyt huolehtia.
Madde: Sun vatsahan on ihan normaali? Vai oonks mä missannu jotain?! :confused:
Kaunis on vatsasi! =)

Meillä mies osteli viikonloppuna vaunut vauvelille, kun mä makasin vuoteessa. :D Ei meitä naisia aina joka paikkaan kai tarvitakaan ja lisäksi mies tiesi, mitä hakea. :)

Onkos teillä muilla närästäny yhtään tässä raskauden aikana? Siis mua ei koskaan elämässäni närästäny, enkä oikeen ees oo tienny, mitä se tarkoittaa. MUTTA nyt tiedän! Siis iltaisin monesti närästää tosi kovaa... inhottavaa. :( Mikähän tähän nyt auttais?
 
haimi
Muakin närästää iltasin varsinkin.. ja siis aamulla tuntuu joskus myös sellanen inhottava närästyksen tapanen.. :(
Rennietä vaan.. En tiiä onko se 'kiellettyä' raskaana olevilta, mutta oon joskus ottanu kun ei oo helpottanu millään.. Se on näitä raskauden ihania vaivoja, tai siis yksi monesta tusinasta :)
 
Niin ei munkaan mielestä toi mun vatsa mikään tosi pieni ole mut kun kaikki hokee et pitäs olla jo isompi ni sitä alkaa itekkin olee huolissaan. Ja mun äitillä on ollut tuplasti isompi vatsa näillä viikoilla kuvista päätellen. Sf-mitta oli viikolla 23+2 20cm eli ihan käyrillä. Enempi toi paino on hassu kun on tullu vasta 2 kiloo lisää ja nyt taas tippunu puol kiloo.

Kiitos tsempistä Veera, mennään ihmeessä kahville sit kun pääsen lomille :) On se hölmöä miten raskaana ollessa tressaa niin kauheesti kaikkee vaikka oikeesti ei oo mikään pielessä.

Sama juttu mullakin ton närästyksen kanssa. Nyt on tullu sekin tutuksi :D
 
Heissan kaikille!
Ajattelin vihosta viiimo tännekki kirjotella, kun oman esikoisen pitäisi syntyä heinäkuun lopulla, laskettu aika on 30.7.11. Tampereella asustelen miehen ja koiran kanssa.

On ollu kiva lukea teidän juttuja ja ajattelin että kai tänne vois kirjottaa itsekki jotai : )) Teidän masut ovat jo valtavia!

Itsellä rakenneultra tosiaan vasta viikolla 24, halutaan tietää kumpiko masussa potkii, että tässä on vielä sellainen 13päivän odotus ja jännitys edessä! : )
Mies kutsuu masuasukkia formulaksi, koska on niin kova potkimaan ja liikkumaan - neuvolassaki sydänäänten kuuntelu on hieman hankalaa ! : )

Riina ja formula 22+5
 

Yhteistyössä