Helkatin LjudmilaSvetlanat ja VasiljiSergeit!! *turhispurku venäläisturismista*

  • Viestiketjun aloittaja "Vilukissa"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ne, jotka ei tätä ongelmaa ymmärrä, eivät ole törmännyt siihen. Heidän kaupungissaan venäläisturismi ei ole valloillaan. Tässä tulee rasistiksi tahtomattaan.

Meidän kaupunki kuhisee venäläisiä. Se on hieno juttu, mutta alkaa jo tökkiä pahasti.
 
"Vilukissa"
[QUOTE="vieras";22841976]

Missä päin Suomea hinnat ovat venäläisten takia nousseet? Lappeenrannassako? Täällä Joensuussa en ainakaan ole huomannut moista.[/QUOTE]

Juurikin Lpr:ssa, ja hintatasoon ei tod. vaikuta ainoastaan se, että joissakin kulutustarpeissa kuljetusmaksut tänne ainaiseen "rajataisteluun" yms. ovat toista luokkaa...toki kysyntä vaikuttaa hintoihin ;). Ja - kuten jo tuossa sanoinkin, niin onhan se hyvä, että edes he tuovat rahaa pahaiseen kohtapuoliin myöskin taloudellisessa ahdingossa pyörivään maahamme, mutta kuten niin nätisti sanotaan - "kohtuus kaikessa" ;)

Toikin on muuten ihan niin totta, mitä Crissy on sanonut - mun mielestä rajan tuntumassa ollaan jo ihan riittämiin joustettu kauppojen aukioloajoissa, kyllä pitäisi joustoa tulla heiltäkin, että ottavat huomioon maan tavat....kaikin puolin ja joka paikassa ;)

Ja sitten tiukkiksille pikku huomaamaton kommentti - älkää nyt viittikö hiileentyä, sillä se ei tod.ollut tämän tarkoitus :D....ruki veer vaan :wave:....
 
jho6
[QUOTE="vieras";22842024]Ne, jotka ei tätä ongelmaa ymmärrä, eivät ole törmännyt siihen. Heidän kaupungissaan venäläisturismi ei ole valloillaan. Tässä tulee rasistiksi tahtomattaan.

Meidän kaupunki kuhisee venäläisiä. Se on hieno juttu, mutta alkaa jo tökkiä pahasti.[/QUOTE]

itse olen asunut Pohjois-karjalassa, jossa venäläisiä oli/on paljon. Ei haitannut. Olen asunut myös länsirannikolla, jossa oli ruotsalaisia turisteja hyvin paljon, varsinkin kesäaikaan, eikä haitannut sekään! asenne ongelma!
 
ja mitäs vikaa tässä on? Itsekin paljon matkustelleena niin näinhän on jo monessa turistikohteessa+ maissa joissa olen vieraillut. Sehän on hyvä, että ihmisillä on työtä vuoden jokaisena päivänä ja ne opiskelijatkin saavat tehdä töitä opintojen ohessa. Nuo juhlapyhät on siitä hyviä. Tuskin kauppiaat auki kauppojaan pitävät jos se ei kannata eli tarvetta aukioloille on! Kyllä minä osaan olla menemättä kauppaan jos en halua tai haluan olla kotona viettämässä pyhää, mutta ei minua tosiaankaan haittaa se jos toiset sinne kauppaan Loppiaisena ryntää. 3-vuortyöläiselle on vaan hyvä kun pystyy menemään kauppaan, vaikka työpäivän päättyessä klo. 22.
Mä vaihdoin kaupanalalle nimenomaan siks et on inhimmilliset työajat ja tietyt pyhävapaat.

Ravintola-alalla monta vuotta tehny työtä ja siihen en näin perheellisenä enää lähde. en halua olla vuodesta 365pvää duunissa ja tehdä sit yöhön asti.

Joku roti täytyy olla asioissa.
 
"vieras"
Mä vaihdoin kaupanalalle nimenomaan siks et on inhimmilliset työajat ja tietyt pyhävapaat.

Ravintola-alalla monta vuotta tehny työtä ja siihen en näin perheellisenä enää lähde. en halua olla vuodesta 365pvää duunissa ja tehdä sit yöhön asti.

Joku roti täytyy olla asioissa.
Ehkä sun kannattais vaihtaa tyystin alaa johonkin sellaiseen mikä on taatusti päivätyötä maailman tappiin.
 
valitus
[QUOTE="Vilukissa";22842061]Juurikin Lpr:ssa, ja hintatasoon ei tod. vaikuta ainoastaan se, että joissakin kulutustarpeissa kuljetusmaksut tänne ainaiseen "rajataisteluun" yms. ovat toista luokkaa...toki kysyntä vaikuttaa hintoihin ;). Ja - kuten jo tuossa sanoinkin, niin onhan se hyvä, että edes he tuovat rahaa pahaiseen kohtapuoliin myöskin taloudellisessa ahdingossa pyörivään maahamme, mutta kuten niin nätisti sanotaan - "kohtuus kaikessa" ;)

Toikin on muuten ihan niin totta, mitä Crissy on sanonut - mun mielestä rajan tuntumassa ollaan jo ihan riittämiin joustettu kauppojen aukioloajoissa, kyllä pitäisi joustoa tulla heiltäkin, että ottavat huomioon maan tavat....kaikin puolin ja joka paikassa ;)

Ja sitten tiukkiksille pikku huomaamaton kommentti - älkää nyt viittikö hiileentyä, sillä se ei tod.ollut tämän tarkoitus :D....ruki veer vaan :wave:....[/QUOTE]

Suomessa on aika monta kaupunkia jossa ei tarvitse kärsiä turisteista, varsinkaan venäläisistä. Pakkoko asua juuri siinä kaupungissa joka on täynnä niitä venäläisiä. Jokainen valitsee asuinpaikkansa ihan itse. Länsirannikolla ei tule venäläisiä vastaan! Ainakaan kovin usein.
 
kainuu kuittaa
Todellakin oikea RIESA ovat nuo venakot. KAupoissa ne etuilee ja käyttäytyy muutenkin kuin maailman omistajat, ja ne HAISEE!!! Hirveetä hajuvesi- ja partavesimääriä ne lotraa päälleen, hyi.
JA ne on älyttömän arvaamattomia kuskeja. Poukkoilevat minne sattuu et aina saa pelätä mistä suunnasta ne kylkeen pasahtaa. Parkkeeraavat minne sattuu ja poliisit ei tee mitään.
Oksettavaa se niiden itseriittoisuus... Vaikka kuinka toisivat paljon tännekin rahaa niin voisivat käyttäytyä kuin ihmiset eikä siat. JA kuvottaa tuo yrittäjien nuoleskelu ryssän suuntaan.
 
ja mitäs vikaa tässä on? Itsekin paljon matkustelleena niin näinhän on jo monessa turistikohteessa+ maissa joissa olen vieraillut. Sehän on hyvä, että ihmisillä on työtä vuoden jokaisena päivänä ja ne opiskelijatkin saavat tehdä töitä opintojen ohessa. Nuo juhlapyhät on siitä hyviä. Tuskin kauppiaat auki kauppojaan pitävät jos se ei kannata eli tarvetta aukioloille on! Kyllä minä osaan olla menemättä kauppaan jos en halua tai haluan olla kotona viettämässä pyhää, mutta ei minua tosiaankaan haittaa se jos toiset sinne kauppaan Loppiaisena ryntää. 3-vuortyöläiselle on vaan hyvä kun pystyy menemään kauppaan, vaikka työpäivän päättyessä klo. 22.
No on se jessus soikoon kumma kun vuodessa on MUUTAMA arkipyhä jolloin saa sille viikolle ylimääräisen vapaan niin eih! Seki pitää ottaa pois. Ei ilmeisemmin riittänyt että sunnuntait vapautettiin ja pienten kauppojen aukiolot pidennettiin.

On se kumma jos ei kaupoille niiden aukioloina kerkee.
 
jh5
Mä vaihdoin kaupanalalle nimenomaan siks et on inhimmilliset työajat ja tietyt pyhävapaat.

Ravintola-alalla monta vuotta tehny työtä ja siihen en näin perheellisenä enää lähde. en halua olla vuodesta 365pvää duunissa ja tehdä sit yöhön asti.

Joku roti täytyy olla asioissa.
no just. kannattaa varmaan vaihtaa sitten alalle missä ei joudu pyhätöitä tekemään. suurimmalle osalle 3-vuorotyö on ihan normaalia, oli perhettä tai ei. Voi hyvänen aika sentään.
 
just joo
[QUOTE="vieras";22842024]Ne, jotka ei tätä ongelmaa ymmärrä, eivät ole törmännyt siihen. Heidän kaupungissaan venäläisturismi ei ole valloillaan. Tässä tulee rasistiksi tahtomattaan.

Meidän kaupunki kuhisee venäläisiä. Se on hieno juttu, mutta alkaa jo tökkiä pahasti.[/QUOTE]

Voi kuule on niitä venäläisiä ja kaiken muunkin maalaisia täälläkin ja paljon, turisteja ja ihan asumassakin (hui!) jopa omassa kotipiirissä. Enkä varmasti ole yhtään rasisti ja vaikka heitä tulis viel enemmän ei musta siltikään tulis rasistia. Että vika on kyllä ihan vaan sussa.
 
[QUOTE="vieras";22842086]Ehkä sun kannattais vaihtaa tyystin alaa johonkin sellaiseen mikä on taatusti päivätyötä maailman tappiin.[/QUOTE]

Mä teen 2 vuorotyötä ja se sopii mulle. Mut mun työaika on myöhäisintään 20:30 saakka. KOhta varmaan seki muuttuu kun aletaan vaatia kohtuuttomia.
 
Helekutti
Venäläisten toiminnasta voi sanoa yhtä ja toista mutta yhtä asiaa ei ole mediassa mainittu pariin-kolmeen vuoteen. Nimittäin sitä että Suomesta pölliminen on venäläisten toisiksi suurin syy tulla tänne. Lähtee fillarit pihoista, sukset, lelut, mopot, kaikki mahdollinen kaupoista ja mummot nurin yön pimeässä ja lompakot taskuista. Sellainen se velivenäläinen on, ja pitää meitä ihan julkisesti tyhmänä. Ainakin kuvittelevat ettei kukaan täällä puhu venäjää kun niin avoimesti juttujaan busseissakin levittelevät.
 
"vieras"
Onhan se kauppiaiden kannalta ihan jees, että tulevat ja matkailun näkökulmasta ymmärrettävää. Tilanteen hankaluutta on vaikea nähdä, ellei itse ole asunut ko paikkakunnalla, jossa venäläiset turistit massamatkailevat. Kauppojen hyllyt ovat tyhjinä ja mitään laatutuotteita ei saa, ainakaan alennusmyynneistä.

Itse välttelen kauppoja ja inhoan käydä kaupoilla vuodenvaihteessa, koska täältä Kuopiosta ei löydy mitään, torilla ja kaupoissa käy venäjän posmitus ja tuntuu, että koko kaupunki on ihan sekaisin. Ihana palata taas normaaliarkeen venäläisten mentyä!
 
JONSERED Karhunkantaja
Thaimaassa ollessamme muksut taklattiin peffalla ja kyynärpäillä useaan otteeseen kaupoissa ja kadulla. Venäläisturistit halusivat ohi... Minulle kävi sama kenkäkaupassa, enkä edes ollut kenenkään edessä. Liukuportaissa venäläislapset juoksentelivat edes takaisin, kunnes tivasin kipakasti venäjäksi, jotta mitä he oikein puuhaavat...

Okei, ymmärrän kyllä, että he kantavat valtavat rahamäärät tuolle alueelle ja rahoittavat suuria inestointeja, mutta ei kait se tarkoita, että koko kaupungin on tanssittava heidän pillinsä mukaan?

MUTTA ettei totuus unohtuisi, vain pieni osa käyttäytyy sopimattomasti. Suurin osa on täysin huomaamattomia ja harmittomia. Ja osa erittäin hyvin käyttäytyviä ja fiksuja.
 
ascsa
no just. kannattaa varmaan vaihtaa sitten alalle missä ei joudu pyhätöitä tekemään. suurimmalle osalle 3-vuorotyö on ihan normaalia, oli perhettä tai ei. Voi hyvänen aika sentään.
Näin vuorotyö vaikuttaa – ”Kovia lukemia” — Uusi Suomi

Kolmivuorotyö käy terveyden päälle tosi pahasti.
Koko maailma menee kiireisemmäksi koko ajan, eikä ihmisen fysiikka kestä sitä. Ymmärrän hyvin niitä, jotka hyppäävät oravanpyörästä tai palavat loppuun.

Ja mitä tulee turisteihin, niin ei ne aina kovin kivoja ole. Itse olin eilen Tallinnassa, ja sain tuta monenkin paikallisen kyynärpään. Se on niin, että maassa maan tavalla, ja jos olet riittävän tyly, niin voit olla oma itsesi ihan joka puolella. Ei tartte välittää kenestäkään muusta. MinäminäMINÄ!
 
"Vilukissa"
Mä ite oon asunut länsirannikollakin ruotsalaisten turistien keskellä :) ja kyllä mun täytyy valitettavasti vain todeta ruotsalaisia turisteja palvelleenakin, että länsimainen osaa aivan eri tavalla käyttäytyä turismireissullaan... Mutta mutta se, joka ei todellakaan syystä tahi toisesta saa olla osallisena tästä kansallisesta ryntäyksestä ja lähestulkoon jopa iholla tuntuvasta ostovoiman pyörityksestä, ei myöskään tiedä mitä se on :). Ja - jos emme täällä rajantuntumassa asuisi ja palveluitakin tarjoaisi, niin kyllä se "nurina" kuuluisi sitten sieltä ylempää, missä niitä ihmisiä sitten olisi...;)

Ja juu, en näe enkä koe itseäni millään tavalla rasistiksi, joten sitä ette minusta saa edes tekemälläkään :).
 
[QUOTE="vieras";22842134]Miten niin kohtuuttomia? Kyllä normaali ihminen pystyy tehdä myöhempään töitä tai vaikka kolmessa vuorossa[/QUOTE]

pystyy pystyy en mä sitä sanokkaan. Mut se joka haluaa sitä tehdä voi hakeutua sellaselle alalle.

Mä en halunnu olla enää yömyöhään töissä enkä vuoden jokaisena päivänä niin siksi vaidoin alaa. Nyt pikkuhiljaa alkaa lipsumaan siihen suuntaan et kun yks pyhä vapautetaan niin vaarana on et vapautetaan kaikki.

mutta katsellaan miten käy


Tää meni nyt offtopic joten AP:lle pahoittelut:ashamed:
 
Vaaditko sinä kohtuuttomia kun minun pitää hoitaa sairasta lastasi sairaalassa vuorokauden ympäri??? Äläkä sano, että näitä ei voi verrata. kyllä voi!
ai jestas mitä saivartelua.. SINÄ ITSE olet hakeutunut alalle missä toimitaan 24/7. SInä siis tiesit mihin ryhtyä ja tiesit että tulet työskentelemään vuorokauden kaikkina aikoina.

Ennemmin vertaisin vaikka et haluaisitko neuvolapalvelut et ne olis auki vaikka klo: 21 asti jos olisit siellä töissä? Sun päivätyö muuttuisi vuorotyöksi.
 
"Vilukissa"
Chrissy - :hug: älä suotta pahoittele yhtää mitn ;), toivottavasti edes helpotti sinuakin hiukan...:) Mutta symppaan sua kyllä, kaupanala näillä leveyspiireillä joutuu näemmä jatkuvasti elämään ja muuttamaan muotoaan. Vaan yritetään sisulla kestää ;)!
 
Joo ne on niin ärsyttäviä ja käyttäytyy ku maailmanomistajat, ei väistä kadulla ku tulee vastaa ja auta armias jos yrität kaupassa katella jotai vaatteita ni siihenhä ne tunkee viemää kaiken kivannäkösen ihan kiusallaan. :mad: Ja viime keskiviikkona ei onneks ollu suunnitelmia Prismaan mennä, ku siellä oli 20 turistibussia vallottamassa parkkipaikat ja ne venäläiset vallottamassa Prisman. Että silleen, ei tää enää tunnu et asuis Suomessa ku joka paikkaan minne menee kuuluu vaan posmotusta. AHISTAA!
Ainii ja unohtu, ne ohittelee kassajonoissa!:mad:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä