Helkatin LjudmilaSvetlanat ja VasiljiSergeit!! *turhispurku venäläisturismista*

  • Viestiketjun aloittaja "Vilukissa"
  • Ensimmäinen viesti
"peace"
Eihän se oo turistien syy jos suomalaiset kauppiaat haluaa pitää kauppansa auki pyhänäkin. Tällä kylällä on kolme kauppaa, kaks oli auki ja yks kiinni. En kyllä tiedä miks olivat auki kun ei täällä oo mitään turisteja.
 
Järkyttävää tekstiä
arvon mammoilta! Jos teillä ei ole rahaa ostaa niitä tavaroita, niin eikö ole hyvä, että jostain tulee sellaisia ihmisiä, joilla on varaa? Suomeen virtaa rahaa Venäjältä. Kauhean kateellista porukkaa taas täällä! Jos venäläiset tulevat tänne uudenvuoden tienoilla viikoksi tai pariksi ostoksille, niin teille jää loppuvuosi aikaa ostella kaupoista tavaraa, jos nimittäin on varaa! Pikkuisen suvaitsevaisuutta kehiin taas! Ei ihme, että ryssäviha on vieläkin voimissaan, kun mammat siirtävät ennakkoluulonsa lapsilleen!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Järkyttävää tekstiä;22842402:
arvon mammoilta! Jos teillä ei ole rahaa ostaa niitä tavaroita, niin eikö ole hyvä, että jostain tulee sellaisia ihmisiä, joilla on varaa? Suomeen virtaa rahaa Venäjältä. Kauhean kateellista porukkaa taas täällä! Jos venäläiset tulevat tänne uudenvuoden tienoilla viikoksi tai pariksi ostoksille, niin teille jää loppuvuosi aikaa ostella kaupoista tavaraa, jos nimittäin on varaa! Pikkuisen suvaitsevaisuutta kehiin taas! Ei ihme, että ryssäviha on vieläkin voimissaan, kun mammat siirtävät ennakkoluulonsa lapsilleen![/QUOTE

Ne kun ei tuu vaan viikoksi pariksi vaan ne on täällä kuule ihan vuoden ympäri! Et taida täälläpäin asua kun et asiasta tiedä. :D Jos ne venäläiset osais käyttäytyy ni ehkä niitä ei niin vihattais.
 
Joo ne on niin ärsyttäviä ja käyttäytyy ku maailmanomistajat, ei väistä kadulla ku tulee vastaa ja auta armias jos yrität kaupassa katella jotai vaatteita ni siihenhä ne tunkee viemää kaiken kivannäkösen ihan kiusallaan. :mad: Ja viime keskiviikkona ei onneks ollu suunnitelmia Prismaan mennä, ku siellä oli 20 turistibussia vallottamassa parkkipaikat ja ne venäläiset vallottamassa Prisman. Että silleen, ei tää enää tunnu et asuis Suomessa ku joka paikkaan minne menee kuuluu vaan posmotusta. AHISTAA!
Ainii ja unohtu, ne ohittelee kassajonoissa!:mad:

Tota ne tekee kylllä!!! Se olen huomannu. ja sit ne ei anna rahaa koskaan käteen vaan se menee pöydän kautta, mutta se on siellä vissiin enemmän sääntö kuin poikkeus.
 
estlane
Aivan naurettavaa, ettei kaupat saisi olla auki silloin, kun kauppiaat niitä haluavat auki pitää. Venäläiset tuovat rahaa Suomeen, kun Suomella ei sitä rahaa ole.

Eestissä asuvana en voi turismista muuta sanoa että kyllä suomalaiset on kaikkein karmeimpia (olkoonkin että venäläiset ovat myös kamalaia). Huutavia, haukkuvia, kusipäisiä hamstraajia, jotka huorittelevat kaikkea mikä liikkuu ja viinaa rahdataan lasten voiminkin. Että osataan sitä sitten niinkin päin.
 
"Vilukissa"
Alkuperäinen kirjoittaja Järkyttävää tekstiä;22842402:
arvon mammoilta! Jos teillä ei ole rahaa ostaa niitä tavaroita, niin eikö ole hyvä, että jostain tulee sellaisia ihmisiä, joilla on varaa? Suomeen virtaa rahaa Venäjältä. Kauhean kateellista porukkaa taas täällä! Jos venäläiset tulevat tänne uudenvuoden tienoilla viikoksi tai pariksi ostoksille, niin teille jää loppuvuosi aikaa ostella kaupoista tavaraa, jos nimittäin on varaa! Pikkuisen suvaitsevaisuutta kehiin taas! Ei ihme, että ryssäviha on vieläkin voimissaan, kun mammat siirtävät ennakkoluulonsa lapsilleen!
Anteeksi suo, mä en voi kuin....:LOL: :D...ihanan pedanttista tulkintaa :) :flower:. Ja ei, toisin kuin luulet, niin kateellinen en tod.ole, lähinnä ostoksissani ja hankinnoissani näemmä se hidas hämäläinen, kun en sitten milloinkaan opi, että täällä pitää olla nopea ja ennakoiva ;).


Jaa...ja sitä paitsi pojilla on kylällä muutama venäläinen leikkikaverikin, joten en mä nyt oikein allekirjoita tuota ennakkoluulon levittämistäkään ;)....
 
Saat anteeksi!
[QUOTE="Vilukissa";22842491]Anteeksi suo, mä en voi kuin....:LOL: :D...ihanan pedanttista tulkintaa :) :flower:. Ja ei, toisin kuin luulet, niin kateellinen en tod.ole, lähinnä ostoksissani ja hankinnoissani näemmä se hidas hämäläinen, kun en sitten milloinkaan opi, että täällä pitää olla nopea ja ennakoiva ;).


Jaa...ja sitä paitsi pojilla on kylällä muutama venäläinen leikkikaverikin, joten en mä nyt oikein allekirjoita tuota ennakkoluulon levittämistäkään ;)....[/QUOTE]

Mutta sori vaan, sun tekstistä oikein huokui kateus!
 
turistirysässäasunut
Aivan naurettavaa, ettei kaupat saisi olla auki silloin, kun kauppiaat niitä haluavat auki pitää. Venäläiset tuovat rahaa Suomeen, kun Suomella ei sitä rahaa ole.

Eestissä asuvana en voi turismista muuta sanoa että kyllä suomalaiset on kaikkein karmeimpia (olkoonkin että venäläiset ovat myös kamalaia). Huutavia, haukkuvia, kusipäisiä hamstraajia, jotka huorittelevat kaikkea mikä liikkuu ja viinaa rahdataan lasten voiminkin. Että osataan sitä sitten niinkin päin.
suomalaiset turistit ulkomailla pahimpia mutta pakko niitä (meitä) oli vain kestää että saatiin tuloja :D
 
[QUOTE="totuus on";22841941]Suvaitsevaisuutta. Sitä se turismi teettää muuallakin kuin vain meillä.
Ajatteles niitä etelänmaiden rannikkokaupunkien alkuperäisväestöä, joille ei riitä edes puhdasta vettä turistien käyttäessä kaiken. Ym. pientä kivaa...[/QUOTE]

Niinpä.

Ei kannata purra ruokkivaa kättä.
 
"minä"
Aivan naurettavaa, ettei kaupat saisi olla auki silloin, kun kauppiaat niitä haluavat auki pitää. Venäläiset tuovat rahaa Suomeen, kun Suomella ei sitä rahaa ole.

Eestissä asuvana en voi turismista muuta sanoa että kyllä suomalaiset on kaikkein karmeimpia (olkoonkin että venäläiset ovat myös kamalaia). Huutavia, haukkuvia, kusipäisiä hamstraajia, jotka huorittelevat kaikkea mikä liikkuu ja viinaa rahdataan lasten voiminkin. Että osataan sitä sitten niinkin päin.
Peesi, kyllä ne suomalaiset vasta osaavat moukkia olla.
Käytöksen huomaa jo laivalla, buffetissa lautaset kukkurallaan ja puolet jätetään syömättä ja haetaan toinen lautanen, loistavaa esimerkkiä lapsille.
Eikä mistään haluta maksaa mitään.

Luonnollisestikin joukkoon mahtuu myös hyvinkäyttäytyviä turisteja, mutta ikävä kyllä nämä öykkärit jää kyllä päällimmäisenä mieleen.
 
"Vilukissa"
Mutta sori vaan, sun tekstistä oikein huokui kateus!
Hiivattilainen :kieh:...ja mä niin yritin olla kitkeränkatkeran sarkastinen :ashamed: :D....

Mutta joo, jos tässä vihdoinkin oppisin ennakoimaan näitä hankintoja ja deletoida mielestä aivan kokonaan joulun jälkeiset alennusmyynnit sun muut turhuuksien markkinat :). Tai sitten vissiin pitää oikeesti ryhtyä perehtymään tuohon kyynärpäätaklaukseen :whistle: ;)....!
 
v
Ei kyllä meillä päin ainakaan venäläiset katsokaan aletuotteisiin, vaan ostavat merkkituotteita, joten jos vaatekaupassa on jäänyt nuolemaan näppejään niin ihan voi syyttää joko omaa myöhästymistään tai sitä, että tänä keväänä on ollut ylipäätään todella vähän mitään alennuksessa. Lapsellista purnata että venäläisturistit ostaa kaupat tyhjiksi, mene itse ajoissa sinne kauppaan.
 
"vieras"
Tosi hyvä että meille löytyy turisteja, joilla on ostovoimaa! Idioottimaista että loppiaisen aukioloista valitetaan -miksi helvetissä pistää kaupan ovet kiinni silloin, kun ostajia olisi?
 
h%
Juuri olin ostoksilla ja paljon oli venäläisiä liikkeellä, näinkin omituisessa paikassa kuin Lohja :) Eikä haitannut yhtään. Todella hyvin oli lastenvaatteita alennusrekeissä, eikä venäläiset alennustuotteita yleensä edes osta, vaan hintavia merkkituotteita. rahaa kun on. Hyvin jäi minullekin tavaraa ja sain itsekin menemään melkoisen tukon lastenvaatteisiin, vaikka kaikki alennuksessa olikin. Sitä paitsi tänä vuonna kauppiaat eivät ole varautuneet isoilla varastoilla alennusmyynteihin kun kaikki tavara on mennyt jo talven aikana! Ja pääseehän sieltä lappeenrannastakin tietääkseni vaikka bussilla toiseen kaupunkiin ostoksille jos ahdistaa! Ja siellä toisessa kaupungissa voi sitä tavaraa vielä olla jäljellä. Vai eikö mammat osaa liikkua? kaikki pitää löytyä lähikaupasta?
 
"vieras"
Todellakin oikea RIESA ovat nuo venakot. KAupoissa ne etuilee ja käyttäytyy muutenkin kuin maailman omistajat, ja ne HAISEE!!! Hirveetä hajuvesi- ja partavesimääriä ne lotraa päälleen, hyi.
JA ne on älyttömän arvaamattomia kuskeja. Poukkoilevat minne sattuu et aina saa pelätä mistä suunnasta ne kylkeen pasahtaa. Parkkeeraavat minne sattuu ja poliisit ei tee mitään.
Oksettavaa se niiden itseriittoisuus... Vaikka kuinka toisivat paljon tännekin rahaa niin voisivat käyttäytyä kuin ihmiset eikä siat. JA kuvottaa tuo yrittäjien nuoleskelu ryssän suuntaan.
ja niin peesi!!!!!
 
---
[QUOTE="vieras";22843276]Huoh... Puolustelkaa vaan, kun ette itse elä täällä Itä-Suomessa. Ette tiedä, kun ette itse joudu joka vuosi siihen MYLLÄKKÄÄN! Koko kaupunki on sekaisin....[/QUOTE]

Uuu, ainahan voitte muutta vaikka tänne pääkaupunkiseudulle! Täällä on sekä venäläisiä matkailijoita, että asuminen kallista. Ja ruuhkat ympäri vuoden sellaiset kuin teillä siellä itärajalla pari viikkoa joulunaikaan. Että tänne vaan, turhaa siellä marisette!

Heinä-elokuussa Helsinki on ihan tukkeessa kotimaisista sekä ulkomaisista turisteista. Muistatkos niitä ketjuja siltä ajalta, kun kiisteltiin siitä, että Helsingissä ei pääse kadulla eteenpäin, kun turistit seisoo töllistelemässä keskellä jalkakäytävää. Vaan valtaosa meikäläisistä selviää siitäkin, täällä kun on totuttu, että ihmisiä on vähän enemmän. Vähitellen sitä sopeudutaan siellä itärajallakin. Tsemppiä vaan!
 
"vieras"
Uuu, ainahan voitte muutta vaikka tänne pääkaupunkiseudulle! Täällä on sekä venäläisiä matkailijoita, että asuminen kallista. Ja ruuhkat ympäri vuoden sellaiset kuin teillä siellä itärajalla pari viikkoa joulunaikaan. Että tänne vaan, turhaa siellä marisette!

Heinä-elokuussa Helsinki on ihan tukkeessa kotimaisista sekä ulkomaisista turisteista. Muistatkos niitä ketjuja siltä ajalta, kun kiisteltiin siitä, että Helsingissä ei pääse kadulla eteenpäin, kun turistit seisoo töllistelemässä keskellä jalkakäytävää. Vaan valtaosa meikäläisistä selviää siitäkin, täällä kun on totuttu, että ihmisiä on vähän enemmän. Vähitellen sitä sopeudutaan siellä itärajallakin. Tsemppiä vaan!
Sen takiahan me asutaan täällä, "jumalan selän takana", eikä Helsingissä, että saadaan olla rauhassa... =)
 
Kyllä niille taitaa osittain omat hinnat ollakin:
Uutena Vuotena eräässä hiihtokeskuksessa venäläisten aaton päivällisbuffet 99;- / hlö, lapset yli 4v 50;-.
Hintaan ei sisältynyt juomia ja ravintola oli perusrafla; ei mikään Fine Dining.

Villi veikkaus, ettei niillä päivällisillä montaakaan suomalaista ollut.
 
"mollamaija"
Aivan naurettavaa, ettei kaupat saisi olla auki silloin, kun kauppiaat niitä haluavat auki pitää. Venäläiset tuovat rahaa Suomeen, kun Suomella ei sitä rahaa ole.

Eestissä asuvana en voi turismista muuta sanoa että kyllä suomalaiset on kaikkein karmeimpia (olkoonkin että venäläiset ovat myös kamalaia). Huutavia, haukkuvia, kusipäisiä hamstraajia, jotka huorittelevat kaikkea mikä liikkuu ja viinaa rahdataan lasten voiminkin. Että osataan sitä sitten niinkin päin.
Mä toivotan venäläiset iloisesti tervetulleeksi tänne Suomeen ostoksille. Mutta virolaiset miesporukat voivat mun puolesta suksia sinne missä ei aurinko paista. Ovat järkyttävän huonotapaisia, umpikännisiä, ylimielisiä ja haastavat riitaa. Olen ollut töissä eräässä yleisötapahtumassa johon tulee vieraita ympäri maailmaa ja kaikkien muiden kanssa pärjää, mutta nuo virolaiset ukkoköörit on kyllä jotain niin hirveää ettei tosikaan.

Kaupassa olin töissä 7 vuotta opiskelujen ohella ja mun kokemuksen mukaan venäläiset oli asiakkaina monesti mukavampia kuin suomalaiset. Muistan ennen kun alemyynnit alkoi vasta uudelta vuodelta niin venäläiset oli ainoita jotka tulivat ostoksille välipäivinä. Ok, jonottaminen ja käyttäytyminen kylpylöissä voi olla vähän hakusessa, mutta tuovat kuitenkin tänne tosi paljon rahaa, joten tervetuloa vaan mun puolesta.
 
Huom harmaana
Heh, miehelle oli juuri kaupassa todettu että ei ole Kuomia, kun ei niitä saa. Venäläiset kuulemma ostavat kaikki Lappeenrannassa, ei riitä pk-seudun kauppoihin täydennystä :)
Jäi sitten ne lämpimät talvikengät saamatta. Mitäs ei ymmärtänyt ostaa niitä syyskuussa.
 

Yhteistyössä