***HELMET 2008*** Kesäviikko 33 (2. pino)

voi piru tuon yv homman kans, ku ajattelin että olisin niistä rehveistä laitellu yv:tä niin nopeemmin ehkä saanu niitä ilmottautumisia mut en tiiä jaksaako alkaa kaikille laittamaan, olis melkonen homma *huokaus*
 
Päivän metroseikkailut taas tehty :D poika viihtyy niin hyvin et pörräillään siellä joka päivä :whistle: voisin laittaa meidän uudeksi osoitteeksi metro kamppi-itäkeskus,ruokatauko stockmannin kahvio kassan viereinen pöytä :LOL: :LOL: no joo tää ei huvita kuin mua itseäni :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
voi piru tuon yv homman kans, ku ajattelin että olisin niistä rehveistä laitellu yv:tä niin nopeemmin ehkä saanu niitä ilmottautumisia mut en tiiä jaksaako alkaa kaikille laittamaan, olis melkonen homma *huokaus*
Osalle saat ainaki laitettua FB:n kautta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Päivän metroseikkailut taas tehty :D poika viihtyy niin hyvin et pörräillään siellä joka päivä :whistle: voisin laittaa meidän uudeksi osoitteeksi metro kamppi-itäkeskus,ruokatauko stockmannin kahvio kassan viereinen pöytä :LOL: :LOL: no joo tää ei huvita kuin mua itseäni :LOL:
Kuule, meillä ihan sama juttu! tai nykyään en mee enää takuuseen kokoaikaisesta nautinnosta..

Mä oon tehny empiiristä tutkimusta tytön päikkäreistä. Tänään on nukkunut noin 1½ tuntia aina puolen tunnin pätkissä. Viimeiset loppuiklo 15.45 eli voitte kuvitella että "nännänää"-huudot alkaa olla aika voimakkaita.. :whistle:

Meillä ei ole mennyt kaupaksi tänään soseet eika kauheesti maitokaan. Mä oon ollu niin ilkeä että maidon suhteen ootan pitempään ennen ku mitään annan (=pidän nälässä hetken :ashamed: ) silloin menee maitokin alas. Soseiden kanssa mä pidän luovia taukoja, maistelen omalla lusikalla samaa sosetta ja lopetan aikas nopeaan soseen antamisen jos ei kauheesti kiinnosta..

Kävin kirppikselläkin. Mein tavaroita on ostettu!


Ja mukaan tuli 74 senttinen talvipuku teddyvuorella, body, housut ja farkkukankaiset tennarit. Siis tytölle kaikki..

Joo, tää sähkövispilä sylissä on jo aika turhautunu. Pakko mennä..


 
Hello :wave: ,
täällä kans kitinää ilmassa ja usko pois meillevauva, hamppeja nää tekee :D . Toivoen meidän neidin hampit ois isänsä peruja, meinaan nää mun on aika |O .

Kitinät loppuu noihin puruleluihin, noin tommytippeet on kyllä nyt niin ehottomat ja emman tähden muotonen on kans just suuhun sopiva...Maitolakkoa meilläkin yritettiin, mutta sitten ruokailun yhteydessä maitoo menikin kylmänä nokkiksesta ( ilman venttiiliä) about 80ml...

Mä kävin kans varaan pöydän kirppikselle, pitäs ruveta kampsuja lajitteleen pikku hiljaa :whistle:
 
heipsis!

No johan oli jo pino mennyt jumiin...

Just kun eilen kirjotin että meillä nukutaan 4 päikkärit niin tänään on nukuttu vaan kolmet :D Sama oli muuten viime kerrallakin kun siitä kirjotin :whistle: Hyvin poika jakso kuitenkin vaikka väsy rupeskin painamaan.

Me on tänään kerätty viinimarjoja ja mehu on tulossa :p On se vaan niiiin tylsää puuhaa se kerääminen |O

Oikeesti uskaltaako noille antaa ruokaa niin paljon ku söis?? Iltapuuroakin vetelee ihan kauheen satsin :eek: En ymmärrä mihin ne oikeen menee... *kuiskaan vaan että meillä ei muuten syöty ollenkaan viime yönä, älkää kertoko pojalle että oon siitä innoissani että ottais tavaksi* :D

Joo, mehua kattomaan!
 
Mä sain muuten eilen sellaisen vinkin niihin huonosti nukuttuihin öihin, että kannattaa kokeilla jättää yhdet päikkärit pois. Meillähän nukutaan välillä 4x, tänään on nyt ollut yhdet kunnon ja 2x huonot. Että saapa nähdä miten vaikuttaa. Viime yö meni niin huonosti, että jouduin lopulta antaa pojan itkeä itsensä uneen - kun olin ensin 50 kertaa laittanut tutin suuhun...Mutta kun en enää muuta tiennyt. Ei siinä onneksi sitten mennyt kuin 5 min :'(
 
Mä (huom on siis vaan mun mielipide) en kyllä väkisin koittais jättää päikkäreitä pois, varsinkaan näin pieneltä :/ Mua ärsyttää suunnattomasti kun lasten ei anneta nukkua päikkäreitä vaikka ois kuinka väsyneitä kun illat on hankalia :/ Jos lapsi nukahtaa on se myös väsynyt ja tarvii unensa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Viime yö meni niin huonosti, että jouduin lopulta antaa pojan itkeä itsensä uneen - kun olin ensin 50 kertaa laittanut tutin suuhun...Mutta kun en enää muuta tiennyt. Ei siinä onneksi sitten mennyt kuin 5 min :'(
Siis eikö tissi/pullokaan (kumpi teillä nyt sit onkaan käytössä ) auttanut? :eek:
Jospa ens yö ois parempi!

Meillä yöt menee jotensakin sykleissä... kaks hyvää, yks huono. Ens yönä ois siis tän logiikan mukaan taas parempi yö tiedossa, mutta kahtellaan nyt, kun tänään meni ruokarytmit vähä häneksi, ni että tankkaileeko sitte yöllä.. :whistle:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Mä (huom on siis vaan mun mielipide) en kyllä väkisin koittais jättää päikkäreitä pois, varsinkaan näin pieneltä :/ Mua ärsyttää suunnattomasti kun lasten ei anneta nukkua päikkäreitä vaikka ois kuinka väsyneitä kun illat on hankalia :/ Jos lapsi nukahtaa on se myös väsynyt ja tarvii unensa.
Peesaan. Meilläki on suunnilleen jonkinlainen päivärytmi, mutta siltikin unille mennään poikkeuksetta väsymyksen mukaan, ei sen mukaan että nyt "pitäis" nukkua. Tai selkeästi väsynyttä lasta pitäisin päivällä hereillä että yöllä nukkuis paremmin; noup! :eek:
Oma kokemus kun kertoo että unijutut kulkee käsikädessä: hyvät päikkärit, hyvät yöunet. Siis sopivassa määrin molempia. Yliväsyneenäkään kun ei osaa hyvin nukkua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Mä (huom on siis vaan mun mielipide) en kyllä väkisin koittais jättää päikkäreitä pois, varsinkaan näin pieneltä :/ Mua ärsyttää suunnattomasti kun lasten ei anneta nukkua päikkäreitä vaikka ois kuinka väsyneitä kun illat on hankalia :/ Jos lapsi nukahtaa on se myös väsynyt ja tarvii unensa.
Peesi tähän. :)
 
No jaa, hyvät päikkärit=hyvät yöunet.. mene ja tiedä. Musta meillä nukutaan aika huonosti päikkäreitä. Tai sit mä vaan koen asian niin, koska moneen kuukauteen ei ole sellaisia useamman tunnin mittaisia yksittäisiä päikkäreitä ollu vaan niitä lyhyitä voimankeräystorkkuja.. Vastaavasti yöt on ollu jo kauan se paras aika meillä, ne nukutaan heräämättä (paitsi viime aikoina).. Silloin alkuaikoina olin paljon väsyneempi kun tyttö nukahti puolen yön maissa, nykyään on unessa viimestään kympiltä.
Just tossa tyttöä seuratessani mietin että eipä me kauheesti sitä nukuteta, se tuntuu ite rauhoittuvan lattialle (toki pidetään tarvittaessa myös kättä hänen kyljellä).
Myöskään päikkäreitä en mitenkään valmistele tai laita vartavasten päikkäreille. Nukahtaa sit kun nukahtaa. Jos oikein väsyneeksi käy meininki, voin laittaa vaik matkiksiin rauhoittumaan tms.
Mä en siis ainakaan meillä lähtisi poistamaan yksiäkään (vaikkakin lyhyitä) päikkäreitä, yliväsynyt vauva on musta jo rasittava :ashamed:

Mutta tää nyt on vaan mun mielipide. Ja tosiaan jokainen muksu kun on yksilö :attn:
Ja loppujen lopuksi mun on paha mennä sanomaan huonoista öistä mitään kun vasta nyt on niistä tullu levottomia..

 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Mä (huom on siis vaan mun mielipide) en kyllä väkisin koittais jättää päikkäreitä pois, varsinkaan näin pieneltä :/ Mua ärsyttää suunnattomasti kun lasten ei anneta nukkua päikkäreitä vaikka ois kuinka väsyneitä kun illat on hankalia :/ Jos lapsi nukahtaa on se myös väsynyt ja tarvii unensa.
joo noin se menee. minä hölmö kokeilin kahtena iltana jättää iltaunet pois että rauhottus aikasemmin yöunille ja jos yö menis paremmin,pask*nmarjat sanon minä. tosin teen nyt niin että herättelen kesken unien illalla, ku norm. nukkuu n.40-45min niin herättelen siinä puolen tunnin jälkeen että saa kuitenkin lepoa mutta jaksaa muutaman tunnin touhuta ja asettuu minun kans samoihin aikoihin nukkumaan. ja se on toiminu,ku ei oo kuitenkaan kiukkunen vaikka herättää.
 
prkl* Kirjoitin pitkät sadut, ja hävis kaikki johonkin! |O |O |O Anyway, onko kukaan kiinnostunut lähtemään huomenna Babybioon kattomaan tai yrittämään kattoa Mamma miaa? :wave: Meillä tyttö ei varmaankaan viihdy paikoillaan koko aikaa, mutta voihan siellä sitten hiippailla ympäriinsä. :xmas:
*muoks* Laitelkaas yv:ä tai tekstaria, jos kiinnostaa! =)

*muoksmuoks* t. ieva & :heart: 6kk13pv
 
Meillä on Bumbo-ongelma :D pojan reidet on niin tuhdit ettei kunnolla mahdu tuolin aukkoihin.Puristaa niin vietävästi ja jalka alkaa vaihtaa väriä. Miesparka kun on niin Bumbo-fani.että yrittää epätoivoisesti venyttää koko hökötystä :whistle:

Joku noita ruoka määriä mietti.Meillä ollaan pari viikkoa soseita maisteltu pieniä määriä bataattia,porkkanaa,päärynää ja persikkaa.Poika söis hyvällä ruokahalulla melkee pilttipurkillisen verran :eek: mutta en ole antanut. Tänään oli eka isompi annos bataatti-porkkanaa n. puol purkkia siis omatekoista. Koskas sitä vois enemmän antaa ja koska voi siirtyä tyyliin aamupäivällä yksi satsi ja iltasella jotain toista makua.Neuvokaa ummikkoa,kun tuo neuvolakin on vasta parin viikon päästä :ashamed:
 
Oltiin tänään Sellossa turisteilemassa. =) Tarttuihan sieltä jotain kivaa tytölle, mutta mekkoihin ja bodeihin en sortunut. =) Löysin Vipanat -liikkeestä kivan mitan, johon saa pituuden viereen valokuvan. Huom! Ko. liikkeessä oli myös niitä puisia kirjaimia, mitä piipilläkin on ja Vanamo huomhuom! Kaikki Nanoout oli -50%. :wave: Puisia kirjaimia teki kyllä mieli, mutta en sit keksinyt, että mihkä niitä tällä hetkellä laittais. :/ Pitää miettiä niitä sit, kun tytöllä on oma huone. =) Kirjaimet oli muuten 8 e/kpl. :eek:

Muumimukeista oli puhetta edellisessä pinossa... Mä tykkään niistä hirmuisasti, ja oon "keräillyt" niitä kymmenisen vuotta. Niitä huutonetissä 100-150 euron hintaan myytäviä vanhempia mukejakin löytyy jonkin verran. Meillä nuo mukit on kaikki päivittäisessä käytössä, enkä ole alkanut mitenkään varomaan niitä arvokkaampia mukeja. :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Meillä on Bumbo-ongelma :D pojan reidet on niin tuhdit ettei kunnolla mahdu tuolin aukkoihin.Puristaa niin vietävästi ja jalka alkaa vaihtaa väriä. Miesparka kun on niin Bumbo-fani.että yrittää epätoivoisesti venyttää koko hökötystä :whistle:
No voihan! :( Onko ne niin kapeat! Ootteko käyttänyt housut jalassa vai ilman housuja? Puristaako molemmilla lailla yhtä paljon? Onpa kurjaa, jos tuli turha ostos! :(

 

Yhteistyössä