***HELMET 2008*** Kesäviikko 33 (2. pino)

Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Meillä on Bumbo-ongelma :D pojan reidet on niin tuhdit ettei kunnolla mahdu tuolin aukkoihin.Puristaa niin vietävästi ja jalka alkaa vaihtaa väriä. Miesparka kun on niin Bumbo-fani.että yrittää epätoivoisesti venyttää koko hökötystä :whistle:
No voihan! :( Onko ne niin kapeat! Ootteko käyttänyt housut jalassa vai ilman housuja? Puristaako molemmilla lailla yhtä paljon? Onpa kurjaa, jos tuli turha ostos! :(
Shortsit jalassa on istunut ja ongelma on enemmän toisessa jalassa. Ei ne aukot taida niin kapeat olla,ollaan vaan niin reiteviä

:heart: olen muutenkin huomannut muutamissa asioissa vaipat,housun vyötäröt,sukat yms ettei oikein isoille vauvoille ole sopivia. Jos olis kädentaitoja tai muuten vaan älliä enemmän perustaisin isojen vauvojen liikkeen :saint: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
:heart: olen muutenkin huomannut muutamissa asioissa vaipat,housun vyötäröt,sukat yms ettei oikein isoille vauvoille ole sopivia. Jos olis kädentaitoja tai muuten vaan älliä enemmän perustaisin isojen vauvojen liikkeen :saint: :LOL:
Noi sukat ja vyötäröt oon kans huomannu että meillä puristaa :/

Että täällä yksi asiakas :wave:

Ja lainaukset taas *piiip*
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Meillä on Bumbo-ongelma :D pojan reidet on niin tuhdit ettei kunnolla mahdu tuolin aukkoihin.Puristaa niin vietävästi ja jalka alkaa vaihtaa väriä. Miesparka kun on niin Bumbo-fani.että yrittää epätoivoisesti venyttää koko hökötystä :whistle:
No voihan! :( Onko ne niin kapeat! Ootteko käyttänyt housut jalassa vai ilman housuja? Puristaako molemmilla lailla yhtä paljon? Onpa kurjaa, jos tuli turha ostos! :(
Shortsit jalassa on istunut ja ongelma on enemmän toisessa jalassa. Ei ne aukot taida niin kapeat olla,ollaan vaan niin reiteviä

:heart: olen muutenkin huomannut muutamissa asioissa vaipat,housun vyötäröt,sukat yms ettei oikein isoille vauvoille ole sopivia. Jos olis kädentaitoja tai muuten vaan älliä enemmän perustaisin isojen vauvojen liikkeen :saint: :LOL:
No juu, mutta on mun mielestä ihan tavan sukissakin joissain aikasta tiukat resorit. Tai mun mielestä meidän tytöllä ei edes ole paksut nilkat ja aina jää tietysistä sukista rannut! |O

 
Kyyneleistä oli joskus aiemmin puhetta. Meillä tulee kyllä kyyneleitä, välillä ihan kiitettävästikin. Puhumattakaan suurista krokotiilin kyyneleistä, joita likka pusertaa. :'( :D

Luutusin tuossa makkarin lattian, yöpöydän, pinniksen ja pesuun lähti tytön petivaatteet sekä pinnasuojat. Nenu siis menee nukkuessa niin tukkoon (pientä nukaa ilmassa), että alkaa yökkimään. Maidothan sieltä tuli ulos. :(
Toinen vaan hymyilee aurinkoisesti, kun muut kauhistelee lopputulosta. :saint: Tuolla se nyt lukee,on muuten taitava helmi meillä, kirjaa isosiskolle eikä unesta tietoakaan. Eilen illalla heräs nenän tukkosuuteen n klo 23 ja valvo iloisesti yli tunnin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Mä (huom on siis vaan mun mielipide) en kyllä väkisin koittais jättää päikkäreitä pois, varsinkaan näin pieneltä :/ Mua ärsyttää suunnattomasti kun lasten ei anneta nukkua päikkäreitä vaikka ois kuinka väsyneitä kun illat on hankalia :/ Jos lapsi nukahtaa on se myös väsynyt ja tarvii unensa.
--myös samaa mieltä :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Mä (huom on siis vaan mun mielipide) en kyllä väkisin koittais jättää päikkäreitä pois, varsinkaan näin pieneltä :/ Mua ärsyttää suunnattomasti kun lasten ei anneta nukkua päikkäreitä vaikka ois kuinka väsyneitä kun illat on hankalia :/ Jos lapsi nukahtaa on se myös väsynyt ja tarvii unensa.
Kuin myös, samaa mieltä ollaan.

:wave:
 
Terve.

Äsken kirjoittelin mutta se teksti hävisi taivaan tuuliin.

Meillä on ongelma neidin istuimen kanssa. Millasia istuimia teidän lapsilla on 6kk ikäisenä. Tarkoitan siis autoistuinta.

Meillä on 2 vauvan istuinta 0-13kg mutta molemmissa tulee jalat reippaasti ulos. Eli minun mielestä aika perseestä.

Pistäisittekö vaikka vihiä millaiseen ton ikäisen voisi laittaa??? :ashamed:

tunnen itseni taas niin tyhmäksi. Mutta jos menen liikkeeseen niin ne kauppaavat aina kaikkein kalleimmasta päästä. " et saa turvallista halvemmalla" mukamas!

Kiitos jo etukäteen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Meillä on Bumbo-ongelma :D pojan reidet on niin tuhdit ettei kunnolla mahdu tuolin aukkoihin.Puristaa niin vietävästi ja jalka alkaa vaihtaa väriä. Miesparka kun on niin Bumbo-fani.että yrittää epätoivoisesti venyttää koko hökötystä :whistle:

Joku noita ruoka määriä mietti.Meillä ollaan pari viikkoa soseita maisteltu pieniä määriä bataattia,porkkanaa,päärynää ja persikkaa.Poika söis hyvällä ruokahalulla melkee pilttipurkillisen verran :eek: mutta en ole antanut. Tänään oli eka isompi annos bataatti-porkkanaa n. puol purkkia siis omatekoista. Koskas sitä vois enemmän antaa ja koska voi siirtyä tyyliin aamupäivällä yksi satsi ja iltasella jotain toista makua.Neuvokaa ummikkoa,kun tuo neuvolakin on vasta parin viikon päästä :ashamed:

--heh, saas nähä kuin meirän makkarareidelle käypi :heart: , huomenna haijaan bumbo lainaks :wave:

Noist ruokinnoista, meillä rytmi on että aamupala, hedelmäsosetta, sit lämmin ruoka ja iltapuuro--pikku hiljaa ruvetaan siirtyyn nyt tohon seuraavaan ruokamalliin eli ap, lo, vp, ip, sit tossa 7kk jälkeen lisäksi vielä päivällinen. Eli varmaan voisit antaa aamusella tuota ruokaa ja illemmalla hetelmää tms :wave: , tos neuvolan "suositus" :D lappusessakin lukee että 5kk ois kaksi muuta ateriaa :attn:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niisku-Rouva:
Terve.



Meillä on 2 vauvan istuinta 0-13kg mutta molemmissa tulee jalat reippaasti ulos. Eli minun mielestä aika perseestä.

Pistäisittekö vaikka vihiä millaiseen ton ikäisen voisi laittaa??? :ashamed:


Kiitos jo etukäteen.
Kyllähän jalat saa tulla ulos, sitten kun pää tulee yli reunan niin kaukalo on liian pieni
=)
 
Ruokia meillä syödään lounas, välipala (muutama päivä nyt syöty) ja iltapuuro. Lisäksi maito monta kertaa päivässä :whistle: Millonhan ottais aamupuuron listoille? Jos rupee olemaan öitä syömättä niin sitten kyllä ehdottomasti puuroa aamulla...
 
Ruokia meillä syödään lounas, välipala (muutama päivä nyt syöty) ja iltapuuro. Lisäksi maito monta kertaa päivässä :whistle: Millonhan ottais aamupuuron listoille? Jos rupee olemaan öitä syömättä niin sitten kyllä ehdottomasti puuroa aamulla...
 
Mäkin luulin ennen, että silloin kaukalo on jo liian pieni, jos jalat tulee ulos. Näinhän ei kuitenkaan ole.

Juu, pitää saada silloin nukkua kun väsyttää B) joskus olen huonolla menestyksellä yrittänyt valvottaa poitsua, jos ollaan just vaikka tulossa kotiin vaunuilla. En saa sitä ikinä siirrettyä kotiin asti nukkuvana (ei ole hissiä ). Tänäänkin yritin höpötellä kaikenlaista ja kutitella jalkapohjista, mutta ei auttanut :xmas: jäbä sippasi pari sataa metriä ennen kotipihaa, nukkui pari minsaa ja oli taas niin pirteä :headwall:
 
Me syödään aamupuuro. En nyt tiedä onko siitä mitään "hyötyä", luulen että jäbä käsittää edelleenkin ruuaksi vain maitopullon. Ihan sama minkä verran on syöty soseita tms, silti kaipaa maitoa tietyin väliajoin.
 
Jep, meilläkin nukutaan kun nukuttaa. Mut jos tosiaan ollaan lähdössä vaikka vartin sisään kauppaan nii yritän pitää pojun hereillä siihen asti että saadan kaikki valmiiksi ja ukko kaukaloon, sippaaki yleensä heti siihen.

Hmm, mitäs muuta.. Tuossa just Hovimäen kattoin, tykkään hirveesti vaikkakin on nyt iiiihan erilainen ku vuosia sitten..

Nyt ku meillä on alettu syömään ihan kunnolla, elikkäs aamu- ja iltapuurot, välipalat ja oikea ruoka niin tuntuu että poju on kasvanu hirveästi puolessa toista viikossa :D Missä mun vauva taas on... :heart: **tietty tissiä syödään joka ruoan jälkeen ja joskus ennenki.. **
 
prkl* Kirjoitin pitkät sadut, ja hävis kaikki johonkin! |O |O |O Anyway, onko kukaan kiinnostunut lähtemään huomenna Babybioon kattomaan tai yrittämään kattoa Mamma miaa? :wave: Meillä tyttö ei varmaankaan viihdy paikoillaan koko aikaa, mutta voihan siellä sitten hiippailla ympäriinsä. :xmas:
*muoks* Laitelkaas yv:ä tai tekstaria, jos kiinnostaa! =)
Kukas täällä haamuilee? :whistle:
 
prkl* Kirjoitin pitkät sadut, ja hävis kaikki johonkin! |O |O |O Anyway, onko kukaan kiinnostunut lähtemään huomenna Babybioon kattomaan tai yrittämään kattoa Mamma miaa? :wave: Meillä tyttö ei varmaankaan viihdy paikoillaan koko aikaa, mutta voihan siellä sitten hiippailla ympäriinsä. :xmas:
*muoks* Laitelkaas yv:ä tai tekstaria, jos kiinnostaa! =)
Me ollaan menossa mutta hieman kauempana :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
prkl* Kirjoitin pitkät sadut, ja hävis kaikki johonkin! |O |O |O Anyway, onko kukaan kiinnostunut lähtemään huomenna Babybioon kattomaan tai yrittämään kattoa Mamma miaa? :wave: Meillä tyttö ei varmaankaan viihdy paikoillaan koko aikaa, mutta voihan siellä sitten hiippailla ympäriinsä. :xmas:
*muoks* Laitelkaas yv:ä tai tekstaria, jos kiinnostaa! =)
Kukas täällä haamuilee? :whistle:
:eek: :eek: :eek: Miks siihen ei tullu mun nikkiä???? :eek: :eek: :eek:

 
*merks*
Olipa muutes harvinainen ilta, mies istu koneella ja minä makasin sohvalla, uskomatonta! :eek:

Meillä ruokailurytmi on aamupuuro, lounas/päiväruoka kasvissose (joskus molemmat, joskus lounas + välipala eli hedelmäsose), ja iltapuuro. Plus tissitykset / pullotukset.

Nyt yöunille, mies jo patistelee! ;)
:wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
prkl* Kirjoitin pitkät sadut, ja hävis kaikki johonkin! |O |O |O Anyway, onko kukaan kiinnostunut lähtemään huomenna Babybioon kattomaan tai yrittämään kattoa Mamma miaa? :wave: Meillä tyttö ei varmaankaan viihdy paikoillaan koko aikaa, mutta voihan siellä sitten hiippailla ympäriinsä. :xmas:
*muoks* Laitelkaas yv:ä tai tekstaria, jos kiinnostaa! =)
Kukas täällä haamuilee? :whistle:
:eek: :eek: :eek: Miks siihen ei tullu mun nikkiä???? :eek: :eek: :eek:
No nii, sitä mie tarkoitin :whistle:
 
Oonpas taustaillut pari pvää, heittänyt vaan jotain epämääräisiä kommentteja väliin muutaman. :D
Meillä maitoa kans 6krt/pv (kunnon satsi siis, eli n.110ml). Lisäks kiinteitä nyt n. 2prk/pv. Ravintoterapeutti meille sanoi, että peptiä pitää vähintään 6dl päivässä mennä+ravintolisät, ainakin nyt pari kk vielä. Peptijauhetta voi tosin sekottaa kiinteidenkin sekaan, ei kyllä olla vielä näin tehty.
Seuraava lääkäriaika+ravintoterapia-aika on syyskuun alussa, saas nähdä mitä sillon sanotaan. :)
 
Meillä on kyllä molempien muksujen kohdalla pitänyt kutinsa tuo, että mitä paremmin nukkuu päivällä, sitä paremmat on myös yöunet. Jos päivällä nukkuu huonosti, niin tietää jo etukäteen varautua repaleiseen yöhön... :whistle: Ja samaa mieltä, etten lähtisi näin pienellä päiväunia vähentelemään, siirtyvät kyllä mun mielestä vähempiin uniin kun ovat siihen valmiita. Sen verran tytyn päiväuniin kyllä puututaan, että jos illansuussa näyttää unet venyvän yli kuuden niin sitten herätellään että saa joskus yöunillekin. =) Tytyllä on kyllä suht selkeä päivärytmi ja nukkumisajat, menee joka päivä suunnilleen samoihin aikoihin unille ja on itsekin niin tiukasti rytmissään kiinni, että selvästi uni tulee joka päivä samoihin aikoihin.

Meillä taas on päinvastanen juttu noiden vaatteiden kanssa, puristamisen kanssa ei ole ongelmia meidän hoikkiksen kanssa... :whistle: Tytyllä tuppaa housut tippumaan päältä, eikä ole vielä tarpeeksi kaposia vyötäröltä löytynyt että kunnolla pysyisivät ylhäällä... :xmas:
 

Yhteistyössä