Helmet 2008 ***syksy 2009***

Päivärytmi menee meillä suurin piirtein näin

-herätys useimmiten 7.30-8
-aamutouhut ja aamupala 8-9
-vaihtelevasti ulkoilua, isomman kerhoon vientiä, sisäleikkiä 10-11
-lounas 11.30-12
-päiväunet 12.30-14.30 välillä, nukkuu vaihtelevasti tunnista kahteen.
-välipala päikkäreiden jälkeen
-päivästä riippuen ulkoilua, leikkiä 15-16/17
-päivällinen 16.30-17
-iltapesuille 19 maissa
-iltapala 19.30 maissa
-iltasatu ja nukkumaan 20-20.30
 
Kiitos vastauksista. =) Aika samaan tahtiin helmien päivät näyttävät menevän. Mä olen vähän lyhentänyt päikkäreitä ja on se tuntunut iltoja auttavan, joten jatketaan tähän tahtiin... päikkärit nykyään siis max 2 h.

Tänään haettiin sikainfluenssapiikit muksuille. Tyttö ei ole moksiskaan mutta poika vaan itki illan, näytti jalkaa ja hoki "pipi, pipi". :'( Ei kuitenkaan kuumetta tai muutakaan ainakaan vielä joten ehkä päästiin näin vähällä. =)
 
Meillä ei ole tullut ainakaan vielä mitään oireita piikistä, sai siis eilen poika sen. Katsotaan kuinka on tytön laita, maanantaina saa. Meillä ei kyllä poika ees ollut moksiskaan piikistä,yleensä hieman itkenyt, paitsi viimeksi kun oli isänsä kanssa oli naureskellut, joten vähän "pelkäsin" mitä tulee kun isi ei päässyt. Herra vaan ihmetteli miksi äiti pitää kiinni lujempaa ja katsoi kun täti laittoi piikin. Kun vedin housut jalkaan katoin että mitäs poitsulla on kädessä niin oli heti kiskassu laastarinkin pois :LOL:
 
Neiti sai torstaina sikapiikin ja eilen nousi sitten lämpöä, 38,2 oli korkeimmillaan, ettei sen enempää, mutta samalla iski aivan kaaaamea räkis ja yskä. Yskä vaivaa kyllä vain maatessa...
Mietin, että tulikohan nuo tosiaan siitä piikistä vai oliko muutenkin tulossa kipeeksi :/ Piikkiä otettaessa ei kyllä ollut mitään...

Pitkästä aikaa taas tällä viikolla neiti oli ma-to tarhassa ja vaikka olikin pitkä 3 viikon tauko, niin yhtään ei neiti itkenyt tms, heti jo ekana aamuna meni huoneeseen kuin vanha tekijä konsanaan :D Hienoa siis...itse kun ajattelin, että tulee taas kokonaan uusi alku, mutta onneksi ei =)
Ihana hetki, kun menee hakemaan ja neiti huomaa, että seison siinä ovella, niin tavarat lentää käsistä ja tuhatta ja sataa juoksee ja hyppää kaulaan :D :heart:

Eipä tänne mitään sen kummempia kuulu....mut hei...koittakaas nyt saada tänne palstalle jotain aikaseksi, niin mun 3 viikon loma kuluu rattoisasti!!!! :attn: B) :D :LOL: :wave:
 
heipsan jälleen pitkästä aikaa.. välistä oon teidän kuulumisia käyny lueskeleen, mut laiskistunu kirjotteleen.. nyt ku on kotosalla ni ois toisaalta aikaa, mut tuo neiti ei tykkää yhtään et äiti istuu koneella :( :kieh: :kieh:

Tääl kohta 2vk oltu äippälomalla.. olo alkaa olla sellanen et vois kohta lähtä synnyttään. Vauva jo tosi alhaalla (ollu viimeset 2vk) ja pahoinvointi palannu. Mahan puolesta pärjäilee ihan kohtuuella, mut näitä loppu raskauden ällötys öllötyksiä :) |O

Jänskättää ihan todella et mitä Anna meinaa kun vauva syntyy.. veikkaan melkosta mustasukkasuutta, mut on se mut nyt päässy jo niin monta kertaa yllättään, et jospa nytki olis mukava yllätys vastassa.
Nimittäin olin tos parikuukautta sitte valmistautunu melkoseen tutti raivariin, mut yks aamu vain vietiin tutti roskiin.. neiti itki sitä parituntia ja sit sinne jäi, sen koomin ei ole kaivannu.
Nyt on tullu tilalle tomera minä ite. Minä syön ite, minä puen ite, miä miä miä..

Niin ja neiti on alkanu kulkea potalla.. riisuu housut, sanoo et pissa ja menee potalle, jos en kerkeä väliin ni hurauttaa potan sisällöt päin pyttyä.. nyt olis toisaalta hyvä sauma alkaa opetteleen kuivaksi, mut nyt ei yksinkertasesti itellä rahkeet riitä, saati sitten ku vauva syntyy.. opetellaan sit enempi kevättä vasten. Käydään nyt potalla aina ajottain.. ja toi on sen verran äkänen, et jos otaa vaipan pois (esim. päiväksi),ni ei kyl anna laittaa sitä takas (muuta kuin tappelun kans).

Maanantaina olis täällä rokotus päivä.. en vieläkään oikein tiedä, et haenko rokotteen vai ei. Ite pitkän jahkailun jälkeen kävin piikillä. Ja jos vain suinki voimissani olen lupasin ens viikolla ti/ke käydä tk:ssa muutaman tunnin rokottaan (mut se tosiaan riippuu ihan voinnista), mut vois olla ihan mukavaa vaihtelua tähän koti arkeen ja nahisteluun.
Neiti ollu nyt sen pari viikkoa kotona, ja kaipaa tosipaljon kavereita.. et saanu keksiä tekemistä ihan tosissaan, et kummallaki päivät kuluu ilman nahinoita.

niin nyt on (muistaakseni) menossa rv 36+5 :heart: et maanantaina vauva olis täysikänen et sen puoleen sais jo syntyä (oon täs kaks viikkoo ottanu vähän rennommin, ku uhkasivat neuvolassa et ei saa vielä lähteä syntymään). No Annahan meni sen viikon yli (menkkojen mukaan 2vk), et jospa tämä nyt kuitenki ennen joulua syntys.

joulusta: joulu ollaan kotona (yllätys :D) joululahjat oon jo oikeestaan kaikki hankkinu ja tänään sain kirjotettua joulukorttien kuoriin osoitteet, kortteja pitää vielä vähän viimeistellä
 
Jahvetti Meillä tyttö sai piikin vajaa kaks viikkoo sitten maanantaina ja muita "oireita" ei tullut kuin hirvee yskä ja nuha keskiviikkona, mutta myös korvatulehdus todettiin sitten perjantaina eli liekkö johtunut siitä vai sit piikistä :whistle: Kellekkään tutun lapsille ei ole tullut kyllä mitään tosta rokotteesta, mutta muutamien lapset saaneet sikainfluenssan ja olleet aika huonossa kunnossa :( tällähetkellä yks on ainakin sairaala hoidossa :'( Toivotaan että säilytään siltä tai saatais se lievänä :/ :wave:
 
Mä oon käsittänyt, että inf.rokotteista ei VOI saada flunssaa/influenssaa, mutta kuumetta/lämpöä ne helposti aiheuttavat. Ja uskon tähän, vaikka poika on viikko rokotteiden jälkeen taas vaihteeks ab-kuurilla :ashamed:
 
Meillä poika oksensi tänä aamuna kerran, oliko sitten sama tauti kun siskolla viikko sitten vai rokotteesta, en tiedä. Kuullut olen että pahoinvointia on rokotteen jälkeen tullut, mutta toisaalta oli kyllä niin samalainen kun siskollakin että luultavasti sitä. Että mä oon sitten varmaan ens viikonloppuna :whistle: |O

Kiva kuulla Zukun kuulumisia! Viimehetket lähestyy, jännää! Käy kyllä kateeks (ei noi viimeviikot :D ) kun sulla on jo joululahjat valmiina. Mulla on 3 pakettia(tytölle, kummipojalle ja miehelle), että aikas monta ois vielä hommattavana...
 
Mä ostin tänään pojalle kaks lahjaa; sellaisen piirtotaulun ja kylpyyn sellaiset kuvat, jotka liimautuu kylppärin seinään. Mies on suunnitellu ostavan rattikelkan :whistle: Muuten toivomuslistalla on ainakin junarataan lisäosia ja jotain sellaisia leluja, joista riittäis iloa vähän pitempään...
Miehen kans ollaan niin aikuismaisia tänä vuonna, että ajateltiin ostaa toisillemme yhteiseks lahjaks Nintendo Wiin B) :ashamed: :p Se myös tod. näk. saa 30 v lahjaks Aku Ankka lehden vuosikerran :LOL:

Pojan kavereille ostin lomalta disney-shopista hauskat mukit. Äidille ostan lahjakortin kasvohoitoon. Muusta en vielä tiedä.

Päiväkodilla on nyt sikaa ja parvorokkoa |O Parvoa mä pelkään paljon enemmän. Mun siskolla ei ole ens viikolla töitä, niin aikoi tulla sitten hoitaan koko viikoks poikaa. Ehkä me sitten saatettas päästä kummastakin taudista helpolla (ellei ole jo tarttunut :x ), mutta ainakin riski vähän pienenis
 
Meillä tytölle tuli sikainfluenssarokotteesta parin tunnin kuume, mutta muita oireita ei onneksi huomattu. Tosin kitisi illalla hieman, että saattoi olla jotain jomotusta tms. Maanantaina pitäisi mennä pojan kanssa jonottamaan rokotetta.

Täällä myös yksi kateellinen Zukun joululahjoista. Täällä ne ovat kovasti mietinnässä. Huomenna olisi vielä Prismassa asiakasomistajapäivät ja saisi esim. leluista 15% alennusta. Voisi hakea mm. Legot ja junaradat niille, keille niitä olisi menossa. Pitäisi vain saada joku käsitys, mitä tarvitaan. Pojan sain kertomaan 2 suosikkipakkaustaan, joten ainakin niitä voisi mennä katsomaan. Tytölle olemme poitsun kanssa suunnitelleet yhtä Duplo-pakettia synttärilahjaksi, joten senkin voisi ostaa valmiiksi :saint: Kyllä sitä tietää taas ostoksilla käyneensä, kun joulu ja molempien lasten synttärit osuvat sen verran lähekkäin.
 
Heips vaan pitkästä aikaa täältäkin!

Meilläkin tyttö sai sikapiikistä kuumeen ja nuhaa ja köhää. Ke:na sai rokotteen ja torstai iltana nous lämpö johonkin 38. Meni onneks jo perjantai-iltaan mennessä ohi. Ite sain kans samalla ja käsi on edelleen kipeä. Myös mua torstai-iltana vilutti siihen malliin, että ihan ku ois lämpöä ollu, mutta en mitannut, ni en sitten tiiä. Ja tosi paha olo ja armoton väsymys vaivas myös. Mutta vähäisiähän nuo jos nyt säästyttäs taudilta.

Mutta siis meillä ainakin luki ihan neuvolan lapuissakin, että yleisiä oireita ovat mm. flunssan oireet.

Zukulla alkaakin olla jänskät paikat, mukavaa loppuodotusta sinne!

Vielä piti meidän päivärytmiä laitella, eli:

8.00 -8.30 (-9.00) Heräillään
n. 10 aamupalaa
n. 11 ulkoilua/kyläilyä/leikkiä/muskaria tms.
n. 13-14.00 lounas
n. 13.45-15 alkaen unet (yleensä n. 1,5 h )
n. 17-18 ruoka
20.00 iltapala ja pesut ja satu
20.30-20.45 nukkumaan
(ja välipalaa mahdollisesti joskus jossain välissä)

Meillä nukutaan tosi myöhään nuo päikkärit, mutta toistaiseksi ei ainakaan ole vaikuttanut yöuniin, joten tää rytmi on passeli meille.
Aika paljon heittelee muutenkin ajat päivän ohjelmasta riippuen, mutta yöunet aika tarkalleen tuossa puol ysin maissa. Tosin nyt viimisen viikon aikana on ilmenny nukahtamisongelmia, kun ilmeisesti on alkanut pelkäämään pimeetä. Nyt tosin näyttäs taas alkavan sujua, kunhan jättää käytävään valon ja oven raolleen. Paitsi tänään kun olin päikkäriaikaan töissä ja iltaunille mennessä kavereitten kanssa syömässä. Neitipä oli sitten pistäny ihan hulinaks täällä iskän kans :kieh: . Päikkärille ei ollu "suostunu" lainkaan ja illalla kukku leikkimässä vielä ennen puolta kymmentä, kun kotio tulin :kieh: . Noh, sitten nukahtikin ihan nätisti ku kävin kippaamassa sänkyyn. Että jonkinlaista uutta äiti-vaihettakin kaiketi pukkaa...
 
Paranemisia sairasteleville! :hug: Ja tsemppiä zukulle loppurutistukseen! :hug:

Joululahjoja on mietitty hiukan, muttei hankittu ainuttakaan. Kaikkea muuta kyllä tuli hankittua Sokkarilta ja Prismasta tänään -15% aleista. :saint:

Tietäiskö joku mistä saisi Tuttiorkestria tai Mimiä ja Kukua dvd:llä ostettuna? Meillä kun ei ole tallentavaa boxia, niin olis kiva ostaa lapselle joululahjaksi jokin musiikkidvd. Fröbelit ja Ti-Ti-Nalle kyllästyttää jo hiukan äitiä ja isiä... :whistle:
 
Kiitos kaikille!
Mul on ollu tääl hyvä "pakottavasyy" hankkia kerranki joululahjat jne ajoissa. Isännän kans ollaan täs veikattu et ostetaanko yhteiseksi lahjaksi uus tietokone vai moccamasteri.. tietokone on minun mielipide (ku sitä tarttee enempi) :p ja toimiva kahvinkeitin meillä on jo :whistle:
Joululeipomuksia pitäs pikkuhiljaa alotella. Pipareita en aatellu tehä (siis perinteisiä ruskeita) ku ihan vähän (sen verran et saa isot piparit ikkunaan), neitillä menee pipareista posket ihan punasiks ja vuos sittenki lahjotin joulun jälkeen ison satsin pipareita siskon lapsille.. et tänä vuonna taidan tehä vain vaaleita ja niitäki kohtuudella. Laatikot oon aatellu ostaa kaupasta.. mut tätä aattelin tehä http://www.yhteishyva.fi/ruokamaailma/reseptit/jalkiruoka_q/fi_FI/valkosuklaa-vadelmajaadyke/ ja riskaa olis tarkotus tehä täs joku päivä sen verran paljo et riittää jouluksi.
Meil on menny rytmit ihan pyllylleen sen jälkeen ku neiti on jääny kokonaan kotia.. ennen oli et 6-7 ylös 12:30 päikkäreille (nukku 2-3h) ja klo 20 nukkuun. Nyt on et 8:30 ylös 2lta n. 1h päikkärit ja klo 21-21:30 nukkuun.. mielläni olisin noussu tytön kans 7ltä ylös jos nukkus viel nuo 3h päikkärit ja silti menisi illalla ajoissa nukkuun.. sais jotain tehtyäkki ( kuten ommeltua)
 
Niin ja kiva kuulla pitkästä aikaa Minnistä, Mirtsusta, Heklasta ja Lumiannasta, pistäkäähän vaan kaikki taustailijat välillä kuulumisia tännepäin! =)

Joululahjoja en ole vielä edes alkanut miettimään, taitaa tulla taas viime hetken paniikki! :xmas:
 

Yhteistyössä