***HELMET 2008*** Toukokuu

Noniin, jatketaan... Johan veti taas mustaksi tekstin :ashamed:

Jahvetti eli luultavasti noin sitten meilläkin että vaikka mitä tekee niin välillä falskaa. Ja tosiaan ei joka vaippa, pääsääntösesti sillon kun nukkuu kyljellään.
Tuolla kantoliinakanavan sivuilla oon kyl käyny ja ei kovin kummoset ohjeet ollu. No, onhan mulla ainaki hyvä syy lähtee joku päivä ajelee siskolle (100km) et saa näyttää uudestaa kuin se laitetaa:D

Nyt on taas ollu äherrystä aamuyöstä, suunnillee 5-6 ähertää ja puhertaa ja pitää äitiä hereillä. Välillä sen päätteeksi tekee kakat, mut tänäänkään ei tehnyt et mitä sit lie ähertääkää... Mä taas elättelin toiveita et saatais rauhassa nukkua kun toiset lähtee, mitä vielä, jätkä heräs ku muutki heräs. No, nyt sit torkkuu tossa sitterissä kun mä en voi mennä nukkumaan...
 
Ihmeellinen yö takana :/ meillä on jo monta viikkoa nukuttu niin hyvin, että vetää mehut pois vaihteeksi tällainen huonosti nukuttu yö.
Poika nukahti ihan normaalisti yhdeksän maissa. Yleensä herää ekan kerran syömään 2-3 aikoihin. Viime yönä heräsi jo ennen kahtatoista! Olin ehtinyt nukkua reilun tunnin :$ Siitä sitten parin tunnin välein syötiin. Seitsemältä ylös lopullisesti, nyt nukkuu ekoja päivätirsoja.
Olisiko nyt sitten menossa tiheän imun kausi, vai vaikuttaakohan tää painostava ilma :|

Saa onnitella, tänään täytyisi synttärikahveet keittää B)
 
Pessille onnea! :flower:

Neuvolakuulumisia:
Pituus 60cm
Paino 6840g
Pipo 40,9cm

Ada sai myös ensimmäisen rokoteaanoksensa sekä toisen satsin rotarixiä. Oli tosi reipas tyttö rokotuksen ajan. Itki vain hetken silloin kun pistettiin, mutta heti kun pääsi rintaa vasten syleilyyn niin rauhoittui.
Illalla nousi pieni lämpö ja Ada oli kärttyinen, joten annoin supon. Sillä se olo sitten helpottuikin.

Meillä yöunet menee siten että Ada nukahtaa 20-22 välillä. Eka unipätkä on n. 5-6h ja seuraava 2-3h. Aamulla noustaan 7.30. Keskimäärin siis kahdella syötöllä menee yöt.

Adan iho on edelleen näppyläinen. Vartalo ei nyt niin paha, mutta kasvot ja varsinkin poski on pahan näköset. Poski erittää vähän väliä, ja jos ei eritä niin on ihan rupinen. :(
Minulla dieetti jatkuu... Olen maidon lisäksi jättänyt pois kananmunan ja vehnän sekä kaikki yleisallergisoivat.
Saas nähdä mitä allergiatestit ensi viikolla näyttävät, vai näyttävätkö mitään...

En nyt taaskaan muista mitä piti kommentoida... :ashamed:
 
onnittelut Pessille! :flower:

Just sain puhelun että tulee kodinkoneet tontille.jee! taas mennään eteenpäin ja kohta päästää muuttamaan...*hihkuu innosta*
noh, onhan siellä vielä hommia...lattiat ja kaapit ja sauna asentamatta...

pitää mennä ukko herättään.
tuun myöhemmin uudestaan!

äippä70 pidän peukkuja et kohtausten syy selviää pian! :hug: tsemppiä yritykseen!
 
Taidanpas minäkin lisätä nuo 2kk neuvolakuulumiset tälle. On ollut vähän tämä aika taas kortilla.. Eli 4800g ja 56,8cm, pipo 37,5cm. Päätä jaksaa jo kannatella kovasti, jota nlatätikin jaksoi päivitellä. Muuten kaikki hyvin. Ens kerralla sitten eka rokote. Rota-rokotetta ei otettu, toivotaan parasta siltä saralta.

Meillä mennään nukkumaan 21-23, heräillään syömään 5-6, sitten nukutaan 8-9 joten täytyy olla onnellinen että saa itsekin silmänsä ummistaa.

Meidän pihalle tömpsähti just 17 lavaa pihakiviä. Taitaa rakkaalla ukollani riittää hommia tälle kesälle..
Oletteko muuten miettineet kesälomareissua? Me suunniteltiin, että jätetään tältä kesältä pitemmät reissut tekemättä. Rukalla vois tietty piipahtaa mökkeilemässä. Näyttää tuo piha vievän kaikki ylim ajan ja rahat. Pitäs kaikenmaailman istutuksia alkaa tekemään (minä suuri ja viisas puutarhuri). Meitin pihalla on tällä hetkellä vain suuuuri kuusi :LOL: :LOL:

Onnea Pessille =)
 
Onnea Pessille :flower:

Lempileluista parhaimmat on just se liberokassissa tullut kukka ja hoitotason yläpuolella oleva pesukoneen hana!! Se varsinkin on ehdottoman hyvä juttu.

Kesää ei olla vielä kovinkaan suunniteltu. Saas nähä koska tuo ukko meinaa lomansa pitää. Mutta saatetaan lähteä Poriin mökille.

Tänään pitäisi mennä kokeilemaan avoimen päiväkodin vauvatreffejä. Ne on tarkoitettu esikoisen saaneille äideille ja lapsille. Tänään siellä pitäisi olla myös terveydenhoitaja paikalla. Oon kyllä todella epäileväinen kaikkea tuollaisia kohtaan. Mutta toivottavasti sieltä sais vaikka lenkkikaverin.
 
Päikkärit: ekat tirsat (alle tunnin) J nukkuu aamupäivällä noin 8.30-10 välillä.
Pidemmät unet, 2-3h, puolen päivän maita (parasta aikaa nukkuu).
Iltapäivällä tunnin-kahden unia vaihtelevasti.
Lisäksi jos lähdetään kauppaan/asioille, kun mies tulee töistä, J nukkuu myös turvakaukalossa.
Herätetään se "päikkäreiltä" viimeistään klo 20, jos menee niin myöhään kaupoilla tms. Muuten ei meinaa tulla yöunista mitään.
Huomaa kyllä, että poika on kiukkuinen kuin ampiainen, jos jotkut unet jää välistä :/
 
Kiin ja meillä eilen käytiin 2kk neuvolassa :eek: niin ne helmikuiset on eri-ikäsiä :D
pessille ONNITTELUT :flower:
Anna86 auts... :'( mul lähipiirissä perhe jossa liki jokaisella lapsella on ollu allergioita.. siinä äiti joutuu "koville".. mutta jos alkaa tuntua liian rankalta jne. niin siirry ihan "suosiolla" korvikkeen antoon!! ihan oman jaksamisesi takia!! :hug:

2kk kuulumiset:
paino: 4.875(3490)
pituus 56.3 (49)
pää 31.8 (35)

lempilelu: meillä on omat nyrkit ja se aurinkonaama.. olen sijoittanut sen Annan sängyn päätyyn, niin sitä tykkää katella!
onko muiden vauvoilla uni lelua? meil tyttö välistä alkanu "vaatia" rätin naamalle! Ensin itkee tuttia ja sit alkaa kiehnäämään..usein rauhoittuu kun saa rätin (harson) käsien väliin nyhjättäväksi. Sitä sit nyhjää ja hankaa naamaan :D en kyllä aikonu sitä sille "opettaa", mut minkäs teet ku toinen sen haluaa :D
isännän mielestä tyttö on jo nyt hyväksi passattu! :LOL:

nukkuminen: mä olen päättäny yrittää (en tiedä onko hyvä vai huono) et annan tytölle yöllä kitinään ekaksi tutin (viime yönä ainaki tepsi) ja sit vasta kun herää uudestaan niin tissin..jos saisin nuo 2-3h yö uni pätkät vähän pidemmiksi.
rota: eilen neuvolasta kyselin, niin sano et täällä on paljon ollu sitä liikenteessä, mut et alkaa nyt jo rota aika olla ohi..
Tuli puheeksi ku pongas tytöltä vihreän kakan, sillä niitä aina välistä on, mutta ei mitenkään tihheesti..luultavimmin mää syöny jotain joka ei tytön masulle passaa!
Neiti puklauttelee kovasti, niin kehotti syöttämään pystyasennossa ja kainalosta + pumppaamaan eka tipat rinnasta, ettei pääse hotkimaan! mä vain olen tuota pumppaamista vastaan, mu välistä tuota maitoa on enempi ku tarpeeksi, niin sehän vain lisää sitä tuotantoa..pitäs rela-tipatki aloittaa uudestaan.. no pitää kokeilla tekevätkö masua kipeäksi (aikasemmin teki)
 
Ettei meillä ois vatsavaivaitkut muuttuneet sitten(kin) väsymysitkuiksi.. :|. Äsken oli jo karjumisen partaalla, mikään ei kelvannut, vatsan hierominen ei rauhoittanut (vatsa oli aika kova), jalkapohjien hierominen hiljensi (lähes nauroi eli ei suolistossa taida "jumitusta" olla..), ruokaa oltiin just vedetty 180 ml, sitterissäkin huusi, lelukaari rauhoitti hetkeksi.. Tuttikaan ei ollut kiva! Lopulta rauhottui sylissä, kun ensin oltiin kateltu ikkunasta yms muuta kivaa. Pieni heijaaminen sit lopulta sammutti tytön.. Ja sitäkin olin kokeillut hetkeä aiemmin! Lykkäsin vaunuihin ja vaunut partsille. Saa nähä kauan nukkuu..

Kuinka paljon teidän vauvat vaatii ns sirkushuveja? eli joudutteko paljonkin päivän aikana viihdyttämään vai viihtyykö itekseen? Aiemminhan meillä viihtyi itekseen sitterissä ja katteli meitä. Nyt pitäis koko ajan tehä jotain ja nimenomaan mun pitää, paikoillaan ei tykkää olla eikä viihdy itekseenkään |O.

Päikkärit tuntuu olevan yliarvostettua touhua.. Kyllähän toi kuukahtaa parin tunnein välein ja torkkuu 10min-1h, huippua on jos nukkuu päivällä useemman tunnin putkeen. Mun piti taas asennoitua uudelleen, että en ees odota pitkiä päikkäreitä jolloin ite voisin vaik ottaa kans päiväunet. Ei ala sit veetuttamaan jos ei nukkua voikaan..

 
zuku mä oon alusta asti tehny yöllä niin et eka annan tuttia välillä parikin kertaa ja sit vasta maitoa. Joskus on tutilla saanut vielä pari tuntia "armonaikaa", joten meillä on ainakin toiminu!

Kesäsuunnitelmia ei oo kummosia, mökille aina kun mahdollista! Ja sit on tietty se Bulgarian reissu. Mökille ois tarkotus mennä jo parin viikon päästä kun mies on viikon isyyslomalla. Toivottavasti sillon on lämmin =)

ciba yleensä meil on nukuttu heti aamupäivästä (tunnin-max 2 hereillä olon jälkeen) pitkät päikkärit (3-4h, joskus jopa 5h) ja sit iltapäivällä muutamat pikkutorkut. Joko just autossa tai vaunuissa kun käydään koiran kanssa. Tai sit sylissä...
Mut eilen sit ei nukuttu kun 2x 1h päikkärit (toinen oli kyl selkeesti alle 1h) ja illalla viel pikkutorkut. En oo iltasellakaan herättämällä herättäny jos on joskus pidemmät unet sillon nukkunu, kuitenkin on mennyt yöunille sit normaaliaikaan. Vaikka aina ei siinä välissä kauaa oo ees ehtiny hereillä olla :whistle:

meillevauva juu ei paljon tarvi päikkäreistä haaveilla kun tuo herää yleensä just kun ittensä saa pötkölleen... Kun nukahtaa aamupäivällä ajoissa niin siinä vaiheessa kun ite vois mennä ( kun pitää tuo isompikin siinä huomioida, ja ei sitä heti aamulenkin jälkeen unta saa...) ni sillä on jo uni aika täys. Tosin tänään pääsin ite torkuille kun oon yksin pojan kanssa, näytti jo että heräs mut en heti nostanu vaunuista niin nukahti uudestaan ja nukkuu edelleen. No, nyt menee taas varmaan monta päivää että meijän aikataulut osuu yksiin :D

Anna oon kanssa seurannut läheltä allergialapsiperheen elämää ja täytyy nostaa hattua! Siskolla on 2 lasta, molemmat tosi allergisia. Ekan kanssa oli kanssa tosi tiukkaa diettiä, ja jos en ihan väärin muista niin ei meinannut löytyä korviketta mikä kävisi. Tokan kanssa löytyi sopiva korvike niin siirtyivät aikasemmin pulloruokintaan. Paljon voimia sinulle :hug:

Meillä on kanssa nyt pari päivää oikeen urakalla syöty käsiä... ja kun oikein työntää nyrkkiä suuhun niin johan tulee puklukin..ihanan siistä touhua :LOL:

Nyt kahville! Jos sais rauhassa juoda... =)
 
zuku Niin ne vaan lapset kasvaa :) Ja Arttukin on jo yli 4kk :eek: Onko siitä jo muka niin pitkä aika, synnytyksestä... :whistle:
Näköjään lyhytkin aika kultaa muistot, kovasti haluisin jo toista :) Mieheltä yritin eilen maanitella, että eikö jo soitettas Kuopioon, että tullaan hakemaan yks alkio, mutta mies ei oikein lämmenny :( Syksyllä voidaan kuulemma keskustella asiasta :D En tiiä suostusko ne edes tekemään alkionsiirtoa näin nopeesti.
Arttu on käyttäny unirättiä jo kuukauden päivät :) Rätin virkaa pitää Vau´kirjan tervetuliaispaketissa tullu pupurätti :heart: Se pitää olla silmillä, muuten ei uni tule. Välillä sen kanssa pitää vähän nahutakin ja puristella pupun tassuja :)

Päivunia Arttu nukkuu suht säännöllisesti. 3:t päikkärit päivässä, yleensä yhet pidemmät (1-1½h) päivällä ja iltaa kohti kahet lyhyemmät (30min). Ennen nukkumaan menoa saattaa vielä ottaa 15-20min tirsat.
Arttu on taas ruvennu heräämään yöllä :/ 1-2 kertaa herää syömään.
 
kesäsuunnitelmia ei kummempia. pihanlaittoa ja muuttoa uuteen kotiin. :D
paitsi heinäkuussa lähetään miehen serkun häihin vantaalle ja samalla aateltiin viedä lapsia korkeasaareen ja ehkä suokkiinkin..on niin kova ikävä sinne kun ei oo pitkiin aikoihin päässy ja siitä tuli sillo sellanen kesäperinne et käytiin istuu kaltseilla ja juotiin muutama siideri siellä...ooohh.....vanhat muistot oikein tulvii mieleen... :heart:

kaupasta tultiin ja pikkumies simahti koppaan..nosti häkkisänkyyn unten jatkoille...taitaa vaan heräillä kun "rutina" käy...nyt se juttelee..
täytnee mennä katteleen...'
 
Morjens

Vielä piti kommentoida vauvakuumeasista... Mulle lapsen saaminen on ollut ehdottomasti ihanin asia elämässäni ja vauvan hoitaminen tosi palkitsevaa. Haluan pian toisen lapsen ja vauvoina lapset yleensä saadaan :D
Siksi mielestäni voi sanoa että mulla on vauvakuume. Raskausaikaa en kyllä kaipaa yhtään. Se oli ehkä stressaavinta aikaa ikinä enkä suoraan sanoen nauttinut siitä pätkääkään. Synnytyksen jälkeinen fiilis olisi myös ihana kokea uudelleen =) Silloin olin ihan " pilvessä " hyvin menneestä synnytyksestä ja rakkaudesta vauvaan :heart:

Kesäsuunnitelmista ollut puhetta. Me ei varmaankaan mennä minnekään pitkälle tänä vuonna. Kotimaan matkailu kiinnostaisi mutta en sitten tiedä onko se niin antoisaa vauvan kanssa körötellä kuumassa autossa :/ Varmaan vaan harrastetaan kotiseuturetkeilyä ja kolutaan kaikki Helsingin parhaat mestat läpi.

Laihduttajia taisi olla meidän porukassa aika paljon. Mäkin päätin tiputtaa 7 kiloa, tavoitteena on elokuun loppu...saas nähdä miten käy :whistle: Miehen aloitteesta tässä oikeastaan laihdutetaan...sillä on tavoitteena -10 kg juhannukseen mennessä ja voisin olla solidaarisuusdietillä :D

Ai niin, jos on kaapista kahvimaito loppu, älkää laittako kahviinne äidinmaidonkorviketta :x

T: Katti ja Pikku-L
 
Päikkärit Meidän O nukkuu n 4-5h päikkärit. Aamusella saattaa pienet tirsat ottaa ja illalla ennen yöunia. Aikalailla alkaa olla jo samanlainen rytmi joka päivä.

Saas nähdä miten käy rytmeille, kun lähtään mummoja katsomaan äitienpäivänä. Syömäänkin mennä ulos.

Lempilelusta: Meillä ei taida olla vielä lempilelua. Tykkää kyllä lelukaaren vihreästä sammakosta kovasti.

Joku taisi mainita käsien syönnistä. Täällä kans, nyrkki on melkein kokonaan suussa ja kuola valuu. Vois jopa luulla, että hampaita tulossa. :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Arttu on käyttäny unirättiä jo kuukauden päivät :)
Meillä myös täytyy neidillä olla unirätti kun käy yöunille. Ihanasti nuhjustaa harsoon naamaansa ja nukahtaa sitten siihen. :heart:

Päiväunet meni ihan plörinäksi kun ilmat lämpeni, vaikka kuinka vähensi tytyltä vaatetta niin aina tuntui olevan kuumissaan ja nukkui max puolitoista tuntia, yleensä vaan tunnin, pari kertaa päivässä ja sit pikkutorkkuja päälle. Nyt kun kelit viileni niin kadonneet unetkin löytyi. =) Nukkuu aamu- ja iltapäivällä ulkona 2,5-3h kerrallaan ja sit ottaa vielä sisällä muutamat puolen tunnin tirsat. Yöunille käy kahdeksan pintaan ja nyt on menty viime yöt yhdellä syötöllä eli herää syömään klo 3-4 välillä. Sit nukkuu vielä pari tuntia ja herää ihanasti kujertaen yleensä jo puoli seiska.

Kesäsuunnitelmista kyseltiin... Me tehdään jokakesäiseen tapaan muutama sukulaisvierailu, Korkeasaaressa ajateltiin kans käydä niin pääsee tuo esikoinen ihmettelemään elukoita. :D Ja täytyyhän tuossa meidän paikallisessa huvittelukeskuksessa käydä eli Tykkimäen huvipuistossa-on vielä suht edullista puuhaa reilu parivuotiaan kanssa kun ei vielä pääse suurimpaan osaan laitteista! Varsinainen kesälomareissu on sitten syyskuun alussa, jos se enää kesää on :D lähdetään koko perhe ja mun vanhemmat viikoksi Kyproksen aurinkoon. B)

Viihdyttämistä tyty vaatii vähemmän kuin veljensä aikoinaan, on kait toisen lapsen osa ettei äiti jouda koko ajan olemaan ohjelmatoimistona! :D Viihtyy yllättävän hyvin itsekseen jumppalelun kanssa ja kyllähän isovelikin hoitaa viihdyttämisestä oman osansa. Ilmoittaa kyllä varsin napakasti kun kaipaa seuraa ja syliä ja pitää kyllä huolen että saa riittävästi syliä jos ei äiti muuten huomaa!

Juu ja nyrkkiä syödään täälläkin kuin viimeistä päivää! Hirmuinen lutsutus ja lätsytys vaan käy ja kuola valuu kun imuttaa kättään antaumuksella! :LOL:
 
Kesäsuunnitelmista Me ei kauheesti mitään suunnitella, enimmäkseen aika menee mökillä ja mies, kun pitää kesällä isyyslomansa, niin on paljon lomaa sitten tiedossa.
Tampereella särkänniemessä käydään varmaankin.
Sitten varmaan kuluu aikaa tätä meitin kotia remontoidessa.

Meitin pikku-ukkelin lempilelu on ehdottomasti oma puklurätti ja isompien lasten sellanen muovinen hirviö.
Pikku-ukkeli viihtyy aikas paljon ihan itsekseen päivällä. Tykkää katella, kun isommat lapset leikkii.
Iltasella tykkää sitten jutella ja vaatii enempi vierellä oloa ja viihdyttämistä.
 
Heippa! Ekaks Onnentoivotukset Pessille! :flower: =)

Poju alkaa nukkua aina vaan pitempiä unosia yöllä. Illalla nukahti joskus kahdeksalta ja heräsi neljän aikaan. Tosin seuraavan kerran kun herätti niin luulin että kello on jotain vaille kuus... Mutta olikin vasta viis! Sitte istuttiin vartti sohvalla ja toinen ähersi kakkaa, vaihdettiin vaippa ja otin sen pitkästä aikaa viereen torkkumaan. Tai äiti torkku ja äitin mussukka lutkutti tuttia silmät selällään =)

Vauvakuumetta:ei. Raskauskuumetta: Voi kyllä, ja ollut pitkään! Mun raskausaika oli niin ihmeen vaivatonta töissäolosta huolimatta ja se maha oli niin ihana kun siellä oli meidän pieni arvoitus :heart: Tuntuu että paidatkin istu paremmin raskaana kun nyt, vihaan tätä kengurupussia :kieh: Arvetkaan ei haittaa, mutta tää löllerö :x

Huomenna ois sitten 3kk neuvola... Kamalan pieniä sieviä päitä teidän vauvoilla! Meidän mötköllä oli syntyessään 37,5cm ja nyt ei meinaa pää mahtua joittenkin bodyjen aukosta sisään vaikka niissä on ne sivunapitkin :eek: Muuten kyllä kyseiset bodyt pojan päälle istuu...

Päikkärit... niitä meillä nukutaan IHAN millon sattuu. Tänään vauveli väsähti ekan kerran siinä puoli yhdeksältä puoleks tunniks, kiukutteli kohta taas väsyneenä ja laitoin ulos nukkuun... Meni puoli tuntia ja taas kauhee kitinä, näki että väsytti muttei halunnut nukkua. Otin sen viereeni sänkyyn köllöttelemään että jos nyt. Jälleen äiti kyllä torkahti mutta vauva ei. :whistle: 10 min sitten väsähti taas ja laitoin sen pinnikseen, jossa harvemmin nukkuu. Katotaan kauanko tätä rauhaa kestää.

Välillä tulee sellasia kausia että poikaa pitää koko ajan viihdyttää, tulee välittömästi rääkäsy perään jos hetkekskään selkänsä kääntää. Joskus se istuskelee sitterissä pitkäänkin ihmetellen itsekseen kämppää. Katselee varmaan että kylläpä on sotku :ashamed:
 

Yhteistyössä