***HELMET 2008*** Toukokuu

Joku "valitteli", että vauva alkanut heräilemään tiheämmin nyt yöllä, vaikka ennen onkin nukkunut 4-6 tuntia. Sama täällä. Meidän neiti heräilee öisin 3 tunnin välein ja ajattelin, jospa se johtuis siitä, että kun ilmat on lämmennyt, vauvalla on jano. Välillä tulee sellaista "kuolavaahtoa" suusta =) .
 
YÖUNISTA meillä kaks yötä tyty nukkunu 21-8-9 lainkaan syömättä!luulen et tämä on kyllä tilapäista.muutaman kerran tosin tuttia täytyy käydä antamassa.päiväsaikaan syö 6x160-180ml korviketta,päikkäreitä nukkuu jos sisällä ollaan niin eilen jopa kuus kertaa pikkutorkut mut ulkona ollessa saattaa nukkua aamupäivästä useamman tunnin.
KESÄLOMAREISSUA ollaan suunniteltu turkuun siskon porukan tykö ja jos samalla kävis muumimaailmassa nii olis tuolle kaksvuotiaalle elämystä..Meidän vauveli on muuten päättäny alkaa VIERASTAA, onko muilla?ihan totta huutaa hullun lailla etenki mummulle kuten teki siskonsakin aikoinaan.mummu meinas ettei uskalla edes ammaks jäädä ku olisin jumpas tänään käyny.
KÄÄNTYMISESTÄ.meillä ollaan myös käännytty jo noin kuukausi mahalta selälleen muttei toisinpäin kuitenkaan vielä.LEMPILELUA ei ole, nyrkkejä tosissaan luttuuttaa ja ihmisten kasvot miellyttää.
ONKO TÄÄLLÄ MUUTEN KETÄÄN FYSIOTERAPEUTTIA joka tietäis noista vatsalihasten palautumisesta jotain???Mulla arveltiin et olis napatyrän alku tullu siis synnytyksen jälkeen.Joka tosissaan tahtoo vaivata ku nostelee ja kumartelee.salille olisin lauantaina menos ja muutenki kaipaisin ohjeita miten voisin saada kroppaani kuntoon ilman kirurgin veitsä??tuntuu niinku vatsalihaksia ei oliskaan navasta alaspäin..epätoivoinen kun en tiedä mistä voisin neuvoja ja apua kysellä.olisin kiitollinen jos joku osais neuvoa :eek:

minni80 ja tyttö 2kk 1vko
 
Jaahas, siellä vauvatreffeillä käyty. Ei tainnut siitä tulla meille harrastusta, ainakaan vielä. Neiti otti hirveät huudot siellä eikä rauhottunut ollenkaan. Ei edes tissille. Joten meidän piti lähteä sieltä pois. Kotona sitten tyttö söi heti todella hyvin ja muutenkin hyvän tuulinen.
 
Minni80 mä oon aatellu kans kun poju pärähtää välillä itkemään todella kovaa kun mummin näkee et varmaan on alkanu vierastaan. vapun jälkeen on alkanut vierastamaan ja vappuna käytiin isomummun tykönä niin häntä vierasti myös. :/
Ikävä homma mutta minkäs teet...

pikku-katti Testasit sitte korvikkeen maitona kahviin vai? :LOL: :LOL: :LOL:
mua etoo toi korvikkeen hajukin et en edes voisi kuvitella laittavani sitä kahviini...

kahvin juonnista joku oli kirjotellu... :wave: täällä yksi kahvin "suurkuluttaja". aamu ei lähde käyntiin ilman kahvia..juon aina ison motillisen. :whistle:

kohta lähetään saunomaan anoppilaan...

Jepsu
 
Heips,

kommentteja keskusteluihin...
Päiväunet nukutaan meilläkin vähän vielä milloin sattuu eli ei ihan tarkkoja kellonaikoja ole muodostunut. Mut yleensä aamupäivällä pisimmät, eli 1-2,5h, sit päivällä n. 1h ja illalla 1-2h. Illalla mahdollisesti vielä pienet tirsat nukkumaan menoa odotellessa. Huomasin myös saman kuin joku kirjoitti, että heti kun ilmat viileni niin myös ulkounet parani taas tohon liki 2,5h kerralla. Lämpimällä nukkui vaan max 1h ja silloinkin piti välillä käydä hyssyttämässä. Kesän helteiltä odotellen... :/

Nyrkkiä lutkutetaan täälläkin, ja tosiaan välillä puklaa sit päälle kun niin syvälle työntää :$

Meillevauvalle piti kommentoida, et musta kyl kans kuulostaa siltä, et teidän kitinät voi olla ihan vaan väsyitkua. Itelläkin meni aikansa ennenku oppi tajuamaan, et lapsi on oikeesti vaan väsynyt, vaikka ois herännytkin 1h-1,5h sitten. Nukahtaa nimittäin tosi helposti kitistyään ja sit on ihan hyväntuulinen herättyään.

Kaveri kävi tänään kylässä ihanan ison masunsa kans, on nyt raskausviikolla 39 :D Sellasta masua on ehkä vähän ikävä, mut ei kyllä kuitenkaan raskausaikaa vaivoineen päivineen. Eli ei vauvakuumetta täällä...

t. Piipi + typykkä 2,5kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Pikku-Katti:
Ai niin, jos on kaapista kahvimaito loppu, älkää laittako kahviinne äidinmaidonkorviketta :x
:LOL: :LOL:
Nan on ihan ok, Semper kamalaa, Omneo vasta karseeta onkin :x ;) Niin monesti on unohtunu maitoa ostaa, että Arttu on useemminkin meille lainannu kahvimaitoa :D
Onko kukaan kokeillu rintamaitoa kahvikermana? :wave: Jotkut kun siitä kuulemma pannareitakin tekee. Miun maidoista olis ehkä saanu yhen pikkuletun :ashamed:
 
Aaah! Tortilloja iltapalaksi :D Piti tulla hehkuttamaan! Nam :p

Nipsuli kyseli ripulikakasta. Eikös sen pitäisi imeytyä kokonaan vaippaan ja haista tavallistakin kuvottavammalle? Vihreä värikin saattaa olla.
Meillä tosin on kakka yleensäkin tosi löysää ja keltaista, mutta pieniä ryynejä on siinä joukossa :x Sitä olen itse pitänyt normaalina...

no takaisin tortillojen pariin B)
 
Kiin: mä lupaan, että seuraavan kerran kun kahvimaito loppuu niin kokeilen tissimaitoa :D tuun sitten sulle kertomaan millaista oli. Tai vielä parempaa, jos osut näille nurkille niin keitetään yhdessä sumpit ja kokeillaan molemmat :p
 
tosta itkusta/väsymysitkusta, en tiiä.. Nytkin on huutanut 20 minsaa ja huutaa naama punaisena vieläkin. Tutti ei kelpaa eikä mikään muukaan, on mulla rintarepussa. Nälkä ei ole koska just lopetti syömisen. Usein myös pieruja tulee tässä samalla, mitä oli siis myös kun vatsaa vääntää.. Eli en oikein osaa sanoa onko vatsasta johtuvaa huutoa vai väsymystä. Kyllähän toi jossain vaiheessa rauhoittuu/nukahtaa koska on käyttänyt huutamiseen kaiken energiansa.
 
no hohhoijakkaa..kylläpä taas usko terveyskeskus toimintaan laski entisestään..soittelin siis sinne ja kerroin faktat, iän, kauanko kestäny, kakan laatu ja määrät niin sitten puhelimen toisessa päässä;...niin..joo..no sen onkin sitten vaikeempi juttu, ootappa hän juttelee lääkärin kanssa..-odottelen tovin ja sitten puhelimen toisesta päästä kuuluu; ei se varmaan oo sen kummosempaa kun yhtä usein ulostaa ja minä tietty korjaan että no EI, kun normaalisti kerran päivässä tai joka toinen päivä.
ja taas;..on kuitenkin yli kolme kuukautta ja minä no EI vaan pari päivää vajaa..
ja taas;.. kestäny kaks päivää ja minä no EI vaan kolmas päivä...
loppu tulos; ehkä ripuli tai sitten ei ja tarkailkaa vointia.. |O |O :headwall:
 
Hei!

Yöunista, meillä meni pari viikkoa yhdellä heräämisellä n. 4-5 välillä, nyt kun on oltu sairaina ja siitä toipuessa heräilyjä on ollut pari kolme..

Täälläkin yritetään nukkua iltaunet 18-20 välillä ettei ukko olisi kovin kiukkuinen loppuillasta ja ei tarvitsisi kovin aikasin yöunillekkaan laittaa..

Täälläkin jyystetään nyrkkiä ja tänään huomasin kuin se kämmen on likainen :x märkä ku on ja sitten kun kaikki moska siihen jää niin ei ole herkun näköinen ei.. :D

Perjantaina neukku ja jälkitarkastus..
Kiva tietää onko tullut painoa samaan tahtiin kuin eka kuukaudessa vai rokottiko flunssa...

Saanukka ja J 9 vk
 
Hellou,

huh, onpas tullu tekstiä, kun ei kahteen päivään ehtiny koneelle... :eek: Sain melkein vieroitusoireita. |O :LOL:

Meillä oli 3kk (tai oikeastaan 3kk, 5pv) neuvola eilen. Korttiin kirjoitettiin: Jokeltelee, hymyilee. Kasvu tasaista. Kasvoissa ja vaippa-alueella ihottumaa. Seurailee tarkasti ympäristöä. Rotavirus vol.2 ja yhdistelmä- rokotteet saatiin.
-pituus 62,7cm (51cm)
-paino 6100g (3535g)
-pipo 39,8cm
kaikki kuulemma ok. Meillä ei muuten ikinä neuvolassa puhuta mistään käyristä, joten en tiedä yhtään miten Pemmu sijoittuu käyrille. B) Eikä kyllä ole välikskään tietää, jos kaikki kerta hyvin. Kaikki vauvelithan on yksilöitä, ja etenkin tässä iässä voi varmaan olla isojakin eroja pituuksissa ja painoissa. =)
Kysyin muuten kans tuosta kääntymisasiasta neuvolassa, th itse ei ottanut puheeksi. Terkkari tuumas, ettei ole mitään kiirusta vielä, kun jotkut lapset kuulemma aloittaa kääntyilyn 6kk -ikäisenä ja sekin on ihan normaalia. =)
*muoks*Tuosta vaippaihottumasta piti sanoa, että Pemmulla ei ole juuri koskaan ihottumaa vaippa-alueella, niin eilen neuvolassa sit just oli ihan järkyt ihottumat. :eek: Laitoin kotona sinkkivoidetta, niin rauhoittui heti. :)

Nyt salkuille ja sit lukemaan teidän kuulumisia; 3 sivua & yv:t... :p
 
heipat :wave:

ihan ekaks jepsulle iso kiitos pilsuista :flower: =)

minni: meillä ainakin salilla neuvotaan liikkeet ja tehdään ohjelmä, mut en tiiä sit miten menee jos on jotain ongelmaa niinkun sulla toi tyräepäily :/

kiin: vähänkö repesin tota pikkulettua :LOL: :LOL: eihän se naurun asia oo jos ei maitoa tuu, sori siitä :ashamed: mut se oli vaan niin hauska kommentti :D

pikku-katti: noissa isommissa vaipoissa se hölmö juttu ettei se kakka imeydy sinne vaippaan vaan jää lillumaan sinne ja sit ku laitat vauvan makaamaan niin puristuu selän kautta ulos |O :headwall:

nipsuli: loistotoimintaa taas arvauskeskukselta :headwall: :kieh:

ieva: aika keskikäyrälle tuntus teilläkin pemmu sijottuvan, kasvaa meinaan hyvin samalla tavalla kuin P B) :D pituus menis sitte teilläki plussalla mut paino ja py keskikäyrää =)

tänään käytiin uudella asunnolla kosteusmittauksessa. on se kyllä aika hieno kämppä, en malta oottaa et päästään muuttamaan :D piha on kyllä tosiaan iso ja tosi suojaisa, sinne ei näy oikeen mistään et aurinkoa voi ottaa vaikka kelteisillään B) :whistle: aurinko paistaa ihanasti pihalle, mä tykkään, oon aurongonpalvoja vaikka eihän nykyään sais olla B)

ei kellään olis hyvää neuvoa miten peiton sais pysymään vauvan päällä yöllä?? :attn: ku P potkii sen aina pois ja sit herää aikasin kun sen on kylmä :/ pitäsköhän se laittaa makuupussiin? viime yönä heräs jo yheltä eka kerran ja kädet ja jalat jääkylmät. kova nälkä sillä ei ollu et varmaan paleluun heräs. nukuin kyl nyt paremmin ku jos herää myöhemmin, tietty ku ite väsyneempi ni nukahtaa nopeesti uudellee. aamulki meni pitempää, parempi niin, ei millää viittis nousta ennen kukon pieremää |O

jahas, nyt jos kantais tän pienen tästä sylistä omaan sänkyyn nukkumaan :heart:
 
Rokote näyttää aiheuttavan meillä pientä ärtyisyyttä: eilen ja tänään illalla Pemmu on ollut selkeesti ärtyneempi kuin muuten. Nyt nukkuu tosin sikeästi jo. Lämpökin mitattiin kainalosta, ihan normaali oli 36,4. Pemmu oli sylissä tukevasti isin rintaa vasten, kun rokote pistettiin, ja ainoastaan psitohetkellä ihan vähän inahti, muttei edes itkenyt. Pari sekuntia rokotteen laiton jälkeen jo naureskeli ääneen. Reipas ihanainen. :heart:

äippäHki: Meillä ei tietenkään ole kokemuksia matkarattaista, mutta on hankinnassa ittelläkin. Alkuun oli tarkoitus pärjätä noilla yksillä, mutta nyt oon tullu siihen tulokseen, että haluan just kaupunkireissuja ja matkailua varten kevyet matkikset. Meille yhdet kaverit antoi ostovinkeiksi, että kantsii valita semmoset a) missä selkänojan saa makuuasentoon b) on yhtenäinen työntöaisa (noissa Stockan Britaxissa näyttäis olevan kaks), jotta on helppo tarvittaessa työntää yhdellä kädellä c) on tilava tavarakori -> matkustellessa & shoppaillessa kätevä. Taidetaan mennä tällä viikolla Vantaan liikkeisiin kattelemaan sopivia. Haluaisin vaaleanpunasävyiset... :whistle: :p

Monet näyttää saaneen Libero-kassissa jonkun kukan? Ei me vaan saatu. :| Saittekos te sitten tuommoisen lastenkirjan siinä mukana?

Pituuksista ja painoista vielä... Kiin: Kestovaippa verottaa kyllä ihan selkeesti bodeista tilaa. Tänään just laittelin joitain pieneks jääneitä taas pois ja otin pari jemmassa ollutta isompaa kaappiin. Meillä on muuten miehen kanssa veto aina neuvolaa varten: Se kumpi veikkaa lähemmäs tytsyn pituuden ja painon saa ostaa ittelleen uuden cd:n. Mies veikkas 3kk-neuvolassa painon täsmälleen oikein ja pituuskin heitti vaan 3ml. :eek: |O :$ :kieh: No, mummonsa on noita, ts. näkee enneunia jne. hullua. :eek: :/

Synttäri :hug: Pessille! :flower:

Anna: Meilläkin kasvot ovat tosi ihottumaiset, eivät tosin eritä tai ole "auki", onneksi. Muu kroppa on onneksi edelleen hyvässä kunnossa. Lähetettä ei saatu mihinkään ihottuman takia, th. sanoi, että seuraillaan, on kuulemma "tavallista". :/ Jaksuja ihottuman kanssa. :hug:

Meillä on muuten unirytmi melkein sama kuin Tarpan Netalla: yöunille klo 19.30-20.00, yösyönti n. klo 02.00 ja aamusyöntin. klo 7.00, jonka jälkeen köllitään vielä n. klo 9.-9.30 saakka.

Pallukkako kyseli matkasuunnitelmia... Meillä olis tarkoitus mennä kesällä Savoon sukuloimaan ja mökkeilemään, Pori Jazzeille (ehkä) ja ehkäpä Tukholmaan. Mies lähtee myös vajaam viikon kalareissulle Lappiin ja minä menen silloin Keski-Suomeen äipän hoiviin ja kavereita tapaamaan.

Ciba: Meidän kummipojan suosikki oli myös pesukoneen hana! :LOL: :heart: Meillä edelleen ylivetoja on nuo pyykit ja jääkaapin ovi. :heart:

zuku: Meidän tytsyllä on lähes aina kakka vihreää tai vihertävää, ja se on aivan normaalia. =) Vauvan kakan väri ja koostumus voi kuulemma vaihdella paljonkin keltaisesta vihreään ja löysästä raemaiseen ollakseen silti normaalia.

tästä näyttäis tulevan niin pitkä kirjoitus, että poikkaisen tähän... =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ciba:
Mites teillä muilla nukutaan päikkäreitä? Meillä nuo on aika lailla hakusessa. Tai kyllä meille tyttö nukkuu päikkärit mutta todella vaihdellen
Päikkärit nukutaan yleensä seuraavasti: n. klo 11 nukutaan 45min-1,5h, n. klo 13.30 nukutaan 1-3h ja sit illemmalla vielä yhdet tai kahdet puolen tunnin/tunnin päiksyt.
 
Onkos kukaan liittyny mihkään kirjakerhoon vielä? Kiin tais ainakin olla? Mä oon ihan kirjahullu, ja tekis mieli kovasti liittyä johonkin jo nyt, vaikkei Pemmu vielä luekaan aktiivisesti. :whistle: Ollaan kyllä muutamia kertoja jo selailtu Puppe-kirjaa ja sit tuommoista värikästä pehmokirjaa, niin kovasti tuntuu värikkäät kuvat kiinnostavan. =)

Kokeilitkos oikeesti Pikku-katti korviketta kahviin? :LOL: Mä nimittäin meinasin kokeilla, kun oli maito vähissä. En sit kuitenkaan tohtinu... :x

Mies tuolla tuskailee veroilmoituksen kanssa. Luovutusvoitot pitää ilmoittaa, ja nuo paperihommat on sille aina yhtä ahistavia. :kieh: Pitää vissiin mennä kattomaan noita kans, kun ilmoitus pitäis palauttaa 8.5., että ihan hyvissä ajoin taas ollaan liikenteessä... |O |O
 
ieva:
äippäHki: Meillä ei tietenkään ole kokemuksia matkarattaista, mutta on hankinnassa ittelläkin. Alkuun oli tarkoitus pärjätä noilla yksillä, mutta nyt oon tullu siihen tulokseen, että haluan just kaupunkireissuja ja matkailua varten kevyet matkikset. Meille yhdet kaverit antoi ostovinkeiksi, että kantsii valita semmoset a) missä selkänojan saa makuuasentoon b) on yhtenäinen työntöaisa (noissa Stockan Britaxissa näyttäis olevan kaks), jotta on helppo tarvittaessa työntää yhdellä kädellä c) on tilava tavarakori -> matkustellessa & shoppaillessa kätevä. Taidetaan mennä tällä viikolla Vantaan liikkeisiin kattelemaan sopivia. Haluaisin vaaleanpunasävyiset... :whistle: :p
Noi kriteerit täyttyis meidän matkarattailla, jotka oikeasti on hyvät ja mulla on ollut kahdella lapsella yhteensä viidet rattaat, joten kokemusta on rattaiden vaihtelusta. :) Elikäs Ora Jovin rattaat on meillä, beiget http://www.orasel.fi/www/popupcard.php?id=26&img=50 Vaaleanpunaiset nuo ei ole mutta tukevat ja menee makuuasentoon, saa yhdellä kädellä avattua ja hyvät renkaat. :whistle: Ja meillä on tuo jalkapeite vaalea beige.

 
Ja noista iltaitkuista niin väsymystä se on. Nukkumaan ennen nukkumaan menoa 1-1,5 h niin johan helpottaa. Ja herätys just ennen iltapesuja ja ruokkimisia. Näin meillä on mennyt nyt ja iltaitkuilta on vältytty. Nyt kun on valosaa vielä kaiken lisäksi niin jos vauva on valmiiksi jo liian väsynyt niin unensaanti kestää ja kestää ja vauva uupuu liikaa ja huutaa sitten kun veetuttaa.
 

Yhteistyössä