***Helmet 2008*** vko 3 osa 2

Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
No on prosentti Ievalla :/ Kyllä ne nyhtää kaiken mahollisen ja tuntuu että pitää ite olla niin kartalla koko ajan etteivät pääse tekeen virheitä ja viemää viimesetki :kieh:
Ja lisäks kun veroprosentti pieneni ensiasunnon oston myötä niin oon ihan tyytyväinen tän vuoden päätökseen :D
Jep, mullakin on töihin menevässä verokortissa kyllä ihan mukava veroprosentti asuntolainojen takia. Velaton ei kyllä Suomessa kannata olla, verotuksen kannalta nimittäin... :whistle:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Mä en ole kelalle ikinä verokorttia lähettänyt, ne on pidättäneet aina muistaakseni sen 20 %.
En mäkään lähettäisi, jos tietäisin, että tuo riittää. Mieluummin kuitenkin maksan enemmän joka kuukausi, kuin otan jälkiveron. |O
Mulle sanottiin että KELAlle ei tarvi lähettää sitä, että ne saa sen tiedon automaattisesti verotoimistolta.
Niin niin, ei tarvitse lähettää, jos veroprossa on tuo 20.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Mä en ole kelalle ikinä verokorttia lähettänyt, ne on pidättäneet aina muistaakseni sen 20 %.
En mäkään lähettäisi, jos tietäisin, että tuo riittää. Mieluummin kuitenkin maksan enemmän joka kuukausi, kuin otan jälkiveron. |O
Mulle sanottiin että KELAlle ei tarvi lähettää sitä, että ne saa sen tiedon automaattisesti verotoimistolta.
Niin niin, ei tarvitse lähettää, jos veroprossa on tuo 20.
Mie soitin sinne just ku alko vaivaamaan :D En tiiä onko sama homma äitiyspäivärahassa kuin kotihoidontuessa (luulisin että on) mutta mulle sanottiin että jos se on ihan normi (työntekijän työnantajalle menevä )verokortti (ei mitään erikoisia porrastuksia) niin heille menee tieto veroprossasta mihi he lisää sen 2 prosenttiyksikköä. Eli ei mun tarvi sinne lähettää sitä vaikka maksanki enemmän ku 20 prosenttia.

Lisäyksenä vielä Ievalle että joissain tapauksissa (esim jos nostaa eri tukia) noi voidaan kattoa lisätulona ja sillo käytetään lisäveroprosenttia, eihän tossa oo semmonen kyseessä nyt?
 
Olis mustakin kiva pitää kunnon synttärit, mutta taitaa tulla neliöt vastaan :whistle:
Eli kummit, mummot+papat ja yks kamupariskunta lapsineen varmaan vaan pyydetään. Ja todennäköisesti (heidät tuntien) kaikki tulee eriaikaan..
No onhan tässä aikaa vielä :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mammana:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Just eileen funtsattiin, et missähän välissä mie ehtisin niinku töissä käydä ees... :whistle: :LOL:
Peesi :wave: mies aamusta iltaan pois, niin pitää mulla pitää talo pystyssä =) vaikkei tää niin herkkuu aina ookkaan |O
Huomasin eilen, että raksaatte =) :wave: Myö rakennettiin sillon kun meidän kolmonen syntyi (-03)...nyt laajennetaan :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Mä en ole kelalle ikinä verokorttia lähettänyt, ne on pidättäneet aina muistaakseni sen 20 %.
En mäkään lähettäisi, jos tietäisin, että tuo riittää. Mieluummin kuitenkin maksan enemmän joka kuukausi, kuin otan jälkiveron. |O
Mulle sanottiin että KELAlle ei tarvi lähettää sitä, että ne saa sen tiedon automaattisesti verotoimistolta.
Niin niin, ei tarvitse lähettää, jos veroprossa on tuo 20.
Mie soitin sinne just ku alko vaivaamaan :D En tiiä onko sama homma äitiyspäivärahassa kuin kotihoidontuessa (luulisin että on) mutta mulle sanottiin että jos se on ihan normi (työntekijän työnantajalle menevä )verokortti (ei mitään erikoisia porrastuksia) niin heille menee tieto veroprossasta mihi he lisää sen 2 prosenttiyksikköä. Eli ei mun tarvi sinne lähettää sitä vaikka maksanki enemmän ku 20 prosenttia.

Lisäyksenä vielä Ievalle että joissain tapauksissa (esim jos nostaa eri tukia) noi voidaan kattoa lisätulona ja sillo käytetään lisäveroprosenttia, eihän tossa oo semmonen kyseessä nyt?
Jep, olisi sen saanut sitenkin, että palkkatuloprosentti nousee ja kotihoidontuen veroprosentti laskee, mutta lopputulos olisi ollut sama. Mutta en kyllä nyt oikeastikaan sitten ymmärrä, että miksi mulla nyt on sitten noin suuri tuo prosentti, kun lisätuloprossaanhan tuo on verrattavissa. Mitään muita tukia ei siis tosiaan saada. :/ Pitääköhän mun nyt sitten vielä kuitenkin soittaa sinne Verovirastoon... :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja mammana:
Huh kun me saadaan talo pystyyn niin asutaan siinä hautaan asti, on sen verta rankkaa välillä :headwall: Ja toiset vielä laajentaakin*nostaa hattuva* :D
Myö meinattiin ensin, että tehtäs taas uusi, muttei tästä raaskinu luopua, kun on omin pikku kätösin tehty :D :D
Mutta sitten ku tuo luontoäiti yllätti ja antoi meille tuon trinsessanki vielä, niin pitää hiukka (50neliöö) saada lisää tilaa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Olis mustakin kiva pitää kunnon synttärit, mutta taitaa tulla neliöt vastaan :whistle:
Eli kummit, mummot+papat ja yks kamupariskunta lapsineen varmaan vaan pyydetään. Ja todennäköisesti (heidät tuntien) kaikki tulee eriaikaan..
No onhan tässä aikaa vielä :wave:
Juu, ei meilläkään ole kuin 50m2. Hyvin on tänne ennenkin mahtunut populaa. Ristiäisissä oli 25 hlöä, ja varmaankin saman verran tulee nyttenkin ns. sukulaispäivänä (lähimmät sukulaiset vaan eli molempien vanhemmat, sisaret ja miehen mummo). Tosin nyt tulevat varmaankin hieman eri aikoihin.
 
Moikka,

eilen annoin neidille sitä tavallista jugurttia vajaat puoli purkkia ja yöllä taas heräiltiin ja nieleskeltiin ja kitistiin :/ Soittelen tänään neuvolaan, että mikä ois järkevin tapa edetä nyt: jatkaa noiden tavan hapanmaitotuotteiden kokeilua (jos masu tottuis), kokeilla korvikkeita (jos masu tottuis) vai jatkaa imetystä hamaan tappiin asti... :ashamed:

Taistelin TAAS äidin kanssa puhelimessa, se kun on sitä mieltä, että ei oo mitään järkeä imettää vuoden ikään asti, "kun ei oo ennenkään imetetty" ja "äidinmaito laimenee jo tuossa iässä ihan vedeksi" jne. jne. :headwall: :headwall: :headwall: Ihan ku kaipaisin tässä vaiheessa arvosteluja omista valinnoistani, kun muutenkin takkuaa nyt noiden uusien maitojuttujen kanssa...!

 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja mammana:
Huh kun me saadaan talo pystyyn niin asutaan siinä hautaan asti, on sen verta rankkaa välillä :headwall: Ja toiset vielä laajentaakin*nostaa hattuva* :D
Myö meinattiin ensin, että tehtäs taas uusi, muttei tästä raaskinu luopua, kun on omin pikku kätösin tehty :D :D
Mutta sitten ku tuo luontoäiti yllätti ja antoi meille tuon trinsessanki vielä, niin pitää hiukka (50neliöö) saada lisää tilaa :D
Meillä piti myös tämän kolmosen myötä alkaa rakentaan kun entinen jäi pieneksi, mutta nyt saa tuleva talo riittä ja muksutkin :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Just eileen funtsattiin, et missähän välissä mie ehtisin niinku töissä käydä ees... :whistle: :LOL:
Mä ehdin hyvin tässä päiväpalstailun aikana. :D Paitsi että sit joutuu kyllä luopumaan kaikista ihanista päivämenoloista, kavereiden tapaamisista yms. *sniff* No, aika aikaansa kutakin... :/
 
Synnytys käynnistettiin raskausmyrkytyksen takia viikolla 40+4. Tipalla, koska kohdunsuu oli jo pari-kolme senttiä auennu omien suppareiden takia ajan mittaan. Kalvot puhkaistiin vielä vauhdittamaan tilannetta muutaman tunnin tipan jälkeen.

Paranemisia Liinamarille ja perheelle! :hug:

1-vee synttäreitä en oo pahemmin suunnitellu, tuskin mitään isompaa tulee. Eiköhän niitä synttäreitä ehditä juhlimaan vielä monet kerrat sittenkin, kun neiti niistä jo itsekin nauttii ja ymmärtää. Ehkä jotain kavereita lapsineen kutsun kylään ja kummit, jotka asuu lähellä. Isovanhemmista en tiiä, ku kaikilla on matkaa meille vähintään 170km, mutta saavat tulla, jos jaksavat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Just eileen funtsattiin, et missähän välissä mie ehtisin niinku töissä käydä ees... :whistle: :LOL:
Mä ehdin hyvin tässä päiväpalstailun aikana. :D Paitsi että sit joutuu kyllä luopumaan kaikista ihanista päivämenoloista, kavereiden tapaamisista yms. *sniff* No, aika aikaansa kutakin... :/
No, mulla on lähinnä se, kun nyt tulee tehtyä kaikki kotityöt, että illalla jää aikaa "taksikuskeiluun", niin mitäs sitte kun ne kotityötkii pitäs tehä sitte illalla :whistle: :kieh: :kieh:
Eikä töitten jälkeen jaksais MITÄÄN |O
 
Liinamarille paranemisia kanssa :hug: meillä oli tuontapainen tauti kaikilla juuri ennen mahatautia, olisko sitten ollut influenssaa? :/ Muksut on kyllä rokotettu sitä vastaan, mutta voihan se silti tulla. Toivottavasti teillä hellittää pian.

Piipi auttaisikohan teillä gefilus, siis jos et vielä ole maitohappobakteereita antanut? Meillä ne on rauhoittaneet hyvin masua tilanteessa jos toisessakin. =)

Jaahas, poika huutelee...
 

Yhteistyössä