***Helmet 2008*** vko 3 osa 2

Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Ajattelin vaan ilmottaa, että mä haluan ottaa sen maikkarin kanavapaketin ja ehkä tilaan sen kohta. EI MULLA MUUTA :saint:
Mikä on maikkarin kanavapaketti? :eek: Elokuvia? Sarjoja? =)
JA naistenkanava, miestenkanava, lastenkanava, hörhöjen kanava, jne...

Mä muuten ällöön jotenkin kaikenmaailman JIMejä ja muita jenkkidokkarikanavia. En tiedä mikä, mutta joku niissä tökkii. Ja mieshän tuijottaa niitä joka ilta. Kyl vaan mun kaksplussurffailut ja aamupäivän Tunteet ja tuoksut on paljon sivistävämpiä. :saint: :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Piipi, täällä kanssa kokeilut menossa...annoin äske neidille reiluun viikkoon eka kertaa tavallista maitoa...joi ehkä ½dl...katsellaan =) :wave:
Raportoihan sitten, miten kävi :wave: Miten muuten teillä neiti on oireillu sen kuurin jälkeen maitotuotteista? Eli tuliko masuvaivaa vai iho-oireita...
 
Kauheesti oli tekstiä tullu :D

Mulla on periaate, että maksan mielummin valtiolle veroja kuin pankille korkoja. Mutta eihän sitä tosiaan ihan velatonna olla. Meillä kyllä taitaa kaikki korot olla tällä hetkellä miehen verotaakkaa keventämässä.

Liinikselle iiiso :hug: :hug: Vois noi taudit jo pikkuhiljaa kaikota teiltä hus-pois.

Mäkin tilasin uuden verokortin. Laski prosentti 28 prosentista 19 prosenttiin, vaikka laskin, että kesältä saan kht:a ja palkkaa ja syksyllä oletin olevani töissä. Täytyykin soittaa kelaan, että meneekö niille automaattisesti tieto noista muutoksistakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Just eileen funtsattiin, et missähän välissä mie ehtisin niinku töissä käydä ees... :whistle: :LOL:
Mä ehdin hyvin tässä päiväpalstailun aikana. :D Paitsi että sit joutuu kyllä luopumaan kaikista ihanista päivämenoloista, kavereiden tapaamisista yms. *sniff* No, aika aikaansa kutakin... :/
No, mulla on lähinnä se, kun nyt tulee tehtyä kaikki kotityöt, että illalla jää aikaa "taksikuskeiluun", niin mitäs sitte kun ne kotityötkii pitäs tehä sitte illalla :whistle: :kieh: :kieh:
Eikä töitten jälkeen jaksais MITÄÄN |O
Juu, ärtsyähän se kotitöiden jättäminen iltapuhteiksi on, mutta eipä sille mitään mahda. Onneksi meillä on vaan teidän laajennuksen verran lääniä siivottavana. :D

 
Varmaan Ieva kannattaa sillä isolla prosentilla antaa ottaa, jos haluaa välttää mätky-yllärit. :/ Mä kanssa aina pidän veroprosenttia korkealla, kiva saada joulun alla vähän rahaa takasin päin. =) Mutta mulle kyllä riittää että ottavat kht:sta sen 20 %, kun näkyi tuossa uudessa verokortissa olevan mun tän vuoden ennakonpidätysprosentti kokonaista 6. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi79:
1-vee synttäreitä en oo pahemmin suunnitellu, tuskin mitään isompaa tulee. Eiköhän niitä synttäreitä ehditä juhlimaan vielä monet kerrat sittenkin, kun neiti niistä jo itsekin nauttii ja ymmärtää. Ehkä jotain kavereita lapsineen kutsun kylään ja kummit, jotka asuu lähellä. Isovanhemmista en tiiä, ku kaikilla on matkaa meille vähintään 170km, mutta saavat tulla, jos jaksavat.
Meillä asuu suku ja kummit n. 300km:n päässä, mutta me olemme juhlivaa sukua. :D Tykkäämme järkätä kemuja, ja etenkin kun tämä on mun vanhemmille ensimmäinen lapsenlapsi ja miehenkin vanhemmille toinen (se ensimmäinen on jo 9v.), niin haluavat tullakin. Omien kavereiden kutsumista mietimme kyllä ensin, mutta ajattelimme, että kun nykyään tulee niin harvoin jotain juhlia järjestettyä, niin ihan kivahan se on juhlia näitä ensimmäisiä (ainakin) synttäreitä isosti. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi79:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Piipi, täällä kanssa kokeilut menossa...annoin äske neidille reiluun viikkoon eka kertaa tavallista maitoa...joi ehkä ½dl...katsellaan =) :wave:
Raportoihan sitten, miten kävi :wave: Miten muuten teillä neiti on oireillu sen kuurin jälkeen maitotuotteista? Eli tuliko masuvaivaa vai iho-oireita...
Alkuunhan meillä ei ollu mitään, mutta sen Zithromaxin jälkeen AINA maha veti löysälle ja takapään punaseks :/ Ja oli tosi kärttynen muutenki ja yöllä parahteli huutamaan (rauhottu kyllä heti itekseen), sellasia kiljahduksia (=sattuu??)...näitä ei oo nyt reiluun viikkoon ollu, kun ei oo juonu maitoa eikä syöny jugua (juustoa on syöny mm.)...joten mielenkiinnolla ootellaan =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Mäkin tilasin uuden verokortin. Laski prosentti 28 prosentista 19 prosenttiin, vaikka laskin, että kesältä saan kht:a ja palkkaa ja syksyllä oletin olevani töissä. Täytyykin soittaa kelaan, että meneekö niille automaattisesti tieto noista muutoksistakin.
Just sano meijän verotoimistosta ainaki että jos hakee muutosta niin se olis toimitettava niille. Mutta jos pitää sen mikä sieltä tulikin niin he saa heti sen tiedon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Just eileen funtsattiin, et missähän välissä mie ehtisin niinku töissä käydä ees... :whistle: :LOL:
Mä ehdin hyvin tässä päiväpalstailun aikana. :D Paitsi että sit joutuu kyllä luopumaan kaikista ihanista päivämenoloista, kavereiden tapaamisista yms. *sniff* No, aika aikaansa kutakin... :/
No, mulla on lähinnä se, kun nyt tulee tehtyä kaikki kotityöt, että illalla jää aikaa "taksikuskeiluun", niin mitäs sitte kun ne kotityötkii pitäs tehä sitte illalla :whistle: :kieh: :kieh:
Eikä töitten jälkeen jaksais MITÄÄN |O
Juu, ärtsyähän se kotitöiden jättäminen iltapuhteiksi on, mutta eipä sille mitään mahda. Onneksi meillä on vaan teidän laajennuksen verran lääniä siivottavana. :D
Onneks mie tykkään siivoomisesta :LOL: :LOL:
Mut kaikki ruuat, pyykit, kaupat...huoh :snotty:
No onneks työ ei oo tyyliin 9-17....vaan saatan olla jo puolen päivän jälkeen kotona jne :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Kauheesti oli tekstiä tullu :D

Mulla on periaate, että maksan mielummin valtiolle veroja kuin pankille korkoja. Mutta eihän sitä tosiaan ihan velatonna olla. Meillä kyllä taitaa kaikki korot olla tällä hetkellä miehen verotaakkaa keventämässä.
No näin mäkin tekisin, jos olisi mahdollisuus. ;) Tai no olisihan se, jos vuokralle muuttaisi. :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Mäkin tilasin uuden verokortin. Laski prosentti 28 prosentista 19 prosenttiin, vaikka laskin, että kesältä saan kht:a ja palkkaa ja syksyllä oletin olevani töissä. Täytyykin soittaa kelaan, että meneekö niille automaattisesti tieto noista muutoksistakin.
Just sano meijän verotoimistosta ainaki että jos hakee muutosta niin se olis toimitettava niille. Mutta jos pitää sen mikä sieltä tulikin niin he saa heti sen tiedon.
Jos ymmärsin oikein mitä haette takaa, niin verotoimisto ilmottaa automaattisesti kelalle kaikki... :wave:
Näin mulle sanottiin toissapäivänä =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Mä oon kans kamalan huono muutteleen noita veroprosentteja.. Mielummin annan mennä enemmän ja otan sitte joululahjarahat sieltä :xmas:
Mie annan palkasta ottaa vähän reilummalla kädellä, mutta näin pienistä tuloista kun nyt niin vähä kun mahollista....maksetaan sitten palkasta niitä mätkyjä *miettii ymmärsikö kukaan* :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Mäkin tilasin uuden verokortin. Laski prosentti 28 prosentista 19 prosenttiin, vaikka laskin, että kesältä saan kht:a ja palkkaa ja syksyllä oletin olevani töissä. Täytyykin soittaa kelaan, että meneekö niille automaattisesti tieto noista muutoksistakin.
Just sano meijän verotoimistosta ainaki että jos hakee muutosta niin se olis toimitettava niille. Mutta jos pitää sen mikä sieltä tulikin niin he saa heti sen tiedon.
Jos ymmärsin oikein mitä haette takaa, niin verotoimisto ilmottaa automaattisesti kelalle kaikki... :wave:
Näin mulle sanottiin toissapäivänä =)
Noi sano just että noista muutoksista ja muutosverokortista tulis ilmottaa sinne mutta muuten saa tiedon jos ei mitään muutella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Mäkin tilasin uuden verokortin. Laski prosentti 28 prosentista 19 prosenttiin, vaikka laskin, että kesältä saan kht:a ja palkkaa ja syksyllä oletin olevani töissä. Täytyykin soittaa kelaan, että meneekö niille automaattisesti tieto noista muutoksistakin.
Just sano meijän verotoimistosta ainaki että jos hakee muutosta niin se olis toimitettava niille. Mutta jos pitää sen mikä sieltä tulikin niin he saa heti sen tiedon.
Jos ymmärsin oikein mitä haette takaa, niin verotoimisto ilmottaa automaattisesti kelalle kaikki... :wave:
Näin mulle sanottiin toissapäivänä =)
Noi sano just että noista muutoksista ja muutosverokortista tulis ilmottaa sinne mutta muuten saa tiedon jos ei mitään muutella.
Ai, no mulla menee muutoskortti nyt automaattisesti...samoin meni viime vuonna :whistle: :wave:

Ainoostaan palkkaa ja kuntalisää varten lähettivät kotiin, että itse toimitan...

 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Mäkin tilasin uuden verokortin. Laski prosentti 28 prosentista 19 prosenttiin, vaikka laskin, että kesältä saan kht:a ja palkkaa ja syksyllä oletin olevani töissä. Täytyykin soittaa kelaan, että meneekö niille automaattisesti tieto noista muutoksistakin.
Just sano meijän verotoimistosta ainaki että jos hakee muutosta niin se olis toimitettava niille. Mutta jos pitää sen mikä sieltä tulikin niin he saa heti sen tiedon.
Mulle sanoi virkailija Verotstosta lähettävänsä sen uuden kortin suoraan Kelaan.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Just eileen funtsattiin, et missähän välissä mie ehtisin niinku töissä käydä ees... :whistle: :LOL:
Mä ehdin hyvin tässä päiväpalstailun aikana. :D Paitsi että sit joutuu kyllä luopumaan kaikista ihanista päivämenoloista, kavereiden tapaamisista yms. *sniff* No, aika aikaansa kutakin... :/
No, mulla on lähinnä se, kun nyt tulee tehtyä kaikki kotityöt, että illalla jää aikaa "taksikuskeiluun", niin mitäs sitte kun ne kotityötkii pitäs tehä sitte illalla :whistle: :kieh: :kieh:
Eikä töitten jälkeen jaksais MITÄÄN |O
Juu, ärtsyähän se kotitöiden jättäminen iltapuhteiksi on, mutta eipä sille mitään mahda. Onneksi meillä on vaan teidän laajennuksen verran lääniä siivottavana. :D
Onneks mie tykkään siivoomisesta :LOL: :LOL:
Mut kaikki ruuat, pyykit, kaupat...huoh :snotty:
No onneks työ ei oo tyyliin 9-17....vaan saatan olla jo puolen päivän jälkeen kotona jne :D
Ruoat ja pyykit pitää tosiaan sitten iltaisin duunia, tai ruokia mies (ja ehkä mäkin B) ) varmaan tekee valmiiksi vapaapäivinään. Kauppailut varmaan hoidetaan vapailla. Mulla taas työ on just sitä virka-aikaa, mutta onni tosiaan on se, että usein mies on kotona H:n (ja valmiin ruoan :D ) kanssa, kun tulen töistä.
 
Mulle tuli täs mieleen päivähoidoista että JOS mä laitan hakemuksen useempaan päiväkotiin (ainaski yksi on kunnallinen, muut ostopalveluja/yksityisiä ) niin kun hakemuksessa on ne päiväkotivaihtoehdot (ykkösvaihtoehto, kakkosvaihtoehto..) niin saanks mä laittaa eri hakemuksiin eri vaihtoehdot? :saint:
Siis rautalangasta väännettynä: jos haen ostopalveluun ja laitan hakemuksen suoraan ko.päiväkotiin niin tokihan mä laitan just sen pväkodin ekaksi toiveeksemme. Kakkosvaihtoehtopäiväkoti olis sit kunnallinen, se menee keskitetysti jonnekin immeiselle, niin saanks mä siihenkin hakemukseen laittaa tän kunnallisen pväkodin ykköstoiveeksemme?
 

Yhteistyössä