Helmet 2008 *** vuonna 2010 ***

^ meillä on uimarengas eniten nykyään käytössä. Sit on myös "uimalautta", sellainen mitä näkee uimahalleissa.. Molemmilla osataan "uida".

Musta tuntuu että kahden lapsen kanssa on jatkuva vauhti päällä. Ei nyt sentään kieli vyön alla tarvi juosta mutta sellasta pikkubisnestä koko ajan., Viikon kuluttua ois sit ne juhlat. Mä oon tosin päättänyt ottaa hengailun kannalta ne :D

Onks muilla tullu jonkin sortin pelkokautta esiin? Meillä siis neidillä iskeny joku mikä-lie kausi päälle. Mummilaankin meni innosta hihkuen ja vielä fiilisteli että sai jäädä yöksi. Sit iski kauhea koti-ikävä. Ja haluais nukkuakin meidän välissä.
 
Meillä on vaan käsikellukkeet "uidessa" =)

Uimarenkaat hävis meiltä sen jälkeen, kun tutun lapsi hukkui sellasen kanssa 4veenä :/
Tai saattaa tuolla jossain kaapinperällä joku vanha ollaki, mut käytetty ei olla. Jotenki puistattaa.
 
Meillä ei pääasiassa ole mitään käytössä uidessa, uimarengas on leluna, sillä on lupa mennä rantavedessä ja mun 25v. vanha puhallettava kanootti on leikeissä myös. Käsikellukkeita ei ole, eikä tule, jos ei jalat ylety pohjaan, niin sylissä ovat tai "uivat" mahasta tuettuna.
 
Meillä ei ole kans juuri noita uimajuttuja vielä pojan kanssa. Joko kahlaillaan tai sit mennään "yhdessä" uimaan syvemmälle. Ei oo kyllä ees tullut vielä mieleen että laittais kellukkeiden tai renkaan kanssa, tuohan on vielä niin pieni :whistle: :ashamed: Tuo kelluttava uikkari meillä on, mutta sitäkään ei olla vielä käytetty... Onhan tässä vielä kesää jäljellä...
 
Ei tuo neitikään syvälle mene, kellukkeiden kanssa saati ilman! Pisimmillään meni viikko sitten itsekseen matalassa rannassa niin että takapuoleen osui vesi. Ja tokihan me ollaan vieressä passissa :)
Entiseltä vesikammoiselta tytöltä toi oli jo paljon! Noi kellukkeet on ostettu siksi että oppii kans niitä käyttämään ja kun isommilla lapsilla niitä näkee, niin meidänkin tyttö sai sellaiset. Muuteski toi tyty "oppii" monta uutta juttua just muita lapsia seuraamalla.. Muahan matkiminen ei haittaa pätkääkään.

 
Meillä on puolestaan varsinainen vesipeto, samanlainen on veden kanssa kuin veljensäkin. =) Tyty sukeltaa niin kyykkyyn menemällä, hyppäämällä kuin veteen "heitettynäkin". Kävelee vedessä niin pitkälle, että vesi osuu ylähuuleen asti, tuntuu ettei typykällä paljon itsesuojeluvaistoa ole tässä asiassa. :xmas: Tänään rantareissulla huippujutuksi osoittautui se, että sekä sisko että sen veli kiipesivät puhallettavaan kanoottiin ja hyppelivät sieltä sitten (lasten kannalta) vähän syvemmälle veteen-neiti pääsee myös itse veden alta jaloilleen, vaikka vettä olisi kaulaan asti. :whistle: :xmas:

Käsikellukkeita meille ei tule siksi, että uimaopettajien mukaan opettavat kädet väärään asentoon uimisen kannalta. Eikä meillä kyllä kumpikaan niitä suostu edes pitämään, mitä ollaan joskus uimahallin kellukkeita kokeiltu.
 
Jee pottatouhuissa on tapahtunut pienoinen edistyminen! Toissapäivänä teki ekaa (vai oliko tokaa??) kertaa kotona pissan pottaan. Seuraavana päivänä käytiin kaupungilla niin siellä kun oltiin syömässä pyysi vessaan ja teki pissat pottaan! Eilen tuli myös osa isommista asioista pottaan. Tänään herra on pissannut 3 kertaa ja niistä 2 pottaan!!! Joten lupaavalta vaikuttaa =)
 
Ei olla :whistle: Mulla vaan ei oo mitään positiivista sanottavaa, ainakaan meidän helmestä...
O on tajunnu, että A on tullut jäädäkseen ja meidän elämä on ollut yhtä h.....tiä viimeiset kaks viikkoa! Ja siis ihan oikeasti. Uskomatonta kuinka kaksivuotias osaa ilkeillä ja ärsyttää tahallaan! Pikkusenko pää hajoaa!!!!!! Tilannetta varmaan pahentaa myös tää uhmaikä. Jos vähänkään kieltää niin heti alkaa tulla jotain piruilua. O mm lyö ja potkii mua :eek: Kiellot vaan lisää tätä. Kahtena yönä on herännyt noin viiden aikaan raivoamaan pariks tunniks siten, että ollaan jouduttu pitämään sitä kiinni, että rauhoittuu.

Ja kyllä; ollaan järjestetty sille "omaa aikaa" meidän kanssa, huomoidaan sitä kaikessa, annetaan sen auttaa vauvan hoidossa (ja vauvasta se kyllä tykkääkin).
No eiköhän tää oo ohimenevää taas. Ja onneks se aloittaa osa-aikaisen pk:n elokuussa!!! Mutta oon mää vaan ollut väsy sen kans. Ja tiltissä. Haluan sellaisen supernannyn meille avuks!

Ja silti, kaikesta huolimatta, se on äidin ja isin oma mussukka :heart:

Vauvan kans menee hyvin ja se kasvaa jättiläiseksi :LOL: O:han kasvoi ja kasvaa edelleen siellä miinuskäyrillä ja tää puolestaa plussalla. Kummatkin normaaleja, mutta sieltä äärilaidasta. A käyttää nyt vaatteita,joita O käytti noin puolen vuoden iässä. Vauvalla on käytössä 68 cm ja jotain 74cm (ja ikäähän on kohta 3 kk). O:lla tais olla 74:set lähellä vuoden ikää. Kyllä me jaksetaan miehen kans taivastella :LOL: Mamman ihana pullukka :heart: Eikä se edes oo mun mielestä mikään kauhea jätti...
 
Helmis voimia ja varapäreitä teille sinne :hug: Eiköhän se sieltä pikkuhiljaa helpota! Niin ne vauvat voi olla erilaisia, meillä molemmat on ollut "jättivauvoja" ja ihan hassulta tuntuu nyt pidellä sylissä sukulaisten/tuttujen oikeesti pieniä vauvoja :D

Jep, meillä on opittu kuivaksi. Itse sanoo koska on pissahätä, kakat tulee vähän harvemmin että siitä ei vielä ole varmuutta onnistuuko täysin mutta pissat on nyt tullut kaikki pottaan. Tänään käytiin reissussakin 100km päässä ilman vaippaa ja hyvin meni! Yöt on myös ilman vaippaa, en edes muista koska ois viimeksi yöllä ollut vaippa märkä, aamulla ennen teki vaipaan mut nyt nekin pottaan joten yölläkään ei enää pidetä vaippaa.
 
Helmis: been there :hug: . Tiedän vähän liiankin hyvin mistä puhut, meillä ekat kaksi viikkoa tytyn syntymän jälkeen meni ok, sen jälkeen h.....ti repes, kun poika tajus että hei, ei tää taida mihinkään häipyäkään. :whistle: :/ Ja se oli kyllä ihan hirveetä se mustasukkaisuus uhmaiällä höystettynä. Ei kirjaimellisesti voinut silmiään kääntään neidistä, eikä paljon pojastakaan, heti oli nipistelemässä, tallomassa päälle tai tekemässä muuta koiruutta. :/ Vielä kun tuo ei oikeasti ole millään muotoa ilkeä poika. Meillä pidettiin myös sylissä kiinni pahimmassa vaiheessa, kun ei mikään muu enää auttanut. Ja sit kuuli näitä "viettäkää aikaa myös isomman kanssa", "ottakaa mukaan vauvan hoitoon". |O :headwall: Ihan kuin ei oltais noin tehty, vastetta nolla, ei vähentänyt mustasukkaisuutta alkuunkaan. Eikä paljon lohduttaneet tuollaiset heitot, kun itse teki minkä pystyi ja oli ihan puhki. Ainoa, mikä meillä auttoi, oli aika-kyllä siihen useampi kuukausi meni, ennenkuin alkoi helpottaa ja mustasukkaisuus loppui. Nythän nuo on kuin paita ja peppu :heart: vaikka kyllä ne osaa olla kissa ja koirakin. ;)

Vinjalle ja pikkumiehelle :flower: :flower: . Tyty on tosiaan ollut täysin päiväkuiva sieltä helmikuulta, mutta yövaippa on edelleen, eikä ihan äkkiä ole varmaan pois jäämässäkään. Päikkäreillä ei ole vaippaa ollut enää aikoihin ja kesken päiväunien herää kyllä pissille jos hätä iskee, mut nukkuu ilmeisesti niin sikeästi yöllä, ettei herää pissihätään. On enemmän poikkeus kuin sääntö, että vaippa on aamulla märkä, vaikka viimeiseksi illalla käy potalla. Kerran unohdettiin laittaa yövaippa ja aamulla sänky oli sit läpimärkä-eikä neiti ollut edes herännyt siihen! :whistle: :xmas:
 
Meilläkin kiirettä tuntuu piisaavan.. Välillä ihmettelen miten ihmiset kerkiää tehä yhtikäs mitään useampilapsisissa perheissä. Meidän pikkuneiti sai nimensä lauantaina ja samalla yllätettiin sukulaiset (joita oli juhlissa siis 7 kpl) ja mentiin naimisiin.
Tuon isomman neidin kanssa on elo "tasaantunut" jos se nyt kauhean kuoppaista on edes ollut. Tai ehkä mä olen löytänyt jonkinlaisen rutiinin niin että kumpikaan tytöistä ei ole ihan heitteillejääneen oloinen.
Vauvaa hoidetaan kimpassa aina kun isompi haluaa jne. Ihan alussahan meille vanhemmille kiukkuiltiin ja neiti lähes asui naapurissa eikä hyväksynyt mua mihinkään. Nyttemmin äiti on taas suosiossa :heart:
Mutta kyllä mä takapakkia odotan.. Ens viikolla mieskin jää kesälomalle ja sit ens kuussa alkaa isomman kerho (2h kerran viikossa) jota tuo odottaa innolla, on kuulemma "iso tyttö" :D

Mutta eipä iso tyttö siltikään käy potalla! ei toimi lahjominen, muista mallia ottaminen tms. TIETÄÄ ihan taatusti homman idean mutta ei niin ei.

 
Muistatteko pari vuotta sitten, kun meidän palsta oli melkeinpä sättipalsta! Aina oli joku linjoilla, ainakin päikkäriaikaan ja iltaisin. Päivittäin tuli helposti 10-20 sivua.

Käytiin keskustelua mm. lasten puvuista ja vaunuista (jokaisen kohdalla aina erikseen), käytettiin hymiöitä ja kiisteltiin siitä, saako niitä käyttää, puhuttiin paljon myös omista asioista ja siitäkin kiisteltiin, saako tällä palstalla puhua vain lapsista... Mä muistan myös monen sivun pituiset kumman kaa-kyselyt ja drinkkivinkit :LOL: Ja erityisesti viikonloppu-iltojen levottomat jutut :whistle: ;)

Ja jos joku oli ollut pari päivä pois linjoilta, niin heti mietittiin missähän oikein luuraa :LOL: Syksyisin sätti avautui vasta klo 22, kun BB loppui.

Kivoja muistoja :D
 
Oi niitä aikoja! :D Hyvä että perässä pysyi, kun juttua tuli niin nopeaa tahtia. Päivään jos ei käynyt juttuja lukemassa, niin sai tunnin lukea että sai sen 20 sivua käytyä läpi ja päivitettyä itsensä tilanteen tasalle! :whistle: :xmas: Ja viikonloppuiltojen jutut oli ihan parhaita, jos nyt jutuissa ei kauheasti tasoa ollutkaan! ;) :p Pino oli vähän väliä ihan jumissa ja valkosta vaan pukkas, kun sisältöä oli niiiin paljon.

Se oli silloin se. =) Kivoja muistoja tosiaan. =)

Nyt on kyllä ihan pakko laittaa tähän yks...





:LOL: :LOL: :LOL:
 
Pakko kirjautua ja kommentoida, et itekin käyn lähes joka päivä kurkkaamassa, onko tänne tullut uusia juttuja. Mut jotenkin vaan ei tuu kirjoitettua mitään :ashamed: Mietinkin tässä yks kerta, et pitäiskö laittaa joku "kutsu" tänne, et jos vaikka sais porukkaa paikalle samaan aikaan vaikka joku ilta...

Laitanpa nyt muutaman kysymyksen, vaikka voikin olla, ettei kukaan niihin jaksa vastata...
Eli käyttääkö tein helmet vielä ruokalappua ja syöttötuolia? Itsellä on tullut tunne nyt kesällä, kun on vähän reissattu, että tän ikäisillä ei olis niitä enää käytössä. Me ollaan pojalle kyl vielä laitettu lappu ja istuu pääasiassa syöttötuolissakin, kun ei niitä vastaan ole pahemmin protestoinutkaan. Tai no, tuo syöttötuoli aiheuttaa välillä protestia, mut tavalliselta tuolilta karkailee helposti, joten ollaan laitettu vielä syöttikseen.
 
verkkis kiva kuulla sustakin! :wave: :D

Galluun: Kyllä meillä neidillä on vielä ruokalappu, vaikka siististi syökin-haluaa sen yleensä itse. Jos syö vaan leipää tms. niin sitten ei laiteta. Tyty istuu aika lailla 50/50 tripptrappissa ja tavallisessa tuolissa, on sen verran pituutta, että syöminen onnistuu hyvin tavan tuolissakin. Haluaa aika usein istua tavan tuolissa siksi, että isovelikin istuu. Jätetään varmaan trippi kohtapuoliin käytöstä pois, vähän mietin otetaanko sitä enää pöydän päähän, kun kuukauden päästä muutetaan uuteen kotiin. =)
 
Heipsan pitkästä aikaa.. tääl on kesä vierähtäny niin lasten ja kodin parissa ettei tahdo palstalle keretä.
No ensinnäki, me saadaan jouluna kolmas pikkanen meille :heart: :heart: :heart: la on sopivasti 22.12. |O V:stä oli 7.12 eli melkolailla tasan vuos tulee näille ikäeroa. Hyvin on menny, ku ei oikeastaan kerkeä koko raskautta edes ajattelmaan ja ku mahaki on vielä sen verran pieni, et mikäs täs on ollessa, ku vain muistaa syödä ja juoda tarpeeksi.

Meidän helmis on kans löytäny tuon taidon miten saada pikkusisko itkemään. Meil tämä pikkanen on tosi itkuherkkä. Mä luulin et V lähtee hitaammin liikkeelle mitä A, mut paskan marjat :kieh: :kieh: juhannuksena meil ei vielä edes kunnolla ryömitty, mut siitä viikko eteenpäin.. neiti lähti konttaan, oppi istuun ja melkein samoilta nous seisomaan. Nyt on ikää se 7kk ja kävellään puutavasten. Eli kolhuja ja vaarallisia tilanteita, onneks on nyt viimosen viikon sisään oppinu jo aika hyvin tuleen seisoma-asennosta alas.

Meil ei ole ruokalappu oikeastaan ollu koko aikana käytössä. Mummulassa antaa ruokalapun laittaa, eli sikspä meil äiti syöttää vieläki niin viilit kuin jogurtitki :ashamed: Oma vikani, ku en alunpitäinkään ole pitäny ruokalappua. A oli vauvana siisti syömään, ettei sitä tarvittu ja sit myöhemmin ei tietty enään antanu laittaa.

Mut nyt taas äitiä viedään B)
 
Onnea Zukulle ja onnea meillevauvalle naimisiinmenosta :heart:

Mäkin oon ollu niin passiivinen täällä :ashamed: No toi kevät meni aikalailla hääjutuissa kun mekin sillo 15.5. mentiin naimisiin ja nyt on vaan menny aika muuten vaan :D Noi kaks pitää kyllä huolen siitä ettei paljon jää luppoaikaa. Molemmat on niin villejä kun mitkäki eikä hetkeekää oo paikoillaan :D

Pitääkin illalla tulla kurkkimaan lisää noita juttuja, nyt vaan viimeset jutut luin. Ja voi niitä aikoja sillo pari vuotta sitte :heart: Pitäiski ottaa kokoontumisajot joku ilta :D
 
Nyt mul meni ohi... meillevauva ja anno... hurjasti ONNEA uusille rouville!!! :flower: :flower:

Kiitos onnitteluista.. ihan uskomaton fiilinki ei meinaa vieläkään uskoa et on raskaana vaik on jo 18+6 ja liikkeet tuntuu harvakseltaan. Synnytystä ja elämää 3:n pienen kans en ole vielä kerenny ajatteleen ollenkaan :D
 
Pitäiskö meidän pistää pystyyn joku muistojen ilta :D :xmas: ? Että kaikki koolle ja painamaan F5 nappulaa :LOL: .

Juu, niitä aikoja on toisinaan ihan ikävä... :LOL: Nauraa sai toisinaan kippurassa :p

G: Syöttäri ei oo ollu käytössä aineskaan puoleen vuoteen, josko siitä on jo enemmänkin aikaa. Keittiössä sellaiset korkeat lasten tuolit, joissa selkänoja. Ruokalappua en ole juurikaan käyttänyt tällä poitsulla (neidolla kyllä aikanaan). Olen ajatellut että pesukone kyllä pesee. Jossain vaiheessa ei ruokalappua suostunut pitämään ni sitten se vaan unohtui

:)
 

Yhteistyössä