Helmet 2008 *** vuonna 2010 ***

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Mä oon ihan hukassa... :LOL: :LOL: :LOL:
Älä oo...ihan tää on tää sama vanha paikka :D :hug:
Ollaan juu takaisin samassa pisteessä mistä lähdettiin... :xmas: :xmas:
Ympäri mennään ja takasin tullaan :D
*muoks* Mut LÄHTÖPISTEESEEN EI palata!!!! :whistle: :whistle: :xmas:
Vannomatta paras!!! ;) :LOL: :LOL:
Jätetään vannomatta :p
Juu, ei me lähtöpisteeseen palata...ei se oo enää mahdollista =) . Jatketaan matkaa... :xmas: :xmas:
 
Meillä vietettiin eilen pienimuotoisesti tytön synttäreitä, mummi ja ukki kävivät illalla kakkukahvilla. Lahjaakaan ei ollut, kun olen yrittänyt etsiä Lego Duplon omakotitaloa, mutta en ole löytänyt mistään. Lasten synttäreitä vietetään kunnolla vasta 13.-14.2, niin jotenkin tuo tytön oikea synttäri yllätti. Lahjatoiveita ei ole kyselty enkä kyllä oikein tiedä mitä toivoisin. Yksi puute on tytölle sopivan kokoiset haarukat (niitä kun on vain yksi ja se on tietysti aina likaisena), joten onhan siinä sentään yksi idea :whistle:

Synttäritarjoilut tulevat olemaan rottamasia. Ainakin rottapizzaa, juustoleipiä, kaatistäytekakku ja suklaarottia. Mutta jos jollakulla on aiheeseen hyviä ideoita, niin niitä otetaan vastaan.

Synttäripäivälle osui mukavasti käynti Lastenklinikalla silmälääkärissä ja fysioterapeutilla. Silmissä ei ollut mitään =) ja fysioterapeutti oli sitä mieltä, että tulehduksen oireita ei polvessa ole. Oikea polvi ei edelleenkään suoristu kokonaan, joten aktiivista jumppausta pitää harrastaa, mutta tulehduslääke saatiin lopettaa (ainakin toistaiseksi).

Tyttö ei oikeastaan laula. Ihan vähän omalla kielellään. Sanoja ei edelleenkään ole kovin montaa, vaikka ne kyllä lisääntyvät koko ajan.

Kevätvaatteita löytyy meiltä vaikka useammallekin lapselle :saint: Kirppiksiltä löydettyjä "remuamispukuja" (sekä haalareita että 2-osaiset molemmille) ja erityisesti Huppan pukuja on siistimmiksi puvuiksi 2-osaisina. Tytölle menee kenties vielä viime kesäinen 80cm Huppan puku. Muuten olemmekin jo pääasiassa siirtymässä 86cm vaatteisiin. Paidoissa jopa 92cm.

Hienoa Jahvetti, että sait sanottua vapaasta!
 
Saako udella teidän vero%, erityisesti, jos olette kotona??
Kun mä tilasin uuden, nyt kun tulot putos huomattavasti viime vuodesta ja silti mun vero% on mun mielestä korkea työttömälle/äitiyslomalaiselle; 22,5% (ja siitähän kela nostaa vielä +2%).

Meillä ei lauleta, kun ei vielä kauheasti puhutakaan, ainakaan lauseita :whistle:
 
metulle ja neidille :flower: :flower: =) hyvistä lääkärikuulumisista!

Helmis mulla oli myös ihan älytön prosentti kun olin vielä kotona. Ihan tasantarkkaan en sitä muista enkä jaksa papereita kaivella :D mut tuota luokkaa oli mullakin, kelan korotuksilla n.25%. Ihan törkeä prossa mun mielestä kht:sta, miehellä oli työtuloista useamman yksikön pienempi pidätysprossa vaikka tulot jotain ihan muuta kuin mulla. Verotoimistosta kun tuota kyselin että miten voi olla näin, niin eivät oikein osanneet sanoa mitään. :whistle: Ja nyt kun palasin töihin, tein tosiaan loka-joulukuun töitä 5,5% verotuksella-ja nyt sanoivat, että näin pieni prossa siksi, että pidätykset oli siihen asti olleet noin isot, ei siis ollut prossat ihan kohdillaan... :whistle:
 
Ompas isot prossat :eek:
En muista ihan tarkkaan mitä mulla oli, mut 10-15 välillä.... :/

Mistä tulikin mieleen, et pitääkö mun nyt kelaa varten tilata uus kortti? Mitä hä??
Tällä nykysellä prossalla vai uudelleen laskettuna?? :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Kuka tietäis millaisella reseptillä sitä kannattais edetä täytekakun valmistuksessa? Miten saisin pellillisen kakkupohjaa tehtyä? Millainen ohje? Voisin tänä vuonna tehdä neliskanttisen kakun ja päälle jotain sit hienoo traktoritaidetta tms. =) Pelti on tavallista suurempi...
Mä en voi uskoo, et meil on taas PP samanlaiset ajatukset! :whistle: Mä oon kans miettinyt jotain traktorikakkua, mut en yhtään tiedä, miten se toteutetaan :/ Pohjan teen aina samalla ohjeella eli:

4 munaa
1,5 dl sokeria
1dl vehnäjauhoja
1dl perunajauhoja
1tl leivinjauhetta

Tää on kyl ihan normikokoiseen uunipeltiin sopiva...

Mistä sen kauhan vois traktoriin värkätä? Mitään marsipaaneja en osaa enkä halua käyttää. Aika pitkälle ajattelin, et jos pärjäis ihan jollain karkeilla tms. koristelussa, mut toi kauha on vaikee...Eipä silti, en oo montaa kakkua elämässäni edes tehnyt, et voi olla, et nyt tulee haukattua liian iso pala...kakkua :D
 
Hyvä kun on ollut puhetta vero%:sta, mä sain kyllä verokortin työtuloja varten ja se on joku 9.. Saan kumminkin uuden äitiysloman alussa normipalkkaa töistä 3 kuukaudelta. Mutta noita kht:a ja äitiysrahoja varten pitänee tilata oma verokortti.

Mulle veroviraston täti kertoi, että työtuloista on aina pienempi veroprossa kuin Kelan tuista. Palkkatuloja ja tukia ei siis kannata verrata.
 
verkkis Ai teilläkin sunnitteilla traktori :D :wave: . Kauhanhan vois hahmotella vaik vaik lakritsimatosta. Jos osaa siitä kauhan leikellä :p . Marsipaanin vois kaulia levyksi ja vaik tehdä sapluunan voipaperista tai pahvista :D traktoria varten. Jos kaupasta sit löytäis jotain tuubitavaraa jolla vois ns. piirtää hytin ikkunat ja muut tarvittavat jutut.... Niin ja lakumatosta saa ympyrämuotilla renkaat....tai sit jos haluu vähän hurrrrjemmat niin rohkeesti vaan saksilla :p

*suunnitelma vasta esiasteella... :snotty:
 
Minulla oli viime vuonna veroprosentti 11 sekä kotihoidontuesta että sitten syksyllä palkasta. Mutta piti lasketuttaa uudelleen, että meni oikein, kun ehdotus oli ihan jotain muuta. Suunnilleen samaa (11% ) veroprosenttia ehdotettiin sitten tälle vuodelle, joten taas piti lasketuttaa se uudelleen. Kesän kht-aikaa varten tarvitsi muutenkin verokortin, niin samallahan se meni. Nyt tuli prosentiksi 19,5 molempiin.
 
Tänään ollut käynnissä leikkihuoneen siivousta ja järjestelyä. Tyhjensin ylähyllyn liinavaatekaapista ja laitoin sinne säilöön palapelit, lautapelit, askartelutarvikkeet ym. kaiken sellaisen mitä ei välttämättä oo kiva kerätä pitkin poikin sieltä sun täältä :D . Olen tyytyväinen! =)

*muoks. saattaapi olla että evakoin liinavaatteeni toisaalle :p
 
=) :wave:

Meilläkin tänään kerätty iiiiso laatikollinen värikyniä pitkin neidin huoneen lattioita...neitokainen sai pienen slaagin, en tiedä mistä, mut eikai akkain slaageja aina tarvii ymmärtää :xmas: B) :LOL:

Kiva kun neiti on nyt alkanu viihtyä tarhassa (joo, tosi kiva kun kohta loppuu 4 kuukaudeksi...), joka päivä kun hakee, niin ekana "Iva aaha päijää" :heart: :D
 
pp:llä onkin kivaa pakkaspäivän puuhaa. :D Mun pitäis ottaa seuraavaksi työn alle keittiön kuiva-tavarakaappi, sitten kun saisi aikaiseksi... :xmas:

Mä oon ollut kettuuntunut koko aamun siitä lähtien kun päivän lehden luin-täällä lakkautetaan hirveä läjä kouluja, kiitos kuntaliitoksen, ja lakkautuslistalle pääsi nyt sitten meidänkin lähin koulu. :/ Koulumatka tulee siis pitenemään, olkoonkin, että meidän lasten kohdalla pidennys tulee todennäköisesti olemaan vielä kohtuullinen-mutta onhan se eri asia vaikka ekaluokkalaiselle kävellä kouluun vajaa 1½km, kuin melkein kolme, olettaen että tämän alueen lapset siirtyvät juuri tuohon kouluun. Puhetta kun on ollut siitäkin, että tuleva koulu voisi olla vieläkin kauempana. :| Sittenhän sen näkee, nämä lakkautukset sattuu juuri sille vuodelle kun poika aloittaa koulun. Ainakin päivähoidon ja koulujen suhteen tuntuu että kuntaliitoksen jälkeen ollaan menty ja mennään vaan huonompaan suuntaan, mut minkäs näille tekee-mietityttää vaan mikä tässäkin on todellinen säästö, kun koulukyydit lisääntyvät reippaasti koulujen lakkautusten jälkeen ja luokkakoot senkun kasvaa vaan...
 
salainen haave :whistle: meillä on nyt ollut että muutettas espooseen :) takasin...
ehkä me vielä saadaan se järjestymään mutta ei nyt tän mahan kans aleta kyllä ryykäämään minnekkään :/
täällä kun ei edes julkinen liikenne pelaa... :headwall: että jos mies on töissä ni ollaan ihan jumissa täällä...plaah...kaupunkiin kun en jaksa kyllä lähtee kävellen...

sori purkautumiseni mutta ärsyttää ihan toden teolla tää takapajuisuus!!!

täällä pakkasia pidelly ettei oo ulos nokkaansa viihtiny työntää muuta ku pakolliset kaupassakäynnit ja kerhoon viennit.

Tänään meillä on herkkupäivä :p kun tänään ei oo sokerinmittauspäivä. niin, taas kärysin testissä :'( mutta ihan hyvä niin tuleepahan tarkkailtua ja hiukan säännösteltyä tuota sokerin syöntiä ...mutta mä kyllä epäilen että mulla nosti tota arvoa kaamea flunssa. sen huomasin pojan odotusaikana jo et se nostaa mulla...nyt arvot ollu hyviä. kertaakaan ei oo menny yli arvojen. :)

jaahans, ruokaa pitäs alkaa laittamaan :)

Jepsu ja mukulat :)
 

Yhteistyössä