Helmet 2008 *** vuonna 2010 ***

Alkuperäinen kirjoittaja Jepsu:
Onnea kaikille 2v täyttäneille!!! :flower: :flower: :flower: :flower:

Täälläkin elo alkaa pikku hiljaa tasaantumaan toissapäiväisen rekkakolarin jälkeen. kauppareissulla tosiaan rekka tuli mun kylkeen kun pojun kans oltiin tulossa kaupasta. Auto on korjaamolla ja vielä ei oo tietoa että pystyykö korjaamaan vai meneekö lunastukseen.. :/
noh, peltiä saa uutta. Onneks kaikki osalliset kolarissa selvis vammoitta. siinä oli 2 hank.autoa ja iso iso VIROLAINEN rekka :( ei ollu ukko kuulemma nähny koko valoja jotka oli hänelle punaset. Poika sano tuossa hetki sitten ettät rekka ajoi minun päälle :( sairaalassa käytiin tarkistuksessa ja kaikki me kolme;vauva mukaan lukien voidaan hyvin. :) kokoajanhan tuo päässä pyörii ja sitä jossittelee et mitäs jos oiski käyny toisin :/
nyt meillä on sitten tilaihme auto fiiat Punto lainassa maanantaihin saakka ja sitten saadaan kian joku isompi auto kun lähdetään helsinkiin perjantaina ja minähän en lähde ilman kaksosten rattaita näitten vilperien kanssa.

käytin neitokaisen tänään 3v neuvolassa ja olihan neiti venyny pituutta :eek: mimmi on 108cm ja 20,3kg. pojulla on maaliskuun puolella vasta 2v neuvola, kun ajat taas tiukilla..

nyt mennään saunaan,,,

jepsu (rv 28+4 jo :O )
siis täh?? :eek: mein vanhempi poitsu oli 4 vee neukussa 106,5cm ja pituusennuste jotain 190cm... onks sun mies joku parimetrinen ku noin pitkä tyttö 3 veenä?
 
cruella mä oon joku 165cm kait ja mies pauttiarallaa 180cm :) et en tiiä kenen geenit on tuossa mielessä saanut ;D mieheni isän puolelta ovat pitkiä et kaippa se sieltä vääntyy sitte jotenkin...

jänskättää ku pitäs taas lähtee autonrattiin tässä yksinään lasten kanssa. neiti menee kerhoon ja me pikkumiehen kans kaupunkiin kelaan ja kaupoille...meil on omas autossa automaattivaihteet ja nyt tuossa lainakaarassa manuaalit...sekin vielä..
 
Jepsu pitkä neiti tosiaan =) meillä poika on huomenna 4v3kk ja pituutta nyt n.108cm. Pituusennuste on n.183cm. Neidin ennuste pitää kysyä parin viikon päästä kun neuvolaan mennään-meillä sama juttu typykän kanssa, pituus on selvästi periytynyt mun äidin puolelta, mikälie hongankolistajageeni sieltä periytynyt. ;)
 
Onnea täältäkin Cruellan ja muidenkin jo kaksivuotiaille Helmille! :)
Meidän kaksivuotiaalta jätettiin sitten tänään tutale pois - tosin alunperin siitä syystä, ettei yhtään tuttia löytynyt kun menimme nukkumaan. :) Tyttö sanoi "ei oo tuttia" ja kävi aa-aa. :D Ja että mua huvitti, kun aiemmin kysyin lapselta, että "luetaanko ensin kirjat ja etsitään sitten tutit?" Siihen lapsi vastasi: "okei". :D Siis okei. :D :D Nykyisin käyttää tosin paljon myös sanaa "joo". :whistle:
 
En minäkään pituusennusteisiin luota, kun ovat nimensä mukaisestikin ennusteita. :xmas: Mutta ihan mielenkiinnosta ajattelin neidistäkin kysyä mitä käyrät ennustaa, tulevaisuus näyttää sitten meneekö sinne päinkään-itse jäin n.10cm lyhyemmäksi kuin mitä ennuste aikoinaan kertoi... :xmas:
 
en mäkään noihin pituusennusteisiin usko, ei musta pitäny näin pitkää tulla |O vähemmälläki ois pärjänny ku ei oo naamaa eikä kroppaa ollu mihinkää missi tai mallitouhuihin B)

juu ja kiitoksia kaikille onnitteluista! siis peetu kiittää :flower: huomenna piti olla juhlat mut siirrettiin vkolla kun pojat kipeenä. molemmilla kunnon korvatulehdus eikä kumpikaan oo valittanu yhtään :eek:

jepsu isovanhemmilta tosiaan voi pituus perityä, mun kaveri ja sen veli on tosi pitkiä vaikka vanhemmat aika tappeja eli isovanhemmilta periyty.

meillä on molemmista pojista povattu sitä 190cm mut en tiiä, molemmilla isät on reilu 180cm et ei välttämättä sinne 190 asti kasva. siinä olis äitiki aika tappi ku ois ton kokoset köriläät lapsina :xmas:

mä pääsisin kohta vähän iltarientoihin, ihan kivaa mut pelkään sitä kankkusta kuollakseni :snotty: ja juu tiiän et pitäs ottaa vaan vähän mut ku se lähtee helposti lapasesta sen ekan jälkeen. vaikken mitään hirveitä kännejä pysty ees juomaan et ei oo pelkoo et örvelöisin mitää mut paha olo tulee vähemmästäki määrästä :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Cruella: Meillä on Hattaran korvatulehdukset olleet aina "oireettomia" siten, että lämpöä on hiukan noussut ja lapsi on ollut ruokahaluton. Itkenyt tai valitellut ei ole yhtään.
meillä ei oireillu mitenkään, ruuatki söi normaalisti. siks tää oliki niin outoa ku aina ennen peetu on oireillu.
 
http://kaksplus.fi/keskustelu/t958677,300

Mäkin kävin. :heart: :heart: Hirveesti outoja nikkejä siellä. Ja hyvänen aika sentään, miten ihmeessä mä olin tollasen nikin valkannut alunperin?! No, en kyllä käyttänyt sen miettimiseen paljoakaan aikaa; laitoin vain nikkiin ne nimet, jotka oli suunnitelmissa antaa tytölle. Eipä sen puoleen, tekisi mieli TAAS vaihtaa nikkiä, kun alkaa tämäkin jo vähän kyllästyttää... :xmas:
 
Loistava linkki toi meidän odotusajan pino! Aloin jopa miettiä josko hankkis lainaan rintapumpun sit toukokuun aluksi, mulla on nähkääs sellainen fiilis että tää vauva on ihan yhtä tiukassa kuin neitikin.. Mä aion rehkiä hullun kiilto silmissä jotta ei menis la:han asti (eli toukokuun loppuun). Kun kännistys ei tällä kertaa onnistu kuitenkaan niin se olis sitten itestään alettava.

Ja Helmikselle terkkuja, tiiätte sentäs kumpi tulee! Helpompaa ku meillä, 50/50 mahis kumpaan vaan. Mulla on edelleen poikaolo, mutsikin totesi että mulla on erilainen mahakin.. Mies on sitä mieltä että tyttö tulee koska rakenneultrassa niin veikkasivat. Niin että meidän pitää miettiä sekä tytön että pojan nimiä..

Ja Jepsun perhekö on miettinyt Espooseen muuttoa? Tänne vaan! Esim tää Olarinkin alue on tosi kivaa.. ;)

Me oltiin viime viikolla liikunnallisella lomalla Vuokatissa. Kivaa oli; mies kävi hiihtämässä joka päivä, tytykin "hiihti" useana päivänä, kolmesti kävi uimassa isin kanssa.. Ja mun urheilut keskittyi tytön kantamiseen mäessä ja suklaan syömiseen :LOL: Kävin mä sentäs kasvohoidossa (missä meinas happi loppua huonon asennon takia), niin ja siivosinhan mä mökin itekseni. Hyötyliikuntaa ;). Oli kyllä kivaa, ainahan se on kun mieskin on lomalla :). Koirat oltiin jätetty kotiin, miehen vanhemmat tuli koiravahdeiksi. Oli siis koirillakin paratiisiviikko.

Ja neidin synttärit vietettiin jo eilen, kun kaikki isovanhemmat oli täällä. Sai ääntelevän nukkevauvan ja pehmoleluja sekä äärimmäisen ihanan lumilapion :) . Oikeestihan synttärit on ens pe.

Onnea siis jokaiselle helmelle!

Mv+neiti 2vee+maha (rv 24+risat)
 
Onnittelut kaikille 2 vuotta täyttäneille ja täyttäville näin yhteisesti!! :heart: :heart:

Mitäs teillä tarjoillaan synttäreillä? Mä suunnittelin täytekakkua, jotain hyytelökakkua, kaurakakkuja, fetapestohyrriä, jauhelihahyrriä, coctailpiirakoita ja sit ehkä viel jotain muuta...

 
Onnitteluita helmille vaan taasen!!! joka päivä tasaseen tahtiin taitaa lapsukaiset täytellä vuosia :)

Meillevauva juu ollaan puhuttu kovasti muutosta takas sinne ja luulen että jossain vaiheessa se me toteutetaan... :) mieshän on alkujaa Olarilainen ja sinnepäinhä me tormataan tietty :D toivottavasti ei jää haaveeksi. :p

helmis etkös sää ollu OYS :siin menevä synnyttäjä? mullahan on mahdollisuus valita tuunko ouluun vai synnytänkö täällä ton pojan päähommelin takia...ei luottoa tähän lafkaan täällä oikein oo, mutta nyt oon kuitenkin vielä menossa toistaiseksi omaan sairaalaan kuitenkin..katotaan muuttuuko mieli tässä viimosten kymmenen viikon aikana...siis aatelkaa nyt jo 29+1 :eek:


nyt hommeloihin...

Jepsu
 
Joo, OYS:siin menossa sitten...Viikot tosiaan vierähtää nopeasti. Olo on kyllä mahankans sellainen, että voisin synnyttää jo huomenna :x Ja joku ihme väsymys/vetämättömyys on iskenyt. En saa mitään tehtyä, väsyttää kauheasti ja pinna kireällä, niin kireällä että tainnu jo katketa |O :xmas:
 
Heips mammatoverit! :)

Tänne ei ihmeempiä... Adan 2v synttäreitä on juhlittu nyt kaksi viikonloppua putkeen, ensin kaverisynttärit täällä kotona ja viime lauantaina juhlittiin sukulaisten kanssa pohjanmaalla. :)
Verkkis kun kyseli, niin meillä tarjottiin synttäreillä täytekakkua, pullaa, kuivakakkua, vadelmapiirakkaa vaniljakastikkeella, keksejä, voileipäkakkua, karjalanpiirakoita munavoilla ja popcornia. Kaikki maidottomana. :) Tein Adalle täytekakuksi vaahtokarkkitaikina päällysteisen "nasu-kakun", josta neiti jaksaa vieläkin puhua kun oli niin mieluinen kakku. :) Nalle puh ystävineen on meilla ihan ykkönen! :)

Meillä on 2v-neuvola vasta ensi kuun alussa kun aiemmin ei ole aikoja. Kovasti neiti juttelee sekä suomeksi että ruotsiksi ja tulee ihan monen sanan lauseita. Hampaitakin on suu täynnä, enää viimeiset ylä-poskihampaat puuttuu. Kasvu taas kulkee vähän hitaammanpuoleisesti tuolla neidillä, viimeisen vuoden on mennyt miinuskäyrillä sekä pituuden että painon puolesta. Saas nähdä mitkä on lukemat ensi kuussa. :)

Täällä mennään rv 24, mutta maha on jo VALTAVA! Ainakin mun mielestä.. Tai kait se on oikeestikki, ku sf oli tänään reippaasti yläkäyrillä: 24cm. :)

Jepsu oli ollut hurjan kuuloisessa kolarissa.. Hui! :( Onneksi säästyitte kaikki loukkaantumisilta, vaikka varmasti jätti kyllä sisäiset "haavat". Niin, ja tervetuloa vaan tänne etelä-suomeen! :)

Meillevauvalla on ollut mukavan kuuloinen loma perheen kanssa! :)

Onnea kaikille 2-vuotta täyttäneille helmille! :flower: :heart:
 
Onnea meiltäkin kaikille helmille tasapuolisesti! :flower:

Meillä siis juhlittiin synttärit jo kuun vaihteessa, kun pidettiin yhteiset juhlat lapsille ja nyt oli miehellä vapaata viikonloppuna. Tarjolla oli täytekakku (suorakaide, johon tein vaahtokarkkitaikinasta lumiukon ja ilmapallot missä iät oli), kinkkupiirakka, karjalanpiirakoita ja munavoita, mokkapaloja, keksejä, sipsiä, poppareita ja karkkia. Olikohan muuta, en nyt enää muista :LOL:

Neuvola pitäis muistaa varata joku päivä...

Olipas hauska käydä lukemassa noita vanhoja pinoja :D Ei sitä muistanutkaan kaikkea mitä juuri ennen synnytystä oli, supistuksia ym....

 
Meillä vietettiin sukulaissynttärit jo tosiaan eilen,kun pohjanmaan isovanhemmatkin oli täällä. Mummu teki täytekakun (jota neiti kieltäytyi syömästä..), lisäksi oli dominokeksejä ja kääretorttua. Mä en jotenki jaksanu tehä mitään isoa juhlaa, katellaan sit tulevina vuosina..

Kiva ku Annallakin on valtava maha :kieh:. Mulla oli rv 22 sf-mitta 24cm.. :whistle:

 
Synttäritarjottaviksi meille päätty jotain, mitä saa kaupasta valmiina...kakku tehdään valmiiseen pohjaan...no, kaipa nekin kelpaa :D
Riittääkö selitykseksi, että perjantaina olen puoli 3 asti työissä, sit siivoukset, kauppareissu, lauantai menee aamu 8 ilta 19 asti hallilla....sen jälkeen tuskin jaksaa enää mitään ja sunnuntaina juhlitaan....mut tää on tätä :whistle:

Lahjaksi neiti saa Brion HelloKitty-hellan. :heart:

Niin ja 2v-neuvola meilläkin on vasta parin viikon päästä.

Huomenna tulee 2v.
 
Onnea taasen kaikille kaksivuotiaille! Ihanan kuuloisia tarjottavia olette laittaneet/suunnitelleet! :p Adan kakusta olisi kiva nähdä kuva; oli varmasti upea! Muistelen sitä sun taannoin tekemää rusettikakkua... :) Mä taisin meidän tarjottavat tuolla jossain jo luetella, mutta laitetaanpas nyt sitten vielä: miehen tekemä sydämenmuotoinen mansikka-vadelmakermakakku, Muumi-keksit, mun äidin tekemiä sydänpikkuleipiä, pikkupitsoja (mozzarella-pesto-artisokka-tomaatti, kinkku-aura/herkkusieni-ananas, meetvursti-kapris-oliivi-herkkusieni), cocktail-piirakoita ja munavoita, patonkia ja levitettä, maissinaksuja ja karkkia. Kahvia, teetä, pillimehuja ja -kaakaoita, limua ja vissyä. Viikonloppuna söimme jämäpitsat pakkasesta.

Mukavankuuloinen loma on ollut mv:n perheellä! Pääsisipä itsekin jonnekin lomailemaan. Kesää odotellessa... B) Me olemme nyt ensi viikonloppuna lähdössä miehen kanssa yhdessä ulos! Menemme naapureille syömään ja sen jälkeen muutamille drinksuille. Hoitaja (sama joka hoiteli tyttöä viime kevään ja kesän) tulee tänne kotiin ja saamme kuulemma olla niin myöhään kuin haluamme. Jännää! Olemme nimittäin tätä ennen olleet yhden kerran yhtä aikaa illalla pois; viime keväänä olimme ystäväpariskunnan kanssa syömässä. Kesällä kävimme kerran myös kahdestaan ulkona syömässä, mutta silloin kotiuduimme jo hyvissä ajoin iltapuuhille.

Meillä ollaan nyt sitten tutittomia! :D Vähän haikeaahan tämä on, mutta helposti kuitenkin loppujen lopuksi kävi. Selostin perinteisen oravavauva-jutun (tutteja ei siis aluksi oikeasti ensin löytynyt) ja tyttö vain totesi: "Ei oo tuttia. ** aa-aa." On kysellyt joka ilta tuttia, mutta olen kertonut aina noista oravavauvoista ja lapsi on siihen sitten todennut tuon "ei oo tuttia" ja käynyt nukkumaan unikaverit kainalossa. :)

Mutta sitten yhteen probleemiin, mikä on nyt hiljattain ilmaantunut... Hattara pureskelee kynsiään ! |O Pureskelen itsekin, joten multahan hän on varmaankin sen oppinut :ashamed: mutta mitenköhän tuon tavan saisi kitkettyä pois heti alkuunsa? Onko kellään samaa ongelmaa? :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Mutta sitten yhteen probleemiin, mikä on nyt hiljattain ilmaantunut... Hattara pureskelee kynsiään ! |O Pureskelen itsekin, joten multahan hän on varmaankin sen oppinut :ashamed: mutta mitenköhän tuon tavan saisi kitkettyä pois heti alkuunsa? Onko kellään samaa ongelmaa? :wave:
No todellakin!!! |O :/ Sama ongelma täälläkin! Olen ajatellut kysyä asiaa neuvolasta ens viikolla, ku on 2-v neukku. Tosi raivostuttavaa! Mä en edes muista, koska oon viimeks leikannut pojan kynsiä, kun ei oo ollu tarvetta :headwall: Mietin sitäkin, et onko vaan opittu paha tapa vai esim. jotain kalkinpuutetta...
 
Ihan ku oisin jostain kuullu että kynsien pureskeluun vois auttaa tyyliin joku inkiväärin hierominen sormiin tms. Idea siis se, että kynnet maistuu niin pahalle ettei tee mieli pureskella.. Nää on tietty sellaisia mitkä osalle sopii ja osalle ei. Mitkään sormikkaatkaan ei vissiin toimi kun muksut osaa ottaa ne veke..

Onnea Ievalle Hattaran tutittomuudesta. Yllättävän nopeesti noi voi tyytyä kohtaloonsa.. Meillä ei enää edes kysellä tutin perään. Ja mukavaa viikonlopun laatuaikaa!

Mä oikeesti haaveilen ulkomaan lomasta.. Mä yritin vihjailla miehelle että voin kyllä mennä ihan iteksenikin :whistle: mutta ei vissiin ihan heti toteudu. Milloinhan lentoyhtiöt yleensäkin eivät suosittele lentämistä raskauden aikana..
 
Täällä ollaan sairaslomalla toipumassa mahataudista :x ja nyt sitten pukkaa flunssaa päälle...On kyllä ollut tautia taudin perään viimeinen viikko, ensin aloitti poika mahataudilla, oli välissä pari päivää suht ok, kunnes alkoi uudelleen perjantaina oksentaa. Lauantai-sunnuntaiyö valvottiinkin sitten itkuisen ja kipeän neidin kanssa ja nukuttiin 40minsan pätkissä, no sunnuntaina lääkäriin ja korvatulehdus toisessa korvassa. Sunnuntai-iltana alkoi puolestaan mulla mahaan koskea ja oksettaa kun töistä tulin ja mahataudissa on nyt sitten keräilty, nyt onneksi enää vaan veto pois. Ja eilen iltapäivällä nousi sitten pojalle kuume ja nyt on siskonsa tapaan aivan räkäinen ja yskäinen. Alkais kyllä pikkuhiljaa piisata, mies sentään ainakin toistaiseksi tältä säästynyt.

Meillä ei onneksi lapset, ainakaan vielä, pureskele kynsiä-äiti sen sijaan kyllä pureskelee lastensakin edestä. :ashamed: Mitä oon oman äitini kanssa puhunut, niin oon ollut pureskelija pienestä pitäen ja suurin piirtein kaikki kokeiltu ilman tulosta-nyt aikuisiällähän se on enää piintynyt tapa ja oon muutamaan otteeseen onnistunutkin olemaan kynsiä jyrsimättä melko pitkäänkin.

Matkoja on suunnitteilla meilläkin. B) Huhtikuulle ollaan suunniteltu Flamingon reissua miehen kanssa kaksin, ollaan siellä hotellissa kaksi yötä ja käydään kylpylässä hoidoissa ja rentoudutaan muutenkin. Ei olla mekään hetkeen oltu kahdestaan missään ja huomaa kyllä että alkaa tarvetta olla ihan kahdenkeskiselle ajalle. Elo-syyskuulla puolestaan ajateltiin lähteä etelän aurinkoon, paikka ja hotellikin on jo valmiiksi katsottu-on vaan vielä vähän auki millä kokoonpanolla lähdetään, todennäköisesti anoppi ainakin lähtee matkaan mukaan. :xmas:

Ihanan kuuloisia synttäritarjoiluja on helmillä ollut! :p Mä en ole vieläkään päässyt puusta pitkälle asiassa, mutta onhan tässä vielä 1½ viikkoa aikaa... :xmas: Täyskäriä nyt ainakin, sydämen muotoista :heart: , ajattelin jos sitä hyväksi mainostettua vaahtokarkkitaikinaa nyt sitten kokeilis. :D Muuten laitetaan tarjolle varmaan suolaista piirakkaa, karkkia, popparia, keksejä jne.
 
kynsien pureskelu juu meilläkin .tosin ei poju vaan tuo 3v mimmi. kaameat tyngät enää jäljellä :'( eikä mikää tunnu auttavan. vinkkejä otetaan vastaan täälläkin.

anna juu, kauhea säikäys tuo kolari oli. :'( onneks kaikki kunnossa ja autokin tod.näk. saadaa korjattua :D Prisman risteystä oli vihreillä valoilla ylittämässä niin naps ku rysähti kylkeen...kotiopäin siis oli tulossa.
Sullakin on jo iso masu :) Minäkin käväsin tuossa neuvolassa just ja nyt viikot on 29+2 ja SF-mitta oli 28,5cm. yläkäyrillä mennään :eek: :eek:

pojun synttärit pidetään nyt 21.2. oikeana päivänä taas. viimevuonna oli lauuantai ja nyt sunnuntai.
viimevuonna 24.2. oli se viimonen leikkauskin :/

perjantaina lähetään pikkulomalle stadiin koko perheen voimin kun vielä päästään ilman vauvaa ja toivottavasti jaksan sen reissun...ikeaan pääsee myös hän :D :LOL:

nyt pakko mennä köllöttelemään...

Isomahainen Jepsu
 

Yhteistyössä