Helmet 2008 *** vuonna 2010 ***

Meidän tyttö on ainakin kovin leimautunut tiettyihin ihmisiin; esim. avoimen päiväkodin tädit sietää, muskaritäti ei saa katsoakaan neitiä.. Tästä mä oon ollu hieman "helisemässä" ja oikeesti miettiny josko hakis syksyksi kerhopaikkaa jotta tottuis muihinkin ihmisiin -lähinnä siis naisihmisiin. Täysin vieraita lastenhoitajia meillä ei ole ollut, mummin apua käytetään tarvittaessa. Neuvolassa neidillä meni hetki ennenku tokeni kun oli uusi täti, tilannetta helpotti paikalta löytynyt jalkapallo.. :whistle:

Meillä tuntuu "ongelma" olevan vieraat naiset. Vieraiden miesten syliin menee ihan helposti ja oma-aloitteisesti.
 
Meillä poika jää helposti hoitoon, eli päiväkotiin, mummille sekä kummitädille on jäänyt. En tiedä onko vaikutusta että isosisko on mukana (päiväkodissa ei ole kyllä siskoa), toisaalta on kyllä "rohkeampi" kun siskonsa on ollut. Siskon kanssa oli enemmän "vaikeuksia" neuvolassa tai muualle kun pph:lle tai mummille hoitoon jäämisessä. Edelleenkin isompi on aika arka uusissa asioissa. Erilaisia ovat luonteeltaan =)
 
:wave:

Onnea synttärisankareille! :heart:

Meillä juhlittiin tänään synttärit osa 1, huomenna varsinaisena syntymäpäivänä sitten vielä enemmän juhlahumua. =) Taas on tänään tullut ihmeteltyä miten vauhdilla aika meneekään ja miten iso tuo tyttö jo onkaan-ja silti vielä niin pieni. :heart:

Pottailu on jatkunut varsin menestyksekkäästi, muutama pissivahinko on sattunut, nekin siitä syystä, ettei ole itse tajunnut muistuttaa neitiä potalla käymisestä. Kakan kanssa tehdäänkin sitten vielä vähän työtä, kun neiti ei sitä haluaisi pottaan tehdä-ei kyllä huoli vaippaakaan, joten erään kerran kakka on löytynyt alkkareista. :whistle: Poika oli samanlainen, hetki meni sen jälkeen kun oli alkanut potalla käymään, että kakkaaminenkin sinne alkoi sujua. Muutenkaan ei vaippaa huolisi unillekaan-päiväunille ei varmaan tarvitsisikaan kun vaippa on aina kuiva unien jälkeen, mutta yöllä pissi tulee vaippaan.

Tyty, kuten veljensäkin, jää mielellään hoitoon, eli pääasiassa mummilaan. Käyvät silloin tällöin yökylässä myös mummulassa ja tyytyväisenä neiti on sinnekin jäänyt. Tyty on varautuneempi ja ujompi tapaus kuin veljensä, mutta ei tarvitse pitkää aikaa vieraan tarkasteluun, niin ujous karisee. Ja isoveikan perässä menee minne vaan, veikka on neidille ihan ykkönen asiassa kuin asiassa. Pojan kerhossa oltiin maanantaina valokuvauksessa sisaruskuvaa hakemassa ja siinä omaa vuoroa odotellessa neiti meni veljensä perässä kerholaisten joukossa kuin vanha tekijä. =) Harmi vaan, ettei täällä ole kerhoa näin pienille, 3v. pitää olla täynnä ennenkuin pääsee...
 
Meillä Helli ei ole ollut päiväkodin lisäksi hoidossa kuin minun äidilläni ja miehen serkulla. Heidän kanssaan jää mieluusti, samoin päiväkotiin. Päikkäriin tosin jäi ekat kaksi viikkoa itkemään. Sen jälkeen on mennyt mainiosti. Ei juurikaan vierasta muita ihmisiä. Hiljaiseksi tosin saattaa mennä, jos joku vieras puhuttelee. Muuten höpöttää kuin papupata.

Meillä oli tänään päiväkodissa vasu-keskustelu. Ihan mukavia nuo keskustelut, vaikkei minulla mitään erityisiä toiveita päivähoidon suhteen noin pienelle olekaan; hyvää ja turvallista perushoivaa, syliä, leikkiä ja rauhallisuutta, leikkien ja vuorovaikutussuhteiden tukemista ja kauniiden käytöstapojen opettamista toivon. Helli on päiväkodissa kuulemma varsinainen riehumaakari. Kiipeilee koko ajan ja joka paikkaan aina kun silmä välttää, juoksee, höpöttää, laulaa ja tanssii ja villitsee muita. On kuulemma kovin sosiaalinen, touhukas ja tarkkaavainen. Menee opejen mukaan mielellään syliin ja halailee ja paijailee kavereita, etenkin jos huomaa toisella olevan pahan mielen. :heart: Isompiaan komentelee. :whistle:
 
LOMA!!! Siistiä, ihanaa, WOW!!!! :D :LOL: 2 viikkoa :attn:

Tervetuloa katie =)

Onnea kaikille synttärisankareille :flower: :heart:

Isäntä paljasti tänään yhden "salaisuutensa".... sillä on rakennuskuume :whistle: :xmas: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :LOL:
On miettiny, et jos laitettas tönö myyntiin....hmm... :xmas: :LOL: :snotty: Vetäsin aika liukkaasti maton alta ;)
 
Hyvää oli ruoka ja hyvin olivat tädin kans pärjänneet, jopa syönyt pinaattilättyjä, jäätelöä ja jogurttia. Leikit tais vaan väsyttää, kun halus sohvalle nukkumaan ja puoli tuntia mun tulosta nukahti. Reppana. Voi kun pysyis nuo ruoat jo sisällä!
 
Mies meni syömisen jälkeen vielä katsomaan pelin ja istumaan iltaa. Olin siis mukana kun se on työn puolesta käyttämässä asiakkaita syömässä. Korruptiota!

O siis nukahti melkein heti kun tulin, ja nyt ei oo tekemistä. Odottelen kauhulla, milloin taas lentää örkki. Antaisin mitä vaan, kun olis jo ohi!
 
Huomenta.

Piti tohon pottailuun vielä kommentoida lisäää. Neiti ei ole 5kk kakkannu vaippaan. Siitä me ollaan niin monesti jauhettu hänelle että iso tyttö ni kuuluu mennä pottalle. Ainoo ongelma nyt on enää se, että ruokailut on hankalia... vaatii paljon aikaa :LOL: :LOL:

Neiti haluaisi vaan juoda vettä, maitoa ja mehua... Kauheeta huutoa päivästä toiseen jääkaapilla roikkuen. Eilen sanoin neidille, että saat maitoa heti kun olet syönyt lautasen tyhjäksi... täsmensin kuiten vielä että heti kun lautasen pohjassa oleva muumi tulee näkyviin niin saat maitoa... Neiti työnsi lusikalla kaikki ruuat lautasen reunoille että sai muumin esille. :whistle: :LOL: :LOL: Kyllä se sitten söikin sen ruuan mut aikaa se vaatii... :LOL:
 
Helmis hyvä jos poitsu jo kunnossa!

Jepsun sankarille onnittelut!

Jee, meilläkin on jo parannuttu, viikon tuo poika sit olikin kipeenä :/ Tänään jo söi lounaankin hyvin, joten eiköhän tämä tästä taas ala suttaantumaan :) Päikkäreitäkin on tänään nukkunu kohta 3 tuntia...
 
:hug: Kaikille sairastelijoille.

Meillä ollaan onneksi säästytty suuremmilta flunssilta/oksutaudeilta.

Nyt on pikkuherralla mennyt rytmit sekasin... haluaa väkisin nousta jo puoli 3 ylös yöunilta... mikään muu ei saa pojua rauhottumaan muutakuin jääkiekko tai hiihto... mä en tajua mistä se repii noit intressei herätä siihen aikaan... tähän asti siis nukkunut kuin tukki. Joskus välillä herää ja silloin riittää yleensä tutti ja saa taas unen päästä kiinni. Ja kun ei ole edes mitään mullistavaa tapahtunut muuton jälkeen niin ihmettelen. Kuitenkin asuttu kohta kuukausi uudessa asunnossa ja pojan yöheräilyt alko 3 yötä sitten. :/

No kait se siitä taas rauhottuu... mut on se jännä... ollaan kokeiltu tuttia, velliä, maitoa ja viereen ottamista mutta mikään ei auta. 2 yönä olen kävellyt alakertaan ja laittanut tv auki ja sieltä on tullut noita kisoja... niitä katsoo ihan innoissaan ja simahtaa taas... :LOL: :LOL:

On tää niin kivaa kun on vihdoin ja viimein omakotitalo ja oma sauna. Anteeks et hehkutan mut oli niin vaikeeta 2 pienen lapsen kanssa asua kerrostalossa missä ei ollut hissiä ja vielä 2. kerroksessa. Ja sit kun otimme vielä koiruudenkin. =)


Illan jatkoja... :wave:
 
Neidin synttärit on juhlittu ja kivasti tyty jaksoi vaikka päivä olikin varsin pitkä ja vieraita kiitettävästi. Parhaimmillaan meillä juoksi samaan aikaan seitsemän lasta ja aikuiset päälle :xmas: onneksi väki meni vähän ristiin niin välillä oli vähän väljempää. :D

Tyty teki sitten tänään kakan pottaan. =) Ei ole siis suostunut pottaan kakkaamaan, vaikka vaipatta kulkee ja pissit sinne tekee, mutta tänään kun meni pissille kuuluikin vessasta hetken päästä huuto "äiti, iskä, tulkaa katsomaan, V teki kakan pottaan" ja niinhän se oli. :D Oli kyllä aika ylpeä neiti. :heart: Ja äiti ja isä. :D

Lasten vk-vaatteetkin sain viimein pähkäiltyä, postissa tulevat ensi viikolla... :p Sopivia kelejä ootellessa voi kyllä mennä vähän pidempi aika. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Lasten vk-vaatteetkin sain viimein pähkäiltyä, postissa tulevat ensi viikolla... :p Sopivia kelejä ootellessa voi kyllä mennä vähän pidempi aika. :whistle:
No mistäs tilasit ja mitä?

Mun täytyy kokeilla syksyn vk-pukua ja kokeiluttaa onko sopiva. Oli syksyllä aika reilu.

Ei täällä ihan kunnossa olla vieläkään, kai siitä taudista toipuminen kestää vähän kauemmin. Eilen poika söi oikeastaan vaan kaksi keksiä ja joi nestettä. On aika väsynyt ja nenäkin vuotaa. Sama myös mulla. Aloin itkemään tänään aamulla, kun O heräs isin kolisteluun (töihin lähtiessä). :'( Yksinkertaisesti vaan väsyttää.
 
Uudet mitat haettu meilläkin tänään ja pitkä tuo neiti on edelleen, 94cm ja 12.9kg. =)

Katsoin, että vuodessa pituutta on tullut 13,8cm :eek: että ei mikään ihme, että jatkuvasti saa vaatekaappia päivittää isompaan kokoon. Pituusennustettakin kysyttiin, mutta sen näkee kuulemma koneelta vasta 3-vuotiaana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mittasin tänään neidin itse ja sain tuloksiksi 83cm ja tasan 11kg (vaippa ja vaatteet päällä )...ens maanantaina katsotaan miten pitää paikkansa =)
2cm sai siis terkka enemmän pitutta =)
Itse mittasin seisten, terkka makuulla. =)
Mä sain kotona mitaksi 93,5cm, että ei pahasti heittänyt. =)
 

Yhteistyössä