Helmet 2008 *** vuonna 2010 ***

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Pikkareista: joku jo ajat sitte kyseli mistä pikkuhousuja.. mä löysin tälle meidän pikkupemppuselle kapea jalkaselle ihan huippuhyvät pikkuhousut ellokselta, sellaset pokserin malliset, ei vilku enään ja housutki pysyy jalassa (ilman vaippaa) ja edullisiaki vielä ku 3kpl/6? http://www.ellos.fi/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=45917&productId=202898&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=
Joo tuo on hyvä malli meilläkin, tosin vain jos vyötärö on napakka =)
Prismasta ostin 3kpl paketin tavallisen mallisia (olisko ollu 4,90e) Ciraf-pökiä, 90cm ja ne on niinkun justiinsa parin pesun jälkeen! =) Tosi hyvin pysyy päällä eikä löpötä =)
Meillä näitä myös, halpoja ja hyväksi todettu tytyllä, pysyy ylhäällä vaikka onkin mallia luikku. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Pikkareista: joku jo ajat sitte kyseli mistä pikkuhousuja.. mä löysin tälle meidän pikkupemppuselle kapea jalkaselle ihan huippuhyvät pikkuhousut ellokselta, sellaset pokserin malliset, ei vilku enään ja housutki pysyy jalassa (ilman vaippaa) ja edullisiaki vielä ku 3kpl/6? http://www.ellos.fi/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=45917&productId=202898&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=
Joo tuo on hyvä malli meilläkin, tosin vain jos vyötärö on napakka =)
Prismasta ostin 3kpl paketin tavallisen mallisia (olisko ollu 4,90e) Ciraf-pökiä, 90cm ja ne on niinkun justiinsa parin pesun jälkeen! =) Tosi hyvin pysyy päällä eikä löpötä =)
Meillä näitä myös, halpoja ja hyväksi todettu tytyllä, pysyy ylhäällä vaikka onkin mallia luikku. =)
kiitos vinkistä.. pitääpä kattoa myös kiraffin mallisto :D Tuo on niin ärsyttävääkö yks hiihtelee lahkeet roihkuen (siis oikeesti aika äklöä)
Nuo elloksen houtus on aika napakat.. tosin en ole vielä pessy ku pari kertaa et en tiiä miten käyttäytyvät ku ovat enempi olleet käytössä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Helmis amme (poreilla tai ilman) ehdottomasti. Tosin laittaisin sen sinne missä saunakin, mä en oo vielä tajunnut niiden erillisten suihkujen tarkotusta :D

Näytin pojalle yks päivä jalkapalloalkkareita. Selitin et sit kun käy potalla/pöntöllä niin saa semmoset jalkaan ym. Katteli niitä hetken ja totes: "hattu" ja laitto päähän :LOL: Että ei taida tarvita niitä vielä hetkeen...
Mä kans huusin Annalle huutiksesta harjotteluhousuja ja neiti löi ne ensimäiseksi päähänsä

:xmas:
 
Pitäsköhän tuolle ostaa jo liivitki.. :LOL: :LOL: ku hirveä ähertäminen kävi saunan jälkeen (neiti yritti laittaa mun liivejä)...

.. tääl seurataan tarkkaan miten äiti toimii..
Täs yks päivä seurasin neitin leikkejä, ensin vaihto nukkevauvalleen vaippaa, sit nosti paitansa korviin, paino kahella sormella napaansa ja sano vauvalle "työ mammaa" sit vauva ylöt "kiitos" ja alko kaivaan kainaloaan.. kunnes mä tajusin et se laitto lopuksi liivin hakaset kiinni :whistle:
 
zuku ihana. =) :heart: Meilläkin katsotaan ja seurataan tarkkaan, varsinkin isoveljen temput ja kikkailut toistetaan samantien. Nyt neiti on alkanut huudella varsinkin kiellettäessä "tylsää, mälsää" kun on isommaltaan sen oppinut. :xmas: Yks päivä kaupassa rallatti kovaan ääneen kärryissä istuessaan "lällällälläl lieru, äitiltä pääsi paukku"-laittoi pikkasen naurattamaan muitakin kuin itseäni. :LOL: Samoin hymyilyttää joka kerta, kun muistuttaa tytyä pissillä käymisestä, eikä typykkää pissitä-vastaa silloin aina "ei kiitos". :D

Jonathaniltakin tuli vastaus tytyn puvusta tekemääni reklamaatioon ja uuden puvun lähettävät tilalle. =) Toivon mukaan tämän kevään mallisto olisi kestävämpi kuin tuo viime keväinen...Seuraavaksi alkaakin sitten kenkien metsästys. Tosin eipä taida hetkeen vk-kamppeita täällä tarvita kun katsoo ulos ja kertoihan Ilta-Sanomat, että meillä on tällä hetkellä eniten lunta koko maassa, mukavat 85cm... :whistle: :eek:

Väsyttäis, mut ei viitsi vielä mennä nukkumaan-huomenna ja ylihuomenna on yövuoroon meno ja koitan vähän jo rytmiä kääntää. En kyllä tiedä onko siitä loppupeleissä mitään hyötyä, raato olen kuitenkin kun lauantaiaamuna töistä tulen... :whistle:
 
Hello ladies, long time no seen B)

Meillä kaikki ennallaan, eli hoitovapaalla olen, mutta koska köyhä olen niin keikkatöitä teen, joka on välillä ärsyttävää ja rankkaakin mutta toisaalta taas kyllä niin tarpeellistakin päästä vähän ihmisten ilmoille. Mä tahdon meinaan helposti jumahtaa sit kotiin ja sisälle, varsinkin noi aamut on yhtä h*lvettiä, vuorotyö on pistäny rymit niiiiiin sekasin.

Nooh, meillä siis neiti on kotihoidossa, paitsi nyt aloittaa kerhon johon menee siis ilman äitä ja isiä, tämä on siis kaksi kertaa viikossa aamupäivän ajan ( nyt jo niiiin mietin millä me keretään sinne ysiks :eek: )

Puhetta ei kovinkaan ole, tai siis sanoja kyllä juu ja omaa höpötystä vaikka kuinka, mutta ei lauseita, en tästä stressiä ota, uskon että kerkee kyllä höpötellä, ja jos äitiinsä tulee niin ihan liiaksikkin asti :ashamed: :LOL:

Koiria kiusataan juu, tähän olen puuttunut kyllä, ja on selkeesti kausittaista. Nyt taas rauhallisempaa tällä saralla.

Vaatteet meillä on 86-98 välillä, riippuen ihan vaatetuksesta. Ens talveks ostin ihan riskillä törken hienon reimatecin alemyynnistä on siis 98cm, jos ei mene, niin myyn pois ja lähen vaikka huppakaupoille rapakon taa :D

Nyt on pakko hilpasta nukkuun, joten öitä, oli kiva kävästä :wave:
 
O:lla alkaa ilmeisesti ruokahalu pikkuhiljaa parantua koska heräsi puoli neljältä ja vaati puuroa. En kyllä alkanut yöllä keittämään ja sitten valvottiinkin pari tuntia ja nukuttiin vielä tunti.

O:lla on muuten joku pakkomielle luvusta kolme (komme). Kun annan jotain ja erehdyn sanomaan, että saat yhden, niin sanoo heti että komme. Tietää siis että on enmmän kuin yksi, mutta ei muuta. O:lla on myös kolme kättä ja hän täyttää sunnuntaina kolme vuotta :LOL:
 
Mulla on tänään kahdelta neuvola ja sen jälkeen aion pitää vapaa iltapäivän ja menen kaupungille. Sunnuntaina kun kävin, niin monet liikkeet oli kiinni. Tuntuu kyllä siltä, että olen loman tarpeessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
O:lla on muuten joku pakkomielle luvusta kolme (komme). Kun annan jotain ja erehdyn sanomaan, että saat yhden, niin sanoo heti että komme. Tietää siis että on enmmän kuin yksi, mutta ei muuta. O:lla on myös kolme kättä ja hän täyttää sunnuntaina kolme vuotta :LOL:
Meidän E:llä taas on "neejä" se maaginen luku. Ja hän kuulema täytti "neejä" vuotta :LOL: (siis neljä)
 
zuku meil on just noita elloksen housuja ja oon myös tykänny...neitillä tahtoo nuo normi pikkuhousut olla aina "pois paikoiltaan" :D
muutenkin oon ostellu hälle vaan noita bokserityyppisiä kun niistä enemmän tykkää itekin :)

Puhe meillä poju täytti 2v sunnuntaina ja kaikille näytti että hän täyttää viisi kädellään mutta kaksi ihan puheessaan.
mahan kanssa neuvolassa käydessäni se täti kehu miten hyvin poika puhuu vaikka on vasta 2v. lapset kun oli edellis kerralla mukana, niin poju sulatti kuulemma heti neuvolatätin sydämen :heart: mun hurmurivauva :heart:
Puhetta siis riittää ja laulua tulee myös. Numeroita osaa laskea 7 asti. yksi, kaksi, koome, neejä, viisi, kuusi, seittemän, ja sitten alkaa taas kuusi... :)

Vaatteet on muutamat 86cm käytössä ja sit 92cm suurinosa.

Leikit nyt meillä leikeissä on kivaa sellainen että hakee paljon pieniä autoja ja ajaa meidän sängyn reunoja pitkin ja tekee niistä jonoja. :) ja polkutraktori on jees...sillä mennään niin lujaa et välillä ollaan jopa nurinniskoin menty.
lastenohjelmat on mukavia myös...

nyt hommeloihin...

Jepsu
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ciba:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
O:lla on muuten joku pakkomielle luvusta kolme (komme). Kun annan jotain ja erehdyn sanomaan, että saat yhden, niin sanoo heti että komme. Tietää siis että on enmmän kuin yksi, mutta ei muuta. O:lla on myös kolme kättä ja hän täyttää sunnuntaina kolme vuotta :LOL:
Meidän E:llä taas on "neejä" se maaginen luku. Ja hän kuulema täytti "neejä" vuotta :LOL: (siis neljä)
Meillä neiti täytti "pupun koiijjaaat" :D (=pupun korvat=2 sormea)
 
Meillä tyttö laskee useimmiten "koome, viiti.." Ja sit naurattaa kauheesti kun me jatketaan että "seitsemän" :D . Osaa se kyllä "yy,kaa,koo"-litaniankin, koska esim rullaportaissa hoen tota ennen ku tytyn pitää hypätä :). Ja yleensä kaksi tavaraa on kolme..

Meillä pikkarit jäi sit kaappiin sen kerran jälkeen kun pissit tuli niihin talvikenkiin :whistle: Ollaan toki yritetty josko laittais mutta ei niin ei.

Mä oon tässä alkuviikolla kolannut meidän pihaa silleen pikkuisen, kun meillä on talkkarivuoro.. Samalla sit tyttökin on touhunnut pihalla (eli kaivanut kuoppaa ja istunut lumikolassa) jolloin on väsynytkin helpommin ja nukkunut lopulta jonkinlaiset päiväunet. Mutta tommonen kolaaminen (ja sit kaupassa käynti rattaiden kera) onkin saanut aikaiseksi ihan kivat ennakoivat supistukset. Niin että mies melkein suuttui mulle kun kerroin että vähän on kipeetä.. :whistle: Että josko sen 10 vkoa kestäis niin olis sitten 37 viikkoa täynnä ja silloin voiskin alkaa syntyä.
 
Meillä tänään sain ne tuoreet mitat Leeville elikkäs 13kg ja 90cm, pituutta oli hurahtanut aika paljon ja vaatekaapin sisällön saa taas uusia. Palikkatornia ei oikein suostunut tekemään eikä oikein mitään mitä ne neuvolantäti pyyti mut oli uninen vielä ja yhtäkkiä vieraaseen paikkaan niin luulen että vaikutti aika paljon. Täti sitten kirjotti että ujo,hiljainen ja vierastaa mutta miten se kerkiääkään tunnissa nähdä lapsen oikeen luonteen, jäi vähä huono maku tuosta käynnistä muutenkin :/ Laskemisesta sen verran et meillä erotetaan vaan "yk" ja "ak", yks ja kaks.
 
Alkuperäinen kirjoittaja katie-:
Meillä tänään sain ne tuoreet mitat Leeville elikkäs 13kg ja 90cm, pituutta oli hurahtanut aika paljon ja vaatekaapin sisällön saa taas uusia. Palikkatornia ei oikein suostunut tekemään eikä oikein mitään mitä ne neuvolantäti pyyti mut oli uninen vielä ja yhtäkkiä vieraaseen paikkaan niin luulen että vaikutti aika paljon. Täti sitten kirjotti että ujo,hiljainen ja vierastaa mutta miten se kerkiääkään tunnissa nähdä lapsen oikeen luonteen, jäi vähä huono maku tuosta käynnistä muutenkin :/ Laskemisesta sen verran et meillä erotetaan vaan "yk" ja "ak", yks ja kaks.
Eikai siihen korttiin olekaan tarkoitus laittaa oikeita luonteenpiirteitä, vaan juuri millainen on ko käynnillä ollut =) :hug:
Vähän kuin "muistutukseksi" vanhemmille, miten silloin meni =)
Muuhunhan niitä löpinöitä ei käytetä...
 
Pottailu sujuu meillä nykyään hyvin. Ostettiin viikko sitten Adalle h&m:stä hello kitty pikkareita, ja sen jälkeen ei ole halunnut pitää vaippaa päivisin. Yöllä ja yleensä kauppaan lähtiessa haluaa vaipan päälle, mutta muuten mennään ilman ja neiti ilmoittaa kun on pissahätä ja mennään potalle. Isompi hätä tulee välillä housuun, kun ähertää tuotosta niin keskittyneesti ettei aina muista ilmottaa ajoissa... :) Tänään käytiin muuten eka lenkki ulkonakin (n. 1h) ilman vaippaa, ja vasta kotona tuli pissa pottaan. Ite kyllä kysyin varuiks 5min välein et pissattaako, mut ei! :D

Puhetta tulee tosi hyvin ja paljon. 4-5 sanan lauseita ja molemmilla kielillä (siis suomeksi ja ruotsiksi). Mukavaa kun ei enää tarvi arvailla vaan voi kysyä neidiltä itseltäänkin asioista. :)

Vaatteista meillä menee 86-98cm, housut pienemmät mutta paidat saattaa mennä jo 98.

Leikeistä: Ada rakastaa kaikenlaisia nukkeleikkejä ja pienillä "hahmoilla" leikkimistä. esim. my little ponyt, playmobil nukkekotileikit ja muovieläimillä leikkiminen on nyt tosi kiva juttu. Ada jaksais leikkiä näillä hamoilla vaikka aamusta-iltaan. :) Ulkoilusta ei tykkää näin talvikeleillä ollenkaan, joten pihaleikit on ihan pannassa nykyään. Meidän ulkoilu rajottuu lähinnä siihen et käydään vaunuilla kaupassa, muskarissa tai sit käydään koiran kanssa ulkona. Kevättä ja kesää odotan kovasti että päästäis taas ulkoleikkien makuun. :)

2-v neuvola Adalla on ensi viikolla joten palailen sitten kertomaan tuoreita mittoja. :)
 
Pöö. Mistäs täällä on ollut puheita. No puheesta nyt ainakin. Ymmärrettävää puhetta tulee meillä paljon, laulua myös. Numeroiden luettelu on hiukan jäänyt, nykyisin kiinnostaa värit ja Helli nimeääkin mielellään "mutta (musta) paita, pinkki paita" jne. Vaatteista tykkää tosi paljon ja musta ja pinkki tuntuvat olevan lempivärejä. :) Huomenna ajattelin minäkin ostaa noita pikkuhousuja, josko pottailutaantuminenkin ottaisi taas tuulta alleen ihanien pöksyjen myötä. :)

Ostin uudet rattaat Hellille. Avomalliset Brio Ponyt. :p Alunperin olin ajatellut, että yhdistelmillä voisimme mennä loppuun saakka, mutta sitten alkoi ärsyttämään nuo rohjot, vaikkakin yhdistelmiksi pienet Teutoniat eteisessä. Meillä kun noita kärryjä pitää säilyttää sisätiloissa. Tilasin sunnuntaina Vauvatar -nimisestä nettiputiikista Ponyt ja aivan uskomaton palvelu oli! Rattaat tulivat ilman toimituskuluja jo tiistaina kotiovellemme! :) Voin siis tuota liikettä suositella kaikille! :)
 
Yövuorossa. :wave:

Käytiin tänään katsomassa uutta rivitaloa ja varattiin se samantien. :D :xmas: :whistle: On osa-omistusasunto ja ollaan niitä katseltu jo aiemmin, mutta ikinä en olis uskonut että edes harkitaan niitä, hinnan takia siis. Mutta ihmeitä näemmä sattuu :D paikka on kyllä tosi hyvä, uusi alue ja samalla suunnalla pysytään kuin nytkin ja asunto oli enemmän kuin kiva. Nyt vaan pitäis saada nykyinen myyntiin ja myytyä. :whistle:

Puhetta tytyltä tulee ja paljon, pitkillä lauseilla puhuu ja laulaa lurittaa ulkoa jo useamman laulun. =) Numeroita luettelee seitsemään asti. Vaatteet ja pukeminen on pop, itse haluaa ja osaa pukea vaatteet päälleen sukkia myöten, kun vaan laittaa vaatteet oikein päin eteen. Väreistä osaa nimetä punaisen ja mustan ja tuntuu tykkäävän melkein vaatteesta kuin vaatteesta. =)

katie yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos nuo neuvolan kommentit. Tyty ujosteli myös alkuunsa neuvolassa omaan tapaansa, kunnes suli ja teki palapelin ja palikkatornin-samaa mieltä olen ievan kanssa, ettei vieraiden kanssa tarvitse heti kaveria olla. =)

ieva me tilattiin esikoiselle Jovit Vauvattaresta ja siellä oli huippupalvelu silloinkin. =) Kotiin tulivat ja ilman toimituskuluja, muistaakseni saatiin vielä jotain vaunutarvikkeitakin kaupanpäälle. Nythän meillä on Brion Racet ja ne on kyllä ihan loistavat myös-pienet ja näppärät ja mahtuu meidän pieneen eteiseen-jos kohta olis vähän tilavampi eteinen... :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Käytiin tänään katsomassa uutta rivitaloa ja varattiin se samantien. :D :xmas: :whistle: On osa-omistusasunto ja ollaan niitä katseltu jo aiemmin, mutta ikinä en olis uskonut että edes harkitaan niitä, hinnan takia siis. Mutta ihmeitä näemmä sattuu :D paikka on kyllä tosi hyvä, uusi alue ja samalla suunnalla pysytään kuin nytkin ja asunto oli enemmän kuin kiva. Nyt vaan pitäis saada nykyinen myyntiin ja myytyä. :whistle:
:D :flower: :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
ieva me tilattiin esikoiselle Jovit Vauvattaresta ja siellä oli huippupalvelu silloinkin. =) Kotiin tulivat ja ilman toimituskuluja, muistaakseni saatiin vielä jotain vaunutarvikkeitakin kaupanpäälle. Nythän meillä on Brion Racet ja ne on kyllä ihan loistavat myös-pienet ja näppärät ja mahtuu meidän pieneen eteiseen-jos kohta olis vähän tilavampi eteinen... :D
Meidänkin Jovit oli Vauvattaresta....loistavaa ja nopeaa palvelua! =)
 
onko muita joilla ei vielä juuri puhuta mitään?
Meil sanotaan yksittäisiä sanoja ja max 2 sanan lauseita.. näkee et sanavarastoa kyllä on ja tietää esineille nimet + ymmärtää kyl puheen täysin, mut kälätys on lähinä omaa kieltä

hilunen: wau :flower:
 

Yhteistyössä