Helmet 2008 *** vuonna 2010 ***

Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
K-Kengässä on SuperFitin vk-goret Plussa-tarjouksena. :attn:
Nämäkö?

http://www.k-kenka.fi/plussa/34134218.html

Tosi kivan näköiset kengät, mutta eihän noissa näköjään koot meidän neidille riitä... :whistle: Sen vähän mitä oon kenkiä noille ohimennen katsellut, niin ei ole vielä mieleisiä tullut vastaan-tosi paljon tarjolla pelkkää lenkkarimallia goreistakin, siis kyllähän kevätkengissä pitää vähän vartta olla.

Ostin, kun halvalla alekorista löytyi, lenkkarit molemmille lapsille kesäksi-pojalle kokoa 32 ja tytylle 28. :eek: :whistle: :LOL: Ovat vielä himpun reiluja, mutta kesään mennessä jo sopivia tällä kasvutahdilla... :xmas: Viime keväänä neidille ostettiin vk-goret kokoa 22 ja nyt täksi kevääksi pitää ostaa jo 27/28 kengästä riippuen. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
K-Kengässä on SuperFitin vk-goret Plussa-tarjouksena. :attn:
Nämäkö?

http://www.k-kenka.fi/plussa/34134218.html

Tosi kivan näköiset kengät, mutta eihän noissa näköjään koot meidän neidille riitä... :whistle: Sen vähän mitä oon kenkiä noille ohimennen katsellut, niin ei ole vielä mieleisiä tullut vastaan-tosi paljon tarjolla pelkkää lenkkarimallia goreistakin, siis kyllähän kevätkengissä pitää vähän vartta olla.

Ostin, kun halvalla alekorista löytyi, lenkkarit molemmille lapsille kesäksi-pojalle kokoa 32 ja tytylle 28. :eek: :whistle: :LOL: Ovat vielä himpun reiluja, mutta kesään mennessä jo sopivia tällä kasvutahdilla... :xmas: Viime keväänä neidille ostettiin vk-goret kokoa 22 ja nyt täksi kevääksi pitää ostaa jo 27/28 kengästä riippuen. :whistle:
En voi kun :eek: :eek: :eek: ja :LOL:
Tosiaan miten eroja noissa jalan koossa....mie ostin alesta ihan peruslenkkarit...koko 23 ja ne on aika isot :LOL: 22 ois varmaan passeli nyt mut eiköhän tuo 23 mene kesällä :whistle: :LOL:

Esikoiselle (12) ostin samasta alesta kesäksi lenkkarit kokoa 42 :whistle: :whistle: Nyt käyttää 41.
No, enää en peri sen kenkiä....tän talven oon pitäny sen viime vai toissavuotisia lähes käyttämättömiä sille pieniä goreja...hyvin menee :LOL: Harmi ettei enää käy mulle ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
K-Kengässä on SuperFitin vk-goret Plussa-tarjouksena. :attn:
Nämäkö?

http://www.k-kenka.fi/plussa/34134218.html

Tosi kivan näköiset kengät, mutta eihän noissa näköjään koot meidän neidille riitä... :whistle: Sen vähän mitä oon kenkiä noille ohimennen katsellut, niin ei ole vielä mieleisiä tullut vastaan-tosi paljon tarjolla pelkkää lenkkarimallia goreistakin, siis kyllähän kevätkengissä pitää vähän vartta olla.

Ostin, kun halvalla alekorista löytyi, lenkkarit molemmille lapsille kesäksi-pojalle kokoa 32 ja tytylle 28. :eek: :whistle: :LOL: Ovat vielä himpun reiluja, mutta kesään mennessä jo sopivia tällä kasvutahdilla... :xmas: Viime keväänä neidille ostettiin vk-goret kokoa 22 ja nyt täksi kevääksi pitää ostaa jo 27/28 kengästä riippuen. :whistle:
En voi kun :eek: :eek: :eek: ja :LOL:
Tosiaan miten eroja noissa jalan koossa....mie ostin alesta ihan peruslenkkarit...koko 23 ja ne on aika isot :LOL: 22 ois varmaan passeli nyt mut eiköhän tuo 23 mene kesällä :whistle: :LOL:
)
ja mä ostin neitille vuorelliset kumpparit nro 24 ja ne on ISOT vaik villasukkaki on jalassa.. |O
Kesäksi ostin 24 adidaksen kore-tex lenkkarit (oli puoleenhintaan) jospa se jalka sen verran kasvas et eivät olis ihan karseen isot. Talvi kengät on 22 ne alkaa olla nyt ihan ok kokoset.

Eilen kattelin kärkkäiseltä, et siel ois ollu ihan hirveesti talvikenkiä alenuksessa, mut mistä ihmeestä sitä voi tietää minkä kokonen kenkä tuolle menee ens talvena :headwall: :headwall: oon sen verran vahingosta viisastunu, et ostan sit syksyllä sellaset kengät jotka mahtuu edes muutaman kuukauden jalkaan.
 
Näillä meidän muksuilla on juu aika kivan kokoiset jalat :D mut eipä mullakaan mikään siro kolmekutonen ole, että ihmekös tuo. :whistle: Noo, pysyvätpähän pystyssä kovemmassakin tuulessa! :LOL:

Neidillä on tosiaan viime kesänä ollut koon 23 lenkkarit-ja nekin oli pienet jo heinäkuussa. :whistle: Mut ihmekös tuo että jalkakin kasvaa, kun pituuttakin oli tullut vuodessa lisää se melkein 14cm. :eek: Talvikengät on nyt olleet kokoa 26 ja just menevät tämän talven. Pojan kanssa oli sama juttu, että 1-2 ikävuoden välillä jalka kasvoi ihan tolkuttomasti ja kenkiä kului yksi jos toinenkin pari-sen jälkeen vähän tasoittui, jospa neidin kanssakin kävis samalla tavalla niin menis kengät vähän pidempään kuin muutaman kuukauden. :whistle:
 
Ähkyrän pähkyrä :/ Tänään oli neuvola (33+5) ja sydänäänet löytyikin ihan toiselta puolen kuin ennen, eli nyt heräs epäily perätilasta :| No onhan tässä vielä pari viikkoa aikaa kääntyä, jos on väärinpäin. Ens kerralla kuulema varataan ultra jos vielä epäillään...
No onhan sitä pahempaakin tapahtunut...
 
Onko noita kenkiä muutakun punasia? En kyllä tosta koosta tiedä riittääkö, nyt talvikengät on kokoa 26 mut musta tuntuu että on naftia mallia, tuskin poitsulla ihan niin iso jalka oikeesti on. Mut tossa mainoksessa ei ollu värin kohdalla mitään, et onko vaan noita punasia vai oisko myös muita.

helmis ei onneks maailman vaarallisin juttu, mutta oishan se kiva jos olis oikeinpäin! Toivotaan et kääntyy mikäli on perätilassa nyt =)
 
O kyllä osaa tehdä kaikki väärinpäin: Tänään oli tarkoitus, että nukkuis päikkärit vasta autossa iltapäivällä kun ajetaan mun kotiin. No eiköhän pikkuherra mene itse sänkyyn ja nukahda sinne :x :LOL: Ja kun huomasin, että aikoo tosiaan nukahtaa, en viitsinyt estää, kun meillä on menossa tämä "unikoulu", eli että ei tarvis nukuttaa vaan nukahtais itse.

Saatiin paikka samaan tarhaan elokuusta alkaen, 3 päivää/vkossa. Ihanaa, kun O viihtyi siellä niin hyvin. Toivottavasti jatkaa viihtymistään...Ainoa mikä vähän vaivaa mieltä on se, että onhan se tosi kallista...melkein saman hintainen kun normaalihoitopäivä (5xvko).
Mulle sopis se 2 x vkossakin, mutta monet sanoo, että on parempi pitää 3 päivää, että tottuu paremmin. Jos olis vaan 2 päivää, niin tulee kuulema liian pitkä tauko ja aina pitää totutella uudelleen...En tiiä sitten, onko kellään kokemusta? En kyllä edes tiedä, onnistuisko tuolla pk:ssa vaan 2 x vkossa?
 
helmis meillä on aina ollu sopimukset 10pv/kk ja sillon kun ite olin kotona ja tuo 5v oli tarhassa, niin se oli aina joka toisen viikon ke, to ja pe ja sit seuraavalla viikolla ma ja ti...sit taas ke, to ja pe...jne... =)
Kyllähän se väliin meni hieman sekasin, kun kuukaudet ei oo saman pitusia, mut suunilleen, minusta oli hyvä systeemi =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
K-Kengässä on SuperFitin vk-goret Plussa-tarjouksena. :attn:
Nämäkö?

http://www.k-kenka.fi/plussa/34134218.html

Tosi kivan näköiset kengät, mutta eihän noissa näköjään koot meidän neidille riitä... :whistle: Sen vähän mitä oon kenkiä noille ohimennen katsellut, niin ei ole vielä mieleisiä tullut vastaan-tosi paljon tarjolla pelkkää lenkkarimallia goreistakin, siis kyllähän kevätkengissä pitää vähän vartta olla.

Ostin, kun halvalla alekorista löytyi, lenkkarit molemmille lapsille kesäksi-pojalle kokoa 32 ja tytylle 28. :eek: :whistle: :LOL: Ovat vielä himpun reiluja, mutta kesään mennessä jo sopivia tällä kasvutahdilla... :xmas: Viime keväänä neidille ostettiin vk-goret kokoa 22 ja nyt täksi kevääksi pitää ostaa jo 27/28 kengästä riippuen. :whistle:
Just nuo ostin Hellille, kokoa 22 ja ovat siis reilut, tietenkin vielä. Mutta siis ihan oikeasti, koko 27/28? :xmas:
 
Juu, ja noita kenkiä oli myös tummansinisenä. Mietin pitkään kummat ostan, mutta Helli halusi punaiset. :) Meillä siis tytöllä on nyt talvikenkä 21, justiin on sopiva ja menee lopputalven. Lämpövuoriset kumpparit on kokoa 22, ja julmetun suuret. Viimesyksyn normikumpparit sopivat edelleen ja ovat kokoa 20, mutta ostin kevääksi koon 21 saappaat.
 
Mun pitäiskin mitata neidin jalka.. Kuomat on kokoa 23 ja siis sopivat. Mutta kun löytää kaapista lenkkarit kokoa 21, ne ei tunnu menevän päälle.. Ei oikein osaa asennoituakaan kevätkenkien ostoon kun lunta on maassa noin paljon mutta kohtahan se on pakko, ite huomaan että mulla tulee välillä kauniilla kelillä jo kuuma omissa Kuomissa.

Saatiin eilen uudet vankkurit :). Kokosinkin ne heti ja neiti oli mukana "koijaamassa puupia" eli ruuvaili pienellä ruuvimeisselillä. Hienot on!

Meillä on yöt alkanu olla hieman levottomia. Tiiä sitten onko sairastelun jälkeistä, nyt vaivaa nuha (erityisesti just öisin). Itkeskelee alkuyöstä vähän väliä.. Kiva kun itellä on alkanu olemaan tukalat oltavat ja mieskin valvoo unettomuuttaan, niin päivisin me sit ollaankin kuin nukkuvia rukouksia. Ja mulla on hermot hiukka kireellä :whistle:
Mut tästähän se vaan "paranee", kohta on kaksi yöherääjää..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
K-Kengässä on SuperFitin vk-goret Plussa-tarjouksena. :attn:
Nämäkö?

http://www.k-kenka.fi/plussa/34134218.html

Tosi kivan näköiset kengät, mutta eihän noissa näköjään koot meidän neidille riitä... :whistle: Sen vähän mitä oon kenkiä noille ohimennen katsellut, niin ei ole vielä mieleisiä tullut vastaan-tosi paljon tarjolla pelkkää lenkkarimallia goreistakin, siis kyllähän kevätkengissä pitää vähän vartta olla.

Ostin, kun halvalla alekorista löytyi, lenkkarit molemmille lapsille kesäksi-pojalle kokoa 32 ja tytylle 28. :eek: :whistle: :LOL: Ovat vielä himpun reiluja, mutta kesään mennessä jo sopivia tällä kasvutahdilla... :xmas: Viime keväänä neidille ostettiin vk-goret kokoa 22 ja nyt täksi kevääksi pitää ostaa jo 27/28 kengästä riippuen. :whistle:
Just nuo ostin Hellille, kokoa 22 ja ovat siis reilut, tietenkin vielä. Mutta siis ihan oikeasti, koko 27/28? :xmas:
Ihan oikeasti. :LOL: :xmas: :LOL: Neidillä oli tosiaan jo vuosi takaperin koon 22 kengät, kesällä oli 23/24 ja viime syksynä jo 25. Eikä mitään toivoa, että viime syksyiset kengät ja saappaat enää mahtuisivat. :xmas: Nuo koon 28 lenkkarit on vielä reilut, mut menevät viimeistään loppukesällä, näin uskon. Nyt siis talvikengät 26 ja onneksi just menevät tämän talven, eipä noihin kauheasti enää villasukkaa mahdu. Koon 27 kenkiä on siis kevääksi lähdettävä metsästämään ja tuskin nekään enää ensi syksynä menevät-onneksi isoveljen vanhat saappaat löytyy jo valmiiksi tuossa koossa. Rahaa menee neidin tamineisiin kyllä kiitettävästi, ei se yksi kenkäpari kauaa mahdu...

Mut onhan tytyllä jo vaatteetkin kokoa 98/104 ja pituutta se kuusi senttiä vaille metri... :xmas: Eikä ole pieni jalka tuolla 4-vuotiaallakaan, nyt talvikengät koko 30 menee tän talven, kevääksi ja kesäksi pitääkin sit ostaa 31/32. :whistle:
 
Mäkin tein sitten elämäni ensimmäiset päivähoitohakemukset lapsille... :snotty: Ensi vuoden alusta näillä näkymin aloittavat päiväkodissa, vuoropäiväkotiin siis lähtevät. Hoitopäivien määrää pähkäilin, mut onneksi on kavereita joilla myös molemmat vanhemmat vuorotöissä niin pystyi neuvoa kysymään. =) Nyt laitoin 13pv/kk, mut hoitopäivien määrä jää todennäköisesti tuon alle, pitää sit muutella kun hoito alkaa kun näkee todellisen tarpeen. Meillä menee kuitenkin aika paljon miehen kanssa vuorot ristiin ja vapaatkin-nytkin mies oli to-pe vapaalla ja mä töissä ja siihen perään mä viikonlopun vapaalla ja mies töissä.

Ensi torstaina tulis sitten välittäjän antamaan arvionsa meidän asunnosta :xmas: saa nähdä mitä sanoo...
 
Meilläkin oli viime kesänä kengän koko 24 ja syksyllä 25, mutta ne samat syysgoret menee vieläkin. :D Ilmeisesti on sitten meillä pituus- ja jalankasvu loppunut. :LOL: Lämpövuorilliset kumpparit on nyt myös kokoa 25, kesällä saa varmaan ostaa 26 lenkkarit. =)

Apuva, pitääkö munkin alkaa kohta päivähoitohakemuksia miettimään... :eek: eieieieieiei!! :LOL: Se vaan kun mulla ei ole työpaikkaa odottamassa niin mistä mä tiedän milloin noi hoidossa aloittaisivat, työnhaku vie varmaan oman aikansa. :/ Täytyy kai vaan laittaa hakemus kun töitä löytyy ja toivoa vaan että hoitopaikkakin sitten järjestyy...
 
Meillä meinattiin että mie meen takas koulunpenkille jos ne vaan sinne taksin huolii ja mies jää kotia pojan kanssa. Tällähetkellä ollaan molemmat kotona ja mie hoidan pojan melkeinpä 24/7 joten karmii jo ajatuskin että mies hoitaa muksua aamusta iltapäivään kun tottunut tekemään sen homman yksin :whistle: Huomenna lähdetään kattomaan asuntoa joensuusta josko pääsis viimeinkin lähemmäs palveluita ja kävelyteitä :D Toivotaan et saatas se asunto ja pääsis muksukin jo omanikäisten seuraan vaihteluna äitin naaman kattomisesta B)
 
helmis pt:tä pukkaa tääläkin :headwall: sain jo kääntöönkin ajan ...toivottavasti nyt vaan tajuais kääntyä itte ennen sitä :eek: pelottaa ajatuskin kääntelyistä :ashamed:

kengät meillä pojulla kuomat kokoa 25, hyvät villasukan kanssa ja sitten kumpparit kokoa 24...lenkkaria pitää uusia kattoa kun 23 entiset ja epäilen et ei mahdu...

Jepsu ja epeli 34+0
 
Meillä kengät on aika lailla 22. Ainakin kaikki nykyiset talvikengät. Saa nähdä menevätko koon 21 lämpökumpparit sitten kun niille tulee taas tarvetta. Viime syksyiset lenkkarit ja vk-kengät (21) ovat kyllä auttamatta menneet pieneksi. Juuri pakkasinkin pois oikeastaan kaikki koon 21 kengät ja koon 80 vaatteet. Ostin ensi kesäksi 23 Vikingin Gore-lenkkarit, kun tyttö sai jo ristiäislahjaksi Stockmannin lahjakortin ja nyt se piti käyttää. Stockmannilla ei vain ole valikoimissa pienempiä, joten toivotaan että nuo menisivät. Vähän ovat vielä reilut, mutta jos niillä nyt pystyisi kuitenkin kävelemään, niin aika pian koko on jo varmaan sopiva. Vk-kengätkin (Viking myös) ovat kokoa 23, mutta ne ovat jotenkin "tiukemmat", joten luulen että ne menevät ihan hyvin. Tytön jalka menee melko samaa tahtia kuin isoveljenkin, jolla nyt 5-vuotiaana on mielestäni varsin keskikokoinen jalka (30). Saapa tyttö hyödyntää ainakin osaa pojan kengistä, kun osuvat oikeaan vuodenaikaan... Ja onhan noita kenkiä tullut pojalle hankittua vähän joka kokoa melkein kengästä kuin kengästä :saint: Ja silti pitää monista kengistä hankkia vielä tytölle omat, sopivan väriset :ashamed:
 
No OHO :p . Meinataan ihan tipahtaa ekalta sivulta, joten suoritan noston tässä :D .

Meillä talvikengät kokoa 24 ja ovat juuri sopivat, mutta villasukka ei enää mahdu putkikuomiin. Ajattelin nyt ensin et lähdetään kevät liikkeelle viime syksynä ostamillani Reiman kävelykengillä...kokoa 24. Niissä on jonkinmoinen paksumpi sisus... Siskolta on myös yhdet 25 koon kävelykengät jääneet hyväkuntoisina veljelle, eikä väri oo paha =) . Ostaa sit myöhemmin kun tarvetta tulee tai jotkut söpöset tulee vastaan =) .

Nyt nukkumaan. Viime yön valvoin nuhanenäisen neidin kanssa... :wave:
 
Noniin, tytön jalkapohja mitattu: noin 13 cm. Eli jostain katoin että olis 23-kokoa. Ostin siis (poikkeuksellisesti) kirpparilta vähän käytetyt Tepsut ja sit sellaiset hopeanväriset juhlatossut (tosin kokoa 25) :D. Erityisesti ne juhlakengät oli neidin mieleen. Tossa sit kaiveli kurahousunsa esiin, käski pukea ne päällensä ja tepasteli juhlakengät jalassa.. Ja tietenkin esitteli ylpeenä niitä isälleen :LOL:
Mutta onpahan sit viikonlopun kemuihin ihan hopeiset kengät ja tosiaan sit kesäksi ristiäisjuhliinkin.
 
Piirtelin eilen O:n jalkaa ja sain myös 13 cm. No ei se isompi tuolla minimiehellä onneks tarvi ollakaan... Mulla itsellä on 35-36 ja miehelläkin taitaa olla pituuteen nähden aika pieni jalka. Samoin on muuten mun äidillä ja isällä pienet jalat.

Mä olen ihan loppu näiden meidän nukkumisongelmien kanssa. Ja sekaisin. Ja ihan valmis luovuttamaan. Jos ens yö menee huonosti, niin sitten saa mun puolesta nukkua ihan missä vaan, vaikka mun päällä, jos vaan nukkuu. Mä en yksinkertaisesti vaan jaksa.

Tää asia stressaa mua tosi paljon, oikeastaan koko ajan. Vaikka loppuraskauskin aiheuttaa osaltaan väsymystä ja hankalaa oloa, niin tää on kyllä jotenkin viimeinen pisara. Masentaa vaan, vaikka oikeasti kaikki on ihan ok muuten.

Anteeks tätä valitusta, mutta pakko saada purkaa ajatuksia johonkin.
 
Meilläkin on alkanut ilmetä nukkumiseen liittyviä "ongelmia". Siis neiti, joka on käytännössä aina mennyt helposti nukkumaan ilman mitään kommervenkkejä, on nyt alkanut hipsiä pois huoneestaan iltaisin.
Mies ei saa neitiä ees jäämään sänkyyn, mä siis hoidan sen homman. Eli päivystän tietokoneella viereisessä huoneessa ja käännytän neidin takas huoneeseensa pari-kolme kertaa (eli loppujen lopuksi aika vähän..). Nukkumaanhan neiti menee useimmiten itkua vääntäen että "ei nukkumaan".. Eilen tosin jäi sänkyyn mutta eipä tuo nukkunut päiväuniakaan. Ilman niitäkin menee edelleen nukkumaan noin klo 20.30. Mutta illatkaan ei aina ole mitenkään tuskaisia joten mua ei haittaa (vielä!).
Lisäksi kuumeviikon jälkeen öisin voi yhtäkkiä herätä, itkeä tms. Kuumeen jälkeen oli nuhaa joka herätti, nyt on alkuyöstä yskää joka itkettää..Onneksi loppuyön nukkuu.
Mä taas herään aika aikaisin kun vauva alkaa jytäjumppansa että iltaisin kippaan ite sänkyyn jo ysin pintaan.

Mut joo, täytyy mennä valmistelemaan neitiä mun neuvolakäyntiä varten. Eilen oli vakaasti sitä mieltä että hän mitään vauvan ääniä tule kuuntelemaan, jää yksin kotiin.. :eek:
Että jos mä saisin akan tulemaan mukaan sillä verukkeella että aurinkolasit saa päähänsä ja treffaa isinsä :whistle:
 
Helmis :hug: haluaisitko kertoa millaisia uniongelmia pojalla on?

Meillä on kanssa molempien kanssa saanut öitä valvoa, esikoinen aikanaan alkoi nukkua täysiä öitä 1v5kk iässä ja poika nyt 2 v iässä, kun viimeinenkin hammas tuli läpi. Pojalla nuo hampaat oli ylivoimaisesti pahin yövalvomisten aiheuttaja 6kk-2v iässä. Viimeisiä hampaita valvottiin viimeinen puoli vuotta, mutta nyt kun ne on kaikki läpi niin yöt sujuu yleensä yhdellä tai kahdella heräämisellä, mikä ei enää mulla tunnu missään. Poika nukkuu vaihtelevasti omassa sängyssään tai miehen ja mun välissä... pitäisi totuttaa enemmän omaan sänkyyn taas, mutta kun äiti ei raaski. :ashamed:

Esikoinen puolestaan oli vaan niin herkkäuninen ettei öistä tullut mitään niin kauan kun nukkui samassa huoneessa meidän kanssa. Ja mä tyhmä en halunnut siirtää eri huoneeseen kun ajattelin että sitten mä vasta poikki olen kun ravaan aina eri huoneeseen kun tyttö herää. Tyttö alkoi yövalvomisen tosimielessä 9 kk iässä ja pahin vaihe jatkui 1 v ikään, jolloin viimeisenä konstina siirryttiin miehen kanssa olkkariin nukkumaan ja tyttö jäi yksin makkariin. Jolloin yöheräily väheni ihan yhdessä yössä noin yli 30 kerrasta (sen pidemmälle en ikinä jaksanut laskea...) sellaiseen kymmeneen, ja siitä sitten vähitellen ajan kanssa helpottui. Heräileehän tuo edelleenkin jonkin verran öisin, varsinkin kesäaikaan, mutta pääasiassa nukkuu hyvin. =)
 
Hissukka: No just tätä samaa, ettei nukuta kokonaisia öitä ollenkaan, heräilyjä noin 2-10 keskimäärin. Alkoi elokuussa sairastelujen myötä, mutta jatkunut koko ajan, sairastelut tietty aina pahentaa, mutta ei terveenäkään nuku. Elokuun jälkeen kokonaisia öitä on korkeintaan viisi. Ja mä olen niiiiin väsynyt heräilemään. Aluksi heräilyt oli vaan sitä, että parahti puoliunissaan itkuun ja rauhoittui heti kun sanoin shhh (sänky siirrettiin meidän viereen lokakuussa). Nyt heräilyt on myös sitä, että pomppaa ylös istumaan ja alkaa kiukuttelemaan; yleisimmin hokee "heittää" ja heittelee unilelua, tyynyä ja peittoa. Joskus tähän uudelleen nukahtamisen kanssa menee tuntikin.
Lisäksi oma ongelmansa on nukahtaminen. Eli pitää nukuttaa olemalla samassa huoneessa ja siihen menee 1/2-1 tuntia normaalisti. Periaatteessa on ihan kiltisti sängyssä, mutta ei vaan saa unta. Jos yritetään jättää yksin, itkee niin kauan, että mennään takaisin (siis vaikka koko illan). Ja nukkumaan lähtee ihan mielellään, luetaan aina ensin yhdessä kirjaa (iltapalan ja suihkun jälkeen).
Nyt eilen taas sain päähänpiston ja vietiin pojan sänky omaan huoneeseen. Nukahti ok isin kans ja tuli puoli kaks unileluineen meidän viereen. Olis varmaan pitänyt raahata takaisin omaan sänkyyn, mutta mä en jaksanu :ashamed: Pitää vielä kokeilla ens yönä miten menee (ja mieluiten vielä vähän pidempään). Jos jatkaa viereen tulemista, siirrän sängyn takaisin (mä nukun itse tosi huonosti, jos O vieressä).
Toivoisin siis, että edes muutaman kerran viikossa nukkuis koko yön ja että nukahtaminen olis vähän helpompaa. Juurikin sen vuoksi, että kun tuo toinen tulee pian. Mutta nyt olen jo siinä tilassa, että jos tää nyt ei onnistu/auta mitään, niin palataan entiseen ja se siitä. En jaksa aina miettiä, että mitä seuraavaks kokeillaan.
Meille tarjottiin neuvolasta mahdollisuutta perhetyöntekijään, mutta sehän laittais meidät kokeileen kans jotain ja musta tuntuu nyt, että en jaksa kokeilla enää yhtään mitään.
Lopputuloksena: kai mun pitää vaan hyväksyä, että O nyt ei vaan ole maailman paras nukkuja :/

Tuli vielä mieleen, että kun mainitsin tän alkaneen elokuussa, niin on se alkanut aikaisemmin jo, kun huomasin FB:ssä kirjoittaneeni juuri viime elokuussa, että "johan nää yöheräilyt sais loppua". Onneks sitä ei tiedä mitä tuleman pitää....

Tuli vielä mieleen (osa kaks ;) ), että ei tää luettuna kuulosta edes miltään isolta ongelmalta...olenkohan mä vaan itse väsyneenä ja raskaana tehny tästä isomman ongelman ku se onkaan??
 

Yhteistyössä