Helmet 2008 *** vuonna 2010 ***

Me ostettiin isommalle kans suoraan 12" pyörä, eka talvella opeteltiin sisällä polkemaan ja sit kun lumet suli niin pihalle. Pojalla on serkkujen vanha rämämuovi kolmipyöränen (työntökahvalla) tallissa ja samoten 12" pyörä ( ei työntökahvaa, katsotaan pitääkö semmonen siihen kehittää ) odottaa polkijaansa. Täytyy varmaan taas ottaakin kohta pyörä sisälle polkemisharjotteluun :D Mummilla on koittanut polkea sisäkolmipyöräsellä, mutta siinä on polkimet tosi kaukana et on vähän vaikea, ja sit on niin hepponen että kaatuu mutkassa. Itseasiassa, taidan hakea pyörän samantien sisälle :D Isompi kans odottaa että lumet sulaa kun sitten pääsee ajamaan uudella pyörällänsä jonka sai joululahjaksi, tossa meijän tiellä on kyl viel aika paljon lunta...

 
Me ollaan kans aateltu ostaa sellainen 12" pyörä, pitäis vaan käydä tarkistamassa yltääkö oikeesti polkimiin. Olikohan jossain Anttilassa tms joku Hello Kitty-pyörä satasen hintainen..Siinä ei ole työntökahvaa ja jotenkin mä kuvittelisin että sellainen olis hyvä lisä.. Toisaalta käytettynäkin vois ostaa..
 
Meillevauva me on esikoiselle ostettu aina uudet, vaihdettu liikkeessä vaan isompaan. Ei ollut suvussa tallella tytölle sopivia pyöriä ja käytettynä ei tullut etsittyä, se kun tuli aina pikapäätös nyt uusi... Joten ei ehtinyt käytettyjä etsiä, tyhmää kyllä. Nyt on käytetty (tai siis käytetyt) pyörä pojalle ja ihan varmasti ajaa asiansa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Itse olen ehdottomasti aisan kannalla, osoittautui enemmän kuin hyväksi pojan kanssa. Sen avulla kun voi paitsi työntää, myös jarruttaa ja ohjata menoa-meillä kun tuo isompi oli ja on varsin nopea liikkeissään. :xmas: Aisa oli kätevä myös kun poika opetteli viime kesänä ajamaan ilman appareita, siitä sai tuettua ja ohjattua jos alkoi kallistaa sivulle.
Veit jalat suustani. Samaa mieltä. =)

Työntöaisan ostin aikoinaan t-talosta...taisi olla jotain vähän alle 10 euroa. Tuollaista kun ei ollu neidon pyörässä silloin. Jossakin oon näyny niitä olevan jo uutenakin.
 
Ite oon ollu ihan ihmeissäni vaikka tosi aikasin jo tosiaan valosaa niin meillä poika nukkunut nyt tosi pitkän aikaa aamulla 08.00 asti :whistle: Illalla mennään nukkumaan 19-20.00 aikaan kumminkin, mutta ei oo minuu haitannut vaikka saankin aamulla nukkua pitkään :D Meillä saatiin 1v lahjaksi jo kolmipyörä mut eihän tuolla reppanalla vielä yllä jalatkaan polkimille, sen työntökahvan ajattelin ostaa itekkin niin pääsee jo sillä kuleskelemaan pieniä matkoja kuhan jalat vähä kasvaa :whistle: Pottailu alko sujua eilen tosi hyvin ja nyt mulla on ongelmana iltasin kun en meinaa saaha sitä pois potalta ja nukkumaan :D
 
Näyttäis siltä, että vauva mahassa onkin oikein päin =) Ihanaa!
Mua on aina ärsyttänyt kun mammat toivoo näillä viikoilla ja viim. vkolla 37 vauvan jo syntyvän ja harrastaa kolmea ässää...mä olen niiiiiiiin valmis tekemään mitä vaan, että saan tän mahan pois. Ihan tuskaa :x

Pyörää ollaan mekin ostamassa, mutta voi olla, että mini-miehen jalat ei yllä polkimille... Merkeissä on kuulema eroja.
 
No kuule Helmis et ole ainoa ketä ahistaa.. Mä oon niin kypsä tähän isomahaisuuteen ja fiilistelen jo sitä että ei tätä enää koskaan. Ja mulla on noin kuukausi pidempään odotettavaa ku sulla.. Mulla on nyt alkanu taas sormien nivelkivut :(, viimeksihän ne kesti vissiin vuoden synnytyksen jälkeenkin. Että nyt se turvotus sit alkaa.

Ja mä tyhmä haaveilen että lähtis syntymään ennen la:ta.. Jotenkin toiveajattelua kun eihän toi tyttökään meinannu syntyä. Tän pitäis vaan ite käynnistyä :|. Akupunktiota aattelin/haluaisin kokeilla mutta kun ei jaksais tilata aikaa.

Ja sain tutuissa aikaiseksi hyvät naurut kun kerroin että yhtäkkiä mulle oli tullut sellainen "heureka-ajatus" että meille syntyy kohta vauva :eek:. Oon nähny vaikka kuinka usein ihan pieniäkin vauvoja mutta tähän asti oon vaan ollu että "vauva, joo.. entäs sitten?". Nyt sit todellisuus iski silmille :LOL:
Ja mä haluaisin niin johonki lomalle. Mies kävi just Kroatiassa pikaisesti.. Ja mua odottaa ehkä reissu Kolmårdeniin kesällä, perhematka.. Mä kun voisin omasta mielestäni lähteä yksinkin jonnekin :kieh: Vaikka oikeestihan mä kumminkin vaan kaipaisin kotiin.

 
poitsun 2v neuvola oli vasta tänään:
89,2cm ja 13,45kg

hyvin siis kasvaa ja kovasti sai kehuja. Juttelee kuulemma enemmän mitä muut 2 vuotiaat siellä. Tarra saatiin lähtiessä ja se taisi olla paras juttu koko reissussa :)

Masuvauva myös kasvaa kovaa :) eilen oli äippäpolillä kääntöyritys ja se onnistui :heart: vauveli on nyt siis oikeinpäin ja toivottavasti myös pysyy.
Helmis ei tuo ollu lainkaan paha homma tuo kääntö, vaikka ihan paniikissa siitä olinkin..vauva meinas vaan pistää hiukan vastaan :)
Minäkään en kovin aikaseen haluais synnyttää mutta tällähetkellä en pahakseni pistäis vaikka syntyiskin...supistelee kokoajan pikkusen ja hankaloittaa mun kovaa urakkasuunnitelmaa :D
Mä oon aamusta asti taas touhunnu..leiponu pasteijoita ja nyt uunissa on tiikerikakkua taas :p pakkaseen jemmoja pakko vähä tehä. Jauhelihapihvejä laitoin eilen 1,4kg taikinasta ja taidan loput tuolta pakkaseen laittaa myös.

meillevauva me käytiin ruotsissa eläintarhassa Eskilstunassa Parken Zoo tais olla nimi, silloin kun vanhimmainen lapsista oli 7kk. se oli tosi kiva paikka myös.ihan ostoskeskusken tuntumassa ja siinä on myös huvipuistokin ihan liki.
Kolmården kiinnostais mua kans ja siitä on puhuttukin miehen kanssa et josko mentäs kans kesällä... riippuu vauvasta :)

nyt aletaan lasten kanssa maalaamaan kananmunia että saadaan huomenna tehdä oksia maljakkoon koristeeksi...

hauskaa ja munarikasta pääsiäisen aikaa kaikille jos en ennmmin eksy tänne!

Jepsu ja mukelot sekä ¤ 36+2 :heart:
 
Kiva kuulla ettei ollut kamala kokemus tuo kääntäminen =)
Mulla ahdistaa se synnytys, mutta ens lauantai olis hyvä päivä synnyttää :whistle: Olis silloin jo täysaikainen ja pääsis eroon mahasta. Ja olispa se synnytyskin sitten ohi eikä tarvis montaa viikkoa panikoida sitä...
Ja olis O:llekin lapsenvahti kun mun vanhemmat tulee viikonlopuks meille :LOL:

Meillevauva; mä en oo ihan varma olenko vielä edes tajunnu, että kohta se vauva tosiaan tulee ... Eilen vähän alkoi tuntumaan, kun laitoin vauvan vaatteet kaappiin.

muoks. ens viikollahan on kai hullarit, jonne on pakko päästä, eli silloin se ei voi syntyä :LOL:
 
Onpas täällä hiljaista-oon itse yökyöpelöimässä eli valvon töissä seuraavat pari yötä, joten aikaa kirjoitella kun rauha maassa. =)

Asunnosta oli viime sunnuntaina eka näyttö ja porukkaa kävi kiitettävästi. =) Kiinnostuneita oli useampi, yksi pariskunta jäi miettimään tarjousta, mutta mahdollisen julkisivuremontin takia eivät sitä vielä tehneet. Muilla katsomassa käyneillä vielä oma asunto myynnissä, ensi viikolla selviää tuleeko remonttia vai ei. Ilman remppaa asunto olisi jo myyty :/ mut ei voi minkään, sehän oli tiedossakin, että todennäköisesti myyntiaika sen takia vähän pitenee. Mut eiköhän se jossain vaiheessa mene, vielä kun remppakuviot selkenee.

Helmikselle tsempit koitokseen, kyllä siitä selviää toisenkin kerran. :hug:
 
Hyvää pääsiäistä myös täältä!

Kävin neuvolassa ja suositteli kolmea ässää...kahta jo kokeilinkin, eikä mitään :LOL: Eikä niistä mitään jaksa kovin paljoa tässä tilassa :whistle: Mutta viikossa oli vauvan pompannu keskikäyrältä yläkäyrälle ja th kommentoi, että ompas se nyt kasvanu! No hui, ei tässä mitään loppuspurttia tarvi ottaa!
 
:wave: Se olis sit pyhät vietetty ja huomenna paluu arkeen eli aamulla töihin. Sikäli kyllä harvinaista, että olin kaikki pyhät vapaalla, vaikken ollut vapaata edes toivonut...mut välillä näinkin, mies olikin sitten ihan riittävästi töissä pyhien aikana. :whistle:

Mut kevättä alkaa olla rinnassa B) toppavaatteetkin pesin tänään pois kun totesin, että lapsille alkaa tulla kuuma kurahaalareilla höystetyissä toppahaalareissa. Eli vk-vaatteisiin saavat siirtyä, toki alle pitää vielä välikerros pukea-saa nähdä joutuuko topat vielä päälle pukemaan, toivottavasti ei. :xmas:

Kesä mielessä lasten vaatteiden osalta muutenkin :xmas: tilailin netistä kangastakin, että anoppi saa ommella tytylle tunikaa ja pojalle t-paitaa. Anoppi ompeli jo neidille kesäksi kaksi liivihametta, toinen mekko on tehty meidän 25 vuotta vanhoista lastenhuoneen verhoista. :D Retroa juu, oon kuulemma itse kyseisen kankaan silloin 5-vuotiaana valinnut. :D
 
Mäkin pesin topat pois ja tyttö on ollut eilisestä lähtien vk-asuissa. Kengät ovat vielä talviset tosin. Polkupyöriä pitäisi ehtiä katselemaan tässä lähiaikoina; himottaisi se Tunturi Poni taikka sitten sellainen jokin superpinkki prinsessapyörä. :xmas: Saas nähdä minkälaisen lapsi itse valitsee...
 

Yhteistyössä