Helmet 2008 *** vuonna 2010 ***

Iltoja :attn:

Taas olen pitänyt hiljaiseloa... se on tuo fb mikä vie kaiken ajan... muutama varmaan sen sieltä huomaa kenet olen lisänny kaverikseni...

Alkaa se kevät olemaan aika pitkällä täälläkin... pyörät silti ovat anoppilassa ja lapsille ei ole minkään näköistä kulkupeliä:)

Silloin kun odotin esikoista ni ei kukaan tuttavapiiristä edes miettinyt vielä lapsosten tekemistä... ja kun sain poitsumme niin olisko sit yks ollu ketä sai hiukan ennen lapsen... Ja nyt sit kaikki saavat vauvoja tai ilmoittavat lisääntyvänsä ni pakostakin tässä on noussut vauvakuume :heart:

Mies pistää kyllä vielä vastaan... ja tää mun monirakkulaisuus ongelma :/

Mä en oikeestaan enää tiedä mitä mun pitäis tehdä. Pillereistä menee nuppi sekasin ja lihon 5-10kg ja vuotoa on joka päivä... :headwall: :headwall:

Ilman pillereitä paino pysyy kohdillaa, mut kivut ovat yhtä tuskaa alkaa puoles välis kiertoa kramppaavina kipukohtauksina ja pientä jomottelua siihen päivään asti kun "täti" vierailee... Ja alku kolme vuotopäivää sitä tulee enemmän ku laki sallii ihan ku hanasta päästäis ja sitten ollaankin taas niin hemmetin kiukkusia ja kaikki on päin honkia...

Mä en tiedä enää mitä teen :headwall:

Noh antaapi olla... kait mä joku päivä tiedän vastauksen ;) '

Muilla on näköjään onnistuttu potta ja tutti saralla. Meillä ollaan menty niin paljon takapakkia ettei tosi. Nyt Neiti vie kaikki tutit ja tuttipullos ja pureskelee tutti osat rikki... Mä en tajua. Vaikka olen neidille siitä sanonut et jos hän syö tuttinsa säpäleiksi hän ei saa uutta. No sit hän vie veljen tutin ja sit syö sen. Ja potta on se punanen piste koko touhulle. Ei suostu menemään ja vaihtaa itse itselleen vaipat kun vanha tulee märäksi... :LOL: :LOL:

Taitaa vielä 15 kesäsenä olla yhtä vauveliini... :kieh:

Lämpöisää ja kaunista kevättä kaikille :flower:
 
Täällä alkaa usko loppua asunnon saamisen kanssa :/ Niin montaa asuntoa jo käyty katsomassa ja kaikkiin oltiin valmis muuttamaan mutta yhtäkään ei olla saatu.. Tää nykyinen asunto on kyllä sopivan kokoinen ja muutenkin ihan unelma mutta ainoo syy taitaa olla mulla tuo muksu minkä takia haluun muuttaa. Pojalla ei oo ketään muuta kaveria kun minä ja mies kenen kanssa leikkiä, (toooosi harvoin siskon vanhemmat lapset) pihalta löytyy hiekkis ja kiikut. Alkanut harmittamaan tosi paljon kun pitikin muuttaa näin kauas kaupungista vaan siihenkin oli omat syynsä. Hartaasti oon alkanut miettimään et laittasin pojan päiväkotiin niin sais vaihtelua ja enemmän virikettä, mutta teenkö siinäkin sitten väärin koska jos en pääsekkän kouluun niin olisin ihan joutavana olemaan pojan kanssa kotona. Tuntuu et teimpä mitä vaan niin kaikki menee väärin :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Katie, ruvetkaa käymään äiti-lapsikerhoissa tms...? =)
Miettinyt oon tuotakin ja sen minkä tuosta selvää otin niin se on täälläpäin joka toinen maanantai ja kerran meinasin mennä, mutta tulikin tärkeä meno ja se jäi siihen :( Täältä on tosiaan se 12km matkaa lähimmälle s-marketillekkin että voitte vaan kuvitella mitä se on sitten kerhoihin tai puistoihin, korttia en omista. Eikä sekään auta asiaa että näytän ihan 15- vuotiaalta joten kovinkaan helposti minuu ja poikaa ei varmasti piireihin mukaan otettaskaan. Mutta mutta, jospa se tästä helpottaisi ja saataisiin se asunto viimeistään kesän jälkeen ja pääsisin itekkin välillä ihmisten ilmoille. :) Pojan takia vaan niin älyttömän huono omatunto sitten jos joutuu välill olemaan tupakan / jonkun kotihomman takia yksin

:ashamed:
 
Niiskn pillereistä tuli mieleen, että milloin kierukan saa? pitääkö odottaa taas, että imetys loppuu? Ettei vaan pääsis vahinkoa tapahtumaan :LOL:

Mä olen kuumeessa ja kurkku on kipeä...tosi paska aika sairastaa. Nyt ei ehkä haittaa, vaikka vauva tuliskin vasta kun olen parantunut. Jaksaa sitten paremmin hoitaa uutukaista ja yötkin sais nukuttua. Viime yönä oli varmaan enemmänkin kuumetta (mutta en tajunnu sitä silloin), oli niin tuskaista ja koko kroppaa särki. Ässää kokeiltiin eilen...ei vaikutusta muuten, mutta yöllä kun kävin pissalla, niin kävellessä tuntui ihan hirveetä viiltelevää kipua, ei kiva, joten taitaa loput yritykset unohtua =/

Saatiin muuten eilen aikaiseksi laittaa vauvalle sänky valmiiksi...ehkä se onkin odotellut sitä B) Kuka sitä nyt haluais tulla kotiin, jossa ei ole edes nukkumapaikkaa

O:n kanssa kun jutellaan, että kohta vauva varmaan tulee kotiin, niin O toteaa aina, että "pimpottaa" (eli siis soittaa ovikelloa)...Niin no kai se tavallaan pimpottaa äitiä :LOL:
 
Helmis vai pimpottaa :LOL: Ihana O! :heart:

Meillä täällä pikkumies on oppinu kalakattamaan vaan lisää...välillä jo sais olla hiljaakin :LOL: :headwall:
juttua tulee niin paljon että ei jaksa kuunnella :LOL:

vauvakin sais jo syntyä... sunnuntaina olis la. :heart:
Kävin aamusta polilla ja vauvan painoarvio 3,8kg ja arvion teki nyt lääkäri et varmaan pitävämpi... Maanantaina meno osastolle jos ei sitä ennen oo syntyny. Sain verenpainelääkityksenkin nyt :/ plaah.. 3x 100mg pitää ottaa päivittäin.
nyt pitää alkaa vaan tehostamaan savustusta :LOL: vaikka ei näille jääräpäille mitään oo koskaan vaikuttanut vaikka kuinka ois savustellu...eli ihan turha kuvitella nopeuttavansa mitään kikkakolmosilla... :whistle:

saunottu on joka ilta ja siihen mukavimpaan ässään en oikein kykene enää :ashamed: maha on niiin tiellä joka asennossa et ei pysty ei kykene ja kun nivusia vihloo ja repii joka kulmasta niin ehkä parempi jättää väliin... se taas on eriasia pystyykö pitämään näppejä erossa kun haluthan ei oo minnekkään kadonnu :LOL: :LOL:

Esikko tuumas illalla että vauvan syntymään kestää ikuisuus :| heti sääliksi käy toisia kun eivät malttais oottaa vauvaa enää ollenkaan..

Meidän 2v uhmis muuten on nykyään kokoajan jääkaapilla ja haluaa lenkkimakkaraa :p ja mehua. osaa jalallaan aukasta kaapin ja sieltä huutelee että haluaa tuota ja tuota makkalaa... :)
muutenkin tuo uhmaikä hällä on melekosta...

Nyt ovat yhdessä isosiskon kanssa päättäneet lähteä Bulgariaan...lentokoneella ja bussilla. Ja tälläkin hetkellä kantavat käsilaukkuja tuolla ja ovat hotelliin menossa... ihanan vilkas mielikuvitus toisilla :)

nyt meen katsastamaan tilannetta...

Jepsu ja mukelot 3v5kk, 2v 2kk ja ¤ 39+1 :heart:
 
Toivottavasti saadaan stoppi neidin sairastelukierteelle.
Tänään käytiin kontrollissa korvalääkärillä (siis ihan kunnon korvalääkäri yksityisellä, ei teekoon arvailija). Molemmat korvat todella pahasti tulehtuneet ja täynnä märkää :'(
Viimenen kuuri syötiin n. 2vko sitten, silloin vain oikea korva tulehtunu. Nyt oli itseasiassa vasen korva kokonaan ensimmäistä kertaa tulehtuneena.
No kiireellinen lähete saatiin putkitukseen ja risojen poistoon....sitä odotellessa. :snotty:

Ja siis, tuosta neidistä ei MISTÄÄN voisi kuvitellakaan että sillä on korvat kipeenä :eek: :D Mentiin lähinnä kontrolliin ja miettimään, mitä tehdään kun/jos seuraava tulehdus tulee...no kauaa ei tarvinu pohtia :xmas:
 
Jahvetti harmitus kun joutuu putkittaa ja leikkaamaan mutta jospa se niillä sitten asettuu :/ meillä pojulla kun kans noita tulehduksia oli taannoin jatkuvasti..nyt ei oo ollu aikoihin ja olin jo sata varma et joutuu putkittaa..ja tulehukset loppu ku seinään.
Meil on ollu miolemmilla siis miehellä ja mulla lapsena korvakierre...miehellä jopa putkitettukin, mulla ei.
M:kään ei oireillu juurikaan. Saatto olla kärtynen tai sitten hiukan nuhanen vaan.
:hug: sinnepäin!

jokojoko mä pääsisin pikaseen lähtöön..ei taho jalkoja saada enää yhteen kun pää laskeentunu niin alas :LOL: :LOL:
suppaillu aamuyöstä asti silloin tällöin mutta ei vielä sellasia et näytille lähtisin...

katsellaan siis...
 
Heipsulivei :wave:

Pitkään aikaan en oo edes kävässyt täällä, kun siirryttiin noitten viimevuoden "syyskuulaisten" kanssa kokonaan naamakirjan puolelle. On tää palstailu jäänyt, kunnes nyt tuli mieleen, että oiskohan Helmis ja Jepsu jo saaneet vaavia maailmaan :D Vauvauutisia siis ootellaan edelleen, toivottavasti pääsisit Jepsu jo tänään tositoimiin! Tsemppiä kaikille mahakkaille!!

Harmittavan kuuloinen sairastelukierre menossa Jahvetin neidillä :/ Pikaista paranemista!!

Meillä arki rullaa edelleen ihan normisti, ei kummempia. Tyttöä täysimetin sen suositellut 6kk ja nyt pari viikkoa on siis saanut kiinteitä ja nekin uppoavat hyvin :p Poika on edelleen aika mustasukkainen ja häntä ärsyttää suuresti se, kun pikkusisko ryömii perässä joka paikkaan ja haluaa kaikki lelut :LOL: Mutta on noilla pienillä niin hellyyttäviä hetkiä kun kikattavat täydestä sydämestä toisilleen ja silittävät toistensa hiuksia ym. :heart:

Ollaan nyt opeteltu polkupyörällä polkemista, mutta ei tuo jätkä tahdo polkea vaan äidin tai isän pitäisi vaan työntää ja hänen istua kyydissä :kieh: Haluaa aina pyöräilemään, mutta kiljuu sitten ettei halua polkea :headwall: Ehkä se kesän aikana hokaa tuon homman ---

Täytyykin nyt seurailla tätäkin pinoa taas, joten kuullaan ;) :xmas:

Kristelle & iso-K 2v2kk & pikku-K 6½kk
 
Hello toverit! :)

Jaksuja kaikille, joilla on jonkinlaista jaksamista! :hug:

katie: Mitenkäs olisi, jos hakisit lapselle tarhapaikan vaikka 3 pv/viikossa ja pitäisit lyhyitä päiviä? Onko teillä päiväkoti siinä lähellä? Kuulostaa kyllä kurjalta tuo tilanne sikäli, että kyllähän tämänikäinen jo hiukan leikkiseuraa kaipaa. :/ Ja tekisi varmaan hyvää sinullekin, että saisit pari tuntia viikossa vaikka harrastaa jotain itselle mieluista. :)

Niiskuneiti: Elähän huoli noissa potta- ja tutti-asioissa. Meillä on kyllä tutale jäänyt kaksivuotispäivän tienoilla, mutta pottapuuhat ottivat kovasti takapakkia alkuvuodesta. En stressaa niistä, enkä ahdistele potalle/pöntölle. Eiköhän tuo tyttö kuivaksi opi. ;)

Kris: Nassukirjassa on varmaankin suurin osa myös tästä Helmipoppoosta. Siellä tulee nähtyä ihmisten kuulumisia siten paljon, jottei tänne enää oikein jaksa edes kirjoitella. ;)

Meilläkin on nyt sitten Hattaralla pyörä. Pinkin pyörän tyttö tahtoi. Sanoi mulle: " Eetta hauu pinkin pyöän, äiti ottaa Eetalle pinkin pyöän, Eetta TAA pinkin pyöän!" Ja menimme sitten katsomaan pyöriä ensin Intersportista, mutta tyttö ei ollut lainkaan kiinnostunut kirkkaanpunamustista pyöristä. Ilmeisesti olivat liian poikamaisia. :D Menimme sitten Prismaan, josta Helli valitsi itselleen lilasta ja pinkistä vaihtoehdosta tietenkin sen pinkin. :D Olemme harjoitelleet nyt sillä tässä sisällä ja kyydissä istuskelua ja kellon soittamistahan se on, mutta eiköhän se siitä lähde, kun pääsemme kunnolla treenaamaan. 12-tuumainen Jupiter Ruusunen tuo siis on, ja Prismasta tosiaan ostettu. Maksoi 69,90e ja päälle työntötanko ja turvaviiri. :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja persvakoonasana:
Meilläkin on nyt sitten Hattaralla pyörä. Pinkin pyörän tyttö tahtoi. Sanoi mulle: " Eetta hauu pinkin pyöän, äiti ottaa Eetalle pinkin pyöän, Eetta TAA pinkin pyöän!" Ja menimme sitten katsomaan pyöriä ensin Intersportista, mutta tyttö ei ollut lainkaan kiinnostunut kirkkaanpunamustista pyöristä. Ilmeisesti olivat liian poikamaisia. :D Menimme sitten Prismaan, josta Helli valitsi itselleen lilasta ja pinkistä vaihtoehdosta tietenkin sen pinkin. :D Olemme harjoitelleet nyt sillä tässä sisällä ja kyydissä istuskelua ja kellon soittamistahan se on, mutta eiköhän se siitä lähde, kun pääsemme kunnolla treenaamaan. 12-tuumainen Jupiter Ruusunen tuo siis on, ja Prismasta tosiaan ostettu. Maksoi 69,90e ja päälle työntötanko ja turvaviiri. :wave:
Meillä on se lila pyörä. Tosin äiti valitsi värin :D Hyvin on toiminut tuolla ulkonakin.
 
persvakoonasana : Taitaa olla lähin päiväkoti Heinävaarassa eli autolla pitäs mennä. Jotenkin vaan toisaalta säälittäs laittaa koska tiiän että se ois huutoa sinne jääminen alkuun ainaskin koska n niiiiin paljon miun perään kun aina on kotona vaan miun kanssa niin miten mie sen sitten raaskisin jättää :/ Mut pojan kannalta ois hyvä jos se alkaskin viihtymään niin sais ikäistään seuraa.
 
Mää täällä kärvistelen särkyjen kanssa (viisaudenpoisto ;) ). En tiiä uskaltaisko sitä ottaa jo lisää särkylääkettä :| , mut pari tuntia pitäisi sit kärvistellä jos ei...

No, ainakin lapset nukkuu hyvin :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Mää täällä kärvistelen särkyjen kanssa (viisaudenpoisto ;) ). En tiiä uskaltaisko sitä ottaa jo lisää särkylääkettä :| , mut pari tuntia pitäisi sit kärvistellä jos ei...

No, ainakin lapset nukkuu hyvin :heart:
Ei kai se näin aikuisilla ihan justiinsa ole noiden lääkkeiden kanssa...mä ainakin olisin ottanut :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Mää täällä kärvistelen särkyjen kanssa (viisaudenpoisto ;) ). En tiiä uskaltaisko sitä ottaa jo lisää särkylääkettä :| , mut pari tuntia pitäisi sit kärvistellä jos ei...

No, ainakin lapset nukkuu hyvin :heart:
Ei kai se näin aikuisilla ihan justiinsa ole noiden lääkkeiden kanssa...mä ainakin olisin ottanut :hug:
Mä kans kyttäilin sillon kelloa koska uskaltaa ottaa lisää, pakko oli aina etuajassa ottaa kun ei enää kestäny kipua
:hug:
 
jösses mitkä supistukset sain ulkona aikaseks :D täytynee mennä saunaan vielä :LOL:
hiipuu vaan taas... ei siis auta ainakaan uhkailu, kiristys ja lahjonta meillä :headwall:
huomenna olis menillä se 40 täynnä ja sit maanantaina ottavat mut osastolle =) et viimestään ensvkolla jotain tapahtuu...hope so :D

Helmis piän peukkuja että sääkin pääset pian liikkeelle :)

saunaan siis...
 
Toivottavasti Jepsulla onnistaa tänään B)
Odottavan aika on tooooooooosi pitkä |O Mä en jaksais enää hetkeäkään tätä mahan kantamista, ärsyttää vaan. Ja taitaa poskiontelotkin vaivata, ainakin niin mukavasti on jo poskea särkenyt pari päivää. Mutta enhän mä jaksa mihinkään lääkäriin soittaa. Sitten sais taas miettiä miten mä sinne pääsen raahautuun O:n kanssa. Huomenna olis taas neuvolakin. Enkä jaksa mennä sinne taas pissaileen. Yliaikaiseurantaan täällä pääsee vasta 41+5, eli ensi viikon to aikaisintaan. Vaikka painoarviokin on jo nelisen kiloa :x Se kohdun korkeuskin oli viime viikolla 38 cm, eli yläkäyrien yläpuolella |O Mutta silloin tietysti selitellään, että joo se voi vaan olla sitä lapsiveen määrää. Ei kuulema kerro mitään. No miks sitä sitten pitää mitata!

Huomaatte varmaan, kuinka ärsyyntynyt ja kypsä olen tähän odottamiseen :ashamed:
No ehkä mä piristyn jos saadaan raahattua O:n kans itsemme ulos, kun aurinkokin näyttää paistavan ihanasti B)
 

Yhteistyössä