Helmet 2008 *** vuonna 2010 ***

Heipä hei pitkästä aikaa :) Ja heti kärkeen onnittelut Helmikselle ja Jepsulle :heart: Muusta en nyt olekaan kärryillä enää :D

Meille kuuluu ihan hyvää :) Lapset kasvaa ja on ihania pieniä taaperoita. Molemmat puhua pälpättää minkä kerkeevät, pienempikin aloitti aikaisemmin tuon puhumisen. kuten myös kävelyn. Joten vauhtia piisaa. Ja tappelevatkin keskenään jo, mokomat :kieh: Meil on ollu kovin kiireinen tää kevät kun me mennään kahden viikon päästä naimisiin. Tai no koko kevään oon ajatellut että mullahan on hyvällä mallilla asiat, enkä oo paljon puuhaillu, joten voisi sanoa että meillä on ollut kovin kiireinen tämä viimeinen kuukausi eikä näytä helpottavan ennen kuin toukokuun 15. :LOL:

Onkos täällä ketään linjoilla? :wave:
 
Kiitokset onnitteluista! :heart:

tosiaan maanantaina menin sinne käynnistykseen ja tiistaina neito syntyi puolilta päivin. synnytys meni ihan hyvin. helpommaksi sanoisin kun pojan synnytys oli.
Tyttö joutui nyt 2h iässä lastenosastolle happikaappiin kun hengitteli huonosti ja epäilivät että oli saanut keuhkokuumeen kun oli vihertävää lapsivettä keuhkoihinsa nykässy :/ siellä meni sitte pari päivää ja sain vauvan osastolle torstaina. sunnuntaihin saakka oltiin sairaalassa kun antibiootteja tuli kahta erilaista siihen saakka. Nyt kaikki hyvin kuitenkin ja vauva on ihana <3 kiltti ja rauhallinen. kova syömään myöskin.
masuvaivoja tuntuu olevan tänään mutta ei turhia itkeskele.

isoveli ja isosisko on ihan onnessaan vauvasta. sylitellään, suukotellaan ja paijaillaan kokoajan.

Jepsu ja pikku Iitu <3
 
Onnea tätäkin kautta vauvan saaneille =)

Jospa itekin muutaman rivin pitkästä aikaa rustaisi....lukemassa käyn kyllä päivittäin, mut kirjotuspuoli on jääny...
Millonhan oon viimeks kirjottanu....
Koko kevät menny sairastellessa, neidillä taas ab-kuuri päällä...järjestyksessään 5. puolentoista kuukauden sisään!!! Kaikenkaikkiaan 6 kuuria 5 kuukaudessa. Tulehdus oikeessa korvassa on ollut päällä KOKO ajan 8.12.2009 lähtien, kertaakaan ei oo lääkäri sitä terveenä nähnyt.
Putkitukseen ja kitarisanpoistoon ollaan nyt menossa vajaan 3 viikon päästä...toivossa on hyvä elää, että se jotain auttais :snotty:
Kyllä tää on ollu NIIN kamala kevät...laskin, että jos oltas oltu molemmat täysillä töissä, niin työpäivät molemmilla olis varmaan 2 käden sormilla laskettavissa vaikka kaikki saikut oltas pidetty puoliksi.... |O |O
No, jospa tää tästä.
Tämän viikon oon nyt ollu kotona, kun hoitovapaa alkoi...IHANAA!!!!!! Hirveesti oon hoidellu omia asioita kyllä, etten oo paljon ehtiny laakereilla levätä, mutta pikkuhiljaa alkaa pääsemään näihin rutiineihin kiinni, kyllä niitä onkin ikävä ollu!!!!!! :ashamed: :xmas:

Voikaas hyvin ja ihanaa kevättä kaikille :wave: :heart: :hug:
 
Yökköilemässä eli työmaalla. :xmas: Hiljaista ja rauhallista, onneksi, viime yönä juostiinkin sitten senkin edestä. Lukemassa olen minäkin käynyt, mut kirjoittelupuoli jäänyt vähemmälle.

Helmikselle & perheelle onnea tätäkin kautta! :heart: Harmi ettei tälläkään kertaa jäänyt hyvä fiilis synnytyksen jälkeen-onneksi lopputulos on jokatapauksessa ihana!

Jahven poppoolle paranemisia. :hug: Meillä korvatulehdukset on onneksi jääneet tähän mennessä kahteen toispuoleiseen, mut muuten mennyt talvi oli sairastamisen suhteen ihan ahterista. Rassaa kyllä, kun koko ajan on joku kipeänä. :/ Mä jo mietin kun talvella vein viimeisimmästä eli kolmannesta mahataudista :x |O sairaslomalappua pomolle, että kohta mua ei enää kukaan usko, että mahatautia joojoo. :xmas: Nyt ollaan onneksi oltu jo parisen kuukautta terveinä koko porukka *kopkop* mut kyllä sitä sairastamista kestikin marraskuulta maaliskuulle. :whistle: Toivottavasti Jahve putkitus ja risojen poisto auttais ja tulis loppu tulehduksille. :hug:

Meillä asuu nykyään Ei-tyttö. :xmas: Melkein asiaan kuin asiaan tulee vastaukseksi ei. En halua, en pue, en lähde. Ja sitten kun halutaan, puetaan ja lähdetään tavalla tai toisella, niin johan taas huuto raikaa. Ja temperamentti räiskyy, ei ole mikään kärsivällisyyden perikuva tuo neiti. :whistle: Keneen lie tullut... :whistle: :p Hyvähän se on, että luonnetta löytyy, kyllä suurimmat särmät ajan kuluessa hioutuu.
 
Kiitos Onnitteluista ja Hyvää äitienpäivää kaikille :heart: :heart: :heart:

Tuo synnytys meni tosiaan samalla kaavalla. Ja sitähän mä pelkäsinkin kovasti. Mutta kaikki vaan hoki, että kaikki synnytykset on erilaisia, turha murehtia. Nyt en enää usko muiden puheita. Synn.lääkärikin totesi, että kun oli mennyt kirjoittamaan tekstiä, niin oli ensin ihmetellyt että täällähän on jo teksti, kunnes tajus, että se on esikoisesta. Jos joskus menen vielä niin sekaisin, että haluan kolmannen, niin en missään nimessä suostu enää synnyttämään alakautta.
Ilmeisesti mun lantio on sen mallinen, että vauvat ovat väkisin avotarjonnassa. Ja niiden ulos työntäminen on ihan kamala työ. Kummassakinhan mulla on käytetty imukuppia apuna. Tajusinkin, että en edes tiedä kuinka "helppo" se ponnistusvaihe voi olla normaalissa tarjonnassa.
No onneks taas selvittiin ja kaikki voi hyvin. Poika joutui happikaappiin suoraan masusta (lapsivesi vihreää, napanuora kaulan ympärillä...), mutta jo tunnin jälkeen sain vauvan takaisin :heart: Ja hyvin on siitä lähtien mennyt. On se kyllä sellainen ihanuus!

O oli muistaakseni vauvana sellainen, että sen pysty jättää melkein mihin vaan ja nukahti heti yksin. Ja muutenki tykkäs esim. sitterissä makoilla ja ihmetellä maailmaa. Mutta tää toinen taitaa olla vastakohta :LOL: ei paljon yksin suostu olemaan ja nukkumaankin pitää nukuttaa tissillä tai vaunuilla. No vastahan se on viikon ikäinen, että varmasti tilanteet muuttuu.
 
Näyttäs räkätaudin meille laskeentuneen :/
vanhimmainen oli alkuviikosta kipeenä ja nyt pikkumies heräs kuuden korvilla tukkivaan yskään :( kauhee ku säikähdin. nyt täytyy vaan toivoa että vauva ei tuu kipeeks :/

ensvkolla mies lähtee töihin ja alkaa normi arki :eek: jelp! hiukan jännittää...noh, eiköhän se ihan hyvin mee... :)
 
Kiitokset myös täältä!

Arvatkaa vaan mitä olen hommannut viimeiset viisi päivää... maannut sairaalassa rintatulehduksen vuoksi. Vauvan sain onneks mukaan! Sunnuntaina nousi kuume ja hoksasin että toinen rinta on kipeä. Illalla ja yöllä itkin kovan kuumeen ja säryn vuoksi ja onneksi tajusin aamulla mennä lääkäriin. Se pisti heti lähetteellä sairaalaan, jonne siis jouduin jäämään ab-tiputukseen. Nyt pitää vielä käydä illalla ottamassa yksi satsi ja sitten vielä 10 päivän kuuri päälle.Tulehdusarvot oli niin korkeat, että lääkärin mukaan oli verenmyrkytys lähellä! Rinnat ei missään vaiheessa olleet kovin kivuliaat ja pystyin imettämään ja pumppaamaan ihan hyvin. Pahinta oli varmaan se korkea kuume, mikä ei laskenut aluksi millään.

Nyt siis parannellaan. Helteellä... en uskalla olla edes ulkona. Tai no ehkä hetken mutta en kyllä helle vaatteissa!
 
Hui Helmis! Onneksi menit lääkäriin ja laittoivat heti eteenpäin. Paranemisia sinne!

Meillä suku kasvoi viime yönä, syntyi 15:sta (siis kuin toi pitäis laittaa kun näyttää niin hassulta?? ) serkku lapsille :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Meillä suku kasvoi viime yönä, syntyi 15:sta (siis kuin toi pitäis laittaa kun näyttää niin hassulta?? ) serkku lapsille :heart:
15. serkku =) :D

Meidän lapsilla on 2 serkkua ja tuskin koskaan enempää tulee =)
Kiitos äidinkielenkorjauksesta :D

Meillä näitä serkkuja riittää :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Meillä suku kasvoi viime yönä, syntyi 15:sta (siis kuin toi pitäis laittaa kun näyttää niin hassulta?? ) serkku lapsille :heart:
15. serkku =) :D

Meidän lapsilla on 2 serkkua ja tuskin koskaan enempää tulee =)
Kiitos äidinkielenkorjauksesta :D

Meillä näitä serkkuja riittää :D
Meidän lapsilla ei ole vielä serkun serkkua ja veljeni tietäen ei varmaan ihan heti tulekaan. :D Ja sit kun joskus ehkä tulee, niin luultavasti serkkuja löytyy sitten 1-2.

 
Onnea Helmiksen perheelle! Jepsua olenkin onnitellut. Samoin Annolle onnittelut naimakaupoista!

Mä vaan paisun. Mä alan olla sitä mieltä että tääkään vauva ei oma-aloitteisesti ulkoistaudu.. Koti on puunattu, pesin jopa saunan (joka on musta täysin tarpeeton toimenpide, normaalisti), tavarat kasassa ja autokin puhdas ku mikä ja kaukalo valmiina. Parhaimmat supistukset tulee edelleen kävellessä (= lyllertäessä) mutta ei nekään ole sellaisia että harkitsisin edes soittamista sairaalaan. Joko helle tai sit joku muu on aiheuttanu mulle taas korkeahkon verenpaineen, jalat muuttanu pökkelöiksi ja sormet kipeiksi.

Neiti (alias Madame S.) sai oman potkulaudan ja sekös on suurin aarre maailmassa. Muutenkin nää helteet on olleet tosi kivoja kun voi ite istua omalla pihalla ottamassa arskaa ja neiti leikkii muiden talon muksujen kanssa hiekkalaatikon ympärillä (tai sujuvasti ovat naapurin pihalla..). Helppoa elämää B). Neiti on ihan varma että vauvakin syntyy ihan kohta (mä en ole ihan varma..) ja on luvannut hoitaa kovasti vauvaa. Mieskin on ihan sitä mieltä että hän hoitaa vauvaa, pitää neidille seuraa ja huutelee mua vasta kun vauvalla on nälkä :whistle:
Mut kyllä mä jo ootankin sitä että pääsisi liikkumaan kunnolla!

 
Täällä ollaan nyt vähän pihalla tossa kuivaksiopettelussa :| Jos poika on ilman housuja ja vaippaa sisällä, hän käy ihan hienosti potalla asioillaan, kun hätä tulee. Mutta jos laitan alushousut jalkaan, niin aika pian tulee pissa niihin :/ Muistutan kyllä monta kertaa, että nyt ei ole vaippaa ja pitää mennä potalle, kun hätä tulee, mutta ei auta. Tätä ilman vaippaa oloa on nyt tosin kokeiltu vasta muutama päivä. Ja ruokailuihin on pakko laittaa vaippa, koska silloin pissa tuntuu aina tulevan, vaikka käytäisiinkin potalla ennen. Myös unille ja ulos olen vaipan laittanut. Ulkona voisi omalla pihalla tietty olla ilman housujakin varmaan, mutta sitten murehdin kenkien kastumista :ashamed: Onko kenelläkään samanlaisia kokemuksia, että lapsi ei "tiedosta" vaipan ja alushousujen eroa?
 

Yhteistyössä