HELMIÄISET 2007

Mites helmiäisten jussit meni? Me ei mitään ihmeellistä tehty kun ukko oli töissä...anoppilassa aattona pikaseen piipahdettiin =)

Täällä edelleen särkyjä...kaipa se joskus loppuu...paree ois kun ei tässä paljoo voi kuumeilla ennen kuin selkä on kunnossa :| tai kuumeilla voi, mutta asian eteen ei kyllä voi mitään tehdä :kieh: kiitos kaikille parantavista halauksista :heart: iso :hug: teille kaikille

keskiviikkona ois neuvola taas...tulempa viimeistään silloin kertoilemaan kriittiset mitat kun soseita on syöty urakalla vellien lisäks :whistle:
 
HEIPSANKEIPSAN

.. Viivi päätti herätä tänään klo 5 jälkeen aamulla |O ja nukahti sitte uudestaa puol 8 aikoihi.. ja taas hereill.. äiti vähä väsy..
Miehellä iltavuoroviikko.. mä en tykkää niistä yhtää.. :/
Huomenna ois 4kk neuvola.. sit saatte mittoja..
Viivillä on toisessa jalassa sellasia punaisia läiskiä ja pari kuivaa kohtaa.. oon rasvaillu niitä mut ei ota lähteäkseen.. pitää huomenna neuvolassa sanoa niistä.. hmph..

Juhannus meni oikein hyvin.. aattona oltiin Viivin sylikummeilla Heinolassa ja Viivi oli mummin hyvässä hoivassa.. hiukkasen kosteaksihan se ilta meni.. mutta ei siitä sen enempää.. :ashamed: :|

Mitäs teidän vaavit jo osaa?
Meillä kovasti käännytään molemmille kyljille ja pari kertaa masulle käännytty.. Ääntä tulee koko ajan. Hiljaa ollaan ku nukutaan.. :D tutin osaa sylkeä suusta ja pärisytetään.. Vähän pidetään jo lelua kädessä ja suuhun sitä kovasti yritetää viedä. Soseita ku annetaa ni lusikkaan ollaan aina tarttumassa. Ja naurua kovasti yritetään, se on sellaista hörähtelyä.. :D :heart:

Elina(VÄSYNEENÄ)&Viivi ihan päiviä vajaa 4kk
 
Juhannus meni erinin kummien mökillä ja oli todella kivaa. Se ei ole edes mikään mökki vaan sellainen omakotitalo järven rannalla. Mukavuudet löytyy ja hyvä niin :) Matkasänky oli ihan turhaan matkassa kun erin nukkui vaunuissa. Piti valvoa myöhään niin se kyl kostautui. Onneks viimeyönä erin nukkui 22.30-7.30, mut ite en osannu kumminkaan nukkua kun heräsin jokaiseen inahdukseen :/

Erin kääntyilee myös kovasti kyljilleen, mut pikkurutistus puuttuu, että olis mahallaan. Tykkää kyl olla kun laitan. Leluja laitan käsien ulottuville niin napsii niitä sitten sieltä, eikä tartte olla koko ajan antamassa. Kiljuu, huutaa ja muutenkin tuo ääniskaala on aika laaja. Syö muutaman kerran päivässä sosetta ja suht hyvällä menestyksellä + velliä silloin tällöin. Imettelen öisin, mut ei huoli päivisin. Laitoin erinin viltille mahalleen ja menin kattomaan äsken niin olikin viltin ulkopuolella =)

Keskiviikkona 4kk nla ja uudet mitat silloin. Tuntuu, että kasvaa ihan silmissä mun vauveli.

Nyt ulkoilemaan :wave:
 
Meillä Nuutti ei osoita oikein kiinnostusta ollenkaan tuohon kääntyilemiseen ja huutaa aina kun lattialle laittaa :| ainakin toiselle kyljelle kääntyy kun haluaa, mutta ympäri ei edes yritä mennä...vissiin kun ei mahallaan tykkää olla yhtään. Juttua sitten tulee taas toisinaan suusta kovasti ja naurua ja esineitä ottaa käteen kun niitä hänelle annetaan..itse ei siis jaksa vielä vaivautua niitä kurottelemaan...ja suuhun ne kaikki esineet heti laitetaan. Kieltä tunkee tutin alta ulos koko ajan =) Tänään taas sellainen päivä, että huutaa ainakin osataan ja tutti sylkästään suusta pois tahallaan, jotta saa taas huutaa lisää :kieh: juu ja äiti on vähän väsynyt kun ei meillä sellaista rauhallista yötä oo taas ollut aikoihin vaikka Nuutti syö ihan hirveän paljon päivän aikana niin joskus tarvii maitoa viel yölläkin kahteen kertaan...yleensä kerran...päivälläkään ei nukuta kunnolla...sellaiseia puolen tunnin pyrähdyksiä vaan.

no kaipa tuo poika joskus innostuu sitte liikkumaan ja jopa joskus viel tulee nukkumaankin :kieh:
 

Juhannus meni ihan kotona ollessa, lauantaina kävi kummityttö äitisä kans, sen kummempaa ohjelmaa ei ollu. Grillattii ja syötii ihan liikaa, mä ainaki. :D Ahneel o p*skanen loppu.. :LOL: Mutt oli niiiiiiiiiii hyvää biffii ett pitihä sit vetää suurinpiirtein kaxin käsin naamarii. :ashamed: Mutt ku se oli nii.....NAM! :p :p :p


Jaa, mitäs tuo neito jo osaa? No ainaki nauraa ääneen (hekottelee), ryömii eteen ja taaxe, pyörii selällee mahallee selällee mahallee jnejne, ottaa lelun kätee ja vie suuhun, päristää, KUOLAA, kiljuu kaameen kovaa ja korkeelta... Ja kaipa noita ois muitaki taitoja jotka ei ny mielee tuu.. Mutt se mitä ei viä osata o nukkuu koko yötä heräämättä. Vaan ei kai tuon ikäsen viä tarviikkaa.


Mutt nyt o taas mentävä, pikkurakas ei jaxa enää olla isosiskon sykyssä. Illanjatkeet Helmiäisille!! :wave:


Mama73 & Maria a.k.a. pikkuneiti pähkinä :D :heart:
 
heipsan helmiäiset,

vieläkö mahtuu mukaan kirjoittelemaan...lapseni tosin syntyi jo tammikuun aikana, vaikka laskettu aika oli helmikuussa...vai koputtelenko tammikuun "ovea" ?
Kirjoittelin vielä odotusaikana tänne jokusen tekstin, mutta nyt kaikki kirjoittelu on jäänyt...tarkoitus on herättää nettipalstailu uudelleen henkiin omalta osaltani =)
 
jeps1 tottahan toki mukaan mahtuupi!! :hug:

Meillä oli neuvola viikko sit ja mitat oli 7150g ja 64cm pituutta. :heart:

typsyllä pysyy lelut kädessä ja lattialta saa ongittua käteensä hyvällä tuurilla itsekkin :D kauhea kiljuminen jatkuu... :kieh:
Kaikki menee suuhun ja sylissä ollessa välittömästi tarttuu pehkooni ja tiukassa on pikkunyrkki kun yrittän saada omaisuuteni takas.
Ihana kikatus on alkanut ja hekottaa isosiskolleenkin makeasti kun pelleillee.
Tänään sit ekakerran oli ihan hilkulla ettei kääntynyt :D ihan pikkumatkan mönkii masulleen eteenpäin mut kädet ei ole niin kehittyneet vielä että pääsis kunnolla ryömimään.
Sylissä viihtyy erittäin paljon ja kuuntelee hiiskumatta kun laulan.Olen hoilottanut nightwishin sleeping sun:ia siitä lähtien kun masussa oli niin rauhottuu nyt välittömästi kun alan laulamaan sitä! :heart:
meillä tosi herttaset lastenlaulut B) :LOL:

Mulla on niskat aivan jumissa kun kannan päivät tyttöä ja päiväunien ajat hyssytän vaunuja minuutin välein |O ...
Yöt haluaa olla kainalossa ja tissi on tuttina :kieh: :D
No,aikansa tätäkin :)


Poistumpa ny evästämään... :wave:
 
Huomenta kaikille =)
Jeps:tänne vaan kirjoitteleen!Meilläkin tuo poitsu synty tammikuun puolella ja täällä ollaan.
ElinaJohanna:meillä ryömitään,kieritään vattalta selälle ja toisinpäin,pyöritään ympyrää,kiljutaan,naureskellaan ja jutellaan.Tarttuu leluihin ja pistää niitä suuhunsa.
Ei osaa nukkua öitään omassa ja syöttöväli 1-2h :(
Minttukissa: :hug: tuttu tunne.Jaksuja sulle =)
Niin tuosta lastenlaulusta.Meillä tyttö kuntelee the69eyes never say die biisiä lemppari sellainen sille :D Poitsulle riittää mun laulamani lastenlaulut =)
Mites muilla nukutaan päivunet?
Meillä,kun poitsu nukkuu 1-2h pätkiä.Yleisemmin tunnin.
Jaahas kutsu käy :wave:
 
hei! eksyinpätänne pitkästä aikaa :wave: jos joku muistaa niin odotusaikana parit tekstit rustasin.

poika oli nyt 4kk ikäisenä mitoissa 8375g - 69cm - 43cm ja soseita alettiin viimeviikolla maistella. muuten mennään vielä äidinmaidolla :)

poika on tosi huono nukkumaan :/

poika kääntyy kyljelleen mutta ei mahalleen eikä vaikuta kovin sitä haluavankaan tehdä. leluja ottaa käteen jatunkee kaiken suuhun =)

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
 
Siis mitä ihmettä!!! Menin tonne omiin profiilitietoihin ja sen mukaan olen kirjoitellut tänne viimeaikoina mm. miehelle ostamastani penisrenkaasta :eek: Siis kertakaikkiaan mitä! En ole edes käynyt tällä palstalla kuin viimeksi kertomassa vauvan syntymästä :/ Tietääkö joku mistä toinen voi päästä mun nikillä kirjotteleen?
 
Hyvää sateista tiistaita!
Meillä tuo juhannus meni rauhallisissa merkeissä, jokseenkin tuli valvottua, mutta kyllähän se näihin univelkoihin sopii. ;)
Tjaa, mitäs meidän pikkuinen "osaa".. No ainakin se osaa käntyä mahalleen, ottaa leluja itse käteensä ja syö niitä, naureskelee, kiljahtelee, mahallaan maatessa osaa nostaa pyllyänsä... Niin juu ja osaa hän syödä omia varpaitansakkin! :D Tarvii vaan varoa ettei sukka irtoa.
Jeps ja kyllikki: Terve tuloa uudelleen! :)
Kyllikki: Olisiko mahdollista että jollain toisella olisi samanlainen nimimerkki, mutta siinä on vaan joku yhden kirjaimen ero..tai jotain??
No juu, tarttee kuulemma mennä laittaan likalle musiikkia joten :wave:
Jutta ja Jönde
 
Tervehdys!

Tässä oon koko aamun kyttäilly, että sade loppuis ja pääsis kauppaan. No kun ei se näyttäny loppuvan niin laitoin pesukoneen päälle ja tietysti nyt sit paistaa aurinko. Yksinään en tota konetta viitti jättää jauhamaan, kun on sellasesta huonoja kokemuksia. No taitaa tuo poikakin kohta heräillä, niin ei sit muutenkaan olis viittiny mennä.

Juhannuksesta, oltiin miehen ja pojan kanssa mun isän mökillä. Siellä oli siis mun isä ja sisko ja liuta muita sukulaisia, Aten kummitätikin näki pojan ekaa kertaa ristiäisten jälkeen. Tais meri-ilmasto vaikuttaa väsyttävästi Atteen, kun se nukkui pitkiä pätkiä päivällä.

Taidoista, Atte kääntyy mahalta selälleen, selältä kummallekin kyljelleen ja pyörii akselinsa ympäri. Tarttuu esineisiin ja syö kaikkea mahdollista. Kiljuu kovaa ja päristelee ja sylkee sekä nauraa suloisesti ääneen :heart:

sai, sun tytöllä on tosi hyvä musiikkimaku :D Atte nukkuu noin 2 tuntia päivällä, on jonkun aikaa hereillä ja nukkuu sit vielä n.1½ iltapäivällä.

Päivänjatkoja :wave:
 
Minäkin ennätän tänne rustailemaan piiiiiiitkästä aikaa... Mieli tekis usemmin käydä kirjoittamassa, mutta kun ei edes enää lukemassa ehdi kuin ihan silloin tällöin. Yhteisön puoleltakin itseni poistatin kun ei tosiaan sielläkään ehtinyt käydä :ashamed:
Anniina vie kyllä kaiken ajan ja nukkuu päivällä ainostaan 20- 30 min tirsoja ettei siinäkään välissä juuri mitään ehdi. Mutta pääasia että edelleen yöt nukkuu!!!! :D Tai heräileehän tytsy pari.kolme kertaa syömään mutta muuten nukkuu. Viime neuvolassa(4kk) oli painoa reilu 8300g ja pitutta muistaakseni 64cm eli kovasti kasvaa. Kääntyilly on jo kolme kuukautisesta kovasti. Nyt on sellaiset ääntelyharjoitukset menossa että kyllä varmasti kaikki kuulee =) kiljuu ja nauraa räkättää niin mahdottomasti.
Siinä pikaisesti meidän kuulumisia... Mukavaa kesän jatkoa kaikille, nautiskellaan lämmöstä ja pienistä palleroistamme!

marianne & muru :heart:
 

jeps1, meä rinsessa synty kans jo tammikuus ja silti tääl hengaan. Joten messiin vaan. :D

Perskeles, ei täst kirjottamisest tu mitn ku Maria melskaa sylis. Gotta go but I'll be back! :wave:


Mama73 & Maria a.k.a. pikkuneiti pähkinä (pvää vajaa 5kk) :D :heart:


Juu ja kyllikille ja mariannelle kans :wave: :D
 
Kyllikki: Se johtuu siitä, että palstauudistuksen takia, olisi liian monimutkaista ollut poistaa kaikilta osioilta harmaiden viestit (koska harmaana ei saa enää kirjoittaa muualle kuin mitäs nyt-osioon) ja siksi harmaana kirjoittaneen kyllikeiden viestit näkyvät sun viesteissä.

Juhannukset meni ihan hyvin kotona ollessa. Esikoinen oli kylläkin mökillä papan kanssa.

Kyseltiin noista taidoista... Meillä ollaan jo kuukauden verran käännytty mahalleen, selällään ei viihdy kovin kauaa aikaa. "ryömii" taaksepäin. Tarttuu leluun, vie suuhun tietty, syö varpaitaan :D Pyörii lattialla kellon ympäri, nauraa ääneen ja mitä kaikkea muuta =)

Pitäs varmaan pikkuhiljaa nostaa tuota kiinteiden määrää, toistaseks ollaan syöty kasvissoseita puol pilttipurkkia ja hedelmiä saman verran.

Nyt iltapuuhiin :wave:

tolnaato ja typy 4,5kk
 
eli tänään oli siis neuvola 62cm/6,455kg/41,5cm

Kasvu kuulema hieman hidastunut, mutta ei hätää..
pientä atooppista ihottumaa toisessa kädessä.. saatiin reseptille rasvat (kirjotti samaan reseptiin mulleki rasvat ku mulla samaa ihottumaa :D jeejee ) erittäin hyvin motorisesti kehittynyt ja "nukkemainen" tyttö.. näyttää siis nukelta, mulle selvennettiin.. :D

Meillä on ruvennu iltasin olemaan ennen nukkumaan menoa pientä kitinää.. :/ ei huutoa, eikä itkua vaan kitinää.. voiskohan se tehdä jo hampaita.. ikenet ei kyllä tunnu erilaisilta.. huomaako sen hampaiden tulon ikenistä jotenki? ja kovasti on suussa kädet..

Viivi nukahtaa kiltisti omaan sänkyynsä, sen ku vie vaan sänkyy ni nukahtaa itsekseen melkein samantien.. :)

anteeksi Viivin napa -viesti :ashamed:

Elina&Viivi (huomenna 4kk :heart: :D )
 
tiipeli
Jussina meinaas B) Oltiin anoppilassa ilman anoppia. uitiin saunottiin ja grillailtiin. Mukavaa oli.

Hiemanko ärsyttävää...meiän kone tilttas ni nyt joutuu kannettaval olee ja yhtään en osaa kirjottaa! Iltapalaa vetelen samalla, pojat nukkuu ja isäntä läks naapuriin pössyttelee sikaria. Naapuriperhe kasvoi tänään pienellä pojalla. Isännys käski keittää munia valmiiksi sille iltapalaksi, joten laitoin viiriäisenmunia kiehumaan!!

:LOL: voipi olla melkonen yllätys. Tuliaisiksi saatiin, ei oo tullu ite ostettua.

Elviksen taidot..hmmm...no, se osaa kääntyä selältä mahallee ja toisinpäin, mut ei kovin usein sitä tee. tarttuu leluihin ja vie suuhun. noin muuten on kädet koko ajan suussa, tuttia ei huoli. nauraa räkättää ääneen ja juttelee kovasti. muutama kovempi kiljahdus on tullu ja on aina iteki säikähtäny :) lattialla viihtyy hyvin sekä mahalleen että selälleen ja pyörii navan ympäri muttei koko kierrosta oo vielä jaksanu/oon ottanu jo pois lattialta. peruuttaa myös vähän matkaa. kai ne siinä oli. rintamaidolla mennään ja poitsu kasvaa kovasti. lääkärineuvola on ens viikolla.

esikoinen on alkanu kovatsi koettelee hermoja. sisällä ollessa ei tottele yhtikäs mitään!! :kieh: mä sitten pää punasena huudan sille |O eikä se mitään edes auta ja harmittaa niiiin kovasti ittee ku tulee huudettua sille :ashamed: ihan pienihän se vielä on, eikä se huutaminen muutenkaan kovin rakentavaa ole...pitäis jotenkin saada kasvatettua itsehillintää....

ELinajohanna: jos se viivi vaan on väsynyt iltaisin, jo aiemmin kun viet nukkumaan? Elvis kitisee väsyneenä niin siitä vaan mietin.

Taidanpa vielä iltapalan jälkkäriksi syödä jäätelön! :D raskauskilot on karisseet nin voi ihan hyvällä omallatunnolla ;)

Tiipeli & Elvis, ensi viikolla 4kk
 
Hei taas kaikille...mäkin vaan pikaseen tulin toivottamaan tervetulleeks kaikki uusvanhat taas kirjoittelemaan =)

Eilen kun meillä oli vähän hankala päivä Nuutin kanssa niin tänään taas on poika ollut niin aurinkoinen ja naurava kaveri, että ei sitä eilistä enää muistakaan ;) Huomenna ois se neuvola meilläkin edessä, joten tulen sitten kertoilemaan kuulumisia...

öitä kaikille :wave:
 
Tai reilu 4kk mittoja kun oli lääkärineuvola tänään eli:

7685g ja 66,5cm, päätä en muista ja ei muistanu kirjottaakaan. Pitkä tyttö kuten äitisäkin(157 :) )

En nyt muuta ehdi turista kun lähen syömään ennen kun esikoinen tulee famon luota.
 
Ehtoota...neuvolassa käyty ja kaikki ihan hyvin..nuutti kasvaa tasaisen varmasti keskikäyrällä...pituutta oli 65,6 cm ja painoa 7445 g...iso jötikkä tää kaveri jo :D ja päätti hän sitten neuvolatädille näyttää, että osaan mä kääntyä selältä masulle kun vaan tahon :whistle:

mutta eipä nyt sen enempää kun "pikkumies" on sylissä :wave:
 
Heipsan kaikille!
ElinaJohanna:Voipa hyvinkin olla hampaita tulossa.Sellainen purulelu kannattaa hommata,niin saa Viivi ikeniään siihen hinkuttaa.Kyllähän sen näkee,kun on puhkeamassa hammas.Esikolta huomasin siinä vaiheessa,kun lusikkaan kilahti,se ei antanut suuhunsa kattoa.
Me ollaan harjoiteltu juomaan nokkamukista.oon poitsulle antanut vesi huikan soseen annon yhteydessä.
Jaahas kutsu käy :wave:
 
moikkelis!

kaikki yhteisössä olevat, teitä on kaivattu!käykää kurkkaamassa! :attn:
marianne yhteisöön kyllä pääsee mukaan uudelleen, jos tuntuu, että jossain vaiheessa ois enempi aikaa kirjoitella! :)

juhannuksesta vielä, että meillä se meni vuokramökillä tuttavapariskuntien kans lasten kera. kivaa oli!tosin viivi ei osannut oikein nukkua siellä...

eilen oli meillä 4kk neuvola. viivin mitat 6900g, 63cm ja pipo tais olla 40cm. hyvin kasvaa rintamaidolla, joten en ihan vielä aloittele kiinteitä.

mullakin neiti nököttää täs sylis ja taitaa alkaa kohta levoton kiemurtelu, joten :wave:
 

Yhteistyössä