HELMIÄISET 2007

koitan jotakin saada kirjoitetuksi. jotenkin tää aika kortilla.... :D
nytkin on tänttärä tissillä.

meillä on ristiäiset vielä ihan suunnittelu asteella. kummitkin kysymättä. kaipa tuota kerkee!

meillä on tyttö aamusta ja päivällä rauhallinen. ilta ja alkuyö levotonta. tissittelyä tiuhaan. tuntuu, että voiko se maito riittää, niin tiheillä syötöillä?!
syli ja äidin kainalo paras paikka! =)

vaipan vaihto kutsuu, tää nyytti haiskahtaa!

t. RÄ ja tänttärä 1vk ja 1pv
 
Heipä hei!
Taisin viedä voiton tosta pikkusesta kun tuntu nukahtavan sänkyynsä! :) Jes.. Eli sieläkin uni maittaa ainakin pienissä pätkissä!
Meillä on vauva säilynyt ilman näppylöitä, mutta mammalla on jostain syystä alkanut uusi teini-ikä. Vähän väliä naamaan putkahtaa uusi finni.. Nytkin on otsaan tulossa oikein jätti ison näköinen pallero! :x Yäk! Mutta sen siitä saa kun on pakko vetää sitä suklaata edelleen hurjia määriä. :whistle:
Meillä on jäbällä huomena eka neuvola. Saas nähdä kuinka on painoa ja pituutta kertynyt. Ainakin pienimpiä vaatteita on saanut jo ruveta katteleen pois!
Apua! Muistankohan nyt ihan väärin, että kysyikö joku kuinka monta kummia vauvalle tulee?? No meille tulee 3. Mun pikkusisko on sylikummi ja miehen serkku vaimokkeineen toiset.
No höh.. Ei se Jönde nyt sitten nukkunutkaan siä sängyssään.. Tarttee siis mennä! :wave:
Jutta ja poika 3vkoa 3pvää
 
Terve kaikille!

Aluka: onnittelut uusille vauvautuneille. :flower:

Kummeista oli puhetta. Neidille tulee kolme kummia, mun veli sylikummiks ja lapsuudenkaveri miehineen toisiks. Tuntuu ett ainaki tuo kummivalinta osuu ihan nappiin. On niin huippuja tyyppejä kaikki. Ristiäiset on anopin luona ja miehen sisko tekee särvimet sinne. Osaa sen homman ihan huipusti. Mun taidoilla siel olis tarjoiltu palaneita pakastepullia ;)

Tyttö päästää mut kyl tosi helpolla öisin. Toissa yönä herättiin yhen kerran syömään ja viime yönä pari. Tosin annan korviketta yöllä hiukka normaalia isomman määrän, ett se ainaki vaikuttaa asiaan. Nyt vaan alkaa korvikkeesta luopuminen ku oon saanu tissit imetyskuntoon ahkeralla pumppaamisella ja jatkuvalla imetyksellä. Tosin eessä on pitkä urakka ku määrät kuitenki on jo melko hurjia. Muistaakos joku ett paljo oli korvikeraja ett annetaan d-vitamiinitippoja 3 viiden sijasta?

Sit viel imetyksestä, ett onko kukaan testannu imetysapulaitetta millä korvike annetaan? Millasia kokemuksia? Mulle on varmaan joku pakkomielle tää imetys, ku en millään haluis "vaan"imettää osittain. Olis pitäny olla tänki asian kans järkevä, eikä suunnitella, ett mähän kykenen imettää ilman ongelmia. No eikähän tää tästä lutviudu parhaaseen mahdolliseen jamaan =)

Sit nukkumisesta. Tyttö nukkuu mun vieressä, ku yöllä niin helppo syöttää viekussa, vaik joudunki nousee imetyksen jälkeen lämmittää maitoo. Mies ku vihjas, ett voishan sitä opettaa omaanki sänkyyn, mut en jaksa yöllä alkaa nostelee.

Sit vielä ehkä arkaki aihe ku tupakka. Onko tääl muita jotka on polttanu ennen raskautta(tai voihan joku olla sen aikanaki) mut lähinnä lopettaneet, ett ootteko pysyny erossa kääryleistä? Mä lopetin sillon ku tulin raksaaks ja nyt mukamas toisinaan tekee mieli. Uskon ett sit ku otan ilojuomaa ni halut mahtaa olla mielettömät. Onnek mies on uhannu suuttua pahemman kerran jos retkahdan, ni se pitää ajatukset pois.

Eka viikko ku mies on tytön syntymän jälkeen töissä ja jännitin tätä ihan turhaan. Nautin täysin siemuksin tytön kans oleilusta. Nyt vaan pitäis saada joku suurin piirteinen rytmi näihin päiviin.

Juu, nyt taas tuli pitkä teksti. Kerranki hyvä aika kirjottaa ku tytteli nukkuu tuos vieressä sohvalla(nukkuu muuten paljo paremmin ku telkkari päällä).

Minttis ja prinsessa 3vk3pv(kylläpä aika juoksee)
 
Minttis: se raja on 3dl eli jos menee sen verran päivässä tai yli korviketta niin tippoja annetaan 3. Tupakka.... :/ olen himopolttaja(olin) ja mulla kans rööki mielessä. Ollu jo kauan. Olen ihan fakta, että kun kaljan korkkaan(en vielä vähään aikaan) niin rööki sauhuaa. En haluais aloittaa, mut tunnen itteni :( Kun pystyis polttamaan vaan hiprakassa, ei muulloin. Mut en ainakaan imetysaikana aio polttaa.

Meidän tytölle tulee 4 kummia; miehen sisko ja sen mies ja meidän yhteinen kaveripariskunta. Ei olla viel löydetty sopivaa ajankohtaa kysyä kun ei ihan puhelimessa viiti ja aina jollain on jotain menoa, ettei ehdi kahvitella. Mut tällä viikolla varmaan kysytään. Niin ja ne ristiäiset on kotona 7.4.

Käytiin neuvolassa napaa näyttämässä kun siinä oli pieni "reikä", mut kaikki on ok. Painoakin tullu viikossa yli 300g, että hyvin kasvaa.

Mitäs ne Rela-tipat maksaa suunnilleen, että tiiän miestä infota? En löytäny netistä tietoa. Mihin aikaan päivästä ne kannattaa antaa vai onko väliä?

Ihana ilma ulkona ja tuo neiti vetelee nyt tossa sitterissä unta palloon. No jospa nukkuis vielä myöhemmin ulkonakin.

Päivänjatkoja helmimammoille&vauvoille =)

CG&Nasu-tyttö 2viikkoa+5päivää
 
Minttis: Siitä tupakasta.. Minä olen polttanut ennen tätä (ja edellisiä) raskautta ja mulle on kanssa nyt taas alkanut tulemaan niitä voi jospa pääsisi tupakalle oireita. Kovasti olen päättänyt olla retkahtamatta taas, mutta kun tuo ukkokin käy jatkuvasti ulkona, niin itelle tulee semmonen olo että jäis jostain ns. paitsi! Onhan tässä kohta tullut oltua vuosi polttamatta, että silkaa tyhmyyttähän se olisi taas aloittaa.. Silti jatkuvasti sitä yrittää keksiä itselleen niitä muttia ja syitä että miksei! :ashamed:
Mutta nyt on pakko mennä päikkäreille etti ala tummuun tohon sohvalle jo kasilta. :D
 
Näköjään samanlaiset tuntemukset ku mulla tuon röökin suhteen. Voi ku sitä vaan pystyis sanoo ei ja olee polttamatta ku täs näin pitkä savuton aikaki. No sen näkee sit ku ekan kerran juopottelee. Pitää sitäki siirtää mahdollisimman pitkään :D

Relatipat makso muistaakseni vajaa 20? ett huisin kalliit, mut pullo onneks riittosa. Kiitokset tuosta korvike-d-vitamiini -suhteesta. MEil terkkari ei ollu ihan varma. Muisteli ett jos menee 4-5dl ni sit 3 tippaa, mut ei tosiaan tainnu olla ihan varma.
 
tiipeli
Meiän pieni poijjaanloppi pääsee tänään kotiin!! :D :heart: Mennään hakemaan heti, kun mies kotiutuu töistä. Nyt pitäisikin taas siivota. En ymmärrä kuka täällä sotkee: kämppä on ku pommin jäljiltä ja eilen just siivosin!! :eek: Esikko on nukkumassa, joten ei passaa kovin kolistella... Poitsu onkin saanut tänään äipän jakamattoman huomion, jospa ei olisi niin mustis illemmalla kun vauva saapuu... Käytiin aamulla "hiihtämässä" ekaa kertaa, poika siis hiihti tällä kertaa, minä en ja sitten käytiin telinevoimitelussa.Toivottavasti siis nukkuu nyt kauan!

Mites te, joilla on tuommoinen noin/vajaa parivuotias sisarus, niin nukkuuko vauvan kanssa samassa huoneessa? Miten käy, kun vaavi heräilee syömään yöllä? Meil on pinnis lastenhuoneessa ja pahvilaatikko (ä-pakkauksen) meiän makkarissa vauvalle sänkynä, mut aika näyttää, missä sit nukkuu yöunet. Esikoinen on aikast herkkäuninen... :whistle:

Joo, kai sitä pitäs alkaa siivoomaan ja ihmettelee, mitä pientä vaatetta ottaa mukaan vauvan hakuun. Ja se turvaistuinkin pitäis käyä ettimässä varastosta.... ikinä ei mikään jää viime tippaan! :headwall:

Tiipeli + pikkuveli 5vrk
 
Minttis,hyvin muistit rela-tippojen hinnan.Mä meinaan muistelisin että 18 euroa oli se hinta tarkalleen.

Tiipeli kiva kun saatte hakea vauvan jo kotiin,pääsette elämään täysillä tätä vauva-arkea. =)

Meidän vauvalle tulee 3 kummia,miehen veli ja kaveripariskunta.

Mihinkäs Mama on kadonnut ja moni muukin tuntuu olevan hukassa tai ehkä paremminkin vauvat taitaa pitää poissa koneelta :D

no nyt se on täältäkin taas poistuttava :wave:
 
Meidän neidille tulee 3 kummia. Tänään varasin uuden ajan lastenvalvojalle isyydentunnustukseen, koska niiden varaama aika ois ollut vasta ristiäisten jälkeen. Ja kun typylle tulee isän sukunimi, niin hoidettava sekin pois alta ennen ristiäisiä.

Tiipeli: Kivaa, et saatte vihdoin pikkumiehen kotiin =) Meillä on vauvan pinnasänky meidän makuuhuoneessa ja toistaiseksi esikoinen (pian 2v) nukkunut meidän sängyssä (ajateltiin jos tulee mustasukkaisuusoireita alkuun, et saa vähän aikaa nukkua meidän vieressä. Ens yönä lähteekin omaan sänkyyn) ja kun vauva on herännyt yöllä, välillä huutanut nälkäänsä korvia raastavasti, mut esikoinen vaan vetelee sikeitä =) Eli aika lahjakkaat unet poitsulla.

Tupakasta, joo varmaan ainoana täällä sit uskallan myöntää, että kylläpä tuota käärylettä tulee vedettyä :ashamed: Imettäjille (jotka polttaa) tiedoksi, että nikotiinipitoisuus rintamaidossa on korkeimmillaan puoli tuntia tupakan polton jälkeen.

tolnaato ja typy 3vkoa2pvää<br><br>
 
Kinder Bueno
Jospa sitä kirjottas jotai ku tinttara nukkuu..

Eilinen ilta oli yhtä huutoa mahakipujen kanssa..Neidillä tais olla joku ihmeen tankkaus päivä.. söi ihan kamalasti eilen.. ja huus sitte illan ku maha täys/hotkimisesta ilmaa mahassa.. ääh.. se oli niin sureen kuulosta kun olla sun voi .. :/ mut onneks helpotti ku sai kakattua ja piereskeli pieni paljon.. yö meni ilman huutoja sitte onneks... ja nyt nukkuu tyytyväisenä...

Tupakoinnista ollu puhetta tääl.. Mä ku en imetä ni tulee poltettuaki sitte.. :ashamed:
Kauhee stressihän mulla siitä ensin nous ku ei tuu maitoo ni ei tuu..eihän sille nyt sit mitään voi... :/ mut silti.. ku oisin kuitenki imettää halunnu.. ääh..

Meillä mies palas jo töihin.. oli meiän kans maanantain kotona ja sit lähti jo tienaamaan.. ihanasti soittelee joka tauolla et onko kaikki hyvinja miten menny.. :) ihana mies..
Tytthän syö siis kahdestiyössä.. ja mies jaksaa silti aikasen herätyksensä takia nousta tytön syöttämään ekan syötön ajaksi.. mä sit herään toisen syötön syöttää..

jotain ähinää tuolta makkarin suunnalta kuuluu.. taitaa neiti heräillä..

Elina&"Tepsukka" 1vko 1pvä :heart:
 

Meillä ei oo vieläkään tietoa kummeista eikä nimestä.

Ristiäiset pidetään täällä meillä 7.4, sen sovin papin kanssa tänään. Pitääs alkaa oikein toden teolla niitä tarjoiltavia miettiä.

Meillä herättiin taas 7 aikaan, niin on ollut monena aamuna. Masuaan silloin valittaa.

Mä en oo koskaan poltellut, joskus nuorempana on tullut kumminkin kokeiltua. Ja silleen kännipäissään muutamia vedettyä.

Mutta nyt toi PikkuKakkonen tuolta huikkii...


 

Alkaa nyt tosissaan vaatimaan veronsa nuo Ilanan yösyömiset. Ilsku herää 2 h:n välein öisin syömään, ja jokainen syöntikerta kestää vähintään 30 minsaa. Eli uniaikaa minulle syöttöjen jälkeen jää 1,5 h, enkä aina edes heti saa unta uudestaan. Päiväunia ei meillä enää niin vain oteta, jos Ilana ja Luka nukkuvat yhtäaikaa omia päikkäreitään, niin pystyn makoilemaan ja nuokkumaan sohvalla jokusen hetken. Isommilla lapsilla kun on koko ajan jotakin asiaa...

Baby blues-työntekijä kävi tänään, ja neuvoi kokeilemaan vellituttia. Ilana kuulemma on niin letkeän rauhallinen tyllerö, että sen takia se syöminenkin on semmoista nautiskelua. Päivisin se vielä menee, mutta öisin enää ei tahdo hermot kestää. Maitoa menee kerralla semmoinen 100 ml.

Ei taas kai saisi valittaa, kun on niin paljon koliikkivauvojakin...

Lauantaina korkattiin miehen kanssa valkkaripullo, kun lapset nukkuivat. Olin ensin juonut saunassa kaksi pulloa pilsneriä, ja sitten lipittelin hissukseen kaksi lasia sitä viiniä. Ja voi jösses, miten se kihahtikin päähän. Oli tämä äippä aika huppelissa. :ashamed:

Mihin minun viinapääni on kadonnut? Meillä kun on suunnitelmissa lähteä miehen kanssa EKAA kertaa vappua juhlistamaan tuonne kuppiloihin ja ravinteleihin, niin miten sitä kandee ja kehtaa minnekään lähteä, kun sammun jo ekasta siideristä?

On miullakin ongelmat. :headwall:
 
Tuosta sauhuttelusta...täällä myös vilahtelee mielessä vähän väliä et josko vaikka käväsis vetasemassa henkoset mut sit se aina menee ohi.
Olen polttanut penskasta asti mut raskaus/imetysajat olen ollut polttamatta...eli nyt ois hyvää saumaa jättää koko tupakointi mut mieli vaan tekee!! :headwall:

mulle sanoi neuvolatäti,että se nikotiini ei lähde siitä maidosta mihinkään mikä sillähetkellä rinnassa on.Se pitäs pumpata pois jos haluaa et vauvaa ei myrkytä. :eek: tiä nyt sitte mikä on totta kun kuulee niin monenlaista juttua...

Kerkesin juuri hehkuttaa et tääl niin kilttiä neitiä mut tänään onkin sitten ollut päivä et ei nukutakkaan ilman hyssyttelyjä...noo..jospa se menis tästä ohitte... :whistle:

tiipeli:Kiva että pääsette tekin vauvan kanssa kotioloihin :hug:

 
Täällä kans yks kääryleestä haaveileva pönde :ashamed: koko ajan tekis mieli mennä tupakalle...lopetin siis siinä vaihees ku plussa pärähti testiin ja raskausaikana välillä teki mieli kovasti, mutta ne meni ohi kuiteskin.
Tänään sitte ollutkin rankkaakin rankempi päivä asian tiimoilta... aamulla totesin, että eihä multa maitoo tisseistä tuu oikeen yhtään enää ja niinku luulin, että tällä kertaa imetys onnistuu :( muutenki huono päivä kun mikään ei oo menny niinku ite aatteli ja tuo tupakanhimo ja siitä aiheutuva syylisyyden tunne ei nyt olotilaa ainakaan paranna. Koko ajan tässä taistelen että mennäkö vai ei... :/

ihanaa tiipeli että saatte pikkuisen kotiin :heart:

kummeista...meille tulee kolme kummia... ukon veli ja mun veli vaimokkeineen....

molemmat nukkuu tuol sängyssä vierekkäin nyt....pikku ukko ja iso ukko :D
 
Minttis nopsaa
Rela-tippoja annetaan 5kpl kerran päivässä. Meil terkkari neuvo ett aamulla kannattais antaa. Kaiketi seki selviää parhaiten kokeilemalla, ett koska antaa parhaan vaikutuksen. Musta kyl tuntuu ett meil ei mitään vaikutusta ku toisina päivinä kipristelee ja toisina ei.

Huippu juttu, tiipeli, ku pääsitte kotiin. Kerrohan miten tulokkaaseen suhtauduttiin =)

Mä uskon ett jos mun tää "uurastus" imetyksen kans loppuu ku seinää maidon tulon tyrehtymiseen(mitä siis yritän koko ajan lisätä) ni kääryle saattaapi sauhuta ankaralla kädellä pettymyksestä. Tietty se morkkis tulee olee kaamee, mut murehtii sitä sit. Vaikeet päivät kyl on kovia koetuksia.

Mut nyt saunaa ku tytteliki nukkuu :D
 
marianne78 harmaana
Heips!

Mukavaa, että muutkin "kamppailee" samojen onkelmien kaa... Eilen just teki minunkin niiiiiiiiiiiiiiiin mieli tupakkaa kun pikkuinen huusi koko illan suoraa huutoa. Lopetin polttamisen kun sain tietää taas odottavani ja varmaan myöskin repsahdan kun joskus alkohlia tulee nautittua :whistle: .
Mietin tuota vyöhyketerapiaa vauvalle kun tuntuu että se on niin levoton ja itkuinen että oliskohan siitä apua... Mahassa sillä ilmaa paljon ja väännättää ihan selvästi sillä...Onko kellään kokemuksia ja tietoa paljonko sellainen suurinpiirtein maksaa?

Jaa mut kait se olis mentävä nukuttaa vauvelia jos pääsisi itsekin joskus nukkuun \|O HUOH...

Marianne78&muru 4 vkoa ja 4 vrk
 
Janette
Huomenta!!

Oon pääasiassa kirjotellu tuolla tammimasujen puolella,kun la oli tammikuussa vaikka poika syntykin helmikuun puolella mut oon lueskellu teidänkin juttuja säännöllisesti.Ajattelin kirjottaa,kun on ollu puhetta masuvaivoista ja itkusuudesta..Meillä syy löytyi maitoallergiasta.Kaikki korvikkeet kokeiltiin,myös Tutteli Omneo ja kaikista tuli kovasti ilmavaivoja,vihreää kovaa kakkaa,jonka tekeminen oli miltei mahdotonta vauvalle (joutui kuumemittarilla auttamaan) ja poika oli tosi itkuinen.Saatiin resepti erityiskorvikkeeseen ja vaivat hävisivät lähes kokonaan.Että myös allergia mahdollinen..

Voimia kaikille vauvojen kanssa :hug:

Janette ja poika vajaa 5vko
 
Otin eilen rela tipat käyttöön ja katsotaan onko niistä apua.
Kummeja poitsulla on 4:miehen sisko ja hänen miehensä sekä hyvä ystäväni miehensä kanssa.
Täällä rela tipat maksoi 19.80 ja kerran päivässä 5 tippaa annetaan.
Tupakkaa en ole koskaan polttanut.
No nyt katkes ajatus.
Tiipeli hienoa,että saitte kotiin vauvanne.
Milanalle voimia.
Nyt tarvinnee mennä poitsu on levoton :wave:
 
tiipeli
Heippanen!

Vauva siis saapui eilen kotiin :D Isoveli ois kovasti tahtonu vauvan kantaa autosta sisälle ja heti mennä paijaamaan. Yhessä riisuttiinkin vauvalta ulkovaatteet ja ihmeteltiin muutenkin. Aamulla halus mennä heti ekana vauvaa kattomaan ja halas vielä ennen ku lähti päiväkotiin :heart:

Eka yö meni LOISTAVASTI! Molemmat pojat nukku lastenhuoneessa koko yön, jopa siis esikko, joka yleensä tulee aamuyöllä meiän viereen. Menivät nukkumaan klo 21, vauva heräs kolmelta syömään, neljältä takas nukkuu ja nukku kasiin. Esikko heräs vauvan itkuun yöllä, mut isukki käväs sen luona ni nukahti heti. Esikko heräs seiskalta ja tuli meitä herättelee. Menisipä jatkossakin yhtä hienosti yöt!! (koputtaa puuta) :D Ite en vaan meinannu alkuun saada unta, kun odotin, et millon vauva herää. Sitte jossain vaiheessa aloinkin miettii, että pitäskö mennä tarkistaa onko se hengissäkään, kun mitään ei kuulu! :LOL: Syötön jälkeen taas alkoi soimaan päässä Fröbelin Palikoiden soitan suuta -biisi enkä saanu siks heti unta!! :headwall: Mutta suht levännyt olo kuitenkin on. Täytyy kuitenkin iltapäivällä ottaa pikkutirsat, niin jaksaa illan. Esikko nimittäin eilen ainakin oli aika viriili tapaus iltaa kohden mentäessä!

Opinnäytetyön pariin, vauva nukkuu :)

Tiipeli

ps. ikkään en oo tupakkia polttanu, ni en oo kehannu nytkään alottaa ;) se tupakkakeskusteluun lisättäköön mun osalta.
 
tiipeli: Ihania nuo taaperot :heart: Meidänkin poitsu kovasti pussailee ja silittelee siskoonsa :heart: Kovasti oli aina ottamassa syliinkin ja oon yrittänyt selittää, että vauva on niin pieni jne..

Tuntuu, et neiti on kasvanut pituutta jo paljon. Syntymäpituus oli 48cm. Muutama pienempi vaate on jo siirretty varastoon :D

Yö meni hyvin, esikoinen nukkui omassa huoneessa koko yön heräämättä. Seittemän aikaan heräs siihen, kun mies lähti töihin ja paukautti ulko-oven, tuli mun viereen ja nukku sit vielä puol 10 asti :eek: Niinku neitikin :D

 
Jutta harmaana
Heipparallaa!
Käytiin sitten neuvolassa tänään pikkusen kanssa ja nyt ei tarvitse enään yhtään ihmetellä miksei kaikki vaatteet meinaa enään mahtua. Poitsulla oli painoa 4820g ja pituutta oli 55,5cm. Maito siis mastuu täälä vallan hyvin! :D
Mä sain samalla jälkitarkastus ajan muutaman viikon päähän.. Tarvii vaan toivoa että tämä jälkivuoto olis jo loppunut siihen mennessä niin saisin sen kierukan samalla!
Jotenkin sitä on onnellinen kun tietää varmaksi että muitakin painii saman ongelman (tupakan) kanssa kun minä.. Inhottavaa kun joutuu tosissaan toisteleen itselleen samoja faktoja nyt, kun sillon lopettaessa, ettei kannata ja parempi ilman ja silti vaan tekee mieli mennä yhdelle pössäkälle. Huvittavinta tässä on että sitä muistaa sen maistuvan hyvälle ja sitten kun sitä menee maistaan niin se onkin ihan hirveen makusta :x !! :LOL:
Tiipelikös sitä sai vauvansa eilen kotiin? Kiva kuulla että kaikki meni hyvin ekana yönä ja että saitte vauvan vihdoin kotiin!!
Mutta nyt tarvii mennä katsomaan ruokaa ettei pala uunissa. :wave:
Jutta ja Jönssi
 
Moi! Tyttö on nukkunu 1,5h ulkona. On niin hyvä ilma. Yötkin on menny ihan hyvin. On ollu jo monta päivää samanlainen rytmi, mikä tietenkin tulee muuttumaan, mut ainakin nyt ollu tosi hyvä rytmi. 22.30 alkaa nukkumaan ja vien sänkyyn, herää 01 maissa ja nukahtaa tissille, 03 maissa seuraavaksi ja vaihdan samalla vaipan niin kai hieman piristyy kun menee sinne viiteen, että nukahtaa. Sit nukkuu aamuun asti omassa sängyssä. Kun tuo esikoinenkin pysyis siellä omassa sängyssä pitempään, eikä kuudelta pompi pystyyn. Nukahti kyl onneks uudelleen, mut kumminkin.

Annoin niitä Rela-tippoja eilen, mut ei tainnu kai vielä auttaa. Tänään uudelleen. Luulen, että mahakin oli kovalla kun tänään tullu aika paljon ja eilen ei tosiaan tullu ollenkaan.

Vielä ristiäispöydästä: käykö siihen päänpyyhkimisliinaksi ihan tavallinen Nessu-nenäliina :ashamed: vai täytyykö olla joku muu puuvillainen tms...? Mä kun en tiiä näitä juttuja ollenkaan ja kaikki puhuu vaan liinasta.
 
hellurei!

Tiipeli Onnea vauvan kotiutumisesta! Hei, se on varmaan sama tyyppi teillä kun meilläkin joku käy aina sotkemassa kun mä oon siivonnu :x :LOL:

Tupakasta Mä poltin 8 vuotta. Olin silleen että heti kun raskaaksi tuun niin polttaminen loppuu. Mutta toisin kävi, se olikin ihan järkyttävän vaikeeta! Oli ihan hirveet tunnon tuskat sillon, mutta esikoisen raskausaikana poltin jonkin verran, 1-2 tupakkaa päivässä ekan kolmanneksen ajan. SItten kun esikoinen oli n. 1-v ruvettiin puhumaan miehen kanssa että mitä sanotaan kun tyttö joskus kysyy "miksi poltat tupakkaa?" No todettiin että ei siihen mitään keksinyt joten päätettiin että nyt loppuu röökin poltto. Vaikeeta oli,mutta kerrasta lopetettiin molemmat. Nyt polttamatta 3 vuotta ja onnellinen siitä. Voimia kaikille asian kanssa painiskeleville, tiedän että ei oo helppoa :hug:

Täällämeni viime yö valvoen, pikkuneidillä oli kakka tiukassa niin kitisi vähän. Nyt on ihan silmät ristissä mut pakko valvoa että saa kaikki kotihommat hoidettua ennen kun IDOLS alkaa... Oon ihan koukussa siihen :ashamed:

Huomenna neuvola, palaillaan sit!
 

Yhteistyössä