Helmikuun budjettihaaste

No niin, laitetaanpas pystyyn helmikuulle oma budjettihaaste, eli mukaan kaikki, jotka haluavat tsempata itselleen entistä pienemmät ruokakauppalaskut.

Alla olevaan taulukkoon olen yrittänyt kerätä tammikuun haasteketjusta ne, jotka ovat ilmoittaneet jatkavansa. Joku on varmaan jäänyt pois ja olen kenties lisännyt jonkun, joka ei ole ilmoittautunut. Ilmoitelkaa, jos kohdallanne on vääriä tietoja. Uudet päivitän mukaan kunhan ehdin. Kaikki ovat tervetulleita :wave:.

Tässä vielä linkki tammikuun ketjuun, jos jotain kiinnostaa: http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2225935-tammikuun-budjettihaaste/

NimimerkkiPerhekoko01/2013 meni02/2013 tavoiteKäytetty
Katri2 + 1345100 / vko
Saana2 + 2606,73400 / kk
Foodia2 + 2236300 / kk
jassåå2 + 2369,92350 / kk
mievaan2 + 2650500 / kk
Pikkuinen Jättiläinen2 + 1469,43350 / kk
mielenkiintoista2 + 2384,6690 / vko
MorbidMama2 + 3252300 / kk
Poppu2 + 2139,98300 / kk
Selleri2 + 3600500 / kk
Blue2 + 3451,80600 / kk
MiMeira2 + 2400400 / kk
poikia32 + 3503,54400 / kk
Unelmavaimo2 + 1469,77100 / vko
valdelsa2 + 2391,55350 / kk
Hippimamma2 + 3
Matilda2 + 4 600 / kk
Helkkarin heittomerkki
IhanaValo2 + 2100 / vko
Halin2 + 2350 / kk
fsds2 + 1400 / kk
Miauh2 + 1400 / kk
lissukka.2 + 3450 / kk
idunnor2 + 2914,46600 / kk
äitee2 + 5700 / kk
nokkimus170 / vko
Tír na nÓg2 + 2385600 / kk
Maatushka2 + 3500 / kk
 
Viimeksi muokattu:
IhanaValo
Mie voisin kans lähteä mukaan, vaikka vaan seurailemaan mitä te muut keksitte.:) Tässä kuussa on synttärit, ystävänpäivä ja vuosipäivä, jotka voi kauppalaskua suurentaa..en tosin oo ihan varma paljon meillä normaalisti menee kuussa rahaa ruokaan. Ollaan yritetty n.100e/vko summaan, yleensä on kyl menny yli sen. Perheen koko 2+2.Lapset 7v. ja 5v.
Katellaan, koitan jostain selvittää paljonko normaalisti menee.
 
Mäkin ilmoittaudun mukaan :wave: Perhekoko 2 + 1 + 2 kissaa ja koira ja voitas yrittään tonne 350 euron paikkeille :) Viime kuussa yritin edellisen ketjun innoittamana vähän noita menoja jo laskeskella, kun en muuten kerennyt mukaan.
 
fsds
Meitä on kaksi plus yksi ja kissa. Tammikuussa meni noin 600 mut siinä taloustarvikkeet esim univaipat,pesuaineet yms kissanhiekat. Alkoholia emme käytä. Eineksiä ostamme harvoin. Mustikat mansikat jne maksavat talvella paljon ja poikamme syö yhden muksupuuron ja marjasoseen päivässä. Niihin menee ns turhaa rahaa. Talouspaperia kuluu myös paljon ja olen jäänyt vauvaliinakoukkuun eli pyyhin niillä kailenlaisia tahroja. pesuaineet neural minirisk tms allergiamerkkejä eli maksavat norm enemmän.
 
Selleri
Päätettiin miehen kanssa, että tähdätään helmikuussa 500 euroon. Hän jopa suostui siihen, että käymme Lidlissä useammin. Ensimmäinen kauppareissu taitaa olla edessä lauantaina.

Meillä on palattu normaaliin elämään sairaalareissun jälkeen ja poikakin voi jo paaaaljon paremmin.
 
  • Tykkää
Reactions: Unelmavaimo
"Matilda"
Mukana ollaan! Kiva kun aloitit uuden ketjun :)

Mielenkiinnolla seurasin tammikuun loppupuolella edellistä ketjua ja päätin innostua mukaan. Meillä kauppaan menee hurjasti rahaa (900€/kk) ja ostellaan aika paljon kaikkea turhaa; limpparia, herkkuja, kalliita lihoja jne.
Nyt päätin hieman miettiä tarkemmin ostoksia ja suunnitella ruokalistaa. Kaksi lasta syö lounaan koulussa, kotona syöjiä ja minä ja kaksi lasta, mies ottaa eväät kotoa (edellisen päivän jämiä, karjalanpiirakka, leipää, rahkaa tms).

Perheessä myös kaksi vaippaikäistä (toinen kokoaikainen, toinen yövaipallinen) joten vaipat yms. markettitavarat kuuluu samaan kauppakuittiin. Samoin miehen proteiinijuomat ja patukat.

Tavoite on 600€ helmikuulle. 2 aikuista, 4 lasta.

Ensimmäisen viikon ostokset 130€
(itselleni muistiin että vaippoihin meni 20€, hygienitarvikkeisiin 10€) Maitoa ja kasvis-hedelmäpuolta pitää täydentää viikonlopun jälkeen.
 
"mievaan"
Minä myös taas mukana :)
Meillä meni rehellisesti tammikuussa ruokakauppaan yli 650€. Eilen kävin hakemassa talouspaperia, hammastahnaa jne taloustavaraa joka nosti tuota summaa. Mies on ennen syönyt töissä, nyt ottaa eväät kotoa, se on tuonut noin 100-150e lisää tammikuussa tuohon summaan.
Jospa helmikuussa oltais viisaampia ja säästeliäämpiä :)
 
Unelmavaimo, kiitos uudesta ketjusta :)

Selleri, hieno juttu että teillä voidaan jo paremmin!

Huomenna onkin heti ensimmäinen kauppareissu ja mekin suunnataan Lidliin. Pitää tarkemmin suunnitella vielä kauppalista tänään, katsoa mitä oikeasti tarvitaan.

Ensi kuun tavoitteena on saada koko kauppalaskua tietysti pienemmäksi, mutta etenkin herkut on tarkoitus puolittaa viime kuusta.

Mietin, että kokeiltaisiinko kaupassa käyntiä vain kerran viikossa, mutta miten se käytännössä edes onnistuu?? Esim. maidoissa ei riitä päiväykset viikon päähän?
 
oho
Sain äsken plussa-otteen (+ sen vitosen setelin) ja hämmästyin; 6kk aikana ruokakauppaan kului keskimäärin vain n. 250€/kk (teen ruokaostoksistamme yli 90% lähikaupassa, joka on K-kauppa). Minä olin arvioinut että 350-400€/kk! :O
 
"MiMeira"
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;27975805:
Unelmavaimo, kiitos uudesta ketjusta :)

Selleri, hieno juttu että teillä voidaan jo paremmin!

Huomenna onkin heti ensimmäinen kauppareissu ja mekin suunnataan Lidliin. Pitää tarkemmin suunnitella vielä kauppalista tänään, katsoa mitä oikeasti tarvitaan.

Ensi kuun tavoitteena on saada koko kauppalaskua tietysti pienemmäksi, mutta etenkin herkut on tarkoitus puolittaa viime kuusta.

Mietin, että kokeiltaisiinko kaupassa käyntiä vain kerran viikossa, mutta miten se käytännössä edes onnistuu?? Esim. maidoissa ei riitä päiväykset viikon päähän?
Kerran viikossa isommat ostokset, toisen kerran kävellen kauppaan, vain reppu selässä..... Maidoissa menee päiväys usein 4-5 pv. Kannattaa mennä niinä päivinä kun maito tulee kauppaan (meillä yleensä ti ja la). Laktoositon säilyy vähän kauemman mut on kalliimpaa.....
 
"poikia3"
Kiva kun ketju on pystyssä :).

Maidoista, mä olen ostanut viimeksi maitoa viime lauantaina, ja päiväys noissa maidoissa on 2.2. eli on mahdollista saada viikon maidot. Mä olen tehnyt myös niin aiemmin, että ostin loppuviikoksi yhden kalsiummaidon (en tiedä tehdäänkö noita enää) tai uht-maidon, joka meillä kelpais ainakin kaakaoon, niin ei maidon takia tarvitse kauppaan mennä.

Ja kyllä minä ainakin lasken vessapaperit, talouspaperit, pesuaineet, tamponit jne. jne. tähän budjettiin mukaan.
 
mä ilmoittaudun, mut en lupaa että mun lahopää muistaa tätä juttua koko kuuta :D meillä menee about 500e/kk kauppaan, joskus enemmänkin. voisin ottaa budjetiksi 400e, perhekoko 2+1 ja pari kissaa
 
No minäkin voisin sitten yrittää muistaa tähän mukaan. Meillä on tässä kuussa ristiäiset omassa perheessä ja synttärit ystäväperheessä, joten lahjan ostoa edessä.

Normisti meillä on talousrahaa varattu 500e/kk. Laitan tavoitteeksi 450e. Perhekoko 2+3. :)
 
fsds
plusmaidossa on pidempi päiväys kuin normaali esim rasvattomassa. toki on kalliimpaa pitää hariita et poika jois tavallista maitoa. Ja kiva kun on tällänen ketju! Esim se purkkakauppa vinkki oli hyvä.
 
isoperhe
yritän selvitä 300e ruokakauppaan,sisältää ruuat ja hygieniajutut.
Miehellä menee työruokailuun 100e kuussa ja 100e syödään muuten ulkona.Noista voisi tunkiä,mutta just ollaan tänään lähdössä ulos syömään niin en halua kun harvoin käydään=)
Meillä 2aikuista ,2koululaista jotka syö lounaan koulussa,2alle koulikäistä joista toinen syö muutaman kerran kuussa aamupalan/lounaan päiväkodissa.Kotona minä ja kuopus ja syödään täällä kaikki ruuat.Kaapit on tällä hetkellä täynnä joten tuo 300e pitäs riittää hyvin=)
 
seurasin tammikuun ketjua kans sivusta. mä voisin joka viikko tehdä jonkunlaista selontekoa tähän ketjuun :) tavotehan mulla on niinkun muullonkin, tulla toimeen minimillä :D eli en mistään juuri voi nipistää, mutta tällänen selonteko vois olla terapeuttista. ainakin jotain aivopähkinää tähän arkeen. sanotaan vaikka että se 10e/pvä eli 70/vko on tavoite ja siihen sisältyy kaikki mitä kaupasta ostan. paitsi vaatteet. yksin asun, kissa löytyy. saa laittaa taulukkoon!
 
Hei, ilmoittaudun mukaan. 2 aikuista, 2 koululaista ja yksi tarhaikäinen. Tavallisesti menee talousrahaa kuukaudessa vähintään 900€ ja otetaan haasteeksi 700€


Jos pelkät ruoat katsotaan niin riittää 800€ ja haasteeksi 600€
 
Viimeksi muokattu:
"Saana"
Kiitti Unelmavaimo uudesta ketjusta, mulle sais lisätä tammikuun menoihin 14,36€, oli eilen pakko hakea kahvia yms.

Selleri, ihanaa, että poika voi jo paljon paremmin :)

Me voitais ottaa tavoitteeksi 400€/kk, toi viikko budjetti ei meillä oikein toimi, joten kokeillaan kk budjettia.

Tänään käyn illalla Cittarissa ja huomenna haetaan Lidlistä muutamia tuotteita, yritetään tässä kuussa käyttää enemmän Lidliä, mutta muutama tuote on pakko hakea muualta.
 

Yhteistyössä