Helmikuun budjettihaaste

"wiiru"
mieki tätä viiime kuussa seurasin ja piti osallistuakki mutta se sitten jäi. viime kuussa meni hurjat 769 e ruokakauppaan. sisältää vaipat samppoot ruuat vessapaperit yms. tässä kuussa yritän päästä 600 e eli 150/viikko kuullostaa isolta mutta niinpä vain näkyy uppoavan kauppaan. meillä on 2 aikuista ja 4 lasta joista nuorin kotona ja 3 koulussa eli syövät lounaan siellä muuten syövät kotona. joten jään seurailemaan sivua :)
 
Ensimmäinen kauppareissu tehty, Lidliin:

Moniviljaleipä -50% 0,85
Ruisleipä -50% 0,70
Omena (2kg) 2,99
Paprika mix 1,49
Keittojuurekset 0,43
Raejuusto 2,25
Oltermanni 5,65
Saunapalvi 2,29
Uunilenkki 0,89
Maksamakkara 2,09
Maito 0,71 (x2)
Chilimauste 0,79
Wokkimauste 0,79
Kasvisliemikuutio 0,59
Kaurahiutale 0,49
Sitruunatäysmehu 0,89
Vaahtokarkit 1,79
Ruispala 0,99
Ksylitolipastillit 3,95
Talouspaperi 1,59
Broilerin sisäfilee 3,49
Jauheliha 4,09

Yhteensä 40,48e

Laskin että viikossa meillä olisi käytössä 87,50, kyllä sillä pitäisi pärjätä!

Tänään syötiin broileria, sitä jäi vielä huomiseksikin. Jauhelihaa on 700g, siitä tarkoitus käyttää puolet jauhelihakeittoon ja puolet lasagneen, näistä tulee siis neljäksi päiväksi ruuat. Lisäksi uunilenkistä tehdään makkarakastike perunoille.

Lasagne tehdään pakkaseen, samoin leipiä tuli ostettua sen verran että puolet niistä meni myös pakkaseen.

Ja positiivista Lidl:stä: maidon hinta ei ollut noussut siellä :)
 
Jääkaappi oli tyhjä ja viikonlopusta + viikosta tulossa kiireinen, niin siksi hieman eineksiäkin. 102,33 € meni.

Salaatteja, perunaa, juureksia, hedelmiä, leipää, meetvurstia, sulatejuustoa, kananmunia, jauhelihaa, nakkeja, maitoa, rahkaa (maustamatonta ja maustettua), pilttipurkkeja, tonnikalaa, kahvia, muroja, putsauspyyhkeitä, siteitä, hiuslakkaa. Pyttipannua ja kasvispihvejä,jäätelöä, siideriä, pähkinöitä.

Noista ruoaksi nakkeja&kananmunia&salaattia (just nyt), kasvispihviä ja perunaa, peruna-kesäkurpitsa-jauhelihavuokaa (2-3päivää), makaroni-tonnikalasalaattia(2pv).

Toivottavasti ei viikolla tarvitse muutakuin maitoa ja hedelmiä hakea. Ja 5 kassia oli tavaraa. Kaikki muovikasseja, mä en ikinä opi kauppakassia käyttään....
 
Viimeksi muokattu:
Mä ilmoittaudun myös mukaan! :)

Meillä on ollut pitkään tavoitteena käyttää ruokaostoksiin 500 euroa kuussa. Sen verran olen varannut tileiltä rahaa, ja olisi kiva tietää pitääkö tämä paikkansa, eli 500 euroa meidän tavoitteena.

Perheeseen kuuluu kolme lasta: 12 v, 2 v, ja 4 kk ja minä ja mies. Mies vie kotoa eineksiä töihinsä evääksi ja minä olen kahden nuoremman kanssa kotona, eli ainakin tuolle 2-vuotiaalle pitää lounasta päivisin laittaa, isompi lapsi syö koulussa. Iltaisin syömme kaikki yhdessä kotona.

Tänään kävin kaupassa ostamassa yhden maidon= 0,85 euroa.

Alkuviikolla kävin myös ostamassa paljon ruokaa HalpaHallin alesta, joten jauhelihaa ja kanaa riittää ainakin useaksi päiväksi eteenpäin.
 
"mievaan"
Mies toi kahvia ja 3l limua, ei ole kuittia, mutta joku 11e meni?..
Siivosin meidän kuivakaapit keittiöstä, huh miten paljon siellä oli tavaraa mitä en edes muistanu :D
 
Tervetuloa uudet ja vanhat mukaan. Jos en ole huomannut lisätä jotakuta, antakaa kuulua. Kannattaa ilmoittaa selvästi, jos haluaa mukaan :).

Päivitän viikonloppuna - varmaankin sunnuntaina - alkukuun tilastot. Helpottaisi hurjasti, jos merkkaisitte selvästi, paljonko rahaa on palanut yhteensä.

Ja tosiaan, edelleenkin otetaan kehittämisideoita vastaan.

Mä en ole vielä käynyt tässä kuussa kaupassa, huomenna joutunen kyllä menemään. Itse seuraan siis ruokakauppaostoksia (tammikuun toteutuneista vähensin lapselle ostamani peiton ja tyynyn, sillä olisin voinut periaatteessa ostaa sen jostain muualtakin), enkä laske tähän ravintoloihin käytettyjä euroja.

Tässä kuussa toivottavasti pääsen tavoitteseen, mutta sitä mietin, miten oikeasti saan säästyneet rahat säästöön (mulla yleensä menee kaikki mitä tulee...). Säästyneet rahat pitäisi kai siirtää heti kuun alussa jemmaan ja ottaa ne käyttöön vasta sitten, jos ja kun näyttää siltä, että budjetti ylittyy. Miten te muut ratkaisitte tammikuussa tämän ongelman?
 
:wave: yritän laittaa ekat kauppaostokset huomenna(jos kerkeän töiden jälkeen).

Mut joo, meillä edelleen tavoitteena tuo 350e (viimekuussa meni n.20e yli budjetin).

Meitä on 2+2, ja tuo summa sisältää kaikki ateriat mitä syömme( aamiainen, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala), lisäksi se sisältää kaikki pesuaineet, vauvan vaipat, jne= kaikki mitä kaupasta ostamme.

Tässä ensiviikon ruokalista:

*falafelpyörykät, curryperunat, mintturaita
*kinkkukiusaus
*kanaviillokki+ riisi
*uunikala+ keitetyt perunat
*makkarakeitto
*täytetyt patongit 2:lla eri täytteellä(kana ja katkarapu)
 
Unelmavaimo, minä siirrän toiselle tilille kaiken mikä jää ylimääräistä. Palkkapäivänä menee muutenkin säästöön ja aina ennen palkkapäivää katson mitä tilille on jäänyt ja siirrän nekin säästöön, tällä tavalla on joka kuukausi tietty summa käyttövaraa.
 
Miten te noin pienillä summilla pärjäätte? Meitä 2+2, kerran viikossa käydään kaupassa etukäteen tehdyn listan mukaan ja justiin tuli joulukuun s-bonusten saldo: prismaan menny melkein 800euroa! Puolustuksekseni voin sanoa, että siinä on mukana jonkun verran joululahjoja.. Voisin kyl tulla mukaan. Yritän helmikuun pärjätä 400eurolla.
 
Minäkin mukaan edellisestä ketjusta! :wave: Eli tammikuun haaste jäi kesken, kun muutettiin eli siihen voisi vaikka merkata keskeytynyt. Helmikuun tavoitteena 250€ ruokabudjettiin kokoonpanolla 1+2 (5v ja 6v tytöt) ja meillä tämä sisältää siis ainoastaan ruoat ja juomat, ei hygienia- ja taloustarvikkeita.

Tässä kuussa rahaa palaa muutenkin auton huoltoon (laturi hajosi), vanhempi tyttö täyttää 6v (synttärit + kaverisynttärit), on kahdet ponisynttärit kavereilla, hiihtoloma kuluu kotosalla + pikkuveljeni 13v tulee meille viikoksi (?) lomailemaan ja tietysti ystävänpäivä.. Joskus sitä miettii miten saada raha riittämään kaikkeen..?

Niin ja kiitoksia ketjun aloittaneelle :flower:
 
Viimeksi muokattu:
pienet menot..
Aika paljon osalla porukasta menee ruokaan kuussa rahaa :D Olin tosi yllättynyt kun meilläkin menee vaikka siis luulin että ei mene niin paljoa.Mutta kyllä sitä vaan tuntuu menevän.
 
"Vieras"
[QUOTE="MiMeira";27975830]Kerran viikossa isommat ostokset, toisen kerran kävellen kauppaan, vain reppu selässä..... Maidoissa menee päiväys usein 4-5 pv. Kannattaa mennä niinä päivinä kun maito tulee kauppaan (meillä yleensä ti ja la). Laktoositon säilyy vähän kauemman mut on kalliimpaa.....[/QUOTE]

Vaikka maalla asunkin niin tännekin tulee uutta maitoa kerran päivässä.
 
Minä tulen mukaan, tosin vähän omilla säädöillä. Tavoite on 400 €/kuukausi ja tuohon sisältyy koko perheen ruokaostokset (ja muut päivättäistavarat) ajalla 4.-20.2. ja minun eväät töihin koko kuukauden ajalta.

Meillä siis mies ostaa ruoat tuosta 20. päivästä eteenpäin loppukuun ja niitä miehen kuluja en viitti rueta ynnäilemään.

Perhekoko on 2+2.
 
Viimeksi muokattu:
isoperhe
siis haluan mukaan=)Tänään tulee kuukauden eka kauppareissu.Meillä helmikuun budjettia pienentää se,että kaapeissa/pakkasessa on nyt kaikkea ruokaa aika paljon ja hyödynnän niitä.Myös pesuaineita yms on kaapeissa.Täällä lopetti yksi kauppa ja sieltä tietysti viime kuussa hamstrasin kaikkea kaapit täyteen=)Eli meillä 2 aikuista ja 4 lasta.Ja tavoite 300e ruoka+hygieniatuotteet.Vaippoja meillä kuluu kuopuksella öisin,mutta niitäkin on nyt talossa.
 
"Saana"
Lidlissä käyty tänään 71,45€ mennä napsahti, eilen kävin Cittarissa tuhlailemassa 41,02€.
Yht. 112,47€, jää 287,53€ .

Ostoksista sais tehtyä ainakin:
Itsetehtyi hamppareita +lohkoperunoita
Jauhelihapihvejä+currykasviksia
Kana+riisi+kasvikset
Munakoiso-kesäkurpitsa pinaattilasagne
Kanakeittoa
Pitakebabbia
Karjalanpaistia
Jauhelihakeitto tai makaronilaatikko tai spagetti+kastike

Lisäksi teen vihersalaattia, porkkanaraastetta ja coleslaw -salaattia. Välipalaksi on omenaa, banaania, leipää ja jugurttia. Meillä ei kiisselit ole lapsen mieleen, joten marja me syödään sellaisenaan tai puuron seassa. Arki aamuina syödään puuroa, viikonloppuisin mies hoitaa lasten aamutoimet, joten silloin saattaa tarjolla olla lättyjäkin. Kaappien muro ja mysli varastot täytetty, rahkaa, raejuustoa, juustoa sekä kahvia hain eilen Cittarista. Maitoa ja maitotuotteita saattaa joutua hakemaan viikolla lisää.

Katotaan miten meijän käy.

Saana
 
"mievaan"
Lidlistä
päärynänektaria 2l
nugetit 2pkt
ananastätsmehu
kassi
banaaneja

9,94€

citymarketista
kanaa, erilaisia jogurtteja, hedelmiä, uimapuku itselle, maitoa, rahkoja, leipää

122€ meni, eli tänään 132€ ja eilinen niin 143€.
 
Nyt on tehty kuukauden ekat ostokset, nämä pitäisi riittää viikoksi.

Rainbow light cola * 6 8,34
Lihamureke 3,99
margariini 1,29
naudan juheliha 3,55
porsaan ulkofilepihvi *2 5,16
Rasvaton maito*5 7,05
ruokakerma * 2 1,12
ranskanperunat 1,09
peruna noisetit 1,59
marj. jogjuoma*3 3,51
hed. jogjuoma 1,17
vad.banaanijog. 1,91
omena 1,87
voileipäkinkku 2,95
peruna 2 kg, 1,89
tomaatti 1,75
porkkana 1,09
paprika 1,50
kurkku 4,59
kevytkerma 0,55
angry birds karkit 1,89
paahtoleipä 1,75
ruispuikulat*2 3,30
tumma suklaa 1,45
fazerin sininen 2,09
toffee pussi 2,69
kevyt nakki 1,09
mao mix karkki 1,99
sulatejuusto 2,95
uunilenkki 1,09
kinder suklaata 2,05
paahdettu sipuli 0,99
kismet 0,56
sokeri 1,05

Yhteensä 78,46 ja jäljellä 321,54

Yleisenä havaintona täälläkin maidon hinnan nousu 1,26 - 1,41 (1,5 l). Ruispuikulat 1,49 ->1,65
voileipäkinkku 2,69 -> 2,95. Jauhelihan hinta nousee myös koko ajan.

Meillä päätyi viime viikolta pakkaseen kinkkupussi ja broilerisuikaleita. Ja kun pakkanen on pieni, ostin sitten vähemmän noita lihoja.

Tänään syötiin possupihvit ranskalaisten ja perunanoisettien kanssa, lisäksi oli salaattia.

Viikon muina ruokina uunimakkara, lihamureke, kanakastike, jauheliharuoka (makaronilaatikko, tai makaronimössö), kinkkupizza. Meidän pakkanen on myös ääriään myöten täynnä, joten sitäkin olisi hyödynnettävä. Tuossa vaan näyttää jo olevan 6:n päivän ruuat, jos syödään makaronilaatikkoa, josta riittää kahteen ateriaan.
 

Yhteistyössä