helmikuun Hehkeät 2011, elokuu

Aapelikaapeli,eikös se mee niin et pitää käydä joko neuvolassa tai lääkärissä...et ei vältsist tarvi olla just lekuri...

Nlalääkäri meillä 2 kertaa jos oikein muistan,niin ensisynnyttäjillä kuin muillakin. Sit jos tarvii niin lisäkäyntejä. Rv 14+ eka ja toka 36+...

Kestoilen osittain niinkuin esikoisenkin aikaan,lähinnä tarkottaa päivisin kestoja ja öisin kertiksiä ja sit tilanteen mukaan kyläillessä kertiksiä. Vaipat valmiina jo =) Pojan kans jouduttiin luopumaan kestoista kun alko oleen housuvaippaiässä,kun ei saanu enää tarramallisia laittaa ja en meinan löytää millään hyviä kestohousuvaippoja,parit ostin mutta niitä olis pitäny olla enempi ja jostain syystä en saanu ommeltua sellasia pitäviä. :/

Täällä ei kummempia,elämä alkaa palaamaan tosiaan kun jaksaa jo normisti touhuilla =) Maanantaina olis lääkärineuvolaa tiedossa ja sydänäänet toivonmukaan :heart:

Repa ja säynävä 13+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja aapelikaapeli:
jotta saat äiysavustujsen ja äitiyspäivärahat, sinun täytyy käydä lääkärissä 4 kuukauden loppuun mennässä. näin lukee papereissa
Äitiysavustuksen saaminen edellyttää lisäksi, että raskautesi on kestänyt vähintään 154 päivää ja olet käynyt terveystarkastuksessa lääkärissä tai neuvolassa ennen 4. raskauskuukautesi päättymistä
Kelan sivuilla sanotaan ainoastaan äitiyspakkauksen (eli äitiysavustuksen) kohdalla näin. Äitiysrahan eikä vanhempainrahan kohdalla tätä mainita.
 
Heips pitkästä aikaa!

Ollaan lomailtu ja koneella olo on siis jäänyt. Mutta niin on jäänyt myös oksentelu, jeeee! Huonoa oloa edelleen ajoittain on eikä ruokakaan oikein kunnolla vielä maistu, mutta oksentanut en ole muutamaan viikkoon. On aika ihanaa tuntea olonsa taas normaaliksi :) .

Hankinnoista oli puhetta.. Me ajateltiin sitten rakenneultran jälkeen alkaa kattelemaan ja miettimään että mitä ja mistä. Toki ollaan jo nyt mietitty ja vähän katteltukkin, mutta eihän sitä vielä uskalla :) .. kaksi pientä bodya löytyy, pitäähän sitä jotain olla mitä välillä hypistellä :) .

Minäkään en ole käynyt lääkärillä vielä, enkä käsittääkseni käykkään kuin vasta joskus puolenvälin jälkeen. Näin on käytäntönä täällä. Neuvolakäynnit on ihan normaalisti, eli tässä vaiheessa kerran kk:ssa, jossain vaiheessa loppupuolella vaihtuu 2 viikon välein käymiseksi ja aivan lopussa 1 viikossa. Ja äitiysrahojen yms. saamiseen riittää neuvolassa käyminen, ei siis tarvitse lääkärikäyntiä.

Kestoilla ei meinata täälläkään :) .. iso hatun nosto niille ketkä meinaavat. Mies sitä mietti, mutta sanoin että ihan saa keskenään sitten pyykätä :LOL: .

Täällä lomaillaan vielä ensi viikko, sitten kutsuu työt..hieman jännittää palata työmaalle 2,5 kk jälkeen (sairasloma+kesäloma), toisaalta sitä kyllä jo odottaakin :) .

Tsempit kaikille! Hieno jengi kasassa täällä :heart: .

Wippii, rv 15+0 :heart:
 
Täällä taas yövuorossa aikaa tapetaan, vielä olis 10,5h jälellä. Yök!

Onnea pokemonille ja muille ihanista ultrakuulumisista!

Kestoilla ei täällä varmaan meinata ja pikkasen huonoa omaatuntoa siitä poden. Mutta näin nyt kuitenkin...

Suuremmista hankinnoista meiltä löytyy vaunut. Oli niin hyväkuntoset ja vähän käytetyt, ettei voinut antaa mennä ohi suun. Loput varmaan sit hommaillaan rv30 tai jotain.

Kantoliinaa olen minäkin haaveillut ja sellasen varmaankin hommaan. Jotenkin koen sen liinan intiimimmäksi kun rintarepun.

Neuvolalääkäri täällä oli rv12 ja seuraava on muistaakseni rv26 tai jotain. Luulen siis, että meillä on 3 lääkäriä ensisynnyttäjillä ainakin.

Omassa olossa ei muutoksia. Väsymys painaa yhä, mutta ei oo enää niin raastavaa kun aiemmin (paitsi tietty nää yövuoropäivät on pahoja). Sillon tällön tökkäsee ruoka ja loput pitää jättää syömättä, mutta muuten kaikki ok. Ja hampaiden harjauksessa on muutaman kerran tullut yökkö, tänäaamuna tuli ihan yökkäysrefleksikin mutta ei mitään ulos...

nelli & mytty 13+6

 
Vaunuista: Meillä esikoisella oli edulliset vaunut, joilla on käyty lenkillä ja bussilla keskustassa. Niitä ei ole kauheasti kuljetettu autossa, koska hankimme matkarattaat, joihin saa kaukalon napsautettua kiinni. Ja se on kyllä tosi näppärää, koska meidän kaukalo ei mahdu kaikkien kauppojen kärryyn, eikä nukkuvaa lasta viitsi herättää. Ne matkarattaat on niin keveyt ja helposti sekä nopeasti koottavat/kasattavat, että en kyllä ota kunnon vaunuja edes mummolaan lähtiessä. Aluksi kyllä reissussa oli kunnon vaunut, koska esikoinen nukkui matkoilla yönsä vaunukopassa (eli meillä on siis vaunukoppa ja ratasosa erikseen).

Kestoilu: Esikoisella käytin n 2-3 kuukautisesta eteenpäin Bumgenius 3.0 vaippoja (tilasin ulkomailta edullisesti). Niitä on käytettiin miehen kesälomaan asti, eli puoli vuotta aktiivisesti ja nyt olisi taas tarkoitus aktivoitua. Aluksi kotona täyskestoilu, mutta muualla kertikset. Nykyään, kun pääsen taas vauhtiin, öisin kertis, mutta muuten kotona kestot. Noi kestot on näppäriä taskuvaippoja, jotka mahtuvat tavallisesti koko vaippaiän vauvalle. Tosi tyytyväinen olen niihin ollut ja ne ovat pitäneet kurakakat paremmin sisällään kuin kertikset. Nykyään esikoisen syödessä kiinteitä, voi pökäleen vaan kipata pönttöön.

Hellu ja 15+1

 
Hankinnoista Oon varmaan jo tänne laittanutkin jossain vaiheessa että vaunut on jo hankittuna ollu monta vuotta. Vanha työkaveri möi omiaan ja ne oli niin hyvässä kunnossa ja hyvin pidetty et ostin ne pois. Tosin ehkä turhamaisuus iski ja ostettiin vielä sirommat Cresentin merkkiset yhdistelmät Emmaljungien seuraksi. :ashamed: Mutta on siis ollut esim. sitterikin kaapin perällä kun kaveri sen halusi meille lahjoittaa. Eli tavaraa on kertynyt ennen kuin masuasukki ilmoitti edes itsestään :)

Kestoilu Meillä ei ole tarkoitus lähteä siihen mukaan. Eli taas yksi "huono ihminen" liittyy joukkoon.
 
Heipsis!

Kestot: Me aateltiin kestoilla ainakin osittain. Vähän niin kuin repa selitti :).


Tänään oli vihdoin kauan odotettu np-ultra \o/. Kaikki oli mainiosti ja saatiin iso pino kuvia pienoisesta. Olihan se hetki jotain aivan ihanan mahtavaa kun tajusi, että siellä se oikeasti hengailee :). Mieskin oli ihan onnesta sekaisin ja herkisteli koko matkan kotiin. Hehkutteli myös Facebookissa miten ihanaa oli :p. Osaa se sekin kun oikea hetki tulee :>.

Adalmis ja keijo möttönen 11+6 (huomenna 12!)
 
Iltaa kaikille!

Meillä on jo rattaat valmiina, kun kävi niin uskomaton tuuri ja voitin täältä kaksplussan arvonnasta Britaxin rattaat. Niihin ajateltiin hommata sopiva kaukalo. On aika kätevän oloset kapistukset. Tosin en ole kauheasti vertailua tehnyt..
Sänkykin löytyy jo. Tein sen itse jo n.5 vuotta sitten päättötyöksi.
Eli siis varsinaisesti ei olla vielä mitään ostettu. =) Mieli kyllä tekisi kovasti, mutta josko vielä malttaisi mielen ja odottelisi jonkinaikaa.

Ninnu ja pikkuinen 14+4
 
pauliis: eläpäs enään ressaile ihan varmasti sinulle olisi sanottu jos olisi ollut pienintäkään epäilystä ettei asiat olisi hyvin :heart:

Poksulle onnea ultrasta :)

Nelli :wave: täällä kans aamu 8 asti töissä :)

Mä olen jo oikeestaan päättänyt mitkä vaunut haluan ne on abc merkkiset yhdistelmät ja väri oli joku macchiato vai miten se kirjoitetaan :D

Kantoliinan meinaan minäkin hommailla ja kestoilua meinaa osittain kanssa kokeilla :) jo senkin takia kun äippäpakkauksessa on niin ihanat kestikset :D Mutta eletaan vasta paaaljon myöhemmin niitä ostelemaan, mutta kuitenkin pikkuhiljaa koska muuten tulee yllätyksenä se suuri rahamäärän mitä pitää käyttää :)

Happynow ja muru 12+2 :heart:
 
Kestot olivat esikoisella käytössä 95%:sesti kolmikuisesta saakka, tästä meinasin aloittaa heti. Kestoilla mentiin loppuun asti. Oli sinänsä helppoa, kun tyttö oli kotihoidossa puoli vuotta yli päivävaipattomuuden. Yövaippakin oli loppuun saakka kesto.

Muita hankintoja ei myöskään ole liiemmälti luvassa. Toiseen autoon pitää ostaa kaukalon telakka ja myöhemmin sitten turvaistuimia lisää molemmille. Esikoisen jäljiltä löytyy vaunut, kaukalo, vaatteita (varsinkin tytölle;) ) , kantoliina, kantoreppu, vaipat...
 
Kestoilla meinasin minäkin. Vielä hiukan mietityttää kakkosen peseminen vaipoista. Oon jotenkin superyliherkkä ihmisen eritteille (myös vauvojen/lapsien), mutta eläinten en. Meillä on 3 kissaa, joista 2 on allergikkoja ja niillä on vatsa tasaisin väliajoin kuralla ja kissan ripuli tai oksennus ei tunnu missään. Tai koiran. Olin vuosia töissä löytöeläinsuojalla ja näitä vatsavaivaisia elikoita oli siellä ihan joka päivä. Mutta esim. veljen lapsia hoitaessa vaipanvaihto on yhtä tuskaa, se kuvotus siitä kakkosen näkemisestä tai haistamisesta ei meinaa kadota millään. Tai jos joku on käynyt vessassa kakkosella ennen minua, niin yrjö tulee melkein väkisin. Ihmisoksennus on ihan yhtä paha.
Ja mä toivon, että se, että kun on kyseessä oma lapsi, auttaisi asiaa, että ei yököttäisi niin.
Mun yhden kaverin äiti on ihan samanlainen, muistan kun se aina oksenti vaipanvaihdon jälkeen :D

Hankintoja taas on jotain tulossa, yritän kuitenkin mahdollisimman vähällä uuden ostamisella pärjätä. Meille tarvitaan sänky, vaunut, turvaistuin autoon, kylpyamme ja sille jalusta, hoitopöytä ja vaatteita ja sen semmosta. Veljeltä saan varmaan kaikkea, vaikka kuulema ovat antaneet jo paljon pois. Ja luulen, että anoppi (jolle mies ei ole vieläkään kertonut) haluaa hankkia meille kaikenlaista. Ihan anopin mielenlaadun tuntiessa :D
Kirpputoreja olen jo kolunnut, mutta mitään en ole uskaltanut ostaa vielä.

Kitrus ja KeijoOrvokki 14+0 (hui miten pitkällä tässä jo ollaan, kirjoitin ekaks, että 13+0, ja piti ihan käydä laskemassa...)
 
May tässä sulle yhdet, joita kannattais käydä testaamassa: http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/2178/pl .Heittoaisa on kätevä. Oispa mullakin ollut aikoinaan... Kun testaat vaunuja, niin kiinnitä huomiota kasaamiseen ja autoon nostamiseen (saatko tehtyä ne helposti yksin) ja mahtuuko takakonttiin esim. ilman, että renkaat pitää ottaa pois. Näitä on myynnissä useassa paikassa samalla hinnalla. Keltaisessa pörssissä olis käytettynäkin (ja halvemmalla).

-Happis
 
se voi olla että olen lukenut vain sen lääkäri sanan. no hyvä että korjasitte.

kuka kysyi niistä tuplista. meillä on emmaljungan tuplat odottamassa. niihin aioin ostaa hyvän kantokassin vauvalle, kun on talvi. kävin eilen jo katselemassa. aika tyyriitä olivat 150 euroa.

kestoilusta en vielä tiiä, kun tota pyykkiä jo aika paljon.

tavaroita valmiina on edelliseltä vaunut, hoitopöytä, turvakaukalo,kantoliina ja etenkin tyttöjen vaatteita. jos kantokassi ostetaan niin muuta ei tarvita.
 
Me ollaan miehen kanssa ajateltu käyttää kestovaippoja kotona ja muualle lähtiessä kertakäyttösiä.. Siinähän ne muutamat vaipat menee muun pyykin mukana.. ei se sitä nyt niin paljon lisää etteikö selviäs :)
Kantoliinaa en halua. Jotenkin lapsi on niin rutussa siellä eikä näytä et olis hyvä olla :D


Jane & Viltsu 15+5
 
Jospa taas minäkin kirjoittaisin vaihteeksi tänne puolelle :p
Juttua on tullut niin paljon että varmasti jotain jäänyt jo huomaamattakin..!

Meillä oli siis perjantaina vihdoin neuvola ja sydänäänet kuultiin, eli kyllä siellä joku on :heart: Itku siinä pääsi yhtäaikaa naurun kanssa, sen verran hermona ja huolissani olen ollut. Aamulla sitten mennään ultraan ja tietysti jännittää...!

Hankinnoista, mulla ei ole mitään esikoiselta lukuunottamatta äitiyspakkauksen makuupussia, sillä ex on pitänyt kaikki itsellään :/ Vauvanvaatteita myöten. Ostettuna meillä on jo pinnis kun se halvalla tuli vastaan(ei haluttu mitään ylikallista ja hienoa vaikka mukava sellainen olisikin, mutta suhteellisen lyhytkäyttöiseksi jäävään kapistukseen ei kannata satsata liikoja kun niin paljon muutakin on) ja vaunijen hankinnassa on sisko aikonut avustaa. Muuten ollaan omillamme. Hoitopöytää ei varmaankaan laiteta, esikoisella se oli mutta ei ole välttämätön. Muuten siis kaikki täytyy ostaa. Äitiyspakkaus otetaan myös ehdottomasti! Kantoliinan haluan tällekin, vaikka esikoisella jäikin vähälle käytölle vaikka siinä viihtyikin :ashamed:...
Kestoiluun taas ei todennäköisesti aleta.

Musta tuntuu jotenkin aivan yhtä ihmeelliseltä tämä odotus kuin esikoiseltakin. Tai no, ihmeellisemmältä oikeastaan! Tytöltä en osannut huolehtia oikein mistään enkä tavallaan edes tajunnut miten iso juttu tämä on, nyt on aivan eri ääni kellossa. Lisäksi kun tää alkuraskaus on ollut ihan totaalisen erilainen niin tuntuu kuin kokisi kaiken ensimmäistä kertaa, tavallaan :heart: Eikä se kyllä yhtään tuon esikoisen arvoa vähennä, lämmöllä muistelen sitä (huoletonta) odotusaikaa.
Sellasia mietteitä sunnuntain ratoksi - huomenna paluu normiarkeen!

-Ankka & Tuleva Tutumonsteri-Bebe tasan 12!-
 
Niin paljon tullut tekstiä viimekerrasta kun oon täällä käynyt lukemassa että ei millään jaksanut lukea kaikkia... :|

Mutta täällä kerrottiin perjantaina anopille ja isälle että vaavi olisi tulossa. Hyvin ottivat asian vastaan, onneksi :)
Nyt täällä jännäillään tiistain nt-ultraa.. Huuuuiiiiiiii :$

Sasuma ja taapero 12+0 POKS :heart: :heart:
 
Röyh. Maha täynnä herkkutatteja ja kanttarelleja. Käytiin miehen ja pojan kanssa sieniretkellä ja saatiin ihan kivasti saalista =) . Mukava, kun tuo meidän teini tykkää sienestää. Se on kyllä sellanen herkkusuu, että on ekana pannulta lastaamassa sieniä lautaselleen :p .

-Happis ja pikku-Kalle 15+5
 
Moikka moi :)

Eipä tänne kummempaa, joten ilmoittelen vain itsestäni...
Hankintoja: Tänään haettiin anopin varastosta vaaville turvakaukalo, mikä yhtäkkiä muistui mieleen. Oli ihan hyvässä kunnossakin 4 vuoden säilömisen jälkeen, vaikka onkin pölyinen ja päällinen vaatii pesun.
Loppuviikosta tuli myös ostettua vaaville keväthaalari ja pari yöpukua :whistle: En malttanut jättää niitä hyllyyn, kun oli niin suloisia :D

Dopplerilla ollaan kuunneltu välillä vaavia ja eilen saatiin hyvät naurut, kun mies kuuli kuinka vaavi polskutteli ja itse tunsin sen. Oli aika ihana hetki :heart:

Onnea kaikille ensi viikolla ultraan/neuvolaan menijöille :)

Murunmami: Täällä on myös yksi, joka potee huonosta olosta edelleen silloin tällöin. Neuvolalääkärissä totesi ettei paino ollut noussut lainkaan, mutta sanoi ettei se haittaa näin alussa. Kuumat ilmat ja alkuraskaus on vaatinut veronsa eikä juuri mikään uppoa...Mutta parempi vaan syödä/juoda niitä mitkä maistuu ja pysyy sisällä niin se riittää :)

Oletteko muut huomanneet, että muisti pätkii? Itse unohdan jatkuvasti jotakin ja se on jo todella häiritsevää!! Ensin olen menossa tekemään jotakin ja seuraavassa sekunnissa olen jo unohtanut mitä pitikään tehdä

Mami ja Nasu 14+4? ( pikkusen sekaisin olen nyt näistä päivistä :ashamed: ) =)
 
Eksyinpä tänne vielä lukemaan kuulumisianne


Hankinnoista:
Me saadaan pinnasänky mun serkulta, joten sitä ei siis tartte ostaa. Ollaan yksiä tiettyjä yhdistelmärattaita katottu ja varmaan ne ostetaan sitten tässä syksyn aikana sieltä, missä on parhain tarjous :p. Yks ilta tein sellasta listaa mihin kirjotin kaikkea tuhannentarpeetontakin, mitä saattas hankkia. Hoitopöytää mietitään vielä, että pitäskö vaiko ei, mut luulen, että sellanen lipasto/hoitopöytäratkasu ois ihan järkevä näihin neliöihin. Sais samalla vaatteet ja vaipat ja muut sit myöskin siihen. Sitteri varmaankin täytyy hankkia. Ikeassa aateltiin lähteä käymään viimestään joulukuussa kun veronpalautukset tulee :>. Jos ei muuta niin kaikkea höpsötystä varmaan tulee ostettua :whistle:

Muisti: Mulla on ollu tän väsymyksen takia ajoittain sellasta sekopäisyyttä. Tuntuu että on ihan pönttönä. Mut mies on ruvennu unohtelemaan tavaroitaan ja kyselee nykyään multa koko ajan mikä on missäkin :>. Ehkä raskausdementia on iskenyt siihen :p.

Mulla on ollu koko viikon sellanen tympeys ja plääh-olo. Ei oikeen huvita yhtään mikään! Luulen että johtuu tästä lähestyvästä syksystä. Viime yönäkin oli niin pimeetä kun puolen yön aikoihin ajettiin Haukiputaalta Ouluun. Oltiin kaverin tupareissa ja lupauduin kuskiksi. Miehellä oli tänään työpäivä niin ei onneksi kovin myöhään voinu sekään olla enkä ois kyllä tuota myöhempään ollu vaikka mies oiskin halunnu vielä pilettää. Se tosin totesi, ettei olis uskaltanu laittaa mua yksinään ajelemaan kotiin kun mullehan ois vaikka voinu sattua jotain. Aika hempeetä :heart: . Sille eilen naljailtiin kun oli niin herkkänä ollu sillloin perjantaina ultran jälkeen. Melkeen herkisteli eilenkin kun pojat otti asian puheeksi :>. On se hupsua :).

Tympeyksistä huolimatta huomenna pitäs jaksaa mennä töihin |O. Yhtään ei huvittas. Pöh. Jospa se taas tästä :).

Adalmis ja möttönen 12+1 (jeij, vihdoin 12 rikki!)
 
Heippa kaikille! Mahtuisko tänne vielä yksi uusi mukaan?

Minulla on laskettu aika 24.2.2011 eli viikkoja on nyt kasassa 12+3. En ole aiemmin uskaltautunut mukaan kun olen vaan varovaisesti uskaltanut toivoa että kaikki menisi hyvin mutta nyt ultran jälkeen uskallan luottaa jo siihen että helmikuussa saamme ihanan pienen tuhisevan nyytin taas kainaloon =) Meillä on esikoinen nyt 9kk ja häntä odotettiin pitkään ja lopulta hoitojen kautta onnistuttiin joten nyt oli yllätys suuri kun huomasin olevani luomuna raskaana ja vasta kun olin jo 9 vko:lla.

Myöhemmin sitten lisää, nyt on mentävä nukkumaan jotta jaksaa herätä aamulla tytön kanssa.

santtu ja toukka 12+3
 
Hei kaikille!

Reissusta palattu ja mukana 1 kassillinen äitiysvaatteita ja 1 kassillinen vauvantavaraa (mm. kaksi haalaria, makuupussi ja harsoja). Ihana ystävä lahjoitti tavaraa ja lisää tulee, kunhan vauvan sukupuoli (toivottavasti) selviää rakenneultrassa.

Maya: Mulla on itselläni kokemusta vierekkäin istuttavista tuplista ja kahden kaverin lapsia olen työnnellyt heidän uutuusmallituplissaan. Toisella Phil&Tedsit ja toisella Britaxin B-Dual ja täytyy kyllä sanoa, että en koskaan, koskaan, KOSKAAn ostaisi enää jytkyjä vierekkäin istuttavia tuplia. Nuo uudet on miljoonakertaa paremmin käsiteltäviä, mahtuu autoon, mahtuu kauppoihin, mahtuu ovista ilman hirveitä jälkiä karmeissa ja mahtuu hisseihin. Britaxin B-dualin on suojaisammat ja sopii musta paremmin talvivauvalle, mutta ei ne phil&tedsitkään huonot ole. Mutta suosittelen testailemaan liikkeissä myös näitä vaihtoehtoja, huomaat varmasti eron työntemisessä, kasaamisessa ja nostelussa.

Siniziikö se mietti vaunujen tarpeellisuutta (sori jos meni väärin): Me asuttiin kanssa kerrostalossa ja partsilla ei oikein pystynyt nukuttamaan, kun se oli etelänpuoleinen ja sairaan kuuma (kesävauva). Mutta kyllä niitä vaunuja tuli oikeasti käytettyä tosi paljon; kävin nukuttamassa vauvan kävelylenkillä ja pyöräytin sitten vaunut sisälle, kopan auki ja siellä nukkui pitkät unet. Lisäksi kävin bussilla kaupungissa shoppailemassa vauvan nukkuessa, muuten vaan kävelyillä yms. Meillä oli pehmeä kantokoppa ja sitä pidettiin mukana reissuissa, koska se toimii samalla vauvalle "matkasänkynä". Eli suosittelen kyllä jotkut vaunut hankkimaan. Mitään painavia yhdistelmiä ei todellakaan tarvita, en osta niitä itsekään. Meille riittää kuomurattaat + pehmeä kantokassi. Ja kuomurattaista sellainen malli, mihin saa turvakaukalon runkoon kiinni. Me ollaan päädytty Britaxin B-Smartteihin, ne painaa vaan reilun 11 kiloa ratasosan kanssa ja on siis tosi näppärät nostaa esim. autoon. Ja meni aika pieneen läjäänkin, varsinkin ilman ratasosaa (jos käyttää kaukalon kanssa). ja jotkut vauvathan ei nukahda kuin liikkeeseen, jolloin nukuttaminen ilman rattaita on melkoista taistelua...

Kestoilusta; en aio edelleenkään kestoilla, ei ole minun juttu. Kierrätän ja teen luonnolle hyvää muin tavoin, mutta siihen showhun en kolmen lapsen kanssa rupea. Mies ei myöskään halua meille kestoja, on vähän huonoja haju- yms. kokemuksia tuttujen lapsilta, jotka käyttää kestoja.

Äh, huomenna koulutuspäivä ja tiistaina alkaa virallisesti työt. Ei kyllä nappais. Onneksi on 2 viikon loma lokakuussa. Ja kun tietää, että ei tarvitse jaksaa kuin syyslukukausi, niin sekin helpottaa. Aion jäädä äippälomalle 50 päivää ennen LA:ta, kun senhän voi nykyään valita itse. Sitten ei tarvitse ensi vuoden puolella mennä töihin ollenkaan :)

Keskiviikkona eka neuvolalääkäri (kitrus, mulla kuopiolaisena ainakin 3 neuvolalääkäriä. Aika oudolta kuulostaa tuo lääkärittömyys). Toisaalta kivaa, jos kuulis sydänäänet, mutta ne sisätutkimukset oksettaa...Ja sitten kun mulla on miljoona kysymystä sektioarven, selkäleikkauksen ja väärin ommeltujen vatsalihasten yms. takia, ja pelottaa, että siellä on taas joku vastavalmistunut, joka ei tiedä mistään mitään....

No mutta, iloa uuteen viikkoon kaikille!

Commander ja papunen 13+3
 

Yhteistyössä