helmikuun Hehkeät 2011, elokuu

Mua jännittää ja pelottaa ihan hirveästi eka ultra (eli np-ultra?) huomenna! Mitä lähemmäksi ajankohta käy, sitä varmempi olen, ettei siellä kuitenkaan ketään ole, olen vaan kuvitellut kaikki oireet ja nyt kun olen pikkuhiljaa _oikeasti_ alkanut sopeutumaan ajatukseen että meille tulee vauva (Mä saan VAUVAN!! :eek: ), niin ihan varmana siellä ei mitään olekaan. Taidan olla ihan pöhkö :LOL: Heräsin just äsken ja eka ajatus oli, että nyt voitaisiin lähteä kiertelemään ja kattelemaan vauvantavaroita ja etenkin vaunuostoksille. Jotenkin jos ne vaunut tököttäis nurkassa odottamassa niin se tekisi asiasta vielä konkreettisemman. No, ehkä mun kuitenkin on odotettava sitä huomista ja sen jälkeen voi alkaa hössöttämään jos siltä tuntuu :D

Me ei olla kerrottu vielä kenellekään, paitsi minä menin puolivahingossa möläyttämään kahdelle parhaalle ystävälleni, kun olin kylässä. Näin vessan nurkassa kestovaippapinon ja ohimennen kysäisin sitten, että onko kaverilla vielä paljonkin kuopukseltaan vauvatavaraa jäljellä. Toinen kaveri siihen välittömästi kysymään, että olisiko tarvetta ja minä pokkana, että "juu, vähän niinkuin" :D Siitähän riemu repesi sitten, tulevat kummitädit oli innoissaan ja mulle luvattiin vaikka mitä tarpeellista ja tarpeetonta =)

Eniten pelottaa kertoa mun äidille. Sillä on ollut koko ajan sellainen asenne, että ei lapsia tähän elämäntilanteeseen. (Minä töissä, mies yrittäjä, ollaan aikuisia, vastuullisia ihmisiä, mutta kun ei niin ei...) Ollaan miehen kanssa ostamassa taloa, johon päästään asettumaan hyvissä ajoin ennen vauvan syntymää joten kaikki on siltä osin kunnossa, mutta kun mun äiti on mun äiti, niin vähän pelottaa miten sen naama venähtää kun lykkään sille ultrakuvan eteen :D Kaikille muillekin lähiomaisille ajateltiin kertoa ihan yksinkertaisesti menemällä kylään ja vilauttamalla ultrakuvaa. Saapi nähdä millaisia reaktioita tulee... :D

Seulontoihin ajattelin kyllä mennä, meillä on niin, että ton ekan ultran yhteydessä menen verikokeisiin ja koska verikokeet otetaan joka tapauksessa, niin siinä samallahan se menee. Mieluummin haluan tietää ajoissa jos joku onkin vialla.

Avioliitosta, me ollaan miehen kanssa kihloissa, hääpäivää ei olla päätetty. Mies haluaisi ehdottomasti naimisiin ennen vauvan syntymää, mutta koska minä haluan kesähäät niin joko karataan Vegasiin vielä ennen kesän loppua tai sitten vauva syntyy ennen häitä :D Katsotaan nyt miten käy, talvihäätkin on ihan kivat kyllä... ;) Meillä on vaan niin paljon nyt muitakin stressin aiheita, talon osto, mulla tosi vaikea syksy tulossa töissä, miehen bisneksen pyörittäminen jne, niin en jaksaisi häitä tähän päälle.

Facebookiin ajattelin laittaa yksinkertaisen tai vihjailevan ilmoituksen sitten jossain vaiheessa kun masu kunnolla on jo kasvanut ja tiedän, että kaikki on hyvin.

Nansku + mönkiäinen tasan 11viikkoa
 
noniiiiin!
Edelliselle pinolle ois voinu panna kyllä linkin tänne. ;)
VaniljaRoseMeidän koira (narttu) on reagoinut vahvasti aina kun raskaana olen ollut. ei raskaustestiäkää ois tarttennu kun meidän koira on alkanutpesän rakennuspuuhiin ja kattelee jotenki kaihoisasti. joten ollaankin 4 kertaa luultu että on valeraskaus kyseessä :D

Liikkeistä ja masusta Nyt alkanut tuntuun liikkeitä,outoa musta silti että niit näin aikasin voi tuntuu ja en kyl ihan usko et ne puhtaasti niitäkää on. :D vaikka luulis mun tietävän...MAsu on kasvanu yhtäkiä aika paljonkin ja tullu selkeästi näkyviin kun aiemmin näytti vaan litteältä...

Ystävät ja raskaus aloin esikoista odottaa kun oli 18. olin 19 kun menin naimisiin ja sen jälkeen tyttö syntyikin. Meille tuntuu vallan luonnolliselta että nyt tulee toinen. KAverit ei raskauden takia kadonneet mutta synnytyksen jälkeen taisivat kaikki kylläsrtyä siihen kun puheen aiheena oli vauva ja olin tullut "tylsäksi äidiksi". Äitinä olo vähän eroaa tosta villistä baarielämästä. Mutta ne joilla ei ole lapsia ja on jääneet,ovatkin kullan arvoisia ystäviä. Huomaa hyvin ketkä olivat tosiystäviä ja ketkä eivät.

FB Kerroin jo heti alussa. Päätin että jos menee kesken,sille ei voi mitään,mutta jos pelkään kokoaika että menee kesken niin varmasti meneekin,

Naneni musta tuntui samalta ku ekaa odotin. Nyt mentii vaan kattoo "vauvaa ultraan" :D

bb & papunen 13+6 (huomenna 14+0 :) )
 
Jospa mäkin kirjoittaisin myös välillä tänne puolelle...

LoruLiisa :hug:

Me osallistutaan seulontoihin myös, np-ultra on vajaan kahden viikon kuluttua ja verikokeissa kävin eilen. Ja nyt jännityksellä odottelen tuloksia, toivottavasti ei tule ikäviä yllätyksiä.

Fb:ssa on tullut ilmoitettua jo, mies oli asiassa innokaampi :LOL:

Ja sitten ne kaverit...no, mulla ei oikeestaan sellaisia täällä kauheasti ole, mutta nyt erityisesti huomaa kuinka kaipaisi toisen raskaana olevan seuraa ihan vaan jotta voisi höpötellä vauvajuttuja. On mulla pari ihanaa ystävää onneksi jo tällä paikkakunnalla(ei olla siis kovin kauan asuttu), mutta...niin.

Ja muuten sitten...kiukku, pahoinvointi ja pahin väsymys ovat takanapäin, mutta mulla on aivan järkyttävän, pohjattoman pahaenteinen ja surullinen olo. Ihan niinkuin jotain suurta ja pahaa olisi tulossa. Toivottavasti tää on vain mielialanvaihteluihin kuuluvaa, sillä mun vastaavat tuntemukset ovat ennen olleet oikeassa. En jaksaisi enää menneen alkuvuoden jäljiltä mitään pahaa...

Mulla on myös puhjennut kutiseva ihottuma, joka onneksi on vain pienellä alueella. Mahtaako apteekista löytyä kortisonivoiteita joilla uskaltaisi hoitaa, vai tulisiko näiden vuoksi soitella tk:een..?

Kyselee hieman tollona Ankka kera matkaajan viikoilla 10+2
 
Täällä käytiin taas tänään neuvolassa ja neukku täti kuunteli dopplerilla ja siellä se pikkunen piti ääntä, sydänäänet oli 170 :heart: ..niin joo, ja paino oli laskenut 1,5 kiloa :eek:

Sasuma ja taapero 10+2
 
Juuri tänään kävin hakemassa seulontaverikokeiden tulokset neuvolasta. Ne pitää ottaa sitten itse mukaan sinne ultraan ja siellä lasketaan se riski. Vähän säikähdin kun katsoin sitä vastausta. Crp:t oli koholla ja leukosyytit myös. Mutta ne olikin sitten jotakin aikasempien verikokeiden tuloksia. En ymmärrä miksi ne oli pitänyt laittaa siihen samaan paperiin. Turhaan huolestuin ja olin jo hädissäni soittelemaas anopille joka on sairaanhoitaja. :)

Me ollaan kerrottu raskaudesta jo kaikille lähimmille, vanhemmille ja sisaruksille. Kuitenkin nämä ihmiset ovat sellainen tukiverkko johon sitä tukeutuu jos asiat eivät sitten menekkään ihan niin kuin pitäisi.

Ystäviä mull ei hirveästi ole, oikeastaan ne on melkein kaikki kaikonneet jo mun aikaisemmin sairastaman pitkäaikaisen masennuksen aikana. En niitä ole ihan älyttömästi kaivannutkaan, meillä on tiivis perhe ja suku joiden kanssa pidetään yhteyttä. Tietysti joidenkin työkaverien kanssa on tullut läheisemmäksi.

Mulla on ihan hirveä olo, pahoinvointi on niin rasittavaa. Vaikka onneksi :x ei lennä niin usein mutta pahaolo on silti jatkuvaa. Rinnat on kanssa niin kipeet että esim kyljen vaihtaminen yöllä on ihan tuskasta. Mahaa ei vielä hirveästi ole, kun se alun turvotuskin on jo laskenut. Ai niin ja ne yöjuoksut vessaan. Mulle käy vielä tosi usein silleen että nään ensin unta jossa jonotan johonkin vessaan tai käyn vessassa pissalla. Sitten herään ja on todellakin pakko mennä vessaan. Ihan naurattaa nuo unet. Ja millasta se tulee sit myöhemmin oleen jos jo nyt täytyy herätä käymään vessassa. :)
 
väsyväsyväsyväsy!!

sanuliini hyvä ku säikähdit turhaan. Meillei ollu mitää tollast et lasketaa jotai riskii :O :) Ootko koittanu syödä kylmii mahdariinejä tohon pahoinvointiin? en tosiaan tiedä mikä siin on ,mutta mulla ne toimi tosi hyvin ja pysy sisällä :)

sasuma mä olin kans alle kuukaudes laihtunu kilon. :O ja ne sykkeethä aluks onki noin korkeet. :) se on niin ihanaa kuunnella niit :)

wc-ankka mulla onneks on muutama ystävä jonka kanssa ollaan samaan aikaan odotettu esikoisia ja nyt sattumalta toisia. :) Se on ihanaa kun on toinen raskaana oleva jolle rutista. :)

Täällä ihan hirvee himo punaseen lihaa,varsinki pihviin ja paistiin ja väsymys on miljoona. Varmaan hemoglobiini alhaalla.

BB& papunen 14+0 *poks* :heart:
 
(.) Tänään oli neuvolalääkäri. Eipä juuri muuta tehty kuin pikainen sisätutkimus ja kuunneltiin sydänäänet. Ihan kuin olisin jo alkanut tunteen liikkeitä. Toki ne voi olla suolistostakin :p .

-Happis ja pikku-Kalle 14 poks
 
Moi pitkästä aikaa! =)

Suuret pahoittelut niitä tarvitseville :hug:

Ja onnittelut hyvistä ultra kuulumisista ja muista :flower:

Itsellä nyt viikkoja 12+3,hui kuinka nopeesti aika menee! huomenna olisi np-ultra,vähän jännittää! Tänään oli neuvola/lääkäri ja sydänäänet löytyi,ja kovasti löikin 165 =)

Olo on parempi jo,pientä kuvotusta välillä ja maha kasvaa :)

Sitä piti kysyä että jotkut teistä on hankkinut sen dopplerin,mistä ja mitä maksoi? Tekis itellekin niin mieli sitä,mieskin kuulisi sydänääniä enemmän.

eipä tällä kertaa taas muuta...palailen taas kun ehdin. Onnea kaikille jatkoon :flower:
 
Iltaa taasen :9

Tytöt minkälaista se liikehdintä on? en edes tiennyt, että noin aikaisin voi liikkeet jo tuntua :heart:

Wc-ankka toivottavasti tällä kertaa tuo kuuluisi vaan raskauden oikkuihin :hug:

Sanuliini toivottavasti olot helpottaa kohta :) Täällä kanssa saa juosta vessassa ihan koko ajan vaikka en omasta mielestä edes juo sen enempää kuin ennekään :/

Laitoin aiempaan viestiin viikon liika vähän :D onnenksi on jo 10+5 silti on hurjaa jo kun on niin monia jotka ovat päässeet jo viikolle 14 :)

FB: Mun tekisi mieli laittaa heti sinne jotain jos ekassa ultrassa on kaikki hyvin, mutta minulla on sielä kaverina meidän työpaikan hölösuu joka tutkii mun sivuja vähän turhaan tahtiin :/ enkä kehtaa laittaa sitä estetyksi :/ joten varmaan sitten ensikuun alussa kun koeaika loppuu niin tietää ettei ole mitään menetettävää :)

Ainiin ja Pokemoni jos sinä sanot itseäsi seksipoksuksi niin minä olen sen vastakohta tällä hetkellä ainakin ei tee mieli sitten ollenkaan ja mieskin jo sen on huomannu ja sano, että musta on tullu ihan outo ja etäinen yhtäkkiä...yritin kyllä selittää että se johtuu ihan tästä alkuraskaudesta, koska itse en olisi tätä päivää uskonut näkeväni :D

Mitähän loruliisalle kuuluu? Toivottavasti kaikki olisi hyvin :/

Happynow ja muru 10+5
 
Kitrus Pidetään peukkuja ja kerrohan sit kuulumiset! :)

Meilläkin tänään np-ultra klo 13, ja jännittää! :heart: Ollaan käyty kyllä jo kaks kertaa aikaisemmin ultrassa rv 7 ja rv 9 mut silti jännittää... Että onko kaikki hyvin, paljonko pikkuinen on kasvanut jne. Muistatteko/tiedättekö sen niskaturvotuksen rajan, minkä alle sen pitäisi olla? Mä en oo saanut vielä niitä veriseulankaan tuloksia, ja nyt mietin saankohan ne tänään vai vasta sit kun on seuraava neuvola+lääkäri rv 14.

Happynow Minäkin haluaisin fb:ssa tänään julkistaa raskausuutisen jos ultrassa kaikki hyvin... Mutta en varmaan voi, kun kans niin paljon työkavereita fb:ssa... Täytyy kai odottaa syyskuulle, että saan työsopimuksen. :)

Ajattelin että olisin saanut nukuttua myöhään tänään, mutta heräsin kiljuvaan nälkään, joten pakko kai tässä on alkaa syödä jotain. Eilen oli taas pitkästä aikaa sellainen etova olo, kaikki hajut sai yökkäämään eikä oikein mitään tehnyt mieli syödä, vaikka oli kauhea nälkä. Nyt tuntuu, että sama olo varmaan jatkuu tänäänkin. :x

~ Merve ja 12+2
 
Sanuliini Pahin alkuraskauden pisutus helpottaa kohta. Mutta esikoisestakin yöpissakäynnit alkoivat jossain rv 6, kuten nytkin, ja jatkuivat hamaan loppuun saakka. Viimeisen viikon aikana pissahätä on siirtynyt pikkuhiljaa yöllä myöhemmäs, mutta ei se pois jää. Ja jossain rv 25 jälkeen se alkaa taas hivuttautua aiemmas ja aiemmas, kunnes loppuvaiheessa pisulla käydään useampikin kerta yöllä, kun rakko sattuu osumaan tyypin nyrkkeilysäkiksi tai trampoliiniksi ;)

happynow Uudelleensynnyttäjä voi hyvällä tuurilla tuntea liikkeet jo rv 13-14, jos istukka on takana. Ensimmäisiä liikkeitä kuvaillaan eri tavoin: kuin saippuakupla puhkeaisi iholle, pikkukalat kutittelevat ihoa... Toisaalta alussa liikkeet muistuttavat tosi paljon ilman liikettä suolistossa. Kyllä sinä sen sitten tiedät, se on ihana tunne!
 
Paljon onnea ultrauutisista ja sykkeistä kaikille niitä nähneille/kuulleille :)

happynow: joo, mä oon seksipoksu vain unissani, maha on ollut vähän kipeä joten ei olla hirveesti peittoja heiluteltu, ja kun on niin kuuma, ni ei vaan jaksa :ashamed: eiköhän tämä tästä joskus lopu!!!

ON: eilen oli piiitkästä aikaa vähän paha olo kun en syönyt kunnolla iltapäivällä. Tuhruttelut onneksi loppui toistaiseksi, muuten ei mitään muutosta olotilassa. Vähän jaksaa paremmin jo olla, ei tarvitse enää nukkua 12h/vuorokausi :D Tosin töissä iskee kamala kooma puolenpäivän jälkeen, mutta se helpottaa iltapäivää kohden. Yöllä on pissahätä yleensä neljän aikaan aamuyöstä, enää ei tartte ees kelloa katsoa :D Maha on taas vähän laskenut kumpuaan piiloon, vaa'alla en oo käyny kurkkaamassa että mitä se näyttää... Puolessa välissä viikkoa mennään!

pokemoni & myttynen 11+1
 
Tsemppiä ultraan Kitrus ja Merve! Joka kerta se on jännää vaikka jo kerran on nähnytkin pikkuisen. Itse odottelen jo innoissani huomista lääkäriä niin saa taas elonmerkkejä.

Onnea Murunmami ultrakuulumisista

Liikkeistä. Olen tosiaan jo joitakin päiviä miettinyt, että onko mahdollista tuntea liikkeitä. Näin alussa se ei ole ihan niin selkeää.. Ja vaikka yhden olen jo maailmaan saattanut, en oikein vielä osaa tunnistaa. myöhemmillä viikoilla sen sitten tunnistaa kun tuntemukset on jatkuvampia. Esikoisesta muistelen, että aluksi tuntui kuin joku olisi tökkinyt tuolla masussa.

Aiemmin oli puhe naimisiinmenosta ennen lapsen tuloa. Me ollaan oltu vuodesta 96 kihloissa eli ei kauhea kiire ole ollut tuon avioitumisen kanssa. En ole kokenut mitenkään häiritseväksi, että ei olla oltu naimisissa kun lapsi syntyi. Ainoastaan pitää isyys käydä tunnustamassa jossain vaiheessa jos ei ole aviossa. Kaippa me joskus sinne naimisiinkin ehditään :LOL:

Olen muuten mietiskellyt sellaista, että missähän kuussa syntyy eniten lapsia. Onkohan "ruuhkaa" synnärillä helmikuussa.. Ainakin näissä Helsingin sairaaloissa on tainnut joskus olla ns. sulku päällä joskus pahimmillaan.

Blue ja pienokainen 13+6
 
Ihania ultrakuulumisia!! :) :heart:

Mä oon jotenkin hiukan kateellinen kaikille esikoista odottaville. Teille kaikki on uutta ja ihmeellistä. =) Tokihan tämä itsellekkin on ihmeellistä, muttei niin uutta. Vaikkakaan yksikään raskaus ei ole varmaan samanlainen.
Itselläni tämä raskaus tuntuu menevän nyt siinä sivussa, kun paimentaa esikoista päivät. Vaikka tiedostankin raskauden lähes koko ajan, niin helposti se silti jää taka-alalle. :ashamed:
Lisäksi, nauttikaa nyt siitä mahdollisuudesta, että voitte nukkua aina kun siltä tuntuu!! Ja voitte vaan maata ja olla tekemättä mitään, jos olot ovat huonot. :heart: :flower:

Joku joskus sanoi, että maaliskuussa syntyisi eniten vauvoja. Juhannusvauvat, juhannusvauvat... B)

Aijoo, siitä dopplerista...Meillä sellainen on, ja esikoista kuunneltiin sen kanssa. Jostain syystä en saa nyt siitä laitteesta pihaustakaan ulos. Oiskohan patterit loppuneet? Valot kyllä siinä palaa silti. En kyllä uutta ala ostamaan, jos toi ei ala toimimaan.

May85 rv. 10+4 (?)
 
kotidopplerista

facebookista löytyy linkki sellaselle dopplerilla mis on kuulokkeet maksaa 39.90 meillä on se mutta ollaan laitettu laitteseen vanhat tietokoneen kaiuttimet.. voidaan yhdessä kuunnella.. ja se on ollut hyvä :) liikkeetkin kuuluu varsinkin iltasin pikkunen on vilkas.. SUOSITTELEN :D ja neuvolassa sanottiin että sillä kuuntelusta ei ole mitään haittaa sikiölle. ei kannata sellasia höpinöitä uskoa :)'

Meillä tietää kans kaikki. monet tiesi jo kun lopetin pillerit että yritys alkaa:) FB:n meni ensimmäinen ultra kuvakin.. mut ei sitä oo sieltä kauheen moni viel löytäny.. mut en pysty pitään mitn näin ihanaa asiaa sisälläni.. tottakai haluan et kaikki saa tietää :D

Jane & Viltsu 14+1
 
Murunmami,onnea ultrakuulumisista :heart:

FB,Tuskin tuun erityisesti julkistamaan odotusta siellä,niinkuin en muutenkaan...kerron sit kun eteen tulee. En hirveesti tuolla naamakirjassa muutenkaan oo aktiivinen.

Mervelle onnea ultraan!! Toivottavasti myös Kitruksella hyviä uutisia ultrasta :heart:

Liikkeet mietityttää itseäkin...kun esikosta tuntu suht ajoissa,mut tosi harvakseltaan ja pitkään hentoina kun istukka oli edessä. Nyt ei oo istukan sijainnista mitään hajua... toivottavasti olis takana ja alkaisin parin viikon päästä viimeistään jo tuntemaan :heart:

Täällä taas huimaillu,eilen aamulla oli paineet 83/58.... koska lie tuokin vaiva loppuu vai loppuuko....

Repa ja säynävä 12+4
 
Vaarallisista rokoista vielä: Eli vesirokko on ainakin sikiölle vaarallinen. Neuvolassa täti kysyi kanssa minulta, että olenko sairastanut se lapsena, koska esikoinen on kohta 1v ja saattaa saada sen. Ja jos hän saa, etkä ole itse sairastanut sitä, niin äkkiä hakemaan vesirokon estokuuri lääkäristä.

Tänään oli neuvolalääkäri, ja sisätutkimushan siellä tehtiin, sekä tunnusteltiin kohtua. Hemoglobiini laskee edelleen, joten 2 viikon päästä pitää aloittaa puolella teholla rautakuuri.

Hellu ja 13+6
 
Heti pitää tulla hehkuttamaan! =) Ultrassa näkyi niin täydellinen pikkuinen, jolla kaikki hyvin, kaikki oli niin kuin pitääkin olla :heart: Kovasti oli hän kasvanut viime näkemästä. :heart: 51 mm kooltaan ja vastasi viikkoja 11+6. Eli sellanen kolmen päivän heitto, mutta hoitajan mukaan la ei muutu. Aika rauhallinen vauva oli, hoitaja sai herätellä pikkuista että sai sen liikkumaan, hihii... Ja sit suloisinta oli kun vaavi laittoi peukalon suuhunsa ja imi sitä. :heart: Voi oon niin onnellinen! :heart: Niskaturvotus oli normaali ja saatiin riskiksi 1:100 000. Saatiin aika rakenneultraan joka on sitten 30.9. Sitä odotellessa...
 
May85 Oon niin samaa mieltä sun kanssa! Voi kuulostaa aika pahalta, mut tosiaan tää raskaus menee tässä sivussa. Neidin kanssa kun touhuaa päivät ja nyt tän kuun lopussa kun alkaa työt, niin en edes halua kuvitella miten vauhdikkaasti aika sitten meneekin.
Mulla kans hiipu patterit jo kertaalleen dopplerista, valo kyllä paloi, mut hiljaista oli. Eli kokeile vaan vaihtaa patterit =)

Merve Paljon onnea ihanasta ultra näkymästä :flower:

Mä tilasin läjän mammavaatteita hennesistä ja voi tätä onnea, kun on ihanat nätit vaatteet mitkä ei purista yhtään. Kannatti vähän sijoittaa välillä itseekin :D

Missah ja Jalle 15+0 POKS :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Minä täällä kanssa huolestuneena odottelen, missä on LoruLiisa??? Toivottavasti kaikki on hyvin...

ON: Mä sain tänään systeriltä lainaksi bola-korun ja tuossa kaulassahan se roikkuu :D Se on valkoinen kultaisin kirjaimin, ihana :heart: Oli sillä sitten mitään tarkoitusta tai ei niin siinä se saa killua sitten loppuraskauden...

Liikkeet:
Tosiaan vaikea kuvailla miltä se tuntuu, mutta se on sellaistaa jännää kuplintaa ja pientä "möyryämistä" siellä masussa...Se ei kestä yleensä kauaa, joten jos sitä ei tajua odottaa niin alussa se saattaa hyvinkin mennä esim. ilmavaivojen piikkiin. Mulla vaavi liikkuu ihan selkeästi iltaisin nyt eniten tai sitten mulla on silloin vain eniten aikaa kuulostella :heart:

Mami ja Nasu 13+0 POKSPOKS :)
 

Yhteistyössä