helmikuun Hehkeät 2011, elokuu

Sinizii täällä on siis sellanen tilanne, että opiskelen amk:ssa ja samalla teen osa-aikasena määräaikasella sopparilla duunia yhdessä lastenkodissa. Nyt elokuun loppuun saakka on sopimus kirjotettu ja suullisesti pomo on luvannyt syksylle jatkoa kun tunnit taas tippuu koulun tultua kuvioihin. Mutta kun tuo pomo on semmonen tuuliviiri, että se on ennenkin lupaillut yhtä ja tehnyt toista niin en viitti riskeerata syksyn sopimusta sillä, että kerron raskaudesta vielä. Onhan se syvältä tällanen säätäminen ja pelleily, mutta pakko toimia näin...:(
 
pauliis Juo nyt sitten paljon ja nauti niin paljon kuin mahdollista karpalo- ja puolukkamehuja/-hilloja/-pakasteita. Jos et olisi raskaana, lisäisin lääkitykseen 3-4 kertaa päivässä c-vitamiinia, mutta en ainakaan itse arvaisi vauvan kanssa sitä tehdä, vaikka se vaaratonta (lääkärin antama ohje) onkin. Tiesitkö, että kaksi kuukautta vti:n jälkeen uusimisriski on todella korkea ja puoli vuotta menee limakalvojen normalisoitumiseen? Eli alapesu aina yhdynnän jälkeen ja muutenkin hyvä, vedellä suoritettu intiimihygienia ehkäisee uusimista. Nimim. VTI-ammattilainen

Moni vaikuttaa tuskailevan työsuhteiden jatkumisten ja äippärahojen kanssa. Itsellä tilanne taas on se, että työt alkavat taas viikonpäästä maanantaina. Olen ollut esikoisesta kotona 2½-vuotta+saikulla 2 kk ennen äitiysloman alkua. Uuden äippäloman anon alkamaan kevätlukukauden alusta, eli työssäoloaika on 4½kk. Mutta kun ottaa huomioon, että esikoisesta jäin saikulle suppareiden ja liitoskipujen vuoksi (+sf edisti koko ajan reilusti), ennuste jouluun saakka töissäjaksamiselle on heikko, varsinkin kun maha on jo aivan tajuton (ei toivoakaan enää kätkeä ) ja kohdun pohja enää 6 sormea navan alla, viikkoja aika tarkkaan 12 täynnä. Harjoitussuppareita on ollut kohta kaksi viikkoa ja liitoskivut nostelevat päätään. Että realistisena tavoitteena on pärjätä töihin suunnilleen saman aikaa kuin esikoisesta, eli 12-13 viikkoa tästä eteenpäin.
 
Tervetuloa uusille ja onnea kaikille hyvostä ultrakuulumisista!

Mulla vatsa on toiminut tosi hyvin sen jälkeen kun alotin juomaan päivittäin actimelia tai rainbown vastaavaa (ja halvempaa) tehojuomaa :)

Viikonloppuna näin opiskelukavereita ja nyt vihdoin mullakin on odottajakaveri! Yksi näistä ystävistä saa, tai laskettu aika on kaksi viikkoa mua ennen. Ihanaa :)

Tällä viikolla ultra! Tosin vasta perjantaina, pitkä aika odottaa!

Nyt aamukahville ja sitten työntouhuun...

pokemoni & myttynen 11+6
 
Munki puolesta tervetuloa uusille & mukava lukea hienoista ultrakuulumisista :)

Mulla oli aamulla np-ultra & valtakunnassa näyttäis olevan kaikki hyvin. :) vaavi oli 6.5 cm pitkä & viikot samat ku mitä neuvola laskenut eli 12+6. Sielä se köllötteli selällään nilkat ristissä. Niska turvotus normaali, mut lopulliset vastaukset tulee viikon kuluttua & niistä ilmoitellaan vaan mikäli jotain poikkeavaa ilmaantuu. Mut aika luottavaisin mielin sitä nyt mennään. Rakenneultra ois sitten 4.10.

Olimma reilun viikon kesälomareissulla E-Suomessa & mukavaa oli. Tallinnassakin tuli käytyä ekaa kertaa elämässä. Veljeltä sain mukaan jätesäkillisen vauvanvaatteita 56-86 cm. Valitettavasti olivat kerenneet myydä kirpparilla suurimman osan pilkkahintaan. :(

Nyt ollaan oltu muutama päivä kotosalla & huomenna lähemmä vielä kotikonnuille pohjosemmaksi. Oli muuten yhtä tuskaa nuó etelän helteet. Nyt ymmärrän mistä te olette täällä puhuneet. Ei kyllä käy teitä katteeksi. Eka yö Mikkelissä oli yhtä helvettiä ku takana oli vielä historian kuumin päivä. Vasta aamuyöllä pysty nukkumaan ku tuli se Asta-mysky & sateen myötä ilma vähän viileni. Kyllä pohjosessa on hyvä asua. B)

Äitiyspakkauksesta sen verran, et aiomme sen ottaa. Ihan kiva perusvarustushan siinä tulee & rahallinen korvaushan siitä on aivan olematon. Vauvavakuutusta olemme myöskin miettineet, luultavasti otamme sen Nordeasta, jossa meillä on kaikki muutkin vakuutukset. Senhän voi sitten irtisanoa ja muuttaa toisenlaiseksi, jos tuntuu et ei ole tarvetta sellaiselle.

Paino mulla on noussut ruhtinaalliset 6kg, kiitos jatkuvan nälän ja vähäisen kuvotuksen. Nyt onnex alkaa tuntumaan et nälkä helpottaa & kävelylenkeillä olen myös alkanut käymään. Kyllä se vähän on jo alkanutkin näyttämään putoamisen merkkejä. Jospa se siitä tasaantuis...

Mut palaamisiin. Pitäis lähteä tässä käväseen kirpparilla kattoon, josko sieltä tarttuis jotain kivaa vauvanvaatetta B)

Wendy + Alivuokralainen 12+6
 
Pauliis täällä kans toinen VTI-konkari. Tillukkaan neuvoihin lisäisin, että pelkkä pesu yhdynnän jälkeen ei riitä. Pitää yrittää tiristää myös pissaa, sillä se huuhtelee virtsaputken, jos sinne on päässyt jo joku pöpö nousemaan. Mulla ei onneksi ole tulehduksia ollut enää moneen vuoteen. Silloin, kun niitä oli, niin pissa tuli aina veren kera :eek: . Oli se yhtä tuskaa. Onneksi oon niistä nyt päässy eroon. Välillä on aina sellanen olo, että tulehdus yrittää päälle ja nappaan heti Buranaa (tulehduskipulääke kun on) ja juon paljon vettä.

Vauvavakuutuksesta: Noiden kaksosten kanssa meni ihan hyvin ilman vakuutuksia. Päästiin aina nopeesti terveyskeskukseen lääkärille tai päivystykseen ja ne muutamat kerrat, kun käytiin yksityisellä tuli halvemmaksi kuin vakuutusmaksut. Mutta eihän sitä koskaan tiedä, millasen korvatulehduskierteen lapsi saa. Meillä niiden kanssa päästiin suht. vähällä. Oon nyt vähän kahden vaiheilla.

Happis ja pikku-Kalle 14+6
 
Mulla ei mee oikein muut housut jalkaan kuin leggarit. Nyt jo masu semmonen kuin olisin puoli välissä jo menossa mut ykkösestä oli sama juttu. Ihmiset huomaa selvästi vaikka mitä tunikaa päälle laittas.. ei vaan haluttais kertoa ennen ylihuomista np-ultraa. Se ahistaa muutenkin.kun pelottaa et siinä jotai ilmenee,kun mulla tosiaan on pillereistä huolimatta raskaus alkanu jos ne on sikiöön jotain vaikuttanu :( pieni korjaus tuonne oon 27v :) ja synnäri on joko Ls tai nkl :)
 
Heippa vaan!

Np-ultrassa käyty ja turvotusta oli 1.9-2.3. Maanantaihin mennessä tulee soitto KYSiltä, jos riskilaskennassa tulee jotain esille. Mitkähän noi turvotuksen raja-arvot oikein on? En tajunnut edes kysyä, olin vaan niin onnellinen, kun toinen veuhtoi hyvinvoivana ja käänsi aina kiltisti asentoa silloin kun piti :heart: Kiltti vauva siis tulossa ;) Pituutta oli 68 mm, vastasi viikkoja 13. LA ei vaihtunut. Oli tosi tuskaa, kun mulla oli aika 9.30 ja edellisen kerran olin käynyt vessassa 4.00... Huh, huh, että oli kupla otsassa....

Vauvavakuutuksesta: Me ei olla sitä otettu kummallekaan eikä oteta nytkään. Mieheni on lääkäri, joten lääkärikäyntejä meillä ei tule nimeksikään ja ollaan siksi pidetty melko turhana tuota vakuutusta. Allergioita tai muita sairauksia ei ole kummallakaan ollut, joten pidetään peukut ristissä, että ei ole tälläkään.

Sairastelupäivä edelleen, onneksi on edes vähän viileämpää, niin ei ole toisella niin tuskainen olo. Jaksaa jo leikkiä...

Commander ja papunen 12+4
 
Baby Butterfly Mulla ei ole ummetusta vaan aika usein on päinvastoin. Vähänkin jos on maha ruvennu menee sekasiin niin olen ottanut maitohappobakteereita. Olen myös kokeillut noita Actimeleja, nekin on tuntuneet auttavan.

Vakuutuksista: Ollaan kanssa mietitty, että pitäisikö sellainen ottaa vai ei. Itsellä ja pikkusiskolla on ollu pienenä molemmilla korvatulehduskierteet ja siskolle jopa asennettiin putket. Kannattaa vaan olla erityisen tarkkana ja lukea vakuutusten ehdot, että mitä vakuutus korvaa ja mitä ei. Jotkut vakuutukset eivät korvaa esim. edes perusvoiteita. Jos lapsella on taipumusta atopiaan niin voiteethan on tosi tärkeitä. Itsellä on atooppinen iho sekä astmaa ja allergioita.... lapsella on siis 50% mahdollisuus saada näitä meikäläisen tauteja. Kyllä joutuu taas blondi käyttämään herneitä kovasti miettiessään vakuutuksen ottamista vaikka siitähän suljetaan tietenkin heti astmalääkkeet pois.
 
Kävin jo eroamassa kerhosta ja nyt heitän heiheit tännekin puolelle. Meillä ei siis mennyt np-ultra käynti nappiin ja sen seurauksen edessä on raskauden keskeytys ja uusi yritys joskus tulevaisuudessa...

Kiitos kaikille näistä ihanista kuukausista. Olette ihana porukka! Toivon kaikille erittäin hyvää raskausaikaa ja onnea vauva-arkeen, kun se koittaa helmikuun tienoilla. :flower:
 
Barbamama pahoittelut vielä :hug: parempaa jatkoa sinulle.

Vakuutus on esikoiselle otettu. Ehkä vakuutuksen otan taas tulokkaalle. Tutun lapsi joutui julkisella pitkään putkitusjonoon kun oli korvatulehduskierre. Yksityiseen ei ole varaa, siellähän putkitus olisi järjestynyt piankin. Jotenkin tuntuu, että varmuudeksi haluan ottaa.

Painojutuista. Jokaisella varmaan aika yksilöllistä tuo painonnousu ja joillakinhan se laskee alussa. En viitsisi kauheita paineita ottaa tästä. Edellisestä tulleet yli 20 kiloa karisivat imetyksen ja vaunulenkkien myötä. Tuntuu, että nälkä olisi kokoajan :ashamed: Täytyy kai yrittää hedelmiä ja muita lappaa enemmän. Kiloja ekasta neuvolasta on vissiin tullut jo 3 :/

Aika tuskainen viikonloppu oli kuumuudesta johtuen, ihan voimat pois. Syksyä odotellessa.

Ai niin ja tervetuloa uusille :flower:
Ja onne ultrakuulumisista :)

Blue ja pienokainen 14+4
 
Vakuutuksesta: Esikoiselle emme saaneet syntymättömän lapsen vakuutusta edellisen raskauden takia, joten hänellä ei ole muuta kuin tapaturmavakuutus. Mutta vakuutusmaksu ja omavastuu on väh 400 e vuodessa, joten sillä summalla pääsee kyllä hyvinkin muutaman kerran yksityiselle jos on tarvetta.

Täällä oma yö meni aivan harakoille. Esikoiselle (n 11kk) pukkaa poskihampaita aika monta kerralla. Yksi on tullut nyt läpi ja 2 on vielä vaiheessa, tai en tiedä, kun suuhun ei saa enää tänään koskea. Joten klo 12 ja 2.30 heräsimme yöllä aivan järkyttävään huutoon, ja meni puoli tuntia ennen kuin saimme neidin rauhoitettua. Särkylääkettä on kyllä annettu, ja kai siitä vähän apua oli. Kuumettakin on noin 38, mutta eiköhän tästä selvitä. Väsyttää vaan niin jumalattomasti, kun en ole pitkään aikaan joutunut öisin valvomaan.
Olimme vielä eilen mummolassa, kun kuume nousi aamulla, eikä tietenkään ollut särkylääkettä mukana, eikä sieltäkään löytynyt mitään panadolia. No onneksi miehen kaverilla on lapsia siellä pikkupaikkakunnalla (missä siis apteekki ei ole auki sunnuntaisin) ja heiltä löytyi lasten panadolia. Oltaisiin muuten jouduttu lähtemään saman tien kotiin ajamaan. Matkaa olisi kuitenkin ollut se 1,5 h. Tästä lähtien kyllä jemmaan autoon johonkin lasten särkylääkettä, miehen allergialääkkeitäkin siellä on aina. Edellisellä viikolla olimme just kesälomareissulla ja silloin oli kyllä kaikki lääkkeet kyypakkausta myöten mukana, mutta nyt ei ollut mitään.

Hellu ja 14+4
 
vauvavakuutus Meillä on Fennian vakuutus esikoisella pahan päivän varalle. Otettiin se jo raskausaikana joten se olisi kattanut kaikki synnytyksessä tapahtubneet vauriot yms. Toistaiseksie iolla tarvittu vielä vakuutusta,mutta koskaan ei voi tietää. kun kerran tulee se nielurisaleikkaus ja voi yksityisellä käydä tekemässä se on maksanut monen vuoden vakuutukset jo takaisin.
suosittelen kaikille vakuutusta ,sillä muutamalla kaverilla ei vakuutusta ja käynytkin köpelösti esimerkiksi yhdellä ystävälläni ei ollut vakuutusta kun näki tarpeelliseksi ettei sitä sitten tarvitse. KAppas lapselle tuli erbin pareesi ja vakuutus olisi ollut tähän kultainen valttikortti. fysioterapiat sun muut maksaa ja paljon. sekä leikkaukset YM. toisella ystävälläni tuli lapselle molemminpuolinen nivustyrä ja korvatulehduskierre ja korvien putkitusta sai odottaa pitkään,kun yksityisellä vakuutuksen kanssa oisi päässyt melkein heti. Ne jatkuvat lääkkeetki maksaa hunajaa. ja jos tulee sairaalakäyntejä niin ne ei ole ilmaisia.

bb& babu 14+5
 
Barbamama,pahoitteluni,en tiedä mitä on käynyt...mennyt ohi vissiin jotenkin...mut kaikkea hyvää teille jatkossa ja voimia :hug:

Tervetuloa uudet :heart:

Helteet veetuttaa täälläkin,onneks on nyt viilenemään päin..

Painonnousu,esikosta tuli 16 kiloo,alussa nousi reippaasti,samalla lailla kun nytkin...lopussa sit rupes junnaa paikoillaan. Lähti kyllä sit helposti pois. Neuvolassa vihjailtiin et vähempikin vois per viikko tulla,mut syömisistä se ei johtunu niin minkäs teet....Lähtöpaino oli sillon 55kg,nyt se oli 52kg,et miinuksellekkin sit esikon jälkeen menin =)

Neuvot,Anopilla tai appivanhemmilla yleensä oli paljon sanottavaa kun poika oli vauva... :kieh: Sellasia aikansa eläneitä neuvoja,älkää totuttako siihen ja tähän jne. Olin useesti raivon partaalla,hormonihöyryissä vielä, mut ohjeet loppuivat sit pikkuhiljaa. Edelleen on kyllä anopilla ärsyttävä tapa kysyy jostain asioista mitä ite pitää arveluttavana... esimerkiks kun poika laski liukumäkeä leikkikentällä,että onko aikasemmin laskenut ettei nyt vaan loukkaa itteään. Ihan kuin nyt antasin sen vartavasten tehä jotain missä sattuu :headwall:
Nyt on vaan keskittynyt hokemaan kuinka hänen raskaus suju ongelmitta samaan aikaan kun ite on ollu kuvotuksissaan |O Hänellä siis tasan yks lapsi.

Mahan toimiminen, pikkasen löysällä on,mut ei kai ripuliks voi sanoo. Ei mitään haittaa,mielummin näin kun ummetusta. Esikosta oli sama homma.

Vauvavakuutus,kai otetaan,esikoisella on ja yksityisellä ollaan käytetty...

Nyt ruuan laittoon :wave:

Repa ja säynävä 13+2
 
Barbamamalle :hug: elämä ei oo reilua..

Itelle on tullu taas vähän tyhmä olo siitä että onko kaikki taas ok kun ultrasta on jo jonkin aikaa. Neuvola tosin ens vkolla joten jospa siellä tarkistettaisiin asia. Maha kyllä kasvaa ja normi kipuiluja aina silloin tällöin mutta kun et tunne vielä mitään niin mistäpä tiedät. En oo hankkinu doppleriakaan se vois ehkä helpottaa, jos osaisin käyttää.. Rakenneultra jännittää jo (syyskuussa vasta joskus).

Täällä ei oo maha toiminu pitkilleen kunnolla ja vitsit et on ärsyttävää varata ½ h vessa aikaa ku ennen riitti n. 5 min.. toivottavasti joskus helpottaa..? Päänsärky onneks jo vähempänä. Painoa noussu jo reilu 3 kg (alku paino n.55 kg) eli vissiin ihan ok. Mullahan ei siis ollu pahoinvointia vaan on tehny mieli syödä koko ajan (edelleenkin).

Mulla katotaan kans kelalle tulot 6kk:n mukaan koska valmistuin vasta viime syksynä niin ei ole tullu juuri hankittua viime vuosina. Nyt ollu jo yli vuoden kuitenkin töissä. :)

tytti & vaavi 14+6
 
Barbamama35: :hug: ja pahoittelut! Tosi surullista, jaksamista sinne!

Välillä mulla on sellanen tunne, että miten itse voi olla näin "onnekas" että kaikki on mennyt hyvin... siis ainakin tähän asti. Oon ollut töissä joskus naistentautien vuodeosasastolla ja siellä tuli nähtyä ihan kaikenlaista, ne asiat varsinkin tässä tilassa usein kummittelee mielessä, vaikka ei saiskaan. Sanoin joskus (ennen kuin edes olin raskaana) yhdelle tutulle, etten varmaan uskaltaisi huokaista helpotuksesta ennen rv 30... Mutta tässä sitä vaan ollaan, ja yritetään ajatella positiivisesti. :) Päivä kerrallaan, ja jos vain osaisi olla liikaa murehtimatta. Vielä viikko, ja sit pääsee lääkärille kuuntelemaan vauvan sydänääniä...

nelli-86: Mulla on lähes sama tilanne kuin sulla... En ole enää opiskelija, mutta mulla ei ole vakityöpaikkaa, vaan määräaikainen sopimus elokuun loppuun. Pomo on kyllä luvannut töitä syksyksi, ja tehnyt jopa työvuorolistan mulla lokakuun puoleen väliin... Mutta en ole allekirjoittanut vielä työsopimusta. Koko ajan kauhea paine, että koska kerron pomolle ja kerronko ennen sopimuksen allekirjoittamista. Tänään kaupassa ajattelin, että jos pomo tai joku muu työkaveri tulis vaikka vastaan... Mun maha näkyy jo aikas hyvin, ei oikein voi olla huomaamatta kun on ns. normaalit arkivaatteet päällä. Töissä ei huomaa, kun meillä on niin löysä työvaatteet. :) Mutta varmaan se alkaa pian sielläkin näkyä. Ja, ois toisaalta kiva kertoa ajoissa, tuntuis reilulta. Pomo on kuitenkin tosi mukava, joten ehkä mä kerron heti kun vaan tulee sopiva tilaisuus!

Vatsan toiminnasta Mulla oli tässä n. viikko pari sitten tosi löysällä maha, ei nyt ihan ripulia mutta aina melkein syömisen jälkeen alkoi kiertää mahassa ja sit piti juosta vessaan... Nyt taas on ollut niin, ettei ole oikein kunnolla toiminut. Varmaan viimeksi 2-3 päivää sitten toimi kunnolla...

Painonnoususta Painoin ennen raskautta n. 60 kg ja ekalla neuvolakäynnillä saman verran. Tänään kävin puntarilla kun käytiin Gigantissa ja siellä oli mahdollisuus punnita itsensä :D niin painoin 61 kg. Meillä ei ole kotona puntaria... Joten eipä nyt kauheasti ole noussut, vaikka siltä kyllä tuntuukin että olis noussut... On niin turvonnut olo ja tulee syötyä aika paljon herkkuja. :ashamed: Mulle tulee heti huono omatunto, jos olen juonut esim. limsaa tai syönyt karkkia... Ei painonnousun takia vaan vauvaa ajatellen.

Tosta syömisestä tulikin mieleen, kuinka paljon te syötte ns. herkkuja? Juotteko paljon esim. limsaa, syöttekö karkkia/sipsiä? Mä päätin joskus, että jos tuun raskaaksi niin en syö ollenkaa karkkia... Noh, ei se nyt ihan ole onnistunut, välillä tulee kyllä syötyä. Ja mulla on kauhea suolanhimo koko ajan niin mikäs ihanampaa kuin syödä sipsiä... :snotty: Limsaa en juo paitsi joskus joissain synttäreillä tms. Itse koen että syön melko terveellisesti, mutta ainahan olis vähän parannettavaa. :)

~ Merve & 13+0 :heart:
 
Hejsan :).

Barbamamalle pahoittelut vielä tätäkin kautta. Paljon jaksamista teille :hug:

sinizii: Tervetuloa mukaan! :) Itsekin runsas kolme vuotta lasta yrittäneenä tiedän miten hassua ja outoa se on sitten kun yhtäkkiä onkin raskaana. Mäkin oon 25 ja aina sai kuulla että onhan sulla vielä aikaa, mutta eipä se siinä tuskassa hirveesti helpottanu. Pikkuhiljaa on nyt itsekin tajunnut että raskaana tässä ollaan ^_^. Aluksi oli munkin vaikea suhtautua ihmisten hirveeseen ihanaihanahehkutukseen kun itse ei jotenkin aluksi ees tajunnu koko asiaa. Tsemppiä sinullekin odotukseen! :)

pissatulehdus: Täälläkin yksi kroonikko. Ei ole onneksi pariin vuoteen ollut yhtäkään kun oon osannu oireiden ilmetessä toimia heti ja ehkästä pahenemisen. Nyt on hetkittäin ollu sellanen olo että on taas tulehdus päällä mut ainakin vielä viime viikolla pissanäyte oli puhdas. Toivottavasti ei tuliskaan. Se on turhista turhin tauti.

omaa napaa: Oltiin perjantaina siellä häissä ja meinas kyllä väsy ottaa voiton, mut hienosti jaksoin juhlia jopa yhteentoista :D. Eilen kotiinpalatessa olikin kyllä sit aivan poikki ja tänään oli aamulla kuudeksi mentävä töihin, oijee! Noh, nukuin päikkärit ja nyt on melko hyvä fiilis. Eiköhän sitä kuitenkin yöunille mee ajoissa, taas. Vatsa on kasvanu hirveesti ja välillä nipistelee kovastikin. Kuulin taas viikonloppuna, että huomaahan sen että oot raskaana :D. Ihan kiva että sen huomaa jo :>.

Adalmis ja keijo möttönen 11+2 (keksittiin reissun aikana etunimi työnimelle :p)
 
tervelis tuloa kaikille uusille...
Oon käyny 2+ päivittäin, mut se on muka niin hankalaa kirjautua sisään että voi kirjottaa tänne... :LOL:
NP ultra oli viime viikolla ja kaikki oli hyvin. Niskaturvotus oli 0.53 mm (mistä jo säikähdin ku jollakin oli ollu 0.1mm ja toihan on jo viisin kertanen) ja riski normaali. Vauva vastasi silloin vko 12+0, eli raskaus eteneekin alkuperäisen LA.n mukaan, joka onkin 17.2. Eli sen sais muuttaa :flower: Hyvin vähän vaavi siellä liikuskeli, mut oli kiva nähdä sydänäänet kuin myös kuulla (sain kuulla ne samana päivänä uudestaan lekuneuvolas).
Mulla oli ekas neuvolas sijainen, joka oli niin ihana, en hirveesti tykänny tosta mun omasta, vaikka ihan asiallinen olikin. Mulla kans ei painon tarttis nousta kovinkaan paljoo, sanoin terkalle ja lekulle et tarkoitus olis et paino nousis alle 8 kiloa. Tällä hetkellä paino on 1.3 kiloo miinuksella, paitsi tietysti silloin ku olin neuvolan vaa'alla niin vatsa ei ollut toiminut "muutamaan päivään" oli kilo enemmän kuin nyt. Mut jos mun kokoinen ihminen rupee selittelemään painosta niin katotaan ihan kieroon ja suurin piirtein ruvetaan vittuilemaan. Ja kun oikeesti, mun kokoisella ihmisellä voi paino vaihdella päivittäin parikin kiloa, siis jos oon syöny vähänkin jotakin suolasta niin aamulla puntari näyttää +2kiloo...

JA mä en ymmärrä kuinka te jotkut jaksatte kirjottaa niin pitkiä pätkiä, tääki tuntuu musta jo äly pitkältä. Ja mulla on huono muisti ja helposti pää tyhjä, kuten nytten, paljon mulla on ollu tänne asiaa, mut en nyt muista mitä!!!!! :kieh: :LOL: :ashamed:
muoks NIIN JOO
Esikoista kun kerta odotan niin todellakin otan äitiyspakkauksen :heart: :heart: :heart:
Ja 2009 vuoden tulot on ollu mulla ihan sika huonot ja tän vimpan puolen vuoden tulot tulee olemaan 19% suuremmat, eli menee sitte ton 2009 vuoden tulojen mukaan, eli tuun saamaan 400 euroa vähemmän per kuukausi |O |O |O |O |O |O |O ellen jollain kepulikonstilla saa revittyä lisää 1000-1500 euroa :headwall: :headwall: :headwall: |O
muoks 2. pitää siis olla yli 20% suuremmat tulot... :kieh:
 
kääkkis
Barbamama35: iso :hug: ja voimia sinulle.

Itse alan huomenna mittailemaan verensokereita, ihanaa :kieh: No, vauvan parhaaksi mitä vain.

Herkutteluista: Olen yrittänyt katsoa omat syömiseni mahd. tarkkaan, mutta olen kyllä sallinut herkkujakin. En päivittäin ota, vaan vähän silloin tällöin. Varsinkin salmiakkia tekee mieli, mutta verenpaineen takia otan sitäkin vain pieniä määriä kerrallaan. Olen vähän sellainen, että jos kiellän itseltäni kaikki herkut, niin saan sitten hirveitä mielitekoja ja rohmin kerralla itseni kipeäksi.

kääkkis ja pikkutakku 16+0 ( poks =) )
 
Mullei ees oo tehny mieli kauheesti herkkuja. Ennen mun pahe oli sipsit, vaan nyt ei tee mieli ku ruisleipää :D ja silti paino nousee tahtiin 700g/viikko!!! :eek:

Doppleri tuli tänään ja hetihän sitä testattiin. :heart: syke löyty pienen etsimisen jälkeen. Mitattiin, että se olis ollu 150/minuutti. Sehän vois sittekki olla tyttö =) ku oli noin korkee.

Barbamaman
puolesta paha mieli :'( :hug: :hug: :hug:

-Happis ja pikku-Kallestiina 14+6
 
Heiissan!

Kiitos kaikille jotka ootte kertonu mulle lisäinfoo tästä pissatulehuksesta..nyt kävin ostaan yötöihin sen karpalomehupurkin... :D vaikka en niin yhtäään tykkää siittä mausta. Hmm.. mulla oli tänään neuvola..ja vauvan sydän löi 163/minuutti ja sanoi että liikkuu kovasti :).. ihanaa tietoa tällä erää, sillä paljon huolia mahtuu matkaan :/.

Voi tulipa huono omatunto ku lueskeli näitä ja kävi ilmi että ette herkuttele paljoa..voi luoja...nytkin teen töitä suklaapatukka vieressä :eek:. Hitsi että mulle maistuu..niin makea kuin suolainenki..!! verenpaineet oli tänään ainaki onneks matalat ja painoa oli tullut 2,3 kg lissää(alkupaino 55kg). mut ooon mää kyllä yrittäny vähentää ja naukkailla välillä hetelmiäkin.. ;)

Tää on mun ensimmäinen raskaus, ja oon ihan totally pihalla kaikesta (tai ainakin alkuun olin...) onneksi te kaikki helmikuun hehkeät mammat ootte täällä tukena mukana :hug:


Pauliina + Nuppu 13+2
 

Yhteistyössä