helmikuun Hehkeät 2011, elokuu

Voi barbamama, olen tosi pahoillani menetyksestäsi :hug: Vaikeita päätöksiä olet joutunut tekemään, otan suuresti osaa...

Jane: kiitti, tarkistinkin asian neuvolan papereista. Eli meillä siis kaikki hyvin, ellei soittoa maanantaihin mennessä tule. Onneksi ollaan reissussa, niin ei ehdi stressaamaan...

Pauliis: voi kuule, et ole ainoa. Kaikki menee nyt kun pahoinvointia ei ole. Tänään menny mäkkäriä, fasupaloja (enkä normaalisti edes tykkää suklaasta!), salmiakkia, cokista (repsahdus) ja vähän sitä sun tätä...Onneksi myös salaatit, vihannekset ja hedelmät himottaa, niin tasoittaa edes vähän.

Meillä oli tänään sitten päivystysreissu pojan kanssa, kuume pamahti puolessa tunnissa yli 39 ja poika oli ihan voipunut. Itki vaan päänsärkyään. Ärhäkkä korvatulehdus löytyi toisesta korvasta, siihen saatiin nyt antibiootit + tulehduskipulääkkeet kuurina. Oli jo illalla vähän parempi, tosin lämpöä edelleen 38. Voi raukkaa...

Commander ja papunen
 
Mulla oli viimekuussa ihan hirvee herkkuhimo, mut nyt alkaa onneks jo helpottaa. Jotenki kytköksissä pahaanoloon, koska syödessä oli hyvä olo ja muuten ällötti koko ajan ni mitäs sitä sitten muuta teki ku pisteli menemään.. Oli myös hirveä hinku salmiakkiin ja sitte huonolla omallatunnolla söi sitäki. :ashamed: Nyt on hirveästi tehnyt mieli maitoa, noin niinku ajatuksena. Tekis siis mieli ottaa purkki ja huitasta kerralla huiviin, mut todellisuudessa en edes pidä maidon mausta! Piimää oon juonu vaikka en mä siitäkää pidä, mut ajattelin et jos on joku tarve nyt sitte..

Adalmis: Kiitos ja onnea myös itsellesi! Onhan tää oikeasti aika ihanaa ku alkaa pää olemaan matkassa mukana..;)

Mä oon tosi vahvasti kahden vaiheilla vauvavakuutuksen kanssa.. Varmaan kallistun sen kannalle kuitenki, ku ei sitä sitten ikinä tiedä mitä käy! En tiedä miten "kulkee suvussa", mutta tuntuu, että joka sisaruksen ja serkun perheessä vähintään yhdellä lapsella on korvien kanssa ongelmia. :( Ja itelläniki oli, tosin ei putkia tarvinnut laitella mutta kuitenkin.. Että jos ei nyt suvussa kulje ni onpahan ainaki yleinen ongelma kuitenki.;)

Me otetaan myös äitiyspakkaus ku muutenki saadaa ostaa kaikki itte. Mun veljellä olisi kaikenlaista, ku niiden nuorin on nyt vuoden, mutta hän on eronnut siitä naisesta enkä halua siksi sieltä mitään, koska se on vähän hankala ihminen enkä sitte jaksa mitään jälkipuheita siitä että mulle on annettu sitä tai tätä vaikka joku hänen seitsemästä siskostaan olis tarvinnut omille lapsilleen. Serkkuseniki lupaili vaatteita, mut ne on jotain muistoesineitä ilmeisesti, koska haluaa ne takasin.. Että ei kiitos.:) En halua että vahingossa tärvelen jonkun muistomekon.;) Ja välillä tuntuu, että ihmiset lupaa jos vaikka mitä ihan vaan siksi, että niin on tapana, mutta asia kuitenkin "unohdetaan" vähin äänin. Joten olen sitten varautunut siihen, että hommataan tavarat ihan itse.;) Toki jos joku tosissaan jotain haluaa antaa/myydä otan vastaan, mut en perään kysele.
 
Herkuista : Mä olen muutenkin tosi paljon herkkujen perään ja nyt on ollu semmosia kausia, että tekee päivittäin mieli karkkia. Ja nimenomaan karkkia, ei sipsiä eikä limua ja tosi harvoin suklaatakaan. Kova himo on imeskeltäviin karkkeihin (esim bonbonin ne kovat). Oikein itteäkin ärsyttää ettei sitten useimmiten osaa olla ostamatta jotain. Pakko olis varmaan alkaa vähän seurata tota syömistä, koska muuten mä varmaan leviän kun pullataikina raskauden aikana ja olis kuitenkin tavotteena päästä jossain vaiheessa suunnilleen samoihin mittoihin kun nyt.

Me ei olla noihin vauvavakuutuksiin oikein vielä perehdytty, joten en osaa siihen ottaa kantaa ollenkaan. Täytys varmaan vähän pohtia asiaa ton miehen kanssa...

Yhden tuttavan kautta saatais varmaan ostettua Brion 1v vanhat yhdistelmät 200? ja siinä on mukana kaikki (hyttysverkko, hoitolaukku, sadesuoja ym) ja tosi siistit. Aika aikastahan toi vaunujen hankkiminen vielä on, mutta jos ne on hyvät ja siistit niin ei niitä ehkä ohi suunkaan kannata päästää...

Täällä taas kamala päänsärky ja selkäkin ihan jumissa. Olispa luksusta päästä hierojalle, mutta eip taida onnistua kun mahallaan ei oikein kovalla alustalla oo hyvä olla. Huonolla omallatunnolla taas oli pakko ottaa Panadolia aamupalaksi...:(

nelli & mytty 13+3
 
Vauvavakuutus otetaan todennäköisesti, itelläni on ollut sellainen ja sitä on kyllä tullut käytettyä tosi paljon, tosin mä synnyin keskosena että sen takia on tullut paljon lääkärikäyntejä. Ja on se kiva kun pääsee yksityiselle sitten niin ei tarvitse odotella, vaikka kyllähän sitä kunnallisellakin joskus käy tsäkä ;)

Kiirus töissä, viikot paukkuu, jee :)

pokemoni & myttynen 12+0
 
Repa En ole ollut tässä välissä nyt töissä. Hoitovapaalla siis kituuttelen. :) Mutta niin, kiitos tiedosta, jotain tollasta muistelinkin että niissä rahoissa on. :)

Vauvavakuutus: Otettiin esikoiselle se Nordean syntymättömän lapsen vakuutus, kun tosiaankaan ei voi tietää että mitä kaikkea tapahtuu! Ja meillä on muutenkin kaikki vakuutukset Nordeassa, joten siellä sekin on. Kertaakaan ei olla tarvittu, eli vähän turhaan sitä nyt on maksanut. Tarviikin perehtyä, josko sen voisi vaihtaa nyt johonkin halvempaan. Kun toi on muistaakseni noin 400e vuodessa. :eek:

Herkuista: Mulle maistui jossain vaiheessa suolainen tosi hyvin, mutta makean syönnistä tulee huono olo samantien! Siltikin aina joskus jotain karkkia menee napaan. Ja sitten kärsitään oloista. Edes jäätelö ei mene alas!!
Toisaalta kyllä hyvä. Pitäisi yrittää pitää nyt paino kurissa. Esikoisesta tuli sellainen reilu 20kg painoa...Huh huh! Ja niitä kiloja siis kannan edelleen. Vajaa 10kg olisi matkaa siihen edellisen raskauden lähtöpainoon.

Oman vaa'an mukaan paino ei ole noussut nyt juurikaan. Mutta kun se neuvolan vaaka näyttää aina enemmän, kuin meidän, niin en osaa ihan varmaksi sanoa.
No, huomenna se selviää. On meinaan se eka ultra edessä!! :) Onneks on jo 9 aikaan aamulla, niin ei tarvi koko päivää odotella sitä.

May85 & PikkuTassu rv.11+3
 
nelli; Mä olen käynyt fysioterapiassa raskauksien aikana ja kyllä käsittelyille ja hieronnoille on aina löydetty sopiva asento mahasta huolimatta. Kannattaa soittaa ja kysyä! Mieluummin hieronta varmaan kuin särkylääkkeet ja kurja olo...

Commander ja papunen 12+5
 
Ilmoittautuisin myös keskusteluihin mukaan :) nyt rv 11+3, la 25.2, toinen raskaus :) eilen kävin yksityisellä ultrassa tarkistamass että kohdussa vain yksi vauva kun edellinen raskaus mulla oli kaksosraskaus, tytöt syntyi 08/2008 :) nyt tosiaan yksi vesseli masussa :)
 
Terveisiä Porin Sonispherestä. Kivvoo ol,vettä ripeksi tosin "hiukan" :D Vapaamatkustaja kiukkusi valvomisesta ja ajamisesta (tuli ajettua yli 1000km viikonlopun aikana), mutta nyt on jo hiukan rauhoittunut. Jalat on kyllä edelleen ihan elefanttitautiset. Ja en kyllä lähe toiste 2 päiväsille festareille raskaana, oli aivan liian väsyttävä reissu. Maanantain jouduin olemaan töistä poissa tuon force majeuren takia, eli lähtö Porista myöhästy yli 4 tuntia ja piti jäädä vielä matkan varrelle torkkumaan autoon, että jaksoin ajaa takaisin. Oltiin Kuopiossa vasta joskus 12 aikaan maanantaina ja sitten ajettiin vielä kotio tänne kurrepurolle. Mutta Alice Cooper oli kyllä hyvä :heart:

Että semmosta oli oma napa.

Kitrus ja KeijoOrvokki 13+3

Ainiin, perjantai on 13. pvä. Iik, rv:kin on vielä silloin 13. Tuplaepäonni?
 
Kitrus,ai olit porissa,hiukan kateellinen :ashamed: Tosin toi ukkosmyräkkä ei oikein kuulostanu kivalta. Iron maiden olis ollu kiva nähä,moni kehu keikkaa =)

Tohina,tervetuloa mukaan :heart:

May,aika kallis on vakuutus kyllä,kannattaa vaihtaa... ja suosittelen käyttämään sit pikkuvaivoissakin yksityisellä niin saatte omanne takasin :D Omavastuu on kans aika tärkee juttu,et paljon se on.

Herkut,Mul on aika ajoin lähinnä roskaruoka nälkä...mut koitan toteuttaa samaa linjaa kuin esikoisen kans,et kerta viikkoon jotain herkkua on sallittu =)

Ihanaa kun on ollu pilvisempää ja viileempää,oikein tuntuu kun alkaa elämä palaamaan :p

Repa ja säynävä 13+3
 
Täällä oltiin eilen nt-ultrassa ja kaikki hyvin :) Pikkunen vastas viikkoja tasan, eli la säilyy. Sain sitten samantien uuden ajan rakenneultraan, joka lokakuun puolesvälis. Tänään oli sit lääkäri ja dopplerilla yritettiin kuunnella, muttei kuulunut vielä. Hemppa oli pysynyt hyvänä, ekalla nlalla 140 ja nyt 135, ei tarvi rautaa miettiä. Niin ja paino pysynyt samana. Tuli samalla reissulla ostettua alelankaa ja jos jotain neulois pienelle. Tein jo pienet villasukat ja jakku on vaiheessa.
Mutta kyllä se pieni oli vaan niin ihana :heart:

Hempukka ja raksu 12+4
 
Siitä äitiyspäivärahasta ja 2 lasta 3 vuoden sisällä: Olen kyllä vähän eri mieltä, että vaikuttaako työnteko siinä välissä tulevaan rahaan, eli mun mielestä ei vaikuta. Ja selasin aika tarkkaan kelan sivut läpi. Mutta kannattaa tarkastaa kuitenkin kelasta. Jos vaikuttaisi, niin yhtälailla työttömyyden tai hoitovapaakorvauksen pitäisi vaikuttaa, mutta ei vaikuta.
 
Vakuutus: Meillä on kahdella aiemmalla lapsella otettu syntymättömän lapsen vakuutus ja toisella se on kyllä tullut tarpeen korvatulehdusten ja astman takia. Juniorilla sitä ei juurikaan ole tarvittu, mutta mielummin pelaan varman päälle ja otan sen :)

ON: Tänään on sitten eka eskaripäivä/kerhopäivä takana ja vaihtelevasti meni. Eskarilainen oli kuin vanha tekijä, mutta juniori sen sijaan ei suostu luopumaan äidistä niin helposti. Siinä sitten harjoitellaan sitä seuraavat kerrat.
Olen saanut itselleni flunssan ja se vie kyllä voimat, kun pää on täynnä räkää ja aivastelee vähän väliä. Toivottavasti ei kestäis loppulomaa...

Mami ja Nasu 13+6
 
herkuttelusta Esikoisesta tuli painoa sen 23 kiloa ja nyt yritän pitää kurissa,eli aina ku paino alkaa nousee liikaa niin alan kyllä kurittaa itseäni sulkemalla ylimääräiset herkut veke...

Tänään tuntui KOVA potku!! kaupassa ku oli vielä hirvee pissahätäki,eli ei sillee ollut mukavaa. :O ja eilen illallaki hirveet rumpu sarjat kävi :)

onnea ultrakuulumisista muutamille!

bb& papunen 14+6 ja viola 1v 2vko .=)
 
Tervetuloa Tohina :heart: .

Meidän teinit on täällä ihan täpinöissään, kun huomenna alkaa seiskaluokka. Toivottavasti saavat unen päästä kiinni.

(.) Mun kurkku tuli yhtäkkiä kipeeksi. Yritän popsia mustia viinimarjoja, että saan c-vitamiinia. Taitaa kuitenki olla joku tauti tulossa :(

Happis ja pikku-Kalle (poks) 15 tasan
 
Pitkästä aikaa taas tännekin päivittelen....

Barbamamalle :hug:

Äitiyspakkausta emme ole ottamassa, vaikkakin toisaalta olisi ihana päästä hipelöimään niitä pikku vaatteita. Mutta jo kolme banaanilaatikollista vaatteita tuli siskolta ja lisää kuulema tulee, kunhan saa kaapit käytyä läpi, niin tarvetta ei todellakaan ole. Sieltä saamme myös rattaat ja kaverilta turvakaukalon.

Herkut eivät ole kauheasti maistuneet, vaan juhlissakin olen pakottanut itseni ottamaan edes vähän makeaa... Ei todellakaan ole normaalia käytöstä minulta :eek: .

Vakuutusta olen vähän miettinyt ja tulen luultavasti vielä aika paljon miettimään. En todellakaan tiedä mitä tekisin, kun nuo ovat aika kalliita.

Niin tervetuloa kaikille uusille! :flower:

(.) Lomalla ollaan nyt oltu ja mökkeilty ahkerasti. Supistukset ovat aikalailla jokapäiväisiä ja tuhruakin tulee säännöllisen epäsäännöllisesti. Vertakin on vuotanut jo kaksi kertaa tämän raskauden aikana, joten en aina tiedä mitä ajatella koko raskaudesta. Vaikkakin sain päähäni ajatuksen, että pakkohan Sintin on olla elossa vielä, kun jaksaa vielä pitää kiinni tuollaisessakin myllerryksessä :LOL: . Noh, nyt tulevana perjantaina 13. päivä saamme varmuuden Sintin sen hetkisestä tilasta, kun pääsemme käymään np- ultrassa.

Seepia ja Sintti 12+1
 
Tervetuloa Tohina!

Ja äitiysrahasta olen samaa mieltä Hellun kanssa: Ihan sama, oletko ollut välissä töissä tai et, alle kolmen vuoden ikäerolla olet oikeutettu samaan päivärahaan kuin edellisestäkin. Toki, jos on ollut välissä töissä ja tulot ovat parantuneet yli 20%, saa päivärahan uusien tulojen mukaisena. Lisäksi tarkentaisin johonkin aiempaan kommentttiin, ettei esikoisen syntymästä tarvi olla alle kolmea vuotta, vaan viimeisimmästä.

Neljän tunnin päästä on ultra. Ihan hiukan jännittää.
 
Tervetuloa Tohina mukaan!

Täälläkin on ultra 13. päivä eli perjantaina, mutta sehän on onnen päivä ;)

Töissä pitää kiirusta mutat se on vaan hyvä, menee aika nopeammin :) Eilen miehen äiti ja sisko kävi meillä, kerrottiin siskolle ja se ihan purskahti itkuun :heart:

pokemoni & myttynen 12+1
 
Terveisiä nt-ultrasta. Käytiin siinä eilen ja siellä se pikkuinen köllötteli. Ultrattiin alakautta ja niin sai kyllä paljon tarkempia kuvia kuin vatsan päältä. Muutenkin kerrottiin paljon enemmän että mitä siellä näkyy kuin tuon esikoisen kohdalla. Niskaturvotusta oli 1,4 ja mittaa vauvelilla 5,5 cm. Päiviä oli 3 vähemmän kuin kuukautisista laskettaessa eli eilen 12+1, mutta laskettua aikaa kuulemma muutetaan vasta jos eroa on 5 päivää tai yli.

Olen miettinyt tuota äitiyspakkausta eikä taideta sitä ottaa. Esikoisesta on jäljellä kuitenkin lähes kaikki vaatteet. Taidan ottaa äp:n rahana ja käyttää sen sitten vaunuihin, ne joudutaan hankkimaan koska edellisen kerran saatiin vaunut lainaksi.

Mulla ei ole kyllä tullut herkuteltua entiseen malliin koska ei oikeestaan tee mitään ruokaa saati sitten herkkuja mieli. Ja kun tuo kahvin juontikin on jäänyt (käytän kahviin reilusti sokeria) niin voi olla että kiloja on paremminkin karissut kuin tullut lisää. Viime raskaudessa tuli 14 kiloa painoon lisää mutta ne lähti kyllä imetyksellä.

Kerrottiin tytölle nyt ultran jälkeen vauvasta ja se meni kyllä ihan hämilleen. En usko että vielä oikein sisäisti asiaa. Neiti on siis kohta kolmen. No jospa se pikku hiljaa selkenisi. =)

Terveisin Sanuli ja öttiäinen 12+5 (12+2 ultran mukaan)
 
Onnea hyvistä ultra kuulumisista :flower: :heart:

Ihanaa kun on paljon viileempää nyt. Mä olin jo niin täynnä noita hirveitä helteitä. Olokin jo paljon pirteempi, kun ei oo kokoajan hiki.

Mulla on paino nyt tippunut plussauksesta 4kg, ihan loistavaa :heart: Voisin jo elätellä toiveita, että paino pysyis samassa lukemassa ihan loppuun asti. Sit olis synnytyksen jälkeen ihan huippu hienoa, kun olis paljon vähemmän painoa kuin alussa :D Mutta.. Katotaan nyt kuinka käy :LOL:

Missah ja Jalle 16+0 POKS :heart:
 
Jaahas, tää lähtee nyt viimeiselle kesälomareissulle ennenkuin arki alkaa maanantaina. Edessä junamatka lasten kanssa Kotkaan (mies tulee loppuviikosta autolla perässä), mahtavaa seuraa ja sunnuntaina vielä pyörähdys Tykkimäessä, jos sää sallii :) Nyt pitää pilkkoa eväät valmiiksi, lapset ei meinaa enää pysyä nahoissaan, vaikka juna lähtee vasta 11.20.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Commander ja papunen 12+6
 
commanderin kesälomareissut lasten kanssa kuulostaa ihanilta. Vitsit mustakin olis mukavaa päästä junalla matkustelemaan johonkin, mutta ei oikein yksin viitti :) Jos sitten muutaman vuoden päästä kun mytty on jo isompi. Muutenkin kiitos sulle tsempityksestä fysioterapeuttiasiasta. Tänään on varmaan pakko soittaa johonkin ja koittaa saada aika mahdollisimman pian ennen kun on myöhästä. Mulla on nimittäin skolioosi selässä ja sit sen takia nuo lihakset aika juntturissa lähes aina ja nyt on taas melkein vuosi päässyt venähtämään edellisestä käynnistä (vaikka suositus olis käydä kerran-pari kuukaudessa... ).

Täällähän on monta ultraan menijää tänään ja perjantaina! Onnea teille kovasti ja tulkaahan hyvien uutisten kanssa takasin! :D

Tohinalle tervetuloa mukaan! Kiva että vieläkin tasasin väliajoin tipahtelee uusia odottajia mukaan!

Mä menen kattomaan yhtiä vaunuja tänään. Tutun kautta sain kuulla Brion 1v vanhoista vaunuista, jotka olis myynnissä ja kuulemma erittäin siistit. Melko aikasessa vaiheessahan ne tulee hommattua, jos nyt matkaan tarttuu mutta saahan ne johonkin piiloon oottamaan oikeeta aikaa :D Hinta kun oli vaan reilu 200?...

nelli & mytty 13+4
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja tulevista ultrista:)

Me käytiin kanssa valkkaamassa vaunut valmiiksi pari pv sit:) mutta ne käydään laittamaan tilaukseen rakenneultran jälkeen, koska toimitusaika 6-8vk.. pakko hommata ajoissa ettei lopu kesken;) kalliit ovat mutta anoppi innokas ostamaan ne ja äippä turvakaukalon eli meille ei jää kun pikku juttuja hommattavaksi:)
Täällä vietelläänkin sit viimestä lomapäivää:) huomenna sit paahtaan heti lounasaikaan töihin.. ihan kivaa:) Närästystä ei onneks oo enään ollu sen yhden kerran jälkeen :D ja masu ei kasva vieläkään. turvottaa vaan (malttamaton) :ashamed:

Jane & Viltsu 15+1 :heart:
 

Yhteistyössä