helmikuun Hehkeät 2011, elokuu

Huh. Onpas muuttunut sivut. Täytyykin käydä tarkistamassa ne etusivun tiedot ja sitten yrittää etsiä se kerho jostain...

Merve hyvä, että pomolle kertominen sujui hyvin. Mulla kanssa on nyt työsoppari vuoden loppuun saakka taskussa ja ens viikolla aattelin kertoa pomolle raskaudesta. Toivottavasti ottaa yhtä hyvin kun sun pomo.

Pakko olis varmaan kertoa jo tästä tilasta siellä työpaikalla muutenkin, koska tänään alko koulu ja kyllä lähimmät luokkakaverit heti kyttäili masua siihen malliin että muutosta on tapahtunut. Sitten kerroin mytystä, niin olivat epäilleetkin mutta ei kehdanneet kysyä suoraan kun jos olisinkin vaan lihonnut...:LOL:

Täällä kanssa sellanen tylsä vaihe menossa. Odotan kamalasti, että liikkeet alkaa tuntua. Oireita ei juurikaan ole, tosin dopplerilla onneks voin kuunnella sydänääniä kun siltä tuntuu. Oon yrittäny pitää, että kerran viikossa kuuntelen ettei mee jokapäiväseksi touhuksi. No ens viikon ma sitten neuvola...

nelli & mytty 15+ jotain
 
Hejsan!

Täällä tosiaan on kaikki muuttunut o_O. Ehkäpä tähänki tottuu. Toivon mukaan se oikea versio ois hieman toimivampi!

nelli: Mullekin on muutama sanonut, että kyllä sen huomaa ,mutta eivät oo kehdannu sanoa jos oiski vaan lihonnu :p.

Täälläkin on sellanen paikallaan jumimis fiilis. Onneks tänään neuvolassa kuultiin sydänäänet niin on taas hetkeksi jotain mitä fiilistellä :). Verenpaineet oli taivaissa ja paino oli laskenu kuukaudessa kolme kiloa. Syytin siitä, tätä saamarin vatsatautia. Töistä yllättäen sain tälläsen mukavan kaverin. Alkaa jo pää hajota. Seuraava neuvola olis sit 27.9 ja sit siitä muutama viikko niin on se neuvola, jossa saa kelalle todistuksen. Jotenkin kiva kun saa tollasia "rajapyykkejä" joita oottaa ja sit tietää, että sillon on jo melko pitkällä. Aika kuluu vaan niin pirun hitaasti! :kieh:.

Vatsatuntemuksia ei oo oikeen ollu johtuen varmaan tuosta ykäilystä. Viikonloppuna vielä tuntui hipsuttelua ^_^. Ehkäpä taas sit kun tauti on voitettu.

Adalmis ja möttönen 13+4
 
Hei vaan taas!

Ja kiitos onnentoivotuksista, periaatteessa sain paikan =). Nyt on vaan ongelmana nykyisten ja uuden työn yhteensovittaminen, joka saattaa olla hankalampaa kuin piti. Tämä tarkoittaa, että minun pitäisi irtisanoutua nykyisestä (mikä ei yhtään haittaisi), mutta uutta työtä on vaan rajallinen määrä per kuukausi, eli pitää nyt tarkkaan laskeskella, että sillä tulisi toimeen...Ja lisäksi ongelmaksi saattaa nousta meidän Thaimaan reissu, kun ne olisi olleet työviikkoja, enkä pysty matkaa muuttamaan/perumaan enää. Mutta mietimme nyt molemmat tahollamme ja päätöksiä tehdään tässä parin päivän sisällä. Haluaisin sinne kyllä kovasti, toivottavasti saadaan homma sumplittua...

Isompien hoidosta; Meillä lapset on perhepäivähoidossa ja aion ottaa heidät kotiin maaliskuun alusta. Tammikuussa maksetaan kyllä päivähoitomaksu, mutta ovat luultavasti aika paljon kotona. Helmikuun ovat sitten hoidossa, koska mulla on edessä sektio, ja tiedän, että en heti leikkauksen jälkeen pysty koko sakkia hoitamaan miehen ollessa töissä (ei voi pitää silloin isyyslomaa).

Nyt nukkumaan, oli tosi kuluttava päivä henkisesti ja olen ihan poikki...

Commander ja papunen 14+6
 
Kyllä se paikallaan jumimis fiilis loppuu kohta kunhan liikkeitä alkaa tuntua.

Eilen oli neuvolalääkäri, kaikki oli hyvin. Joudun vaan nyt sitten käymään joka kuukausi verikokeissa niiden verestä löytyneiden vasta-aineiden takia. Voi että, mä sitten rakastan pistettävänä olemista. :kieh: Kysyin myös lähetteestä synnytystapa-arvioon ja sen saa kuulemma sitten vasta toisella lekurikäynnillä ja synnytystapa-arvio korvaa sitten sen kolmannen neuvolalääkärikäynnin.

Meillä on esikoinen tarhassa ja otetaan se sitten kotiin kunhan pikkuveli/pikkusisko on syntynyt. Eli helmikuun olisi vielä hoidossa. Olen kyllä miettinyt että johonkin kerhoon isosiskon olisi hyvä sitten päästä että sais etes vähän käydä välillä leikkimässä ja askartelemassa muiden lasten kanssa.
 
Tsaukkis!

Ja ekaks Commanderille onnea työpaikasta :flower:.

Mä jouduin kirjautumaan uudelleen kokonaan, kiitos näiden uusien sivujen..en muistanut salasanaa, sähköposti-osotetta ei kelpuuttanut..siitä siis tuo + tuolla nimimerkin perässä =).

Merve, täällä on ollut kanssa epätodelliset olot viime viikkoon asti. Oksentelukin helpotti viikolla 13 (onneksi!!) ja muita oireita ei oikeastaan ollutkaan. Vaikka ultrassa näki että siellä se heiluu ja kaikki on hyvin niin silti :confused:.mahakin on vielä pikkuriikkinen. Noin viikko sitten aloin tuntea pientä kutittelua, se sit vähän vahvisti oloa että kyllä siellä joku on :LOL: ja tänään neuvolassa kuului oikein ponnekkaat sydänäänet :heart:. Mut jotenkin tuo ultran jälkeinen aika oli jollain tavalla vähän ahdistavaakin, meikäläinenkin kun on vähän liian kova ressailemaan.. :whistle:

Neuvolassa siis kävin tänään ja kaikki oli hyvin, paitsi hb. Rautaa pitää alkaa popsimaan |O..ostin Maltoferin purutabletteja jotka maistuu ihan koiransuklaalle :LOL: jamiii.. jospa sillä pysyis pakki kunnossa. Painokin oli noussut edelliskerrasta reilun kilon, sitä tuuleteltiin th:n kanssa :LOL:..

Työtkin alko maanantaina oikein onnistuneesti. Oli kyllä kiva mennä töihin 2,5 kk:n makoilun jälkeen, pääs taas kiinni ns.normaaliin arkeen =).

Nyt moppi heilumaan!

Wippii, 16+6 :heart:
 
tytöt aapelikaapelia ei näy ollenkaan 1 sivulla la 20.2. ja oys. ikää 35

onnea kaikille ketkä kertoivat työpaikalla ja onnittelut commanderille työpaikasta.:flower:

onpa tämä sivu muuttunut, ei osaa käyttää ei. saapa nähdä kauan menee ennen kuin opin edes lukemaan tätä.

ekat pikkuruiset vaatteet lähti mukaan kirpparilta, vaikka aion etten osta vielä:ashamed:

hei kellään ohjeita niihin villahousuihin mitä pidetään kestoillessa:attn:

täällä ei mitään uutta. flunssa vaan vieläkin vaivaa.
 
Heippa!

Kiitos kaikille onnitteluista, saa nähdä kuinka käy. En saanut yöllä oikein nukuttua, kun jännittää ja pyörittelin eri vaihtoehtoja päässäni koko ajan.

Kitrus: Unohdin eilen vastata, eli miehen numero on 99. Ei pelaa enää ensi pelissä, kun loukkasi itsensä viimeksi ja aikoo kai lopettaa nyt sitten tähän. Tosin lopetti jo kertaalleen, mutta palasi sitten kehiin, eli otapa siitä sitten selvää :)

Huomenna olisi sokerirasitus, seuraava neuvola 17.9. ja rakenneultra 5.10. Paljon on siis etappeja taas lähellä, mutta kuitenkin niiiiin kaukana. Onneksi ehdin rakenneultraan ennen lomamatkaa, se oli kaikkein tärkeintä.

Commander ja papunen 15+0 POKS!
 
Jumalist näitten sivujen kans:kieh:En päässy kirjautumaan enää ollenkaan,jotenka jouduin rekisteröitymään uusiks et pääsee kirjottamaan...toivottavasti saan vanhan nimimerkin prohviileineni käyttöön taas joskus: /

Merve,mul on täsmälleen samat tuntemukset... oireet alkaa katoileen lopullisesti ja niin kai kuuluukin mut tilalle jää vaan tää kumpu kertomaan raskaudesta. Kauheita vainoharhoja et onko koko tyyppi elossa:|Kun aina joskus oon tuntevani pientä liikettä...mut sit aattelen et onko harhaa kun ne ei vahvistu mihinkään...ja toisaalta vois kuvitella et kohta alkas tuntumaan kun kerta on jo toinen raskauskin... tekis niin mieli mennä s.ääniä' kuunteleen mut kai se on hillittävä se kolme viikkoa ittensä kun ei oikeen oo syytä tälle epäilylle:ashamed:

Esikoinen on kotihoidossa tällähetkellä,ja on sitä myös helmikuussa... seurakunnan kerhoon sais kerran viikossa sit kun täyttää kolme,mikä siis tapahtuu toukokuussa,eli seuraavana syksynä. Alkakoon sit sieltä hoitouransa;) Siihen mennessä juostaan noissa perhekerhoissa siihen asti kun olo antaa myöden=) Mietinkin et kuka veis herraa sit kun vauvan kans ei heti voi lähtee...kiipeilee varmaan muuten seinille. Muskariin saan varmaan isovanhemmat viemään...

Commander
,onnittelut työpaikasta:flower:

Hei kaikki uudelleensynnyttäjät,joks kaikki tuntee liikkeitä paitti minä:confused:Siis oon tuntevinani joskus jotain,painon tunnetta siellä täällä,muljuamista..mut harvakseltaan eikä ne oikeen vahvistu,niin epäilen et onko edes liikkeitä ja koska alkaa kunnon meno: / Ahistaa....

Me lähetään huomenna sinne risteilemään,joten palaan sunnuntaina asiaan. Vointeja kaikille:flower:

Repa ja säynävä 15+5
 
Hah. On tää hienoa. Pääsen kirjautumaan tänne sisälle ainoastaan tolla mun käytössä olevalla nimimerkillä ja salasanalla. Eilen pääsin vielä "nimellä" joka ei ole nimimerkki. Onkohan tää nyt pysyvä muutos??
Eli kokeilkaa mennä sillä nimimerkillä sisälle, jos auttais?

Repa Täälläkään ei tunnu liikkeitä vielä. Tosin mulla on pari viikkoa vähemmän viikkojakin, kuin sulla. Mutta tosi aikasin täällä on porukalla alkanut liikkeet tuntumaan.

Ei nyt muuta. Lähinnä merkkausta ja kokeilua, miten nää sivut taas toimii.:kieh:

May & PikkuTassu 13+4
 
Täällä tuntu kans jonkin aikaa sitten tosi tuskastuttavalle kun ei tienny mitä vaaville kuuluu. Nyt helpottunu kun on maha alkanu tosissaan kasvaa (tosin mä näytän enemmänkin lihoneelle ku raskautuneelle, tyttö? ;) ) Että uskoa vaan peliin... :hug: Mä varmaan jännitän kyllä viimeseen saakka että meneekö kaikki hyvin, siks en oo uskaltanu ostaa vielä mitään, enkä meinannukkaa kun sitten varmaan jouluostoksina.. =) hyvä kyllä lukea mitä ootte muut hankkinu ja mitä kannattaa hankkia kun itellä ei oo kokemusta.

Ai nii, tänään sokerirasitus, mikä oli ihan ok, vähän vaan pitkästytti se 2h odottelu. Ois pitäny ottaa hyvä kirja mukaan niin mikäs tuossa. Huomenna soiteltava neuvolasta tulokset : /

tytti & vaavi 17+2
 
Muoks * Anteeksipyyntö avautumiselle ja pihinälle etukäteen*

Eilen käyty neuvolassa ja mulla on niin ärsyttävä neuvolatäti että pihisin kiukusta koko illan ja tämän päivän.
Ens kerralla sanon sille kyllä että joko me yritetään uudestaan suoristaa suksia tai sitten en halua enään käydä täällä.
:kieh::kieh: Ekalla kerralla oli niin ihana ja mielettömän mukava neuvolatäti joka valitettavasti oli sijainen, sitä tämä nykyinen neuvolatäti manailikin että olisi halunnut olla alusta asti. Ja toi ajatusmaailmansa hyvin hyvin hyvin vahvasti esiin ja meillä erkani tiet tässä vaiheessa.

Laski sitten taas viikot eli mä en tiedä missä mennään.
Yritin kysyä mutta en saanut vastausta eli
osaako joku nyt sitten auttaa mikä on se oikea :
np ultrassa kävin viikolla 11+(kuukautisten mukaan) koko vastasi viikkoja 11+4

nyt olisi 13+3 kuukautisten mukaan ja ultran mukaan 14+

Neuvola täti kuitenkin yliviivasi neonvärillä että nyt ollaan niin alussa vielä, että viikoilla 13+3.

Toi hyvin monta kertaa sen esiin kuinka alussa ollaan ja samalla toitotti imetyksestä ja kuinka antaa dvd:n meille lainaksi että voidaan tutustua imetykseen ja miten sitten ymmärrän imetyksen tärkeyden...
En millään tavoin kieltäytynyt imetyksestä sanoin vain että se tuskin onnistuu rinnasta suoraan mutta jos maitoa sattuisi tulemaan niin pumppaan sen lapselle aivan kuin pojankin kanssa. Se ei kelvannut.

Vien sille ens kerralla väestöliiton Pullonpyörittäjä äidit kirjan.

Mitattiin kohdunkorkeus , Onko teillä jo mitattu?
Täällä se oli 14cm.
Painoa oli tullut 1.5kg 2kk aikana
Tästäkin sanoi että että olet melkein hoikka joten tämä painonnousu on ihan ok muttei enempää tarvitse nousta.
Edellinen sanoi että SYÖ koska painoindeksi on alipainossa.

Sanoi myös että sokerirasitusta ei tehdä, kun edellisellä kerralla toinen sanoi että kaikki yli 25v tehdään.

Mä käytän alkoholia tosi vähän 1-2krt vuodessa mutta sain tohon hemmetin kyselyyn silloin ekalla kerralla 7pistettä :p ja mies vähän enemmän. Mies siinä kyseli jotain alkoholista ja sen vaikutuksista noin yleensä, ja heitti siinä että kun joskus on ollut hulvatonta eloa;) siihen täti sanoi että oletko käynyt hepatiittitesteissä... Mies siihen että ei hän NYT NIIN HULVATONTA elämää ole viettänyt, ja mä olin että mitä helvet..... ( tarkoitti vain että joskus nuorena on bilettänyt)
Samalla täti alkoi pläräilee niitä täytettyja papereita joissa oli noi meidän antamat alkoholi/huumekyselyt ekalta käynniltä.


Antoi myös äiti/odotus ryhmiin lappuja ja tuohon ilmoitin että en välttämättä halua käydä tuollaisissa ryhmissä ( ei vain sovi itselleni) niin taisi siitäkin vetää herneet nenään.
Jäi tosi tosi kiva mieli.

Mä itse koen niin että neuvolassa saisi tukea ja siellä olisi mukava käydä. Ja jos rehellisesti sanon mielipiteeni , mitä halua ja mitä en niin en odota että tuo ihminen vetelee herneitä nenään kun en tee niin kuin hän haluaisi tai olettaisi mun tekevän.

Nourahia ja Erkki 13+3 tai 14+
 
Nourahia: Olipa inhottava neuvolakäynti. :( Toivottavasti saatte sukset suoraan tai uuden tädin. Raskauden aikana käydään kuitenkin läpi aika herkkiä juttuja ni ei paljon tee mieli mistään puhua jos toisella on ihan väärä asenne. Minä varmaan laskisin np-ultran mukaan, koska kierrothan voi olla hyvinkin eripituisia, joten ajattelen että ultran viikot on "tarkemmat". Mut tietty se vähän sekottaa jos neuvolantäti on eriajassa, et ehkä pitäisin sitte "virallista" ja "neuvolan" aikaa. ;)

Pientä epäilyä ja vainoharhaisuutta ilmenee täälläkin. Ku ei se näy eikä tunnu muuta ku kokeilemalla. Sitten ku joka päivä sitä massua käpälöi ni ei oikein osaa sanoa onko se kasvanut. Vaikka onhan se, ku nyt ei tarvi yhtään painaa ku kokeilee, ku möykky tuntuu niin selkeästi. Mies kuuntelee joka päivä massua ja kertoo että loiske käy. :LOL: Varmaan se lienee suolisto ku loiskii, mut ei pilata toisen iloa. ;) Se myös puhuu ja laulaa mun mahalle, omalla kielellään, niin etten just mitään ymmärrä. Se on vähän hassua, mut koska vauva jossain vaiheessa ilmeisesti sen sinne alkaa kuulla ni antaa mennä vaan. :D

Eilen oli oikein hirveän kauhea päänsärky. Meillä ei kotona ollut mitään kipulääkkeitä ja töissä sitten söin yhden panadolin joka auttoi ei yhtään. Iltapäivällä alko sitte oksettaa se särky ja oli aika hirveetä kyllä. Piti käydä apteekissa ulvomassa ja kaksi kertaa oksensin parkkihallin roskikseen. Ai että rakastan julkista oksentelua, ihmisten reaktiot on niin viehättävät. :D Apteekista sanoivat, että ibuprofeiinia voi ottaa raskauden toisella kolmanneksella, mutta päätin kokeilla ensin pamol-f poretabletteja joka helpotti sit sen verran että pysy vatsalaukun sisältö oikealla puolella. Hyi hitto. Viimeks lukiossa ollut päänsärkyjä jotka on aiheuttaneet oksentamista. Pahoinvointi on seurana joka päivä mut ei ole varsinaisesti oksettanut pitkään aikaan.:rolleyes:
 
Huomenta!

Nourahia toivottavasti saisit samantien uuden neuvolatädin ei mua ainakaan kiinnostais kertoa tuollaiselle mitään vaikka sukset suoristuiski, saattais silti jäädä aika paha maku suuhun :(

On: olin eilen ostoksilla ja löysin hm:ltä ihanat mammahousut ja voi, että mitkään housut ei ole ikinä istunu niin hyvin ja tuntunu niin mukavilta niin oli pakko ostaa ja makso vaan 29,90 eli ei lainkaan paha...ja löysin myös muutamat farkut mitkä istu niin hyvin, että pakko ne on ostaa heti ens viikolla ku palkka tulee :)

Koskeeko teitä muita mahaan ollenkaan? Mulla oli eilen ja toissapäivänä jotenkin tosi kipeä maha ei siis mitenkään niin että olis joku vattatauti tulossa tai mitään vaan uskon ihan että se tähän kuuluu...toivottavasti :)

Huomenna on siskon tytön ristiäiset ja tänään saakin istua autossa taas sellaset 7h huoh eiiii jaksais välttämättä.Saan ostaa siskolta turvakaukalon niin se varmaan lähtee sitten jo tällä reissulla mukaan :) ja parin viikon päästä pääsen ikeassa käymään niin ajattelin jo pinnasängyn ostaa varastoon :) tiedän että on aikaista, mutta nyt vaan on niin hyvä fiilis tästä ja sellainen olo että kaikki menee ihan hyvin...:heart:
 
Nourahia tsemppiä tuon neuvola-asian kanssa! Toivottavasti saat uuden tädin, vaikka sen sijaisen takas! Monestihan laskettua aikaa ei vaihdeta, jos heittoa on vajaa viikko. Mä ainakin sinnikkäästi menin alkuraskauden ultran antamalla, joka sitten varmistuikin nt-ultrassa. Se jopa vaihdettiin virallisesti, vaikka eroa ei ollut kuin 4 päivää.

Toisaalta oon vähän kateellinen teille, joilla ei oo mitään oireita nyt. Mulla kun noita oireita tuntuu löytyvän joka lähtöön. Menkkamaiset kivut joita on tuntunut aina silloin tällöin alusta lähtien ovat taas häirinneet tänään. Supistelee päivittäin ja etoo edelleen, jos en syö säännöllisesti. Mutta toisaalta olen nyt myös päässyt neuvolassa ja lääkärissä katsomaan, että kaikki Sintillä kunnossa kaikesta huolimatta. Eilen viimeksi katselin pienen jumppahetkeä :D . Saikkulia sain kuitenkin lisää noiden supistelujen takia. Joku kyseli siitä kiristävästä, epämiellyttävästä tunteesta... Kuulostaa kyllä suppareilta, että jos tulee jatkuvasti kannattaa todellakin puhua neuvolassa asiasta.

Eilen sorruin taas ostelemaan. Ostin pienen hatun, kun se oli niin söpö :whistle: . Eihän noita samantyyppisiä hattuja ole vielä kuin 5 kpl.... Ne on kyllä ohuempia! Tätä uutta voi jopa käyttää ulkonakin keväällä :D . Nyt olen jo ostanut kantoliinan ja Bola-korun sekä tuon hatun. Suuri luotto on nyt siihen, että kaikki kuitenkin menee hyvin ja tavarat pääsevät käyttöön :D

Sitten taas odottelua... Varsinkin nyt saikulla päivät puuroutuvat ja tylsistyy, kun mitään ei pysty kunnolla tekemään. Seuraava neuvola lääkäri 3 viikon päästä (kontrolli noiden suppareiden takia) ja neuvola 4.10 ja rakenneultrakin vasta 15.10. Onneksi sentään ensi viikon perjantaina lähtö Espanjaan viikoksi, niin on jotain muutakin mitä odottaa :D . Ja ehkä siellä aikakin tuntuisi menevän vähän nopeammin :D

Seepia + Sintti 14+3
 
Seepia, minä kyselin niistä supistuksista. Mulla on niitä päivittäin, mutta kun ne ei oo ollu kivuliaita niin en ole niistä sen kummemmin välittänyt. Ihmettelin vaan että voiko niitä tosiaan olla jo nyt kun mitään muita oireita ei olekaan. =) Mutta kunhan kahden viikon päästä on neuvola niin pitää siellä asiasta mainita. Ja kiitokset myös muille vastanneille, musta on tosi kiva kun täällä saa infoa vaikka mihin kun muuten tämä odotus on niin uutta ja ihmeellista eikä oikein tiedä mitä milloinkin tapahtuu...

Amos 15+4
 
Kitrus: Unohdin eilen vastata, eli miehen numero on 99. Ei pelaa enää ensi pelissä, kun loukkasi itsensä viimeksi ja aikoo kai lopettaa nyt sitten tähän. Tosin lopetti jo kertaalleen, mutta palasi sitten kehiin, eli otapa siitä sitten selvää :)
Varmaan kaikki lopetti kertaalleen sen viime vuoden spagettimaljan ja siitä seuranneen divarisekoilun jälkeen.

Mutta ei tunneta. Ja en tunnekaan, kuin pari tyyppiä tosta joukkueesta.
 
Ihan samaa olen pohtinut kuin Merve. On tässä kyllä ollut kaikenlaista mahakipua, eli ei ihan oireetonta. Välillä melkein unohtaa että on raskaana. Repa olen myös tokakertalainen, mutta liikkeitä ei hurjasti ole tuntunut. Aina välillä tulee sellainen, että "olikohan toi jotain", mutta ei siis ihan varmoja liikkeitä.

Olen kieriskellyt tuon hoitoasian kanssa paljon viime aikoina. Esikoisen vauva-aika oli aika hankala ja sen takia haluaisin pitää pojan osa-aikaisesti hoidossa kevään ajan. Saa nähdä onnistuuko, kyseessä on perhepäivähoitaja. Mutta en siis kokoaikaisessa hoidossa raaskisi pitää. Poika on siis 3,5 vuotias kun toinen syntyy. Pelkään vain miten itse jaksan ja mitäs jos on kovin kylmä talvi eikä pääse pojan kanssa ulkoilemaan.

Blue ja pienokainen 17+1
 
Repa Vaikka jo tunnenkin liikkeitä, en tunne niitä päivittäin. Edellispäivänä pienellä oli jokin adhd-päivä, eilen ei mitään, tänään pari epävarmaa.

Vatsakipuja löytyy ainakin täältä. Sellaista epämääräistä kivistystä alavatsalla. Kun kerran pissanäytekin oli puhdas, kyseessä lie kannakkeiden ja lihasten venyminen, joka kivistää.

Esikoisen päivähoito on myös täällä mietinnässä. Esikoisestahan jäin kotiin marraskuun ekan viikon jälkeen, laskettu oli viikkoa tätä raskautta aiemmin. Esikoisesta olin valtava, vai monelleko lääkäri on todennut vyöryessäsi viimeiseen lääkärineuvolaan rv 36 lopulla: -Oletpas sinä muhkean kokoinen! eli kauhean pieni en oleta olevani tälläkään kertaa. Suuri (mahan) koko aiheuttaa loppuraskauteen omat haasteensa (esikoinen siis oli keskiverroista keskiverroin tyttö 3510g). Tällä hetkellä todennäköisimpänä pidän helmikuun loppuun saakka pidettävää hoitopaikkaa, mutta _jos_ raskaus on normaali, liki nolla hoitopäivin ensi vuosi. Mutta olen siis normaalin raskauden suhteen erittäin skeptinen.
 
Blue: meillä ei voi pitää perhepäivähoidossa puolikkaana, muuttui just täksi syksyksi ohjeistukset Kuopiossa. Eli koska en halua lapsia päiväkotiin, otan heidät pois hoidosta helmikuun lopussa toivuttuani sektiosta ja haen maaliskuun alusta lähtien kerhopaikkoja. Jos paikka irtoaa, pääsevät samaan kerhoon kahtena aamupäivänä viikossa. Lisäksi käydään varmasti myös avoimessa päiväkodissa, joten saavat sitten virikkeitä ja kavereita ihan kivasti. Ja äiti + vauva kahdenkeskistä aikaa ainakin pari kertaa viikossa.

Kitrus: Mun mies oli päättänyt lopettaa jo ennen spagettimaljaa ja olisi lopettanutkin, jos olisivat pääseet liigaan tai sekoilujen jälkeen edes ykköseen. Mutta kakkonen oli sen verran "kevyempi", että halusi pelata puulaaki-mentaliteetilla. Nyt kai sekin on jo sitten koettu :) Jää kyllä varmaan vielä seuran puuhiin taustajoukoissa, tuskin malttaa vielä kokonaan irtautua.

Repa: En mäkään tunne läheskään päivittäin. Painontunnetta on ja jotain muljahduksia, mutta niitä ihania hipaisuja vielä aika harvoin. No hassua, just nyt hipaisi :)

Vatsakipuja on myös täällä, mutta mulla ne osuu enemmän ylävatsaan, varsinkin sivuille. Pari päivää oli tosi ilkeän tuntuinen kipu tuossa kylkiluiden alla. Ilmeisesti suolisto-ongelmia siis ennemmin kuin suoranaisia kasvukipuja. Eilen koski pilateksessa jotkut liikkeet ihan sikana napaan, kun se on jotenkin niin venyttynyt mahan kasvun myötä: / Siinä on oma tekonsa tolla viime sektion jälkeisellä ompeluvirheellä, joka korjattaneen sitten helmikuussa.

Mulla oli aamulla sokerirasitus, ja meinasi kyllä laatta lentää toisen lasillisen loppupuolella. Teki todella tiukkaa saada se alas... Eka meni melkein kertarykäisyllä, mutta sitten rupesi tökkimään. Arvoja en saanut tietää, kun ottivat ihan verinäytteinä. Aiemmilla kerroilla ne on otettu sormenpäästä normi sokerimittarilla ja ne on saanut tietää heti. Kai ne kerrotaan sitten neuvolassa. Omissa tarkistusmittauksissa ei ole ollut kyllä mitään heittoja, joten en usko, että niissäkään on.

Jaahas, edessä olisi suursiivousviikonloppu. Mies lähti just viemään lapsia isovanhemmille, että saadaan vähän levätä ja siivota/laittaa pihaa ihan kunnolla. Sinällään ihanaa, että on "vapaa" viikonloppu, mutta siivous ei oikein houkuttele, vaikka sille todella on tarvetta...

Iloista viikonloppua toivottaen,

Commander ja papunen 15+1
 
Etusivulle voi muuttaa mun uuden lasketun ajan 15.2. , kiitos :)

Olipa eilen kummallinen mahakipu-päivä, semmoinen pistävä kipu alhaalla vasemmalla koko päivän, välillä tuntui ettei hengittään pysty. Miehellekin soitin töihin kesken päivän, ja käskin googlettamaan umpparin ja muiden mahdollisten oireet. Yön aikana se kipu oli onneksi kadonnut, ja luulen sen olleen tämän ihanaisen ummetuksen aikaan saannoksia.. :( Ukko oli sitten saanut aihetta ajatella tätä meidän tilannetta uudestaan, kun oli ollut musta niin huolissaan, ja olikin ihanaa kuulla sitten että hänestä on hienoa että meille tulee vauva :heart:

Liikkeistä Olen tuntenut pientä kutittelua nyt varmaan viikon verran, tämä siis kolmas raskaus ja neljäs lapsi. Esikoisen liikkeitä en muista milloin alkoivat tuntumaan, mutta tuplilta taisi olla viikon 16 tienoilla. Pötsi on jo sen kokoinen että pian pitäisi housuja lähteä ostamaan, aika kiva olla taas pallomasu!

neitiniisku ja pienistäpienin 15+4
 

Yhteistyössä