Helmikuun Hehkeät 2011, heinäkuu

Mua alkaa nyt kans vähän hirvittää mun paino, mulla nimittäin bmi myös 25. Olen kuitenkin treenannut aina joten paino on lihasta, ja vaikka olin lapsena ruikku, olin silti paljon painavampi miltä näytin. Ihme nihkeilyä jos pelkkää bmi:tä tuijotetaan :eek:

Tajusi tässä uuden "oireen", oon alkanut ärsyyntyä tosi helposti! En kiukkua enkä raivoa mutta kihisen sisällä normaalia paljon enemmän! Asiaa ei varmasti auta tukahduttava kuumuus ja lomaröhnötys :whistle: Saa nyt nähdä tuleeko musta hullu akka :D
 
Eilen käyty neuvolassa ja nyt sitten siis "virallisesti" raskaana ollaan. :D Terkkari oli ihana. Ei semmonen lässyn lässyn vaan huumorinaisia. Mun makuun. :D Harmi vain, että oli sijainen. Toivottavasti se "omakin" olisi mukava. Mulla on kahdella kerralla ollu niin työhönsä tympääntyneitä äityisneuvolaterkkareita, että ne käynnit on olleet aika nihkeitä ja epämiellyttäviä. Pelkät perusjutut käyty läpi ja se siitä. :/ Musta on ihan kiva jutella muustakin.

Mutta kauheen nivaskan sain papereita. Ja verikokeisiin pitää mennä ja ultraan menen ä-polille, kun ultraaja on lomalla koko elokuun. Hyvin käy mulle. Luotettavaa luulisi olevan. ;) Aika sinne ultraan tulee postissa. Osallistun down-seulontaan. Olen osallistunut jokaisesta, paitsi esikoisesta.

Painosta ei maininnut mitään vaikka BMI:ksi merkittiin 27. :whistle: Kauhulla kävin vaakalla, kun paino on noussut plussasta 4kg!!! :headwall: Mulla on jokaisessa raskaudessa ensimmäiseen neuvolaan mennessä paino noussu 3-4kg. Turvotusta kai. En tiedä. Toivon vain, että saisin pidettyä painon kurissa. En todellakaan haluaisi +20kg. Kymmenen voisi olla maksimi, mutta tällä tahdilla tulee kevyesti se 20 ja enemmänkin. :kieh: Jospa tämän ällötyksen ja väsymyksen jälkeen saisin itseni ruotuun. *elää toivossa* :whistle:

Ai niin... Netissä laskureiden mukaan laskettuaika on 18.2, mutta neuvolassa laittoi korttiin 19.2. eli sillä mennään. Uskon kyllä, että vauva syntyy vasta maaliskuussa. Kaikki lapset olleet yliaikaisia, joten tuskin tämäkään ennen aikojaan pois säntäilee. :LOL:

Meillä lähtee tänään kaikki pojat mummon ja ukin luo yökyläileen koko viikonlopuksi. Ja tämä mamma meinaa vaan nukkua ja syödä herkkuja. Eli toisin sanoen käydään varmaan miehen kanssa ulkona syömässä ja kotosalla syödään kaikkea ihanaa, mistä lapset ei tykkää. :LOL: Alan ollakin jo hermoloman tarpeessa. Tämä kuumuus tekee minusta ja lapsista todella äkäisiä ja sitten nahistaan koko ajan. :kieh:

Mutta nyt "nauttimaan" helteestä. Eli piimän juontiin ja baanaanin syöntiin. :LOL: Ja odottelemaan viikonloppuvapaata. :D
 
Ootte ahkeria kirjottamaan =)

Uudet tulokkaat tervetuloa :flower:

Paino,Oon ite hoikka,bm 20,mutta edellisessä raskaudessa tuppas nouseen aika haipakkaa. Lähes jokakerralla nousua oli yli sen sallitun puolikiloa per viikko. Ihan loppuviikoilla se rupes sit sahaan ees taas. Loppujenlopuiks kiloja tuli 16. Aina mulle siitä hiukan näpäytettiin...terkkari vihjaili makeen syönnistä yms. Vaikka söin terveellisemmin kuin koskaan ja painonnousu ei tod.johtunu ruuasta. Nyt en kyl jaksa ottaa asiasta paineita =)
Eihää tota bm lukua ees voi jokaisen kohdalla kattoo,kun tosiaan lihasmassa painaa läskiä enempi ja antaa tavallaan väärän kuvan tilanteesta jos oot kova treenaamaan.

Siivous on meikälläkin aika vähissä ollu ton ipanan kanssa,oikeesti ei voi tehdä mitään :kieh: Täällä joutuu kyl päivittäin imuroimaan tai lakasemaan kun joka ilta kämppä on kun pommituksen jäljiltä. Yks aisia on ihan varma ja se on se että jouluna palkkaan siivoojan meille B) Ikkunoita pitäs pessä pikkuhiljaa,mut ei näillä helteillä kykene :saint:

Täällä ollu suht ok olo,pahoinvointi selkeesti helpottaa. Mutta kyl vielä tulee hetkiä kun ei ihan oo ok,kuten tänäaamuna. Meinasin pyörtyä yhtäkkiä :eek: Mikä lie tuli. Maha on kans välil tosi sekasin.

Repa ja säynävä 8+6
 
Tervetuloa uusille ja onnea! :) :) Ois kiva nähdä teistäkin noi "perustiedot" tuolla listassa... minäkö utelias? ;)

Eilen sain urheiltua pitkästä aikaa, yllättävän hyvä olokin oli. Mahaan vaan vihlo välillä ja mietinkin, minkälaiset liikkeet on raskauden aikana kiellettyjä?

Mun neuvolatäti ei sanonu suoraan mitään mun painosta, kierrellen ilmaisi, ettei tarttis painon nousta ihan kauheesti. Mutta johan on kummallista jos teillä on indeksi 25 ja siitä huomautetaan yhtään mitään, 25 on normaali!!!! :kieh: (meenpäs muuten heti nyt puntarille... hetkinen vain... kilo ois tullut nyt lisää plussauksen jälkeen... ja mä oon aivan kamalan näkönen jo muutenkin, mut nyt vaan pahenee... jes.... :( :( :( )

Mun maha oli eilen illalla pinkee :) Selkeesti siellä joku rakentaa majaa :)

Oi voi oon ihan kade teille, jotka jaksatte nyt siivota. Meillä pitäis siivota... kuten aina... eikä muuten yhtään jaksa nyt tehdä mittään... aamupäivällä sain kitkettyä tosin puolet mansikkamaasta, sitten alkoi niin kovin ottaa päähän, jalkoihin ja heikottaa.

Kitinääkö mä vaan keksin nyt kirjottaa? no näköjään :p Iloista päivää kaikille,
tömpsis ja önniäinen 10+3
 
Joo, kävimpä töissä yrittämässä mutta aloin oksentaa ja jouduin lähtemään pois. Pomolle menin kertomaan niin se huusi mulle että "hae vaikka sinne tammikuuhun asti sairaslomaa! Päästään mekin helpommalla" ym ym. :eek:
Tuli ihan kauhean pahaolo tuosta, ihan kuin minä tahallani oksentaisin... :'( Hänen mielestään siis lintsaan koska raskaus ei ole sairaus! :|
 
Moikka Kitrus ja kaks plus viis =)

Mäkin voisin ottaa osan tytöt0406 energiasta. Hyvä, että joku edes jaksaa touhuilla :)

Ohhoh mitä käytöstä LoruLiisan pomolla. Uskomattoman törkeetä. Koitahan jaksella ja haet sitä sairaslomaa juuri niin paljon kuin tarvitset :hug: Onko sun pomo muuten nainen vai mies?

Mietin jo yöllä sängyssä pyöriessäni, että ei taida olla kaikki hyvin, kun ei rinnatkaan ole enää erityisen arat, mutta oksentamisen jälkeen oli taas toiset aatokset :p Eilen sain varattua ensimmäisen neuvola-ajan ja se on viikon päästä maanantaina.

Mulle tuli viime raskaudessa erittäin paha raskausmyrkytys ihan kahden päivän aikana, joten nyt menen sitten np-ultran yhteydessä johonkin kohdun virtaustutkimukseen ja aloitetaan kai aspirinit ja mahdollisesti fragmin-lääkitys. Mulla on kyllä asa-allergia, mutta aion ehdottomasti koittaa nuo aspirinit, sen verran pelottava kokemus tuo oli. Itseasiassa olen valvoskellut tässä öitäkin, kun iski edellisen raskauden aikaiset asiat ja siitä syntyneet pelot tosi vahvasti mieleen...
 
Lupasin tänään tulla paremmalla mielellä, mutta toiveeks tais jäädä...:) Miehen kanssa mykkäkoulu menossa, kun se yrittää tupakanpolttoa lopettaa ja kiristelee niin paljon ettei sen kanssa jaksa puhua kun vittuilee ja kiukkuaa vaan...

Uusile tervetuloa joukoon!

LoruLiisan pomon toiminta kuulostaa kyllä tosi oudolta. Ei taida olla kaikki sillä ihan kunnossa...Mut älä välitä, oot niin paljon saikulla kun oot ja annat sen kitistä keskenään!

Mulla on pokemoni sama juttu ton kiukuttamisen kanssa. Tuntuu, että kaikki ottaa päähän ja se ketutuksen aste on ihan liian korkee verrattuna siihen asiaan...Onneks oon pystynyt useimmiten kiukun pitämään sisälläni, muuten ei varmaan meillä muuta tehtäis kun tapeltais...

Neuvolassa käyty tänään. Paljon kaikkea materiaalia, mutta eipä sielä sen kummempia sitten ollutkaan. Hemoglobiini 133 ja verenpainekin oikein hyvä, en kyllä lukuja muista enää ja en jaksa äitiyskorttia hakea. Seuraava neuvola 4.8 (lääkärin aika myös sillon) ja ultraan tulee kutsu kai ens viikolla. Me nyt kuitenkin miehen kanssa tehtiin se päätös, että seulontoihin osallistun ja ens viikolla oliskin ohjelmassa labraan meno.

Ollaan lähdössä 14.10 Thaimaahan ja tässä pohdin, että saako raskaana syödä matkapahoinvointilääkkeitä? En muistanut neuvolantädiltä kysästä. Mulla aika paha matkapahoinvointi autossa ja matka kentältä hotellille on 2,5-3h ja ikävä olla jos koko ajan huono olo.
 
Tervetuloa uusille :flower:

LoruLiisa: Todella tökeröä toimintaa. Ihan kuin sulla ei olis jo valmiiksi huono olo fyysisesti niin ei tuo ainakaan auta, että aletaan aukomaan päätä työpaikalla. Vihaks pistää tuollanen... |O

Mä oon jatkanu tätä energian purkausta. Tänään oltiin päivä mummolassa ja kotia kun päästiin niin istutin mummolta saadut kukat penkkiin jne. Maha ei tykkää vaan kauheasti siitä kyykkyyn-ylös-jumpasta vaan pistää kovaksi ittensä...Mutta hei, mulla ei ole enää tissit kipeet :D Aivan mahtavaa! Josko sais nyt jo nukuttua siltä osin paremmin... ;)

Meillä sietää kotona olla alakerrassa näillä keleillä, mutta yläkerrassa ei ilma liiku kyllä ollenkaan ja siellä ollaan vain pakosta. Varsinkin jos tarvii vielä keittiössä jotain kokkailla (se on yläkerrassa) niin sen jälkeen on kyllä pakko päästä ulos hengittämään :)

Joku kyseli noista pahoinvointilääkkeistä...En tiedä niistä sen enempää, mutta kannattaa varmistaa lääkäriltä mitä saa ja mitä ei. Niitäkin kun on eri merkkisiä yms...

Mami ja Nasu 9+5

Muoks: Pistin halukkaille osan energiasta auringon mukana tulemaan. Mä voisin puolestaan huilata välillä, jos vain osaisin :LOL:
 
Kiitos tytöt0406 päivityksestä! Lueskelin tuota kesäkuun alotusta ja on vissiin kerho perustettu? Jos joku ihana vois mulle laittaa salasanan? :)
ON: Hitto tää alko taas! Sama ku keväällä ku olin plussannut, eli itkuherkkyys! Ärsyttää ku tuntuu et joka ikinen asia saa padot murtumaan :/ Onko muilla tämmöstä? Niin ja sitten tuo tissikipu tai -herkkyys, siinäpä nää suurimmat oireet tällähetkellä.
Kattelin tuota mitä vastasyntyneelle-listaa ja tekis jo niin mieli ostella kaikennäköstä valmiiksi :heart: Oon alkanu neulomaan pitkästä aikaa kun varastossa ollut säkki jämälankoja, niin saa käytettyä vauvankuteisiin :)
Mites muuten te joilla esikko tulossa, milloin meinaatte omille vanhemmillenne kertoa? Itse vain pohtinut kun 2 huonosti päättynyttä raskautta takana ja molemmat kerrottiin heti porukoille, et mihin asti pitäis salassa. Miehen kaveri ja sisko tietää ja itsellä 2 kaveria tietää, mutta ovatkin niitä läheisimpiä ihmisiä, joille muutenkin joka asiasta tulee analysoitua.

Itkupilli ja työstönimetön 8+1 :heart:
 
Joo toki aion kysästä niistä matkapahoinvointilääkkeistä lääkäriltä, mutta kun se on vasta 4.8 niin aattelin, josko joku olis ollu siinä asiassa viisaampi. Ja ainakin ne pahoinvointirannekkeet voi ostaa jos ei mitään muuta saa käyttää. Mä olen ainakin kuullu niistä hyvää palautetta :)

Meillä on kanssa aivan tuskakuuma sisällä ja sen takia ei edes oikein huvit kotona olla. Nyt onneks vähän helpotti kun mies teki jotain taikatemppuja ton ilmastoinnin kanssa ja pysty jopa viime yönä nukkumaan!

Hempukka me kerrottiin vanhemmille joskus rv7 tienoilla. Tosin esikkoa odotellaan ja eka raskaus edes ikinä niin ei ehkä osaa ajatella sitä keskenmenoa ja omaa suhtautunista siihen. Mutta esimerkiksi meidän äiti sanoi, että oli huomannut musta jo pari viikkoa aiemmin, että odotan. Niin se äiti vaan näkee kaikkea;)

Nyt mä lähden aamupalalle ja sit illalla Lahden öihin katselemaan Yötä:)

nelli & mytty 9+0 ja ei mitään oireita!!! Paitsi pieniä repäisykipuja, jos äkkiä nousee esim sohvalta :D
 
LoruLiisa Aika asiatonta puhetta pomolta... yritä olla välittämättä.

Mahakivut ovat helpottaneet (heti vain säihkähdin) ja tissitkin on taas kipiät.

Hajuista ällöttää kaikki marinoitu liha :x Pelkkä näkeminenkin mainoslehdistä pistää kuvottamaan.


BMI Oli vielä tammikuussa 23,3, nyt on tasan 26 :ashamed: Tekosyynä käytän tupakoinnin lopettamista. Tiiän jo että torstaina neuvolassa tulee sanomista.

Jotenkin tähän raskauteen on nyt tottunut, ettei sitä ihan joka hetki mieti niin kuin heti plussan jälkeen.


Kiva kun sinne neuvolaan soitin, niin hoitaja kysyi että: "Onko tämä hyvä juttu?" Oisi tehnyt mieli sanoa että onhan tätä 1,5 vuotta odotettu :D


kilu 8+1
 
Missah Juu, onneksi ei olla viimesillään sitten vasta olisi vielä tukalampi. Ensi viikoksi on lupailtu jopa 32 lämmintä. Tulee todella tukalat oltavat... Tässä mietitään sellaista tuuletin valaisinta makkariin. Millastakohan ääntä ne pitää?? Voinkohan sellaisenkaan "metelissä" nukkua :LOL:

Eilen se sitten tuli, kauan odotettu kirjekuori. Ensimmäinen ultra olisi 22.7. Sinne tuntuu olevan pitkä aika eli hurjat vajaa pari viikkoa :D
Sen jälkeen olenkin viisaampi että missä mennään.
 
LoruLiisan pomolta kyllä melkoisen asiatonta käyttäytymistä...

Hempukka: me kerrottiin tällä viikolla, ajateltiin, että kiva jakaa vanhempien kanssa heti alusta asti ja jos käy huonosti, niin surukin on jaettu ja tuki taattu :)

Äh on niin kuuma että ajatuskaan ei kulje. Viime yönä nukuin vähän paremmin kun oli viileämpää, mutta vieläkin paremmin voisi nukkua. Välillä ei oikein tahdo löytää hyvää asentoa, tissit on tiellä koko ajan :/ Kävin vaa'allakin eilen piiiitkästä aikaa ja kauhistuin, paino noussut kolme kiloa kesäloman aikana. Syytän kuumuutta ja sen keräämää nestettä. Nyt kun arki alkaa taas, niin eiköhän tämä helpota kun tulee taas liikuttuakin ja ruokatavat paranee :)
 
Missä vaiheessa teillä on alkanut tuntua se "'tennispallo" mahassa? Tai tuntuuko joillakin jo? Jostain syystä nyt huolestuttaa, kun en tunne sitä palloa tuolla mahassa. Ja siis tiedän tuon pallotunteen, vaikka nyt ekaa oottelenkin, kun on yksi aiempi ei loppuun asti mennyt raskaus 5 vuoden takaa. Silloin viikoista ei ollut tietoa, kun kierto oli sekava, mutta jossain näitä main se varmaan oli. Enkä enää muista mitä ultrassa silloin sanoivat, jostain syystä en muista ks. asiaan liittyviä juttuja ollenkaan, ehkä halunnut unohtaa.

Muuten vatsakipuja kyllä riittää, eli kaipa tuo kohtu kasvaa. Pahoinvointi hyvin selkeästi helpottanut ja loppui myös roskaruoanhimo (mikään muu ei oikein uponnut kuin leipä, ranskanperunat ja pizza..?) Vähän samanlainen fiilis oli siis kuin kankkusessa :D

Kitrus & KerttuOrvokki 9+0
 
Minnis: Meillä on samana päivänä np-ultra...sinne tuntuu olevan vielä ikuisuus :D

Mistä olette hankkineet/aiotte hankkia äitiysvaatteita? Vai hankitteko vain isompi kokoisia löysiä vaatteita? Aiemmissa raskauksissa en juuri ole ostanut "kunnon" mammavaatteita, mutta nyt ajattelin panostaa myös itseeni tässä raskaudessa (varsinkin kun se on tarkoitus olla viimeinen) :D
 
Kitrus: Mulla sellaista palloa ei ole tuntunut missään raskaudessa, enemminkin se raskaus alkoi tuntua sellaisena tiukkana tunteena tuossa ihan ihan alavatsalla, mikä normaalisti tällaisella ei-niin-timmillä naisella on pehmeä. Ehkä vko 12-13, jos oikein muistelen. Nyt sitä tunnetta jo alustavasti ja viikkoja vasta 8+2.

Äitiysvaatteista; kävin ostamassa Polarn O Pyretiltä farkut, muut ostanen H&M:ltä. Ne Polarnin farkut on vaan niin sairaan hyvät, että halusin ne nytkin (möin edelliset 40 eurolla kirpparilla...). Ostan sieltä varmaan vielä farkkuhameen, kunhan mun kokoja tulee. Paitoja en montaa osta, tavalliset käy niin kauan kuin pituus riittää. Sitten lopussa joutuu ostaa mammoja, kun muut on napapaitoja :) Tosin nyt on niin paljon tunikoita yms. liikkeissä, että niillä saattaa pärjätä. Imetyspaitoja en osta, ne on musta turhiksia ja aika rumiakin. Imetysaikana pidän aina masutuubia tavallisen paidan alla, joten kun paidan helmaa nostaa, maha ei näy.

ON: pahoinvointi alkaa vihdoin hellittää. Nyt on kolme päivää ollut ihan suht ok, pari pahoinvointiaaltoa vain. Ruokakin alkaa taas maistua (voi ei...). Tänään soin aura-juustoa, kun himotti niin kovasti. Paketin kyljestä tarkistin, että sehän on tehty pastöroidusta maidosta. Oliko siinä jokin muu syy, miksi sitä ei saisi syödä?! Muistelen vaan, että se kiellettiin edellisissä raskauksissa...

Mies tuli tänään reissusta kotiin ja ihmetteli mun isoa mahaa (ei olla nähty 3 päivään). Totesi vaan, että taitaapa kaksoset olla tulossa, kun tuota vauhtia kasvaa. KÄÄK! Toivottavasti ei...

Tytöt0406: KIITOS! Energiat tuli tännekin, siivosin tänään koko huushollin, korjasin trampoliinin turvaverkon ja tein vähän puutarhatöitä :) Ekan kerran kuukauteen jaksoin tehdä noin paljon yhdessä päivässä.

Commander ja papunen (vai papuset?) 8+2
 
tytöt0406 Itse ajattelin h&m:sta ostaa mammavaatteita, lähinnä varmaan housuja, kun nyt on muodissa nää tunikatyyppiset paidat ja niitä saa osteltua joka paikasta :) Hei voisitko muuten laittaa sitä salasanaa, kun ei ollut kukaan vielä laittanut?
Voi hitsi tätä väsymystä! Mulla on ollut jo toukokuusta asti ikkunoidenpesu työnalla ja aina tullu vaan siirreltyä eteenpäin. Jos tänään sais alakerran ikkunat pestyks, niin vois vaihtaa huoneitten järjestystä (meillä 2 mh) samalla ja vaihettua verhot (joopajoo...). Ja tää kuumuus! |O Meillä on tuuletin, mutta ei tunnu kyl yhtään apua olevan, kummiski jotain 27-8 astetta.
Huomenna onkin sit muuten eka nla :) Vähän jänskättää...

Hempsku ja raksu 8+2
 
tytöt: mä ostin mammahousut hennesiltä (löysin alesta!), muista vaatteista en tiedä. Käytän suuremmaksi osaksi hameita ja niistä osan saa kasvavan masun alle, joten voi olla etten muita alaosia tarvia. Suunnitelmissa on hankkia masutuubi, jotta voi käyttää tavallisia paitoja pidempään. Saa nähdä kuinka sitä pärjää näillä suunnitelmilla :D

ON: Mies kysyi eilen, että onko mun nännien koko tuplaantunut :D Nännit on siis tummentuneet (ilmeisesti) huomattavasti. Maha on ihan pullahtanut, varmaankin vain turvotusta (ja niitä lomakiloja) kun olo ei muuten ole turvonnut. Saas nähdä laskeeko tämän päivän jumppa turvotusta, toivottavasti!
Huomenna alkaa taas työt, ihan kivaa mennä takaisin, tänä vuonna pidin ihka ensimmäisen ihan oikean kesäloman :) Tuntuikin jo lomailulta!
Ihanaa sunnuntaita kaikille!

ainiin ne viikot,
pokemoni & myttynen 7+5
 
Hempukka: Laitoin eilen illalla sulle salasanan, mut ilmeisesti ei tullu perille sit? Pitääpi laittaa uusi tulemaan =)
Me lähdetään tänään kylille...mikä on oikein hyvä, koska mies ilmeisesti heräsi jostain syystä väärällä jalalla niin on helpompi lähteä pois kotoota. Josko se siitä paremmaksi sit muuttuis :heart:

Mami ja Nasu 10+0 :heart: :heart:
 
Mä en edelleenkään usko että masussa olis jotakin.. Kahdessa edellisessä raskaudessa olen oksentanut kuin pieni sika näillä viikoilla, nyt ei mitään. Voiko oireet olla näin erilaiset? :|

Keskiviikkona käyn ultrassa, siellähän tuo selviää sitten onko siellä elämää. Nyt en oikein osaa vielä oikein osallistua keskusteluihin, kun oma olo on niin epävarma. Mutta ehkä (toivottavasti) keskiviikosta eteenpäin =)
 
Minnis,Musta ne valotuulettimet mitkä siis kattoon tulee,ei pidä juur mitään ääntä... Meillä on makkarissa (mikä on nyt kuin sauna) on ihan perus jalkatuuletin mikä kyllä pikkasen pitää ääntä,mutta se viileys mikä siitä tulee on sen väärti. Pystyn kyllä nukkuun kun siihen ekaks tottuu. Riippuu varmaan paljon siitä kuinka hiljasta pitää olla et saa nukutuks...

Aurajuustot yms. on ymmärtääkseni okei kunhan ne on tehty pastöroidusta maidosta,eli Valio ja ingman on turvallisia merkkejä. Silti oon kyllä kypsentänyt kaikki tuorejuustot ennen syöntiä,siis ruuassa oon syöny kunhan on yli 72 asteen kuumennettu =)

Kitrus,en oikeen oo onnistunut sitä palloo löytämään,ehkä kireempi maha on ollu mut lähempänä 12 viikkoa vasta.

Mulla perus pahaa oloo ollut taas hiukan,mut ei onneks hirveen pahan. Masussa tuntuu,suonta vetää jne. onneks ei tarvi töissä käydä.

Repa ja Säynävä 9+1
 
Liityn kiukkupusseihin :snotty: Verenpaine nousee turhan helpolla... :ashamed:

Mä olen ostanut mammavaatteet edellisessä raskaudessa hennesiltä ja nytkin on sieltä jotain löytynyt jo. Lisäksi tsekkailen huutista.

LoruLiisalle täältäkin :hug: ja ihmettelyt pomon käytöksestä! Käsittämätöntä |O

Omanapavalitusta nyt sitten luvassa. Heräsin tänä aamuna ennen kellonsoittoa huimaukseen! Ei tarvinnut kuin kääntää kylkeä ja olo oli sellainen että huh...nousin ylös eikä parannusta, meinasin soittaa jo ystävälle että rippijuhlat jää meiltä väliin. Huimaukseen kun vielä yhdisti valloilleen päässeen pahoinvoinnin olin valmista kauraa jäämään sohvalle kitumaan :x Ja muutakin yllättävää iski tänä aamuna - en pystynyt juomaan kahvia :eek: Mun kohdalla ennenkuulumatonta, nyt voisi viimeistään olla varma että raskaana ollaan :kieh:
Juhliin päästiin, onneksi, mutta olo on edelleen heikko ja vetämätön. Onneksi esikoinen sai riehua pihalla muutaman tunnin, mulla on edessä nyt päivälepo..ei tätä kyllä ensimmäiseen raskauteen voi verratakaan! Kai sitä jollain tasolla ajatteli että kun esikoisen kohdalla ei ollut minkään sortin pahoinvointia, huimauksia, kipuja, särkyjä tms, niin ei tämänkään..mutta not :D Pahoinvointi on vaan lisääntynyt päivien kuluessa, jopa mun vartalovoiteen tuoksu on alkanut ällöttää niin että taju meinaa lähteä. No, onpahan taas uusi ja erilainen kokemus tämäkin :D

Lopuksi vielä tyhmänä tiedustelen, mistä salasanasta mahdatte puhua - onko helmikuisille kerho? :ashamed:

-Ankka & Bebe tasan 7-
 

Yhteistyössä