Helmikuun Hehkeät 2011, heinäkuu

Moiks!
Nyt ajattelin uskaltautua kirjoittamaan tänne. Kävimme tänään ultrassa ja masusta löytyi oikealta paikaltaan hyvin kasvanut 17,5mm alkio =) . Koon mukaan viikkoja olisi nyt kasassa 8+3, mutta neuvolan mukaan 7+5. Ovulaation tikutin kyllä 31.5 ja se sopisi tuohon ultraukseen ainakin melkein. Lasketuksi ajaksi tulisi sitten 22.2.2011. Kätilöopistolle olisimme menossa synnyttämään.

Lapsukainen on minulle toinen ja miehelle ensimmäinen, vaikkakin olen jo melkein kaiken ehtinyt unohtamaan, kun esikko on jo päässyt aika vanhaksi kasvamaan :p. Olen siis jo 33v.

Seepia ja Sintti 8+3
 
Heippa kaikille! :)

Tulin heti kirjottelemaan oma napaa, lueskelen vähän myöhemmin teidän muiden kuulumiset!

Eli varhaisultrassa tänään kävin! Muahan ultrattiin jo noin rv 5+3 mutta ei siellä silloin juuri mitään näkyny; joku aihe mihin ehkä jotain tulee ja hcg-arvo oli 32000. Tänään siis kaikki näytti olevan hyvin! Oli oikeassa paikassa ja syke näkyi! :heart: Ultran mukaan rv 7+4, menkkojen mukaan 7+2. Menkkojen mukaan la 1.3. lääkärin mukaan, katsotaa mitä neuvolassa sanotaan. En ole sinne vielä edes soittanut, ajattelin että haluan ensin asian varmistaa ultrassa! Mut huomenna sitten kontaktia neuvolaan! :) Nyt voi huokaista ja alkaa vähän nauttimaan! :)

Oireita on silleen sopivasti edelleen; rinnat aika arat. Tykkään nukkua mahallaan ja siinä saa kyllä ittensä asetella että sopivan asennon löytää. Ajoittain etovaa oloa ja väsymystä. Janottaa ja pissattaa. Ja pinna on lyhentyny ennestään... :ashamed:

Tsemppiä kaikille! B)

Anna rv 7+2/4
 
kääkkis
:hug: Kaikille pahoinvoiville.

Tänään oli PHKS:ssa se np-ultra ja hyvältä näytti :) Ei mitannut niskaturvotusta, koska sitä ei kuulemma ollut. Aktiivinen oli vesseli, pomppi ja venytteli, kädetkin olivat kovasti liikkeessä ja oli ihanaa erottaa jo sormetkin :heart: Viikoiksi sai 12+3, eli LA on nyt lopullisesti 24.1.11. Rakenneultra on 10.9 ja nyt täytyisi varailla sitten se ensimmäinen sokerirasitus...

Ihan omituista, ettei tee mieli yhtään katsella vauvanvaatteita :eek: Muuten on kyllä nyt varauduttu perheen kasvuun: ostettiin alkuviikosta Opel Zafira ( tila-auto) ja tänään iso jääviileäkaappi meidän pienen jenkkikaapin tilalle.

Hieman tätä kaikkea varjostaa kyllä se, että suvussamme tapahtui erittäin odottamaton kuolemantapaus ja sitä on on miettinyt tahtomattaankin aika kovasti :(

Commanderille tsemppiä ultraan :heart: On se vaan ihanaa nähdä pieni...

kääkkis ja pikkutakku 12+3
 
Onnea kaikille ihanista ultra- ja neuvolakuulumisista! :) Oi kun minakin jo odotan ekaa neuvolaa, viela muutama paiva! ;) Taalla pain ei myoskaan kuunnella sydanaania ekalla neuvolakaynnilla, just sen takia etta kun eivat valttamatta kuulu... Mut viikosta 12 eteenpain kylla kuunnellaan sitten.

En ole ostellut viela mammavaatteita tai mitaan vauvalle, mutta taalta reissusta kotiuduttani ajattelin, etta vois pikku hiljaa alkaa ostella. Olo on aika turvonnut eika mitkaan housut enaa mahdu paalle... Oltiin yks paiva taalla vaatekaupoilla, mutta mikaan ei sopinut, tajusin ettei M taida enaa olla mun koko niin kuin ennen... :D Vauvallekin olisi ihana alkaa pikku hiljaa ostaa kaikkea, taalta reissusta ollaan ostettu jotain pienta, ja ennen lahtoamme ostin yhden kestovaipan, kun ajattelin niita kayttaa pikkuisella. Niita pitaa alkaa nyt varmaan pikku hiljaa ostella, kun ovat sen verran kalliita ettei oikein kerralla raaski ostaa kaikkia. Ja kun en ole mikaan kasityoihminen, etta voisin tehda niita itse... Meillakin tuleva mummi on luvannut ostaa vaunut, mika helpottaa kylla tosi paljon, sen verran kallis hankinta kuitenkin on! :)

Mites muilla, onko teilla jo tuntemuksia siita kunpaa sukupuolta masuasukki on? Mulla on ollut alusta asti sellainen tunne, etta tulokas on tytto. Silloin ekassa ultrassa kun nain pienen, ajattelin heti etta tytto, vaikka sellainen pieni sinttihan se vain oli! Ja muutkin on sanoneet, etta tytto sielta tulee... Oon myos nahnyt tosi paljon unia vauvasta, ja kaikissa unissa ollut tytto... :) No, saas nahda! Ollaan miehen kanssa alettu kutsua masuasukkia Helmiksi. Ma nain unta, etta lapsen nimi oli Helmi ja mies sanoi sitten, etta kyllahan se nimi pitaa hyvin paikkansa, masussa on meidan helmi ja viela helmikuussa varmaan syntyykin...

Mutta voih kun viikot jo menis ja oltais yli 12 viikon... Ihaillen katselen noita teidan kirjoituksia joissa ollaan jo viikon 12 paremmalla puolella. Silloin vois jo huokaista helpotuksesta ja kertoa raskaudesta useammalle. :)

Ma oon myos miettinyt milloin kerron tyopaikalla raskaudesta... Mulla on maara-aikainen tyosopimus ja pelkaan, etten saa jatkaa jos kerron raskaudesta. Hoitoalalla kuitenkin oon niin varmasti tyota riittaa, mutta silti. Mutta mullakin aika raskas tyo joten varmaan pian pitaa alkaa kertoa ainakin pomolle... Tyokaverit taitaa vahan jotain jo aavistellakin kun useana aamuna olen voinut aika huonosti, en oksentanut, mutta kuitenkin. Ehka tuo kertomisasiakin jarjestyy ihan itsestaan, toivottavasti. :)

~ Merve & Helmi 9+3
 
Onnea kaikille hienoista ultrauutisista!! :flower:

ON: Käytiin tänään kaupassa ja kauppakasseja purkiessa alkoi supistaa ihan hirveesti. Piti jättää homma kesken ja mies hoiti loput. Nyt en pysty muuta kuin istumaan ja silloinkin särkee...olo on erittäin tukala :ashamed: Ei pitäis rehkiä, mut kyl täs viel parikymmentä viikkoa pitäis jaksaa normaalisti elellä ilman sen suurempia suppareita. Aiemmissa raskauksia ei ole ennen aikaisia suppareita tullut...
 
Kiitos tervetulotoivotuksista!

misah sielläki on mukava sakki =)

Milloinkas teillä on ultria? ja oletteko jo käyneet varhaisultrassa? Meillä oli tänään ultra ja vastasi taas vähemi viikkoi. aiemmin oiti olla 11+6 niin oli 8+1 viikkoja. Että nyt on menty melkee kuukausi jo takapakkia.
 
Onnea ihanista ultra kuulumisista :flower:

tytöt0406 Yritä nyt kumminkin ottaa tää alku aika ihan iisisti :hug: Ja on aivan ihanaa, kun on oma pirteä itsensä taas :heart:

Täällä satoi vettä, mut eipä toi ilma siitä raikastunut yhtään.. Mun tartteis lähtee tomaatit ja muut kastelee, kerrankin sain neidin taas ajoissa unille.

Missah ja :heart: 11+4
 
Täällä alkaa helle vaikuttamaan, koko ajan on sika hankala olla. Pahaa oloa ja ällötystä...Kaikki on tervetullutta, mutta silti. Kohta pitää vissiinkin lähteä rintsikkakauppaa, rinnat ei enää pysy liivien sisällä, yllättävän nopeasti "pullahtivat". Hormonimyrskytkin on alkaneet riehua, koko ajan saa olla pillittämässä ihan mitä vain...

työt0406 otahan auhallisesti siellä ja anna miehen tehdä kaikki raskaat työt!
Onko teille tullut ihmehimoja Mulla on alkanut haluttamaan ihan kauheasti turkinpippureita, varsinkin sitä pussia, missä on niitä värikkäitäkin...Enkä edes tykkää turkinpippureista...Häätyy ostaa karkkipäivänä =)
Auneliini ja Nunneli 8+5
 
Auneliini Täällä menee piimää litra päivässä :D Ja kaikee rasvaista tekee mieli... :p Metukkaa pakko olla leivän päällä, vaik en muuten oo siihen mitenkään ihastunut. Pizzaa vois syödä joka päivä, mut onneks en syö :snotty: Ja liha maistuu paremmalla ku koskaa. Poikaa mä odotan, ihan varmasti :D
 
Himoista Mulla ei varsinaisia himoja ole ollut mihinkaan erityiseen, paitsi etta yhtakkia saattaa ruveta tekemaan mieli jotain ihan ihme juttuja kuten yks paiva maissinaksuja! Mut sit se saattaakin jalkeenpain kuvottaa ihan hirveasti, vaikka sita on juuri tehnyt mieli ja ahminut hulluna... Muutenkin kaikkea suolaista tekee mieli, makeaa ei oikeastaan ollenkaan... Ja roskaruoka maistuu paremmin kuin hyvin... :snotty: Taalla ulkomailla on tullut kauhea ikava suomalaista ruokaa kuten perunamuusia ja lihapullia seka nakkeja! Sen sijaan kaikki grillattu ja paistettu liha kuvottaa, jo pelkan sen ajatteleminenkin aiheuttaa melkein yokkaysrefleksin... :|

Luulin jo etta taa mun huono olo on mennyt ohi, mutta nyt tassa parin paivan aikana se on tullut taas takaisin... Ja kuumassa pahentuu, koko ajan tekis mieli olla vaan kylmassa ja viileassa paikassa.

Oon joutunut jo ostamaan uusia rintsikoita kun kavi juuri niin kuin Auneliini mainitsi, rinnat pullahtivat ulos vanhoista liiveista... :D Ostin yhdet urheilurintsikat ja yhdet imetysliivit, nuo tukee heti paljon paremmin eika tissitkaan oo niin kipeat kun kavelee. :)
 
neitiniisku toivottavsti pomosi on ymmärtäväinen ja todella toivon puolestasi, että sinulla työpaikka pysyy jatkossakin koska onhan se suullinen nykyään yhtä pätevä kuin kirjallinenkin...paitsi jos sattuu oikein kettumainen pomo niin ikinä ei tiedä mitä ne keksii :/

baby butterfly onnea ja tervetuloa :)

tytöt0406 onnea vielä hääpäivästä jos en ole aiemmin onnitellut :heart:

Poksu täällä kanssa toivotaan jo pikkuhiljaa sadetta :/ vaan kun la alkaa taas vapaat saa aurinko paistaa niiiiiiin kauan ja kuumana kuin tahtoo :heart:

Hipsuli voi että siellähän on jo niiiiiiin ihanan kokoinen pienen ihmisen alku...

Sasuma ihana, että alkaa helpottamaan :)

Commander77 aika hyvin kävi, että huomiseksi sen sait tuu heti kertomaan kun saat tietää, että kaikki on hyvin :)

Seepia tervetuloa :)

Annalle myös onnittelut hyvistä uutisista :)

on: Juttelin äsken miehen kanssa ja sovittiin että huomenna mennään päivystykseen jos en aamulla saa aikaa, kun on niin kamalia repäisykipuja ja vihlomisia alaselässä :/

Happynow ja muru7+6 ja toivottavasti pysyykin kyydissä :(
 
MErve ,mielihaluista: itte kans tekee jotai sikana mieli ja sit kun sen enän eteen saa niin "en haluukkaan" :D Mies se välillä meinaa tulla hulluksi.

neitiniisku raskaudesta ei ole pakko kertoa ennen kun paria kuukautta ennen äitiyslomaa. Itse erroin alussa pomole jo ja potkut tuli kun en ihan vakkarikaa ollu. Kehoitan varomaan. ja odottamaan siihen asti että keskenmenon riski on jo käytännössäkattoen ohitse. Kun jos kertoo,pomo ei tykkää ja menettää työpaikan ja menee vielä kesken niin ois kyllä kurjaa. :( Itte virheestä oppineena kerron vasta kun kysytään.

happynow Mulla oli neuvolan lääkäri etuaikaan vähän jo tossa ja kun puhuin kun mulla on ihan hirveetä supistuksen omaisia kipuja etenkin alaselässä ja alavatsassa. ihan ku menkat alkais pahimmilaan ja sit se hellittää se kipu niin sanoi että lepoa vaan ja kyllä ne hellittää. kunhan ei ole vuotoa niin kaikki on ok. Itellä sektio vielä taustalla niin kiinnikekipuja on aikalailla ja ne on hirveitä.

Hei onko täällä muita sektiolla synnyttäneitä? ja miten päätyi sektioon? ja onko seuraavaksi synnyttänyt alateitse jos tämä odotettava vauva ei ole seuraava?

Ittellä kävi näin että oli paha raskausmyrkytys ja osastolla olon päätteeksi päätettin käynnistää eklampsia riskin vuoksi. ja käynnistettiin 2 päivää toisena päivänä alkoi tapahtua vauhdilla ja muutaman tunnin salissaolon jälkeen ku k.suu auki 5-6cm niin vauvan sydänäänet hävisi. pulssi oli enään noin 50-80 ja jäi pidemmäksi ja pidemmäksi aikaa sinne ja harveni syke joten juostiin leikkaussaliin ja tehtiin kiireellinen/hätäsektio. Pienen pieni tyttö syntyi (2,7kg) hyvävointisena vaikkei sitä kukaan uskonutkaan ,mutta mulle jäi iso pelko. Mitä jos taas leikataan? miten pärjään? yms. Se ei tosiaan ollu kivaa...

bb & papunen 11+2
 
Pikaisesti käyn ilmoittautumassa ja vähän myös valittamassa :ashamed:
Mökiltä kotiuduttiin eilen. Oli pakko lähteä pois sieltä kun en pystynyt nukkua tukahduttavassa kuumuudessa. No samat olot odotti täällä kotona eli yli 30 astetta sisällä. Pahoivointi edelleen vaivaa, ei tuo kuumuus ainakaan sitä helpota. Sisällä jotenkin tuntuu, että happi loppuu ja ahdistaa kamalasti. Suunnittelin jo teltan pystyttämistä pihaan :kieh:

Kyllä on joillakin ollut hurjaa pahoinvointia kun ihan tiputukseen :hug: Ei saisi valittaa niin tästä omasta ällöttelystä..

Mammavaatteista: En ole paljoa miettinyt (tätäkään) asiaa.Ennestäään löytyy omia vanhoja ja siskon vanhoja. Lisäksi varmaaan tulee katseltua sieltä Henkalta ja Maukalta. Ja Ellokselta tilasin yhden ale-paidan jo. Muuten en vaatehankintoja ole tehnyt. Nyt on helppo pukeutua lököhousuihin ja hameisiin kun on lomalla, mut saas nähdä kun palaan reilun viikon päästä töihin.

Onnittelut muuten kaikille hyviä ultauutisia saaneille :flower: Ensimmäiset onkin käyneet jo nt-ultrassa, niin se aika kuluu! Meidän nt-ultra on sitten ensi keskiviikkona. Jännittää kamalasti..

Töissä kertomista olen kovasti nyt miettinyt. Luultavasti joudun asian paljastamaan piakoin palattuani lomalta, koska tosiaan pömppis on sen verran kasvanut :)

Jatkan juttujenne lueskelua

Blue ja pienokainen 11+1
 
Baby butterfly ja seepia tervetuloa!

Mä myös ymmärrän joidenkin katkeruuden noissa hankinta-asioissa. Ja olen siis tosi onnellinen, että meidän tulevat isovanhemmat varmasti haluaa osallistua noihin isompiin hankintoihin. Se helpottaa meidän elämää kummasti, kun ei sitä ylimäärästä juurikaan ole. Tarkotukseni ei ollut siis missään nimessä kehuskella tai aiheuttaa pamaa mieltä, toivottavasti kukaan ei sitä niin ajatellut :(

Mä ajattelin pomolle kertoa, kun seuraavaa työsopparia kirjotetaan. Mähän oon opiskelija ja osa-aikasena teen nyt samalla duunia. Kouluaikana vähemmän ja nyt kesän ollu täyspäiväsesti ja tää soppari on nyt vaan elokuun loppuun saakka. Toivotaan, että pomo sitä jatkaa (suullinen lupaus on) ja meidän työpaikalta yks on virkavapaalla (tulee helmikuun alussa kai) ja pomolla ilmeisesti oli siihen asti tarkotus kirjottaa mulle soppari. Mutta ajattelin siinä yhteydessä pyytää, josko kirjotettais vaan joulukuun loppuun tms.). Mut nää jutut selvii sit kuukauden päästä vasta kun pomo palaa kesälaitumilta.

Huoh. Mä olen niin kateellinen teille, jotka ootte jo lähellä viikkoja 12 ja ultrassa käyneet. Tahtoisin niin itsekkin nähdä mytyn ja että kaikki on kunnossa. Mulla on vielä melkein 3 viikkoa ultraan.

nelli & mytty 9+6
 
Huomenta kaikille!

Ihania sadepilviä joka puolella, nyt vettä tänne ja äkkiä!

seepia: tervetuloa mukaan! :)

Anna ja kääkkis: ihania neukku-uutisia :heart:

tytöt: nyt lepoa sit vain!

baby bytterfly: mulla eka ultra on vasta silloin viikolla 12. Toisaalta olisi hirmuisesti tehnyt mieli mennä varhaisultraan, mutta toisaalta kun ekaa kertaa ikinä odottelen nyt, ei ole syytä pelätä minkään puolesta, niin päätin olla menemättä. Toisaalta olen ollut tyytyväinen tähän päätökseen, sitten kun sen myttysen näkee ekaa kertaa niin on ne kriittiset viikot ohi :)
Toivottavasti sulla tämä synnytys menee hyvin, edellinen kuulostaa aika pelottavalle :hug:

happynow: kävitkö päivystyksessä? Onhan kaikki hyvin? Varmasti on :) :hug:

himoista: ei vielä mitään mainittavia, mies kysyy koko ajan kun haluan jotain, että otatko kermavaahtoa sen kanssa? :D Esim. lakritsia ja kermavaahtoa, raejuustoa ja kermavaahtoa... se odottaa ihan innoissaan kai jotain mille naureskella :D

ON: mä oon alkanut näkemään tosi vilkkaita ja kummallisia unia! Näen aika usein unia muutenkin, mutta harvat muistan enää aamusta. Nyt kuitenkin muistan pitkiäkin pätkiä ja usein unissa on seksijuttujakin :whistle: ja nään tosi harvoin seksiunia! Toinen mitä huomasin eilen illalla on kamala turvotus jaloissa! Ihan turpeina :ashamed: no ehkä se edes vähän helpottaisi kun ilmat joskus viilenevät...

pokemoni & myttynen 8+3
 
(.) Tänään tuli täyteen 10 viikkoa eli n. neljännes raskaudesta olisi jo takana :eek: Oksetus olotila tulee harvemmin ja menee nyt nopeammin ohi. Rinnat on vielä hieman kipeät varsinkin iltaisin, kun ne vapauttaa hieman liian pienistä liiveistä. Täytyy vissiin käydä jo ostamassa uudet vaikka samoille ostoksille saa ehkä mennä sitten taas synnytyksen tienoilla tai viimeistään sen jälkeen. Olen koittanut ottaa nyt tosi rennosti eikä olekaan ollut enää niitä harjoitussupistuksia. Sen sijaan pyörrytystä / huoneen keinumista on aina välillä. Mahtaisikohan hemppa olla jo niin alhainen? Maanantaina olisi ensimmäinen lääkärineuvola. Toivottavasti kuullaan sydänäänet :)

bb: Kävin yksityisellä varhaisultrassa varmistamassa, että sikiö on oikeassa paikassa ja syke näkyy. Täällä kunta tarjoaa vain np- ja rakenneultrat. Toki sitten varmasti pääsee, jos todetaan jotain mitä pitää seurailla. Miksi sinulla on nuo viikot muuttuneet niin paljon?

Vauvahankinnoista: Koitan hillitä itseni, koska emme oikeasti tarvitse mitään... Silti on ollut ihan pakko hankkia jotain kivaa pientä... :LOL: Aikoinaan sain myös vaunut äidiltäni lahjaksi esikoista odottaessa ja niitä samoja käytetään nyt tällä kolmannellakin. Autokaukalo taitaa olla tärkein hankinta mikä on edessä. Sen olen ehtinyt jo hävittää.

Mitä mieltä olisitte ideasta, että tuohon allekirjoitukseen lisättäisiin vielä muiden lasten iät? Itse olen ainakin sellainen lahopää, etten muista kenellä oli muitakin lapsia ja minkä ikäisiä. Monesti vaan mietin kirjoituksianne lukiessa, että onko kyseessä ensimmäinen lapsi vai ei. Jotenkin se ehkä auttaisi hahmottamaan tilanteita näin alkuun, kun emme vielä tunne toisiamme livenä.

Barbamama rv 10+0 (tyttö 9v ja poika 7v)
 
ihania ultrakuulumisia! hyvä hyvä!

happynow toivotaan että kaikki hyvin!

[/b]himoista mun tekee mieli kaikkea missä on rasvaa ja suolaa :whistle: juur yks ilta mun oli pakko saada nakkeja ja ranskalaisia. mielikuvitus aika kovilla kun koittaa syödä peruskotiruokaa ja kuvitella sitä pitsaksi ;)

uusille tervetuloa! :flower:

(.) ei ihmeellistä -väsyttää, yököttää - perustouhua! merkkaan loppuun rv:n ultran mukaan, virallinen muuttuu vasta np ultran jälkeen, mutta tuon mukaan mennään tällä hetkellä.

pömppis 8+0 ( tytöt 7,6,3 ja poika 1v.)
 
Odottelen tässä malttamattomana ultraan lähtöä... Lähdetään illaksi mökille, joten en ole varma ehdinkö laittaa kuulumisia ennen sitä, mutta heti huomenna viimeistään.

Mäkin kadehdin kaikkia 12 + viikkolaisia. Tuntuu, että siihen on aikaa vielä ikuisuus!

Baby Butterfly: Mulla takana kaksi sektiota. Vauvan sydänäänten laskun takia hätäsektio ekasta parin imukuppiyrityksen jälkeen. Kaikki hyvin, mutta säikäytti tosi pahasti (luulin, että vauva on kuollut kun sydänäänet hävisi kokonaan ennen leikkausta). Kävin toista odottaessa pelkopolilla ja yrittivät rohkaista synnyttämään alateitse. Näin päätinkin, mutta sitten muutama viikko ennen LA:ta sain pahan paniikkikohtauksen ja jouduin synnytysosastolle lepäämään pariksi päiväksi. Silloin päätettiin suunnitellusta sektiosta. Tosin sekin meni pieleen, kun mun verenpaine laski puudutusainereaktion takia niin pahasti, joten hätäsektioksi meni sekin. Ratkaisevia tekijöitä sulla toiseen synnytykseen on varmaan lantionmitat, omat pelot ja tietysti vauvan koko/synnytystapa-arvio. Mutta pelkopolille kannattaa pyytää lähete, jos tuntuu, että jäi asiat mieleen kaihertamaan! Se on todella hyvä paikka keskustella edellisestä synnytyksestä ja suunnitella seuraavaa.

Tää lähtee nyt asuntomessujen kautta sinne ultraan :)

Commander ja papunen 9+1
 
baby butterfly Mitä sulle on sanottu siitä, et kuinka todennäköistä on saada raskausmyrkytys myös tässä raskaudessa??? Mulla neuvolassa väitti, et on erittäin epätodennäköistä saada uusi myrkytys seuraavissa raskauksissa, mikäli lapsen isä on sama. Paineet mulla oli jo ekassa neuvolassa koholla, ja niihin tulen aika varmasti saamaan lääkityksen jo varhaisessa vaiheessa.

nelli-86 Et missään nimessä aiheuttanut pahaa mieltä ainakaan mulle :heart: Ja etten nyt vaikuta sellaiselta, et mua harmittaa vaan se, ettei isovanhemmat mitään osta, niin onhan se koko totuus myös se, ettei niitä ihan hirveesti edes kiinnosta meidän lapsi noin niinku kokonaisuudessaan. Surullista, mutta totta.

Hohhoijaa... Hiki virtaa ja silleen. Ei vaan enää jaksais tätä kuumuutta.

Missah ja :heart: 11+5
 

Heipähei! Pitäisiköhän minunkin liittyä joukkoon mukaan. Taustalla ujona jonkin aikaa lukenut vain muisen viestejä :) .
Oon 32v ja kolmas olis nyt tuloillaan, viikkoja 9+6. Vanhemmat lapset ovat syntyneet -00 ja -02. La olis laskureitten mukaan 12.2, vain muutamaa päivää ennen omia 33v synttäreitä :) . Synnytyspaikkana LPKS.
 

Yhteistyössä