Helmikuun Hehkeät 2011, heinäkuu

Täällä uusi esikon odottaja haluaisi mukaan. Tänään lääkärinaika runsaan verenvuodon ja vatsakivun takia ja ultrattiin, pienen sydän löyty ja syke. Syytä verenvuodolle ei osannut sanoa, mutta virtsanäyte huomenna antamaan.
Tosiaan siis esikko tiedossa, päivät 7+6, ikä itsellä 23v. ja la siis 18.2.2011 (toistaiseksi). Onneksi ultraan pääsin ja suuri huojennus, kun takana spontaani km 12/08 ja tm 03/10, nyt tietää, että jotain tapahtuu =)
Eka neuvolanaika ensi maanantaina, kuulun riskiryhmään niin seurantakin on tiivimpää.
Oon kyl niin täpinöissäni, tekis jo mieli kertoa kaikille, mut varmuuden vuoksi ootan 3. raskauskk, kun aiemmin tuli kerrottua ja ei hyvin sit käyny.
Niin ja oireista, tissit kipeät ja nukkua vois vaikka kuinka! Onneks lievän etomisen lisäksi ei mitään suurempia ökötyksiä vielä. Mut nyt lukemaan aiemmat sivut.

Hempukka ja työstönimetön 7+6 :heart:
 
Hempukka ootko laskenu, milloin olis ollu sun menkat, jos et raskaana ois ollu? B) Mä vuosin viime raskaudessa 7+1-7+3 (ja uudestaan kymppi + viikolla) ja laskin, et tuolloin ois ollu ekat menkat. Tosin tuota tokaa vuotoa (tai kolmatta) en osaa selittää. Omat epäilykset on. Mut reippaasti vuosin, tyttö syntyi silti. :)

Mä olen taas ihan saamaton. Oon viimeset pari tuntia ollu "siivoomassa". ...pitäsköhän kohta jo oikeesti alottaa... :xmas:

T. Laiska-mato kärppis ja toukka jollakii ysi-kymppiviikolla :D :xmas:
 
Mulla laskee kokajan rima, et kuinka siistiä pitää olla... :whistle: Eihän esim. yläkertaa tarvi siivota, ku ei sinne kukaan mene??? :D Ja miks ihmeessä mun pitäis lattiat pestä, ku kumminkin ne on hetken päästä ihan likaiset....?
Must on oikeesti tullut entistä laiskempi tän äitiysloman aikana... Nyt kun voi ajatella, et kerkeen tekee ton, ton ja ton myöhemmin... :D Ja sit loppujen lopuksi teen ne sit vasta kun on pakko... Töissä kun oli, niin ei pystynyt siirtää mitään hommia, vaan ne oli pakko tehdä just silloin kun aikaa oli vähääkään. Ehkä mä meen laittaa pyykit kuivumaan nyt.... :saint:
 
Meillä mies on tänään ja eilen siivonnut. Sälekaihtimia asentaa parhaillaan ja pesee siinä samalla ikkunat :D Lämpöä kyllä riittää, kun höyryimuri puskee lisää lämpöä. Onneksi ilmastointikone jaksaa edes vähän viilentää.

Olen jo ollut melkein varma, että pahoinvointi olisi jo mennyt ohi, mutta enkös käynyt tänään halailemassa vähän pönttöä. Nyt vaan vähän pelottaa, että montako vauvaa siellä mahassa on, koska ei ole ikinä ollut tämmöistä näin pitkään kestävää pahoinvointia.

Hellu ja 11+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Missah:
Mulla laskee kokajan rima, et kuinka siistiä pitää olla... :whistle: Eihän esim. yläkertaa tarvi siivota, ku ei sinne kukaan mene??? :D Ja miks ihmeessä mun pitäis lattiat pestä, ku kumminkin ne on hetken päästä ihan likaiset....?
Must on oikeesti tullut entistä laiskempi tän äitiysloman aikana... Nyt kun voi ajatella, et kerkeen tekee ton, ton ja ton myöhemmin... :D Ja sit loppujen lopuksi teen ne sit vasta kun on pakko... Töissä kun oli, niin ei pystynyt siirtää mitään hommia, vaan ne oli pakko tehdä just silloin kun aikaa oli vähääkään. Ehkä mä meen laittaa pyykit kuivumaan nyt.... :saint:
Ihan tuttu fiilis! :wave: Ei vois uskoa, et se parin vuoden takainen siisteysintoilija asuu tämmösessä sotkussa...

Mut kun. Jotenkin älyttömän masentavaa, et just kun saat siivottua, neiti herää ja vajaan vartin päästä kämppä on taas kuin pommin jäljiltä. =)

Ja musta on muutenkin vaan tullut laiska ja saamaton näiden kotihommien suhteen.
 
kärppänä heinälatoon mulla alko vuoto 27. viimekuuta ja eilen ekapäivä kun ei vuotanu, ja normisti ois menkat alkanut 14-16. Tuota se lääkärikin ehdotti. Mut onneks tosiaan nyt ei oo enää tullut verta.
Voiku joku tulis ja repis mut tästä sohvalta..... :whistle:
 
Kärppis Mä nyt intouduin, niin antaa tulla loputkin... Eli ennen äitiyslomaa mä suunnittelin, et sit jään lomalla, niin siivoan koko kodin kunnolla, käyn lenkillä, teen ruokaa pakkaseen, yms... Tässä lopputulos oli sit se, et en todellakaan jaksanut mitään kunnon siivousta tehdä, lenkillä en käynyt kertaakaan ja ruokaa tein hyvin vähän pakkaseen :D Noh, sit se ajatus, et millaista elämä on sit kun vauva syntyy... No senhän piti mennä niin, et joka päivä käydään kävelyllä, jos kelit sallii, koti pysyy siistinä, ruoka on joka päivä valmiina kun mies tulee töistä kotiin, kerkeän leipomaan enemmän kun ennen ja jopa ajattelin, et koulu juttuja saisin tehtyä paaaaaljon eteenpäin, jopa niin paljon, et kun menen takas töihin, niin teen vaan näytöt ja se on siinä... Joo.... :p Ei näistä nyt mikään oo toteutunut ainakaan 100%:sesti.... :LOL: Kaikkee mä haaveilinkin... :LOL: Mut pääasia on se, et lapsella kaikki hyvin. Maha täynnä, kuiva vaippa, puhtaat vaatteet ja paljon syliä, hellittelyä ja leikkiä :heart: Eli en missään nimessä koe olevani huono äiti tai vaimo =) Mieskin saa joka päivä nauttia ihan tarpeeks mun seurasta ja jutuista :p

Nyt mä laitan koneen kiinni ja alan tekee ruokaa ja julmetun isoa lettutaikinaa :wave:
 
Tämä mamma erottuu kyllä tästä porukasta tänään, koska mulla on ihan TÖRKEESTI ENERGIAA :LOL: Eilen ja tänään en oo hetkeäkään malttanu olla paikalla vaan oon leiponu, hääränny kukkapenkin ääressä, kokkaillu ja nyt alan siivoamaan...parin viikon saamattomat päivät tulee näköjään täydellä kierroksella takaisin :whistle: Mut en mä kyl valita ja mieski on ihan ihmeissään, joskin tyytyväinen kun en koko ajan käske sen tehdä jotain ku ite en jaksa :D
Koko ajan käyn selailemassa noita kaiken maailman lastensivuja ja niistä löytyis vaikka mitä tilattavaa...enää ei puutu ku raha :saint:

Oli puhetta mistä masuasukin nimi tulee niin mulla ne on vaan putkahtanut mieleen saman tien kun olen tiennyt olevani raskaana :heart:
 
Yääh mikä olo. Ällöttää, janottaa, pyörryttää, väsyttää ja v*tuttaa toi mies. Ja aivan törkeen kuumakin on. Mies tosiaan pahalla tuulella kun perseeseen ammuttu karhu ja ottaa päähän että mulle sit pitää mykkäkoulua kun sitä ärsyttää. Sit mua alkaa ärsyttää se mykkäkoulu ja ei muakaan toi vuorovaikutus vois vähempää kiinnostaa. Kiva ilta siis tiedossa.

Palailen ehkä sit paremmalla mielellä huomisen neuvolan jälkeen.

nelli & mytty 8+5
 
Voih kunpa mullakin olisi energiaa.. Täytyy kyllä tällä kertaa kehua tuota miestäni, on siivoillut ja antanut lepäillä tässä parina päivänä :heart:

Pikkaisen laittaa tällainen kuumuus ja painostava ilma kiukuttamaan. Meidän 3-vuotias on tosissaan osoittanut mieltään ja hyppinyt seinille tässä loman aikan :| Ihan hirvittää mitä meno on sitten kun on yksi pikkuinen lisää.No josko se siihen mennessä rauhoittuisi. Ehkä murrosikä on meidän perheessä sitten helpompi :LOL:

Huomenna olisi sitten mökille lähtö edessä, joten voi olla etten vähään aikaan ehdi koneelle.

Blue ja pienokainen 10+0
 
Täällä on sitten siirrytty mammahousuihin. Voi järkytys, jostakin tämä maha nyt pullahti muutaman päivän aikana...Ei vaan pysty pitämään vanhoja housuja, puristavat ja ahdistavat niin paljon.J a viikkoja vasta 8!! Alkaa todella mietityttää, ettei vaan ole kahta pientä matkassa. Onhan mulla ollut vähän mahaa noiden raskauksien jäljiltä, mutta ei edes ylipainoa. Nyt näytän samalta, kun about rv 20 ekassa raskaudessa!

Täällä ei ole energiaa näkynyt. Tai no ehkä töissä oli enemmän energiaa kun vähään aikaan, mutta kotona en ole tehnyt mitään. Vaunuja kävin katselemassa, kun etsin noita mammahousuja ja taisin löytää mieleiset jo nyt. Olen noita katsellut netistä jo keväästä asti ja vaikuttivat hyvältä livenäkin. Me ei osteta yhdistelmiä, kun kahden ekan kanssa todettiin ne ihan turhiksi, painaviksi ja hankaliksi autossa. Kakkoselle vaihdettiin kuukauden ikäisenä näppärät kuomurattaat + lämpöpussi ja ne oli paljon kätevämmät. Ei tarvinnut matkarattaitakaan erikseen. Nyt valinta taitaa osua Britaxin B-Smartiin noista samoista syistä. Lupasivat BabyStylesta jo syksyksi aika kivan alennuksen, jos ostan koko setin sieltä (kuomurattaat, pehmeä kantokassi tai lämpöpussi, turvakaukalo ja Brion pinnasänky. Typeräähän näitä on jo nyt miettiä, mutta enpä malttanut olla niitä katselematta :)

Commander ja papunen 8+0
 
Minäkin ilmoittaudun tänne. Viikkoja nyt 8+5 (tai 8+6, koska klo on jo yli puolenyön).
Ihanaa lukea, että muillakin on nämä pahoinvoinnit ja vatsakivut :p
Tai siis, kun mulla on ollut niin kaamea pahoinvointi, että on ollut ihan saamaton ja vaan maannu sängynpohjalla kuoleman kielissä. Ja pönttökin on tullut tutuksi. Iltaisin alkaa myös menkkamaiset vatsakivut, jotka nyt ei onneksi ole kovin häiritseviä.

Mutta toivottavasti tämä menee piakkoin ohi.

Eka neuvola on vasta maanantaina ja ultrasta siis ei vielä tietoa. Ensimmäinen tulossa, joten kaikki on ihan uutta ja outoa ja jännityksellä odotan maanantain neuvolaa. Kesälomakin loppuu ensiviikolla ja pitää sanoa, että töihin paluu ei nappaa sitten yhtään. Ainakaan, jos tämä pahoinvointi jatkuu.

T: Kitrus ja Kerttu-Orvokki 8+6 (nimi siksi, kun tyttöä ennustelen B) )
 
Moikka kaikille!

Kauheesti oli tullut taas kirjotuksia, hyvä juttu!
On niin kuuma etten ole jaksanut töiden jälkeen avata ees konetta kun väsyttääkin kuumuuden lisäksi. Kun edes tuulisi...
Kiva kun iltaisin pitäisi käydä nukkumaan ja makkarissa lämpötila on melkein 28 astetta ja kosteusprosentti melkein 60. Siinä on sitten olo ku tropiikissa.
Läpivetoa ei saa aikaiseksi ja meilläkin on taas ollut joku insinööri suunnitellut niin, että makkarissa ei ole ollenkaan sellaista pientä tuuletusikkunaa vaan pelkästään iso ikkuna. Pienemmässä makkarissa missä on parveke niin siellä sit taas on tuuletusikkuna. Mitä järkeä?????? On kokeiltu myös tuuletinta, ei kauheasti auta ja mä olen vielä niin herkkäuninen et sen hurina häiritsi mun "kauneus"unia :LOL:
 
Tervetuloa Kitrus ja muut uudet, jos on joku jäänyt huomaamatta =)

Minnis75 Meillä kans sisällä lämpötila samaa luokkaa :/ Mä oon kyllä jo tottunut tuulettimen ääneen, ei täällä muuten nukkuis hullukaan. Ihan kauheeta, eikä helpotusta tähän kuumuuteen ole näkyvissä. Ens viikolle luvassa yli 30 astetta joka päivälle :eek: Onneks ei olla viimeisillä viikoilla raskaana, olis varmaan ihan kauheeta.

Mä nähtävästi herään joka aamu nykyään puol kasi. Niin ihanaa, kun neiti nukkuu taas yöt ilman heräämisiä :heart: Omaan napaan ei uutta..

Missah ja :heart: 10+5
 
pitäisiköhän minunkin ilmoittautua joukkoon...
elikkäs viidettä odotellaan. tämä tosin oli todellinen ylläri raskaus! mutta asiaan alkaa pikku hiljaa sopeutumaan ja innostumaankin asiasta. millaista meikäläisen arki (mies yrittäjä...) tulee olemaan viiden kanssa en tosin uskalla vielä kuvitellakaan :whistle: kaikesta kuitenkin selviää =)
mulle la on laskettu tällä hetkellä kierukan jälkeisen tyhjennysvuodon mukaan ja tarkentuu sitten ultrassa ( ensi viikolla ). tämän hetken la on 29.1 mutta olen lähes täysin varma että tulee siirtymään helmikuun puolelle.
ostin netistä ( kotitesti.fi ) testejä kun alkoi olemaan sen suuntaisia oireita, näyttivät negaa, oireiden jatkuessa päätin kuitenkin hakea apteekista testin johon pärähti heti 2 viivaa, keskellä päivää, tein samasta näytteestä kotitestin testin joka yhä nega! alkuun luulin että olin kuvitellut kaikki oireet mutta en sitten loppupeleissä ollutkaan!
oireista: väsymys, pahoinvointi, vedottomuus...
:headwall:

commander minä joudun myös siirtymään mamma housuihin, normihousut puristaa ja kiristää että pakko luopua...

ps. mulla ollut alusta saakka hyvin voimakas poika olo, voi olla että olen hyvinkin väärässä.

 
Oi ihana ukonilma eilen illalla, pitihän se sit valvoa myöhään kun oli niin raikas ilma. Mutta kyllä se kuumuus hiipi yön aikana takaisin :kieh:

tytöille kyl oon kateellinen, tulis se energisyys tännekin :p

Tervetuloa uusille mukaan :flower:

Tänne ei kuulu edelleenkään omaan napaan mitään uutta, öisin pissattaa kerran, päivällä vähän normaalia useammin, mahajuilinnat jatkuu satunnaisen epäsatunnaisina, päivittäisinä kuitenkin. Öllötysolo on hävinnyt ja ruoka on alkanut maistua. Mietin tässä jo, että oonkohan viikoissa oikeasti pidemmällä, kun muilla paha olo on kestänyt pidempään... :whistle: Kun se plussakin oli silloin ihan selkeä haamu jo sinä päivänä kun menkkojen olis pitänyt alkaa... Ainiin, ja eilen tunsin vähän sellaista kuplivaa tunnetta ja heti aattelin, jes, vauva potkii!! :D Ainahan sitä voi kuvitella,vai mitä ;)

Sen verran pitää ruikuttaa, että mikähän siinä on, että kun yrittää tavoittaa lehtimyyjää, niin kukaan ei vastaa mut sit kuitenkin niitä soittelee harva se päivä???
 
Oih, olipas ihanaa nukkua 9.30 saakka! Asunto ihan tyhjä. Miehelle heti soittamaan, että minne ovat pojan kanssa hävinneet ja puistosta heidät tavoitin. :)
Nyt aamulla sitten heti juustokakun kimppuun, kun sellaisen lupasin tehdä. :p

Kuumuus vaivaa täälläkin, onneksi makuuhuoneista saa ikkunat auki. Tosin koko yötä niitä ei voi pitää kadulta kantautuvan metelin takia. :/

Viimevuonna olin näihin aikoihin hyvinkin raskaana ja kuumissani. :D Poika syntyi nimittäin syyskuun alussa. Ja voi tuska että viimekesä se vasta olikin hikinen! Tämä ei ole mitään siihen verrattuna. ;)

Tervetuloa uusille.

Palaan taas. :)
 
Heippa vaan kaikille helmikuisille B)

Mulla on ollu taukoa kaksplussasta ja muustakin koneella tapahtuvasta, ollut niin kauhea kiire.
Mutta nyt vähän kuulumisia. Mulla oli neuvola 1.7 ja papereita täyteltiin yms. NT-ultra on vajaan kk päästä, 6.8 ja sitä tässä nyt odotellaan :) Olo on loistava,ei pahoinvointia ollenkaan (mitä olen kyllä miettinyt,että onko normaalia mutta kaikilla ei vissiin tule, joten toivotaan että oisin niin onnekas). Rinnat on vieläkin jumalattoman kipeät ja uni maittaa.

Kesäloman ensimmäinen osa tuossa oli ja meni, toinen osa alkais 16.7 ja silloin reissaan Savonlinnaan sukuloimaan :)

Mukavaa odotusaikaa kaikille!

Hilppa ja Urho 8+2
 
Neuvolassa käyty ja kaikki oli ok paineet 105/59 ja hb120. Painosta valitti kun on Bmi 27, teki mieli huomauttaa että hälä itsellä taitaa olla reilusti enenmmän... :whistle: Lääkäri oisi jatkanut saikkua mutta kokeilen mennä töihin iltavuoroon, saa nähdä miten käy. Sain luvan ottaa Primperan pahoinvointilääkettä silloin tällöin, jospa siitä olisi jotain apua i hope so!

Ultra on sitten vasta 4 viikon päästä ja seuraava neuvola syyskuussa. Miten sitä jaksaa odottaa... :D
 
Täällä myös esikoistaan, Ökkimönkiäistä, odottava ensisynnyttäjä. Ökkis hengaa viikolla 11 tällähetkellä. Tarkkaa päivää ei ole tiedossa. Menkat kun heitti aikoinaan häränpyllyä ja lääkäritkään eivät ole saaneet selville, kuin, että helmikuussa poksahdetaan.

Ensiraskaudeksi hyvät fiilikset: ei aamupahoinvointia tai pissahätää. Maha vain kasvaa jo nyt (??!) vaikka lääkäri viimeksi sai töitä tehdä, että löytää mönkiäisen. Kuulemma niin lähellä selkärankaa silloin.
Tulevana maanantaina ensimmäinen neuvolakäynti ja istukkatutkimuksenkin varasin. 3-4D:tä olen miettinyt.
 
Heippa kaikille taas ja tervetuloa uusille :wave:

Hipsuli, on tuossa kuitenkin ultraa kerrakseen... :D

Tytöt, energiaa saa lähettää vähän mullekin |O :D :flower:

Mulla on yövuorot takana ja ensi viikolla vielä 3, sitten en tiedä jatkosta ja tällä hetkellä tuntuu että ehkä parempi lomailla kuitenkin se kuukausi ennen koulun alkua :ashamed: Pahoinvointi on yltynyt, edelleen väsyttää. 10 tunnin yöunet, 2 tunnin päikkärit ja silti valmiina kymmeneen mennessä nukkumaan |O Kävin ostamassa paketin Ladyvita mamaa ja toivon nyt että sillä olisi jotain vaikutusta yleiseen jaksamiseen.

Ja varmaan sanomattakin selvää, etten ole jaksanut olla tavallinen tiukkapipoinen itseni siivoamisen suhteen :LOL: Meillä tosin mies imuroi, luuttuaa lattiat ja hoitaa tiskit siivouspäivinä, mulle ei siis kauheasti edes siivottavaa ole, mutta nyt ei vaan ole ollut virtaa hoitaa sitäkään vähää kovin mallikkaasti :ashamed: Jaan vähäisiä hommiani useammalle päivälle :D

LoruLiisa, odotan myös kauhulla tuota neuvolantädin kantaa mun painoon :/ Taitaa olla bmi korkeammalla kuin ekassa raskaudessa, silloin se oli tasan 25 ja vaikka treenasin silloin paljon enkä mikään läski edes ollut, ei sillä ollut merkitystä. Kauheaa naputusta painosta tuon bmi:n perusteella, yleensä tosin neuvolantädin sijaiselta joka itse oli kaksi kertaa mun kokoinen :ashamed: Nyt on siis odotettavissa vissiin jotain vielä pahempaa...
Toivottavasti pahoinvointi hellittää :hug:

Ei mulla sitten kai muuta :D

-Ankka & Bebe 6+5-
 

Yhteistyössä