*Helmikuun Hehkeät 2011, LOKAKUU*

Kultatiuku, tosi hienoja uutisia :)

Liikkeistä tosiaan, aivan ihanaa että niitä tuntuu usein eikä tarvitse olla huolissaan.

Neuvolassa tuli käytyä ja kaikki ihan hyvin. Mutta voi tuota mun painon nousua :ashamed: Alusta on nyt noussut yhteensä 9 kiloa.. Varmaan menen sinne sokerirasitukseen tuossa rv 26 jälkeen. Täytyy se rasitus käydä, että pääsisi kokoarvioon sitten loppupuolella. Tämä lapsi on vissiin yhtä iso kuin veljensäkin (4500g laskettuna..). Olokin alkaa jo olla aika tukala, kohdun korkeus on 24 eli yläkäyrillä mennään vaan. Onko muille tullut kuin paljon kiloja? Hemppa oli vieläkin alhaalla eli ei raudat ole oikein imeytyneet ja vaikuttaneet. Tuosta kai se väsymys johtuu. Seuraavaksi sitten lääkäri muutaman viikon päästä. Ja Kelan papereita pääsen nyt täyttelemään..

Blue ja pienokainen 23+6
 
Mä tulin just neuvolasta kans. Hemoglobiini 116, pitäis käyä rautaa syömään jos väsymys alkaa painaa... Paino, no se ei alkuun noussu yhtään ja viime käynnillä oli lähtöpainosta noussu reilu kilon, nyt se olikin noussu sit 3,5kg :ashamed: Mut koska olen pieni ja hoikka niin ei kuulemma haittaa. Huh, voin kuvitella Bluen olon tukalaksi jos kohdunkork. jo 24, mulla oli 18 ja tuntuu aika tukalalta, ainenkin siellä työmaalla kun pitää kyyristellä. Ja tuohon sit jatkoks, laitto saikulle viikonlopun yli ja maanantaina pitäis sitten mennä lääkärille. Just noiden suppareiden ja selkäkivun takia. Sain kans kelan paperit täytettäväks.

Liikkeitä tuntuu mukavasti tasaseen tahtiin, eniten aamupäivästä ja iltasella :heart:
 
Nellille ihanaa matkaa ja lomaa! :cool:

Kultatiuku: Onnea hyvistä uutisista! :)

Neuvolakuulumisia täältäkin: Kaikki hyvin, RR 134/80, pissa puhdas, painoa tullut lisää 425g/vko ja yhteensä nyt sitten 5 kg lähtöpainosta. Sf-mitta oli 22,5 eli yläkäyrillä mennään täällä... Pienen sydämen syke oli 140 ja liikkeet plussaa. :) Sain Kelan paperit jotka sitten heti täytin ja aion viedä vielä tänään postiin samalla kun lähden töihin. Muutakin infoa sain ja mm. sellaisen paperin joka pitää täyttää ja lähettää sairaalaan, siinä on tietoja minusta ja miehestä, raskaudesta ja mahdollisia toivomuksia synnytystä ajatellen jne. :) Seuraavan kerran onkin sitten se keskiraskauden lääkärineuvola marraskuussa.

Kauankohan tuossa äitiyspakkauksen saamisessa kestää, siis siitä kun on täyttänyt ja lähettänyt hakemuksen?

Tänne luvattiin lumisadetta täksi päiväksi, mutta ei ole näkynyt. Aurinko se vaan paistaa. :)

Mukavaa loppuviikkoa ja viikonloppua kaikille!

~ Merve ja masupoika 22+3
 
Kultatiuku aivan ihana uutinen :hug:

Tarvitseeko jonkun täyttää se tulolappu mikä on viimeseltä puolelta vuodelta? itse täytän sen kun yötyön mukana on tulot noussut, mutta onko siis sitte niin että se täytetään vasta just ennen äippälomaa? Tietääkö kukaan?

Ottaa päähän kertaakaan en ole ollu sairaslomalla ja eilen sänkyä purkaessani onnistuin pudottamaan painavan puisen vuodevaatelaatikon varpaille joten oli pakko jäädä öistä pois...kohta lääkäriin vielä tarkistamaan onko mitään murtunu...jos ei niin sitten meen huomenna kylllä jo töihin :)

Happynow ja pikkumies 21+0 poks :heart:
 
Heips kaikille, täälläkin ollaan hengissä ja menossa mukana vielä! :) On vaan ollut laiskotusta ja kiireitä, en ole ehtinyt koneella istumaan päiväkausiin.

Kultatiuku: Tosi upeita uutisia, onnittelut! :)

Hoitopöytä: Meille tulee hoitopöytä, koska minä haluan, vaikka mies sanookin, ettei sille muka paljoa tule käyttöä, kun sängynkin päällä voi kuulemma vaihtaa. No, tiedän kuitenkin jo nyt, että siinä asennossa mun selkä hajoaa heti eikä muutenkaan ole mitenkään ergonominen asento miehellekään. Ja haluan hoitotaso+lipasto-yhdistelmän, haluan vauvan vaatteet ja muut tarvikkeet laatikoihin. Samoin mies on nyt valittanut siitä, että haluan Emmaljungan kalliit ratas+koppa-yhdistelmät, kun "ei niille rattaille tule kovin paljoa käyttöä". Paskat, sanon minä. Mä en ala vauvaa tai taaperoa koko ajan kantelemaan enkä kävelyttämään missään vilkkaissa ostoskeskuksissa. Puhumattakaan kun keväällä lumien sulaessa pääsee koirien kanssa lenkeille, niin mihinkäs lapsen sitten laittaa, häh? Ärrrsyttää miehen asenne!

Istukkaverenluovutuksesta en ollut kuullutkaan, aion ehdottomasti luovuttaa, jos vaan tilanne on sellainen ja veri kelpaa.

Seksin osalta täällä on vilkasta :p Mua haluttaa lähes koko ajan ja mieshän on vaan tyytyväinen :D Saa nähdä kauanko tällainen vaihe kestää, alkuraskauden aikanahan mua ei haluttanut tippaakaan ja ukko oli hätää kärsimässä :D Meillä me ollaan molemmat kotona jatkuvasti, paitsi mun työajan, ja hommaillaan siis pitkin päivää milloin sattuu huvittamaan :p

Vakuutusta ei olla mietitty vielä, mutta kyllä mä sen haluaisin, ihan vaan varmuuden vuoksi, jos tuleekin jotakin, niin minä en ala vauvan kanssa arvauskeskukseen menemään. Olen ehkä vähän vainoharhainen, mutta mä olen jo ehtinyt kuvitella tälle muksulle kaikki mahdolliset taudit ja syndroomat ja allergiat ja muut... Ehkä toi rakenneultra ensi viikolla auttaa asiaa, kun (toivottavasti) huomaa, että kaikki onkin kunnossa.

Merve: Mulla sama ongelma, ei mitään hajua siitä, mitkä kivut/tuntemukset on vauvan mahdollisia liikkeitä ja mitkä on liitoskipuja ja mitkä on jotain ylimääräsiä, mitä ei mahdollisesti kuuluisi edes olla! Jotain möyrintää tuolla kai joskus tuntuu, joskus tuntuu, että joku tökkisi sukkapuikolla sisäpuolelta ja nipistelisi ja joskus taas vaan vihloo ja juilii. Hemmetistäkö sitä voi ekakertalainen tietää, mikä on normaalia? :(

Työmotivaatiosta oli puhuttu, täällä on ihan kateissa välillä. Mulla on myös fyysinen, yksinäinen työ, eikä työaikana työpaikalla ole ketään muuta kun minä. Työ on sellaista, että voin tehdä oloni ja jaksamiseni mukaan, mutta välillä ei vaan huvittaisi istua siellä, vaikka työstäni tykkäänkin kovasti, ihan unelmaduuni (paitsi palkan osalta). Työkaveri ja pomo on kyllä sanoneet, että mun pitää heti sitten sanoa, jos alkaa tuntua siltä, etten jaksa, niin saan jäädä lepäämään, mutta onneksi pomo pystyy tekemään työvuorolistat niin, ettei mulle tule kovia putkia esim. aamuvuoroa 5 päivää putkeen, vaan vapaita on pitkin viikkoa.

nellille ihanaa ja rentouttavaa matkaa Thaikkuihin! :)

Meillä on tänään vasta toinen neuvolakäynti, nyt uudella asuinpaikkakunnalla, kun jouduin sen perumaan viime viikolla. Mua vähän ihmetyttää kun kaikki on ravanneet neuvolassa ja lääkärintarkastuksissa vaikka kuinka monta kertaa jo näihin viikkoihin ja mä en ole lääkäristä kuullutkaan. No, ehkä tänään selviää enemmän. Mieskin tulee mukaan :) Pääasia kuitenkin mulle on se, että ollaan käyty neuvolassa jo, niin saadaan äitiyspakkaus. Saadaankohan me ne Kelan paperit jo nyt? Olisi mukavaa täytellä niitä sitten ja olisi jotain mitä odottaa.

Tulipa pitkä viesti, toivottavasti joku jaksaa lukea :D

Nanski + toukka 20+0 POKS! (Herttinen, niin se puoliväli vaan tuli meillekin!)
 
happynow Mä täytin pomon kans sen lapun.. -08 vuoden tulot niin säälittävät kun olen sinä vuonna yksin asuessa ottanut kottia varmaan puolet tuloista:D ja meillä kun se otetaan pimeena.. (älkää kertoko kellekkään :D) Mut mä tein sen 9kk koska näky parempina silleen tulot:D ja ei tarvinu tehdä laskelmia vaan lykkää suoraan tiedot palkkalaskelmasta.. pyytäköön sit pomolta lisäselvityksiä jos tarvii..

Tää rupee nyt touhottaan jtn et aika kuluu:) 17.40 4Dultra ja sit vauvan huoneeseen ostaan nojatuoli:)

Jane & Viltsu 24+2

Muoks* Juu eli nyt sit tulikin kelasta lappuja, eli kun mä haluan et nyt viimekuuhun mennessä saadut tulot 6kk katsotaan niin siihen tarvitaan sit selitys.. Mulla tulee selitys että työtunnit vähentyneet fyysisesti raskaan työn vuoksi.. eli mulla katsotaan sit 1.4-30.9 välisen ajan palkan mukaan.. toivottavasti ei tarvii enään mitn selvityksiä.. Ja äitiyspakkaus tulee vissiin ens viikolla :p jipii:)
 
Viimeksi muokattu:
Täällä satoi juuri äsken lunta/räntää ja maa on ihanan valkoinen :) Onneksi laitettiin eilen talvirenkaat!

happynow: Minä joudun myös sen tulolapun täyttämään, enkä vielä tiedä missä vaiheessa se täytetään. Selvittelen loman jälkeen asiaa. Mulle tulee marraskuulta tämän vuoden parhaat tulot, joten toivottavasti sen saisin vielä laskelmaan mukaan. Mullahan äippäloma alkaa jo 17.12. joten en todellakaan tiedä ehtiikö se marraskuu mukaan.

Lapsille laitetttiin tänään influenssarokotukset. Saa nähdä tuleeko reaktioita...

Commander ja Nooa 22+0
 
commander jos hakee puolenvuoden ajalta niin sun täytyy ilmottaa sillon puolenvuoden tulot joulukuuhun asti.. Noissa mun lapuissa luki jotain et työtulot tulee esittää välittönmästi ennen etuudenalkamista tai jtn.. eli sulla siis silleen et mikä palkka viimesenä kerkee tuleen ni siitä 6kk taaksepäin..
Mut oon muutenkin ihan pihalla kun tossa lapussa ei puhuttu ollenkaan äitiyspäivärahasta vaan vanhempainpäivärahasta ainoostaan.. et toivottavasti äippärahatkin tulee noiden tulojen mukaan:)
 
Nellille hyvää matkaa taikkuihin!!!

Naneni,No niitä rattaita sitä yleensä tarviikin jos yhtään meinaa ulkona liikkuu muullakin kun autolla,niillähän just on pitkä käyttöikä verrattuna vaunuihin... kyllä se sun miehes sen sit hokaa kun "arki" koittaa:D

Painoa tullut yhteensä 7.5kg että ihan kivasti,mutta mulle ihan normi tahti...

Täyttelin kans kelan lappuja ja postitin...yhtään en muista kauan siinä pakkauksessa meni viimeks..

Repa ja säynävä 22+5
 
Kopion nyt suoraan kerhon puolelta mun tekstin tänne, koska en jaksa kirjottaa enään uusiks mitn litaniaa :D

No nyt on käyty vilkaseen poikaa 4D:ssä Odotin kyllä vähän enemmän tolta, aika vähän katteltiin 4D:nä vauvaa, oikeestaan vaan kun se räpsi kuvia.. No mutta ainakin tiedetään nyt vielä varmemmin että pikkusella on kaikki hyvin.. Kasvo kuvia oikeestaan vaan vauvasta saatiin ja pippeli kuva, Koska tää meiän herra oli sit päättänyt kääntyä perätilaan, kasvot oli ihan navan alla istukassa kiinni perätilassa ei kuulemma saa niin hyvin kuvia otettua ja varsinkin kun poitsulla oli jalatkin melkein naamassa kii.. mut ai että kun se haukotteli ja liikutteli sitä suutaan siellä oli niin söpöö:heart: ja peukku suussa oli toisella koko ajan.. Hintaa oli siis n.274€ mut kelan pitäis korvata hyvällä säkällä tosta n.70€...
Mut ihan tyytyväinen oon et mentiin koska harmittais jälkeen päin jos ei ois menny.. Ja voidaan sit katsella vauvaa dvd:ltä:p Paino oli tuplaantunu 4 viikossa eli nyt oli arvio 689g..
Voisin tännekkin pistää näytille pari kuvaa illemmalla, kunhan töistä pääsen.. Tosin vauvan kasvojen edessä oikealla puolella vauvan kasvoihin nähden on kuvissa vähän sumeempi kohta koska mun istukka oli edessä.. Mut hyvin niissä näkyy nenä silmät ja suu Ja peukku suussa!!
(niin ja tosiaan luulen, että se ei kauaa perätilassa oo kun nytkin tässä tunnin verran tuntunu oikein kunnon möyryämistä:D varmaan vaihtelee asentoo sen ku kerkee:))

Jane & Viltsu 24+3
 
Äippärahaa joudun minäkin tulojen perusteella anomaan. Ehdinpä olla peräti 7 kuukautta töissä, kun jään taas kotiin. Esikoisen kolmas syntymäpäivä on 9 päivää tämän laskettua ennen ja Kelan tuntien en edes viitsi kysyä joustaako ne yhtään. Pakkohan niiden se raja on johonkin laittaa.

Piti ihan lähteä käymään vaa'alla. Kotivaa'an mukaan painoa on tullut kolmisen kiloa, mikä on ihan käsittämättömän vähän. Ja syönyt olen viime viikot kuin hevonen, kun on ollut nälkä koko ajan. Saas nähdä, tuleeko tiistaina taas noottia, kun ei paino nouse. Lähtö bmi siis oli 22.

Sainpahan eilen oikein "kannustavaa" palautetta tuosta mahasta. Koululla kävi jumppari katsomassa lasten ryhtejä ja kyselin, että onko mitään tehtävissä, ettei tässä raskaudessa tulisi nivuseen hermopinnettä. Jumppari kysyi viikkoja. Viikot kuultuaan, hän tokaisi: -Ja tuollainen maha! Ei ole mitään tehtävissä, tuosta tulee niin iso maha, että se painaa väkisinkin sinne alas niin paljon, että jos taipumusta pinteeseen on, niin se kyllä tulee. Jee-jee. Vuodenvaihdetta odotellessa :(
 
Painosta: mulla näyttää kotivaaka edelleen että olen alle lähtöpainon, olen jo itsekin ruvennut ihmettelemään miten tuo paino ei nouse?! Ihan normaalisti olen syönyt, enkä aina niin terveellisestikään kun ravintolakeittiössä olen töissä. Neuvolassa on odotettavissa taas tädin ripitystä, kun se luulee ihan tosissaan että laihdutan raskausaikana.. :(

Me ajateltiin olla ottamatta äitiyspakkausta tällä kertaa, kun on edelleen vuoden 2007 pakkauksen kamat ihan kahtena kappaleena tallessa :) Ja niissä on niin harva vaate mulle ollut mieluinen, että suurin osa on jäänyt kokonaan käyttämättä kuitenkin. Pääasia että on toppahaalari ja makuupussi, sekä ne toppatumput ja -töppöset, kun niitä tarvii. Tosin alkuun on ostettava huomattavasti pienempi toppapuku, kun tuohon pakkauksen pukuun hukkuu :)

Eilen jo meinasi tulla sellainen "kohtaus" että olin melkein menossa lajittelemaan pienet vauvanvaatteet pesua varten, mutta en sitten vielä mennytkään :D

neitiniisku ja pienistäpienin 22+3
 
synnärillä kyty ku pikkunen lopetti liikkumisen. KAvun kanssa joudutaan todennäköisesti kontrollii ku kasvaa ala käyrillä. :/ toivottavasti ei nyt ihan keskosuuden rajalle jäis tai syntyis etuaikasena.
Voi ei, ompa ikävä juttu... Tuntuu että oon päässy tosi helpolla, mua ei kivistä eikä kovista mistään, ei ole kipuja eikä mitään muutakaan valittamista. Toivoisin että muillakin olis näin, mutta eihän se tietenkään koskaan mene niin. Voimia ja tsemppejä niille joilla on jo nyt hankaluuksia raskauden kanssa.

Mulla on paino noussu nyt 2kg kotivaa'an mukaan kuukaudessa eli ilmeisesti se on ihan ok, ja lähtöpainosta se on noussu myös sen 2kg. Tosin oon yrittäny liikkua tosi aktiivisesti ettei paino nouse ihan hervottomiin lukemiin kun sitä on jo ennestäänkin paaaaljon liikaa. Nauratti tänään töissä kun työkaveri totesi ettei musta huomaa mitenkään et oisin raskaana ja jo yli puolivälin kun mulla ei juurikaan ole maha kasvanu. Totesin siihen vaan että entiset läskit peitää mahan niin hyvin ettei ihmekään jossei ulkopuoliset moista huomaa. :)

Amos 22+4
 
Baby butterfly,onpa sinulla nyt huolta pienestä,ikävä tilanne...voimia:hug:

Toi on edelleen mystinen toi painohomma...miä syön normisti,eli hyvällä ruokahalulla niiku aina:D Mulla painoindeksi tais olla 20,lähtöpaino 52kg ja niin vaan tosiaan on 7,5kg ehtiny tulla... ja normaalisti en kerää painoo,siis mulle ei helposti kiloja tuu. Esikoisesta oli tosiaan sama homma,tosin loppuvaiheessa se sit jäi seilaamaan paikoilleen se paino... no tulee mitä tulee.

Miä oon ollu kyllä niiin aktiivinen nyt ja mahakin on kestänyt yllättävän hyvin menossa mukana...kestäis nyt vaan tää tila mahd.pitkään:)

Repa ja säynävä 22+6
 
Heipähei kaikille!

En ole aikoihin ehtinyt kirjoitella tänne, aina välillä käynyt lukemassa kuulumisianne.

Nyt on aihettakin kirjoitella. Nimittäin pari päivää sitten rakenneultrassa käydessäni ultrassa ilmeni, että minulla on erikoisen iso istukka, lääkärin mukaan kuulemma 3 mm on normaali paksuus, niin minulla on 8 mm, ja jostain 12 cm X 9 cm myös puhui, mutta en tarkalleen tiedä, mitä tuolla tarkoitti, ehkä istukan kokoa. Niskapoimu-ultrassa tällaista erikoisuutta ei vielä näkynyt. Kaksi lääkäriä katsoivat ultralla ja kumpikaan ei kuulemma ole koskaan nähnyt tällaista. Istukkani sijaitsee etuseinässä ja on ihan kohdunsuun päällä. Seuraava ultra on kolmen vkon päästä ja se aika tuntuu ikuisuudelta. Ultran mukaan vauvan rakenteet kyllä näytti onneksi olevan kunnossa, että täytyisi vaan yrittää luottaa siihen, että kaikki ok, vaikka tottakai tuo istukkani iso koko mietityttää kovastikin.

Vauvani koko on 281 g ja pienempi vkoihin nähden eli rv 19-1, kun mulla oli silloin ra-ultrassa menossa rv 20-5. Mutta esikoiseni oli tosin myös hieman pienempi vkoihin nähden raskausaikana, tosin ei ihan näin pieni.

Olemme niin huolissamme mieheni kanssa asiasta, koska epätietoisuus moisesta erikoisuudesta on inhottavaa, kun äitipolinkin lääkärille tämä oli ihan uusi juttu eikä hänkään siis osannut antaa sen enempää tietoa. Googlettamalla netissä löytyy aika vähän tietoa istukan ns. liikakasvusta.

Tämä juttuni löytyy myös tuolta yleiseltä odotusaika-foorumilta,joten älkää ärsyyntykö, vaikka kirjoitin tästä sinneki :)

Mun la on muuten väärin tuolla päivityslistalla, joten jos sen viitsisitte muuttaa eli siellä la:ni on 18.2, mutta muutettu, oikea la:ni on 24.2, kiitos!

Sipe81 rv 21-1
 
Sipe ja BB; isot halit murheiden karkoittajaksi. On kyllä kurjaa joutua huolehtimaan vauvan hyvinvoinnista ja selviämisestä :( Toivottavasti kaikki kääntyy kuitenkin parhain päin! Tuo Sipen juttu on kyllä kummallinen, jos ei oikein mitään tietoakaan löydy...Toivottavasti on vaan joku luonnonoikku, mikä ei vaikuta sinun tai vauvasi hyvinvointiin!

Täällä alkoi vihdoin ja viimein kaivattu 3 viikon LOMA! No, tosin 2 työjuttua pitää huomenna vielä hoitaa, mutta noin niinkuin virallisesti olen jo lomalla. Voimat on edelleen aika lopussa, itku tuli tänäänkin pari kertaa, kun kaikki tuntuu niin ylivoimaiselta. Itken aina itsekseni (tai neuvolassa :confused:), kun en oikein julkisesti kehtaa tunteitani näyttää. En siis miehellenikään ole näistä jutuista kertonut. Jostain jos sais revittyä voimat pakkaamiseen, niin sitten ei tarvitsisi pariin viikkoon miettiä siivoamisia, ikkunanpesuja yms. yms. mitkä mua nyt tuntuu päivittäin painavan.

Mutta nyt keskityn positiiviseen; irtisanoutumiset astui tänään lopullisesti voimaan, eli teen loppuvuoden töitä vaan yhdelle työnantajalle! Sen pitäisi ainakin helpottaa stressin määrää, kun ei tarvitse enää repiä aikaa viidelle :)

Nyt yritän aloittaa lomailun myös täältä palstailusta (ellen vielä huomenna tänne eksy), joten adios ja palaillaan asiaan marraskuussa! Voikaa kaikki hyvin ja sopivan paksusti ;)

Commander ja Nooa 22+1
 
Kultatiukulle onnea ihanista uutisista!

Nourahialle ja Commanderille onnea työpäätöksistä!

Nellille hyvää matkaa!

BB:lle voimia ja jaksamista sekä vauvalle kasvuintoa! :hug:

Liikkeitä mulla tuntuu masun molemmilla sivuilla ja ultrakuvatkin on tuntemuksen vahvistanu ja vaavi viihtyykin poikittain näköjään vallan mainiosti. On vielä ollut kahdessa eri ultrassa aivan samoin päin pää oikealla puolella.... Mutta jumppailee kyllä jo usein!

Painoa on tämän aamun punnituksessa kertynyt lähtöpainoon nähden 300g ja siinä se on seilannut raskausdiabeteksen toteamisesta lähtien. Taitaa tuo ruokavalio sopia minulle =) (ainakin vielä). Alkupainoa tosin oli sen verran, ettei kukaan minulle tuosta painon nousemattomuudesta todellakaan huomauttele...

(.) Tänään oli rakenneultra ja kaikki oli hyvin ja rakenteet löytyi. Sen verran selkeästi näkyi se jalkovälikin, että itse jo tokaisin, että taitaa olla poika tulossa ja mietin, että sinne vaan muiden helmipoikien jonon jatkoksi! Kätilö tämän vielä vahvisti, että aika selkeästihän tuo näkyy, vaikka lisäsikin, että 100% varmahan siitä ei voi olla :) . Joku täällä mietti, että eka kertalaisena on ihmeissään kaikenlaisten kipujen ja tuntemusten kanssa. Minä, vaikkakin jo toiskertalaisena, olen edelleen aivan ulalla tämän raskauden kommervenkeista. Eka raskaus oli todella 'helppo' ja remontoinkin vielä viikolla 37, maalailin esim kattoa ja sen lisäksi saatoin kävellä yli 10km lenkkejä kun oli vähän tylsää.... Nyt olen ollut viimeiset 8 viikkoa saikulla ja sitä ennen 3 viikkoa vuosilomalla. Ja noita menkkamaisia tuntemuksia toivottavasti tulee jostain muustakin kuin noista 'huonoista' suppareista, koska minulla on niitä ollut säännöllisen epäsäännöllisesti jo ihan alkuraskaudesta lähtien... Ei nyt ihan päivittäin, mutta ainakin viikoittain. No pitänee siitäkin puhua sitten taas neuvolassa. Joku on tällä viikolla käynyt kyllä ryöstämässä minulta muutaman päivän, olisin tänään elänyt aivan rauhallisesti vielä keskiviikkoa, mutta mies tipautti minut alas omalta planeetaltani. Muistikin on pätkinyt aivan tolkuttomasti ja olenkin välillä päästellyt suustani melkoista finglishiä, kun joku rakkaan äidinkieleni sana ei ole suostunut suuhuni enää tulemaan :p

Seepia ja pikkumies 21+3

Oli jo tullut juttua lisää kun hidastelin....

Sipelle tsemppiä epätietoisuuteen!:hug:

Ja Commanderille hyvää lomaa!
 
Viimeksi muokattu:
commanderille onnittelut työpäätöksistä ja hyvää ja eritoten rentouttavaa lomaa :) Älä niistä siivoamisista huolehdi, ne hommat ei karkaa mihinkään, keskity nyt vaan itseesi ja lomasta nauttimiseen :)

Sipelle ja BB:lle tsemppiä ja voimia, epätietoisuus on kamala tunne :( Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin!

ON: Meidän neuvolakäynti meni vallan mukavasti :) Täti oli alkuun vähän jäykähkö ja virallinen, mutta äkkiä siitä juttu lämpeni ja oli mukavaa jutella kaikenmaailman asioista. Kyseli vaikka ja mitä meiltä molemmilta ja tuli sellainen tunne, että todella piitataan mitä me ollaan mieltä mistäkin asiasta. Ja sitten se tärkein, päästiin vihdoin kuulemaan tuon toukan sydänäänet :heart: Mä olin kuulemma ensin vähän että häh, tuossako ne on, mutta sitten tuli herkkisolo ja meinasin alkaa itkemään :D Miehelläkin oli vinkeä ilme päällä. Nytpähän tietää taas, että joku siellä möyryää ja kaikki on hyvin :) Neljän viikon päähän varattiin lekuriaika, kun en ole kertaakaan lääkärintarkastuksessa ollut. Ja ensi tiistaina on se rakenneultra :heart: Jos saataisiin vaikka selville kumpi siellä nyt oikein on, niin olisi helpompi isovanhemmillekin kertoa, jos haluavat jotain hommata.

Nanski + toukka 20+2
 
Viimeksi muokattu:
Sipelle kovasti voimia epätietoisuuden kanssa! :hug: Toivottavasti kyseessä olis vain tosiaan joku luonnonoikku kuten Commanderkin sanoi! :) Ja tarjoais vaan pienelle sitten tavallista paremmin hyvää ravintoa! ;)

:heart:
 

Yhteistyössä