*Helmikuun Hehkeät 2011, LOKAKUU*

Happynow Oo tiedän tunteen asuntoasioissa! Meillä tällä hetkellä homma siinä, että meidän tarjous meni läpi, lainakin saatiin ja eilen oli kuntotarkistus, jossa kaikki ok ja ens tiistaina sitten tehdään kaupat talosta. Että ootan sitä lastenhuoneen laittamista, ja kauhulla ootan muuttoa, mutta oon NIIIIIN innoissani! Vihdoin ja viimein pitkäaikainen haaveeni toteutuu, pääsen maalle omakotitaloon, jossa on IIIISO piha ja tilaa koirille ja kaneille ja mikä tärkeintä, oma rauha(ei naapureita kyttäämässä) =)

Meillä tänään poksui 23. viikko
 
Onnea ultrassa käyneille,tuleehan niitä typyjäkin:heart:

Akita,tervetuloa:flower:

Ihania juttuja vauvojen omista huoneista,varmaan tulee hienoja:) Meillä nukkuu esikoinen edelleen vanhempien makkarissa...huone on olemassa,mutta toimii ns.vierashuoneena. Siellä on mun ompelukone ja mies nukkuu sielä kun on työvuorot sellaset et joko häiritsee meidän unta tai me hänen.. Poika on niin huono nukkumaan ettei oma huone oo tullu kyseeseen koska en jaksa hypätä sielä...paranee kuitenkin kokoajan,että ehkä jossain kohtaa.

Täällä on tasasta ja auvoista menoa,ihanaa kun ei tarvi vauvan liikkeitä kytätä niinkuin esikon aikaan...

Repa ja säynävä 23+4
 
Akita tervetuloa :)

Ankka ja murunmami kiitos tsempeistä me saatiin se laina eli asunto on MEIDÄN :D ei voi olla parempi fiilis nyt :D kohta pääsee omaa asuntoa laittamaan ja lastenhuonetta voi että :DDD

Happynow ja pikkumies huomenna poksuu 22+0 :heart:
 
Moikka!
Onnea ultrassa käyneille ja Hei, Akitalle :)

Nyt on rakenneultra takana ja kaikki oli hyvin :) Kiusaus kysyä sukupuolta oli liian suuri, joten sorruin kysymään aikaisemmista aikeista huolimatta :ashamed: Poika olisi tulossa, poikaporukan jatkoksi (miehellä on kaksi poikaa) :)
Rauta olen joutunut syömään, mut onneksi vatsa kestää sen :) Nyt on ollutkin paljon pirteämpi olo. Voi tieten johtua myös lomasta :)

Mukavaa talven odotusta :D
T:Sike ja Tuuti (21+4)
 
Onnea asunnosta, happynow ja tervetuloa Akita :)

Von Lin Lin, mä jostain syystä säästyin sokerirasitukselta, olen normipainoinen eikä ole sukurasitusta. Vaikka iän puolesta olisin sinne joutunut. Mutta jos vauva alkaa kasvaa liiaan nopsaa tai tulee muita oireita niin sitten voin sinne mennä. Ootko käyny monesti lääkärillä? mulla on eka kerta vasta parin viikon päästä...tiistaina piti olla perhevalmennusta, oltiin saatu vissiin väärä päivä kun porukalla odoteltiin tihkusateessa neuvolan pihalla eikä siellä mitään ollut :( no, mua ei haittaa jos se vauvan hoito-valmennus olis lähempänä laskettua aikaa :)

Muuten olo on edelleen "ihan kun en edes olis raskaana", mitä nyt maha jatkaa kasvuaan, mutta ei haittaa vielä mitään, edes mahalleen nukkumista. Eilen oli vähän iskiaskipua, katotaan pääsenkö tänään zumbaamaan vai jumppaisko vaan kotosalla rauhalliseen tahtiin. Liikkeet tuntuu jo paljon voimakkaammin, kivaa :)
Isompia hankintoja ei olla vielä tehty, tai Sovgunga on ostettuna huutiksesta. Mutta vaunut on vielä mietinnässä, Mutsyt kiinnostais. Onko kellään kokemuksia niistä? Pinnasänkyä ei edes tee mieli ostaa, ehkä vaavilainen nukkuu eka tuossa Sovgungassa ja vaikka äp-laatikossa. Tai siis onhan se jossain vaiheessa ostettava, mutta ei kyllä oo ekana hankintalistalla. Tai jos olis varaa ostaa Stokken Sleepy, niin sen vois hommata ;)

Tsemppiä kaikille :)

Miukkari 24+4
 
Hittolainen,mulla on nyt nukkuminen käyny vaikeeks... tai siis asennon löytäminen. Ei voi olla mahalleen ja nyt ei myöskään selällään tunnu enää hyvältä...kylellään ei oikein osaa nukkua mut kai siihen taas tottuu... onko muilla näitä ongelmia jo?


Happynow,onnea lainan saannista!

Sike,ihania ultrauutisia,pojat on ihkuja:D

Repa ja säynävä 23+5
 
Repa: Nukkuminen hankalaa täälläkin. Kyljellään on enää hyvä olla. Mutta siinäkin puutuu paikat, jos samassa asennossa on. Lisäksi mulla on alkanut särkemään lantio/lonkat, tai mikä lie...Siis varmaan ihan niitä liitoskipuja. Ja ne on pahempia, mitä huonommassa asennossa on nukkunut.
Yleensä mulla onkin peitto jalkojen välissä, ettei tee niin kipeetä.
Esikoista odottaessa nukuin viimeiset viikot tyyny jalkojen välissä, ja toinen tyyny mahaa tukemassa ja kolmas vielä selän takana...Ja se ei ollut enää mukavaa. :D
 
Heissan! Kävin tänään neuvolassa, kaikki arvot ok ja muutenkin kaikki näytti hyvältä. Kelan laput sain täytettäväksi, saa nekin sitten ensi viikolla toimittaa palkanlaskentaan. Paino oli noussu 500g /vk, ei onneks sen enempää. Seuraava aika onkin sitten kuukauden päästä lääkärille.

Täällä on ihan kamala keli, räntää vihmoo ja tuule niin ettei meinaa eteenpäin päästä. Onneks huomenna on vapaa ja pääse kasvohoitoon, oon sitä odottanutkin jo tovin. Seuraava ylimääränen vapaa onkin sitten kun mennään naimisiin, herrajee että aika menee nopsaan, ei siihenkään ole enää kuin 3vk aikaa. :O

Hyviä vointeja kaikille!

Amos 23+3
 
BB ja Sipe: toivon, että teillä kummallakin raskaus sujuu hyvin, ja että vauvoilla on kaikki kunnossa!

Akita: tervetuloa minun puolestani!

Sitten omaa napaa: Tämä mamma sitten meinasi tuupertua toissa päivänä. Tein kaksi vuotiaan kanssa lähtöä 4D-ultraan ja ihmettelin kun olo alkoi tuntua tosi huonolta. Ensin ajattelin että sokerit taas laski liian alas, mutta kun mittasin, tajusin, ettei sokereissa ole vikaa. Sitten kaivelin verenpainemittarin esiin, mutta se ei ehtinyt mitata tulosta, kun oloni huononi entisestään. Ulko-ovella oli jo taju erittäin lähellä lähteä, ja kun vedin tyttöä perässäni kädestä naapurin ovelle, pelkäsin, etten ehdi soittaa ovikelloa tai että ketään ei ole kotona. Onneksi kuitenkin naapuri avasi oven ja sain oven karmeista kiinni. Ehdin vain sopertaa, että minulla on todella huono olo, luulen että taju lähtee ja että minun pitää päästä pitkälleen ja saada jalat ylös. Silmissä näkyi jos vaikka mitä sekoa. Säikähdin ihan kympillä ja niin säikähti naapurikin. Onneksi tilanne laukesi naapurin lattialla maatessa.

Koska sydämeni syke oli mielettömän nopea, lääkäri arveli tuon olleen takykardiakohtaus, ja sanoi, että jos uusii, pitää asiaa selvittää tarkemmin. Lisäksi sokerirasitusaikaa piti aikaistaa, ja se on nyt tulevana maanantaina.

Ultrassa vauvalla oli onneksi kaikki hyvin. Vilkas vauveli siellä on ja hänen kallonsa on ainakin toistaiseksi kunnossa. Painoksi arvioitiin tällä hetkellä 820g. Täyttä varmuutta sukupuolesta ei saatu nytkään, joten jätän sen arvauksenkin nyt sitten kertomatta. Jatkamme siis neutraaleilla linjoilla hankintojen suhteen.

Taisin aiemmin mainita, että sf-mittani on hurja. Viikolla 24+0 se oli 26cm. Lääkäri sanoi sen johtuvan rakenteestani, lapsiveden hyvästä määrästä ja siitä että istukka on ihan tuolla kohdun yläosassa, funduksessa, joka nostaa mittaa myös.

Että näin tällä erää.

Kultatiuku ja Tiuhti rv 24+6 (Kylläpä viikot vierii! Muuttokin olisi edessä piakkoin.)
 
Kultatiuku,hui sentään:OOnneks naapuriin pääsit... toivotaan ettei nyt uusi moinen kohtaus:hug:
Mulla kans fundus istukka ja sf on kyllä isompi mitä esikosta näillämain..

May,miä en esikoisen odotusajan lopulla nukkunut oikeestaan ollenkaan:D
 
Meille saapui tänään ilmoitus äitiyspakkauksen saapumisesta postiin. Nyt kun vielä ehtisi tämän päivän nimiin sen hakea, niin saisi viikonloppuna ihastella sisältöä. Tottakai juuri tänään ei ole omaa autoa käytössä kun mies meni sillä poikkeuksellisesti töihin, enkä kyllä jaksa sitä kantaa kotiin, vaikka matka sinällään ei olisi pitkä.

Kultatiuku ja Tiuhti viikot poksuen, eli rv 25+0
 
Murunmami en ollenkaan tajunnut sinua onnitella asunnosta jotenka onnea :)
Kultatiuku onneksi oli naapuri kotosalla :/ ei varmaan mikään paras olotila :(
Meillä on vasta ensi viikolla neuvola missä saan noita kelan papereita...KULTATIUKU kauanko menee, että se paketti tulee kotiin?

Täällä ei kummempia jotenkin tuntuu et on reipastunu kylmien ilmojen myötä :)

Happynow ja pikkumies 22+2 :heart:
 
Murunmamille ja Happynow:lle onnea uusita kodeista:) :flower:

Tervetuloa mukaan Akita :wave:

Ei oikeestaan mitn kummaa täällä tapahdu.. Vauvaa oon seuraillut öisin kun oon herännyt vessaan kun se kääntyy masussa ympäri :D aika hauskan tuntusta ja kiva seuraa liikkeitä kädellä :)

Nyt ei kyl jaksa kirjotella joten meen tästä aamupalalle ja sit lähden äitin ja siskon ihana pentukoiran kanssa pyynikille kävelylle ja näkötornille munkkinkaffeelle:) Jtn ei muuta kun hyvää viikonloppua kaikille:)

Jane & Viltsu 25+4
 
Heippa rallaa!!!

Täällä ollaan pikkusen huolissaan, mutta hyvillä mielin kuiteskin...

Keskiviikkona oli rakenne ultra, muuten kaikki oli ok, mutta aivonesteen kertymistä tarkastellaan uudelleen neljän viikon päästä. Vielä oltiin raja-arvon alapuolella, mutta halusi kätilö varmistaa asian silti... erikoislääkäri siis ultraa uudelleen vaavin... ulokkeita alakerrasta ei löydetty, mutta kätilö ei luvannut 100% kaverin olevan tyttökään... mutta siis tyttölupaus kuitenkin olisi meillä.

Pikkusen tässä tahtomattaankin jänskää onko vaavilla kaikki kunnossa, mutta yritän levollisin mielin olla. Töissä on niin tohinaa, ettei ajatella juuri kauheasti asioita ehdi... hyvä niin...
taitaa olla tammikuu ja äitiysloman alku, ennen ku tää mamma tajuu mitään hankintoja tosissaan tehdä=)

olo ihan hyvä, massu on valtava pallo=) väsymys kiusaa jonkin verran... liikkeet tuntuu tosi hyvin ja massun päältäkin, vanhempi pojista (3v) on ihan innoissaan, aamulla antaa suukon sekä vaaville, että äidille kun lähen töihin... söpöä :heart:

vointeja kaikille!

Maariana83 + Nyytti 22+3
 
Maariana,toivottavasti kaikki kunnossa ens ultrassa ja onnea tyttölupauksesta:heart:Onhan noi epäilykset aina inhottavia ja aiheuttaa huolta:hug:Onneks sulla on sitte työ pitämässä ajatukset muualla...

Täällä kans liikeet vahvistuu päivä päivältä:heart:Tunnen nyt selkeesti ne taakse alas suuntaustuvat potkutkin.

Repa ja säynävä 24+0:heart:
 
Maariana onnea tyttölupauksesta kaikki on varmasti ihan hyvin ensikerralla kun pääset ultraan :)
On kyllä suloinen poika sinulla kun vaavillekkin jo suukon antaan :heart:

Mulla on jotenkin ihan yhtäkkiä noussu kunnon vauvamaha siis tuntuu et tää ois nyt oikeesti ihan viikon sisällä tullui tällaseks :D Huomenna päästään taas uutta asuntoa katsomaan ja juttelemaan muuttoajan kohdista sun muista kauppojen tekemisistä :)

Happynow ja pikkumies 22+3 :heart:
 
Moi!

Me ei otettu selville asukin sukupuolta. Esikoinen tulossa ja tyttöjen/poikien tavaroita/vaatteita on mielinmäärin tuttavilta saatavana, joten ei ole mitään isompi hankintojakaan tulossa.. :) Ei siis väliksi tietää, niinkuin mieheni sanoi: "jotain jännitystä synnytykseen!".. Ihan niinkuin se ei olisi jännää muutenkin! :LOL:

Masu kasvaa hurjaa vauhtia, huomenna on sokerirasitustesti ja keskiviikkona 2. lääkärikäynti. Toivottavasti sokerit ok ja lääkärissäkin kaikki mallillaan.. :| Painoa tullut aika paljon, noin 10kg jo tässä vaiheessa. Kääks.. :( Onko muilla nuin paljoo?

Vauvelin potkut tuntuu joka päivä selvemmin! :heart: Ihanaa iltaisin varsinkin mennä sänkyyn ja tunnustella masua, miten se pikkuinen siellä viuhtoo.

Nyt työn touhuun! Kivaa päivänjatkoa kaikille pallomahoille :)

Lulu & mukelo 25+5
 
Pikkuinen liikuskelee välillä kovaa vauhtia, tuntuu et lyö koko voimalla mitä lähtee.. :p Huomenna sais laittaa postiin nuo kelan paperit, taidanpa tänään jo viedä niin varmana lähtee huomenna :) Mutta nyt ei ehdi sen enempää kirjoitella, anoppila kutsuu :)

Sasuma ja taapero 22+0 :kiss:
 
Jospa taas pitkästä aikaa minäkin kirjotan kuulumisiani. Joka päivä pinoa luen ja teidän kuulumisia mutta itse en saa aikaseksi kirjottaa mitään. :ashamed: Rakenneultra on ollu melkeen kuukausi sitten ja siellä kaikki hyvin ja uteliaana kysyin kumpikos meille on tulossa ja poika sieltä olisi kai tulossa. Ihan 100% en luota siihen mutta silti aion pestä esikoisen vauvanvaatteet vaan. Meille on siis tulossa kolmas lapsi. Esikoinen on poika ja toinen on tyttö ja nyt siis kolmas olisi poika.

Hankintoja olen sen verran tehnyt että vaunut tilasin ja ne pitäis tulla jo ens viikolla. Kelan laputki on jo täytetty ja toimitan nekin ens viikolla Kelaan ja sitten vain odotellaan äitiyspakkausta =) sitten olisi vielä pinnasänky ja turvakaukalon osto ja siinä ne tärkeimmät hankinnat onkin.

Vointi on ollut suht hyvä paitsi että pikkuinen istua napottaa tuolla kohdussa ja niin alhaalla että jomottaa koko ajan alapäähän ja kävely on tuskaa. Että saa nähdä liekkö äippälomaan asti kykenee töissä edes oleen =) No siitä en stressii ota vaan pikkuisen vointi ja oma vointi kanssa tietenkin menee työn edelle.

Viikot menee aika hurjaa vauhtia mutta voisivat ne mennä nopeampaakin =)

Murmeliina80 ja masuasukki 24+3 (ehkä) :heart:
 
Tämä mamma ei vaan saa aikaiseksi enää kirjoittaa, mutta täällä taustalla ollaan ja pyrin päivittämään noita tietoja :)

Kultatiuku: Kuulosta aika hurjalta kokemukselta. Onneksi olo parani kuitenkin suhteellisen nopeasti :heart:

Minä oon ihan pihalla noiden kelan papereiden kanssa, kun ne pitäisi kuulema lähettää palkanlaskijalle? joka tekee omat merkintänsä ja sit pitäis vielä tietää mikä on se 6kk aikaväli, millä tota etuutta haen... Siinä riittää selvittämistä, varsinkin, kun pomo on hiukan hankalasti aina tavoitettavissa , mutta eiköhän Kelan täti ja palkanlaskija osaa noihin jotenkin vastata:D

Huomenna suuntaan taas lääkäriin ja katsastetaan tilanne. Tällä viikolla suppareita ja kipuja on ollut enemmän, joten pieni pelko on siitä, mikä on tilanne...:whistle: Onneksi neiti on kova liikkumaan edelleen ja siitä tiedän, että kaikki on siltä osin hyvin :)

Onko muilla pahoinvointi palannut takaisin? Täällä käytiin tänään taas halailemassa pönttöä, mikä oli kolmas kerta tällä viikolla. Pahoinvointi oli kuitenkin pitkään poissa, joten mietinkin onko tämä nyt ihan "normaalia"...(siis jos raskaudessa mikään ylipäänsä on normaalia) :)

Mami ja Nasu 24+4
 
heipparallaa...

kultatiuku olipas täpärä tilanne. onneksi selvisit "säikähdyksellä". hui!

maariana eiköhän kaikki ole kunnossa seuraavassa ultrassa :hug:

(.) ei mitään uutta eikä ihmeellistä, siksi kai kirjoittelukin jäänyt. käyn kyllä päivittäin lukemassa kaikkien kuulumisia. suppareita oli jokunen aika sitten ja vähän pisti jo pelottamaan etten taas joudu lääkekuurille niiden kanssa, mutta loppuivat onneksi. huomaa kyllä että jos enemmän itseään rasittaa niin vatta reagoi siihen. huomenna neuvola, niin mainitsen asiasta. samalla saan kelan paperit. me päätimme ottaa paketin rahana kun ilmeisemmin pitäisi tuplarattaat hankkia, kun eihän tuo meidän poitsu ole kuin vajaa 2 vuotias vauvan syntyessä. niin ei jaksa seisomalaudallakaan kökkiä. eikä voi todellakaan päästää kauppaan itsekseen kävelemään, muuten repii ihan kaiken hyllyiltä alas.
kävin lastentarvike kaupassa koeajamassa tuplarattaita -nehän on ihan törkeän hintaisia! huutiksesta täytyy alkaa jossain kohtaa katselemaan.

täytyy alkaa tekemään ruokaa perheelle,
voikaahan hyvin & paksusti :popcorn:
 
Hejsan!

Kultatiuku: Mulla oli to-pe yönä samantapainen kohtaus. Heräsin siihen, että sydän meinas pamppailla rintakehästä läpi, pulssi oli taivaissa ja korvissa kohisi. Tuntu myös, että oli ihan järjettömän kuuma, hiki nousi pintaan. Hemmetin pelottavaa :confused: eikä oikein mitään syytä löytynyt. Perjantaina aamulla paineet oli normaalit ja ekg:ssakaan ei ollu häikkää. Se kohtaus kesti jotain 10-15 minuuttia, mutta tuntu ihan ikuisuudelta. Onneksi tosiaan pääsit naapuriin asti ettei tarvinnu yksin olla! Meillä mies meinas saada paniikin aikaan ja googletti että kuuluuko tollaset raskauteen :p. Toivon todella, ettei tulis koskaan uusiksi.

Mulla ei nukkumisessa oo vielä ollu suurempia ongelmia. Useasti yöllä herään siihen, että oon kääntynyt selälleni nukkumaan, jota en siis ennen raskautta tehny koskaan. Asennonlöytämisongelmat on ollu enemmänkin vielä ihan sohvalla löhötessä. Tuntuu, ettei pysty pötköttämään selällään kovinkaan pitkiä aikoja, mutta vatsallakaan ei voi olla. Nopeesti puutuu kyllä paikat kun on kyljelläänkin niin alkaa vaihtoehdot loppua :p. Pitäs laittaa koukkukattoon ja sitten siihen roikkumaan riippukeinu :LOL:. Se vois ehkä toimia.

Omaan napaan ei sen kummempaa. Vatsa ei tunnu kasvavan, mutta vauva liikkuu hurjasti. Vähän sellanen paikallaanoleva fiilis. Ens perjantaina on kuitenki jälleen neuvola jossa saadaa ne kelan paprut niin sitten ois taas puuhailtavaa ja odoteltavaa. Äitiyspakkaus oli ainakin työkaverille täällä Oulussa tullu muutamassa päivässä. Eli jospa tuota ei tarttis ihan hirveen kauaa ootella sit ^_^. Lyötiin lukkoon nyt sekin, milloin lähdetään käymään Helsingissä hakemassa meille luvattuja tavaroita. Ja sit keksittiin, että meillä on holiday clubin lahjakortti, jolla saa parin yön majotuksen mökissä jossain niiden kohteessa. Niin mepä sitten lähetään pariksi yöksi kuusamoon mökkiin ja lillumaan kylpylään :heart:. Tulee kyllä tarpeeseen niin jaksaa tän loppuvuoden vielä pakertaa töissä.

Yhden asian muuten huomasin eilen kun käytiin paikallisessa yökerhossa kuuntelemassa Yötä. Siellä haisi aivan järkyttävälle :LOL:. Ei sitä sillon tajua jos on ite muutaman ottanu, mutta eilen kyl tajus. Olis ollu tarvetta ilmanraikastajalle. Ihmisten käyttäytyminen tuntu myös aivan järjettömältä kun selvinpäin sitä menoa kattelee. Paikka oli tungettu ihan liian täyteen ja yli puolet oli reippaassa kännissä jo yheksältä (bändi alotti 23.45 :p). Bändikään ei ollu kyl ihan parhaimmassa vedossaan. Harmi sinänsä :/.

Nyt pitäs kai alkaa miettiä ruokahommia ->

Adalmis ja keijo 22+1
 
Tänne ei omaan oloon ihmeellistä. Maha kasvaa ja liikkeet vahvistuu päivä päivältä. Kremppoja ei tällä hetkellä ole! Kelan paperit laitettiin eteenpäin eli sekin asia on nyt hoidossa ja pinnasänkyö ollaan metsästetty huuto netistä.

Joku kyseli painosta, minulla on tullut 6 kg lisää tähän mennessä, esikoisesta tuli yhteensä 18 kg.

Rokotus galluppi- Kuinka moni aikoo hankkia nyt raskausaikana kausi influenssa rokotteen? Nyt sitä tarjotaan ensimmäistä kertaa raskaana oleville.. Itse en ole vielä päättänyt mitä teen asian kanssa?

Santtu ja toukka 22+3
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa! :)

Murunmami ja Happynow onnea teille uusista omista kodeista!

Tuosta tulikin mieleen, että onko täällä muita jotka asustelee pienemmissä kämpissä, yksiöissä tai kaksioissa? Me asustellaan 60 neliön kaksiossa vuokralla, eikä suunnitelmissa ainakaan ihan vielä ole muuttaa isompaan tai ostaa omaa... Varmaan tulevaisuudessa kuitenkin. :) Mutta pärjäillään tässä ihan mukavasti nyt ainakin toistaiseksi. Vauvan sänky tulee meidän huoneeseen. Vähän tietysti "harmittaa" kun ei varsinaisesti pääse sisustamaan lastenhuonetta, mutta mutta... ehkä sitten joskus. :)

Nukkumisasennoista: Musta tuntuu, että yöunet on vaikeutunu huomattavasti kun en enää voi nukkua mahallani, joka ois ns. normaali uniasento. Tai no, ehkä voisinkin vielä nukkua mahallani, mutta en uskalla, pelkään vauvan liiskaantuvan alle... Selällä en osaa nukkua, siispä kyljellä on ainoa vaihtoehto. Mun on pakko pitää tyynyä jalkojen välissä, ja sit yöllä herään monta kertaa siihen kun tyyny on lattialla, sängyn päädyssä tai ties missä... huoh.

Kultatiuku ja Adalmis Mullakin on ollut vähän samantapaisia "kohtauksia", ei ehkä noin vahvana, mutta tuossa muutama viikko sitten niitä tuli aika usein, usein aamuisin töissä... Alkoi heikottaa ihan hulluna, sydän alkoi hakata ja muutuin työkavereiden mukaan aivan harmaanvalkoiseksi, sitten oli ihan pakko päästä istumaan ettei silmissä sumenis... Sitten kun kohtaus "laukeni", olin aivan kylmästä hiestä märkä. Mittailtiin noiden kohtausten aikana verenpainetta ja verensokeria, mutta kaikki oli ihan ok. Neuvolastakin kysyin, sanoi vain että luultavasti kuuluu tähän raskauteen...?

Rokotusgalluppia: En aio ottaa kyllä mitään rokotuksia raskauden aikana, en edes influenssarokotusta... Viime vuonna otin sen ja sikainfluenssarokotteen, silleensä kai auttoi etten ollut kipeä koko talvena. :) Mutta, nyt en kyllä uskalla...

Omaa napaa: Olin jo ehtinyt täyttää ja lähettää kaikki Kela-paperit, kun sain kuulla että työpaikasta mulle maksetaankin vielä 3 ekaa äippälomakuukautta palkkaa... Joten mun piti sitten painella Kelan toimistoon ja onneksi saatiin muutettua sitä hakemusta. Vaihdettiin myös että se äitiysraha lasketaan viimeise 6 kk tulojen perusteella, ei vuoden 2009 tulojen... koska tulot on viimeiseltä 6 kk:delta huomattavasti paremmat. Onneks hoksattiin toikin. :) Vielä pitäis palkanlaskijalta saada pari todistusta, mutta ne kerkiää kuulemma myöhemminkin. Nyt sit vaan odotellaan äitiyspakkausta! :heart: Yks juttu harmittaa ihan pirusti, olen sijainen ja saanut nyt olla putkeen töissä tammikuusta lähtien, mutta marraskuussa tuleekin sitten 12 päivän katko, eli olen periaatteessa työttömänä... uusi sijaisuuspätkä alkaa sitten marraskuun lopussa. En sitten kauaa ehdikään olla töissä ennen kuin jään äippälomalle. Kelan mukaan tuo ei vaikuta paljonkaan siihen äitiysrahan määrään, vaikka otankin sen viimeiseltä 6 kk:delta.

Täälläkin on masu alkanut nyt kasvamaan hurjaa vauhtia, on pitänyt käydä shoppailemassa vähän uusia ihania mammavaatteita. :heart: Ja vauvalle olen nyt alkanut ostella kans kaikenlaista... Tänään saatiin aivan ihana pieni paketti tulevalta mummilta, hän oli ostanut pienen laatikollisen Benettonista aivan iiiihania vaatteita, mm. sellaisen toppahaalarin. Se tulikin tosi tarpeeseen, kun se äitiyspakkauksen haalari on niin iso ja menee varmaan vasta seuraavana talvena. Masupojan liikkeet on alkanut tuntua päivä päivältä paremmin, mutta välillä on vähän ns. hiljaisempiakin päiviä, soitin jopa yks päivä neuvolaan kun oli tuntunut niin vähän liikkeitä... Terkka sanoi, että on ihan normaalia vielä näillä viikoilla, pääasia että joka päivä tuntuu jotain. Mietin, kuinkahan hyvin mahtais jo tuntua jos se istukka ois siellä takana niin kuin suurimmalla osalla on. :) Onko jollain muulla napa ns. plompsahtanut ulos? Täällä on sellanen ilmiö havaittavissa! :D

Täällä odotellaan jo kovasti lunta ja pakkasia, ja joulun fiiliksiä... oon niin jouluihminen ja odotan vaan että sais jo ruveta laittamaan joululyhtyjä ja leipomaan pipareita, joulutorttuja jne. ;)

Neuvolalääkäri ois 3 viikon päästä ja silloin saadaan myös hakea vaunut, can't wait!

Tulipas pitkä teksti, mutta en ollutkaan vähään aikaan kirjoitellut. :) Kiva, jos joku jaksoi lukea...

~ Merve ja masupoika (Huomenna POKSUU 24+0 :heart:)
 

Yhteistyössä