*Helmikuun Hehkeät 2011, LOKAKUU*

Hui! :O Onpa täällä ollut tapahtumarikasta.

Peukut pystyssä jokaisen puolesta ..ja pikkuisten puolesta myös. :) :hug:

Tuosta vuodosta Ankalle, et mulla tuli viime raskauden aikaan myös kerran jokus rv 28 tienoilla punaista verta. En tiiä edelleenkään miksi, mutta tuli vain. Onneksi silläkään ei ollut vaikutusta mihkään. Neuvola tykkäs silloin vain, että "normaalia", niin kuin ne ihan kaikkeen aina sanoivat, joten kävästiin sen jälkeen 4D-ultrassa, mutta ei sieltä mitään erikoista onneksi sitten löytynyt. Normaalia kai sitten kuitenkin. :D

Tänne ei kummempaa. En koskaan muista käydä täällä julkisella puolella, mutta tuolta kerhon puolelta mut tavottaa, jos tahtoo. :D

Nyt lenkille..
 
Toivon kovasti, että sinizii ja vauva pysyisivät vielä yhteisessä aineenvaihdunnassa. Pieni on vielä niin pieni. Peukkuja ja lämpimiä ajatuksia teille.

Eli me limailijat, otetaan ne supparit ja limailut nyt sitten ihan tosissaan ja koitetaan levätä! Ei se terkkari minulle turhaan peikkoja seinälle maalaillut. Toivottavasti vaan me muut välttyisimme pakkomakuutukselta (ja ennenaikaiselta synnytykseltä).
 
Siniziille tsemppiä :hug:. Onneksi 25-viikkoisella on jo hyvät mahdollisuudet selvitä ja vieläpä terveenä, jos sattuis jo syntymään. Jokainen lisäpäivä on tietysti plussaa.

(.) Mulla on aivan järkky ihottuma vatsassa ja rinnoissa. Kävin jo lääkärissä, ja määräs jotain voidetta. Otettiin maksa-arvotkin siltä varalta, ettei vaan oo hepatoosi. Rasvaus ei oo kyllä auttanut mitään. Öisin en saa kutinalta nukuttua. Tänään sitte googletin ja tein oman diagnoosini. Mun mielestä tää on raskausihottuma eli PUPPP: alkoi vatsalta viimeisellä kolmanneksella, kutittaa aivan mielettömästi, rasvaus ei auta ja ihottumaki näyttää just samalta kuin PUPPP kuvissa pupps belly2 . Mulla tosin ei oo ihan noin paljon kuin tossa kuvassa, rinnat näyttää kyllä suunnilleen tuolta. Varasin työterveyteen ajan huomiseksi ja meen jutteleen sinne asiasta. Jos vaikka saisin lähetteen ihotautilääkärille.

raps raps Happis ja pikku-Kalle 26+2
 
Siniziille kovasti tsemppiä!! Toivottavasti pieni malttaa vielä hetken masussa asustaa. Ja toivottavasti sun omat hermot kestää sen makaamisen, jos sattuu niin käymään, että helmikuulle asti pääsette. :)

Kamalan ähky olo kokoajan, vaikka en oo syönytkään moneen tuntiin!! Samaa on ollut varmaan jokapäivä tällä viikolla. Iltapalaksi riittää 4 pientä hapankorppua ja ihan täysi olo! :O Ei mulla ennen ole tällästäkään ollut, vaan hyvällä ruokahalulla vedellyt kaikkea mahdollista alas.

May 22+5
 
Tsemppiä Sinizii!!

Tänne ei mitään uutta kuin et oon nyt vuorokauden verran mittaillu sokereita ja kaikki on raja-arvojen sisällä.
Välillä tuntuu vauvan liikehdintää mutta mitään selviä potkuja ei ole näkynyt :) Eilen oli vähän hiljasempi päivä kun edellisenä päivänä tuntu siltä, että olisi bileet menossa (muljahteli sen verran mahassa).

Minnis ja Dude 26+2
 
sinizii :hug:
jäi mietittyttämään tuo lapsiveden tihkuminen, sehän tarkoittaa että raskauspussissa reikä jossakin josta vesi pääsee, normaali tapauksessa ( täysiaikaisena ) käynnistävät synnytyksen jos lapsivettä tihkuu koska reitti kohtuun silloin avoinna ja tulehduksille altis. mutta mitenhän menettevät nyt kun vauveli vielä niin pieni?!
kortsinoni on todella tehokas ja lääkkeet ehkäisevät suppareita tehokkaasti. ystäväni oli aikoinaan samassa tilanteessa mutta sitten raskaus menikin 2 viikkoa yli lasketun.
nyt lepäät ja lepäät! pitävät varmasti hyvää huolta siellä!!
:hug:
 
Hui kun on tapahtunut paljon!

Onneksi Wc Ankka selvisi säikäyksellä, toivottavasti siniziikin saa nyt rauhassa oleilla masuasukin kanssa vielä monen monta viikkoa!

Tänne ei kuulu mitään kovin ihmeellistä. Neuvolassa tuli painon noususta sanomista, otin siitä aikamoiset stressit mutta nyt olen jo rauhoittunut. Ruokavalio on kunnossa, yritän lisätä liikuntaa päiviin ja katsotaan mihin tällä päädytään.

Onneksi on viikonloppu käsillä! Tsemppiä kaikille!

pokemoni & myttynen 23+3
 
Sinizii: Toivon todella, että vauva pysyy masussa vielä muutaman viikon edes. Mutta mulle sanottiin suppareiden takia, kun olin niistä huolissaan että vauvalla on jo nyt hyvät mahdollisuudet selvitä :) Se hieman helpotti oloa, mutta tajusin ettei tän asian kanssa ole pelleilemistä vaikka aika käykin tylsäksi loppua kohden. Itse en töihin enää saa palata suppareiden vuoksi, joten loppuaika menee levätessä. Voimia koko perheelle :heart:
 
Kaksplus5: Ne antaa antibioottia suojaksi mahdollisen infektion varalta, ja vauva saa olla kohdussa jos pysyy ja infektioita ei tule.

Mutta meidän vauvapa otti ja syntyi eilen illalla puoli seitsemän aikaan. 730g painoi ja tyttö tuli. Se on nyt lastenklinikalla teholla ja hengittelee ylipainelaitteen avulla itsekseen. Pitkä on matka edessä, mutta hyvät edellytykset on tällä hetkellä pikku prinsessalla. :) Synnytys oli todella nopea, siitä ku supistukset kävi todella kipeiks ja tiheiksi meni ehkä pari tuntia kun tyttö oli maailmassa. Mieskään ei ehtinyt mukaan, tuli ovesta just ku vauva oli siitä mennyt. Mutta hyvä ku itse ehdin mukaan.;) Mulla fyysisesti olo on hyvä, pää tulee sit vähän omaan tahtiin perässä..
 
No huh Sinizii :O. Onneksi olkoon! Tytöt on poikia "sinnikkäämpiä", joten nyt on paremmat mahikset sille, että kaikki menee hyvin :).

(.) Kävin työterveyslääkärillä tän ihottuman takia ja hän laittoi lähetteen ihotautilääkärille sairaalaan. Eka lääkäri ei tiennyt, mistä on kyse ja mietti, pitäiskö ottaa koepala. Niinpä kutsui toisen lääkärin paikalle, joka kutsui kolmannen (vanhemman mieslääkärin). Tämä huusi jo ovelta, että puppp. Olen siis allerginen mun vauvalle tai ehkä paremminkin tän mun nykyisen miehen dna:lle. Sain reseptin allergialääkkeelle ja muutamalle rasvalle. Yritetään saada kutina hallintaan. Itse ihottuma lähtee vasta, kun vauva on syntynyt. Toivottavasti allergialääke auttaa, jotta saan öisin nukuttua. Olin viime yönä tulla kutinan kanssa hulluksi, enkä muutenkaan tuu pärjäämään 4-tunnin yöunilla.

-Happis ja pikku-Kalle 26+3
 
Siniziille hurjasti onnea rinsessan johdosta :heart:. Hurjasti tsemppiä seuraaviin kuukausiin!

Meillä oli tänään neuvola aamulla. Saatiin ne kelan paperit viimein. Täytynee viikonloppuna varmaan katella niitä sitten. Sf-mitta oli 21 cm. Sanoivat että oli keskikäyrän yläpuolella. Hemoglobiini oli laskenu heinäkuun 136:sta 114:ään, mutta sanoivat että se kuuluu keskiraskauteen. Kehoittivat kuitenkin syömään rautaa jos yhtään tuntuu heikolta olo. Paino oli noussu kolme kiloa viime kerrasta. Laskikohan että 450g/vko on tullu lisää. Oli ihan ok. Sydänäänet oli 140-150 välillä ja kuuluivat tällä kertaa ihan kuuluvasti :). Eipä siellä muuta. Seuraava on sit 1.12 lääkärille ja sokerirasitukseen pitää mennä 26.11 :p.

Muuten on ollu vähän surkea päivä. Meiän 5-vuotias pupu nukutettiin ikiuneen aamupäivällä ja on päivä menny sit vähän itkuisissa merkeissä. Se oli ollu mulla kuitenki ihan poikasesta asti niin on ollu tosi iso elämää. Nyt oon sit miettiny että miten tuo jäljellejäänyt pärjäilee yksikseen kun se ei oo koskaan aiemmin ollu yksin :/.

suruinen Adalmis ja keijo 22+6
 
Kylläpä täällä on tapahtunut :O Paljon onnea Siniziille pienestä tytöstä, kovasti voimia tulevaan koko perheelle! :heart: Aikaisin rupesi helmikuiset jakautumaan! Voi kun oma pienempi kaksonen painoi syntyessään 1950g ja tuntui NIIN pieneltä, niin mitä se onkaan sitten alle kiloinen vauva :O

Oon taas huonosti lukenut pinoa, enkä muista kenelle piti mitäkin kommentoida.. Ottakaahan supistuksista ja vuodoista jne.. kärsivät rauhallisesti, teitäkin oli useampi! Oma olo antaa vielä myöten tehdä kaikkea suht normaalisti, mutta olen kyllä paljon väsyneempi työpäivän jälkeen ja kroppaa kolottaa. Yritän tulla huomenna paremmalla ajalla lukemaan ja kirjoittelemaan, nyt lapset unille ja itse saunaan!

neitiniisku ja pienistäpienin 24+3 (joko niitä viikkoja on NOIN paljon?)
 
siniziille onnittelut piskuisesta tytöstä ja voimia tulevaan! Toivotaan että pikkuinen on sitkeä ja jaksaa kasvaa ja voimistua kovasti! :hug:

Täällä herättiin jo ennen kuutta kun mahassa alko melkonen potkudisko. =)
 
Heippa!

Tuolta huhtikuiststa tuli vierailulle tänne kysymään hieman neuvoa teiltä :)

Eli siis olen itse rv 15+0 menossa ja menen uutenavuotena (n. rv 24+0) naimisiin. Hääpuku pitäisi mittatilastyönä alkaa tilailla pikkuhiljaa ja kaipailenkin hieman suuntaa-antavaa neuvoa siitä, minkä kokoista masua olisi odotettavissa noille viikoille, eli 24-25 viikon paikkeille.

Toki masun kasvu on suuresti yksilöllistä, mutta jos joku täällä suunnilleen niillä viikoilla oleva osaisi sanoa että mikä on masun ympärysmitta suurimmasta kohtaa ja onko se mitä tahtia kasvanut?
Itsellä kun on tällä hetkellä 89-90 cm ja mielestäni melko kookas, verrattuna siihen että normaalisti mitta on alle 70 cm ja olen rakenteeltani siro. Olisikohan paljon pielessä jos laskisin että masu kasvaisi 1 cm/viikko ja olisi siis uutenavuotena noin 99 cm?
Joillain kenellä on koko raskauden ajan pieni maha, ympärysmitta ei välttämättä paljoa yli 90 ole loppuvaiheessakaan ja toisilla se on hurjastikin yli metrin.

Hieman arpapeliähän tämä on, mutta nyörityksillä ym. saa pukuun noin 10 cm edestä joustovaraa että aivan sentilleen ei onneksi tarvitsekaan tietää :D
 
Hui sinizii! Paljon onnea koko perheelle ja voimia tulevaan! Itse synnyin 80-luvulla raskausviikolla 29+ ja tässä ollaan täysin terveenä :) Pienempänä oli tietysti "keskosvaivoja" mutta ei mitään ihan älyttömän vakavaa ja niin niistä selvittiin minä ja vanhemmat. Tsemppiä tuleviin kuukausiin! :hug:

Sinnlos: mahan kasvu on ihan tosi yksilöllistä ja saattaa pysähtyä tai pyrähdellä ihan oman mielensä mukaan. Suosittelisin että hääpuvun loppusovitus ja loppuompelun mahan kohdalta tehdään vasta viime tipassa, jolloin saat istuvan puvun :) Ainahan siihen voi jonkun arvion tehdä, mutta kannattaa viimeistellä se puku vasta tyyliin edellisellä viikolla häistä. Toivottavasti tämä vähän auttoi :)
 

Yhteistyössä